PDA

Bekijk Volledige Versie : lange tijd etc etc



shalom
12-10-02, 16:44
.....Ben ik hier wezen kijken, en ben tot de conclusie gekomen, dat de mensen hier op maroc.nl helemaal niet zo slecht zijn, zoals beweerd wordt door de media die nadrukkelijk door mijn soort wordt beinvloed om zo de islamitische bevolking in het kwaad daglicht te zetten.

Ik wil jullie mededelen dat sommigen hier op maroc.nl, en met name in "Het nieuws van de dag" mensen zijn die zich identificeren als joodszijnde terwijl het pure zionisten zijn die de politiek van sharon goedkeuren en die een staat als israel goedkeuren. Terwijl het in feite geen staat is, maar piraterij.
Waar ik uitermate van walg is de groepering die zich wil identificeren als neutraal en alsmaar de gebeurtenissen van WOII op willen wekken en herdenken terwijl er op dit moment mensen dood gaan door zogenaamd mijn soort.
Hebben wij joden geleden of zijn wij in opleiding gegaan bij de duitsers? want ik zie momenteel geen verschil tussen sjaron en hittler.

Idolater
12-10-02, 16:48
is dit provocerend bedoeld? :maf2:

shalom
12-10-02, 16:53
Geplaatst door mas13

Shalom,
Ben jij misschien een Marokkaan die wil doen alsof ie een Jood is? :stout: :zwaai:
Ben jij Superman? :D
Of nog wat...? :melig2:

Als joodszijnde krijg ik dit tegen mijn oren. het feit dat jullie dit soort achterbaks gedoe willen doen bij sommige weldenkende moslims zijn wil niet zeggen dat die het ook doen.

Zoals mijn opa vroeger zei: eeuwenlang geleden leefden wij vreedzaam met de moslims en christenen. Laten we het zo houden en probeer ze niet te provoceren d.m.v. goedkeuring van het Israelisch politiek. Wat Sjaron doet is genocide, wees geen verblinde volgeling.

shalom
12-10-02, 16:55
Geplaatst door Dave20
Locatie: Nederland, en gestolen palestina :hihi:

Zegt genoeg denk ik...

Ik ben een jood, vroeger wellicht wat trotser erop. Maar aangezien jullie reacties hierzo schaam ik mij er soms wel een beetje voor.

Zeg waarom krijg hierzo dit soort reacties van jullie?

Waarom niet van de andere normale prikkers?

Dit noem ik een teken van intolerantie binnen het joodse gemeenschap.

Asria
12-10-02, 16:57
Geplaatst door shalom


Als joodszijnde krijg ik dit tegen mijn oren. het feit dat jullie dit soort achterbaks gedoe willen doen bij sommige weldenkende moslims zijn wil niet zeggen dat die het ook doen.

Zoals mijn opa vroeger zei: eeuwenlang geleden leefden wij vreedzaam met de moslims en christenen. Laten we het zo houden en probeer ze niet te provoceren d.m.v. goedkeuring van het Israelisch politiek. Wat Sjaron doet is genocide, wees geen verblinde volgeling.


Mooie uispraak van je opa, maar hoe zie jij het voor je, moslims en joden die door 1 deur passen?

Idolater
12-10-02, 16:58
Geplaatst door Asria



Mooie uispraak van je opa, maar hoe zie jij het voor je, moslims en joden die door 1 deur passen?

Het zal wel moeten he...

Asria
12-10-02, 17:00
Geplaatst door Idolater


Het zal wel moeten he...

vreedzaam?? Ik heb er een hard hoofd in :(

shalom
12-10-02, 17:01
Geplaatst door Asria



Mooie uispraak van je opa, maar hoe zie jij het voor je, moslims en joden die door 1 deur passen?


Het echte vredesliefend joodse volk kon altijd door een deur door moslims. En ik zal je vertellen waarom dat kon.
Wij leefden onder the protection van de moslims.
Mijn grootouders werden als palestijns volk gezien, en werden als palestijn behandeld. Met onze eigen vrije dagen. Onze sabbat, we leefden als 1 groot familie. Er werd geen onderscheid tussen volkeren gemaakt. We werden onder de moslims beschouwd als palestijnen net zoals de christenen.

Ik wil duidelijk maken aan sommige mensen dat wat op de media wordt vertoond niet altijd waar is, omdat er momenteel dingen gaande zijn die moslims, maar na verloop van tijd ook de joden onder het kwade daglicht zal zetten

i love israel
12-10-02, 17:04
shalom vertel eens. hebbie nog andere namen? bijvoorbeeld jamilla, isaac enz enz.

Asria
12-10-02, 17:07
Geplaatst door shalom



Het echte vredesliefend joodse volk kon altijd door een deur door moslims. En ik zal je vertellen waarom dat kon.
Wij leefden onder the protection van de moslims.
Mijn grootouders werden als palestijns volk gezien, en werden als palestijn behandeld. Met onze eigen vrije dagen. Onze sabbat, we leefden als 1 groot familie. Er werd geen onderscheid tussen volkeren gemaakt. We werden onder de moslims beschouwd als palestijnen net zoals de christenen.

Ik wil duidelijk maken aan sommige mensen dat wat op de media wordt vertoond niet altijd waar is, omdat er momenteel dingen gaande zijn die moslims, maar na verloop van tijd ook de joden onder het kwade daglicht zal zetten



Helaas is in de tussen tijd, veel gebeurd wat beide partijen in kwaad daglicht heeft gesteld...................... Het is misschien een band die in de verste verte niet hersteld kan worden in mijn ogen dan!

Media hypes zijn door de eeuwen heen al de groter boosdoeners geweest, als je alleen maar aan de tweede wereld oorlog kijken en in indroctinatie die via dit meduim in grote getallen is gebeurd.

He maar dan kunnen wij ander de schuld blijven geven?

shalom
12-10-02, 17:12
Geplaatst door Asria




Helaas is in de tussen tijd, veel gebeurd wat beide partijen in kwaad daglicht heeft gesteld...................... Het is misschien een band die in de verste verte niet hersteld kan worden in mijn ogen dan!

Media hypes zijn door de eeuwen heen al de groter boosdoeners geweest, als je alleen maar aan de tweede wereld oorlog kijken en in indroctinatie die via dit meduim in grote getallen is gebeurd.

He maar dan kunnen wij ander de schuld blijven geven?

hey asria dat is mooi geformuleerd en ik ben het deels met je eens. Wat betreft de andere reacties.
Dit is alleen het bewijs dat er in zekere mate verschil is tussen het jodendom en de zionisten. Ik ben joods, en ben blij dat de voorgaande prikkers hierzo net hebben aangegeven dat ze totally non-jewish zijn, maar in feite zichzelf alleen willen identificeren tot mijn soort. Door de moslimgemeenschap hier te provoceren.

Ik ben gelukkig mijn ei kwijt hierzo, en zal nog terug keren.
Zoals jullie weten is het zaterdag. Ik ga een bezoekje plegen bij mijn familie.

shalom

Waiting
12-10-02, 17:13
Geplaatst door shalom
.....Ben ik hier wezen kijken, en ben tot de conclusie gekomen, dat de mensen hier op maroc.nl helemaal niet zo slecht zijn, zoals beweerd wordt door de media die nadrukkelijk door mijn soort wordt beinvloed om zo de islamitische bevolking in het kwaad daglicht te zetten.

Ik wil jullie mededelen dat sommigen hier op maroc.nl, en met name in "Het nieuws van de dag" mensen zijn die zich identificeren als joodszijnde terwijl het pure zionisten zijn die de politiek van sharon goedkeuren en die een staat als israel goedkeuren. Terwijl het in feite geen staat is, maar piraterij.
Waar ik uitermate van walg is de groepering die zich wil identificeren als neutraal en alsmaar de gebeurtenissen van WOII op willen wekken en herdenken terwijl er op dit moment mensen dood gaan door zogenaamd mijn soort.
Hebben wij joden geleden of zijn wij in opleiding gegaan bij de duitsers? want ik zie momenteel geen verschil tussen sjaron en hittler.

Ok, jij bent joods..... Wanneer krijgt een meisje haar bar mitsva?
Sorry dat ik zo wantrouwig ben, maar als je een jood bent dan weet je dat en dan kunnen we rustig verder discussieren.

Groeten Waiting

plexus
12-10-02, 17:24
Geplaatst door Waiting


Ok, jij bent joods..... Wanneer krijgt een meisje haar bar mitsva?
Sorry dat ik zo wantrouwig ben, maar als je een jood bent dan weet je dat en dan kunnen we rustig verder discussieren.

Groeten Waiting

is dit een strikvraag!

Waiting
12-10-02, 17:25
Geplaatst door mas13

Binnen een half uurtje weet ie het misschien....
Pweeeut Google........

Ja dat kan ik zit nog een betere vraag te bedenken ;)

ZwYgStErr
12-10-02, 18:27
Geplaatst door Waiting


Ok, jij bent joods..... Wanneer krijgt een meisje haar bar mitsva?
Sorry dat ik zo wantrouwig ben, maar als je een jood bent dan weet je dat en dan kunnen we rustig verder discussieren.

Groeten Waiting

zelfs ik als marokkaans moslimzijnde weet dat.... :rolleyes:

Waiting
12-10-02, 18:32
Geplaatst door ZwYgStErr


zelfs ik als marokkaans moslimzijnde weet dat.... :rolleyes:

Haha nou tja ik weet moeilijkere vragen, maar dan heb ie de kans dat zelfs een jood ze niet altijd weet....
En de makkelijke vragen kan je op zoeken....

Het is geen jood dat is zeker.

ZwYgStErr
12-10-02, 18:35
Geplaatst door Waiting


Haha nou tja ik weet moeilijkere vragen, maar dan heb ie de kans dat zelfs een jood ze niet altijd weet....
En de makkelijke vragen kan je op zoeken....

Het is geen jood dat is zeker.

ik weet het, het was wel heel erg overdreven, erg slecht acteerwerk, kom op marokkaan je kan toG beter dan dat.... :watte?:

Tetouzint
12-10-02, 18:43
Wat zijn jullie erg zeg, iemand meteen beschuldigen van bedrog en dat alleen maar vanwege het feit dat hij/zij als Jood zijnde niet achter het beleid van Sharon staat? Dat hij/zij objectief naar het Midden-Oosten conflict kijkt en tot de conclusie komt dat de schuld aan de Israelische zijde ligt?
Dat hij/zij de Marokkanen heel anders had ingeschat door alle negatieve pucliciteit, maar nu tot de conclusie is gekomen dat de media provocerend te werk is gegaan??

Alleen daarom geloven jullie niet dat onze nieuwe deelnemer op het prikbord geen Jood is maar in plaats daarvan een rasechte Marokkaan of Islamiet die 'slecht' acteerwerk vertoont.....

Tjongejongejone, jullie zijn weer lekker bezig zeg...

Shalom, ik heet je hierbij (namens vele anderen, dat weet ik haast wel zeker) van harte welkom en ik hoop dat jij met je objectieve kijk een aantal bevooroordeelde deelnemers kunt beinvloeden c.q. overtuigen..

Good luck! (dat zul je n.l. zeker nodig hebben)

ZwYgStErr
12-10-02, 18:48
Geplaatst door Tetouzint
Wat zijn jullie erg zeg, iemand meteen beschuldigen van bedrog en dat alleen maar vanwege het feit dat hij/zij als Jood zijnde niet achter het beleid van Sharon staat? Dat hij/zij objectief naar het Midden-Oosten conflict kijkt en tot de conclusie komt dat de schuld aan de Israelische zijde ligt?
Dat hij/zij de Marokkanen heel anders had ingeschat door alle negatieve pucliciteit, maar nu tot de conclusie is gekomen dat de media provocerend te werk is gegaan??

Alleen daarom geloven jullie niet dat onze nieuwe deelnemer op het prikbord geen Jood is maar in plaats daarvan een rasechte Marokkaan of Islamiet die 'slecht' acteerwerk vertoont.....

Tjongejongejone, jullie zijn weer lekker bezig zeg...

Shalom, ik heet je hierbij (namens vele anderen, dat weet ik haast wel zeker) van harte welkom en ik hoop dat jij met je objectieve kijk een aantal bevooroordeelde deelnemers kunt beinvloeden c.q. overtuigen..

Good luck! (dat zul je n.l. zeker nodig hebben)

Ik zeg niet dat er geen joden zijn die niet achter het neleid van Sharon staan, maar die uiten dat niet op deze manier, ik heb alleen een sterk vermoeden dat dit geen jood is.

Tetouzint
12-10-02, 18:54
Waarom zouden ze het niet op deze manier kunnen uiten??
Er zijn zat Joden die zich inzetten voor de Palestijnse zaak. Zo stond een Joodse vrouw een tijdje geleden dagelijks voor de Tweede Kamer om een praatje te maken met voorbijgangers en zodoende aandacht te vragen voor de Palestijnse zaak.

Desbetreffende vrouw deed het op haar manier, Shalom wil er wellicht graag over in debat met anderen en doet het dus op deze manier..

Waiting
12-10-02, 19:22
Geplaatst door Tetouzint
Waarom zouden ze het niet op deze manier kunnen uiten??
Er zijn zat Joden die zich inzetten voor de Palestijnse zaak. Zo stond een Joodse vrouw een tijdje geleden dagelijks voor de Tweede Kamer om een praatje te maken met voorbijgangers en zodoende aandacht te vragen voor de Palestijnse zaak.

Desbetreffende vrouw deed het op haar manier, Shalom wil er wellicht graag over in debat met anderen en doet het dus op deze manier..

Dit verraad hem echter;

[i]Geplaatst door Shalom
zoals beweerd wordt door de media die nadrukkelijk door mijn soort wordt beinvloed

Alleen mensen als Superman en Nabil en Shaheed komen met verhalen dat de media gecontroleerd wordt door de joden....
Een jood die zoiets zegt?!

Tetouzint
12-10-02, 19:47
Neen, ik denk niet dat Superman noch Nabil of Shaheed zich als een Jood zouden voordoen. Ze doen hun uiterste best om anderen te overtuigen maar ik ben er van overtuigd dat ze niet zover zouden gaan. Ik blijf erbij dat dit gewoon een Jood is die begaan is met de Palestijnse zaak.

shalom
12-10-02, 20:08
Geachte dames en heren,

Allereerst wil ik mij niet verantwoorden tot diegene die mij niet willen accepteren als jood, dit omdat ik een ander mening heb en de zaken zeer objectief bekijk. Het is niet mijn taak hier om mijzelf te bewijzen als jood. Ik ben een jood voormijzelf. Of je dat wil accepteren of niet.

Ik wil dhr tatouzint bedanken voor zijn reactie, en hierbij steun betuigen voor het feit dat hij mijn standpunt begrijpt.

Ik ben nou eenmaal tegen de politiek van sjaron, en niet te vergeten diegenen die deze monster steunen.

shalom

sil
12-10-02, 20:08
Geplaatst door Tetouzint
Neen, ik denk niet dat Superman noch Nabil of Shaheed zich als een Jood zouden voordoen. Ze doen hun uiterste best om anderen te overtuigen maar ik ben er van overtuigd dat ze niet zover zouden gaan. Ik blijf erbij dat dit gewoon een Jood is die begaan is met de Palestijnse zaak.

ik ben geen jood of moslim ,maar lees wel dat hij/zij ook niet is waar ie zich voor uitgeeft

Tetouzint
12-10-02, 20:43
Graag gedaan hoor Shalom,

Enne....by the way...het is Mw. Tetouzint en geen dhr.... ;)

i love israel
12-10-02, 21:23
shalom waiting en ik wachten nog steeds op het antwoord op de vraag op welke leeftijd een meisje haar bar mitswa krijgt.

Mark
13-10-02, 13:28
Paranoide zijn is cool!

:giechel: :giechel: :giechel:

shalom
13-10-02, 16:16
Geplaatst door Tetouzint
Graag gedaan hoor Shalom,

Enne....by the way...het is Mw. Tetouzint en geen dhr.... ;)
Hey tatouzint, trek je maar helemaal niks aan van mas13 en zijn vriendjes.

Ik kan beter een normaal gesprek voeren met een moslima meisje dan deze psycho's hierzo.

Debatteer ze !

i love israel
13-10-02, 16:17
Geplaatst door shalom

Hey tatouzint, trek je maar helemaal niks aan van mas13 en zijn vriendjes.

Ik kan beter een normaal gesprek voeren met een moslima meisje dan deze psycho's hierzo.

Debatteer ze !

en nog steeds geen antwoord

Waiting
13-10-02, 19:54
Geplaatst door Mark
Paranoide zijn is cool!

:giechel: :giechel: :giechel:


Wie is er paranoide? Jij?

ferrari
13-10-02, 20:51
Geplaatst door shalom
Zoals mijn opa vroeger zei: eeuwenlang geleden leefden wij vreedzaam met de moslims en christenen. Laten we het zo houden en probeer ze niet te provoceren d.m.v. goedkeuring van het Israelisch politiek. Wat Sjaron doet is genocide, wees geen verblinde volgeling.
en

het joodse gemeenschap
en

de monster

Marokkaanse taalfouten?

shalom
13-10-02, 21:11
Geplaatst door ferrari


Marokkaanse taalfouten?


Wat ben jij toch een slimpie.
Maar even iets ter verduidelijking.
Het jodendom is een religie. Geen nationaliteit.
Ik ben een jood en zoals jullie al weten zijn de meesten joden verspreidt over de hele wereld.
Mijn vader is afkomstig uit syrie en is een syrisch jood.
Mijn moeder komt uit NL, en is ook van joodse afkomst.

Met andere woorden. Wordt maar lekker gek. Ben een jood, met een ander kijk op de huidige situatie. Ik zou zeggen ''get used to it'' :lole:

ferrari
13-10-02, 21:18
Geplaatst door shalom



Wat ben jij toch een slimpie.
Maar even iets ter verduidelijking.
Het jodendom is een religie. Geen nationaliteit.
Ik ben een jood en zoals jullie al weten zijn de meesten joden verspreidt over de hele wereld.
Mijn vader is afkomstig uit syrie en is een syrisch jood.
Mijn moeder komt uit NL, en is ook van joodse afkomst.

Met andere woorden. Wordt maar lekker gek. Ben een jood, met een ander kijk op de huidige situatie. Ik zou zeggen ''get used to it'' :lole:

Met een Nederlandse moeder maak je niet zulke taalfouten.
Nu ga je natuurlijk zeggen dat je niet je hele leven lang in Nederland hebt gewoond :watte?:

shalom
13-10-02, 21:29
Geplaatst door ferrari


Met een Nederlandse moeder maak je niet zulke taalfouten.
Nu ga je natuurlijk zeggen dat je niet je hele leven lang in Nederland hebt gewoond :watte?:

Als mens maak je altijd fouten, kijk maar naar hetgeen wat nu gaande is. Mijn zogenaamde broeders die mensen aan het uitmoorden zijn.

Maar hou je vooral bezig met mij i.p.v. een discussie op PB.

prik ze

shalom

Waiting
13-10-02, 21:34
Geplaatst door shalom


Als mens maak je altijd fouten, kijk maar naar hetgeen wat nu gaande is. Mijn zogenaamde broeders die mensen aan het uitmoorden zijn.

Maar hou je vooral bezig met mij i.p.v. een discussie op PB.

prik ze

shalom

Het zijn niet jouw broeders, jij wil niet bewijzen dat je joods bent jij wil je niet verantwoorden tegenover jouw "broeders", spreek dan ook niet over mij en mijn Israelische vrienden als "zogenaamde broeders" ....
Jij bent Shalom die denkt dat hij joods is en die denkt te weten wat goed en fout is.
Spreek voor jezelf niet voor de joden.

ferrari
13-10-02, 22:03
Geplaatst door Waiting


Het zijn niet jouw broeders, jij wil niet bewijzen dat je joods bent jij wil je niet verantwoorden tegenover jouw "broeders", spreek dan ook niet over mij en mijn Israelische vrienden als "zogenaamde broeders" ....

Joodse mensen spreken toch ook nooit over >broeders>?

i love israel
13-10-02, 22:13
Geplaatst door shalom


Als mens maak je altijd fouten, kijk maar naar hetgeen wat nu gaande is. Mijn zogenaamde broeders die mensen aan het uitmoorden zijn.

Maar hou je vooral bezig met mij i.p.v. een discussie op PB.

prik ze

shalom

oehoe val jij hier even door de mand sukkel. joden spreken never nooit nit over broeders. dat doen voor zover ik weet alleen moslims.

Pixelshade
13-10-02, 22:55
als je echt een jood bent, dan heb je een aardige mening

ben je mokro dan moet je beter joden leren imiteren, ik kan je aanraden het woord "Bron?" vaak als eerste woordje in een reply te gebruiken

Tetouzint
14-10-02, 00:05
Mas13, het gaat er niet om of ik wel of niet wil dat Shalom een echte Jood is. Ik ga er alleen vanuit dat hij de waarheid spreekt en ik gun hem het voordeel van de twijfel. Dat ik nou niet als een gek begin te concluderen dat iemand zich anders voordoet dan hij/zij daadwerkelijk is. Als dat betekent dat ik mezelf belachelijk aan het maken ben, tja, het zij zo..

Shalom, ik trek me er inderdaad niets van aan. Ik verkondig hier mijn eigen mening, er zullen altijd mensen zijn die het niet met mee eens zijn maar dat hoort erbij. Als we er allemaal hetzelfde over zouden denken, zou het prikbord wel erg saai woren he???

Salaam...

Maarten
14-10-02, 04:28
Hoe dan ook valt weer op, dat de joden op deze site weer met omtrekkende prietpraat bezig zijn, inplaats van met het hoofdonderwerp van dit stuk. Ook altijd hetzelfde.

Ze zijn natuurlijk héél serieus over het probleem he? Behalve op een Arabische site natuurlijk! Voorstel: terugsturen naar de site van eerste opvang: joods.nl

Pixelshade
14-10-02, 10:30
Geplaatst door Maarten
Hoe dan ook valt weer op, dat de joden op deze site weer met omtrekkende prietpraat bezig zijn, inplaats van met het hoofdonderwerp van dit stuk. Ook altijd hetzelfde.


he he, eindelijk, als de joden hiero een topic voor hun neus krijgen die niet positief voor hun is draaien ze meestal om de boel heen, nie best

Tomas
14-10-02, 10:33
Geplaatst door Mark
Paranoide zijn is cool!

:giechel: :giechel: :giechel:

Nou paranoia hebben het anders niet makkelijk hoor. Ik zou jou wel eens willen horen als de hele wereld tegen je was.

Maarten
14-10-02, 17:07
Geplaatst door Pixelshade

he he, eindelijk, als de joden hiero een topic voor hun neus krijgen die niet positief voor hun is draaien ze meestal om de boel heen, nie best

Standaardgedrag vrees ik. Ze kúnnen wel beter, maar doen het meestal niet. De methoden van ontwijken lijken wel eindeloos. Ik vind het echt sprekend lijken op al die Israelische reacties, waardoor de boel al 55 jaar niet opgelost wordt: alles afhouden wat je niet uit komt, en de rest laten bepalen door feitelijke macht.

bman
14-10-02, 17:20
Geplaatst door ferrari


Marokkaanse taalfouten?

Misschien. Yonathan, Yourah etc. taalfouten. Die kon de geslachten van zelfstandige naamwoorden ook nooit uit elkaar houden.

bman
14-10-02, 17:22
Geplaatst door Pixelshade
als je echt een jood bent, dan heb je een aardige mening

ben je mokro dan moet je beter joden leren imiteren, ik kan je aanraden het woord "Bron?" vaak als eerste woordje in een reply te gebruiken

Dat is zeker verstandig, alleen de marokkanen op dit bord schijnen namelijk de meest dwaze verzinsels zonder enige bronvermelding te willen accepteren.

Waiting
14-10-02, 19:36
Geplaatst door i love israel


oehoe val jij hier even door de mand sukkel. joden spreken never nooit nit over broeders. dat doen voor zover ik weet alleen moslims.

Dat is waar ook! Dat ik dat over het hoofd heb gezien.... Goedzo Zuster! ;)

Tetouzint
14-10-02, 22:00
Mas13,

Hou je commentaar a.u.b. voor je, je kent mij niet en je hoeft dus ook niet over mij te oordelen (snuggere moslima).
Het feit dat ik voor iemand opkom hoeft niet per definitie te betekenen dat ik 'snugger' ben!!!

mimoun@tiscali.
14-10-02, 22:58
Geplaatst door shalom
.....Ben ik hier wezen kijken, en ben tot de conclusie gekomen, dat de mensen hier op maroc.nl helemaal niet zo slecht zijn, zoals beweerd wordt door de media die nadrukkelijk door mijn soort wordt beinvloed om zo de islamitische bevolking in het kwaad daglicht te zetten.

Ik wil jullie mededelen dat sommigen hier op maroc.nl, en met name in "Het nieuws van de dag" mensen zijn die zich identificeren als joodszijnde terwijl het pure zionisten zijn die de politiek van sharon goedkeuren en die een staat als israel goedkeuren. Terwijl het in feite geen staat is, maar piraterij.
Waar ik uitermate van walg is de groepering die zich wil identificeren als neutraal en alsmaar de gebeurtenissen van WOII op willen wekken en herdenken terwijl er op dit moment mensen dood gaan door zogenaamd mijn soort.
Hebben wij joden geleden of zijn wij in opleiding gegaan bij de duitsers? want ik zie momenteel geen verschil tussen sjaron en hittler.

met jou kan ik praten shalom.

Al Sawt
14-10-02, 23:37
Geplaatst door mas13

En vertel eens Shalom, wie versta jij onder andere normale prikkers.
Of denk jij dat wij op ons hoofd gevallen zijn. :D
Ik ben geen Jood noch Zionist, hoe verklaar je mijn reactie?
Kom op eddy, we weten allemaal dat je een jood bent.
Wees er trots op.

magden_david
14-10-02, 23:43
Geplaatst door shalom



Het echte vredesliefend joodse volk kon altijd door een deur door moslims. En ik zal je vertellen waarom dat kon.
Wij leefden onder the protection van de moslims.
Mijn grootouders werden als palestijns volk gezien, en werden als palestijn behandeld. Met onze eigen vrije dagen. Onze sabbat, we leefden als 1 groot familie. Er werd geen onderscheid tussen volkeren gemaakt. We werden onder de moslims beschouwd als palestijnen net zoals de christenen.

Ik wil duidelijk maken aan sommige mensen dat wat op de media wordt vertoond niet altijd waar is, omdat er momenteel dingen gaande zijn die moslims, maar na verloop van tijd ook de joden onder het kwade daglicht zal zetten


infantiele dombo,beetje zielig allemaal wat je hier probeert. jij bent geen jood en waarom niet ?

omdat iedere jood dit kent :

MYTH

“Jews who lived in Islamic countries were well-treated by the Arabs.”

FACT

While Jewish communities in Islamic countries fared better overall than those in Christian lands in Europe, Jews were no strangers to persecution and humiliation among the Arabs. As Princeton University historian Bernard Lewis has written: "The Golden Age of equal rights was a myth, and belief in it was a result, more than a cause, of Jewish sympathy for Islam."22

Muhammad, the founder of Islam, traveled to Medina in 622 A.D. to attract followers to his new faith. When the Jews of Medina refused to convert and rejected Muhammad, two of the major Jewish tribes were expelled; in 627, Muhammad's followers killed between 600 and 900 of the men, and divided the surviving Jewish women and children amongst themselves.23

The Muslim attitude toward Jews is reflected in various verses throughout the Koran, the holy book of the Islamic faith. "They [the Children of Israel] were consigned to humiliation and wretchedness. They brought the wrath of God upon themselves, and this because they used to deny God's signs and kill His Prophets unjustly and because they disobeyed and were transgressors" (Sura 2:61). According to the Koran, the Jews try to introduce corruption (5:64), have always been disobedient (5:78), and are enemies of Allah, the Prophet and the angels (2:97-98).

Jews were generally viewed with contempt by their Muslim neighbors; peaceful coexistence between the two groups involved the subordination and degradation of the Jews. In the ninth century, Baghdad's Caliph al-Mutawakkil designated a yellow badge for Jews, setting a precedent that would be followed centuries later in Nazi Germany.24

At various times, Jews in Muslim lands lived in relative peace and thrived culturally and economically. The position of the Jews was never secure, however, and changes in the political or social climate would often lead to persecution, violence and death.

When Jews were perceived as having achieved too comfortable a position in Islamic society, anti-Semitism would surface, often with devastating results. On December 30, 1066, Joseph HaNagid, the Jewish vizier of Granada, Spain, was crucified by an Arab mob that proceeded to raze the Jewish quarter of the city and slaughter its 5,000 inhabitants. The riot was incited by Muslim preachers who had angrily objected to what they saw as inordinate Jewish political power.

Similarly, in 1465, Arab mobs in Fez slaughtered thousands of Jews, leaving only 11 alive, after a Jewish deputy vizier treated a Muslim woman in "an offensive manner." The killings touched off a wave of similar massacres throughout Morocco.25

Other mass murders of Jews in Arab lands occurred in Morocco in the 8th century, where whole communities were wiped out by the Muslim ruler Idris I; North Africa in the 12th century, where the Almohads either forcibly converted or decimated several communities; Libya in 1785, where Ali Burzi Pasha murdered hundreds of Jews; Algiers, where Jews were massacred in 1805, 1815 and 1830; and Marrakesh, Morocco, where more than 300 hundred Jews were murdered between 1864 and 1880.26

Decrees ordering the destruction of synagogues were enacted in Egypt and Syria (1014, 1293-4, 1301-2), Iraq (854*859, 1344) and Yemen (1676). Despite the Koran's prohibition, Jews were forced to convert to Islam or face death in Yemen (1165 and 1678), Morocco (1275, 1465 and 1790-92) and Baghdad (1333 and 1344).27

The situation of Jews in Arab lands reached a low point in the 19th century. Jews in most of North Africa (including Algeria, Tunisia, Egypt, Libya and Morocco) were forced to live in ghettos. In Morocco, which contained the largest Jewish community in the Islamic Diaspora, Jews were made to walk barefoot or wear shoes of straw when outside the ghetto. Even Muslim children participated in the degradation of Jews, by throwing stones at them or harassing them in other ways. The frequency of anti-Jewish violence increased, and many Jews were executed on charges of apostasy. Ritual murder accusations against the Jews became commonplace in the Ottoman Empire.28

As distinguished Orientalist G.E. von Grunebaum has written:

It would not be difficult to put together the names of a very sizeable number Jewish subjects or citizens of the Islamic area who have attained to high rank, to power, to great financial influence, to significant and recognized intellectual attainment; and the same could be done for Christians. But it would again not be difficult to compile a lengthy list of persecutions, arbitrary confiscations, attempted forced conversions, or pogroms.29

The danger for Jews became even greater as a showdown approached in the UN. The Syrian delegate, Faris el-Khouri, warned: "Unless the Palestine problem is settled, we shall have difficulty in protecting and safeguarding the Jews in the Arab world."30

More than a thousand Jews were killed in anti-Jewish rioting during the 1940's in Iraq, Libya, Egypt, Syria and Yemen.31 This helped trigger the mass exodus of Jews from Arab countries.

MYTH

“As 'People of the Book,' Jews and Christians are protected under Islamic law.”

FACT

This argument is rooted in the traditional concept of the "dhimma" ("writ of protection"), which was extended by Muslim conquerors to Christians and Jews in exchange for their subordination to the Muslims. Yet, as French authority Jacques Ellul has observed: "One must ask: 'protected against whom?' When this 'stranger' lives in Islamic countries, the answer can only be: against the Muslims themselves."32

Peoples subjected to Muslim rule usually had a choice between death and conversion, but Jews and Christians, who adhered to the Scriptures, were allowed as dhimmis (protected persons) to practice their faith. This "protection" did little, however, to insure that Jews and Christians were treated well by the Muslims. On the contrary, an integral aspect of the dhimma was that, being an infidel, he had to acknowledge openly the superiority of the true believer-the Muslim.

In the early years of the Islamic conquest, the "tribute" (or jizya), paid as a yearly poll tax, symbolized the subordination of the dhimmi.33

Later, the inferior status of Jews and Christians was reinforced through a series of regulations that governed the behavior of the dhimmi. Dhimmis, on pain of death, were forbidden to mock or criticize the Koran, Islam or Muhammad, to proselytize among Muslims, or to touch a Muslim woman (though a Muslim man could take a non-Muslim as a wife).

Dhimmis were excluded from public office and armed service, and were forbidden to bear arms. They were not allowed to ride horses or camels, to build synagogues or churches taller than mosques, to construct houses higher than those of Muslims or to drink wine in public. They were forced to wear distinctive clothing and were not allowed to pray or mourn in loud voices-as that might offend the Muslims. The dhimmi had to show public deference toward Muslims- always yielding them the center of the road. The dhimmi was not allowed to give evidence in court against a Muslim, and his oath was unacceptable in an Islamic court. To defend himself, the dhimmi would have to purchase Muslim witnesses at great expense. This left the dhimmi with little legal recourse when harmed by a Muslim.34

By the twentieth century, the status of the dhimmi in Muslim lands had not significantly improved. H.E.W. Young, British Vice Consul in Mosul, wrote in 1909:

The attitude of the Muslims toward the Christians and the Jews is that of a master towards slaves, whom he treats with a certain lordly tolerance so long as they keep their place. Any sign of pretension to equality is promptly repressed.35

Maarten
15-10-02, 00:55
Geplaatst door bman

....alleen de marokkanen op dit bord schijnen namelijk de meest dwaze verzinsels zonder enige bronvermelding te willen accepteren.

Nee..., dan de vele joden, die zich enkel in de bronnen wentelen die hen goed uitkomen! Een héle verbetering, hahahaha!!.....

Pixelshade
15-10-02, 01:07
Geplaatst door mas13

Ja shalom...veel aanbidders heb je niet buiten een niet al te snuggere moslima :stout:

niet kennen = niet kunnen oordelen

Maarten
15-10-02, 01:19
Geplaatst door Gerrit Jan

Aldus Maarten,
En opnieuw ging hij in de fout!
Je bent alweer bezig met het generaliseren van het gedrag van een groep mensen.


Kun jij hier eens elke jood gaan corrigeren die het woord "Marokkanen" gebruikt?
Er zijn namelijk marokkanen van de eerste tweede en derde generatie / oude en jonge / hier geboren of juist niet / berbers, grote-stedelingen, plattelanders / fundo's, gematigden en modernen / slimme, domme. e.a. e.a. e.a.!!!
(en dan nu een A4tje over "Nederlanders"..)

Dit was goedkoop gerrit! Korte statements impliceren áltijd generalisaties. Die dienen met enig begríp gelezen te worden. Generalisaties dienen vrijwel altijd (!) voor het aanduiden van tendenzen! En erger dan de generalisatie is dan de ontkenning van de complete tendens!
(of de impliciete ontkenning van de tendens, door weer over bijzaken te gaan lullen, zoals jij! Bedankt voor de illustratie van mijn stelling!)

En wou je van déze weer een illustratie??:
De joden op deze site (80% of zo) hebben op weerzinwekkende wijze allerlei beschuldigingen van antisemitisme staan rond strooien! En ze hebben daarbij de belachelijkste "bewijzen" en redeneringen daarvoor staan te produceren!
En nul komma nul (0%) heeft zich daar voor verontschuldigt, of een andere jood getorpedeerd in diens flauwe kul!
Wou je een tendens onder "de joden hier"? VOILA!..

Meer kans maak je door mijn verhouding tot de joden hier te bestempelen als: antiseniel!
(en daar maak jij natuurlijk graag weer 100% van he?)

Pixelshade
15-10-02, 01:30
Geplaatst door Maarten


Kun jij hier eens elke jood gaan corrigeren die het woord "Marokkanen" gebruikt?
Er zijn namelijk marokkanen van de eerste tweede en derde generatie / oude en jonge / hier geboren of juist niet / berbers, grote-stedelingen, plattelanders / fundo's, gematigden en modernen / slimme, domme. e.a. e.a. e.a.!!!
(en dan nu een A4tje over "Nederlanders"..)

Dit was goedkoop gerrit! Korte statements impliceren áltijd generalisaties. Die dienen met enig begríp gelezen te worden. Generalisaties dienen vrijwel altijd (!) voor het aanduiden van tendenzen! En erger dan de generalisatie is dan de ontkenning van de complete tendens!
(of de impliciete ontkenning van de tendens, door weer over bijzaken te gaan lullen, zoals jij! Bedankt voor de illustratie van mijn stelling!)

En wou je van déze weer een illustratie??:
De joden op deze site (80% of zo) hebben op weerzinwekkende wijze allerlei beschuldigingen van antisemitisme staan rond strooien! En ze hebben daarbij de belachelijkste "bewijzen" en redeneringen daarvoor staan te produceren!
En nul komma nul (0%) heeft zich daar voor verontschuldigt, of een andere jood getorpedeerd in diens flauwe kul!
Wou je een tendens onder "de joden hier"? VOILA!..

Meer kans maak je door mijn verhouding tot de joden hier te bestempelen als: antiseniel!
(en daar maak jij natuurlijk graag weer 100% van he?)

mooi gezegd!
Hierbij wil ik tevens tot de aandacht brengen dat de Islamitische gemeenschap op Maroc.nl deze jongeman niet betaald heeft om dit te zeggen!

Maarten
15-10-02, 03:53
Idem termen als "Arabieren", of "moslims".. Die worden vrijelijk gebruikt, en niemand valt er echt over.
Maar er zijn al zeker 4 joden geweest , die zeiden, dat ze vanwege mijn veelvuldig gebruik van het woord "joden", al wisten "hoe laat het was"!
Lange tenen, die jongens.. Kilometers!

Waiting
15-10-02, 07:33
Geplaatst door Maarten
Idem termen als "Arabieren", of "moslims".. Die worden vrijelijk gebruikt, en niemand valt er echt over.
Maar er zijn al zeker 4 joden geweest , die zeiden, dat ze vanwege mijn veelvuldig gebruik van het woord "joden", al wisten "hoe laat het was"!
Lange tenen, die jongens.. Kilometers!

Maarten zoals je ziet heb je hier je aanhang zelfs onder het wakkere "links", maar ons doet al die lulkoek van je er al lang niet meer toe...
Dus wie hou je nu voor de gek?
Je hebt niks maar dan ook niks toe te voegen op dit forum wat betreft nieuwtjes voor "het nieuws van de dag"
of wat betreft het M-O conflict ("Sinai was niet te verdedigen" :hihi: )
Als ik eigenlijk al je berichtjes door lees hebben ze allemaal betrekking tot "Joden", soms haal je uit naar joods.nl , soms heb je het over de joden in Israel... Soms over de zogenaamde aard van de joden op dit forum en soms over de joden in Europa en of Amerika....

Je hebt het altijd wel over "antisemitisme" en dan vooral met de vraag of het wel bestaat en niet een door joden gecreerde groep is en of er wel niet een duidelijke en logische rede is voor antisemitisme en of wij joden niet eens moeten zoeken naar de aanleiding...

Dit was ook alles waar je het over had op joods.nl.......

Soms lijkt het wel of je kickt op reacties van joden en je wil het liefst iedere dag horen van mij dat je een antisemiet bent om vervolgens weer een lap tekst met analyses over mij en over de joden te plaatsen....

Anyway mijn punt is ;

Je weet precies wat wie van je denkt.
Jij wilt dat ik en andere joden op joods.nl of hier onderbouwen waarom we je een domme antisemiet vinden?
Dat doe ik niet meer en volgens mij hebben anderen hier ook geen zin in.
Wat mij betreft zie je het maar als een zwakte, als domheid.
Maar kan meneer Maarten het nu ook eens over wat anders hebben?

Ik ben benieuwd hoe lang je het vol houdt. :nl:

magden_david
15-10-02, 14:45
Geplaatst door Maarten



Wou je een tendens onder "de joden hier"? VOILA!..



maarten heeft gesproken !
zo overtuigd van zijn eigen gelijk en zo zeer op zoek naar gewillige toehoorders, volgens mij ben jij een bassist, kan niet anders.

Pixelshade
16-10-02, 01:11
Geplaatst door Gerrit Jan



Zo gauw iemand (ik of jij of Marokkanen, of Joden, of wie dan ook) gaat generaliseren op eigenschappen van een etnische groep, dan is dat racisme. Zo zeker als 1+1=2.

Als het over Joden gaat, noemen we dat antisemitisme.


Volgens mij had ik ergens gehoord dat arabieren ook tot de semtische bevolking hoort

Maarten
17-10-02, 04:27
Geplaatst door Gerrit Jan


Maarten,
Het gaat er niet om dat ik jou zo graag wil corrigeren. (Liever niet).
Ik wil uitingen van racisme (en antisemitisme) aanwijzen omdat ik die verwerpelijk vindt.
Ik zal je er niet meer over aanspreken want als je het nu nog niet snapt, leer je het nooit.

Ik kan je maar één raad geven. Hou het netjes.



Gerrit jan, wat jij niet snapt is dat je hier het PROBLEEM bent!
Jij bent degene die het niet netjes houdt, want je bálkt gewoon van de beschuldigingen van antisemitisme, zonder daar behoorlijke citaten of analyses bij te geven!
Het is állemaal van ik vind.... ik vind... mij lijkt... terwijl het volstrekte Bull is, en er ook geen enkele logica bij gepresenteerd wordt.

Ik wil hier niet voor psycholoog gaan spelen hoor, maar het gaat echt om "the eye of the beholder"! In jouw geval zéker! Echte pre-occupatie. Jij moet iemand zijn, die al vele jaren gefixeerd is op het antisemitisme, of daar een zeer grote gevoeligheid voor heeft. Ik bedoel, ik heb met je te doen! Ik begin me voor je te interesseren.. Ik proef iets van een geisoleerd leven na de nodige hardheid...

Echt hoor, over racisme kun je me echt niets leren. Maar je kunt me misschien wel iets leren over mensen die met reden persoonlijk báng zijn voor racisme. Dat is namelijk mijn blinde vlek. Persoonlijk heb ik dat zelf zelden mee gemaakt..

PS, je bent hier niet de enige. Hier is werkelijk schandálig met beschuldigingen rondgesmeten, en die neiging is niet beperkt tot deze site, of tot Joden in Nederland! Het verschijnsel verdient een boek! Zó veel is er!

Waiting
17-10-02, 14:59
Geplaatst door Maarten



Gerrit jan, wat jij niet snapt is dat je hier het PROBLEEM bent!
Jij bent degene die het niet netjes houdt, want je bálkt gewoon van de beschuldigingen van antisemitisme, zonder daar behoorlijke citaten of analyses bij te geven!
Het is állemaal van ik vind.... ik vind... mij lijkt... terwijl het volstrekte Bull is, en er ook geen enkele logica bij gepresenteerd wordt.

Ik wil hier niet voor psycholoog gaan spelen hoor, maar het gaat echt om "the eye of the beholder"! In jouw geval zéker! Echte pre-occupatie. Jij moet iemand zijn, die al vele jaren gefixeerd is op het antisemitisme, of daar een zeer grote gevoeligheid voor heeft. Ik bedoel, ik heb met je te doen! Ik begin me voor je te interesseren.. Ik proef iets van een geisoleerd leven na de nodige hardheid...

Echt hoor, over racisme kun je me echt niets leren. Maar je kunt me misschien wel iets leren over mensen die met reden persoonlijk báng zijn voor racisme. Dat is namelijk mijn blinde vlek. Persoonlijk heb ik dat zelf zelden mee gemaakt..

PS, je bent hier niet de enige. Hier is werkelijk schandálig met beschuldigingen rondgesmeten, en die neiging is niet beperkt tot deze site, of tot Joden in Nederland! Het verschijnsel verdient een boek! Zó veel is er!

Maarten zoals je ziet heb je hier je aanhang zelfs onder het wakkere "links", maar ons doet al die lulkoek van je er al lang niet meer toe...
Dus wie hou je nu voor de gek?
Je hebt niks maar dan ook niks toe te voegen op dit forum wat betreft nieuwtjes voor "het nieuws van de dag"
of wat betreft het M-O conflict ("Sinai was niet te verdedigen" )
Als ik eigenlijk al je berichtjes door lees hebben ze allemaal betrekking tot "Joden", soms haal je uit naar joods.nl , soms heb je het over de joden in Israel... Soms over de zogenaamde aard van de joden op dit forum en soms over de joden in Europa en of Amerika....

Je hebt het altijd wel over "antisemitisme" en dan vooral met de vraag of het wel bestaat en niet een door joden gecreerde groep is en of er wel niet een duidelijke en logische rede is voor antisemitisme en of wij joden niet eens moeten zoeken naar de aanleiding...

Dit was ook alles waar je het over had op joods.nl.......

Soms lijkt het wel of je kickt op reacties van joden en je wil het liefst iedere dag horen van mij dat je een antisemiet bent om vervolgens weer een lap tekst met analyses over mij en over de joden te plaatsen....

Anyway mijn punt is ;

Je weet precies wat wie van je denkt.
Jij wilt dat ik en andere joden op joods.nl of hier onderbouwen waarom we je een domme antisemiet vinden?
Dat doe ik niet meer en volgens mij hebben anderen hier ook geen zin in.
Wat mij betreft zie je het maar als een zwakte, als domheid.
Maar kan meneer Maarten het nu ook eens over wat anders hebben?

Ik ben benieuwd hoe lang je het vol houdt.

Al Sawt
17-10-02, 19:02
Geplaatst door Gerrit Jan




Als het over Joden gaat, noemen we dat antisemitisme.


Gerrit Jan

Naar mijn mening is het discrimineren van de europese joden geen antisemietisme, puur uit het feit dat Europese joden geen semieten zijn.

BiL@L
17-10-02, 21:38
Geplaatst door Gerrit Jan


Jij bent zeker voetbalsupporter.
Toen ze de hersens uitdeelden heb je vast niet vooraan gestaan.

Gerrit Jan

Hahahaha..!!! En jij bent zeker de leukste thuis.. hehe.. :p

BiL@L
17-10-02, 21:45
Geplaatst door Gerrit Jan

Zo gauw iemand (ik of jij of Marokkanen, of Joden, of wie dan ook) gaat generaliseren op eigenschappen van een etnische groep, dan is dat racisme. Zo zeker als 1+1=2.

Als het over Joden gaat, noemen we dat antisemitisme.




Dag Gerrit,

Ik vind jou ook rascistische trekjes vertonen door te stellen dat antisemitisme een speciaal woord is dat gereserveert is voor de Joden.. Sterker nog, je doet het semitische gemeenschap te onder door een groot deel daarvan uit te sluiten..

Ik vind het zowiezo ziek dat men onderscheid maakt in rascistische uitlatingen.. alsof de ene vorm van rascisme beter/slechter/anders zou zijn dan de andere..

Waar gaat dat heen..?

Waiting
17-10-02, 21:56
Geplaatst door BiL@L


Dag Gerrit,

Ik vind jou ook rascistische trekjes vertonen door te stellen dat antisemitisme een speciaal woord is dat gereserveert is voor de Joden.. Sterker nog, je doet het semitische gemeenschap te onder door een groot deel daarvan uit te sluiten..

Ik vind het zowiezo ziek dat men onderscheid maakt in rascistische uitlatingen.. alsof de ene vorm van rascisme beter/slechter/anders zou zijn dan de andere..

Waar gaat dat heen..?

Hoor tuthola, in Nederland, neeeeeej in Europa, neeeeeej in volgens mij de hele westerse wereld staat antisemitisme voor één ding ; namelijk jodenhaat.

Dus als je je hier thuis wilt voelen kan je dat ook alvast goed onthouden, want niet alleen de joden maar de meeste autochtonen kunnen dergelijke uitspraken niet waarderen en dan kan je nogal met kromme ogen aangekeken worden en dan kan jij de indruk krijgen dat ze xenofoben zijn, maar eigenlijk hebben ze gewoon de pest aan mensen die kosten wat kost de normen hier willen veranderen zodat het in hun straatje past.

BiL@L
17-10-02, 22:09
Geplaatst door Waiting


Hoor tuthola, in Nederland, neeeeeej in Europa, neeeeeej in volgens mij de hele westerse wereld staat antisemitisme voor één ding ; namelijk jodenhaat.

Dus als je je hier thuis wilt voelen kan je dat ook alvast goed onthouden, want niet alleen de joden maar de meeste autochtonen kunnen dergelijke uitspraken niet waarderen en dan kan je nogal met kromme ogen aangekeken worden en dan kan jij de indruk krijgen dat ze xenofoben zijn, maar eigenlijk hebben ze gewoon de pest aan mensen die kosten wat kost de normen hier willen veranderen zodat het in hun straatje past.

Hehe.. Gaat toch heen met je normen.. Je bedoeld je eigen denkbeelden..

Mijn straatje is een straatje dat zo breed is dat jij niet eens de overkant zult bereiken.. TuThola..

Maar goed.. nu verder..

Al zou heel Azie hetzelfde denken zoals jij hierboven schrijft.. Het woord bevat het wederom minstens zo bekende woord semiet.. Een semiet bestaat zoals je weet niet uit alleen uit Joden..

Je gedachtengang is trouwens zowiezo niet okej.. Weet je dat door dit soort redeneringen de ergste dingen zijn gebeurd..? Vast wel.. Je moet zelf nadenken jongen.. Anti-semitisme is in veelvoud gebeurd bij het Joodse volk.. dat betekent nog niet dat daarmee de betekenis van het woord totaal wordt toegekent aan ALLEEN die deel-gemeenschap van het semitische volk.. Dat is krom..

Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is, maar die gevoeligheid mag nooit ten kostte gaan van een scherpe en kristische blik op de werkelijke stand van zaken.. Eenieder die beweert hetgeen jij beweert, verdedigt gewoon op basis van zijn gevoelens i.p.v. op zijn gezonde verstand.. Wederom begrijp k dat.. (k val wel mee ;) TuThola..)

Maar om het nu af te ronden.. Als heel Europa waar ik nu in leef ineens gaat denken dat het woord moslim sysnoniem is aan terrorist dan moek me ook maar gaan aanpassen..? Hehe.. Maar zo werkt dat niet.. Jah, misschien toen.. Maar nu niet meer..

:zwaai:

Waiting
17-10-02, 23:20
Geplaatst door BiL@L


Hehe.. Gaat toch heen met je normen.. Je bedoeld je eigen denkbeelden..

Mijn straatje is een straatje dat zo breed is dat jij niet eens de overkant zult bereiken.. TuThola..

Maar goed.. nu verder..

Al zou heel Azie hetzelfde denken zoals jij hierboven schrijft.. Het woord bevat het wederom minstens zo bekende woord semiet.. Een semiet bestaat zoals je weet niet uit alleen uit Joden..

Je gedachtengang is trouwens zowiezo niet okej.. Weet je dat door dit soort redeneringen de ergste dingen zijn gebeurd..? Vast wel.. Je moet zelf nadenken jongen.. Anti-semitisme is in veelvoud gebeurd bij het Joodse volk.. dat betekent nog niet dat daarmee de betekenis van het woord totaal wordt toegekent aan ALLEEN die deel-gemeenschap van het semitische volk.. Dat is krom..

Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is, maar die gevoeligheid mag nooit ten kostte gaan van een scherpe en kristische blik op de werkelijke stand van zaken.. Eenieder die beweert hetgeen jij beweert, verdedigt gewoon op basis van zijn gevoelens i.p.v. op zijn gezonde verstand.. Wederom begrijp k dat.. (k val wel mee ;) TuThola..)

Maar om het nu af te ronden.. Als heel Europa waar ik nu in leef ineens gaat denken dat het woord moslim sysnoniem is aan terrorist dan moek me ook maar gaan aanpassen..? Hehe.. Maar zo werkt dat niet.. Jah, misschien toen.. Maar nu niet meer..

:zwaai:

:maf3:

Ok beste meid antisemitisme is geen jodenhaat dat alle europeanen dit al ruim een eeuw zo zien betekent niks, ga door met mierenneuken.
Jij kan iedere keer dat er antisemiet staat geschreven toch gewoon denken "sjonge weer een fout... ok maar ik snap uit de context dat men doelt op Jodenhaat... Domme Hollanders toch... "
Doe maar net alsof en denk maar lekker bij jezelf ik weet het beter...
Ok?
Ik wist trouwens helemaal niet dat er los van joden nog andere semieten waren :rolleyes:

Tuthola niet goed?

Probeer eens Poestema.... :hihi:

Maarten
18-10-02, 01:17
Geplaatst door Gerrit Jan


Je geeft wel antwoord maar gaat niet op een behoorlijke manier op het probleem in.

Je hebt nog nooit concreet geantwoord op één beschuldiging van mij of anderen aan jouw adres. In verreweg de meeste gevallen waren die beschuldigingen behoorlijk onderbouwd.

Ook nu doe je dat niet.

Gerrit Jan, je hebt geen idee hoe makkelijk ik het hier heb! Die jodenhaat, die mis ik nou eenmaal ten ene male, dus dat is dik lachen hier.. Ik zie hier al die onzin voorbij fietsen, en dat geeft te denken hoor!

Ik wordt wel beschuldigd, maar daar zit nooit een behoorlijk verhaal bij. Het is hier net, alsof een aantal joden het doodnoormaal vind, dat je hier je hele hebben en houden op tafel legt, zodra er iemand iets roept!!

En was jij het nou, of IloveI (ik onthou al die onzin echt niet meer..) die van iemand tégenbewijs verlangde??!! Aantonen dat hij GEEN antisemiet was??!!!
Dát was lekker scoren! Het enige waar ik DAT mechanisme van kende, dat was van meneer H. te D. die van mensen verlangde aan te tonen, dat ze GEEN JOOD waren!!! Dat liep wel lekker, haha...

Maar serieus, er leeft gewoon een soort culturele ziekte bij jullie, over dat antisemitisme. Daar zit gewoon iets totaal fout.. En er is echt een absolute meerderheid bij de joden op de site hier, die daar aan lijdt! Jullie zoeken het je maar uit hoor, maar het maakt gewoon een beetje zielige indruk.

Verder staat het je vrij om iets te bewijzen met citaten van mij. Maar ik accepteer echt geen gelul, zoals je dat hier weer presteert! Zo van "jaaaa, ik heb ergens dingen gezien.." enzo..

Maar echt hoor, ik vind dat die joden hier hun blinde vlekken écht niet willen weten hoor! Bij geen van de mensen die zich hier als joods presenteren zag ik een beetje kritische instelling over het begrip antisemitisme. Niet Eén!!...

En het blok beton wat daar over gepresenteerd wordt, dat is niet veel beter dan dat van de moslimfundo's hoor! Die hebben nét zo'n harde kop, en willen nét zo weinig weten! Echte fundostyle, met Zero Tolerance voor álles wat buiten hun blikveld valt!
En voor je hier weer een "volksart" in leest: daar gaat het mij niet om! Het gaat mij om dat ontstellend voorgeprogrammeerde in het denken omtrent Israel. Een echte fabeltjeswereld! Politiek voor Jan, Jans en de kinderen..

Maarten
18-10-02, 01:47
Geplaatst door Al Sawt

Naar mijn mening is het discrimineren van de europese joden geen antisemietisme, puur uit het feit dat Europese joden geen semieten zijn.

YEP, je pakt hier toch weer een punt! Er is begripsverwarring. Jood zijn kan slaan op de godsdienst, of op het volk. Daar kan verschil zijn. Je kunt namelijk jood worden. Daar hoef je geen etnische jood voor te zijn. Het heet, dat joden dit niet aanmoedigen. Maar een Fries kan jood geworden zijn.

Jodenhaat, richt de betekenis er van, zoals wij die hier kennen, zich tegen het volk of tegen de religie? Daar kom je er met de van Dale niet mee.. Wij associeren dat begrip met de hit.ler-propaganda. (de joden gebruiken het begrip breder, ook in verband met de houding van christenen vroeger.)

Maar waar richtte hit.ler zich tegen? Nou, ik geloof niet, dat dat hem erg veel kon schelen.. als er maar haat gezaaid werd! (hit.ler had gewoon een zondebok nodig.) Maar zijn theorien gingen toch echt wel tegen volkeren, en niet zozer tegen de religie. Ik heb ook wel gezien dat hij lijsten met volkskenmerken van joden had. Zijn antisemitisme was toch vooral racisme, en dus tegen het volk gericht. ook de definitie: antisemitisme = racisme met betrekking tot joden, duid op het volk.

Je zou dus gelijk kunnen hebben: de Friese jood zou niet onder het klassieke antisemitismebegrip vallen. Anderzijds: vriend hit.ler was niet erg subtiel, en kwalificeerde alles wat ook maar enigszins joodvriendelijk was, als minstens "net zo erg"..

Meneer waiting is in omgekeerde richting net zo weinig subtiel. Als het maar tegen joden gaat (hij bedoelt méer dan éen) dan is het antisemitisme. Schijnt een trent te zijn daar, haha... Ik bemoei me daar niet meer mee. Is iets voor het riagg of zo, of voor Rondom 10.

magden_david
18-10-02, 02:05
Geplaatst door Maarten

Maar waar richtte hit.ler zich tegen? Nou, ik geloof niet, dat dat hem erg veel kon schelen.. als er maar haat gezaaid werd! (hit.ler had gewoon een zondebok nodig.) Maar zijn theorien gingen toch echt wel tegen volkeren, en niet zozer tegen de religie. Ik heb ook wel gezien dat hij lijsten met volkskenmerken van joden had. Zijn antisemitisme was toch vooral racisme, en dus tegen het volk gericht. ook de definitie: antisemitisme = racisme met betrekking tot joden, duid op het volk.



waar hi.tler verder ging dan de groep "religie" blijkt uit het feit dat iemand wiens vader joods was, werd aangemerkt als jood, terwijl volgens de halachische wetten er geen sprak is van een jood. dan zou je kunne spreken van de term volk.
Inhoudelijk was de hetze gericht tegen de religieuze aspecten van het joodse begrip en tegen het seculiere volkse aspect en wel om twee redenen.
Hi.tler was van mening dat de joden de uitvinders van de (westerse) ethiek waren (Hi.tl.er, tischgespreche), de torah met zijn regels van ethiek en naastenliefde vormden een directe belemering voor het effectueren van de "laws of movement" en "law of nature" (arendt, origings of totalitairianism, Kogon, der ss staat).

Anderzijds geloofde Hi.tler dat het door de russische geheime dienst vervalsde document " de protocolen van de ouderen van zion" op waarheid beruste, voor diegenen die ermee bekend zijn zal het duidelijk zijn dat de nazi beweging haar blauwdruk vond in dit vod. Het geloof in een wereldwijde joodse samenzwering vind, mede, in dit vod zijn oorsprong en wasa gericht tegen de volkse kant van het jodendom.

De haat van H.itler tegen joden berust niet op opportunisme maar is filosofisch en historisch onderbouwd, doch het is laat en het gaat te ver om dat hier uit te gaan zitten werken dan moet je mijn scriptie maar lezen.

Maarten
18-10-02, 03:29
Ik meen dat hit.ler later zelfs mensen met een enkele joodse grootouder als jood ging aanmerken. Ik weet dat de joden zelf het doorgeven van het joods zijn alleen via vrouwelijke lijn accepteren.

Maar volgens jou is het Duitse antisemitisme dus begonnen als reactie op een ethisch stuk, kortom gericht religie?.. Kortom, het richtte zich niet tegen de etniciteit maar tegen het geloof..
Maar H. had onmiskenbaar ook etnische criteria…Kortom Hit.lers antisemitisme was tegen beide aspecten gericht.

En dus moet je aannemen dat het Europese begrip Antisemitisme sindsdien ook betrekking heeft op een van beide aspecten.
Dan valt een haat tegen bijvoorbeeld een joodse Fries – vanwege zijn joods zijn - dus inderdaad onder het begrip antisemitisme. (hoewel het strikt genomen weer geen racisme is.)
OK! Bedankt!

BiL@L
18-10-02, 10:23
Geplaatst door Waiting
Ik wist trouwens helemaal niet dat er los van joden nog andere semieten waren :rolleyes:

Tuthola niet goed?

Probeer eens Poestema.... :hihi:

:)

Welkom in mijn straatje..


Daar komt nog iets anders bij. Een antisemiet is letterlijk iemand met een racistisch vooroordeel tegen semieten. Volgens het woordenboek en de encyclopedie zijn zowel joden als arabieren semitische volkeren. Zowel anti-joods als anti-Arabisch racisme is dus in strikte zin antisemitisme. Toch wordt de hoogemotionele term gereserveerd om wel het eerste maar niet het laatste te veroordelen.

http://beeldvorming.net/publicaties/gekleurd/h4.html

:zwaai:

Tomas
18-10-02, 10:31
Geplaatst door BiL@L


http://beeldvorming.net/publicaties/gekleurd/h4.html

:zwaai:

Is er wel eens onderzoek gedaan naar de mogelijkheid dat in WOII ook alle mensen van Arabische afkomst als Joden zijn behandeld? Maakte men uberhaupt onderscheidt toen? Gezien het kleine aandeel niet-Joden valt dit natuurlijk niet echt op.

i love israel
18-10-02, 11:30
En was jij het nou, of IloveI (ik onthou al die onzin echt niet meer..) die van iemand tégenbewijs verlangde??!! Aantonen dat hij GEEN antisemiet was??!!!

nee maarten dat was ik niet. ik schijn een speciaal plekje bij jou te hebben dat je me te pas en te onpas erbij haalt.

eerlijk gezegd vind ik dat een wat twijfelachtige eer.

BiL@L
18-10-02, 19:25
Beste Gerrit e.a.,

Even snel een vraagje tussen neus en lippen door.. Bestaan er Joden die niet het Joodse geloof aanhangen..?

Al Sawt
18-10-02, 20:29
Geplaatst door Gerrit Jan


Volgens mij is wat je zegt niet waar, maar daar gaat het niet om.
In het Nederlands is antisemitisme jodenhaat.
Kijk maar in een woordenboek.

Gerrit Jan
Volgens van Dale is een van de definitie van de woord Turk;

Turk (de ~ (m.))


2 [arch.] mohammedaan, moor


Betekent dit dat alle Moslims, turken zijn?
Net zo min als alle Joden Semieten zijn. We kunnen met 100% zekerheid vaststellen dat de Europese Joden GEEN en ik herhaal GEEN Semieten zijn.

Maarten
19-10-02, 05:34
Goed verhaal, Gerrit jan! Kort en krachtig..
Het ging h. inderdaad om de moraal BIJ de volken, en dus was het mede tegen de religie gericht. En wie zo haat, die maakt nergens een onderscheid in…

Zijn houding tegenover Christenen moet gemengd geweest zijn. Het opnemen voor de zwakkeren was er inderdaad echt niet bij, nee! Anderzijds werd er meen ik wel een beroep gedaan op de “christelijke normen en waarden” bij de opvoeding. De Argentijnse junta, die nogal wat kopieerde van H., maakte daar ook een fijne slogan van. In beide gevallen wil je niet weten, wat dat voor soort christendom dat geweest moet zijn..
Italie was ook hartstikke katholiek, dus dat moet toen geaccepteerd zijn geweest.

Bil@l’s vraag is interessant: Zijn er mensen, die zich joods noemen, ook al hangen zij het geloof niet aan?

BiL@L
19-10-02, 10:26
Beste Gerrit,

Ik stem op de SGP omdat zij:

1.) Een zeer bekende partij zijn.
2.) Normen en waarden hoog in het vaandel hebben.
3.) Voor een theocratische vorm van regeren zijn.
4.) Opvattingen uitdragen die ondanks dat ze in strijd zijn met de wet, toelaatbaar zijn. (moslims worden in eenzelfde situatie massaal met de grond gelijk gemaakt in de media)

Als ik vrouw geweest zou zijn, had ik ook op hun gestemd. Want die geluiden over geen vrouwen in de politiek zal niet verder komen dan binnen hun eigen structuur..

Het belangrijkste vind ik de normen en waarden.. En die zie ik veel minder snel bij bijvoorbeeld het CDA naar voren komen..

Dat ik hun theocratische manier van denken ondersteun, is iets wat ik prijs kijkend naar de geschiedenis in Duitsland..

Ik verwacht dat NL haar hoogtepunt in welvaart bereikt heeft.. Bij een toenemende baisse, zullen de onderbuikjes weer van zich laten horen.. In een democratie waarin het volk ertoe zal bijdragen dat er wetten veranderd mogen worden, zal dat er dan niet zo rooskleurig uit zien voor minderheden..

Kijk alleen al naar de wetswijzigingen die nu op tafel liggen, dat gaat over de deffinieering van het begrip allochtoon. Men wilt namelijk ook de eerste paren die wel hier geboren zijn, hun kinderen ook onder de titel allochtoon laten scharen..

Het is dan ook een lange termijn stem.. Over 4 jaar doe ik het weer insha'Allah..

MVG

Ps. Stem SGP..!

Al Sawt
22-10-02, 03:01
Geplaatst door Gerrit Jan


al Sawt,

Je manier van argumenteren is onnavolgbaar.
Ik ben nieuwsgierig naar je concrete aanwijzingen over de niet-semitische afkomst van het Joodse volk.
Ik zou zeggen. Leg maar uit. Simpel gerrit, een Europese Jood is door bekeringen en gemengde huwelijken in de loop van de eeuwen, raciaal volkomen geassimileerd. Kortom er is geen enkele raciale gelijkenis met hun echte semitische geloofsgenoten, de Sefarieden.


Geplaatst door Gerrit Jan
En lag dan meteen ook even één van je onderschriften uit: 'Israel zal nooit vrede kennen zolang het bestaat.'

Betekent dit dat je altijd zult streven naar de vernietiging van Israel? Ook als het Palestijnse probleem zou zijn opgelost?
In dat geval heeft het wellicht helemaal geen zin dat wij met elkaar communiceren




Gerrit Jan Palestina is Arabische grondgebied.
Waarom zullen wij een land tolereren op onze grondgebied dat bestaat uit mensen die van andere werelddelen komen die geen enkele historische, geografische en raciale band hebben met Palestina.

En waarom moeten wij een staat erkennen die ons opgedwongen is, door de koloniale machten omdat zij hun eeuwige schuldgevoel jegens de Joden willen inlossen.

Kortom we zullen nooit Israel erkennen.
Incluis alle Arabische burgers.

i love israel
22-10-02, 09:42
Simpel gerrit, een Europese Jood is door bekeringen en gemengde huwelijken in de loop van de eeuwen, raciaal volkomen geassimileerd. Kortom er is geen enkele raciale gelijkenis met hun echte semitische geloofsgenoten, de Sefarieden.

hoe verzin je het? zeker nog nooit en askenasische jood gezien he?

"Palestina is Arabische grondgebied.
Waarom zullen wij een land tolereren op onze grondgebied dat bestaat uit mensen die van andere werelddelen komen die geen enkele historische, geografische en raciale band hebben met Palestina."

wij acepteren jullie toch ook arabieren in nederland? geld hetzelfde voor.

"Kortom we zullen nooit Israel erkennen.
Incluis alle Arabische burgers."

denk jij dat je g'd bent ofzo?

ISRAEL IS ER EN BLIJFT, LEER ERMEE TE LEVEN.

magden_david
22-10-02, 13:00
ili ik heb geleerd dat 80% van de moslims prikkers op dit forum bestaat uit 14 jarige randdebielen die eenmaal een docu hebben gezien op al jazeera over het jodendom en dus specialisten zijn.
het feit dat al sawt niet weet wat een ashkenzim is zegt al genoeg over zijn capaciteiten.

Maarten
22-10-02, 14:41
'Israel zal nooit vrede kennen zolang het bestaat.'

Deze stelling van Al Sawt lijkt op het eerste gezicht een garantie voor de eeuwigheid van het conflict, en een bewijs van de tomeloze agressie van sommige (vele?!) Arabieren!

Maar dat is het niet!
Als je Al Sawt aan het woord laat, dan zullen daar heel wat rationele en rechtvaardige argumenten tussen blijken te zitten… Ik betwijfel of het me zou lukken om zijn verhaal te ondergraven, zelfs naar westerse normen niet!! Al Sawt is gewoon een van de velen, die zich simpelweg op de landrechten beroepen! Sawt’s verhalen zijn niet onnavolgbaar (Gerrit Jan). Hij is geen randdebiel (M_D). Dus wat? Kill Israël?? No Way!

Je moet die zaak gewoon oplossen! En de landrechtenkwestie moet daar weer bij betrokken worden!! Zonder dat werkt er niets! De tot nu toe bekende “vredesinitiatieven” werken daarom voor geen meter! Het is absoluut belachelijk dat er geprobeerd wordt om de zaak te klaren met wat praktische afspraken!

Daarom opteer ik nogmaals voor de oplossing in mijn topic: “Schadevergoeding, als deel…..”, waarin die bestaande landrechten gewoon verkocht worden aan Israël!

En tót het moment waarop de kwestie op deze manier behandeld wordt, gaat Al Sawt voor mij de wachtkamer in, als iemand die een gerechtvaardigd belang verdedigt met zijn stelling “Kill Israël!”! Hard he??..

Nou, de joden gaan het maar oplossen hoor, door eindelijk rekening te houden met dat belang, waar Al Sawt het over heeft! Laat maar zien wat je er mee doet! En als er niks mee gebeurt, dan ben ik een broodje eten hoor, als de Arabieren nog eens binnen vallen!
Ik geef je een oplossing?! Nou, ga er maar werk van maken! Spread The News, en maak er een brede discussie van! Ga maar flink mailen naar Israël, of naar de VN, of naar Nederlandse Organisaties!

Maarten
22-10-02, 14:43
Heeft het geharrewar over antisemistisme wel veel zin?
Wat wordt er bedoeld met een begrip?

Ik kijk even naar de gangbare interpretatiemethoden voor régels!
In het recht is er voortdurend geharrewar over de inhoud van regels, en dan zijn er 4 interpretatiemethoden:
1. De grammaticale: puur wat er staat.
2: De historische: wat de wetgever destijds heeft beoogt.
3. De systematische: afbakening en raakvlakken naar ándere regels, plus prioriteit van de ene regel boven de andere regel.
4. De teleologische (niet “theologische”) of doelmatige: dit gaat vooral over common sense.

Pas al deze methoden toe op het verschijnsel antisemitisme, en dan zou ik de term absoluut reserveren voor de historisch bekende jodenhaat, en niet voor iets anders.

Daarom heb ik kritiek op de arabieren, die redeneringen houden, puur vanwege de grammaticale betekenis van het woord. (semieten)

En daarom heb ik kritiek op de joden, die de inhoud van het begrip grenzenloos lijken te willen uitbreiden tot bijna alles wat kritiek op Israël, of op tendenzen in de joodse cultuur betreft. Dit is historisch gezien zeer begrijpelijk. Zij weten immers ook niet, wat de critici precies drijft. Anderzijds kan de neiging tot beschuldiging zo sterk en ongenuanceerd zijn, dat ik daar toch echt een bewust misbruik ten behoeve van de eigen politiek uit haal.

Laten we het begrip antisemitisme alsjeblieft beperkt houden tot de betekenis, zoals we die kennen.

Maarten
22-10-02, 14:56
Geplaatst door Gerrit Jan
Maarten,

Goeie grutten, we zijn het eens (op dit punt). Hoe bestaat het.
Misschien tot de volgende confrontatie?


Wie dacht je dat ik was?? Achterneef van Bin Laden? Pleitbezorger van het "cultuurgoed" van 60 jaar geleden te D.? Homo die op een Arabier valt, en zich weer levendig voelt door mee te doen met 14 jarige randdebielen?? Haha.. (sorry homo's, en zeker de Arabische, die het knap moeilijk hebben.)

En Sorry Gerrit Jan, maar ik ben nog even flink nijdig over alles wat Antisemitisme geroepen heeft hier, en dat blijft nog wel even zo, vrees ik..

magden_david
22-10-02, 15:04
Geplaatst door Maarten
Heeft het geharrewar over antisemistisme wel veel zin?
Wat wordt er bedoeld met een begrip?

Ik kijk even naar de gangbare interpretatiemethoden voor régels!
In het recht is er voortdurend geharrewar over de inhoud van regels, en dan zijn er 4 interpretatiemethoden:
1. De grammaticale: puur wat er staat.
2: De historische: wat de wetgever destijds heeft beoogt.
3. De systematische: afbakening en raakvlakken naar ándere regels, plus prioriteit van de ene regel boven de andere regel.
4. De teleologische (niet “theologische”) of doelmatige: dit gaat vooral over common sense.

Pas al deze methoden toe op het verschijnsel antisemitisme, en dan zou ik de term absoluut reserveren voor de historisch bekende jodenhaat, en niet voor iets anders.

Daarom heb ik kritiek op de arabieren, die redeneringen houden, puur vanwege de grammaticale betekenis van het woord. (semieten)

En daarom heb ik kritiek op de joden, die de inhoud van het begrip grenzenloos lijken te willen uitbreiden tot bijna alles wat kritiek op Israël, of op tendenzen in de joodse cultuur betreft. Dit is historisch gezien zeer begrijpelijk. Zij weten immers ook niet, wat de critici precies drijft. Anderzijds kan de neiging tot beschuldiging zo sterk en ongenuanceerd zijn, dat ik daar toch echt een bewust misbruik ten behoeve van de eigen politiek uit haal.

Laten we het begrip antisemitisme alsjeblieft beperkt houden tot de betekenis, zoals we die kennen.

zowaar , ik ben het met maarten eens, DOKTOR !!!!!!!

Maarten
22-10-02, 15:06
Dit kan niet! Er móet een misverstand in het spel zijn.. (hahaha)

Nu nog een reactie op het veel hetere onderwerp daar boven misschien?? Hoeft niet hoor, maar eh.. he?...

Al Sawt
22-10-02, 18:33
Geplaatst door i love israel


hoe verzin je het? zeker nog nooit en askenasische jood gezien he?

"Palestina is Arabische grondgebied.
Waarom zullen wij een land tolereren op onze grondgebied dat bestaat uit mensen die van andere werelddelen komen die geen enkele historische, geografische en raciale band hebben met Palestina."

wij acepteren jullie toch ook arabieren in nederland? geld hetzelfde voor.

"Kortom we zullen nooit Israel erkennen.
Incluis alle Arabische burgers."

denk jij dat je g'd bent ofzo?

Hoe ik het verzin? Simpel, door de geschiedenis van Europese Joden te bestuderen. En tussen de Joden onderling, is een scala van raciale verschillen, vergelijk Marokkaanse Joden met hun Ethiopische of Russische geloofsgenoten, dan ben je een RANDDEBIEL als je nog vol houdt dat ze 1 ras zijn.
Het is onbegrijpelijk dat sommige mensen volhouden dat ze Semieten zijn. Je zou het kunnen vergelijken met Nazi-Duitsland, met hun Germaanse waan ideeen.

Ik ben geen god maar wel een realist.


Geplaatst door i love israel

ISRAEL IS ER EN BLIJFT, LEER ERMEE TE LEVEN.
HAMAS ZAL VOOR ALTIJD ZIJN, LEER ERMEE TE LEVEN DAT OPENBARE VERVOER IN ISRAEL, GEVAARLIJK BLIJFT!

Al Sawt
22-10-02, 18:44
MD

Het is typerend voor jou, om mensen belachelijk te maken.
Hoe komt dat? Misschien heb je last van misplaatste superioriteit gevoelens. Wat veel voorkomt bij een godsdienst, die zijn aanhangers als uitverkoren beschouwt.

magden_david
22-10-02, 18:55
nee hoor niet vanwege het uitverkoren volks idee, gewoon observatie :)

Al Sawt
23-10-02, 00:22
Geplaatst door Gerrit Jan


Wat jij Israel verwijt, racisme, doe je zelf.
Je neemt een politiek standpunt in op grond van racistische argumenten! Ik heb geen enkele standpunt in genomen, die raciaal gekleurd is. Dus jouw beschuldiging is helemaal uit de lucht gegrijpen.


Geplaatst door Gerrit Jan

Het is bovendien een standpunt dat volkomen onverzoenlijk is!
Het is bovendien een zeer bloeddorstig standpunt.
Ik heb een Israelier nog nooit horen zeggen dat alle palestijnen vernietigd moeten worden. Uiteraard is het onverzoenlijk. Verwacht je dat we de grootste onrechvaardige gebeurtenis uit onze moderne tijd zomer zullen vergeten?
Misschien moet je beter leren luisteren, of minder gekleurd kijken.
Dan zul je merken dat mensen als Sharon en consorten zeer bloeddorstig zijn.


Geplaatst door Gerrit Jan

Hiermee is duidelijk dat het jouw denkbeelden zijn die op de denkbeelden van de nazi's lijken Net als die van de zionisme.


Geplaatst door Gerrit Jan
Daarmee is ook duidelijk dat de Joden moeten vechten voor hun leven tegen mensen zoals jij en dat ze zoveel mogelijk middelen te baat moeten nemen. Dat doen ze ook, maar ik spreek liever van Israeliers(persoonlijk heb ik niks met Joden, er zijn ook toffe mensen onder hun) die in mijn ogen de bezetters zijn van andermans grondgebied. Vechten doen ze niet maar moorden wel.


Geplaatst door Gerrit Jan
Ik constateer dat de Joden zich eigenlijk nog vrij netjes gedragen tegenover dergelijke tegenstanders. Tja Sabra Shatila, Deir Yassin, Jenin, Qana, etc, etc.... allemaal bloedbaden, die volgens jou zeker netjes verlopen zijn.
Wij zullen ook volgens hun definitie netjes zijn.


Geplaatst door Gerrit Jan
Wat mij ook nog zorgen maakt is dat mensen als jij zich tussen ons bevinden.

Wat denk je, komt er ook een tijd dat wij Nederlanders ons tegen jullie moeten verdedigen?

Ik hoop op een spoedig antwoord.

Gerrit Jan Maak je niet zorgen, mij aversie, haat en wraakgevoelens gaan alleen uit naar Israel en Arabische leiders, waarvan de laatste in mijn ogen nog erger zijn dan Sharon en die nazi kliek rond hem.

Over zorgen gesproken?
Ik maak me meer zorgen om mensen als jij, die puur uit Christenunie gedachtengoed, PRO-israel zijn en Israelische misdaden relativeren of zelfs verheelijken, alleen omdat ze niets beters weten om hun beladen geweten(inzake de moordende antiesemietisme door eeuwen heen) te ontlasten.

jaja
23-10-02, 10:25
Geplaatst door Maarten
Heeft het geharrewar over antisemistisme wel veel zin?
Wat wordt er bedoeld met een begrip?

Ik kijk even naar de gangbare interpretatiemethoden voor régels!
In het recht is er voortdurend geharrewar over de inhoud van regels, en dan zijn er 4 interpretatiemethoden:
1. De grammaticale: puur wat er staat.
2: De historische: wat de wetgever destijds heeft beoogt.
3. De systematische: afbakening en raakvlakken naar ándere regels, plus prioriteit van de ene regel boven de andere regel.
4. De teleologische (niet “theologische”) of doelmatige: dit gaat vooral over common sense.

Pas al deze methoden toe op het verschijnsel antisemitisme, en dan zou ik de term absoluut reserveren voor de historisch bekende jodenhaat, en niet voor iets anders.

Daarom heb ik kritiek op de arabieren, die redeneringen houden, puur vanwege de grammaticale betekenis van het woord. (semieten)

En daarom heb ik kritiek op de joden, die de inhoud van het begrip grenzenloos lijken te willen uitbreiden tot bijna alles wat kritiek op Israël, of op tendenzen in de joodse cultuur betreft. Dit is historisch gezien zeer begrijpelijk. Zij weten immers ook niet, wat de critici precies drijft. Anderzijds kan de neiging tot beschuldiging zo sterk en ongenuanceerd zijn, dat ik daar toch echt een bewust misbruik ten behoeve van de eigen politiek uit haal.

Laten we het begrip antisemitisme alsjeblieft beperkt houden tot de betekenis, zoals we die kennen. het woord anti-semitisme is historisch gezien geintroduceerd om specifiek anti-joodse uitingen en anti-joods gedrag aan te duiden. Het is voor het eerst gebruikt in het Duits. Dat er gekozen is voor semieten in plaats van joden heeft er mee te maken dat er in dat taalgebied op dat moment gewoon (bijna) geen andere semieten waren. Achteraf zijn er slimmerikken geweest die hebben geconstateerd dat er wel andere semieten op deze wereld rondlopen. Vervolgens is deze hele definitie kwestie ontstaan, maar het is duidelijk dat bij veel mensen deze term nog gewoon in zijn oorspronkelijke betekenis gebruikt wordt.

BiL@L
23-10-02, 11:06
De enige 'rassen' die er bestaan, zijn herkenbaar aan grote verschillende eigenschappen in het 'gelid'.

Zo is de mens een ras en zo ook de aap, hetzelfde geldt voor de giraffe en daarmee ook voor de vis..

Je hebt grote vissen en je hebt kleine vissen, maar alle vissen leven in het water, en alle mensen leven boven water. Twee verschillende rassen op basis van VERSCHIL. Er is geen verschil in de MENSHEID, dat iemand een andere religie heeft, een andere huidskleur of een andere 'afwijking' maakt het verschil waardoor men in rassen mag denken teniet!

Dat het bij dieren gedaan wordt, ze in te delen in rassen, daar kan ik wel mee leven. Die dieren zijn er immers voor ons. Maar om dan de lijn door te gaan trekken naar de mens toe, dat is een kwalijke zaak. Ik heb getracht het middels dieren te laten zien, omdat ik weet dat die vergelijking gemaakt word. Maar het idee dat wij als uberwezens, in vergelijking met dieren, dan toch met hun vergeleken worden om het recht te kunnen praten dat er wel degelijk in verschillen gedacht moet worden bij de mens, is DE optelsom van een produkt die de mensheid massale leed heeft bezorgt sinds zijn bestaan. Dieren kunnen geen oorlog voeren of discrimineren, wij daarentegen wel.

Het denken in rassen zoals jullie laten zien is een standaard, waar ook ter wereld. Het wordt met de paplepel erin gegoten op iedere school, waar ook ter wereld. Mijns inziens is dat de grootste fout, de mens begaan heeft op het eten van de vruchten uit 'de boom' na dan..


Hiermee sluit ik mijn ogen er niet voor dat er andersdenkenden zijn, dat er spleetogen zijn, dat er negers zijn. Hiermee geef ik te kennen dat ondanks deze lichamelijke en ethnische verschillen er geen categorisering ondergaan mag worden door het denken in rassen! We hebben uit de geschiedenis geleert dat discriminatie/"antisemiteit" zeer ernstige vormen kunnen aan nemen. Met het gedachten goed dat er in rassen gedacht mag worden, zullen deze standaard tot het maatschappelijk leven behoren. Er zal geen mens op aarde zijn die nog nooit iets "anti-semitisch"/discriminerends in zijn omgeving gehoort heeft. Simpelweg omdat het bij de manier van leven hoort, want de verschillen hebben een naam gekregen, en als de verschillen een naam krijgen is het menselijk dat er andere 'namen' voor in de plaats komen. N.a.v. de gebeurtenissen in WO2 heeft men getracht deze duivelse eigenschappen in te dammen door er een grondwet van te maken die erop toe ziet, dat er niet gediscrimineert mag worden. Maar dat is een illusie, een illusie voor de rest van de hele mensheid. Aangezien de wereld ervan doordrengt is in rassen te denken, en zich er zelfs van afhankelijk stelt.

Ali G
23-10-02, 12:07
Geplaatst door shalom
.....want ik zie momenteel geen verschil tussen sjaron en hittler.

Een Jood die het verschil tussen Sharon (zo schrijf je dat) en H.i.t.l.e.r. niet ziet? Mhmm...

Canaris
23-10-02, 12:10
Bij alle kwalijke uitspraken op dit forum is de volgende wel de ergsteD

Die dieren zijn er immers voor ons

Met zoéen instelling is het geen wonder , wanneer men ziet wat de mensheid zich denkt te kunnen permiteren met onze mede levewezens op deze planeet.

BiL@L
23-10-02, 12:46
Geplaatst door Canaris
Bij alle kwalijke uitspraken op dit forum is de volgende wel de ergsteD

Die dieren zijn er immers voor ons

Met zoéen instelling is het geen wonder , wanneer men ziet wat de mensheid zich denkt te kunnen permiteren met onze mede levewezens op deze planeet.

Hehe.. wake up, and smell the coffee..!