PDA

Bekijk Volledige Versie : Rode Kruis: Israel grove Schending van 4e Conventie van Geneve!



Wizdom
12-10-02, 18:33
Red Cross President urges Israel to abide by 4th Geneva Convention
Palestine-Israel, Politics, 10/12/2002

President of the International Committee of the Red Cross (ICRC), Jakob Kellenberger, said at the end of a six-day visit to Israel and Palestine that he is gravely concerned about the current crisis, Kuwait's News agency Kuna reported.

"The ICRC has been present here since 1967, and this is the worst humanitarian situation seen since then."

Kellenberger urged the Israeli authorities to fully implement the provisions of the 4th Geneva Convention, namely "to take measures that will enable the civilian population living in the Occupied Territories to resume as normal a life as possible, and to respond to their humanitarian needs." He pointed out the harmful impact of the severe restriction of movements and curfews on the Palestinian population.

During meetings with representatives of Palestinian detainees' families in Gaza, Kellenberger discussed the right of prisoners to receive visits from their loved ones.

He reiterated the ICRC's determination to strive for results, telling them: "The ICRC does not forget, and does not give up."

Kellenberger also appealed for respect for the Red Cross and Red Crescent Emblems, and for all medical missions, which are protected under international humanitarian law.

A key issue which the ICRC President raised during all his meetings was the absolute need for those who use force to distinguish between combatants and civilians, and to respect the principle of proportionality at all times.

Any attacks against civilians are absolutely prohibited under international humanitarian law and can never be justified under any circumstances.

As he left, Kellenberger summed up his discussions with the different authorities by saying: "They were frank and open, and resulted in commitments to further increase cooperation with the ICRC, so as to improve the unacceptable humanitarian situation on the ground.

The ICRC noted in a press release issued Thursday that Kellenberger's visit comes at a time of political deadlock, violence and economic hardship, all of which are contributing to the increasingly dire humanitarian situation of the Palestinian population.

Joesoef
13-10-02, 07:37
Geplaatst door mas13
Any attacks against civilians are absolutely prohibited under international humanitarian law and can never be justified under any circumstances.

En dat geldt voor beide partijen.. ;)




Die lachende smilie met dat knipoog, erug op zijn plaats :(.

Joesoef
13-10-02, 08:16
Geplaatst door mas13
Any attacks against civilians are absolutely prohibited under international humanitarian law and can never be justified under any circumstances.

Beter zo.. ;)

Tis je geraden....... :fplet:

tallesman
13-10-02, 10:16
Laat het Int.Rode Kruis eerst maar De Rode Davidsster dezelfde positie geven als de Islamitiche Halve Rode Maan. Dan pas geloof ik in de goede wil van het IRK.

Marsipulami
13-10-02, 10:21
Geplaatst door tallesman
Laat het Int.Rode Kruis eerst maar De Rode Davidsster dezelfde positie geven als de Islamitiche Halve Rode Maan. Dan pas geloof ik in de goede wil van het IRK.

Verdenk je nou het rode kruis ervan om propaganda tegen de joden te verspreiden ? Dat kan je toch niet menen ?

Van de rode davidster heb ik nog nooit gehoord. Bestaat die ook ?

i love israel
13-10-02, 10:22
Geplaatst door Marsipulami


Verdenk je nou het rode kruis ervan om propaganda tegen de joden te verspreiden ? Dat kan je toch niet menen ?

Van de rode davidster heb ik nog nooit gehoord. Bestaat die ook ?

af en toe ben jij echt wereldvreemd he. jazeker bestaat de rode davidster, alleen word die niet erkend door het IRK in tegenstelling tot de rode halve maan. ik zou zeggen kijk eens en keer tv wanneer er weer een aanslag is geweest dan zie je er plenty.

Marsipulami
13-10-02, 10:29
Geplaatst door i love israel


af en toe ben jij echt wereldvreemd he. jazeker bestaat de rode davidster, alleen word die niet erkend door het IRK in tegenstelling tot de rode halve maan. ik zou zeggen kijk eens en keer tv wanneer er weer een aanslag is geweest dan zie je er plenty.

Ja, is waar, nu je het zegt. Ik heb er echter nooit bij stilgestaan. Nou, ik ben voorstander van de erkenning van de rode davidster door het rode kruis.

Het is natuurlijk wel wat ingewikkeld als elke religieuze stroming zijn eigen internationale hulporganisatie wil hebben. Maar voor de joden mag het wel voor mij.

En by the way. Het rode kruis is niet zozeer een religieus symbool, het is een omgekeerde Zwitserse vlag als ik me goed herinner.

Arvid
13-10-02, 10:35
Geplaatst door mas13


Hij is hoe dan ook steeds eenzijdig en duidelijk pro-moslim.

;)

Je slaat de spijker op z'n kop Mas.
En dan noemt hij zichzelf neutraal, wat een leugen.
Ik weet nog dat hij alle aanslagen van de Palestijnen tegen kinderen en vrouwen een 'gerechtvaardigde verzuchting' noemde. Ik heb daar wat van gezegd maar nooit een reactie van hem gekregen. Zegt genoeg lijkt me.

Marsipulami
13-10-02, 10:39
Geplaatst door Arvid
Je slaat de spijker op z'n kop Mas.
En dan noemt hij zichzelf neutraal, wat een leugen.

Neutraal is niet hetzelfde als karakterloos en halfslachtig.

i love israel
13-10-02, 10:41
Ja, is waar, nu je het zegt. Ik heb er echter nooit bij stilgestaan. Nou, ik ben voorstander van de erkenning van de rode davidster door het rode kruis.

dank je wel


Het is natuurlijk wel wat ingewikkeld als elke religieuze stroming zijn eigen internationale hulporganisatie wil hebben. Maar voor de joden mag het wel voor mij.

leg mij dan eens uit waarom de halve maan wel direct geaccepteerd kon worden maar de davidster niet?


En by the way. Het rode kruis is niet zozeer een religieus symbool, het is een omgekeerde Zwitserse vlag als ik me goed herinner.

ja en?

Waiting
13-10-02, 10:42
Geplaatst door Marsipulami


Neutraal is niet hetzelfde als karakterloos en halfslachtig.

Je bent de zwakste schakel tot ziens!

Marsipulami
13-10-02, 10:43
Geplaatst door Arvid
Ik weet nog dat hij alle aanslagen van de Palestijnen tegen kinderen en vrouwen een 'gerechtvaardigde verzuchting' noemde. Ik heb daar wat van gezegd maar nooit een reactie van hem gekregen. Zegt genoeg lijkt me.

Hmm, enige verdraaiing daar ben jij precies ook niet vies van. Ik ben er wel zeker van dat er minder aanslagen zouden plaatsvinden als de Israëlis wat meer rekening zouden houden met de gerechtvaardigde verzuchtingen van de Palestijnen. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat ik het goed vind dat die aanslagen plaatsvinden. Kinderen mogen nooit op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor het geknoei van volwassenen.

Arvid
13-10-02, 10:43
Geplaatst door Marsipulami


Neutraal is niet hetzelfde als karakterloos en halfslachtig.

Toon eens karakter en leg eens uit waarom jij vindt dat aanslagen tegen onschuldige kinderen en vrouwen door Palestijnen een 'gerechtvaardigde verzuchting' is.
En ik verwacht geen halfslachtig antwoord!

Marsipulami
13-10-02, 10:47
Geplaatst door i love israel
leg mij dan eens uit waarom de halve maan wel direct geaccepteerd kon worden maar de davidster niet?

Ik heb er geen flauw idee van. Ik realiseer me nu pas enkele minuten dat er ook zoiets als een rode davidster bestaat en ik zou al moeten weten wat de reden is van afwijzing.

Ik kan me voorstellen dat het rode kruis een aantal basisprincipes hebben (zoals neutraliteit en wellicht nog een heleboel principes) en dat partners die willen samenwerken met het rode kruis die moeten willen onderschrijven. Misschien zit het probleem daar ergens.

Marsipulami
13-10-02, 10:51
Geplaatst door mas13

Vertel dan wel eens wat jij onder neutraal verstaat!

Een scheidsrechter bij een voetbalmatch moet neutraal zijn. Als die een rode kaart geeft bij een overtreding moet die zich ook niets aantrekken van het gejouw van het publiek op de tribune. Neutraal is iets anders dan iedereen een beetje gelijk geven. Neutraliteit heeft alles te maken met respect voor de waarheid.

Marsipulami
13-10-02, 10:55
Geplaatst door Arvid


Toon eens karakter en leg eens uit waarom jij vindt dat aanslagen tegen onschuldige kinderen en vrouwen door Palestijnen een 'gerechtvaardigde verzuchting' is.
En ik verwacht geen halfslachtig antwoord!

Ik zal mezelf nog maar eens citeren:
Hmm, enige verdraaiing daar ben jij precies ook niet vies van. Ik ben er wel zeker van dat er minder aanslagen zouden plaatsvinden als de Israëlis wat meer rekening zouden houden met de gerechtvaardigde verzuchtingen van de Palestijnen. Dat is niet hetzelfde als zeggen dat ik het goed vind dat die aanslagen plaatsvinden. Kinderen mogen nooit op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor het geknoei van volwassenen.

Neemt niet weg dat ik van oordeel ben dat Israël een voedingsbodem heeft geschapen waarbinnen extremisme uitstekend kan gedijen. En dat ik er niet tegen ben dat de Palestijnen opkomen voor hun rechten, desnoods met geweld als het via onderhandelingen niet lukt. Maar het vermoorden van joodse kinderen vind ik laf en achterbaks.

Marsipulami
13-10-02, 11:08
Geplaatst door mas13

Dus, neutraal zijn heeft niks te maken met GEEN partij kiezen..en laat die voetballers er maar effe af.
Meerdere prikkers komen nochtans tot de conclusie dat jij wel degelijk partij kiest.
Is niet erg hoor, als je maar niet wil doen alsof je neutraal bent.
Want dat is een ......
:hihi:

Hmm, de mensen die er op stonden te kijken toen er miljoenen joden werden gedeporteerd naar de vernietigingskampen kozen ook geen partij. Voor dat soort neutraliteit bedank ik. Ik ben zelfs zo neutraal dat ik stelling durf nemen in een conflict.

Arvid
13-10-02, 11:10
Geplaatst door Marsipulami


Hmm, de mensen die er op stonden te kijken toen er miljoenen joden werden gedeporteerd naar de vernietigingskampen kozen ook geen partij. Voor dat soort neutraliteit bedank ik. Ik ben zelfs zo neutraal dat ik stelling durf nemen in een conflict.

Laten we stellen dat het begrip neutraliteit niet wezenlijk bestaat. Dus haal die subscript onder jouw naam weg dan is iedereen tevreden. Je moet je niet voordoen wat je niet bent Marsipulami.

Marsipulami
13-10-02, 11:24
Geplaatst door Arvid


Laten we stellen dat het begrip neutraliteit niet wezenlijk bestaat. Dus haal die subscript onder jouw naam weg dan is iedereen tevreden. Je moet je niet voordoen wat je niet bent Marsipulami.

Nou, er is wel iets voor te zeggen dat neutraliteit niet echt bestaat. Maar ik zie hier voortdurend dat allerlei prikkers onder het mom van het begrip 'neutraliteit' allerlei mensenrechtenschendingen toedekken en dus weigeren te erkennen dat er historische oorzaken aan te wijzen zijn voor het Israëlisch Palestijns geweld dat ze op televisie zien.

Mijn onderschrift blijft dus lekker staan. Al was het maar omdat het zo nu en dan vruchtbare discussies uitlokt over het begrip neutraliteit. :fpiraat: