PDA

Bekijk Volledige Versie : Authentiek Belgische Terrorist



Marsipulami
13-10-02, 00:22
Betoging in Brussel voor vrijlating CCC-leider Carette
Bron: Belga

12 oktober 2002

BRUSSEL 12/10 (BELGA) = Een vijftigtal manifestanten hebben zaterdagvoormiddag betoogd voor het Justitiepaleis in Brussel om de vrijlating te eisen van Pierre Carette, leider van de CCC-groep (Cellules Communistes Combattantes). De CCC is de groep die in de jaren '80 aanslagen pleegde in ons land.

Ze mobiliseerden zich op initiatief van 'Secours Rouge', het Brusselse comité dat al geruime tijd ijvert voor zijn invrijheidsinstelling. "Wij zijn hier aanwezig om de vrijlating van onze kameraad te eisen, die al 17 jaar opgesloten zit en volgens de Belgische wetgeving al zeven jaar mag worden vrijgelaten", verklaarde Flor Dewit, een woordvoeder van 'Secours Rouge'. Deze organisatie houdt zich op internationaal vlak bezig met de verdediging van politieke gevangenen, die anti-fascitische of anti-kapiltalistische acties hebben ondernomen, aldus de woordvoerder.
(IVA)

Idolater
13-10-02, 00:35
vooe hoe lang is hij veroordeeld dan? Ik dacht dat Belgie nog altijd een rechtstaat was...

Couscousje
13-10-02, 00:37
Cc c?

~Panthera~
13-10-02, 00:53
Geplaatst door Couscousje
Cc c?
--------

I C U ;)

Chatoloog
13-10-02, 01:28
Geplaatst door ~Panthera~

--------

I C U ;)

I C U= Intensive Care Unit

:zwaai:

Marsipulami
13-10-02, 11:07
Geplaatst door Idolater
vooe hoe lang is hij veroordeeld dan? Ik dacht dat Belgie nog altijd een rechtstaat was...

Ik dacht dat de leden van CCC destijds allemaal levenslang gekregen hadden. Vervroegde vrijlating is dan mogelijk ten vroegste na 11 jaar effectieve gevangenisstraf. Vervroegde vrijlating is echter altijd een gunst en geen recht. In Nederland is vervroegde vrijlating een automatisme in België niet. Het is dus juridisch mogelijk om hem letterlijk tot aan zijn dood vast te houden. De commissie voor voorwaardelijke invrijheidsstellingen oordeelt of iemand in aanmerking komt. Dat hangt meestal af van een aantal voorwaarden die men moet willen aanvaarden. Bv. verdere behandeling in een psychiatrische instelling. Weigert men die voorwaarde te accepteren, dan wordt men uitgesteld voor een periode van enkele maanden tot 5 jaar. Als dat uitstel dan weer afgelopen is wordt het dossier opnieuw bekeken.

rafiq
13-10-02, 19:35
Juist ja de CCC,

Bijna vergeten tot verleden week.
Een boeiend interview.

Natuurlijk zijn vragen als "Heeft u er spijt van" overbodig. Of dat hij zijn ideologie afzweert.

Zulke mensen zijn moeilijk te corrumperen en daarom een gevaar voor de Staat. Ik wil niet zeggen dat zulke individueen een gevaar zijn voor de samenleving, al heeft deze heerschap spijt betuigd voor de 2 dodelijke slachtoffers namelijk de brandweerlieden.

En misschien is in zekere zin de situatie nog decadenter en slechter geworden dan de jaren '80. Ik vond dat een goede nadenkertje.

En dat zo iemand nog steeds alle beperkingen heeft na 17 jaar, sja. Daarmee breek je deze heerschap niet.

Couscousje
13-10-02, 19:37
Geplaatst door ~Panthera~

--------

I C U ;)

Not if I C U first!

Cc c u

~Panthera~
13-10-02, 19:43
Geplaatst door Couscousje


Not if I C U first!

Cc c u
--------

that's true :huil:

But then ICU2 :stout:

MwaB
14-10-02, 13:13
Geplaatst door ~Panthera~

--------

that's true :huil:

But then ICU2 :stout:

:regie: RU done?