PDA

Bekijk Volledige Versie : Jihad



GroteWolf
14-10-02, 16:26
Sari Club was vol jongeren toen Toyota explodeerde


.


KUTA - Het was een typische zaterdagavond in Kuta, op Bali de drukst bezochte plaats voor jonge toeristen om te feesten. De bars waren tjokvol, op de dansvloeren was nauwelijks nog plaats en jonge feestvierders, velen in shorts, sandalen en T-shirts, dansten op straat. Twee explosies verscheurden de idylle.



De Australische Kylee Denea was net op Bali aangekomen voor een vakantie van twee weken. Met een vriendin naderde ze de Sari Club toen een enorme explosie de twee taxi's voor de hare verpulverde.

Denea, een stewardess van Qantas, zag een fractie van een seconde later lichamen uit de bar vliegen. Overal was bloed en glas. Denea kon op een gegeven moment haar ogen niet afhouden van een jonge man wiens benen waren weggeslagen.

De explosieven buiten de Sari Club waren verborgen in een nabij geparkeerde Toyota Kijang Jeep. Enkele ogenblikken voor de explosie werd Paddy's Discotheque getroffen door een aanslag. Hier waren bij de ingang explosieven geplaatst. Ben en Joe Norton uit Engeland hadden net Paddy,s Discotheque verlaten toen ze daar een flinke knal hoorden. Ze keken om en zagen een oranje steekvlam. Meteen daarop explodeerde de bomauto bij de Sari Club, die vooral populair was bij surfers. Overal in de straat gingen ruiten aan diggelen van woningen, winkels, restaurants, clubs en auto's. Binnen de kortste keren waren de straten in bezit genomen door gewonden die nog konden lopen. Ambulances werd langdurig de toegang tot de Sari Club geblokkeerd door mensen die in auto's vluchtten. Hier en daar zagen plunderaars hun kans schoon.

''Ik heb mensen in mijn armen zien sterven, '' aldus de uiterst geëmotioneerde H. Kruse uit Amsterdam. ''Ik hoorde tegen kwart over elf een enorme knal. Mijn vriend en ik probeerden meteen hulp te bieden.''

''Ik heb een Spaans sprekend meisje uit de vlammenzee gehaald. Ze miste een arm en ik bracht haar naar een noodziekenhuis. Ze zei tegen me dat ik haar niet alleen mocht laten. Vanochtend in het ziekenhuis hoorde ik dat ze het niet heeft gehaald.''

(AP, ANP

Ikke4real
14-10-02, 16:30
Geplaatst door mas13

Zal ahmedmaskin een zorg wezen.
Het is de fout van deze toeristen zelf, meent ie. :maf:

Het heeft niets met Jihad te maken :jammer:

ahmedmaskin
14-10-02, 16:30
Het is geen vorm van Jihad om mensen laf op te jagen naar de uitgang en ze dan in duizend stukjes op te blazen.

Tetouzint
14-10-02, 22:05
Tragisch....... :traan1: