PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel wordt stilzwijgend geboycot in Europa.



Dx_
16-10-02, 12:11
Israel being boycotted in Europe: Peres

AFP [ MONDAY, OCTOBER 14, 2002 06:45:13 AM ]

JERUSALEM: Israeli Foreign Minister Shimon Peres said on Sunday he believed Israel was being "quietly boycotted in Europe" because of its actions in the Palestinian territories, Israel public radio reported.


Peres' comments to ministers at the government's weekly cabinet meeting came just days after he returned from a 24-hour trip to France.


"It is not Israel's explanations (about its policy) that are to blame — it is what we're doing in the field," he said, saying explanations meant nothing in the face of footage showing Israeli actions in the territories.


"Why do we have to blow up houses every day? Why can't it just be done in one day of concentrated action?" the radio quoted him as saying.


Sports Minister Matan Vilnai also said he sensed a hatred for Israel in Paris, while right-wing minister without portfolio Dan Meridor said he sensed a similar phenomenon in London

==============================================

Alleen in het " Land of the Free " is het boycotten van fascisten en apartheidspolitici misdadig.

i love israel
16-10-02, 12:25
wat is AFP?

Zara
16-10-02, 12:28
wat is AFP?


Dit bevestigt weer eens hoe dooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooom je bent

Simon
16-10-02, 12:30
Nou wel goed dat Peres dat aanvoelt. Hij verbindt er echter weer van die vreemde conclusies aan. Het vertrouwen dat ik ooit in die man had is al lang verdwenen.

Simon

Dienna
16-10-02, 13:07
http://www.boycottisraeligoods.org/images/big.gif

Carmel groenten (cherrytomaten), Fruit (avocado, pompelmoezen, …), wijn, cognac, likeur, vruchtensap, bloemen,..

Jaffa (fruit,fruitsappen, vruchtencake enz),

Top (fruit, groenten: GB, Intermaché)

Hasat citrusvruchten

Sabra (kant-en-klaar gerechten, Middellandse Zee-producten, Delhaize)

Tivall vegetarische producten)

Dana (cherry tomaten)

Osem (snacks, soep, koekjes, kant-en-klaar gerechten)

Beigel aperitiefkoekjes uit de kolonie Barkan, Delhaize

Dagir (vis conserven)

Holyland (honing, kruiden enz)

Amba (conserven)

Green Valley (wijn)

Epilady (haar-verwijder producten)

Gottex (zwem- en sportkleding)

Milonit, Word Point, Dagesh (software)

El Al (Israëlische luchtvaartmaatschappij

Toerisme naar Israël

http://www.xs4all.nl/~npk/images/boycott-israel-anim.gif


http://www.boycottisraeligoods.org/images/support.gif

Couscousje
16-10-02, 13:10
Geplaatst door Dienna
http://www.boycottisraeligoods.org/images/big.gif

Carmel groenten (cherrytomaten), Fruit (avocado, pompelmoezen, …), wijn, cognac, likeur, vruchtensap, bloemen,..

Jaffa (fruit,fruitsappen, vruchtencake enz),

Top (fruit, groenten: GB, Intermaché)

Hasat citrusvruchten

Sabra (kant-en-klaar gerechten, Middellandse Zee-producten, Delhaize)

Tivall vegetarische producten)

Dana (cherry tomaten)

Osem (snacks, soep, koekjes, kant-en-klaar gerechten)

Beigel aperitiefkoekjes uit de kolonie Barkan, Delhaize

Dagir (vis conserven)

Holyland (honing, kruiden enz)

Amba (conserven)

Green Valley (wijn)

Epilady (haar-verwijder producten)

Gottex (zwem- en sportkleding)

Milonit, Word Point, Dagesh (software)

El Al (Israëlische luchtvaartmaatschappij

Toerisme naar Israël

http://www.xs4all.nl/~npk/images/boycott-israel-anim.gif


http://www.boycottisraeligoods.org/images/support.gif

Dat jij Epilady boycot is zeer duidelijk aan je snor te zien...

Cc

Couscousje
16-10-02, 13:17
Geplaatst door dehmed

Ehnienie als je je een keer scheert worden de haren alleen maar groter.

Epilady is dan ook geen sGeerapparaat, maar een epileerapparaat.

:D

Cc

Couscousje
16-10-02, 13:27
Geplaatst door dehmed

Een epileerapparaat is niet voor je snor bedoelt maar voor die wenkbrauw.Bic is niet duur voor je snor.

Voor de wenkbrauw? Sorry, wij normale mensen epileren onze wenkbrauwen met een pincet...

Cc

Don
16-10-02, 13:36
Geplaatst door i love israel
wat is AFP?

Agence France-Presse....

Pixelshade
16-10-02, 13:42
Geplaatst door Dienna
http://www.boycottisraeligoods.org/images/big.gif

Carmel groenten (cherrytomaten), Fruit (avocado, pompelmoezen, …), wijn, cognac, likeur, vruchtensap, bloemen,..

Jaffa (fruit,fruitsappen, vruchtencake enz),

Top (fruit, groenten: GB, Intermaché)

Hasat citrusvruchten

Sabra (kant-en-klaar gerechten, Middellandse Zee-producten, Delhaize)

Tivall vegetarische producten)

Dana (cherry tomaten)

Osem (snacks, soep, koekjes, kant-en-klaar gerechten)

Beigel aperitiefkoekjes uit de kolonie Barkan, Delhaize

Dagir (vis conserven)

Holyland (honing, kruiden enz)

Amba (conserven)

Green Valley (wijn)

Epilady (haar-verwijder producten)

Gottex (zwem- en sportkleding)

Milonit, Word Point, Dagesh (software)

El Al (Israëlische luchtvaartmaatschappij

Toerisme naar Israël

http://www.xs4all.nl/~npk/images/boycott-israel-anim.gif


http://www.boycottisraeligoods.org/images/support.gif

Hmmz dat zou dus ook betekenen dat ik geen falafel meer bij Maoz zou mogen eten :chef:

Couscousje
16-10-02, 13:44
Geplaatst door dehmed

Heel goed Couscousje.
Gebruik in het vervolg alleen geen Israelisch merk meer ook als je je kontje scheert epileert or whatever met een pincet ladyshaver of schaar.

RiGt je woord tot Dienna...

Cc bezit geen konthaar.

Doei doei!

Cc

Simon
16-10-02, 13:45
Geplaatst door dehmed

Waarom moet het eigenlijk sneaky gebeuren. Is Europa bang voor de Joden of zo?

Goede vraag. Dat snap ik ook niet. Is het omdat we bang zijn in Europa anti-semitisch genoemd te worden? Of is het omdat we aanvoelen dat Israel eigenlijk een staat van de VS is waardoor het onder de transatlantische politiek van onze regeringen valt. Ach ja, dat Jaap de Hoop Scheffer zijn baan kwijt is vind ik niet zo erg.

Simon

Couscousje
16-10-02, 14:00
Geplaatst door dehmed

:zwaai:
ps. Haal geen andere moslim(a)s erbij.

Maak ik zelf nog wel uit.

Doei doei!

Cc

Simon
16-10-02, 19:48
Geplaatst door dehmed

Je snapt het ook wel. Alleen lijkt het een taboe te zijn om zo te denken. Voor je het weet wordt je niet meer serieus genomen. Kijk alleen maar op dit prikbord in het klein. Een aantal moslims hier worden door de Nederlanders tot complottheoreticus gebombardeerd. Terwijl datgene wat Yehyaayyash bijvoorbeeld soms beweert over Israel eigenlijk juist dichter bij de werkelijkheid ligt.

Ja dat klopt maar ik ben niet zo militant als hij is. Maar een oplossing zie ik daar ook niet meer daar juist de extremisten aan beide zijden het meest populair zijn. Dus dat kan alleen tot nog meer bloedvergieten leiden. Je zou ze een Mandela en P.W. de Klerk gunnen die - ondanks hun vele meningsverschillen en onderlinge haat - de moed hadden als mensen te handelen.

Simon

mimoun@tiscali.
16-10-02, 21:01
Geplaatst door Couscousje


Maak ik zelf nog wel uit.

Doei doei!

Cc :stomp:

WORD HET JE TE MOEILIJK GEMAAKT CC

jaja
16-10-02, 22:15
Geplaatst door dehmed

Je snapt het ook wel. Alleen lijkt het een taboe te zijn om zo te denken. Voor je het weet wordt je niet meer serieus genomen. Kijk alleen maar op dit prikbord in het klein. Een aantal moslims hier worden door de Nederlanders tot complottheoreticus gebombardeerd. Terwijl datgene wat Yehyaayyash bijvoorbeeld soms beweert over Israel eigenlijk juist dichter bij de werkelijkheid ligt. ... meestal is ie niet helemaal verbonden met deze werkelijkheid. Tijdens de Yom Kipur oorlog stonden de egyptenaren in Tel Aviv ... volgens hem .... om over andere bijdragen maar te zwijgen.
Eerlijk gezegd geniet ik van zijn bijdragen, maar neem ze zelden meer serieus.

jaja
16-10-02, 22:20
Geplaatst door Dx_
Israel being boycotted in Europe: Peres

AFP [ MONDAY, OCTOBER 14, 2002 06:45:13 AM ]

JERUSALEM: Israeli Foreign Minister Shimon Peres said on Sunday he believed Israel was being "quietly boycotted in Europe" because of its actions in the Palestinian territories, Israel public radio reported.


Peres' comments to ministers at the government's weekly cabinet meeting came just days after he returned from a 24-hour trip to France.


"It is not Israel's explanations (about its policy) that are to blame — it is what we're doing in the field," he said, saying explanations meant nothing in the face of footage showing Israeli actions in the territories.


"Why do we have to blow up houses every day? Why can't it just be done in one day of concentrated action?" the radio quoted him as saying.


Sports Minister Matan Vilnai also said he sensed a hatred for Israel in Paris, while right-wing minister without portfolio Dan Meridor said he sensed a similar phenomenon in London

==============================================

Alleen in het " Land of the Free " is het boycotten van fascisten en apartheidspolitici misdadig. nog een domme vraag ... of een complottheorie.
Waarom gelooft iedereen dat Peres de waarheid spreekt? Is er werkelijk sprake van een boycot? Ik heb eerder het idee dat israel, peres, hier bezig is wat druk op de europese ketel te zetten ... en misschien ook wat voor het eigen publiek.
Zolang ik geen economische onderbouwing zie, lijkt het mij meer een wat boute uitspraak van peres, maar meer niet. Opvallend dat ook bijna geen politicus reageert.

jaja
17-10-02, 11:23
Geplaatst door dehmed


Dus m.a.w. Peres displayt hier weer een van de kenmerken van een echte Jood. Liegen om steun te krijgen? ... nee!
Hij laat zich kennen als een echte politicus. Opmerkingen als "echte jood" zijn schandalig, dat weet je. Het slaat ook nergens op. Ook dat weet je. Waarom doe je dat? Waarom wil je nou per se als een racist door het leven gaan? Er zijn mensen die moslims en / of arabieren allerlei "karakteristieken" toedichten. Daar loop jij, terecht, tegen te hoop. Maar waarom dan toch deze onzinnige uitspraken? Of ben je geneticus en heb je net het gen voor leugenachtigheid ontdekt?

jaja
17-10-02, 11:39
Geplaatst door dehmed

Simon het verschil met Palestina is dat geen enkele Israelier ooit bereid zal zijn de macht te delen met de Palestijnen zoals in Zuid-Afrika is gebeurd of de miljoenen vluchtelingen terug te laten keren naar hun ingenomen huizen en grond. Het grootste probleem is volgens mij dus het religieus joodse karakter van Israel dat zo een overgave nooit zal toelaten. Want ook de blanke "zionisten" in Zuid-Afrika zijn degene die zich min of meer hebben overgegeven aan de zwarte onderdrukten. Er kan onmogelijk vrede komen als het gedane leed niet op een of andere manier wordt gecompenseerd aan de Palestijnen die geleden hebben. Dus ook de vluchtelingen. Want vooral daar ligt het grootste probleem dat het conflict onoplosbaar lijkt te maken. ... Zuid Afrika is nou niet een voorbeeld wat ik de Israeli's zou voorhouden om te laten zien dat ze wel onder een palestijns bestuur kunnen leven. De criminaliteit neemt hand over hand toe. De blanken voelen zich meer en meer bedreigt en trekken zich terug in vestingen - samen met de rijkere zwarten en kleurlingen. Vervolgens wordt Zimbabwe als een afschrikwekkend voorbeeld gezien, waar de laatste bescherming van afspraken eenzijdig zijn opgezegd met alle illegale gevolgen van dien.

Je hebt gelijk dat de vluchtelingen een groot probleem zijn, en dat een vrede zonder een oplossing voor dat probleem niet mogelijk is. De vraag is welke oplossing. Zoals al eerder gezegd, lijkt ook Arafat en PA toe te geven dat een volledige terugkeer naar 1948 niet mogelijk is. Om met jouw voorbeeld te spreken, Mandela heeft expliciet afgesproken dat geen blank bezit zou worden onteigend. Op Israel toegepast zou dat betekenen dat alle nederzettingen etc zouden blijven bestaan en de huizen in Jaffa etc gewoon van de Israeli's blijven.

Niet dat ik denk dat het reeel is te denken dat er vrede kan komen waarbij palestijnen en israelis in één staat leven, maar dat ter zijde. De enige oplossing is een twee-staten oplossing, zoals VN, Israel en PA ook hebben gezegd.

jaja
17-10-02, 22:43
Geplaatst door dehmed


Ik begin steeds pessimistischer te worden. Als de tweestatenoplossing geleid blijft door moederland de VS is een oplossing onmogelijk. Israel is nu overgenomen door de terroristische zionisten met steun van de VS. De tactiek van ze lijkt nu de Palestijnen tot overgave te dwingen naar hun voorwaarden door ze zogenaamd bang te maken met bloedbaden. Het enige antwoord op de bombardementen van Sharon voor de Palestijnen is Hamas. Hamas dat bestaat uit jongeren die geboren en getogen zijn in bezetting, dood en verderf heeft nu bijna de macht bij de Palestijnen van de PLO kliek van Arafat overgenomen. Hard tegen hard dus. Toch denk ik dat de Palestijnen het minst te verliezen hebben en daarmee alleen maar als winnaars uit deze oorlog kunnen komen die Sharon is begonnen. Hamas is Sharons beste bondgenoot. Zonder Hamas en co was er geen Sharon regering geweest, maar was er nu een palestijnse staat. Niet perfect, maar wel veel beter voor de palestijnen dan de huidige situatie. Wie denkt dat Hamas Israel op de knieen kan dwingen geeft Sharon en andere ultra's de kans en de tijd om nog meer feiten te creeren. Hamas betekent meer en grotere nederzettingen. Hamas en de acties waarvoor zij staan is de grootste ellende die de palestijnen ooit is overkomen. Ze winnen niets en verliezen nog meer: zowel in steun buiten het MO als in levens, land en economische goederen in het MO. Het geeft misschien wat lucht aan de frustratie, maar het eindresultaat is nog nadeliger voor de palestijnen. Ik heb medelijden met de palestijnen dat anderen hen aanpraten dat dit een oplossing is.