PDA

Bekijk Volledige Versie : De Irakezen "kozen voor het licht tegen de duisternis en barbarij"



Marsipulami
16-10-02, 12:55
Saddam Hoessein zonder één tegenstem herkozen als Iraaks president


12:25:45

BAGDAD - Saddam Hoessein is zonder één tegenstem door alle deelnemende Irakezen herkozen voor een nieuw mandaat van zeven jaar als president van Irak. De voorzitter van de revolutieraad, Ezzat Ibrahim, maakte vandaag de officiële resultaten van het gisteren gehouden referendum bekend.

De 65-jarige Saddam Hoessein was de enige kandidaat. De officiële uitkomst oogt verbluffend. De vraag: ,,Gaat u akkoord dat Saddam Hoessein president blijft?'', werd door de 11.445.638 stemgerechtigde Irakezen met ,,ja'' beantwoord. Dit komt neer op een score van 100 procent.

,,De Irakezen hebben gekozen voor het licht en het geloof tegen de duisternis, voor de beschaving tegen de barbarij, voor de overwinning tegen de nederlaag'', stelde Ibrahim op een persconferentie.

Met deze ,,historische score'' verbetert de Iraakse president de uitkomst van het vorige referendum uit 1995 toen 99,96 procent van de Irakezen ,,ja'' stemden.

De officiële media in Irak stelden de raadpleging voor als het antwoord van de Irakezen op ,,de Amerikaanse en zionistische bedreigingen''. Saddam Hoessein regeert het land sinds 1979.

Het Witte Huis noemde het referendum gisteravond ,,niet ernstig''.

Tomas
16-10-02, 12:57
Dat zie ik Balkenende hier nog niet zo snel doen.

Marsipulami
16-10-02, 12:58
Geplaatst door Tomas
Dat zie ik Balkenende hier nog niet zo snel doen.

Tja, de democratie staat nu eenmaal zwaar onder druk in Nederland.

bman
16-10-02, 12:58
Ze hadden zelfs de kiestoon veranderd in een stem die zij 'Ja Saddam, Saddam is nobele leider van mijn prachtige land' oid. Volgens Yediyadddaaddhahah en consorten zijn nu ALLE irakis schuldig aan het beleid van Saddam, immers zij steunen hem voor 100%...

Couscousje
16-10-02, 12:59
Geplaatst door Marsipulami
Saddam Hoessein zonder één tegenstem herkozen als Iraaks president


12:25:45

BAGDAD - Saddam Hoessein is zonder één tegenstem door alle deelnemende Irakezen herkozen voor een nieuw mandaat van zeven jaar als president van Irak. De voorzitter van de revolutieraad, Ezzat Ibrahim, maakte vandaag de officiële resultaten van het gisteren gehouden referendum bekend.

De 65-jarige Saddam Hoessein was de enige kandidaat. De officiële uitkomst oogt verbluffend. De vraag: ,,Gaat u akkoord dat Saddam Hoessein president blijft?'', werd door de 11.445.638 stemgerechtigde Irakezen met ,,ja'' beantwoord. Dit komt neer op een score van 100 procent.

,,De Irakezen hebben gekozen voor het licht en het geloof tegen de duisternis, voor de beschaving tegen de barbarij, voor de overwinning tegen de nederlaag'', stelde Ibrahim op een persconferentie.

Met deze ,,historische score'' verbetert de Iraakse president de uitkomst van het vorige referendum uit 1995 toen 99,96 procent van de Irakezen ,,ja'' stemden.

De officiële media in Irak stelden de raadpleging voor als het antwoord van de Irakezen op ,,de Amerikaanse en zionistische bedreigingen''. Saddam Hoessein regeert het land sinds 1979.

Het Witte Huis noemde het referendum gisteravond ,,niet ernstig''.

Ik heb eGt 2 minuten moeten laGen om deze topic... Mijn God, sarcasme roeleert...

:haha:

Cc

magden_david
16-10-02, 13:02
hmmmmmmmmmm hier kan de LMD nog wat van leren.

~Panthera~
16-10-02, 13:20
Gek he....als je maar op 1 ding kan stemmen...... :hihi:

Pixelshade
16-10-02, 13:46
zouden die meerkeuze toetsen in Irak ook zo simpel zijn?

Girl@Egy
16-10-02, 14:05
Geplaatst door bman
Volgens Yediyadddaaddhahah en consorten zijn nu ALLE irakis schuldig aan het beleid van Saddam, immers zij steunen hem voor 100%...


Tuurlijk niet, wat moeten ze anders?Liever Sadam dan amerika aan de m8 :duizelig:

bman
16-10-02, 15:20
Geplaatst door Girl@Egy



Tuurlijk niet, wat moeten ze anders? Liever Sadam dan amerika aan de m8 :duizelig:

Geloof je dat werkelijk? Haha.

GroteWolf
16-10-02, 15:26
De vraag is: Welke Saddam? Er zijn er minstens drie....

Arvid
16-10-02, 15:52
Geplaatst door Girl@Egy



Tuurlijk niet, wat moeten ze anders?Liever Sadam dan amerika aan de m8 :duizelig:

Saddam leeft niet lang meer.
Hij is oud en ziek.
Anders krijgt hij wel een Amerikaanse kogel door de kop.
Of hij duikt ergens onder en komt nooit meer tevoorschijn.
Irak zal veroverd worden door Amerika en Turkije en dan zal er een nieuwe regering komen.

MocroStyle
16-10-02, 16:07
Geplaatst door Arvid


Saddam leeft niet lang meer.
Hij is oud en ziek.
Anders krijgt hij wel een Amerikaanse kogel door de kop.
Of hij duikt ergens onder en komt nooit meer tevoorschijn.
Irak zal veroverd worden door Amerika en Turkije en dan zal er een nieuwe regering komen.

En daarna is alles opgelost? Waarom doet het me toch zoveel denken aan Afghanistan, waar mensen elkaar te lijf gaan omdat elke stam nu aan de macht wil.

Ook het welzijn van de burgers is in geen enkel opzicht verbeterd, het mag duidelijk zijn dat Amerika alleen opereert voor het eigen belang...Een hypocriet en leugenaar is diegene die dit ontkent!

Mvg.

bman
16-10-02, 16:11
Geplaatst door MocroStyle


En daarna is alles opgelost? Waarom doet het me toch zoveel denken aan Afghanistan, waar mensen elkaar te lijf gaan omdat elke stam nu aan de macht wil.

Ook het welzijn van de burgers is in geen enkel opzicht verbeterd, het mag duidelijk zijn dat Amerika alleen opereert voor het eigen belang...Een hypocriet en leugenaar is diegene die dit ontkent!

Mvg.

Amerika opereert NATUURLIJK uit eigenbelang...dat lijkt me evident. En laat Amerikaans belang voor 90% nu ook Europees belang zijn. Overigens zijn de afghanen er een stuk beter af dan voorheen: meisjes mogen voorzichtig aan weer naar school, er is weer radio en tv en nu zelfs internet, hulpverleners worden niet meer door de Taliban opgesloten en de Loya Jirga en Karzai regeren ipv OBL en zijn Talib schoothondje.

MocroStyle
16-10-02, 16:29
Geplaatst door bman


Amerika opereert NATUURLIJK uit eigenbelang...dat lijkt me evident. En laat Amerikaans belang voor 90% nu ook Europees belang zijn. Overigens zijn de afghanen er een stuk beter af dan voorheen: meisjes mogen voorzichtig aan weer naar school, er is weer radio en tv en nu zelfs internet, hulpverleners worden niet meer door de Taliban opgesloten en de Loya Jirga en Karzai regeren ipv OBL en zijn Talib schoothondje.

Dat is wat ze jou vertellen op CNN, geloof me het leven van de Afghanen is er niet makkelijker op geworden. De Taliban had veel orde meegebracht in het land...je kan ontkennen wat je wil, maar die orde is nu totaal verstoord!

Ook kan je niet spreken van een Europees belang, althans niet totdat Europa en Nederland zich onvoorwaardelijk achter Amerika schaart en meedoet in de strijd tegen de Islam. Laten we ons niet mengen in al die ellende. Een uitweg en oplossing voor Nederland is een onpartijdige en rechtvaardige buitenlandpolitiek. Wat Joop de wanHoop Scheffer doet is vragen om problemen.

Mvg.

Arvid
16-10-02, 16:40
Geplaatst door MocroStyle


En daarna is alles opgelost? Waarom doet het me toch zoveel denken aan Afghanistan, waar mensen elkaar te lijf gaan omdat elke stam nu aan de macht wil.

Ook het welzijn van de burgers is in geen enkel opzicht verbeterd, het mag duidelijk zijn dat Amerika alleen opereert voor het eigen belang...Een hypocriet en leugenaar is diegene die dit ontkent!

Mvg.

Irak is wat anders dan Afghanistan.
Je moet ook kijken op de lange termijn, jij kijkt alleen naar morgen er komen ook dagen daarna.
Democratie is toch de oplossing op lange termijn.
Daarom moet Saddam Hussein de weg ruimen.

en trouwens, opereert Irak ook niet alleen voor eigen belang?
Alle Arabische landen kunnen toch ook niks schelen om het Amerikaanse volk. En dan verbaasd zijn dat het wellicht ook omgekeerd zo is.

bman
16-10-02, 16:53
Geplaatst door MocroStyle


Dat is wat ze jou vertellen op CNN, geloof me het leven van de Afghanen is er niet makkelijker op geworden. De Taliban had veel orde meegebracht in het land...je kan ontkennen wat je wil, maar die orde is nu totaal verstoord!

** er is nu zeker chaos. En die moet verdwijnen, daarom moet er zo lang als nodig een vredesmacht blijven en hulp voor de Afghanen. Maar als het zo erg geworden is in Afghanistan sinds het verdwijven van de Talibaan, waarom komen er dan zo weinig vluchtelingen meer naar Pakistan en Europa? Sterker nog: er zijn er al die na jaren in Nederland terugkeren naar Afghanistan om te helpen aan de wederopbouw. Over al die ander punten (Die ik aanhaalde over de wantoestanden van de Taliban) zullen we het maar niet hebben he?

Ook kan je niet spreken van een Europees belang, althans niet totdat Europa en Nederland zich onvoorwaardelijk achter Amerika schaart en meedoet in de strijd tegen de Islam.

** Nee hoor, veiligheid, stabiliteit en een gezonde wereldeconomie zijn ook europees belang. Goedkope olie ook.

Laten we ons niet mengen in al die ellende. Een uitweg en oplossing voor Nederland is een onpartijdige en rechtvaardige buitenlandpolitiek. Wat Joop de wanHoop Scheffer doet is vragen om problemen.

** Ik vind toekijken naar alle ellende terwijl wij het goed hebben misdadig. Toekijken hoe elders mensen jouw ondergang aan het bekokstoven zijn is zelfmoord.

Mvg.

** Insgelijks.

MocroStyle
16-10-02, 17:30
Volgens mij kwam de vluchtelingenstroom pas op gang toen Amerika besloot het land even aan flarden te schieten. We mogen inderdaad op zen minst dan verwachten een vredesmacht die de orde bewaakt totdat het land in staat is op democratische wijze een regering samen te stellen.

Europa is alleen en enkel gebaat bij een vredige oplossing waarbij alle Arabische landen een handelspartner kunnen zijn. Ook is dit een goed begin voor het oplossen van binnenlandse problematiek, te denken aan de kloof tussen moslims en niet-moslims.

En ik pleit juist niet voor toekijken, maar juist een hardere optreden van Nederland in samenwerking met Europa!

Mvg.

MocroStyle
16-10-02, 17:35
Amerika is gewoon bezig met een smerige oorlog, leugens en propaganda om zieltjes te winnen. Zo krachtig is die propaganda niet, maar ja het zit em meer in het gebrek aan een stel goed functionerende hersenen.


Mvg.

bman
16-10-02, 17:37
Geplaatst door MocroStyle
Volgens mij kwam de vluchtelingenstroom pas op gang toen Amerika besloot het land even aan flarden te schieten.

** Dan ben je niet goed geinformeerd. Al sinds de Russen slaan er daar mensen op de vlucht. uiteraard zijn er OOK mensen gevlucht voor de strijd tegen de Taliban, maar ja, toen de geallieerden Europa kwamen bevrijden vluchtten ook heel wat mensen van de frontlinie weg.

We mogen inderdaad op zen minst dan verwachten een vredesmacht die de orde bewaakt totdat het land in staat is op democratische wijze een regering samen te stellen.

** Correct, helemaal mee eens.

Europa is alleen en enkel gebaat bij een vredige oplossing waarbij alle Arabische landen een handelspartner kunnen zijn.

** Daar is iedereen bij gebaat.

Ook is dit een goed begin voor het oplossen van binnenlandse problematiek, te denken aan de kloof tussen moslims en niet-moslims.

** Juist

En ik pleit juist niet voor toekijken, maar juist een hardere optreden van Nederland in samenwerking met Europa!

** Oh, ik dacht dat je zei dat we ons beter neutraal en afzijdig moesten opstellen.

Mvg.

Girl@Egy
16-10-02, 21:26
Geplaatst door bman


Geloof je dat werkelijk? Haha.
Humoristisch?! :nerd:

jaja
16-10-02, 21:50
Geplaatst door MocroStyle
Volgens mij kwam de vluchtelingenstroom pas op gang toen Amerika besloot het land even aan flarden te schieten. We mogen inderdaad op zen minst dan verwachten een vredesmacht die de orde bewaakt totdat het land in staat is op democratische wijze een regering samen te stellen.

Europa is alleen en enkel gebaat bij een vredige oplossing waarbij alle Arabische landen een handelspartner kunnen zijn. Ook is dit een goed begin voor het oplossen van binnenlandse problematiek, te denken aan de kloof tussen moslims en niet-moslims.

En ik pleit juist niet voor toekijken, maar juist een hardere optreden van Nederland in samenwerking met Europa!

Mvg. sinds de jaren zeventig was er eenvluchtelingestroom uit Afghanistan naar Pakistan en Iran. Deze stroom bleef doorgaan, soms sterker soms minder sterk. Ten tijde van de vroege jaren van de taliban minder sterk, want ze brachten orde. Ten tijde van de latere jaren nam hij weer sterk toe. Na de val van de taliban is er voor het eerst sinds decennia een omgekeerde stroom op gang gekomen. Er gaan meer afghanen afghanistan in dan er uitkomen. Vooral pakistan lijdt daar onder. In bepaalde oostelijke gebieden is de economie ingestort omdat zoveel afghanene vertrokken zijn naar afghanistan. Dus, ja er is een duidelijk verschil. De Afghaanse vluchtelingen in de regio (dus niet zo zeer in west europa, maar ook daar) zien zoveel verbetering dat ze teruggaan!
Europa is gebaat bij geen oorlog of geen dreiging. Op dit moment is er dreiging. Daar kun je tegen optreden of je terug trekken en hopen dat het overwaait. Dat laatste betekent dat de volgende waarschijnlijk gaat dreigen, want hij ziet dat dreigen werkt. Kortom, niets doen is geen optie. Wat wel te doen? Ik vermoed dat voor Europa de veiligheidsraad het aangewezen instrument is. De beslissing daar zouden ze moeten steunen.
Overigens is er een heel duidelijk belang tegenwoordig. Het is duidelijk dat westerse landen en burgers doelwit geworden zijn voor fanatici. Dat betekent dat tegen die fanatici mot worden opgetreden. Ik geloof dat juist obl en afghanistan wat dat betreft europa meer een doel egeven hebben. Het maakt het niets doen onmogelijk.
Daarnaast zouden ze naar de politieke ontwikkeling in de regio meoten kijken. Dat betekent niet instemmen met alles wat de arabische staten zeggen, maar wel bewust kijken of er reele klachten zijn en vooral proberen de bevolking in de regio duidelijk maken dat veel van wat hen op dit moment wordt voorgespiegeld over het westen en over hun eigen regio door zowel hun eigen regeringen als door die fanatici niet in overeenstemming is met de werkelijkheid. Daarnaast zou een economische ontwikkeling in de regio gestimuleerd moeten worden, hoewel niet helemaal duidelijk is hoe. Het probleem is dat er voldoende investeringsgeld in de regio zelf aanwezig is, mar dat het vooral verknoeid wordt en dat daarnaast de opleiding in bepaalde landen (bijv. Saudi Arabia) aller belabberst is.
Het dichten van de kloof tussen westen en moslims in de rehgio is belangrijk, maar dat betekent niet de moslims in de regio gelijk geven. wat wel: zie boven.

Israel is een reeel probleem. Maar ook hier geldt dat de moslim eisen niet ingewilligd kunnen worden, maar dat men op basis van wat ook arafat een goed plan vond (Taba) een oplossing moet verkopen aan de bevolking van de regio zodat Israel het veiligheidsargument verliest. Te denken dat men Israel extreem onderdruk gaat zetten zonder dat dat eerst geregeld is, is wishful thinking. De regionale politici en leiders weten dat ook. Het gaat erom of men ook eerlijke voorlichting geeft aan hun eigen mensen en dat men de regio zelf ontwikkelt. Dat vraagt om eigen activiteit, niet alleen vanuit het westen. Olie zal niet tot in de eeuwigheid het gebied overeind houden.