PDA

Bekijk Volledige Versie : lees vooral de laatste alinea en ga voorlopig niet met de metro of naar de markt.



GroteWolf
16-10-02, 14:03
There was still no firm evidence on who was responsible for the attack that killed almost 200 people. But the united chorus of calls for Indonesia to take firm action and concerns about further attacks reflected the strong suspicion among Indonesian investigators and U.S. intelligence experts that al-Qaeda agents were responsible.

Indonesian officials said they were making progress in their investigation. They questioned a security guard and another man and said traces of C-4 plastic explosive were found at the scene of the blast.

There was also a sign that Indonesian authorities are responding to international calls to get tough with Muslim extremists within their borders: A violent Muslim group with ties to Indonesia's military disbanded.

The announcement by the group Laskar Jihad came as the spiritual leader of another extremist network, which has been linked to al-Qaeda, said he would submit to questioning.

The motives behind Saturday's attack remain unknown.

Western intelligence agencies have long warned that Indonesia's 13,000 islands and Muslim majority make it a safe hiding place for fugitive al-Qaeda fighters. But there are local disputes as well.

Bali has a majority Hindu population, which could have made it a target of Muslim extremists. Also, there are lingering ill feelings in Indonesia over East Timor's split from the country and Australia's role in that independence effort. Many of the victims of Saturday's attack were Australian tourists.

Whatever the reason behind the attack, it has prompted sharp reaction from around the world:

President Bush said Monday that he plans to talk to Indonesian President Megawati Sukarnoputri. "I hope I hear the resolve of a leader that recognizes that any time terrorists take hold in a country, it is going to weaken the country itself," Bush said Tuesday.

The bombing may boost the arguments of top Pentagon officials who want to resume ties with Indonesia's military that Congress severed because of the army's atrocities against civilians.

"This is the first and most powerful recognition that the battle against terrorism is not limited to the Middle East or South Asia," said Kurt Campbell of the non-partisan Center for Strategic and International Studies. "Human rights worries ... will be overridden."

Germany and Italy urged the European Union on Tuesday to step up its fight against terrorism. Italian Interior Minister Giuseppe Pisanu said he had information that "terrorist organizations" were preparing strikes in Europe.

~Panthera~
16-10-02, 14:06
Copycats......

Shaheed
16-10-02, 15:25
Ja kom we gaan het terrorisme in Europa bestrijden.

Ik vindt dat we Spanje moeten aanvallen vanuit de lucht en daarna moeten we het volk tegen elkaar opspelen en dan de landmacht inzetten om de ETA uit te schakelen.

Het zelfde dient ook te worden gedaan met de IRA.

En uit voorzorg (preventieve aanval) dient ook Nederland aangevallen te worden tegen linkse terroristen zoals Volkert van der Graaf en kornuiten , zijn zij mogelijk de overblijfselen van de RARA?

bman
16-10-02, 15:53
Geplaatst door Shaheed
Ja kom we gaan het terrorisme in Europa bestrijden.

Ik vindt dat we Spanje moeten aanvallen vanuit de lucht en daarna moeten we het volk tegen elkaar opspelen en dan de landmacht inzetten om de ETA uit te schakelen.

Het zelfde dient ook te worden gedaan met de IRA.

En uit voorzorg (preventieve aanval) dient ook Nederland aangevallen te worden tegen linkse terroristen zoals Volkert van der Graaf en kornuiten , zijn zij mogelijk de overblijfselen van de RARA?

Die organisaties WORDEN al aangepakt door hun eigen overheden, daar hoeven we dus ons geen zorgen om te maken.

Shaheed
16-10-02, 16:08
Ja en met resultaat worden ze aangepakt.... :rolleyes:

Ik vraag me af hoe lang de IRA en de ETA eigenlijk bezig zijn met het zaaien van dood en verderf onder onschuldige burgers.

Shaheed
16-10-02, 16:12
Sinds de joden ermee zijn begonnen.

bman
16-10-02, 16:16
Geplaatst door Shaheed
Ja en met resultaat worden ze aangepakt.... :rolleyes:

Ik vraag me af hoe lang de IRA en de ETA eigenlijk bezig zijn met het zaaien van dood en verderf onder onschuldige burgers.

Elke dag dat die boeven dat doen is er een teveel. Maar reken er maar niet op dat hun de hand boven het hoofd wordt gehouden door de Spaanse, Franse of Britse autoriteiten. Integendeel. Ik ben ook falikant tegen het gebruik van geweld door de ETA, de IRA of de HAMAS. Maar mijn afwijzing van dergelijke terreur moge duidelijk zijn.

Al Sawt
16-10-02, 22:51
Geplaatst door bman


Elke dag dat die boeven dat doen is er een teveel. Maar reken er maar niet op dat hun de hand boven het hoofd wordt gehouden door de Spaanse, Franse of Britse autoriteiten. Integendeel. Ik ben ook falikant tegen het gebruik van geweld door de ETA, de IRA of de HAMAS. Maar mijn afwijzing van dergelijke terreur moge duidelijk zijn.

Wijs je ook de Israelische terreur af?

bman
16-10-02, 23:40
Geplaatst door Al Sawt


Wijs je ook de Israelische terreur af?

Uiteraard. Ik wijs ALLE terreur af.



Dat betekent niet dat ik vind dat Israel op haar rug moet gaan liggen en wachten tot de laatste Jood in zee is gedreven. Nogmaals zodra de Arabische wereld (of beter: de Palestijnse autoriteiten) werkelijk meehelpen om Hamas en andere moordgroepen aan te pakken heeft de bezetting van Palestina totaal geen legitimiteit meer in mijn ogen. Nu vormen de aanslagen op Israelische burgers een prima excuus voor de voortduring van de bezetting. Zoland de aanslagen voortduren blijven de Israeliers de boel bezetten en blijven de nederzettingen groeien. Zolang Israel in de bezette gebieden is vallen er dagelijks tijdens de wraakacties, de gevechten tussen palestijnse schutters en het leger, en het zoeken naar terroristen vele onschuldige burgers. (hoewel ik denk dat de Israeliers dondersgoed doorhebben dat het doden van kinderen e.d. niet bepaald goede pr is en dit dus vrijwel altijd onopzettelijk gebeurt)

Niets maar dan ook niets rechtvaardigd het opblazen van bussen of pizzerias. Niet de wandaden van Israel, noch de doelen, noch de behaalde resultaten.

bman
16-10-02, 23:41
Geplaatst door Kidon2


Op het moment dat daar sprake van is, zal ik het afwijzen.

Die is er ook. Met dhr. Baruch Goldstein als absolute dieptepunt.

GroteWolf
17-10-02, 09:18
Ik ben tegen elke vorm van terrorisme. Ik begrijp wel dat het soms het enige wapen is tegen een overmachtige bezettingsmacht, maar dan ben ik in IEDER geval tegen aanslagen tegen/bij/tussen burgers. Val dan militaire doelen aan. Aanslagen op burgers is moord.