PDA

Bekijk Volledige Versie : Maffe Moslims in Nederland, bestaan die?



Joesoef
16-10-02, 23:07
Bandje toont werving moslimstrijders aan

Uitgegeven: 16 oktober 2002 20:33

RIJSWIJK - Uit opnames van een cassettebandje dat in beslag is genomen bij een vermoedelijke terrorist die in Nederland werd aangehouden, blijkt dat er ook in ons land moslims worden geworven en voorbereid voor de jihad. Dat hebben betrouwbare bronnen woensdag bevestigd. De jihad is de gewapende strijd tegen vijanden van de islam.

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) meldde in het jaarverslag over 2001 al dat er in Nederland radicale jonge moslims worden gerecruteerd voor dit doel. Met de bandopname lijkt daar nu ook direct bewijs van te zijn. Op de geluidsdrager zegt de verdachte tegen zijn familie dat hij vertrokken is om martelaar te worden. Het gaat om een 22-jarige Egyptenaar, die op 30 augustus is aangehouden in Rotterdam.

vlegeltje
16-10-02, 23:29
Al een tijdje niets gehoord van Ahmed Maskin....

Pixelshade
16-10-02, 23:43
Geplaatst door Joesoef
22-jarige Egyptenaar

:(

Marsipulami
16-10-02, 23:49
Geplaatst door vlegeltje
Al een tijdje niets gehoord van Ahmed Maskin....

Ahmedmaskin is een prima kerel, een fundamentalist -maar geen extremist- die omwille van zijn fundamentalisme geweld afwijst en streeft naar goede verhoudingen t.a.v. alle mensen van goede wil. De Jihad is geen gewapende strijd tegen de vijanden van de islam, de jihad is het streven om een beter mens te worden in dienst van God. Wapens zijn alleen geoorloofd uit zelfverdediging.

vlegeltje
17-10-02, 00:02
Ahmed Maskin is een aanhanger van de taliban.

Iemand die het afmaken van vrouwen met een nekschot goedpraat.

Ze plegen toch overspel? :auw:

Marsipulami
17-10-02, 00:19
Geplaatst door vlegeltje
Ahmed Maskin is een aanhanger van de taliban.

Iemand die het afmaken van vrouwen met een nekschot goedpraat.

Ze plegen toch overspel? :auw:

De Taliban waren maar mensen. Ondanks de uitzichtloze situatie van de afghanen, ondanks hun extreme armoede en door buitenlandse mogendheden gestimuleerde gewapende conflicten, hadden ze rust en orde gebracht in Afghanistan. De Taliban hebben veel minder mensen vermoord dan de Amerikanen. De Taliban hadden de drugshandel bestreden. OBL is een terrorist en een crimineel maar als verzachtende omstandigheid geldt voor hem dat hij in tegenstelling tot de Amerikanen geen bombardementen heeft uitgevoerd op Afghanistan maar voedsel gaf en autowegen liet aanleggen op het moment dat niemand op deze planeet zich bewust was van het lijden van het Afghaanse volk.

bman
17-10-02, 00:20
Geplaatst door Marsipulami


Ahmedmaskin is een prima kerel, een fundamentalist -maar geen extremist- die omwille van zijn fundamentalisme geweld afwijst en streeft naar goede verhoudingen t.a.v. alle mensen van goede wil. De Jihad is geen gewapende strijd tegen de vijanden van de islam, de jihad is het streven om een beter mens te worden in dienst van God. Wapens zijn alleen geoorloofd uit zelfverdediging.

Ahmed is een beest die de aanslagen op Bali goedpraat als 'het verdedigen van heilige islamitische grond'.

Je moet af en toe ff nadenken Mars...ik stel voor dat het nu 4-0 staat.

vlegeltje
17-10-02, 00:33
We zijn allemaal mensen Mars, dat wil nog niet zeggen dat alles wat we doen goed te praten is.

Er was nog zo iemand die van die autobahnen heeft aangelegd...

Marsipulami
17-10-02, 00:34
Geplaatst door bman


Ahmed is een beest die de aanslagen op Bali goedpraat als 'het verdedigen van heilige islamitische grond'.

Je moet af en toe ff nadenken Mars...ik stel voor dat het nu 4-0 staat.

Nee hoor Ahmed is een mens van goede wil, net zoals ik. Ik geloof niet in de mogelijkheid om de samenleving op te delen in goede en slechte mensen zoals in een ouderwetse cowboyfilm.

Pixelshade
17-10-02, 00:36
Geplaatst door Marsipulami


De Taliban waren maar mensen. Ondanks de uitzichtloze situatie van de afghanen, ondanks hun extreme armoede en door buitenlandse mogendheden gestimuleerde gewapende conflicten, hadden ze rust en orde gebracht in Afghanistan. De Taliban hebben veel minder mensen vermoord dan de Amerikanen. De Taliban hadden de drugshandel bestreden. OBL is een terrorist en een crimineel maar als verzachtende omstandigheid geldt voor hem dat hij in tegenstelling tot de Amerikanen geen bombardementen heeft uitgevoerd op Afghanistan maar voedsel gaf en autowegen liet aanleggen op het moment dat niemand op deze planeet zich bewust was van het lijden van het Afghaanse volk.

Het onrecht wat zei de vrouwen hebben aangedaan is niet goed te praten, hoe moet je je toen als vrouw in afghanistan hebben gevoeld?

Couscousje
17-10-02, 00:41
ahmedmaskin is VAUD.

ferrari
17-10-02, 00:41
Geplaatst door Marsipulami


De Taliban waren maar mensen. Ondanks de uitzichtloze situatie van de afghanen, ondanks hun extreme armoede en door buitenlandse mogendheden gestimuleerde gewapende conflicten, hadden ze rust en orde gebracht in Afghanistan. De Taliban hebben veel minder mensen vermoord dan de Amerikanen. De Taliban hadden de drugshandel bestreden. OBL is een terrorist en een crimineel maar als verzachtende omstandigheid geldt voor hem dat hij in tegenstelling tot de Amerikanen geen bombardementen heeft uitgevoerd op Afghanistan maar voedsel gaf en autowegen liet aanleggen op het moment dat niemand op deze planeet zich bewust was van het lijden van het Afghaanse volk.

Iemand had me al gewarschuwd voor jou, maar je benet nog gekker dan hij zei :wat?!:

Marsipulami
17-10-02, 00:44
Geplaatst door Pixelshade


Het onrecht wat zei de vrouwen hebben aangedaan is niet goed te praten, hoe moet je je toen als vrouw in afghanistan hebben gevoeld?

Pff, denk je nu werkelijk dat de vrouwen het in buurland Pakistan en actuele bondgenoot van de Amerikanen een haar beter hebben ? Het vrouwenrechtenthema is gewoon uitgebuit door de Amerikanen om hun geweld te legitimeren. Denk je nu werkelijk dat de vrouwen het een haar beter zullen krijgen als de Noordelijke alliantie aan de macht komt ? Vrouwenrechten moet je niet nastreven door bombardementen maar door het stimuleren van onderwijs en het bestrijden van armoede, het nastreven van internationale solidariteit en zo van die dingen.

MocroStyle
17-10-02, 00:51
Masha'allah! Moge Allah swt deze Mujahid bijstaan! Amien.

:Iluvu: :Iluvu: :Iluvu: :Iluvu:

Wassalaam!

ferrari
17-10-02, 00:53
Geplaatst door Marsipulami


Pff, denk je nu werkelijk dat de vrouwen het in buurland Pakistan en actuele bondgenoot van de Amerikanen een haar beter hebben ? Het vrouwenrechtenthema is gewoon uitgebuit door de Amerikanen om hun geweld te legitimeren.

Hadden we het niet over Afganhistan?
Pakistan had jarenlang een vrouwelijke premier, dat zie ikd e Talibans nog niet gauw goedvinden.

Van de Talibans mochten meisjes niet naar school, alleen in kadoverpakking naar buiten, vrouwen niet werken en nog veel meer.

De Amerikanen hebben toch niet gebombarderd voor de vrouwenrechten, maar tegen terrorisme.

Wat kan jij lullen zeg :vlammen:

Idolater
17-10-02, 00:55
Nu is het leuk dat de AIVD dat allemaal controleert en justitie bezig is, ik zou liever dat ze al die mensen opsporen en vervolgen en indien mogelijk uitzetten. Nu wordt mij verteld dat de Islam een vredeslievende religie is, dus aanhangers van Al Qaida misbruiken de Islam om terrorisme goed te praten. Moslims en de Islam hebben niets met terrorisme te maken lijkt mij, voor alle duidelijkheid...

Dus opsporen die terroristen en indien mogelijk uitleveren aan de VS! :)

bman
17-10-02, 01:00
Geplaatst door Idolater
Nu is het leuk dat de AIVD dat allemaal controleert en justitie bezig is, ik zou liever dat ze al die mensen opsporen en vervolgen en indien mogelijk uitzetten. Nu wordt mij verteld dat de Islam een vredeslievende religie is, dus aanhangers van Al Qaida misbruiken de Islam om terrorisme goed te praten. Moslims en de Islam hebben niets met terrorisme te maken lijkt mij, voor alle duidelijkheid...

Dus opsporen die terroristen en indien mogelijk uitleveren aan de VS! :)

Naar Guantanamo Bay lijkt me een prima oplossing. Ik gehoord van Yehidaadhahahaha dat dat eigenlijk een moslim beschaving is (CUBA) dus daar zullen deze moslims-in-naam zich heerlijk thuisvoelen.

MocroStyle
17-10-02, 01:03
Geplaatst door Idolater
Nu is het leuk dat de AIVD dat allemaal controleert en justitie bezig is, ik zou liever dat ze al die mensen opsporen en vervolgen en indien mogelijk uitzetten. Nu wordt mij verteld dat de Islam een vredeslievende religie is, dus aanhangers van Al Qaida misbruiken de Islam om terrorisme goed te praten. Moslims en de Islam hebben niets met terrorisme te maken lijkt mij, voor alle duidelijkheid...

Dus opsporen die terroristen en indien mogelijk uitleveren aan de VS! :)

Live, Idolator vanuit zolderkamer :melig: Goddeloze nietsnut, je weet niet over welke mensen jij het hebt.

bman
17-10-02, 01:10
Geplaatst door 3alam


Met dat laatste ben ik het niet met je eens. De VS kan de pot op wij berechten ze wel hier als ze hier wat fout doen.

Dat is zeker waar, maar je kan een uitleveringsverzoek van een bevriende natie natuurlijk niet weigeren, mocht dat er komen.

Marsipulami
17-10-02, 01:18
Geplaatst door ferrari


Iemand had me al gewarschuwd voor jou, maar je benet nog gekker dan hij zei :wat?!:

Nou, dit vind ik echt wel een compliment. Dank je wel ferrari. :fpiraat:

Idolater
17-10-02, 01:21
Geplaatst door MocroStyle


Live, Idolator vanuit zolderkamer :melig: Goddeloze nietsnut, je weet niet over welke mensen jij het hebt.

Het zijn extreem staatsgevaarlijke mensen voor ons land, die hoop ik nooit tegen te komen. Je moet een voorbeeld stellen zodat jongens die dat soort tuig aanhangen dat niet meer doen. Jongens die zodanig gebrainwashed zijn dat zij van plan zijn zichzelf en anderen willen opblazen of willen vermoorden, verdienen een plek in een psychiatrische inrichting wegens wilsonbekwaamheid of misschien juist niet. Het strafrecht biedt genoeg mogelijkheden.

Terroristen zijn gevaarlijker dan fascisten en racisten, dat gevaar moet en kun je niet onderschatten. We kunnen allemaal daar slachtoffer van worden (niet in Nederland lijkt mij, maar als we op vakantie gaan bijv.)

MocroStyle
17-10-02, 01:21
Geplaatst door bman


Dat is zeker waar, maar je kan een uitleveringsverzoek van een bevriende natie natuurlijk niet weigeren, mocht dat er komen.

bman je zet jezelf gewoon voor schut...

Den Haag tribunaal, daar dacht men toch echt anders over:D

MocroStyle
17-10-02, 01:23
Geplaatst door Idolater


Het zijn extreem staatsgevaarlijke mensen voor ons land, die hoop ik nooit tegen te komen. Je moet een voorbeeld stellen zodat jongens die dat soort tuig aanhangen dat niet meer doen. Jongens die zodanig gebrainwashed zijn dat zij van plan zijn zichzelf en anderen willen opblazen of willen vermoorden, verdienen een plek in een psychiatrische inrichting wegens wilsonbekwaamheid of misschien juist niet. Het strafrecht biedt genoeg mogelijkheden.

Terroristen zijn gevaarlijker dan fascisten en racisten, dat gevaar moet en kun je niet onderschatten. We kunnen allemaal daar slachtoffer van worden (niet in Nederland lijkt mij, maar als we op vakantie gaan bijv.)

Ok dat was Bush, heb je zelf ook nog een mening?

bman
17-10-02, 01:30
Geplaatst door MocroStyle


bman je zet jezelf gewoon voor schut...

Den Haag tribunaal, daar dacht men toch echt anders over:D

Wat heeft het tribunaal in Den-Haag met nederlandse criminelen te maken? Niets.

Idolater
17-10-02, 01:32
Geplaatst door MocroStyle


Ok dat was Bush, heb je zelf ook nog een mening?

Wat is dat voor goedkope holle retoriek?

bman
17-10-02, 01:36
Geplaatst door 3alam


Nou gezien de situatie in de VS op dit moment mogen we zulke mensen zelfs asiel aanbieden :D

Haha.. ;)

Shaheed
17-10-02, 13:07
Dat er moslims worden gerecruteerd uit Rotterdam , dat was al lang al bezig.


Maar ik zie daar het probleem niet van in
Er gaan toch ook elk jaar een stuk of honderd nederlanders vrijwillig het israelische leger in via de zogenaamde stichting CIDI.

Waarom mogen zij wel hen joodse broeders helpen en mogen wij marokkanen/moslims onze islamitische broeders niet helpen.

Vanwaar die hypocrisie?




P.S. Ahmed rulessszzzz

Is,
17-10-02, 13:09
Ik ben maf!

bman
17-10-02, 13:16
Geplaatst door Shaheed
Dat er moslims worden gerecruteerd uit Rotterdam , dat was al lang al bezig.


Maar ik zie daar het probleem niet van in
Er gaan toch ook elk jaar een stuk of honderd nederlanders vrijwillig het israelische leger in via de zogenaamde stichting CIDI.

Waarom mogen zij wel hen joodse broeders helpen en mogen wij marokkanen/moslims onze islamitische broeders niet helpen.

Vanwaar die hypocrisie?




P.S. Ahmed rulessszzzz

Omdat die fijne moslim-rekruten ons (de nederlanders, het westen) of onze bondgenoten (de VS, Duitsland of Frankrijk) aan zouden kunnen vallen?

Shaheed
17-10-02, 13:23
Geplaatst door bman


Omdat die fijne moslim-rekruten ons (de nederlanders, het westen) of onze bondgenoten (de VS, Duitsland of Frankrijk) aan zouden kunnen vallen?


Wat een onzin bi-man!
Ben jij nou ook al zo gehersenspoeld door de media , door Bush.
Ik dacht toch echt dat jij slimmer was.
Zulke onzin verwacht ik alleen van mas13.

Moslims gebruiken wel geweld maar alleen als verdediging of als vergelding.
Nederland , Duitsland en Frankrijk hebben de moslims nog niet aangevallen of onderdrukt waarom zouden wij daar aanslagen tegen plegen?

Amerika en Israel dat is een ander verhaal.

Ik zou het ook niet toestaan als Nederland zou worden aangevallen.

Maar nogmaals waarom mag er wel worden gerecruteerd voor de illegale racistische apartheidsstaat van Israel en niet voor Al Qaida.

Als de westerse landen niets hebben misdaan hebben ze niets te vrezen.

bman
17-10-02, 13:31
Geplaatst door Shaheed



Wat een onzin bi-man!
Ben jij nou ook al zo gehersenspoeld door de media , door Bush.
Ik dacht toch echt dat jij slimmer was.
Zulke onzin verwacht ik alleen van mas13.

Moslims gebruiken wel geweld maar alleen als verdediging of als vergelding.
Nederland , Duitsland en Frankrijk hebben de moslims nog niet aangevallen of onderdrukt waarom zouden wij daar aanslagen tegen plegen?

*** Haha, zoals in Munchen, die boing die op Parijs zou moeten storten, dat plan om de cathedraal in Venetie op te blazen etc.etc. Heeft OBL niet hoogstpersoonlijk aangegeven dat Frankrijk en Duitsland ook moeten vrezen?

Amerika en Israel dat is een ander verhaal.

*** 2 bondgenoten.

Ik zou het ook niet toestaan als Nederland zou worden aangevallen.

***Was jij niet die kerel die vond dat een aanval op Irak door de VS moest worden vergolden op ziekenhuizen, vrouwen en kinderen in Nederland?

Maar nogmaals waarom mag er wel worden gerecruteerd voor de illegale racistische apartheidsstaat van Israel en niet voor Al Qaida.

*** 1. Nederlanders verlizen hun paspport als zij dienstdoen in een ander leger, als mensen dienstdoen in het leger (van bevriende staat Israel) dan horen zij volgens mij hun staatsburgerschap te verliezen. 2. Al-Quaida is een vijhand van Nederland, moordzuchtig en gevaarlijk.

Als de westerse landen niets hebben misdaan hebben ze niets te vrezen.

*** Nou, in de ogen van een aantal malloten zijn wij dus al schuldig bij association he? Dus je geeft al aan dat wij iets te vrezen zouden moeten hebben. Er zitten/zaten immers ook Nederlandse soldaten in Afganistan (om maar eens een voorbeeld te noemen)

tallesman
17-10-02, 13:32
Geplaatst door Shaheed
Maar ik zie daar het probleem niet van in
Er gaan toch ook elk jaar een stuk of honderd nederlanders vrijwillig het israelische leger in via de zogenaamde stichting CIDI.

Klok en klepel en dikke duim.

Het zijn er hooguit tientallen, voor het merendeel christenen, en die gaan niet in het Israelische leger. Die doen werk dat blijft liggen doordat de mensen die dat werk altijd doen voor herhaling in het leger zijn. Ze repareren radio's, of werken in ziekenhuizen, absoluut geen gevechtstaken en absoluut niet in de bezette gebieden.

En het Cidi is iets heel anders.

Moslims die zich laten recruteren voor de jihad gaan niet in ziekenhuizen werken hoor, ze zorgen er hooguit voor dat die ziekenhuizen genoeg te doen hebben. Vooral op de afdeling mortuarium.

Shaheed
17-10-02, 13:44
Ik zou het ook niet toestaan als Nederland zou worden aangevallen.

***Was jij niet die kerel die vond dat een aanval op Irak door de VS moest worden vergolden op ziekenhuizen, vrouwen en kinderen in Nederland?


--Nee dat schreef ik niet, ik schreef dat als nederlandse sodaten duizenden kilometers verwijderd van hen woonplaats , laffe bombardementen uitvoeren op Irak waar zij zowieso niets mee te maken hebben.
En daar vrouwen en kinderen en onschuldige mannen bombarderen , hun huizen verwoesten hun nakomelingen misvormd de wereld opkomen doordat ze zijn blootgesteld aan uranium.
Dan dient ook precies hetzelfde te gebeuren in Nederland.
Wat geeft de blanke man het recht om zomaar mensen te vermoorden?
Denkt hij dat hij superieur is aan andere?
Nee wij zijn allen gelijk , en wat is er rechtvaardiger dan iemand precies hetzelfde aan te doen als wat diegene jou aandoet?





Maar nogmaals waarom mag er wel worden gerecruteerd voor de illegale racistische apartheidsstaat van Israel en niet voor Al Qaida.

*** 1. Nederlanders verlizen hun paspport als zij dienstdoen in een ander leger, als mensen dienstdoen in het leger (van bevriende staat Israel) dan horen zij volgens mij hun staatsburgerschap te verliezen. 2. Al-Quaida is een vijhand van Nederland, moordzuchtig en gevaarlijk.


--Dat zij hun paspoort kunnen verliezen dat lijkt hen niet te stoppen.
De vorige keer was er een aflevering op Nova waar er op schiphol een nederlandse jongen werd geinterviewd waarom hij Israel gaat helpen.
Tsjonge jongen wat was hij gehersenspoeld zeg.
In ieder geval hij was gegaan en het was zijn derde keer zei hij.
Al qaida is geen vijand van Nederland , en Al Qaida is rechtvaardig en niet moordzuchtiger en gevaarlijker dan de amerikanen.


Als de westerse landen niets hebben misdaan hebben ze niets te vrezen.

*** Nou, in de ogen van een aantal malloten zijn wij dus al schuldig bij association he? Dus je geeft al aan dat wij iets te vrezen zouden moeten hebben. Er zitten/zaten immers ook Nederlandse soldaten in Afganistan (om maar eens een voorbeeld te noemen)

Kijk als nederlanders onschuldigen vermoorden , dan dienen zij ook vermoord te worden dat geldt voor elk mens op de wereld.
Dat nederland zich heeft aangesloten bij het as van het kwaad ( Amerika en Israel) dat is hun keus.
Wat dat betref kunnnen ze nog heel wat leren van Zwitserland (neutraliteit).

bman
17-10-02, 13:53
Geplaatst door Shaheed
Ik zou het ook niet toestaan als Nederland zou worden aangevallen.

***Was jij niet die kerel die vond dat een aanval op Irak door de VS moest worden vergolden op ziekenhuizen, vrouwen en kinderen in Nederland?


--Nee dat schreef ik niet, ik schreef dat als nederlandse sodaten duizenden kilometers verwijderd van hen woonplaats , laffe bombardementen uitvoeren op Irak waar zij zowieso niets mee te maken hebben.
En daar vrouwen en kinderen en onschuldige mannen bombarderen , hun huizen verwoesten hun nakomelingen misvormd de wereld opkomen doordat ze zijn blootgesteld aan uranium.
Dan dient ook precies hetzelfde te gebeuren in Nederland.

&&& Daarmee geef je aan dat je toch een gevaar vormt voor de Nederlanders? Nederland kiest toch partij voor de VS, dus daarmee kies JIJ partij TEGEN Nederland en ben jij een potentieel gevaar.

Wat geeft de blanke man het recht om zomaar mensen te vermoorden?

&&& Niets.

Denkt hij dat hij superieur is aan andere?

&&& Sommigen helaas wel, de meesten zien in dat dat onzin is. Heeft 'blank' iets met deze discussie te maken overigens?

Nee wij zijn allen gelijk , en wat is er rechtvaardiger dan iemand precies hetzelfde aan te doen als wat diegene jou aandoet?

&&& Dat is een outtestamentische vorm van rechtvaardigheid, MAAR daarmee vergis je je danig. Immers wat hebben de vrouwen en kinderen van Nederland (om het zo maar te noemen) bijgedragen aan een aanval op Irak? (die ik overigens niet zondermeer afwijs) Jouw antwoord op geweld is dus meer bewust geweld tegen mensen van wie je zlef aangeeft dat ze onschuldig zijn.


--Dat zij hun paspoort kunnen verliezen dat lijkt hen niet te stoppen.
De vorige keer was er een aflevering op Nova waar er op schiphol een nederlandse jongen werd geinterviewd waarom hij Israel gaat helpen.
Tsjonge jongen wat was hij gehersenspoeld zeg.
In ieder geval hij was gegaan en het was zijn derde keer zei hij.


&&& Tja, het is een vrij land. En zolang die jongen zich aan de wet houdt en geen aanslagen op ons of onze vrienden beraamd kan hem geen strobreed in de weg worden gelegd.

Al qaida is geen vijand van Nederland , en Al Qaida is rechtvaardig en niet moordzuchtiger en gevaarlijker dan de amerikanen.

&&& Al-Quaida heeft ook Nederlanders vermoord en is daarmee een vijhand van ons land.

Kijk als nederlanders onschuldigen vermoorden , dan dienen zij ook vermoord te worden dat geldt voor elk mens op de wereld.

&&& In dat geval zou Nederland dus willekeurig een paar turken mogen afknallen vanwege Alanya? Denk toch eens na!

Dat nederland zich heeft aangesloten bij het as van het kwaad ( Amerika en Israel) dat is hun keus.

&&& En daarmee zijn Al-Quaida en consorten dus onze vijhanden.

Wat dat betref kunnnen ze nog heel wat leren van Zwitserland (neutraliteit).

&&& Dat is al niet meer zo, ze zitten al in de VN waarmee zij hunneutraliteit de facto hebben opgegeven. Daarnaast valt die neutraliteit redelijk in twijfel te trekken als je de rol van dat land in WOII bestudeert.

djenneke
17-10-02, 13:58
Ik ben sowieso een tegenstander van oog om oog, tand om tand.

Stel dat Nederlandse militairen (geen burgers!!) bombardementen moeten gaan uitvoeren in Irak (zover is het nog lang niet).

Dan vind ik dat:

a) een slechte zaak

b) geen reden om maar onschuldige burgers in Nederland aan te vallen.

Volgens mij is het namelijk altijd een slechte zaak om onschuldigen te straffen. Je geeft een kind in een klas toch ook geen straf omdat de jufvrouw vreemde beslissingen maakt.

Wat dat betreft geldt voor alle betrokkenen dat die zich veel te druk maken over de schuldvraag. Misschien werkt het wel beter om oorzaakvragen te gaan stellen en dan te kijken hoe je die oorzaken aan kan pakken. In plaats van meteen in een tegenaanval te gaan.

djenneke
17-10-02, 14:10
Van wie?


eh..nou van mij dus!!!

-X-

Djen

djenneke
17-10-02, 14:19
Niet echt oplossingsgericht dus, maar meer provocerend.

Verenigde Staten denkt nou eenmaal de baas van de wereld te zijn. En voor een groot deel zijn ze dat helaas misschien ook wel.

Ik ben het persoonlijk daar ook niet mee eens, en ik ben ook tegen het bombarderen van Irak.

Maar door uitspraken als je jouwe, is het natuurlijk wel logisch dat de nederlandse bevolking een slechte beeldvorming heeft van de islam. Er heerst in Nederland al zo'n angst voor moslims, die wordt zo alleen maar vergroot. En dat is niet echt positief voor het leefklimaat in de grote steden.

En misschien is het daarom wel dat veel nederlanders zich afvragen waarom moslims dan in Nederland willen wonen. Aangezien Nederland uiteindelijk altijd de Verenigde Staten steunt in militaire acties.

naamloos
17-10-02, 14:19
"Terwijl het Israëlische leger de erkenning heeft van elke rechtgeaard mens"

Leg eens uit Mas13 en als je dan toch bezig gaat, leg dan ook uit hoe het komt dat er steeds meer internationale kritiek komt op Israel!

Simon
17-10-02, 14:20
Geplaatst door Marsipulami
OBL is een terrorist en een crimineel maar als verzachtende omstandigheid geldt voor hem dat hij in tegenstelling tot de Amerikanen geen bombardementen heeft uitgevoerd op Afghanistan maar voedsel gaf en autowegen liet aanleggen op het moment dat niemand op deze planeet zich bewust was van het lijden van het Afghaanse volk.

Amerika gaf het meeste voedselhulp aan Afghanistan voordat de bombardementen begonnen. En ja OBL heeft zich mooi ingekocht daar maar is ook verantwoordelijk (samen met Omar) dat het land in oorlog is geraakt door het land als trainingskamp en schuilplaats voor terroristen te gebruiken.

Simon

bman
17-10-02, 14:26
Geplaatst door yehiyaayyash
maar djenneke toch , denk je dat we door aardig te doen door de nederlanders geaccepteerd gaan worden ?

Het zou toch na 11 september duidelijk moeten zijn dat de nederlanders en vooral de nederlandse media doelbewust naar een confrontatie met de moslims zoekt .

Overigens provoceer ik alleen de grootste vijanden van Allah , de VS en haar joodszionistische bondgenoten , niet Nederland .


Weet je , ik vind het heel goed dat je positief denkt enzo maar geloof me de meeste ongelovigen haatten de moslims .
Wat vind jij eigenlijk een constructiefe oplossing ?

*** Waarom vertel je de jouwe niet?

Canaris
17-10-02, 14:30
Overigens provoceer ik alleen de grootste vijanden van Allah , de VS en haar joodszionistische bondgenoten

einde quote

Ik hoop niet dat ik je nu een hartanval bezorg maar

Welkom in Nederland een Bondgenoot van de USA en Israel.

bman
17-10-02, 14:32
Geplaatst door Canaris
Overigens provoceer ik alleen de grootste vijanden van Allah , de VS en haar joodszionistische bondgenoten

einde quote

Ik hoop niet dat ik je nu een hartanval bezorg maar

Welkom in Nederland een Bondgenoot van de USA en Israel.

Nee, hoor want vanaf morgen wonen we in Hollandistan, met Mullah Yehiyadyayddhahahaaahhaahhaaaahahhaahha aan het hoofd. Dan zal er pas bloed vloeien en zullen we alle Hollandse Zionisten en Friesche Kruisvaarders en Liburgse Kafirs pas goed de zee indrijven.

djenneke
17-10-02, 14:33
Nee door aardig te gaan doen zal er misschien niks veranderen, maar met provocatie wordt de kloof die er bestaat tussen wat jij ongelovigen en gelovigen noemt, alleen maar groter.

Het is ook niet aan mij om een constructieve oplossing te bedenken. Ik ben geen wereldleider. En er zijn ook geen supermachten die naar mij zullen gaan luisteren.

Wat je wel kan doen is persoonlijk stelling nemen. Voor mij bestaat er niet zoiets als moslims, ongelovigen, gelovigen, heidenen, joden. Ik zie mensen als individuen, en niet als een deel van een groep waar die personen bij horen.

Als een persoon die ik ken moslim is, maakt dat wel deel uit van die persoon. Maar hij of zij kan heel anders tegen zijn of haar geloof aankijken dan bijvoorbeeld mijn moslim-buurman. Dus ik neem het wel mee, maar veroordeel er niemand op. Ik veroordeel mensen op hun PERSOONLIJKE acties en opvattingen.

En persoonlijk denk ik dat als iedereen dat zou doen, de wereld er wel eens heel anders uit zou kunnen zien. Maar helaas...

naamloos
17-10-02, 14:41
"Dat zeg jij..je hoort van dag tot dag andere geruchten."

Wat bedoelt u? En moet ik uit dit antwoord concluderen dat je weer eens niet inhoudelijk wilt(of kunt) reageren?

Simon
17-10-02, 14:53
Geplaatst door yehiyaayyash
Weet je , ik vind het heel goed dat je positief denkt enzo maar geloof me de meeste ongelovigen haatten de moslims .


Dat is volkomen terecht als je niet-moslims ongelovigen noemt.

Simon

Shaheed
17-10-02, 15:04
&&& Daarmee geef je aan dat je toch een gevaar vormt voor de Nederlanders? Nederland kiest toch partij voor de VS, dus daarmee kies JIJ partij TEGEN Nederland en ben jij een potentieel gevaar.

Nee hoor ik ben geen gevaar voor Nederland inzake de buitenlandse politiek.
In mijn familie komen ook autochtone nederlanders voor.

Wat geeft de blanke man het recht om zomaar mensen te vermoorden?

&&& Niets.

Denkt hij dat hij superieur is aan andere?

&&& Sommigen helaas wel, de meesten zien in dat dat onzin is. Heeft 'blank' iets met deze discussie te maken overigens?

DE oorlog tegen irak is een oorlog om het land te KOLONIALISEREN en hen te beroven van hen olie voorrraad. Weet je nog 1900 wat de blanke man allemaal heeft aangericht op de wereld.
Landen gekolonialiseerd lijnen en grenzen getrokken over de hele wereld zonder rekening te houden met de culturele verschillen en etnische minderheden in het land.

Het is helaas zo dat de blanke man nog steeds denkt dat hij superieur is aan andere volkeren.
Immers hij mag wel mensen vermoorden , andere niet want dat zijn terroristen.
De regeringen van landen afzetten als zij niet naar de pijpen van de blanke man dansen is de normaalste zaak van de wereld.
Vervolgens eigen mannetjes het land met harde hand laten regeren om zo het land van de blanke man te voorzien van hun natuurlijke rijkdommen.


&&& Tja, het is een vrij land. En zolang die jongen zich aan de wet houdt en geen aanslagen op ons of onze vrienden beraamd kan hem geen strobreed in de weg worden gelegd.

Ja ja maar als hij aanslagen pleegt tegen palestijnen dan maakt het niets uit toch.
Want palestijnen zijn onze bondgenoten niet en dus minderwaardig en mogen ze gewoon vermoord worden. (blanke man mentaliteit).

Maar hoe dan ook hier komen we nooit uit , zo heeft ieder zijn eigen mening.
Ik dacht dat het de bedoeling was van een democratisch land om een diversiteit aan meningen te hebben.

Simon
17-10-02, 15:06
Geplaatst door yehiyaayyash
Ik noem de niet-moslims geen ongelovigen Simon .
Ik noem de ongelovigen gewoon bij hun naam .
Christenen en Joden noem ik ook gewoon bij hun naam .

Nou nee hoor, je hebt het altijd over moslims en ongelovigen. Wie zijn dat dan die laatste categorie? Iedereen gelooft toch wel iets?

Simon

bman
17-10-02, 15:11
Nee hoor ik ben geen gevaar voor Nederland inzake de buitenlandse politiek.
In mijn familie komen ook autochtone nederlanders voor.

*** Das dan wel een beetje schijnheilig he? Oproepen tot het doden van Nederlanders (bij een aanval op Irak) , maar als het je eigen familie betreft dan hoeft het opeens niet meer.


DE oorlog tegen irak is een oorlog om het land te KOLONIALISEREN en hen te beroven van hen olie voorrraad.

*** Olie en blank hebben niets met elkaar te maken. Negers zitten ook in autos en Aziaten gebruiken ook plastic.

Weet je nog 1900 wat de blanke man allemaal heeft aangericht op de wereld.

*** Tja, dat was inderdaad niet netjes.

Landen gekolonialiseerd lijnen en grenzen getrokken over de hele wereld zonder rekening te houden met de culturele verschillen en etnische minderheden in het land.

*** Dat was ook fout.

Het is helaas zo dat de blanke man nog steeds denkt dat hij superieur is aan andere volkeren.

*** Dat zit dan in jouw hoofd. Ik ben zelf een blanke man en ik denk er werkelijk anders over. Ophouden met generaliseren, dit riekt naar racisme.

Immers hij mag wel mensen vermoorden , andere niet want dat zijn terroristen.

*** Nee, niemand mag mensen zomaar vermoorden.

De regeringen van landen afzetten als zij niet naar de pijpen van de blanke man dansen is de normaalste zaak van de wereld.
Vervolgens eigen mannetjes het land met harde hand laten regeren om zo het land van de blanke man te voorzien van hun natuurlijke rijkdommen.

*** Dat heeft dus met blank zijn niets te maken. Meer met geld en macht.

Ja ja maar als hij aanslagen pleegt tegen palestijnen dan maakt het niets uit toch.

*** Heeft een Nederlander dat gedaan dan? Dat zou gruwelijk zijn, maar misschien moet je een voorbeeld noemen van een Nederlander die zoiets heeft gedaan (even met datum, plaats en naam erbij, liefst met accurate bronvermelding)

Want palestijnen zijn onze bondgenoten niet en dus minderwaardig en mogen ze gewoon vermoord worden. (blanke man mentaliteit).

*** Racistische opmerking. Ik ga niet op racisme in, want ik heb een hekel daaraan.

Maar hoe dan ook hier komen we nooit uit , zo heeft ieder zijn eigen mening.

*** Dat is wel heel erg negatief, wij zijn slim genoeg om naar elkaar te luisteren en elkaar te leren begrijpen.

Ik dacht dat het de bedoeling was van een democratisch land om een diversiteit aan meningen te hebben.

*** Zeker, dat is zo. Zolang je maar geen gevaar voor ons (of onze bondgenoten) oplevert.

[/B][/QUOTE]

bman
17-10-02, 15:13
Geplaatst door yehiyaayyash
Ik noem de niet-moslims geen ongelovigen Simon .
Ik noem de ongelovigen gewoon bij hun naam .
Christenen en Joden noem ik ook gewoon bij hun naam .

Namelijk 'Imperialistische Kruisvaarders' en 'Talmudische Kindermoordenaars'

djenneke
17-10-02, 15:19
BMan ik ben het bijna met je eens.

Maar...

De blanke man bestaat inderdaad niet. Wel is het zo dat m.n. de Verenigde Staten niet alleen denkt dat ze de baas van de wereld zijn, maar daar ook werkelijk de kans voor krijgen.

Doordat de andere westerse landen ze die kans geven!

En dat is wel kwalijk te nemen. Er mag dus ook wel imperialisme verweten worden aan de VS. En natuurlijk vinden die landen het straks niet erg als zij van die olie mogen meeprofiteren zodra VS zijn zaakjes in Irak heeft 'geregeld'.

djenneke
17-10-02, 15:25
Geplaatst door yehiyaayyash
Heel mooi dat je zo tegen het leven aankijkt djenneke.
Ik ben het volledig met je eens dat je mensen moet aanspreken op hun daden en niet op hun achtergrond .

Daarom richt ik me altijd tegen de Christelijke Kruisvaarders en de joodse zionisten , dit zijn namelijk groepen mensen die wedijveren in het ingang zetten van wreedheden en werkelijk uitblinken in hun bizarre daden .

Eerlijkheid gebied mij toch te zeggen dat jij , djenekke ,
geen oplossing hebt voor dit probleem . Terwijl de Islam , mijn geloof , me zegt dat er wel een oplossing is en me die oplossingg duidelijk aantoont .

Ik handel vanuit die overtuiging . Deze overtuiging gebiedt mij niet kwaad te doen tegen de onschuldigen maar geeft wel aan dat geweld soms wel gebruikt moet worden .

Vandaag de dag is het zeer duidelijk dat de Tirannen van deze wereld niet vatbaar zijn voor argumentatie en dat deze zeker niet zullen zwichten voor vriendelijk correspondentie .

Mijn stelling is dus bestrijd de tiran en de kolonist en behandel je medemens zoals jezelf het liefst behandelt wilt worden .

Het is mij geheel onduidelijk wat die oplossing van jou dan is. Geweld roept alleen maar meer geweld op dat weer meer geweld oproept etc.

Ja uiteindelijk zal er maar een winnaar overblijven, als je maar lang genoeg doorgaat met oorlogje voeren.

Eerst zeg je dat je inderdaad mensen op hun persoonlijke daden moet aankijken, en vervolgens veroordeel je weer twee hele groepen. Want wie zijn die kruisvaarders en zionisten?

Zijn dat bush en zijn militairen, of de hele westerse wereld? is dat sharon en zijn militaire politie of is dat een joodse burger die graag op zaterdag zijn sabbath viert?

bman
17-10-02, 15:27
Geplaatst door djenneke
BMan ik ben het bijna met je eens.

Maar...

De blanke man bestaat inderdaad niet. Wel is het zo dat m.n. de Verenigde Staten niet alleen denkt dat ze de baas van de wereld zijn, maar daar ook werkelijk de kans voor krijgen.

*** De VS zijn natuurlijk ook oppermachtig. Zoiets kan je niet negeren.

Doordat de andere westerse landen ze die kans geven!

En dat is wel kwalijk te nemen. Er mag dus ook wel imperialisme verweten worden aan de VS. En natuurlijk vinden die landen het straks niet erg als zij van die olie mogen meeprofiteren zodra VS zijn zaakjes in Irak heeft 'geregeld'.

Ja dat is helemaal waar. Het Westen buit sowieso de 3e Wereld gigantisch uit. Jammer dat er niet meer mensen als Claus (een blanke man) rondlopen en liepen.

djenneke
17-10-02, 16:10
Geplaatst door yehiyaayyash
Een goeie vraag djenneke : Wie zijn de Kruisvaarders ?

De Kruisvaarders zijn al degenen die onder het banier van de Oorlog tegen de Islam ( door de media gecovered als oorlog tegen het terrorisme ) strijd voeren . Deze kruistocht werd vorig jaar afgekondigd door de woordvoerder van deze groep . Het is een elke die de wapens oppakt om de moslims te bestrijden of ze door een andere manier bestrijden


Wat is er mis met strijden tegen het terrorisme? Als fanatieke joden terroristische aanslagen zouden plegen op Mekka bijvoorbeeld, dan zou de moslim wereld (en terecht) toch ook op zijn kop staan. Dit hoeft niets te maken te hebben met het geloof. Al ben ik het wel met je eens dat dat bij Bush misschien wel meespeelt. Toch vind ik het wel belangrijk om me veilig te voelen in deze wereld.


Geplaatst door yehiyaayyash
Wie zijn nu de joodse bezetters ?
Het zijn aldiegenen die in het bezet land leven , daarmee feitelijk aangegevend dat zij het met deze bezetting eens zijn .


De oplossing staat nauwkeurig omschreven in de koran : Da3wa en jihad .
Op Islam en Meer zul je meer te weten komen over de diepere betekenissen en wat de oplossing nu eigenlijk inhoud .

Joden bezetten niet alleen dat land, maar het is ook de enige plaats die zij met elkaar historisch delen. Dat geldt ook voor de Palestijnen. Kan er geen vreedzame oplossing komen dan? Gewoon eerlijke verdeling aan de hand van bevolkingspercentage. Stel dat dat mogelijk zou zijn (is niet nee, weet ik) maar hou zou jij daar dan tegenover staan?

djenneke
17-10-02, 16:25
Geplaatst door yehiyaayyash
Er is niks mis met strijden tegen terreur . Het is echter wel misl als die strijd wordt gevoerd onder naam van de strijd tegen terreur terwijl het in feite een strijd tegen islam is .

We zien nu dat de mondiale terrorist de moslimwereldwijd aanvalt en chanteert .
Dit kan niet worden stopgezet door liefkozende praatjes . Het enigste wat men kan doen is hier hard tegen in te gaan .
Feitelijk heeft de strijd juist alles te maken met gekloof , het geloof dat we de westerse waarden moeten prefeleren boven de islamitische .

En de joden bezetten weldegelijk Palestina . Hier is geen oplossing voor mogelijk . Behalve als de joden het gezag over het
land Palestina vreedzaam overdragen . Zoals de blanken hebben gedaan in Zuid Afrika .

Ik denk echter dat de Joodse bezetter dit niet zal doen totdat hi beseft dat de prijs veel te hoog is .
In dit geval is gewapende bevrijdingsstrijd de enige oplossing .

Ik ben het ook met je eens dat het daar op uit zal draaien. Maar jij moet het dan ook bijna wel met me eens zijn dat het een liedje zonder eind gaat worden?

Komt het werkelijk zo ver, dan zal er geen echte winnaa zijn.

BiL@L
17-10-02, 16:46
Geplaatst door bman


Ja dat is helemaal waar. Het Westen buit sowieso de 3e Wereld gigantisch uit. Jammer dat er niet meer mensen als Claus (een blanke man) rondlopen en liepen.

De koloniale bezettingen zijn allang voorbij hoor..

mirakel14
17-10-02, 16:48
Geplaatst door Joesoef
Bandje toont werving moslimstrijders aan

Uitgegeven: 16 oktober 2002 20:33

RIJSWIJK - Uit opnames van een cassettebandje dat in beslag is genomen bij een vermoedelijke terrorist die in Nederland werd aangehouden, blijkt dat er ook in ons land moslims worden geworven en voorbereid voor de jihad. Dat hebben betrouwbare bronnen woensdag bevestigd. De jihad is de gewapende strijd tegen vijanden van de islam.

Knap hoor, dat er iemand op een cassettebandje inspreekt dat-ie moslims werft en zo voor de jihad. Dat komt de politie natuurlijk heel handig uit, want nu kunnen er links er rechts moslims worden opgepakt omdat ze "gevaarlijk" zijn..
Normaal zou er al lang een hele uitzending van nova of zo aan dit bandje geweid zijn. Waarom hebben we nog helemaal niks gehoord over de inhoud hiervan??

Misschien is het allemaal wel niet zo schokkend als de politie iedereen wil doen geloven?

Misschien is wat er op het bandje gezegd wordt, verkeerd uitgelegd?

Ik geloof er eerlijk gezegd allemaal weinig van!

Don
17-10-02, 16:53
Geplaatst door BiL@L


De koloniale bezettingen zijn allang voorbij hoor..

Wake up....

BiL@L
17-10-02, 16:54
Geplaatst door Don


Wake up....

Wat wil je..?