PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer kinderen neergeschoten in Gazastrook



elMasry
17-10-02, 00:26
Weer kinderen neergeschoten in Gazastrook

GAZA/WASHINGTON (ANP) - Zestien Palestijnen, onder wie negen kinderen, zijn woensdag door Israëlische soldaten neergeschoten in het zuiden van de Gazastrook. Onder de zwaargewonden zijn een kleuter van drie jaar oud, een kind van elf en een kind van twaalf jaar oud.

Tanks openden het vuur in Rafah onder meer op een school die wordt beheerd door de Verenigde Naties. De Israëlische premier Sharon is intussen in Washington aangekomen voor gesprekken met de Amerikaanse president Bush. Hun eerste ontmoeting is woensdag. Het is de zevende keer sinds Sharon anderhalf jaar geleden regeringsleider werd dat hij met de voornaamste bondgenoot in het Witte Huis overlegt.

----------------------------------------------------------

Voor de zoveelste keer: *diepe zucht* :jammer:

Pixelshade
17-10-02, 00:39
ongelooflijk, Arabische wereld, zie onze Palestijnse broeders huilen, help hen

MocroStyle
17-10-02, 00:55
Moge Allah swt ons allen vergeven hiervoor! Amien.

:huil:

bman
17-10-02, 01:11
het is treurig, diep treurig...

BENZ_207
17-10-02, 08:03
Geplaatst door Pixelshade
ongelooflijk, Arabische wereld, zie onze Palestijnse broeders huilen, help hen


wat gaan die geile beren nou doen met hun dikke bierbuikje?

Fillastiene
17-10-02, 10:55
Geplaatst door 3alam
Jah scholen daar zitten ook terroristen...vanaf vandaag zijn daar mensen gekweekt voor toekomstige aanslagen.

Ja, eigenlijk moeten ze al beginnen om de kraamafdelingen te onderzoeken op terroristen; je weet namelijk maar nooit.

Wat zeg ik? Kraamafdelingen? Die zijn allemaal al platgebombardeerd!

IK HAAT DIT; DIT IS OM TE HUILEN; DIT DOET PIJN!

Fillastiene in een woede-aanval

A3oedoebillah...

jaja
17-10-02, 10:58
Geplaatst door elMasry
Weer kinderen neergeschoten in Gazastrook

GAZA/WASHINGTON (ANP) - Zestien Palestijnen, onder wie negen kinderen, zijn woensdag door Israëlische soldaten neergeschoten in het zuiden van de Gazastrook. Onder de zwaargewonden zijn een kleuter van drie jaar oud, een kind van elf en een kind van twaalf jaar oud.

Tanks openden het vuur in Rafah onder meer op een school die wordt beheerd door de Verenigde Naties. De Israëlische premier Sharon is intussen in Washington aangekomen voor gesprekken met de Amerikaanse president Bush. Hun eerste ontmoeting is woensdag. Het is de zevende keer sinds Sharon anderhalf jaar geleden regeringsleider werd dat hij met de voornaamste bondgenoot in het Witte Huis overlegt.

----------------------------------------------------------

Voor de zoveelste keer: *diepe zucht* :jammer: Het is heel erg dat er zoveel burgerslachtoffers vallen. Overigens, welke site gebruik jij? Ik heb dit bericht nog nergens kunnen vinden bij de normale nieuws-sites. Zelfs de officiele site van de Palestinian National Authority weet nog van niets.

Fillastiene
17-10-02, 11:51
Geplaatst door mas13

Domme fillastiene word hysterisch, een eigenschap die meerdere vrouwen wel al eens hebben.
Heb je niet zo horen roepen bij de dood van 187 jonge mensen in Bali...merkwaardig niet!
1zijdige verontwaardiging is geen verontwaardiging...komediant.
En roep niet zo, ben niet doof.

Waarom moet je nu weer op mijn vrouwzijn, mijn politieke voorkeur, mijn zogenaamde schijnheiligheid en mijn oprechte verontwaardiging pikken.

Heb ik trouwens gezegd dat het me niets deed dat 187 jonge mensen het leven hebben gelaten?

Zal dan wel in een van mijn bloeddorstige buien zijn geweest.

Fillastiene

Fillastiene
17-10-02, 12:06
Geplaatst door mas13

Daar gaat het hem om, de 1zijdige oprechte verontwaardiging.
Ik heb hier bij wijze van spreken tussen de soep en de patatten 187 onschuldige doden zien passeren waar niemand zich druk in maakt.
Zelfs niet op priksels die verwezen naar de schuld van de doden zelf, en het feit dat dit soort aanslagen gerechtvaardigd is.
Kom nu... dus niet quasi verontwaardigd doen.
Tfoe..

Oke ik geef het ruiterlijk toe. Als Palestijnen de dood vinden, vind ik dat erger dan als een stel westerlingen er niet meer zijn.

Fillastiene is schijnheiligheid ook beu

Canaris
17-10-02, 13:36
welkom in de humanistische westelijke wereld. Je begint het te begrijpen

bman
17-10-02, 13:38
Geplaatst door yehiyaayyash
dus als ik je moeder verkracht voor je ogen of haar voor je ogen neerschiet en dat elke keer bij een andere familielid bij je doet is dat toch geen reden voor jouw om mij te doden ??

:denk:

Al helemaal geen reden om een pizzeria op te blazen waar Yadayada niet eens een pizzaatje aan het scoren is he?

Canaris
17-10-02, 13:54
andere wang toe te keren ???



Heb ik het over JC van Nazareth of over het Humansime?
Heb ik gezegd, dat humanisme betekend dat misdadigers vrijuit mogen gaan?
Heb ik gezegd, dat ik een aanval op Irak onvoorwaardelijk goedkeur
Heb ik en niet alle andere al honderduizend keer gezegd, dat de onschuldige slachtoffers in Afganistan zeer te betreuren zijn?

Kletsmajoren

jaja
17-10-02, 14:10
Geplaatst door dehmed


Die humanistische wereld is een fata morgana. Jullie leven in een gouden kooi die jullie met leugens overeind houden. Als dat kooitje wordt aangevallen verdwijnt ineens al het humanisme. Waar was jullie humanisme tijdens de bombardementen op de Afghanen en nu de Irakezen dreigen te worden aangevallen? humanisme is geen passivisme! Als aangevallen dient het verdedigd te worden. Daarbij dienen de aanvallers aangevallen te worden, militaire doelen. Bij militaire acties worden soms ook niet militaire doelen geraakt. Kritiek is mogelijk op sommige acties, of daar voldoende is gedaan om niet-militaire doelen te sparen, maar het feit dat niet militaire doelen bij toeval zijn getroffen is nog geen bewijs van verlies van humanisme.
De tegenpartij heeft willens en wetens niet-militaire doelen aangevallen ... dat is barbarij.
Is de "humanistische Westerse wereld" foutloos? Zeker niet! Is ze daarmee dus verwerpelijk? Nee. Bij een vergelijking komt ze er nog steeds "humaner" uit dan alle andere "werelden" die er op deze aardkloot zijn. Of kun je een tegenvoorbeeld geven van een wereld die humaner is?
Jij stelt dat wij in een gouden kooi van leugens leven. Welke leugens dan? Waar is meer vrijheid van meningsuiting op deze wereld? Ik weet dat de vrijheid niet totaal is in het westen, maar ik vraag waar is de vrijheid groter?

Canaris
17-10-02, 14:48
waarom altijd die Kruisvarders negatief betonen?

Dat was een hele goede zaak.
De Horden van Saladin , deden die van Tschemudsin aan niets onder.

Fillastiene
17-10-02, 14:51
Geplaatst door mas13

Dat is tenminste duidelijk, maar eerlijk gezegd.
Dat wisten we ook al wel hoor.
Moet je ook niet steeds lopen janken over die arme palestijnse slachtoffers.
Een dode is een dode.
Een onschuldige dode is een onschuldige dode.
Maar hier denkt men dat de wereld begint in palestina en eindigt in palestina. Das pas bekrompenheid.
Vraag dus zeker geen begrip voor de palestijnse doden, je hebt zelf geen respect voor de onschuldige westerlingen die gedood werden door extremistische moslisms. Waren nochtans ook maar mensen van vlees en bloed..met hun liefdes en verlangens.
Het probleem hier, is dat men een onderscheid maakt in levens...de ene dode is meer waard dan de andere dode.
Een palestijnse dode is te beklagen, een australische toerist is zelf schuldig aan zijn dood.
Een palestijns kind dat gedood wordt is erg..een Joods kind dat gedood wordt is even erg.
Maar ik begrijp dat haat jullie verstandelijke vermogens en rede op een laag pitje zet.
Daarom ook blijft de situatie in palestina verder duren, en zal haat een torenhoog probleem blijven vormen waardoor de kans op vrede onbestaande blijft.
mvg

Als een dode volgens jou optiek toch maar een dode is, waarom blijf je dan mieren over de Balinese slachtoffers? Of lees ik het weer verkeerd? Vind je het nu wel of niet erg als een Palestijns kind gruwelijk wordt vermoord?
En als jij denkt dat vrede in Palestina uberhaupt mogelijk is, ook al worden de moslims 'verstandelijk' (lees: hondjes zoals Arafat), ben jij pas naief. Ik geloof niet meer in vrede, tenzij de zionisten daar het veld ruimen; dat kan door enkel door puur geweld.

Passivisme haalt geen ene moer uit. En als de Palestijnen niet in vrede leven, dan de zionisten ook niet. Eerlijk is eerlijk.

Fillastiene gelooft er niet in...

Donderop met jullie vrede

elMasry
17-10-02, 15:48
Geplaatst door jaja
Het is heel erg dat er zoveel burgerslachtoffers vallen. Overigens, welke site gebruik jij? Ik heb dit bericht nog nergens kunnen vinden bij de normale nieuws-sites. Zelfs de officiele site van de Palestinian National Authority weet nog van niets.

hier haal ik't vandaan:

http://www.trouw.nl/ANP/LAATSTE_NIEUWS/

En wat staat er precies NU (15:31 uur) bovenaan?

GAZA-STAD/JERUZALEM (ANP) - Israëlische militairen hebben donderdag in het zuiden van de Gazastrook zeker vier Palestijnen gedood. Nog eens 25 anderen raakten gewond, aldus Palestijnse bronnen.

De slachtoffers vielen tijdens een actie van Israëlische tanks in een Palestijns vluchtelingenkamp in Rafah, op de grens met Egypte.

bman
17-10-02, 17:37
Geplaatst door Fillastiene


Als een dode volgens jou optiek toch maar een dode is, waarom blijf je dan mieren over de Balinese slachtoffers? Of lees ik het weer verkeerd? Vind je het nu wel of niet erg als een Palestijns kind gruwelijk wordt vermoord?

*** Je leest inderdaad verkeerd: er staat dat elke dode te betreuren is.

En als jij denkt dat vrede in Palestina uberhaupt mogelijk is, ook al worden de moslims 'verstandelijk' (lees: hondjes zoals Arafat), ben jij pas naief. Ik geloof niet meer in vrede, tenzij de zionisten daar het veld ruimen; dat kan door enkel door puur geweld.

*** Brrrr, wat een engerd ben je af en toe. Altijd maar smijten met dat geweld. Waarom ga je niet meedoen?

Passivisme haalt geen ene moer uit. En als de Palestijnen niet in vrede leven, dan de zionisten ook niet. Eerlijk is eerlijk.

Fillastiene gelooft er niet in...

Donderop met jullie vrede

*** Dus als jij asalaam aleykum zegt dan meen je het niet?

jaja
17-10-02, 18:22
Geplaatst door dehmed

Dat is het enige wat je daarop te zeggen hebt? Sorry het was niet de bedoeling om je hele familie uit te moorden maar de bom kwam verkeerd neer? En weer rustig verdergaan tot de orde van de dag? Na een paar oorlogen is die verontschuldiging geen cent meer waard. Ik denk ook niet dat jij dat zou accepteren als je eigen huis getroffen zou worden. Het is voor mij een moord met voorbedachten rade want je weet dat in iedere hedendaagse oorlog onschuldige burgers zijn omgekomen. Ga je de ene onschuldige burgers echter boven de andere verheffen en het verhaal van de ene partij wel als geloofwaardig karakteriseren omdat het in je straatje past en het andere niet omdat je denkt dat jij ook aangevallen bent, dan ben je fout bezig.

De westerse leiders zijn humaan en de vrijheden gelden voor mij en jou die hier leven, but what about the rest? Worden onze vrijheden met de derde wereld gecompenseerd of zo? Alqaaeda beweert juist dat de VS als eerste hebben aangevallen en is het slechts het gevolg van dat hypocrtiete gebruik van het humanisme wanneer het haar uitkomt. Waar een zekere waarheid in verscholen zit.
ik begrijp dat jij het een misdaad vindt dat de geallieerden tegen nazi-duitsland ten strijde trokken. Daar zijn heel veel burgers bij omgekomen - zowel Duitse als niet-duitse.
Om met jou te spreken, families in Nederland hebben huizen en familieleden verloren door geallieerde bombardementen in WOII. Ze waren niet blij .... maar ze hebben het wel geaccepteerd, want was een onderdeel van de strijd tegen Nazi-Duitsland.
Nogmaals er is een verschil wanneer een leger ten oorlog trekt omdat de tegenstander hun land en maatschappij aanvalt. Idie strijd is het niet te voorkomen dat daarbij niet-militairen geraakt worden. Er is geen oorlog waar dat niet gebeurt. Maar als dat leger willens en wetens burgers aanvalt, dan is het wat anders.


Wanneer islamitische of andere terroristen zelfs helemaal geen militaire doelen aanvallen, maar alleen maar burgerdoelen ... dan zijn dat "barbaren" of eerlijk gezegd nog erger. Zowel de IRA mensen die de pubs in Engeland in de jaren 70 opbliezen, als de "zelfmoordaanslagen" door zogenaamde moslims zijn misdadigers van het smerigste soort. En als er een God is - En dit geloof ik zeer stellig - dan zal Hij er voor zorgen dat deze terroristen in het donkerste en pijnlijkste hoekje van de hel terechtkomen.

Maar ik begrijp dat je alle gewelddaden van moslims stuk voor stuk veroordeeld, want jij zegt "Het is voor mij een moord met voorbedachten rade want je weet dat in iedere hedendaagse oorlog onschuldige burgers zijn omgekomen. " Ergo, het zijn allemaal moordenaars in jouw ogen.

Ik stel het ene slachtoffer niet hoger dan het ander. Ik stel wel de ene dader lager dan de ander. Als een leger zijn best doet zo min mogelijk niet-militaire doelen te raken, dan heb ik dat hoger dan een bende hoodlums die juist hun best zoveel mogelijk burgers te raken. Het verschil in beoordeling zit hem in de daders, niet de slachtoffers.

Voor de rest van de wereld wordt geprobeerd dezelfde regels te introduceren, bijvoorbeeld door het promoten van de rechten van de mens .... die anderen vervolgens afwijzen. Ik geef gelijk toe dat de inzet minder wordt naarmate de afstand groter wordt .... we zijn zeer zeker niet perfect. Maar het westen doet en heeft gedaan meer voor de wereldbevolkingelders dan menig samenleving ooit op deze aardkloot. Zonder het westen geen VN ... = VN voedselhulp, VN vluchtelingehulp, Unicef, ontwikkelingshulp, medicijnen etc. Kan het beter? HEEL VEEL beter. Buit het westen de rest van de wereld soms uit? Ja. Zou de wereld beter af zijn zonder het westen? Nee. Kindersterfte zou veel hoger zijn, hongersnood zou moeilijker bestreden worden, ziekten zouden veel meer woeden (small pox, anyone?)
Kritiek is makkelijk en nodig, maar dan wel reeel blijven.