PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafat presenteert aantal leden nieuwe kabinet



i love israel
17-10-02, 01:56
De Palestijnse leider Yasser Arafat heeft woensdag op een bijeenkomst van het Centrale Comité van zijn Fatah-partij enkele leden van zijn nieuwe kabinet gepresenteerd. Arafat maakte ook bekend dat minister van justitie Abdel Razak Yehiyeh niet terugkeert in de nieuwe ploeg, die hij over enkele dagen compleet hoopt te hebben. Palestijnse bronnen hebben dit bekendgemaakt.

Arafat zei dat de in juni benoemde Yehiyeh wordt opgevolgd door Hani al-Hassan, een trouwe bondgenoot van de Palestijnse leider, aldus de bronnen. De benoeming van Yehiyeh werd beschouwd als een stap in de richting van hervorming van de vele Palestijnse veiligheidsdiensten, die voorheen onder Arafat vielen.

Een ander nieuw gezicht in het kabinet, minister van financiën Salam Fayad, behoudt zijn functie, net als de veteranen Saeb Erekat en Nabil Shaath, zeiden de bronnen. Fayad is een econoom met brede internationale ervaring en wordt door velen beschouwd als een sleutelfiguur voor hervormingen.

Het kabinet werd op 11 september gedwongen zijn ontslag in te dienen, toen bleek dat het parlement op het punt stond het weg te stemmen op grond van beschuldigingen van corruptie en inefficiëntie. Arafat zou het nieuwe team op 25 september presenteren, maar dat bleek onmogelijk als gevolg van een inval van het Israëlische leger in zijn hoofdkwartier in Ramallah.

De Palestijnse leider staat onder grote internationale druk zijn regering te hervormen. De Verenigde Staten en Israël eisen een reorganisatie van de verschillende veiligheidsdiensten, opdat een orgaan in het leven wordt geroepen dat een halt kan toeroepen aan het terrorisme.

bron: www.nieuws.nl

ferrari
17-10-02, 02:06
Geplaatst door i love israel
Arafat zei dat de in juni benoemde Yehiyeh wordt opgevolgd door Hani al-Hassan, een trouwe bondgenoot van de Palestijnse leider, aldus de bronnen. De benoeming van Yehiyeh werd beschouwd als een stap in de richting van hervorming van de vele Palestijnse veiligheidsdiensten, die voorheen onder Arafat vielen.

Dat schiet niet ehct op daar :jammer:

Maarten
17-10-02, 07:02
Geplaatst door i love israel

De Palestijnse leider staat onder grote internationale druk zijn regering te hervormen. De Verenigde Staten en Israël eisen een reorganisatie van de verschillende veiligheidsdiensten, opdat een orgaan in het leven wordt geroepen dat een halt kan toeroepen aan het terrorisme.


En maar bemoeien met hoe de Palestijnse democratie er uit moet zien..

En maar in puin blijven schieten van politiebureaus, hoofdkwartieren, en autoriteiten, of andere organisaties die misschien iets kunnen doen aan dat terrorisme.

En zelf maar door gaan met de ene schending van mensenrechten na de andere....

En maar een grote bek blijven hebben over die enkele S-bommers, en daar ook nog eens Arafat zelf voor verantwoordelijk houden.

Sorry hoor jongens, maar van dit soort houdingen en teksten ga je toch bijna denken, dat er meer toekomstmuziek zit in een paar vaten van Saddam! Die KUT-PR!!... ze blíjven er ook maar mee door gaan hé?
Volkomen duidelijk wie hier de terroristen zijn.

Pixelshade
17-10-02, 10:51
Geplaatst door Maarten


En maar bemoeien met hoe de Palestijnse democratie er uit moet zien..

En maar in puin blijven schieten van politiebureaus, hoofdkwartieren, en autoriteiten, of andere organisaties die misschien iets kunnen doen aan dat terrorisme.

En zelf maar door gaan met de ene schending van mensenrechten na de andere....

En maar een grote bek blijven hebben over die enkele S-bommers, en daar ook nog eens Arafat zelf voor verantwoordelijk houden.

Sorry hoor jongens, maar van dit soort houdingen en teksten ga je toch bijna denken, dat er meer toekomstmuziek zit in een paar vaten van Saddam! Die KUT-PR!!... ze blíjven er ook maar mee door gaan hé?
Volkomen duidelijk wie hier de terroristen zijn.

exactly

Pixelshade
17-10-02, 10:52
oh super, mn sig is weggehaald door het beheer, tering hé vet hard aan gewerkt, bedankt hoor

Fillastiene
17-10-02, 10:58
Geplaatst door Maarten


En maar bemoeien met hoe de Palestijnse democratie er uit moet zien..

En maar in puin blijven schieten van politiebureaus, hoofdkwartieren, en autoriteiten, of andere organisaties die misschien iets kunnen doen aan dat terrorisme.

En zelf maar door gaan met de ene schending van mensenrechten na de andere....

En maar een grote bek blijven hebben over die enkele S-bommers, en daar ook nog eens Arafat zelf voor verantwoordelijk houden.

Sorry hoor jongens, maar van dit soort houdingen en teksten ga je toch bijna denken, dat er meer toekomstmuziek zit in een paar vaten van Saddam! Die KUT-PR!!... ze blíjven er ook maar mee door gaan hé?
Volkomen duidelijk wie hier de terroristen zijn.

Zit wel wat in ja.
Maar Arafat mag van mij ook weg...

Corrupte Zak!

Fillastiene

Couscousje
17-10-02, 10:59
Was Arafat niet overhoop gesGoten?

Cc

Fillastiene
17-10-02, 11:12
Geplaatst door Couscousje
Was Arafat niet overhoop gesGoten?

Cc

Nee, dat was Bush SR toch...

Ach, wereldpolitiek is ook niet mijn sterkste kant

Fillastiene

bman
17-10-02, 12:22
Geplaatst door Fillastiene


Nee, dat was Bush SR toch...

Ach, wereldpolitiek is ook niet mijn sterkste kant

Fillastiene

Daar geef ik je gelijk in.

Couscousje
17-10-02, 12:25
Geplaatst door bman


Daar geef ik je gelijk in.

Daar hebben we onze betweterige pseudo-intellectueel ook weer...

Hij weet namelijk wel veel van politiek. Tenminste, dat denkt ie zodra hij die heroïnespuit in zijn poot geramd heeft...

Ego-trippUh!!!

Cc

Maarten
19-10-02, 06:10
Geplaatst door Fillastiene

Maar Arafat mag van mij ook weg...

Corrupte Zak!


Filly, kun je dat eens voor me invullen? Ik hoor natuurlijk ook wel eens wat, maar dat lijkt allemaal peanuts! Kleine rótrimpeltjes.
Je praat hier over een Nobelprijswinnaar, die onder verschrikkelijk moeilijke omstandigheden moet werken.
Ik bedoel, mijn oma vond hem ook een viezerd, maar gaat het ergens over?

Maarten
19-10-02, 06:14
Geplaatst door Couscousje
Was Arafat niet overhoop gesGoten?


Nou, daar praten ze in het israelische Parlament ópenlijk over, meen ik. Moet je nagaan, dat is degene met wie ze geacht worden vredesbesprekingen te beginnen... Vredeswilletje hoor!