PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderzoekers vinden zwart gat in melkweg



Zwarte Schaap
17-10-02, 14:42
Donderdag 17 Oktober 2002

Onderzoekers vinden zwart gat in melkweg

Garching - In het middelpunt van de melkweg bevindt zich een zogeheten zwart gat. Die ontdekking hebben onderzoekers van het Max Planck Instituut voor Astrofysica in het Duitse Garching gedaan, maakten zij gisteren bekend.

Het vermoeden dat middenin de melkweg een zwart gat zit, bestaat al langer. Eén punt op zo'n 26.000 lichtjaren afstand van de aarde trekt al jaren de aandacht van astronomen omdat van het punt een buitengewoon sterke radio- en röntgenstraling uit gaat en omdat zich in het gebied eromheen extreem veel sterren bevinden.

Een zwart gat is een object dat zo klein en zo zwaar is dat niets ontsnapt aan de zwaartekracht, zelfs het licht niet. Zwarte gaten zijn daardoor onzichtbaar. Sterren draaien om zwarte gaten heen zoals planeten om de zon cirkelen.

De onderzoekers concentreerden zich op een van de sterren in het gebied. Zij bestudeerden de ster met de Very Large Telescope van de Europese Zuidelijke Sterrenwacht (ESO) in Chili. De beelden die dat opleverde werden vergeleken met opnamen van tot tien jaar oud. Zo bleek dat de ster, zeven keer zo groot als de zon, met extreem hoge snelheid om de bron van de straling cirkelt.

De ster bleek 15,2 jaar nodig te hebben om een keer rond het punt te draaien. Zo konden de astronomen uitrekenen dat het betrekkelijk kleine object drie miljoen keer zo zwaar is als de zon. Dat sluit alle andere mogelijke verklaringen uit: het moet om een zwart gat gaan, en wel het zwarte gat dat het dichtst bij de aarde ligt.

De astronomen van het Max Planck Instituut blijven het gat bestuderen, in de hoop het antwoord te vinden op de vraag hoe zwarte gaten ontstaan.

Bron: Rotterdams Dagblad 17/10/2002

Is,
17-10-02, 14:50
AAaah in dat Zwarte gat ken je wel `n zionistisch staatje richten....

magden_david
17-10-02, 15:11
zul je zien dat net als de joden daar naar toe gaan er allemaal arabieren op af komen die willen profiteren van het economisch succes. de geschiedenis herhaalt zich.

Is,
17-10-02, 15:14
Geplaatst door magden_david
zul je zien dat net als de joden daar naar toe gaan er allemaal arabieren op af komen die willen profiteren van het economisch succes. de geschiedenis herhaalt zich.


Ik zei zionisten niet joden, niet jezelf tegenspreken kiddo..;)

magden_david
17-10-02, 15:17
Geplaatst door Is,



Ik zei zionisten niet joden, niet jezelf tegenspreken kiddo..;)


oeps ik bedoelde ook zionisten.

Is,
17-10-02, 15:18
Geplaatst door magden_david



oeps ik bedoelde ook zionisten.

Maakt nix joh.....wij zijn Semitische broeders van elkander!

Zwarte Schaap
17-10-02, 15:19
Geplaatst door magden_david
zul je zien dat net als de joden daar naar toe gaan er allemaal arabieren op af komen die willen profiteren van het economisch succes. de geschiedenis herhaalt zich.

Jij leeft in de omgekeede wereld. Het zijn volgens mij de Europese Joden die naar Palestina zijn gekomen en het land gejat hebben. De arabieren zijn zelfs verjaagd.

Wat een klunsstelling toch david, ik was wel wat beters van je gewend, zeker voor een aankomend jurist.

magden_david
17-10-02, 15:19
zullen we een secret handshake afspreken ?

Is,
17-10-02, 15:21
Geplaatst door magden_david
zullen we een secret handshake afspreken ?

Heb je Conspiracy Theorie gezien........nou adt wort em!!!

magden_david
17-10-02, 15:21
Geplaatst door Zwarte Schaap


Jij leeft in de omgekeede wereld. Het zijn volgens mij de Europese Joden die naar Palestina zijn gekomen en het land gejat hebben. De arabieren zijn zelfs verjaagd.

Wat een klunsstelling toch david, ik was wel wat beters van je gewend, zeker voor een aankomend jurist.


wat een jurist en een historicus met elkaar te maken hebben is mij onbekend.
maar lees de verslagen van voor 1948 er maar een sop na, de zionisten kwamen, kochten land, bouwden hun steden, cultiveerden het land en voila wie kwam daar op af ?
juust. zelfs de konign van transjordanie vond de zionisten een zegen omdat de kindersterfte door de infrastructuur en voorzieningewn daalden en het economisch peil steeg voor alle inwoners van dat gebied.
dat ji dat niet weet verbaasd mij niets.

magden_david
17-10-02, 15:23
Geplaatst door Is,


Heb je Conspiracy Theorie gezien........nou adt wort em!!!

ok ,maar dan moeten we ook onze rap hebben. voor onze semietische posse.

Is,
17-10-02, 15:24
Geplaatst door magden_david


ok ,maar dan moeten we ook onze rap hebben. voor onze semietische posse.

maar `khou van Gospel!

magden_david
17-10-02, 15:25
jeeeeezzzzusss probeer je weer iets voortestellen gaat er altijd een zeiken. ok ok ok dan gospel it is kom maar op met d elyrics ik zet er wel een muziekje onder.

Is,
17-10-02, 15:27
Geplaatst door magden_david
jeeeeezzzzusss probeer je weer iets voortestellen gaat er altijd een zeiken. ok ok ok dan gospel it is kom maar op met d elyrics ik zet er wel een muziekje onder.


Wilhelmus van ZwartUUUUUUUh GAt
ben ik Van Semitiesch Bloeeeeeeeeet!

Zwarte Schaap
17-10-02, 15:30
Geplaatst door magden_david



wat een jurist en een historicus met elkaar te maken hebben is mij onbekend.
maar lees de verslagen van voor 1948 er maar een sop na, de zionisten kwamen, kochten land, bouwden hun steden, cultiveerden het land en voila wie kwam daar op af ?
juust. zelfs de konign van transjordanie vond de zionisten een zegen omdat de kindersterfte door de infrastructuur en voorzieningewn daalden en het economisch peil steeg voor alle inwoners van dat gebied.
dat ji dat niet weet verbaasd mij niets.

Het leuke is dat de Zionistische geschiedenis altijd begint bij 1948, terwijl de eeuwen voorbereidingen om het land in te pikken altijd worden genegeeerd, zoals de eerste terreurgroeperingen ook door zionisten zijn opgericht.

Wie kwamen errop af zegt hij nog !! Eerst wegjagen en die paar die terug mochten gebruik je als argument hahahahahaah...... grappenmaker.

Als de Usa en de joodse lobby hun miljarden steun dichtdraaien blijft er niets van de welvaart over.