PDA

Bekijk Volledige Versie : Worden Moslims onderdrukt?



GroteWolf
17-10-02, 15:29
Worden Moslims eigenlijk wel onderdrukt, of spelen er andere zaken?

Joesoef
01-07-04, 19:34
Iemand onlangs nog in het grote enge bos geweest?

Hylke
01-07-04, 19:44
Moslims in het westen willen graag anderen laten geloven dat ze onderdrukt worden. De meesten van hen durven daarnaast ook nog te ontkennen dat christenen in Arabische/islamitische landen geen normaal geloofsleven kunnen hebben.

Ik geloof er geen hout van dat moslims onderdrukt worden, wel dat Marokkanen discriminatie tegenkomen, maar veel daarvan is te danken aan gedrag van andere Marokkanen in binnen- en buitenland.

Sarit
01-07-04, 20:04
Moslims willen graag onderdrukt lijken, maar dat zijn ze niet.. Ze worden eerder doodgeknuffeld :moe:

Joesoef
01-07-04, 20:07
Geplaatst door Sarit
Ze worden eerder doodgeknuffeld :moe:


Moeten we jou ook even knuffelen?

Sarit
01-07-04, 20:18
Geplaatst door Joesoef
Moeten we jou ook even knuffelen?

Leuk :nerd:

Joesoef
01-07-04, 20:29
Geplaatst door Sarit
Leuk :chef:

Ik heb ook nog twee kookboeken, Frans Italiaanse, in het Farsi voor je.

Olive Yao
02-07-04, 19:38
Geplaatst door GroteWolf
Worden Moslims eigenlijk wel onderdrukt, of spelen er andere zaken?
Moslims (of mensen die daarvoor worden aangezien) zitten in het schophoekje, alleen al door de aanhoudende stroom berichten over slechte dingen die in landen in het Nabije en Midden Oosten gebeuren.

Onder zulke omstandigheden is het goed om mensen die daar niets mee te maken hebben, maar er wel mee geassocieerd worden, morele steun te geven. Je zou kunnen zeggen dat zij tussen twee vuren zitten.

De moslimse godsdienst wordt niet onderdrukt.

Fanatici zijn altijd een minderheid, de meeste mensen zijn niet fanatiek (op levens- en wereldbeschouwelijk gebied). Maar het is fanatieke minderheden al vaak gelukt de macht te grijpen of op andere manieren veel schade aan te richten. Daarom moet je fanatici scherp in de gaten houden en zonodig tegen hen optreden.

Levi
02-07-04, 23:48
Ik mag als moslim mijn geloof dan wel vrijelijk kunnen beleven en uitoefenen. Ik word weldegelijk gediscrimineerd om wat ik geloof. Vooroordelen, afwijzing, beledigende opmerkingen en uitsluiting het is orde van de dag.....

Joesoef
03-07-04, 00:05
God zij dank is er geen onderdrukking van Moslims in Nedeland, maar als Moslim wordt je zeker gediscrimineerd.

Joesoef
03-07-04, 00:05
Geplaatst door BiL@L
Dus er is maar 1 oplossing, trouw jong, en zorg ervoor dat je veel lieve, hardwerkende moslim kinderen krijgt.
:duim:

Insha allah

sjo
03-07-04, 01:10
Geplaatst door Levi
Ik mag als moslim mijn geloof dan wel vrijelijk kunnen beleven en uitoefenen. Ik word weldegelijk gediscrimineerd om wat ik geloof. Vooroordelen, afwijzing, beledigende opmerkingen en uitsluiting het is orde van de dag.....

Je bent al stukken beter af als degenen die in Arabische landen geen Moslim zijn.

groet
sjo

Tomas
03-07-04, 01:18
Ik kan me niet voorstellen dat je als moslim wordt gediscrimineerd.

Wel als je natuurlijk iedereen elke dag laat merken dat je moslim en dus anders bent. Dat geldt voor iedereen die zo bezeten is van zijn religie.

Wel kan ik me voorstellen dat je op je uiterlijk of tongval wordt gediscrimineerd. Vooroordelen zijn moeilijk uit te roeien.

Weer
03-07-04, 01:50
Geplaatst door GroteWolf
Worden Moslims eigenlijk wel onderdrukt, of spelen er andere zaken?

De Moslim worden inderdaad onderdrukt...

... in islamitische landen.

Dus hoe minder islamitische landen, hoe beter voor De Moslim.

taouanza
03-07-04, 09:19
Geplaatst door Weer
De Moslim worden inderdaad onderdrukt...

... in islamitische landen.

Dus hoe minder islamitische landen, hoe beter voor De Moslim.

Wat leggen we het lat hoog als het om moslims gaat.:moe:
Irakezen mogen ook niet klagen als ze vermoordt of gemarteld worden want dat deed Saddam ook.Wat een logica!

Maarten
03-07-04, 13:48
Geplaatst door Hylke
Moslims in het westen willen graag anderen laten geloven dat ze onderdrukt worden. De meesten van hen durven daarnaast ook nog te ontkennen dat christenen in Arabische/islamitische landen geen normaal geloofsleven kunnen hebben.

Ik geloof er geen hout van dat moslims onderdrukt worden, wel dat Marokkanen discriminatie tegenkomen, maar veel daarvan is te danken aan gedrag van andere Marokkanen in binnen- en buitenland.

Leuk, al die panoramische vergezichten van jou,
maar kun je je ook nog een beetje voorstellen hoe het is om gewoon Nederlander te zijn, en dan moslim of allochtoon te zijn?

Als je er een was, waar liep je dan zoal tegenaan? Dáar gaat het om hier.
Verweggistan, daar gaat het hier even niet over..

illmatik
03-07-04, 13:50
Geplaatst door Hylke
Moslims in het westen willen graag anderen laten geloven dat ze onderdrukt worden. De meesten van hen durven daarnaast ook nog te ontkennen dat christenen in Arabische/islamitische landen geen normaal geloofsleven kunnen hebben.

Ik geloof er geen hout van dat moslims onderdrukt worden, wel dat Marokkanen discriminatie tegenkomen, maar veel daarvan is te danken aan gedrag van andere Marokkanen in binnen- en buitenland.


Waarom relateer jij het Marokkaans-zijn automatisch aan het moslim-zijn ?

Isaac
03-07-04, 14:19
Geplaatst door Levi
Vooroordelen, afwijzing, beledigende opmerkingen en uitsluiting het is orde van de dag.....

Oh ja? Geef eens een voorbeeld dan?

Olive Yao
03-07-04, 17:57
Geplaatst door BiL@L
In principe is alles wat er nu gebeurd, inclusief alle beledigingen wel toegestaan. Echter wat het zo vervelend maakt is dat we maar met 1 miljoen zijn. En dat zorgt ervoor dat het stigmatiserend werkt, waardoor uitsluiting snel om de hoek kan komen kijken.

Dus er is maar 1 oplossing, trouw jong, en zorg ervoor dat je veel lieve, hardwerkende moslim kinderen krijgt.
:duim:
De bekende uitsluitend op voortplanting afgestemde sexuele moraal van godsdienstigen komt in een nieuw jasje om de hoek kijken.

Vorm van onderdrukking van vrouwen, dit.
Gelukkig laten steeds minder vrouwen zich onderdrukken.

Overigens is overbevolking (met de schadelijke diersoort mens) de grootste bedreiging op aarde.

Maar natuurlijk is de moslimse godsdienst veel belangrijker dan dat, volgens sommige blinde fanatici.

Beëlzebub
03-07-04, 18:48
Geplaatst door BiL@L
In principe is alles wat er nu gebeurd, inclusief alle beledigingen wel toegestaan. Echter wat het zo vervelend maakt is dat we maar met 1 miljoen zijn. En dat zorgt ervoor dat het stigmatiserend werkt, waardoor uitsluiting snel om de hoek kan komen kijken.

1 miljoen moslims is niet weinig. Al zouden maar 500.000 moslims eensgezind op een eigen partij stemmen, dan hadden ze al flink wat invloed. Waarom is er zo veel verdeeldheid onder jullie? Door de verschillende gebieden van herkomst?

Beëlzebub
03-07-04, 18:52
Geplaatst door Isaac
Oh ja? Geef eens een voorbeeld dan?

Weet je dan niet van de grote werkloosheid onder allochtoonse/Islamitische mensen? Het weigeren van Marokkanen in uitgaansgelegenheden? De voortdurende stigmatisering in de media door politici? Etc. Niet moeilijk om dat zelf even te bedenken.

Beëlzebub
03-07-04, 19:01
Geplaatst door Olive Yao
Overigens is overbevolking (met de schadelijke diersoort mens) de grootste bedreiging op aarde.
Maar natuurlijk is de moslimse godsdienst veel belangrijker dan dat, volgens sommige blinde fanatici.

Mag ik er even op wijzen dat dit voortvarende voortplanten niet een eigenschap van moslims alleen is. In Zuid-Amerika vindt een bevolkingsexplosie plaats onder Roomsen en in India onder Hindus (en ook nog wat Moslims). Daarnaast plantten in Nederland rond 1900 zowel R.K. als Prot. zich snel voort (gezinnen met 10 of meer kinderen kwamen voor).
Je weet vast dat in arme landen kinderen vaak als een verzekering voor de 'oude dag' worden gezien?

Tomas
03-07-04, 19:09
Geplaatst door Beëlzebub
Weet je dan niet van de grote werkloosheid onder allochtoonse/Islamitische mensen? Het weigeren van Marokkanen in uitgaansgelegenheden? De voortdurende stigmatisering in de media door politici? Etc. Niet moeilijk om dat zelf even te bedenken.

De vraag is wat ervaar je als Moslims daarvan. De werkeloosheid geldt op dit moment voor iedereen. Heb jij geen kenissen of vrienden die werkeloos zijn op dit moment? Dat is dan toeval.

Dat Marokkaanse jongeren in uitaansgelegeheden gediscrimineerd worden is heel erg. En moet tegen opgetreden worden, maar dat komt echt niet omdat ze moslim zijn. Integendeel zou ik zeggen. Het komt omdat marokkaanse jongeren als groep een slechte naam hebben.

De vraag blijft dus wat je merkt als Moslim van discriminatie en onderdrukking. Dat je je als moslim ergert aan bepaalde media en politici kan ik me voorstellen. Alleen zegt dat niks over hoe je het dagelijkse leven ervaart als moslim. Als ik zo nu en dan door Rotterdam loop, dan denk ik dat het wel mee valt.

Beëlzebub
03-07-04, 19:14
Geplaatst door BiL@L
Als jij eensgezindheid alleen maar terug wilt zien in verkiezingsuitslagen, dan ben je inderdaad totaal aan het verkeerde adres wanneer je naar de moslims gaat kijken. Vooral omdat het vanuit religieus oogpunt not-done is bij te dragen aan het ontwikkelen van wetgevingen die in tegenstelling tot de religieuze opvattingen staan.
Ik gun Islamieten de vrijheid om níet bij te dragen aan de politiek, daar gaat het niet om.
Het is alleen wel jammer als ze niet meedoen, omdat dan anderen over ze gaan beslissen. En die anderen hebben niet altijd het beste met ze voor, zoals je weet. Een gemiste kans.

Beëlzebub
03-07-04, 19:23
Geplaatst door Tomas
1-De vraag is wat ervaar je als Moslims daarvan. De werkeloosheid geldt op dit moment voor iedereen. Heb jij geen kenissen of vrienden die werkeloos zijn op dit moment? Dat is dan toeval.

2-Dat Marokkaanse jongeren in uitaansgelegeheden gediscrimineerd worden is heel erg. En moet tegen opgetreden worden, maar dat komt echt niet omdat ze moslim zijn. Integendeel zou ik zeggen. Het komt omdat marokkaanse jongeren als groep een slechte naam hebben.

3-De vraag blijft dus wat je merkt als Moslim van discriminatie en onderdrukking. Dat je je als moslim ergert aan bepaalde media en politici kan ik me voorstellen. Alleen zegt dat niks over hoe je het dagelijkse leven ervaart als moslim. Als ik zo nu en dan door Rotterdam loop, dan denk ik dat het wel mee valt.

Ad 1- Ja, de werkloosheid loopt snel op, maar proportioneel gezien, is een groot aandeel van de werklozen allochtoon (en waarschijnlijk ook vaak Moslim).

2-Je hebt er gelijk in dat die jongeren geweerd worden omdat ze Marokkaan zijn en misschien minder vanwege het feit dat ze Islamiet zijn.
Toch vraag ik me hoe groot de rol van het Islamiet-zijn hierin is. Die dingen zijn zo verweven met elkaar.

3- Ja, daar loop ik dus ook rond. Gewoonlijk merk ik op straat niet zoveel van discriminatie, al heb ik natuurlijk wel incidenten meegemaakt.

Joesoef
03-07-04, 20:30
Geplaatst door Isaac
Oh ja? Geef eens een voorbeeld dan?


Alleen al de achternaam is genoeg om je sollicitatie in het ronde archief te doen belanden.

Trouwens, alleen al op de manier hoe jij deze vraag steld zegt genoeg.

barneveld
03-07-04, 22:11
onderdruking zit tussen je oren. je moet daar aan werken. om dat weg te zetten

sylk
03-07-04, 23:29
Wie is "je"? Kunnen we misschien met z'n allen eraan werken? Als je je nooit onderdrukt hebt gevoeld is het wellicht makkelijk te stellen dat je "eraan moet werken". Is ook zo. Maar waar komt die onderdrukking vandaan? Daar moeten we ook aan werken.

barneveld
03-07-04, 23:35
Geplaatst door sylk
Wie is "je"? Kunnen we misschien met z'n allen eraan werken? Als je je nooit onderdrukt hebt gevoeld is het wellicht makkelijk te stellen dat je "eraan moet werken". Is ook zo. Maar waar komt die onderdrukking vandaan? Daar moeten we ook aan werken.

je moet je hersens gebruiken dan wordt je niet meer onder drukt.

sylk
03-07-04, 23:38
met deze opmerking is een groot probleem opgelost.

barneveld
03-07-04, 23:42
Geplaatst door sylk
met deze opmerking is een groot probleem opgelost.


welk probleem

sylk
03-07-04, 23:46
Het probleem van (gevoelens van) onderdrukking. Snap je?

mvitlongue
03-07-04, 23:47
Dat gaan we je niet uitleggen, want jouw hersenen zijn nog onvoldoende ingereden. Take two aspirins and call me in the morning.

Robbedoes
04-07-04, 00:04
Waarom relateer jij het Marokkaans-zijn automatisch aan het moslim-zijn ?

Volgens mij is Hylke ervan op de hoogte dat 99% van de Marokkanen zich moslim noemt.

barneveld
04-07-04, 20:18
Geplaatst door Robbedoes
Volgens mij is Hylke ervan op de hoogte dat 99% van de Marokkanen zich moslim noemt.


waar was je alle die tijd