PDA

Bekijk Volledige Versie : Steun de Petitie actie van Shaheed voor Mevrouw Duisenberg!!



Shaheed
17-10-02, 15:46
Oke mensen hier is hij dan zoals beloofd.
Deze petitie actie was eigenlijk een vergeldings actie op die ene kaarten actie van die drie vrowelijke politici voor mevrouw Ayaan Hirschi Ali omdat zij bedreigd zou zijn.

Maar ook mevrouw Gretta Duisenberg is bedreigd door extremistische joden om haar mening, dus waarom zouden wij geen actie voor haar houden om haar onze steun te bewijzen.

De hele (hypocriete media) heeft zich gestort op mevrouw hirschi ali en hebben haar misbruikt om de islam in een kwaad daglicht te plaatsen.
Dat terwijl de joden precies hetzelfde hebben gedaan tegen mevrouw Duisenberg , maar ook weer geen media hetze richting de joden in NL!


Ik kan niet de hele eer naar mij toetrekken over deze petitie actie , het was wel mijn idee maar er heeft een andere moslim broeder mij geholpen bij het opzetten van de actie en ook hebben twee autoochtone nederlanders mij hierbij geholpen.
Aangezien zij in de anonimiteit willen blijven , zal ik hen ook niet bij naam noemen.


Dus mensen als jullie het eens zijn met mevrouw Gretta Duisenberg klik dan op deze link en betuig hierbij je steun!!!

















KLIK HIER OM MEVROUW GRETTA DUISENBERG TE STEUNEN (http://petitie.netfirms.com/cgi-bin/petitie/guestbook.cgi)

Tomas
17-10-02, 15:59
Is Gretta ook al ernstig bedreigd?

Kan je wat forums en krantenartikelen linken waar ik dat kan zien.

Maar buiten dat, ik snap niet de toegevoegde waarde van jullie petitie tov de actie van Gretta Duisenberg zelf.

Is deze petitie nu voor haar vrijheid van meningsuiting? Of voor haar mening zelf? Dit laatste is de actie van Gretta zelf.

En welke mening mag ze dan niet uiten?

Don
17-10-02, 16:01
Na dat grapje over die zes miljoen handtekeningen toch maar even niet Shahit....

Shaheed
17-10-02, 16:02
Gretta Duisenberg is wel degelijk bedreigd, ik ken mensen die dicht bij haar staan.
Zij is bedreigd omdat zij het opnam voor de palestijnen , dat schoot de joodse bewoners van onze land blijkbaar in het verkeerde keelgat.

En we mogen natuurlijk niet met twee maten meten en alleen iemand steunen die fel tegen de islam is (ayaan hirschi ali).

Ook mevrouw Duisenberg heeft het recht haar mening te uiten.

Couscousje
17-10-02, 16:04
I... uhm... actually... uhm... really don't care?

Keejdan.

Cc

P.S.: Tfeit dat het in samenwerking met ahmedmaskin is opgezet, zorgt ervoor dat je meteen 34 ondertekeningen kwijt bent...

Shaheed
17-10-02, 16:08
Geplaatst door Couscousje
I... uhm... actually... uhm... really don't care?

Keejdan.

Cc

P.S.: Tfeit dat het in samenwerking met ahmedmaskin is opgezet, zorgt ervoor dat je meteen 34 ondertekeningen kwijt bent...


Jij kent ahmed maskin niet Cc , jij denkt dat je hem kent door zijn uistpraken hier op het forum
Als je eens zou weten wat voor vrijwilligers werk wij doen ten behoeve van de islamitische gemeenschap zou je heel anders naar hem kijken.

Ahmed is de slechtse niet, hij is oprecht en draait niet om de feiten heen ik dacht dat politieke-correctheid uit de mode was en dat je gewoon je mening mag uiten.

Couscousje
17-10-02, 16:11
Geplaatst door Shaheed



Jij kent ahmed maskin niet Cc , jij denkt dat je hem kent door zijn uistpraken hier op het forum
Als je eens zou weten wat voor vrijwilligers werk wij doen ten behoeve van de islamitische gemeenschap zou je heel anders naar hem kijken.

Ahmed is de slechtse niet, hij is oprecht en draait niet om de feiten heen ik dacht dat politieke-correctheid uit de mode was en dat je gewoon je mening mag uiten.

Uhm, volgens mij heb je over het "I really don't care"-gedeelte heen gelezen...

Effe terugscrollen.

Cc

djenneke
17-10-02, 16:15
Als het nou een opmerking was geweest die 'kwetsend' zou zijn geweest tegen het christendom, of het heidendom of wat dan ook, zou deze actie dan ook worden gehouden, of is dat meer omdat moslims en joden geen beste vrienden zijn?


In andere woorden:


- wie zijn er nou eigenlijk hypocriet????


Antwoord:


- wij allen

Tomas
17-10-02, 16:15
Geplaatst door Shaheed
Gretta Duisenberg is wel degelijk bedreigd, ik ken mensen die dicht bij haar staan.


Toch zou ik daar meer van willen weten, want dat kan iedereen wel zeggen.

In het geval van Ayaan was/is het overduidelijk. Alleen oogkleppen van een vierkante kilometer zorgde ervoor dat sommigen dat niet door hadden.




Zij is bedreigd omdat zij het opnam voor de palestijnen , dat schoot de joodse bewoners van onze land blijkbaar in het verkeerde keelgat.


Dat zijn geen bedreigingen, dat is een meningsverschil.



En we mogen natuurlijk niet met twee maten meten en alleen iemand steunen die fel tegen de islam is (ayaan hirschi ali).


Eerst die bedreigingen hard maken.

En dan nog blijven het twee verschillende grootheden:

Een knappe jonge vrouw versus een oude een beetje lelijke vrouw.



Ook mevrouw Duisenberg heeft het recht haar mening te uiten.

Die heeft ze volgens mij en dank zij haar rijkdom en macht kan ze ook de domste grapjes maken in de media.

Shaheed
17-10-02, 16:25
Voot thomas

Ik heb ook meerdere krantenartikelen als je ze wilt zien.
Ik ken ook mensen die haar persoonlijk kennen en die hebben het ook bevestigd.



Mevrouw Duisenberg bedreigd
(Van een verslaggever)

AMSTERDAM - Gretta Duisenberg-Bedier de Prairie is gisteren per brief bedreigd. De politie neemt de bedreiging serieus, maar wil niets kwijt over de inhoud van de brief of over mogelijke beveiliging.


De echtgenote van Wim Duisenberg, directeur van de Europese Centrale Bank, had tot voor kort een Palestijnse vlag hangen aan het balkon van haar woning in Amsterdam-Zuid.

Ze was vanmorgen niet voor commentaar bereikbaar. Duisenberg zou niet meer naar buiten willen treden. Aan andere journalisten meldde ze gisteren te zijn geschrokken door de 'vreselijke' brief.

Sinds de 'vlagaffaire' in de publiciteit kwam, heeft Gretta Duisenberg zich in diverse media gekeerd tegen de 'rijke joodse lobby' in de Verenigde Staten. Die zou volgens haar Israël steunen in de ongelijke strijd met de Palestijnen.









Zie ook:

Kogels erger dan poeder


© Het Parool, 31-5-2002

Shaheed
17-10-02, 16:29
Een brief van meneer Hasselhoef waarom jullie mijn petitie actie zouden moeten steunen.


Mevrouw Gretta Duisenberg wordt bedreigd in haar vrijheid van meningsuiting door de advocaten Mr. A. Moskowicz en Mr. H. Loonstein.

Deze bedreiging en ontzegging van de vrijheid van meningsuiting zijn naar aanleiding van de uitspraken van mevrouw Gretta Duisenberg vorige week maandag op de radio. Op de vraag hoeveel handtekeningen zij verwachtte voor oproep van de actiegroep www.stopdebezetting.nl , antwoordde zij: 'Zes miljoen', volgens de aanklacht 'gevolgd door gelach'.

Volgens de advocaten is dat smaad jegens de zes miljoen joden die in de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen.

Deze zeer dik opgelegde en speculatieve invulling ervaar ik als uiterst kwetsend voor de miljoenen joden die vermoord zijn in de 2e wereldoorlog. Dit is niet alleen een algemene vaststelling, maar tevens een persoonlijke uitspraak, aangezien ook Joodse familieleden van mij hun eind vonden in de vernietigingskampen Auschwitz en Dachau

Het is een steeds maar weer terugkerend gegeven dat elke vorm van protest tegen de bezetting van de Palestijnse gebieden in een kwaad daglicht gesteld wordt door actievoerders te beschuldigen van antisemitisme.

Wat iedere keer weer opvalt is het totale gebrek aan schroom om op deze onfatsoenlijke en oneerbare wijze onze vermoordde Joodse medeburgers en familieleden te misbruiken als excuus om de Israëlische agressieve moordpartijen en onderdrukking tegen weerloze Palestijnse vrouwen en kinderen te rechtvaardigen.

Ik ontzeg het recht aan deze aanhangers van de terreurdaden van Sharon c.s. om een aanklacht wegens smaad in te dienen namens ook mijn overleden joodse familieleden.

Laat de overledenen rusten en herdenk dat juist zij als voorbeeld dienen. Als een waarschuwing tegen hetgeen mijn familieleden en andere Joden is aangedaan in de tweede wereldoorlog, een waarschuwing die te belangrijk is om als alibi te dienen voor een volk dat een ander volk hun rechten op veiligheid en land ontzeggen.

Door deze aanklacht wordt gepoogd via de publiciteit de positie en geloofwaardigheid van mevrouw Duisenberg te beschadigen door haar af te schilderen als antisemiet.

Hiervoor wordt de aanklacht van antisemitisme met voorbedachten rade ingezet als wapen.

Grote verschillen tussen de motieven van de mogelijke bedreigers van mevrouw Ayaan Hirsi Ali en de bedreigers-met-bef van mevrouw Gretta Duisenberg zie ik vooralsnog niet. Door intimidatie en publicitaire druk trachten beider bedreigers de discussie rondom de rechten van mensen in nood mond-dood te maken.

Doorbreek de schijnheiligheid en de dubbele moraal die op dit moment over Nederland als een onwelriekende nevel hangt, door niet alleen op te komen voor het recht van vrijheid van meningsuiting van mevrouw Ali maar ook door op te komen voor het recht van vrijheid van meningsuiting van Mevrouw Duisenberg en de rechten van het onderdrukte Palestijnse volk.


Abdullah Haselhoef

Tomas
17-10-02, 16:37
Geplaatst door Shaheed
Voot thomas

Ik heb ook meerdere krantenartikelen als je ze wilt zien.
Ik ken ook mensen die haar persoonlijk kennen en die hebben het ook bevestigd.



Mevrouw Duisenberg bedreigd
(Van een verslaggever)

AMSTERDAM - Gretta Duisenberg-Bedier de Prairie is gisteren per brief bedreigd. De politie neemt de bedreiging serieus, maar wil niets kwijt over de inhoud van de brief of over mogelijke beveiliging.

De echtgenote van Wim Duisenberg, directeur van de Europese Centrale Bank, had tot voor kort een Palestijnse vlag hangen aan het balkon van haar woning in Amsterdam-Zuid.

Ze was vanmorgen niet voor commentaar bereikbaar. Duisenberg zou niet meer naar buiten willen treden. Aan andere journalisten meldde ze gisteren te zijn geschrokken door de 'vreselijke' brief.

Sinds de 'vlagaffaire' in de publiciteit kwam, heeft Gretta Duisenberg zich in diverse media gekeerd tegen de 'rijke joodse lobby' in de Verenigde Staten. Die zou volgens haar Israël steunen in de ongelijke strijd met de Palestijnen.

© Het Parool, 31-5-2002

Yep je hebt gelijk.

Het gaat echter om 1 brief van alweer een tijdje terug, geen hetze of heksenjacht.

Maar ook dat is slecht.

Haselhoef vergelijkt echter niet deze bedreiging met Ayaan's bedreigingen, maar het dreigen met strafvervolging jegens Gretta.

Daarmee maakt hij zichzelf behoorlijk belachelijk.

Niet voor jou, maar wel voor mensen die heilig in deze rechtstaat geloven. En die mensen wil hij juist bereiken.

Shaheed
17-10-02, 16:47
Zoals ik al zei, er zijn meer bedreigingen geuit en ook jegens haar man.

Triest dat je haar bedreigingen probeert te nuanceren alsof het er niet toe doet.



En haselhoef maakt zich helemaal niet bealchelijk, hij heeft gewoon gelijk.

Nederland meet met twee maten.

Dus biedt je excuses aan en teken die petitie, een stem vooor Duisenberg is een stem voor de democratie.

Tomas
17-10-02, 16:53
Geplaatst door Shaheed
Zoals ik al zei, er zijn meer bedreigingen geuit en ook jegens haar man.

Triest dat je haar bedreigingen probeert te nuanceren alsof het er niet toe doet.


Dat doe ik niet. Dat maak jij ervan. Ik stel alleen vast dat er nogal een verschil is van de mate waarin ze bedreigd is.

Dat kan jij ontkennen als je dat zo nodig wilt, maar maakt me verders niets uit. Je hebt wel vaker een nogal verwrongen kijk op de zaak.



En haselhoef maakt zich helemaal niet bealchelijk, hij heeft gewoon gelijk.

Nederland meet met twee maten.


Nee haselhoef maakt zich belachelijk, maar niet voor jou, zoals ik al zei. Hij is degene die meet met twee maten: Anonieme doodsbedreigingen en haat versus een rechtzaak aanspannen.

Dan ben je echt niet van deze wereld.

Maar van de jouwe.



Dus biedt je excuses aan en teken die petitie,


Huh? Gaan we weer opdrachtjes verstrekken? Wat is dat toch met je, Ex? Vertel eens wat over je frustraties. Dat helpt vast.



...een stem vooor Duisenberg is een stem voor de democratie.
Ik zie dat verband ook niet.

Toevallig heb ik wel getekend voor Duisenberg's petitie zelf, maar dat was voordat ze die domme en hatelijke opmerking maakte.

Sindsdien kan ze voor mij de pot op.

Shaheed
17-10-02, 17:01
Het is goed met je Otheist.......ik zie nu aan welke kant je staat.

Waiting
17-10-02, 17:02
Geplaatst door Shaheed
Een brief van meneer Hasselhoef waarom jullie mijn petitie actie zouden moeten steunen.


Mevrouw Gretta Duisenberg wordt bedreigd in haar vrijheid van meningsuiting door de advocaten Mr. A. Moskowicz en Mr. H. Loonstein.

Deze bedreiging en ontzegging van de vrijheid van meningsuiting zijn naar aanleiding van de uitspraken van mevrouw Gretta Duisenberg vorige week maandag op de radio. Op de vraag hoeveel handtekeningen zij verwachtte voor oproep van de actiegroep www.stopdebezetting.nl , antwoordde zij: 'Zes miljoen', volgens de aanklacht 'gevolgd door gelach'.

Volgens de advocaten is dat smaad jegens de zes miljoen joden die in de Tweede Wereldoorlog zijn omgekomen.

Deze zeer dik opgelegde en speculatieve invulling ervaar ik als uiterst kwetsend voor de miljoenen joden die vermoord zijn in de 2e wereldoorlog. Dit is niet alleen een algemene vaststelling, maar tevens een persoonlijke uitspraak, aangezien ook Joodse familieleden van mij hun eind vonden in de vernietigingskampen Auschwitz en Dachau

Het is een steeds maar weer terugkerend gegeven dat elke vorm van protest tegen de bezetting van de Palestijnse gebieden in een kwaad daglicht gesteld wordt door actievoerders te beschuldigen van antisemitisme.

Wat iedere keer weer opvalt is het totale gebrek aan schroom om op deze onfatsoenlijke en oneerbare wijze onze vermoordde Joodse medeburgers en familieleden te misbruiken als excuus om de Israëlische agressieve moordpartijen en onderdrukking tegen weerloze Palestijnse vrouwen en kinderen te rechtvaardigen.

Ik ontzeg het recht aan deze aanhangers van de terreurdaden van Sharon c.s. om een aanklacht wegens smaad in te dienen namens ook mijn overleden joodse familieleden.

Laat de overledenen rusten en herdenk dat juist zij als voorbeeld dienen. Als een waarschuwing tegen hetgeen mijn familieleden en andere Joden is aangedaan in de tweede wereldoorlog, een waarschuwing die te belangrijk is om als alibi te dienen voor een volk dat een ander volk hun rechten op veiligheid en land ontzeggen.

Door deze aanklacht wordt gepoogd via de publiciteit de positie en geloofwaardigheid van mevrouw Duisenberg te beschadigen door haar af te schilderen als antisemiet.

Hiervoor wordt de aanklacht van antisemitisme met voorbedachten rade ingezet als wapen.

Grote verschillen tussen de motieven van de mogelijke bedreigers van mevrouw Ayaan Hirsi Ali en de bedreigers-met-bef van mevrouw Gretta Duisenberg zie ik vooralsnog niet. Door intimidatie en publicitaire druk trachten beider bedreigers de discussie rondom de rechten van mensen in nood mond-dood te maken.

Doorbreek de schijnheiligheid en de dubbele moraal die op dit moment over Nederland als een onwelriekende nevel hangt, door niet alleen op te komen voor het recht van vrijheid van meningsuiting van mevrouw Ali maar ook door op te komen voor het recht van vrijheid van meningsuiting van Mevrouw Duisenberg en de rechten van het onderdrukte Palestijnse volk.


Abdullah Haselhoef

Gelukkig heb je Hasselhoef die voor jou belachelijke teksten schrijft of die jij in ieder geval graag gebruikt... :rolleyes:

Die vent blijft me verbazen..... http://www.smilies.nl/vogel.gif

A. Haselhoef
17-10-02, 19:18
Geplaatst door Tomas

Ik zie dat verband ook niet.

Toevallig heb ik wel getekend voor Duisenberg's petitie zelf, maar dat was voordat ze die domme en hatelijke opmerking maakte.

Sindsdien kan ze voor mij de pot op.

Ik heb vorige week gesproken met mevrouw Duisenberg.

Ik kan je verzekeren dat de 'hineininterpretation' van dhr. Moskowitz cs. geen kans heeft van slagen bij de rechtbank. En dat de inzet van het geschil niet is om je gelijk te behalen bij de rechtbank. Als de interviewster mw. Duisenberg had gevraagd naar het WAAROM van het aantal van zes miljoen i.p.v. duizendvoudige van x zes duizend handtekening die getekend waren, dan had het de boel behoorlijk opgehelderd.

Mw. Duisenberg alsook het leden van het team omhaar heen is regelmatige bezoeker aan de herdenkingsdienst bij de Dokwerker in Februari. Om te veronderstellen dat zij tegen Joden zou zijn of de slachtoffers van het Nazi-regime zou hebben willen beledigen, staat ver af van de grote persoonlijkheid en integriteit van mw. Duisenberg.

Derhalve heb ik geschreven: Grote verschillen tussen de motieven van de mogelijke bedreigers van mevrouw Ayaan Hirsi Ali en de bedreigers-met-bef van mevrouw Gretta Duisenberg zie ik vooralsnog niet. Door intimidatie en publicitaire druk trachten beider bedreigers de discussie rondom de rechten van mensen in nood mond-dood te maken.

Ik heb niet gezegd dat de bedreigers van mevrouw Ayaan en de bedreigers van mevrouw Duisenberg hetzelfde zijn of op hetzelfde niveau zijn. Alswel dat de motieven om een dergelijke rechtszaak aan te spannen, op grond van een niet nadertoegelicht aantal gewenste handtekeningen, mijn inziens slechts één doel dient namelijk:

Dat mensen zoals jij die uit goedheid tekenen voor de rechten van het Palestijnse volk op veiligheid en vrede, teleurgesteld en boos worden op mevrouw Duisenberg en op deze wijze zij het en Palestijnse volk - de pot op kunnen-.

Als dit het beoogde effect van de aanklacht tot smaad van onze overleden medeburgers is, dan vind ik dit een zeer kwalijk en van laag alooi getuigend motief, die met veel succes wordt toegepast.

Abdullah Haselhoef

Dienna
17-10-02, 19:22
Geplaatst door Don
Na dat grapje over die zes miljoen handtekeningen toch maar even niet Shahit....

Ik heb mevrouw Duisenberg gesproken en dat hele gezeik over die 6 miln joden is een grote leugen!

Mevrouw Duisenberg was op de Benefietfestivale toen ze een telefoontje kreeg van een van haar medewerkers die haar vertelde:"we hebben al 6 duizend handtekeningen verzameld!"

Later op de dag werd ze geinterviewd door een radioprogramma en haar werd gevraagd: hoeveel handtekekingen denkt u uiteindelijk te verzamelen? Terugdenkend aan de 6 duizend die al waren opgehaald, deed ze er een schepje bovenop en zei: 6 miljoen! Mevrouw Duisenberg beweerd niet gelachen te hebben na deze uitsprak maar wel haar enthousiasme te tonen.
Ze wist trouwens niet eens dat er 6 miljoen Joden waren vergast, ze zei zelf:"Staat dit dan vast of zo?"

Deze hele aanklacht is gewoon weer een zielig spelletje van het CIDI die niet kan hebben dat iemand zoals Duisenberg zoveel aandacht krijgt.

Ze hebben trouwens geen poot om op te staan!

Ook stichting Al-Aqsa werd aangeklaagd door het CIDI met de zielige bewereing dat ze banden met Hamas zouden hebben.
Deze aanklacht is inmiddels verworpen omdat er gewoon niets te bewijzen valt!

Dus mevrouw Duisenberg, niets aantrekken van dat zielige gemekker!

Couscousje
17-10-02, 19:27
Joh!!!

Wel tien mensen hebben je petitie ondertekend!!!

Stoer man!!!

Zo kom je nog ergens...

Cc

P.S.: Wie heb je allemaal een dreigbrief gestuurd?

A. Haselhoef
17-10-02, 19:30
Geplaatst door Waiting


Gelukkig heb je Hasselhoef die voor jou belachelijke teksten schrijft of die jij in ieder geval graag gebruikt... :rolleyes:

Die vent blijft me verbazen..... http://www.smilies.nl/vogel.gif

Soms is verbazing geen kwestie van inzicht of gebrek hieraan alswel dat de veronderstelde waarneming, kennis en inzicht nodig heeft om de feitelijke waarneming begrijpelijk en inzichtelijk te maken, niet of onvoldoende voorhanden is.

Abdullah Haselhoef

Dienna
17-10-02, 19:30
Geplaatst door Couscousje
Joh!!!

Wel tien mensen hebben je petitie ondertekend!!!

Stoer man!!!

Zo kom je nog ergens...

Cc

P.S.: Wie heb je allemaal een dreigbrief gestuurd?

hij staat er pas op jaloers kindje!

Mark
17-10-02, 19:34
Geplaatst door A. Haselhoef


Soms is verbazing geen kwestie van inzicht of gebrek hieraan alswel dat de veronderstelde waarneming, kennis en inzicht nodig heeft om de feitelijke waarneming begrijpelijk en inzichtelijk te maken, niet of onvoldoende voorhanden is.

Abdullah Haselhoef

Kom op Abdullah!

Gewoon lekker meeschelden! (je weet dat je het wilt :giechel: )

We zullen het niet tegen je gebruiken ;)

Maarten
17-10-02, 21:02
Geplaatst door A. Haselhoef
......mijn inziens slechts één doel dient namelijk:

Dat mensen zoals jij die uit goedheid tekenen voor de rechten van het Palestijnse volk op veiligheid en vrede, teleurgesteld en boos worden op mevrouw Duisenberg en op deze wijze zij het en Palestijnse volk - de pot op kunnen-.

Als dit het beoogde effect van de aanklacht tot smaad van onze overleden medeburgers is, dan vind ik dit een zeer kwalijk en van laag alooi getuigend motief, die met veel succes wordt toegepast.

Abdullah Haselhoef

Helemaal mee eens! Dat is de kern van de hele zaak.
Naar mijn gevoel gaat dit over lijken! Walgelijk gewoon!

Couscousje
17-10-02, 21:06
Geplaatst door Dienna


hij staat er pas op jaloers kindje!

Ja, ik ben ook eGt harstikke jaloers...

Echt wel.

:haha:

Dom wijf.

Cc

Is,
17-10-02, 21:07
Geplaatst door Couscousje


Ja, ik ben ook eGt harstikke jaloers...

Echt wel.

:haha:

Dom wijf.

Cc


Ga Ga huilen :huil:

Dom Wijf.


Cc

Couscousje
17-10-02, 21:08
Geplaatst door Is,



Ga Ga huilen :huil:

Dom Wijf.


Cc

Hahahahaha... Het Bokboek is nog helemaal niet gepubliceerd... Waarom maak je er nu al gebruik van?

;)

Cc

Waiting
17-10-02, 21:13
Geplaatst door A. Haselhoef


Soms is verbazing geen kwestie van inzicht of gebrek hieraan alswel dat de veronderstelde waarneming, kennis en inzicht nodig heeft om de feitelijke waarneming begrijpelijk en inzichtelijk te maken, niet of onvoldoende voorhanden is.

Abdullah Haselhoef


Ok die smillie was overbodig, laten we gewoon stellen dat ik een andere kijk op de wereld heb als u en gelukkig maar....
Ik ben gelukkig in goed gezelschap.

Maarten
17-10-02, 21:13
Geplaatst door Shaheed

De hele (hypocriete media) heeft zich gestort op mevrouw hirschi ali en hebben haar misbruikt om de islam in een kwaad daglicht te plaatsen.


Blijft die onzin aan de gang hier??
Weten jullie nou nóg niet, dat Nederlanders gewoon verdomd kritisch over de praktijk van godsdiensten zijn??
En dat ze daar voor een groot deel gelijk in hebben, omdat er tál van onzinnige en slechte dingen onder de vlag van een godsdienst varen??
En dat ze dus graag de onderste steen boven halen, en het koren van het kaf willen scheiden??
En dat ze daarom iedereen veel ruimte geven, die kritisch over de praktijk van een godsdienst is??
En dat het daarbij niet uitmaakt om welke godsdienst het gaat?!

Weet je wáar Islam een slechte naam van krijgt? O.a. van dit soort opmerkingen, als van jou!

Tomas
17-10-02, 21:13
Geplaatst door A. Haselhoef


Ik heb vorige week gesproken met mevrouw Duisenberg.

Ik kan je verzekeren dat de 'hineininterpretation' van dhr. Moskowitz cs. geen kans heeft van slagen bij de rechtbank. En dat de inzet van het geschil niet is om je gelijk te behalen bij de rechtbank. Als de interviewster mw. Duisenberg had gevraagd naar het WAAROM van het aantal van zes miljoen i.p.v. duizendvoudige van x zes duizend handtekening die getekend waren, dan had het de boel behoorlijk opgehelderd.

Mw. Duisenberg alsook het leden van het team omhaar heen is regelmatige bezoeker aan de herdenkingsdienst bij de Dokwerker in Februari. Om te veronderstellen dat zij tegen Joden zou zijn of de slachtoffers van het Nazi-regime zou hebben willen beledigen, staat ver af van de grote persoonlijkheid en integriteit van mw. Duisenberg.

Derhalve heb ik geschreven: Grote verschillen tussen de motieven van de mogelijke bedreigers van mevrouw Ayaan Hirsi Ali en de bedreigers-met-bef van mevrouw Gretta Duisenberg zie ik vooralsnog niet. Door intimidatie en publicitaire druk trachten beider bedreigers de discussie rondom de rechten van mensen in nood mond-dood te maken.

Ik heb niet gezegd dat de bedreigers van mevrouw Ayaan en de bedreigers van mevrouw Duisenberg hetzelfde zijn of op hetzelfde niveau zijn. Alswel dat de motieven om een dergelijke rechtszaak aan te spannen, op grond van een niet nadertoegelicht aantal gewenste handtekeningen, mijn inziens slechts één doel dient namelijk:

Dat mensen zoals jij die uit goedheid tekenen voor de rechten van het Palestijnse volk op veiligheid en vrede, teleurgesteld en boos worden op mevrouw Duisenberg en op deze wijze zij het en Palestijnse volk - de pot op kunnen-.

Als dit het beoogde effect van de aanklacht tot smaad van onze overleden medeburgers is, dan vind ik dit een zeer kwalijk en van laag alooi getuigend motief, die met veel succes wordt toegepast.

Abdullah Haselhoef

Het maakt mij niet uit of de rechtzaak een kans maakt. De hele rechtzaak kan van mij de pot op.

Je maakt gewoon een dergelijke opmerking niet in het openbaar en helemaal niet voor de grap. En al helemaal niet om voor onrecht op te komen.

Hoe kan ik nu vertrouwen hebben in mevr. Duisenberg en haar motivatie? Omdat u dat zegt? Dienna zegt nog dommere dingen en beweert die mevrouw ook gesproken te hebben. Dat maakt uw zaak niet echt sterk.

Zolang ik geen goede verklaring heb gehoord voor gretta's opmerking, is het vergelijken van de motieven van beide partijen net zo misplaatst.

Verder staat gretta voor mij niet synoniem met Palestina.

Tomas
17-10-02, 21:18
Geplaatst door Waiting



Ok die smillie was overbodig, laten we gewoon stellen dat ik een andere kijk op de wereld heb als u en gelukkig maar....
Ik ben gelukkig in goed gezelschap.

Alleen een beetje sneu voor dat gezelschap, dat ze met jou zitten.

Waiting
17-10-02, 21:24
Geplaatst door Tomas


Alleen een beetje sneu voor dat gezelschap, dat ze met jou zitten.

Gelukkig behoor jij ook niet tot dat gezelschap.

A. Haselhoef
17-10-02, 22:01
Geplaatst door Kidon2


[B]Een stem voor Duisenberg is een stem voor terreur !

Dat mens is niet wijs, ik zie haar nog in staat om een dreigbrief aan zichzelf te sturen om media aandacht te krijgen.

Ik dacht dat sommige moslims een patent hadden op achterlijkheid, maar gelukkig kunnen anti-sympathisanten van het Palestijnse volk er ook wat van.


Palestijnse Democratie
Wil je Palestijnse democratie zien ??
Hier is je Palestijnse democratie.[/QUOTE]

Walgelijke foto's.
De martelkamers van de Israelische geheime dienst en de vermoorde kinderen door F16 en door Israelische tanks platgereden kinderen zijn er niets bij.

Onrecht vergelden door onrecht, een oog uitsteken als vergelding maakt de gehele wereld blind.

Abdullah Haselhoef

bman
17-10-02, 22:04
Geplaatst door A. Haselhoef

Onrecht vergelden door onrecht, een oog uitsteken als vergelding maakt de gehele wereld blind.

Abdullah Haselhoef

Je (bijna goede) citaat van Ghandi is inderdaad meer dan waar Abdoellah. Maar die foto's waren volgens mij niet om de slechtheid van de Palestijnen aan te geven of een excuus voor Israelische terreur...meer zijn zij een terechte aanklacht tegen de deplorabele staat van de democratie in de Arabische wereld in het algemeen en in de Palestijnse gebieden in het bijzonder.

bman
17-10-02, 22:05
Nee, het is een Palestijn. Zo gaat Arafat nu met zijn eigen volk om. Wie herrinert zich die twee zwakzinnige palestijnen die na een showproces van een half uurtje mee naar buiten werden genomen om te worden afgeknald?

A. Haselhoef
17-10-02, 22:07
Geplaatst door Waiting
Ok die smillie was overbodig, laten we gewoon stellen dat ik een andere kijk op de wereld heb als u en gelukkig maar....
Ik ben gelukkig in goed gezelschap.

Is de andere kijk op de wereld afhankelijk van het gezelschap waarin je je meent je mee te willen identificeren?

Ik heb geen bezwaar tegen het smilie, ook ik verbaas mijzelf met enige regelmaat :)

Abdullah Haselhoef

Dienna
17-10-02, 22:09
Geplaatst door bman



Nee, het is een Palestijn. Zo gaat Arafat nu met zijn eigen volk om. Wie herrinert zich die twee zwakzinnige palestijnen die na een showproces van een half uurtje mee naar buiten werden genomen om te worden afgeknald?

JA Arafat is een viezerik en dat gebeurd er met landverraders, is algemeen bekend.
Maar heel veel Palestijnen hebben het niet over een Democratie, want je ziet wat een Democratie voorstelt, nee, zij hebben het over een ISlamitische staat!

~Panthera~
17-10-02, 22:11
Geplaatst door kaassietoch
Tsjeezis :schok:

echt niet normaal dit....
-------------


Nee...ik denk dan ook dat als je jaren zo met elkaar omgaat, je uiteindelijk ook niet meer normaal KUNT denken.
Veel te veel geweld.
Je ziet uitvergroot wat het met mensen doet......
Walgelijk dus...voor alle partijen.

Waiting
17-10-02, 22:13
Geplaatst door A. Haselhoef


Walgelijke foto's.
De martelkamers van de Israelische geheime dienst en de vermoorde kinderen door F16 en door Israelische tanks platgereden kinderen zijn er niets bij.

Onrecht vergelden door onrecht, een oog uitsteken als vergelding maakt de gehele wereld blind.

Abdullah Haselhoef

Ik walg ook van deze foto's en Kidon wil je a.u.b niet zo laag gaan!

Wat betreft de beschuldigingen van Mr Hasselhoef die beweerd dat het er zo?! aan toe gaat in Israelische martelkamers....

Mr Hasselhoef je bent bezig met walchelijke en onterechte beschuldigingen en je bewijst wat ik al eerder vermoede je bent verre van oprecht.
Met onschuldige slachtoffers in een bloedige oorlog kan je het al helemaal niet vergelijken, wat er met dat lijk gebeurt is barbaars en nog voor een volle menigte dat is gewoon middeleeuws...
Neej dat gebeurt niet in Israel.

En trouwens beste Couscousje als ik me niet vergis is het slachtoffer een palestijn die een andere mening had dan de menigte.
Volgens palestijns strafrecht betekent dat ; Doodstraf op gruwelijke wijze... Ik hoop voor het slachtoffer dat hij al lang dood was, de 2 Israelische reservisten werden levend gelinched.

A. Haselhoef
17-10-02, 22:14
Geplaatst door Couscousje
Wat enig! Is dat een eGte Jood die daar bungelt? Een zionist?
Net goed. *applaus* Bis! Bis! Bravo!
Heb je meer fotootjes?Cc

Lieve Cc,
Provocatie en adrem reageren zijn belangrijk. Maar ook in dit geval op deze wijze?

In dit geval weten wij niet de achtergrond, redenen, waarheid en toedracht van deze foto's.

Het zijn walgelijke foto's die erop gericht zijn om angst aan te jagen zowel bij de Israeliers als bij de Palestijnen.

Ik heb medelijden met degene die daarhangt en met zijn moeder, vader en zijn eventuele vrouw en kinderen.

Wij zijn tegen de bezetting van Palestina door Israel, maar dat geeft noch het Palestijns gezag of het Israelisch gezag het recht om de kinderen van Adam en Eva op deze wijze te behandelen.

Abdullah Haselhoef

Dienna
17-10-02, 22:20
Ik wil toch ook nog even kwijt dat ik die foto verschrikkelijk vind Ik heb zowel medelijden met de beulen op de foto die in wanhoop niet meer weten wat ze moeten doen; zij worden door twee kanten bestookt: hun eigen volk en de Joden, zoiets drijft een mens tot beestachtigheid, als met het slachtoffer die daar hangt en misschien wel is gedwongen tot lanverraad door de ISraelisch: heel veel PAlestijnen worden namelijk op een schofterige manier gechanteerd door de Israelisch voordat zij overgaan op landverraad!

Ik wordt gewoon triest van dit alles en ga maar naar bed, het leven is een grote puinhoop!

Moge Allah onze Palestijnse broeders en zusters leiden op het rechte pad, ze geduld, moed, hoop en kracht schenken insha-allah en ze behoeden voor het plegen van slechte daden.
Moge Allah al onze Moslimbroeders en zusters op aarde verlossen van hun tirannen insha-allah!

Amien

~Panthera~
17-10-02, 22:22
Geplaatst door kaassietoch


Yep, heb verder ff niks meer te zeggen. Ik geloof dat ik op dit moment ook wel het laatste sprankje hoop op iets positiefs uit dat gebied ga verliezen.... Ik dacht in mijn simpelheid dat met Palestijns zelfbestuur, desnoods over geheel Israel in samenwerking met Israeli, de zaak grotendeels opgelost zou zijn maar dit soort beelden drukken me met mijn neus op de feiten dat door de loop van de geschiedenis er nog een probleemdimensie bij is ontstaan....
---------

Niet doen hoor...er is nog hoop.
Er zijn ook Israelies en Palestijnen die met elkaar in 1 dorp leven, al jaren.
Alleen hoor je daar niet zo vaak over.
Wellicht dat die generatie beter met elkaar zou kunnen praten dan de "oude garde" die elkaar al jaren aan t afslachten zijn.
Die weten geen andere manier meer.

Couscousje
17-10-02, 22:24
Geplaatst door A. Haselhoef


Lieve Cc,
Provocatie en adrem reageren zijn belangrijk. Maar ook in dit geval op deze wijze?

In dit geval weten wij niet de achtergrond, redenen, waarheid en toedracht van deze foto's.

Het zijn walgelijke foto's die erop gericht zijn om angst aan te jagen zowel bij de Israeliers als bij de Palestijnen.

Ik heb medelijden met degene die daarhangt en met zijn moeder, vader en zijn eventuele vrouw en kinderen.

Wij zijn tegen de bezetting van Palestina door Israel, maar dat geeft noch het Palestijns gezag of het Israelisch gezag het recht om de kinderen van Adam en Eva op deze wijze te behandelen.

Abdullah Haselhoef

Meneer Haselhoef,

Ik ben de kleinzerigste niet... Ik ga ook niet om iedere kwestie op deze aarde janken...

Het zal me een worst wezen of daar nu een Jood, een Palestijn of een Chinees bungelde...

Een mens blijft een mens en ieder leven is gelijk...

Wat mij triest stemt is dat u het sarcasme van mijn bovengaande post totaal is ontgaan.

Cc

A. Haselhoef
17-10-02, 22:26
Geplaatst door Waiting
[Wat betreft de beschuldigingen van Mr Hasselhoef die beweerd dat het er zo?! aan toe gaat in Israelische martelkamers....

Mr Hasselhoef je bent bezig met walchelijke en onterechte beschuldigingen en je bewijst wat ik al eerder vermoede je bent verre van oprecht.
Met onschuldige slachtoffers in een bloedige oorlog kan je het al helemaal niet vergelijken, wat er met dat lijk gebeurt is barbaars en nog voor een volle menigte dat is gewoon middeleeuws...
Neej dat gebeurt niet in Israel.

Ik ben blij dat je toegeeft *dat er martelkamers ZIJN*. En of dit met hersenbeschadigende medicijnen gebeurt of op welke andere mensonterende wijze dan ook martelen is martelen.

Wat betreft het zichtbaar zijn van openlijke geweldpleging of bombardamenten op Afghaanse dorpen, het oog van de camera maakt een misdaad tegen de mensheid niet groter of kleiner.

Voor het gevoel zouden deze schandaden zo kunnen overkomen, maar in werkelijkheid is een bom afgooien op een flatgebouw in een woonwijk, terreur zoals ook deze foto's het bewijs zijn van terreur.

Of ik oprecht ben of niet. Of ik een voorstander ben van het Joodse volk of het Palestijnse volk, ik denk eerlijk gezegd dat jij daar niet over kan oordelen.

Ik sta voor G'd en Hij is de enige die werkelijk weet of mijn intenties oprecht zijn voor het algehele welzijn voor alle mensen, ongeacht hun geloof, sexe, ras of geaardheid.

Abdullah Haselhoef

Couscousje
17-10-02, 22:27
Trouwens, het sarcasme in die post is geloof ik een heleboel mensen ontgaan...

Cc

Tetouzint
17-10-02, 22:29
Ik zal je actie van harte ondersteunen en insjallah zal het zeer succesvol zijn!!!

Tetouzint

A. Haselhoef
17-10-02, 22:30
Geplaatst door Couscousje


Meneer Haselhoef,

Ik ben de kleinzerigste niet... Ik ga ook niet om iedere kwestie op deze aarde janken...

Het zal me een worst wezen of daar nu een Jood, een Palestijn of een Chinees bungelde...

Een mens blijft een mens en ieder leven is gelijk...

Wat mij triest stemt is dat u het sarcasme van mijn bovengaande post totaal is ontgaan.

Cc

Lieve Cc,
Daar hoef je niet triest over te zijn, want daar twijfelde ik niet aan. Maar zoals je weet worden deze schrijfsels letterlijk en uit de context in de landelijke dagbladen gepubliceerd en daar kent men het sarcasme en humor van Cc (nog) niet. :)

Dat wat je schrijft zal letterlijk tegen de gehele islamitische en Marokkaanse gemeenschap gebruikt worden.

Dus droog je traantjes maar, ik heb je niet verkeerd begrepen.
:stout:

~Panthera~
17-10-02, 22:34
Geplaatst door Couscousje
Trouwens, het sarcasme in die post is geloof ik een heleboel mensen ontgaan...

Cc
---------

Ja...mij ook....en dat wil wat zeggen. :hihi:

Couscousje
17-10-02, 22:35
Geplaatst door A. Haselhoef


Lieve Cc,
Daar hoef je niet triest over te zijn, want daar twijfelde ik niet aan. Maar zoals je weet worden deze schrijfsels letterlijk en uit de context in de landelijke dagbladen gepubliceerd en daar kent men het sarcasme en humor van Cc (nog) niet. :)

Dat wat je schrijft zal letterlijk tegen de gehele islamitische en Marokkaanse gemeenschap gebruikt worden.

Dus droog je traantjes maar, ik heb je niet verkeerd begrepen.
:stout:

Oh!

Gelukkig!

Ik was nog zo trots op het feit dat ik vaak met u op 1 lijn zit... (Gezellig, beetje krap, maar wel knus... :hihi: ) Maar maakt u maar geen zorgen over mijn post... Die is lang niet zo gevaarlijk als de onzin die yehiyaayyash steeds verkondigt op dit forum...

Bij de weg, die post heeft ook een "spion" van Joods.NL weten te ontmaskeren...

Check mijn topic voor ILI.

Cc

Couscousje
17-10-02, 22:36
Geplaatst door ~Panthera~

---------

Ja...mij ook....en dat wil wat zeggen. :hihi:

LOL...

Ik wil soms wel op een heel erg hoog niveau gaan zitten... ;)

Cc

~Panthera~
17-10-02, 22:37
Geplaatst door Couscousje


LOL...

Ik wil soms wel op een heel erg hoog niveau gaan zitten... ;)

Cc
------------------


Muts :auw: :D

Couscousje
17-10-02, 22:38
Geplaatst door ~Panthera~

------------------


Muts :auw: :D

Cc :zwaai: naar beneden...

~Panthera~
17-10-02, 22:39
Geplaatst door Couscousje


Cc :zwaai: naar beneden...
---------

:schok: :D

A. Haselhoef
17-10-02, 22:46
Geplaatst door Kidon2


[B]Geplaatst door Waiting

Wat betreft de beschuldigingen van Mr Hasselhoef die beweerd dat het er zo?! aan toe gaat in Israelische martelkamers....
B]

Ik zie toch nergens staan dat Waiting toegeeft dat er martelkamers bestaan !!

Gaan wij een semantische discussie voeren? Zijn er geen martelkamers in Israel?


...en Israël martelt verdachten


Israël martelt verdachte Palestijnen. En de feiten wijzen uit dat dit niet beperkt blijft tot 'tikkende bommen', dat wil zeggen mensen met directe informatie over aanslagen.

Door onze correspondent Salomon Bouman
NRC 24 november 2001


TEL AVIV, 24 NOV. Sedert het begin van de Al-Aqsa intifadah, eind september vorig jaar, heeft Israël het martelen van Palestijnse gevangenen hervat. Uit onderzoeken van een Israëlische en Palestijnse mensenrechtenorganisatie blijkt dat het martelen niet beperkt blijft tot 'tikkende bommen'. De Israëlische mensenrechtenorganisatie B'Tselem komt binnenkort met een rapport uit over martelen aan de hand van ondervragingen van vrijgelaten Palestijnse gevangenen.

In september 1999 verbood het Hooggerechtshof in Jeruzalem martelen, maar in juli dit jaar kwamen de rechters daar tegen de achtergrond van de intifadah van terug. Zowel B'Tselem als de Palestijnse mensenrechtenorganisatie PHRMG hebben sedertdien gevallen van martelingen in Israëlische gevangenissen uitvoerig gedocumenteerd. ,,De [binnenlandse veiligheidsdienst] Shin-Beth heeft grote invloed uitgeoefend om het martelen te hervatten'', aldus Bassam Eid, directeur van PHRMG.

B'tselem en PHRMG beschikken niet over informatie over hervatting van het 'schudden' door de Shin-Beth. 'Schudden', het heftig heen en weer schudden van het hoofd, werd in 1987 door de commissie-Landau verboden. Een woordvoerder van B'Tselem zei gisteren dat zijn organisatie geen toegang heeft tot Palestijnse gevangenen zodat niet kan worden vastgesteld of deze martelmethode is hervat in de Israëlische gevangenissen.

,,Ik heb in het gebouw van het Hooggerechtshof in Jeruzalem de brandwonden gezien van sigaretten op het lichaam van de 34-jarige Abdul Rahman al-Ahmar uit het Palestijnse vluchtelingenkamp Dehaishe'' bij Bethlehem, vertelde gisteren Bassam Eid. Deze Palestijnse gevangene wordt door Israël in administratieve hechtenis gehouden. Hij is voorts door zijn ondervragers in een erg pijnlijke positie gebonden, in weer en wind buiten geplaatst, en aan zijn handen opgehangen. Volgens Bassam Eid is hij ziek en wordt hem medische verzorging door de Israëlische autoriteiten onthouden.

B'Tselem en PHRMG hebben ook getuigenissen vastgelegd van minderjarige Palestijnen die door Israël zijn gemarteld. Op 10 juli werd volgens Bassam Eid de tienjarige Sadam Ali Awad uit Bethlehem gearresteerd. ,,Ze sloegen me met een pijp van plastic waardoor mijn arm werd gewond. Eerst dwongen ze me al mijn kleren uit te trekken. De hele nacht stond ik aan handen en voeten gebonden en geblinddoekt buiten'', aldus zijn getuigenis. Dat gebeurde volgens PHRMG in het politiebureau in Gush Etzion, nabij Bethlehem.

Over het martelen van minderjarigen publiceerde B'Tselem in juli ook een uitvoerig rapport. Ibrahim Za'ul (16) verklaarde tegenover B'Tselem dat een Israëlische officier die zich voorstelde als Ayub tegen hem zei geen genade te kennen en bereid was hem te doden als hij niet de namen noemde van kinderen die stenen hadden gegooid. ,,De ondervrager zei dat hij me zou elektrocuteren'', verklaarde hij. Hij voelde twee draden op zijn hoofd maar er gebeurde niets. Ibrahim Za'ul werd naar een andere kamer gebracht waar een jonge Palestijn voor zijn ogen werd geslagen. Deze Ahmed Sabatin begon te huilen en schreeuwen. Daarop bekende Ibrahim dat Ahmed geen stenen had gegooid, maar hij wel.

De 15-jarige Sultan Mahdi ontkende in het begin van de ondervraging stenen te hebben gegooid naar legervoertuigen. Volgens de getuigenis die hij tegenover B'Tselem aflegde werd hij eerst vijf uur ondervraagd en daarna naar de badkamer naast de ondervragingsruimte gebracht waar een van de ondervragers zijn hoofd in het toilet duwde. ,,Ik was doodsbang'', vertelde hij. Na deze behandeling besloot hij te bekennen vijf stenen te hebben gegooid naar een auto van een kolonist.

Mark
17-10-02, 22:48
Geplaatst door Dienna
Ik wil toch ook nog even kwijt dat ik die foto verschrikkelijk vind Ik heb zowel medelijden met de beulen op de foto die in wanhoop niet meer weten wat ze moeten doen; zij worden door twee kanten bestookt: hun eigen volk en de Joden, zoiets drijft een mens tot beestachtigheid, als met het slachtoffer die daar hangt en misschien wel is gedwongen tot lanverraad door de ISraelisch: heel veel PAlestijnen worden namelijk op een schofterige manier gechanteerd door de Israelisch voordat zij overgaan op landverraad!

Ik wordt gewoon triest van dit alles en ga maar naar bed, het leven is een grote puinhoop!

Moge Allah onze Palestijnse broeders en zusters leiden op het rechte pad, ze geduld, moed, hoop en kracht schenken insha-allah en ze behoeden voor het plegen van slechte daden.
Moge Allah al onze Moslimbroeders en zusters op aarde verlossen van hun tirannen insha-allah!

Amien

Ja die arme beulen! :fpiraat:

Don't worry, be happy... alleshh komt goed :o

Mark
17-10-02, 22:50
Geplaatst door Kidon2


Mijn god.....wat een gekkenhuis

hoi!

Wie is die kale in je Avatar?

Couscousje
17-10-02, 22:52
Geplaatst door Kidon2


Mijn god.....wat een gekkenhuis

I love it when a plan comes together...

:hihi:

Cc herinnert Joods.NL aan het motto van Maroc.NL:

UNITED WE STAND

~Panthera~
17-10-02, 22:54
Geplaatst door kaassietoch


Nou ja ik geloof in ieder geval wel dat de Palestijnen behalve tegen de Israeli in sommige gevallen ook tegen hun soortgenoten in bescherming moeten worden genomen. Nou ja beter hier maar van op de hoogte zijn en meenemen in de overwegingen dan de kop in het zand en hopen dat dit exemplarisch is. Aan de andere kant weet ik dat veel Palestijnse kinderen met een vanzelfsprekende Israeli haat worden opgevoed, dat neem ik die kinderen niet kwalijk maar het is wel de nieuwe generatie die zo ook al weer met een 'valse' start begint. Boya wat wens ik de Palestijnen een leider toe die deze neerwaartse spiraal kan ombuigen...
-------

Welja joh..alles wordt uitvergroot, zelfs hier op dit prikbord.
Het is zowiezo al moeilijk om te communiceren met alleen tekst, je hebt er nooit iemands gevoelens of uitdrukkingen bij.
En dan heb je nog de schreeuwers die schockeren leuk vinden, vanwege de leeftijd.
Tel uit je winst.
En ja..ik hoop ook dat beide kanten een leider krijgen die deze patstelling kan doorbreken.
Hoop alleen niet, dat het TE lang gaat duren, het is al veel te lang bezig....

Waiting
17-10-02, 22:55
Geplaatst door A. Haselhoef


Ik ben blij dat je toegeeft *dat er martelkamers ZIJN*. En of dit met hersenbeschadigende medicijnen gebeurt of op welke andere mensonterende wijze dan ook martelen is martelen.

Wat betreft het zichtbaar zijn van openlijke geweldpleging of bombardamenten op Afghaanse dorpen, het oog van de camera maakt een misdaad tegen de mensheid niet groter of kleiner.

Voor het gevoel zouden deze schandaden zo kunnen overkomen, maar in werkelijkheid is een bom afgooien op een flatgebouw in een woonwijk, terreur zoals ook deze foto's het bewijs zijn van terreur.

Of ik oprecht ben of niet. Of ik een voorstander ben van het Joodse volk of het Palestijnse volk, ik denk eerlijk gezegd dat jij daar niet over kan oordelen.

Ik sta voor G'd en Hij is de enige die werkelijk weet of mijn intenties oprecht zijn voor het algehele welzijn voor alle mensen, ongeacht hun geloof, sexe, ras of geaardheid.

Abdullah Haselhoef

Bagataliseer er maar op los.
Haal nu Afghanistan er ook bij....
Die foto's had ik nooit geplaatst en er zijn nog zat foto's te vinden van barbaarse moorden volgens palestijns recht.
Voor iedere foto van een vluchtelingenkamp of van tank vs kind zijn er ook genoeg foto's van opengereten bussen met lichaamsdelen etc...

So what? In een oorlog heb je veel bloed en tranen, er is maar één partij die hier echter graag gebruik van maakt.
Dat geeft ze nog geen gelijk.
Ze zeggen een foto is meer waard dan 1000 woorden, ik hou het liever bij woorden en argumenten.
Foto's wekken emoties op en woorden spreken tot het intellect.
Wil je massa's mensen achter je hebben zonder mening, maar bordevol emotie dan bereik je met foto's je doelgroep.
Ik heb liever een groep weldenkende mensen achter me.

En neej , foto's worden voor 99% door pro-palestijnen gebruikt Kidon is hierbij een uitzondering.

Ik vind jouw valse beschuldigingen en vergelijkingen echter net zo fout.

Neej ik geef niet toe dat er martelkamers zijn, dat beweer jij...

Mark
17-10-02, 22:55
Geplaatst door Couscousje


I love it when a plan comes together...

:hihi:

Cc herinnert Joods.NL aan het motto van Maroc.NL:

UNITED WE STAND

Hasselhoef is zo diplomatiek! Dat kan niet goed zijn voor de mens.... oppotten van emoties leidt tot een uitbarsting hoor!

Couscousje
17-10-02, 22:56
Geplaatst door Mark


Hasselhoef is zo diplomatiek! Dat kan niet goed zijn voor de mens.... oppotten van emoties leidt tot een uitbarsting hoor!

Als je het over Haselhoef hebt, waarom citeer je mijn post in hemelsnaam?

Cc

Mark
17-10-02, 23:02
Geplaatst door Couscousje


Als je het over Haselhoef hebt, waarom citeer je mijn post in hemelsnaam?

Cc

oeps... zat de posts te lezen en mijn cursor zat in de buurt van jouw post :fucyc:

excusez moi

A. Haselhoef
17-10-02, 23:24
Geplaatst door Mark


Kom op Abdullah!

Gewoon lekker meeschelden! (je weet dat je het wilt :giechel: )

We zullen het niet tegen je gebruiken ;)

Jij niet misschien, maar anderen weer wel.
Bovendien kies ik ervoor om een Gentelman te zijn.
En ook heeft Waiting voor een gedeelte gelijk, zoals iederen vanuit zijn standpunt geredeneerd gelijk kan hebben.
Ik neem dat mensen niet kwalijk en ook probeer ik de zaken niet persoonlijk op te nemen.

Abdullah

bman
17-10-02, 23:29
Geplaatst door A. Haselhoef


Jij niet misschien, maar anderen weer wel.
Bovendien kies ik ervoor om een Gentelman te zijn.
En ook heeft Waiting voor een gedeelte gelijk, zoals iederen vanuit zijn standpunt geredeneerd gelijk kan hebben.
Ik neem dat mensen niet kwalijk en ook probeer ik de zaken niet persoonlijk op te nemen.

Abdullah

Nou Adboel, je bent waarlijk een gedecideerd man.

A. Haselhoef
17-10-02, 23:53
Geplaatst door Kidon2
\

Als hij weet dat wat hij tikt geciteerd kan worden....

Op de Laatste dag zal ieder van ons letterlijk geciteerd worden. Zullen ons handen en voeten getuigenis afleggen over hetgeen wat wij ermee hebben verricht.

Take care, Big Brother is waiting for each of us, sommige krijgen nu al de rekening en anderen wat later. Maar ieder van ons krijgt een rekening en wordt geciteerd ....

Abdullah

bman
18-10-02, 00:00
Waarom zouden handen en voeten moeten getuigen als God alles toch allang weet? Heeft een alwetende God getuigen nodig?

A. Haselhoef
18-10-02, 00:07
Geplaatst door bman
Waarom zouden handen en voeten moeten getuigen als God alles toch allang weet? Heeft een alwetende God getuigen nodig?

Nee, de getuigenissen van onze handen en voeten zijn bedoelt als herinnering voor ons. Op het moment als je iets pakt wat jou niet toebehoort dan is het een stichtelijke gedachte dat op de Laaatste Dag, buiten de twee engelen die elk kind van Adam en Eva met zich meebrengen, je eigen ledematen ter verantwoordig geroepen zullen worden voor hetgeen wat ermee verricht is.

Meer blauw en cameratoezicht op straat is vrijwel zinloos als er niet tegelijkertijd ook een soort mega-bewustzijn ontwikkeld dat wij verantwoordelijk zijn voor hetgeen wat wij doen voor de ogen van de meest Barmhartige de Meest genadevolle

Abdullah Haselhoef

magden_david
18-10-02, 00:09
maak daar nou eens "een soort mega-bewustzijn ontwikkeld dat wij verantwoordelijk zijn voor hetgeen wat wij doen voor de ogen van de rest van de mensheid" van.
dat vind ik wat mooier.

bman
18-10-02, 00:12
Geplaatst door A. Haselhoef


Nee, de getuigenissen van onze handen en voeten zijn bedoelt als herinnering voor ons. Op het moment als je iets pakt wat jou niet toebehoort dan is het een stichtelijke gedachte dat op de Laaatste Dag, buiten de twee engelen die elk kind van Adam en Eva met zich meebrengen, je eigen ledematen ter verantwoordig geroepen zullen worden voor hetgeen wat ermee verricht is.

Meer blauw en cameratoezicht op straat is vrijwel zinloos als er niet tegelijkertijd ook een soort mega-bewustzijn ontwikkeld dat wij verantwoordelijk zijn voor hetgeen wat wij doen voor de ogen van de meest Barmhartige de Meest genadevolle

Abdullah Haselhoef

Ik ben toch overtuigd dat agnosten, atheisten en humanisten (dus niet-theisten) een geweldig goed moreel besef kunnen hebben. Sterker nog, er zijn zat mensen die God vrezen maar denken dat bepaalde daden (Jihad, Biecht etc.) hun misdaden uitwissen. Dus het tegenovergestelde is soms ook waar.

Maar goed, zelfs zonder een Bijbel of een Koran heeft ieder mens een geweten, een geweten dat 'een signaal' afgeeft wanneer men iets doet wat goed of slecht is. Gelovig of niet gelovig.

Maarten
18-10-02, 03:46
Geplaatst door A. Haselhoef

(Geplaatst door Kidon2
[B]Een stem voor Duisenberg is een stem voor terreur ! )

Ik dacht dat sommige moslims een patent hadden op achterlijkheid, maar gelukkig kunnen anti-sympathisanten van het Palestijnse volk er ook wat van.



Ja! verbazend he?, wat er zoal uit de krochten van Nederland naar boven komt!

Je zou toch bijna bij Bin Laden op theevisite gaan om het er over te hebben!

Maarten
18-10-02, 04:10
Geplaatst door A. Haselhoef

Gaan wij een semantische discussie voeren? Zijn er geen martelkamers in Israel?


Precies haselhoef!

Was er een tijd geleden ook niet een discussie rond het israelische standpunt, dat je in geval van sommige mensen, de mensenrechten even op moest kunnen schorten??? Vanwege het dringende belang, gezien de terreur?? Haha..

Ik dacht ook dat de israelische kamers zelfs een bijzondere reputatie hadden, en dat zelfs de Amerikanen daar van leerden..
Maar ja, het zijn "enkel mensenrechtenorganisaties" die daar over schrijven, nietwaar??? Hahahaha....

Maak je over de joden op deze site vooral ook geen zorgen! Zelfs al hadden die de info over de martelkamers twee muisklikken verder, dat zul je nooit nooit nooit zien! Die zitten liever te zeveren over wat ze nou erkennen of niet, enzoo... Die jongens zitten hier enkel voor hun eigen PR, en That's it!! Of heb jij al meer gezien? Waarschuw even...

Maarten
18-10-02, 04:17
Geplaatst door bman
Waarom zouden handen en voeten moeten getuigen als God alles toch allang weet? Heeft een alwetende God getuigen nodig?

God weet het wel, maar wij niet. Niet hij, maar wij hebben het proces nodig.
Ik vind die handen- en voetenspiegel wel aardig, voor wat je in je leven hebt uitgespookt..
Helaas roept dat wel meteen vragen op over de toelaatbaarheid van wat je er het liefste mee deed..

Mark
18-10-02, 07:56
Geplaatst door A. Haselhoef


Nee, de getuigenissen van onze handen en voeten zijn bedoelt als herinnering voor ons. Op het moment als je iets pakt wat jou niet toebehoort dan is het een stichtelijke gedachte dat op de Laaatste Dag, buiten de twee engelen die elk kind van Adam en Eva met zich meebrengen, je eigen ledematen ter verantwoordig geroepen zullen worden voor hetgeen wat ermee verricht is.

Meer blauw en cameratoezicht op straat is vrijwel zinloos als er niet tegelijkertijd ook een soort mega-bewustzijn ontwikkeld dat wij verantwoordelijk zijn voor hetgeen wat wij doen voor de ogen van de meest Barmhartige de Meest genadevolle

Abdullah Haselhoef

Ach, zelfs in de meest religieuze landen ter wereld is bijzonder veel blauw op straat nodig om de orde te handhaven.... blijkbaar werkt de zelfregulering van een hoger wezen toch niet helemaal naar behoren!

Het gaat ook niet om een mega-bewustzijn maar om het wel of niet hebben van een geweten en een goede opvoeding.

Er bestaan niet-religieuze mensen die zich zomaar aan de wet houden! ;)

Misschien helpt het om vergeving te schrappen uit de heilige boeken!

Shaheed
18-10-02, 17:37
Eeeeh Mark ik verwacht ook van jou dat je gaat tekenen.

Kom op tekenen en nu... :fplet:

Maarten
18-10-02, 18:12
Mark, niet zo flauw: ook het christendom hier maakte het blauw op straat niet overbodig.
En criminaliteit hangt vooral van het welvaartspeil af.
En de kwaliteit van de algemene moraal hangt vooral van de mensen af, niet van de regerende religie.

Wel klopt het, dat moslims vaak te weinig hoge dunk hebben van de moraal van atheisten.
Maar omgekeerd is het onzinnig om slechte moraal aan een religie te wijten. En het leerstuk van de vergeving van zonden is in geen enkele religie een vrijbrief om ze te plegen.

Wel bevatten die religies dubieuze teksten over die vergeving, die er op neer komen, dat het niet uitmaakt wat je doet, als je maar genoeg bidt! Oud christendom kent dat. En er zijn Hadith's die hier op neer lijken te komen.
Maar ik betwijfel of gelovigen dit echt zo letterlijk nemen. En gerotzooi met de principes moet je aan de mensen wijten, niet aan de religie.

Maarten
18-10-02, 18:19
Zeg Shaheed, het zijn er nu nog maar 11.000 of zo, maar als je gaat kijken wíe, dan zitten daar zeer hoog gekwalificeerde mensen bij.
Echt mensen die vanwege hun verstand en kennis van zaken hogelijk gerespecteerd worden. Echte Nederlandse autoriteiten op het gebied van de mensenrechten, of aanverwante onderwepen, inclusief professoren e.a... Niet bepaald een groepje schreeuwers... En dat voor een internet actie? Allemaal lui die het normaal veel te druk hebben voor zoiets? Niet slecht!..

bman
18-10-02, 18:20
Geplaatst door Maarten
Zeg Shaheed, het zijn er nu nog maar 11.000 of zo, maar als je gaat kijken wíe, dan zitten daar zeer hoog gekwalificeerde mensen bij.
Echt mensen die vanwege hun verstand en kennis van zaken hogelijk gerespecteerd worden. Echte Nederlandse autoriteiten op het gebied van de mensenrechten, of aanverwante onderwepen, inclusief professoren e.a... Niet bepaald een groepje schreeuwers... En dat voor een internet actie? Allemaal lui die het normaal veel te druk hebben voor zoiets? Niet slecht!..

Waar kan ik dat zien?

Dienna
18-10-02, 18:25
Geplaatst door Maarten
Zeg Shaheed, het zijn er nu nog maar 11.000 of zo, maar als je gaat kijken wíe, dan zitten daar zeer hoog gekwalificeerde mensen bij.
Echt mensen die vanwege hun verstand en kennis van zaken hogelijk gerespecteerd worden. Echte Nederlandse autoriteiten op het gebied van de mensenrechten, of aanverwante onderwepen, inclusief professoren e.a... Niet bepaald een groepje schreeuwers... En dat voor een internet actie? Allemaal lui die het normaal veel te druk hebben voor zoiets? Niet slecht!..

zo een lijst bestaat al stomme maarten! Shaheed houdt niet van immiteren, maar innoveren! Dat kan tegenwoordig ook voor jouw info!

Het gaat goed hoor Shaheed! Allahi barek fik! :lole:

Maarten
18-10-02, 18:46
Dienna, ben jij nou écht zo stom?? Ik zeg juist dat die lijst bestaat, en dat daar zéer gekwalificeerde mensen op staan!
Shaheed is daar blij mee, uilskuiken! Ook omdat het topic daarmee omhoog gaat, capito?? Kun jij die rotzooi eens uit je ogen halen?

Bman vraagt tenminste waar die lijst staat! Bij deze...
http://www.stopdebezetting.nl/main.html

klik op de adhesiebetuigingen.

Shaheed
18-10-02, 19:01
De steunbetuiging die ik heb opgezet, had eigenlijk alleen als doel om mensen hier op dit prikbord te laten tekenen ik heb niet de media opgezocht om zoveel mogelijk stemmen te werven.
Dat zou namelikjk een beetje raar zijn aangezien er al een zo'n petitie actie is . www.stopdebezetting.nl

Maar ik begrijp niet zo goed waar jou frustraties vandaan komen beste maarten.

Je bent niet verplicht om het te tekenen, als het je niet bevalt dan teken je toch niet.

Maarten
18-10-02, 19:45
Sorry Shaheed! Misverstandje! Ik dacht even dat het om de officiele steunbetuiging ging op www.stopdebezetting.nl! Dat kon je ook zien aan het getal van 11.000 dat ik noemde.

Maar jouw steunbetuigings-lijst had ik vorige week al gezien, én getekend natuurlijk!!!
Sorry, haalde het even door elkaar. Maar geen misverstand over dit: Dat initiatief van jou is Perfect!!

En éen ding is zeker! Door mensen als Gretta komt er mogelijk wél een goede oplossing voor het MO, maar door mensen zoals de joden op deze site in elk geval niet!

Of had je al iets actiefs gezien, in hun honderden posts op deze site? Ik niet! Die blijven maar rollebollen over bijzaken.

Maarten
18-10-02, 19:50
En Bman: de link naar de lijst van Shaheed vind je dus in de eerste post van dit topic.
Maar over de kwaliteit van díe ondertekenaars heb ik dus niets willen zeggen. Het ging me om die andere lijst op www.stopdebezetting.nl.

bman
18-10-02, 19:54
Geplaatst door Maarten
En Bman: de link naar de lijst van Shaheed vind je dus in de eerste post van dit topic.
Maar over de kwaliteit van díe ondertekenaars heb ik dus niets willen zeggen. Het ging me om die andere lijst op www.stop de bezetting.nl.

die link werkt niet.

Maarten
19-10-02, 04:58
Nu wel..hehe..spaties in de URL.. En dát pikt ie weer niet. Nogmaals: www.stopdebezetting.nl

A. Haselhoef
19-10-02, 12:59
Geplaatst door magden_david
maak daar nou eens "een soort mega-bewustzijn ontwikkeld dat wij verantwoordelijk zijn voor hetgeen wat wij doen voor de ogen van de rest van de mensheid" van.
dat vind ik wat mooier.

In een uitspraak van de profeet Moehammed vzmh zegt hij:" Wie God kent, kent zichzelf."

God en de mensheid zouden een doel kunnen zijn waarvoor je het mega-bewustzijn zou willen laten groeien.

Echter er is nog een waarheid voorbij het doel de mensheid en voorbij hetgeen wat wij met onze ratio verstaan onder God.

Als je voelend kunt handelen vanuit deze waarheid, dan is het doel, niet meer het doel, en zijn de daden niet meer het middel om het doel te bereiken, alswel dat de uiterlijke daden uiteindelijk een manifestatie zijn van het innerlijk.

Abdullah Haselhoef

bman
19-10-02, 13:03
Geplaatst door A. Haselhoef


In een uitspraak van de profeet Moehammed vzmh zegt hij:" Wie God kent, kent zichzelf."

God en de mensheid zouden een doel kunnen zijn waarvoor je het mega-bewustzijn zou willen laten groeien.

Echter er is nog een waarheid voorbij het doel de mensheid en voorbij hetgeen wat wij met onze ratio verstaan onder God.

Als je voelend kunt handelen vanuit deze waarheid, dan is het doel, niet meer het doel, en zijn de daden niet meer het middel om het doel te bereiken, alswel dat de uiterlijke daden uiteindelijk een manifestatie zijn van het innerlijk.

Abdullah Haselhoef

Tja, dat 'waarheids' principe is al ouder dan de Islam, ouder dan de monotheistische traditie, dus er is nog steeds geen noodzaak om God daarin te betrekken.

Mooi gezegd trouwens Abdullah!

tallesman
19-10-02, 13:11
Geplaatst door bman

Mooi gezegd trouwens Abdullah!

O, begrijp jij het dan?
Ik heb het al vier keer gelezen maar kan er nog steeds geen touw aan vastknopen :schrik:
Ja, ik weet wel dat het aan mij ligt...

Dienna
19-10-02, 13:25
Geplaatst door Maarten
Dienna, ben jij nou écht zo stom?? Ik zeg juist dat die lijst bestaat, en dat daar zéer gekwalificeerde mensen op staan!
Shaheed is daar blij mee, uilskuiken! Ook omdat het topic daarmee omhoog gaat, capito?? Kun jij die rotzooi eens uit je ogen halen?

Bman vraagt tenminste waar die lijst staat! Bij deze...
http://www.stopdebezetting.nl/main.html

klik op de adhesiebetuigingen.

sorry hoor Maarten! Ik maakte een misverstandje net zoals jij dat deed! :(

Maarten
19-10-02, 14:09
Mooi gezegd, Haselhoef! Lijkt me trouwens een écht Zen-Boeddhistische benadering. (echt waar)

Minder blij ben ik met de uitspraak van de Profeet :" Wie God kent, kent zichzelf."
Klinkt als: Wordt directeur van de Europese Bank, dan lukt het ook prima om je prive-rekening te beheren!

Nou heb ik er een voorkeur voor, om uitspaken die aan de Profeet toegeschreven worden (hadith) zo zinvol mogelijk te interpreteren. De spreuk heeft dus wel zin voor mensen, die menen dat kennis van God los staat van zelfkennis, maar verder?

De tekst suggereert vooral, dat het mogelijk is om "God te kennen", of sterker nog, dat dit makkelijker zou zijn dan jezelf te kennen!! Ik ben bang dat de tekst dus makkelijk steun geeft aan de vele (sorry) achterlijke godsbeelden, die er in omloop zijn.

Ik denk even aan Oosterhuis, die deze week een prijs kreeg voor de vernieuwende Liturgie in de kerk. Op het journaal zij hij meteen het volgende:
het begrip God wordt te veel genoemd wordt, en teveel misbruikt ! (of zoiets)
En inderdaad, als mensen het woord God noemen, vraag ik me als eerste af waar ze het eigenlijk over denken te hebben!

Dus ben ik niet blij met de uitspraak van de Profeet.
Reden om vooral niet al zijn uitspraken als leiddraad voor stervelingen te beschouwen.
Of om te concluderen dat sommige uitspraken uit de 7e eeuw ook maar beter in de context van de 7e eeuw gelaten kunnen worden.. Groet/Salaam.

Maarten
19-10-02, 14:22
Geplaatst door Dienna
..sorry hoor Maarten! :(

OK Dienna! Hihi.. Af en toe slaat de mens de plank volledig mis, door impulsief vanuit emotie te reageren. Je ziet dan echt niet meer wat er staat. En dan krijg je op je lazer, en daar wordt je dan weer alerter van, haha.. De leerschool der waarheid zit vol pijnlijke grapjes. Don't tell me, haha.. Wijs worden is vooral ook jezelf stommiteiten zien begaan. Deze reactie is er misschien ook weer een..

bman
19-10-02, 14:30
Geplaatst door Maarten


OK Dienna! Hihi.. Af en toe slaat de mens de plank volledig mis, door impulsief vanuit emotie te reageren. Je ziet dan echt niet meer wat er staat. En dan krijg je op je lazer, en daar wordt je dan weer alerter van, haha.. De leerschool der waarheid zit vol pijnlijke grapjes. Don't tell me, haha.. Wijs worden is vooral ook jezelf stommiteiten zien begaan. Deze reactie is er misschien ook weer een..

Heb je die zelfkennis van jezelf of van God? ;)



God en de mensheid zouden een doel kunnen zijn waarvoor je het mega-bewustzijn zou willen laten groeien.

Echter er is nog een waarheid voorbij het doel de mensheid en voorbij hetgeen wat wij met onze ratio verstaan onder God.

Als je voelend kunt handelen vanuit deze waarheid, dan is het doel, niet meer het doel, en zijn de daden niet meer het middel om het doel te bereiken, alswel dat de uiterlijke daden uiteindelijk een manifestatie zijn van het innerlijk.

Abdullah Haselhoef



Wat Abdullah probeert te zeggen (denk ik) is dat God en de mensen een geheel vormen. Het 'mega-zelfbewustzijn' is het besef van deze eenheid.

Daarnaast is er een soort Godsbesef, iets wat je voelt maar niet kan rationaliseren.

Als je vanuit dit besef handelt dan maken basale, aardse motieven, of het motief om in de hemel te komen (om maar wat te noemen ) niet uit. Nee, door vanuit dat besef/gevoel te handelen zal elk mens zijn innerlijke goedheid in daden omzetten.

Tenminste, dat maak ik op uit de woorden van Abdullah. Ik denk zelf dat je God uit de vergelijking weg zou kunnen halen en dat dat collectieve (al die mensenzielen bij elkaar) en het besef daarvan (dat alle mensen eigenlijk een zijn) al een goede basis kunnen zijn om goed te handelen. Terecht is opgemerkt dat ook andere (niet theistische) godsdiensten deze opvatting ook delen.

Abdullah, ik kan het natuurlijk gigantisch mis hebben, dus misschien dat je zelf eea in jip-en-janneke taal kan komen uitleggen (ali en fatima taal mag ook, maar dat snappiknie)

bman
19-10-02, 14:43
Geplaatst door Maarten
Nu wel..hehe..spaties in de URL.. En dát pikt ie weer niet. Nogmaals: www.stopdebezetting.nl

Bedankt! Ik ben al gaan kijken. Met "Israël terug uit alle sinds 1967 bezette gebieden en uitvoering van alle VN-resoluties ter zake." zijnn denk ik de meeste Nederlanders het helemaal eens...ik tenminste wel. Het is nu een vraag HOE je eea uit moet voeren.

Maarten
19-10-02, 15:02
Geplaatst door tallesman

O, begrijp jij het dan?
Ik heb het al vier keer gelezen maar kan er nog steeds geen touw aan vastknopen

Ja, ik begrijp het wel! Het heeft te maken met het versmelten van theorie en praktijk van het geloof, en dus met echt religieus beleven.

Bezig zijn met de godsdienst heeft meestal een idealistisch karakter: het nadenken naar aanleiding van gebeurtenissen. Of handelen vanuit de theorie, zoals regels proberen na te leven. Maar dan is er toch een gat: want het sluit nog niet aan bij je echte totale innerlijke gedrevenheid van dat moment. Dat moet een eenheid worden. Dat is echte geloofs-verwerkelijking. Dit is eigenlijk de levensopdracht volgens de godsdienst, meen ik.
Zo zou ik dat beschrijven, en dat las ik uit Haselhoef.

Eigenlijk is dit het terrein van de mystiek. Het echte werkterrein, waarin de echte innerlijke waarheid je flink om de oren slaat. Verbaas je niet, dat je uitspraken er over niet snapt, want dat is het aard van het beestje.. Juist door het cryptische van de omschrijving, meen ik te begrijpen wat Haselhoef bedoelt.

Knap van hem, om dat in twee zinnen zo te beschrijven. En dan doet het me weer verdriet, dat die man in de moslimwereld af en toe zo verguisd wordt. Hij heeft over de godsdienst echt wel wat te melden. Mogelijk een echte mysticus, die zoals het hoort , balancereert tussen absolute waarheid, en geestesziekte. Mét bijbehorend besef, dat de mens eigenlijk te klein is voor de grote waarheid des levens.

Lijkt deze reactie ergens op, Abdullah? Of zullen we er weer WC-papier van maken?

bman
19-10-02, 15:06
Grappig dat we er allebei andere dingen uit Orakel Abdoel zijn tekst hebben gehaald. Abdullah, kom gauw hierheen om het te verduidelijken!

Maarten
19-10-02, 15:17
Geplaatst door bman

..Met "Israël terug uit alle sinds 1967 bezette gebieden en uitvoering van alle VN-resoluties ter zake." zijnn denk ik de meeste Nederlanders het helemaal eens...ik tenminste wel. Het is nu een vraag HOE je eea uit moet voeren.

Gut, je lijkt nog strenger voor de Israeli's dan ik.
Maar voor je aan uitvoering begint, moet je het eens worden. En dan geldt: waar een wil is is een weg!
Daarom opteer ik eerst voor een situatie, waarin mensen enthousiast voor een oplossing worden. Dat is beter, dan ze wat opleggen. Mijn oplossing in het topic "Schadevergoeding...." zou het kunnen bewerkstellingen...

bman
19-10-02, 15:21
Geplaatst door Maarten


Gut, je lijkt nog strenger voor de Israeli's dan ik.
Maar voor je aan uitvoering begint, moet je het eens worden. En dan geldt: waar een wil is is een weg!
Daarom opteer ik eerst voor een situatie, waarin mensen enthousiast voor een oplossing worden. Dat is beter, dan ze wat opleggen. Mijn oplossing in het topic "Schadevergoeding...." zou het kunnen bewerkstellingen...

Jep, dat schadevergoedingmodel spreekt mij ook het meest aan. (een jaar of 10 geleden zou het 1 staat model me het meest aan hebben gesproken, maar dat lijkt me een utopie)

Maarten
19-10-02, 15:42
Abdullah! Staak uw wild geraas, en kom opdraven! (geintje, maar kom wel.)

Maar als prelude nog effe de tijd vol maken:
Bman, jouw verhaal is begrijpelijker dan het mijne. Ik maak misschien ook teveel een mystcus van het "Orakel". Maar je verhaal loopt teveel over het godsbesef heen, alsof dat een gegeven feit is, of al een bepaalde kleur heeft...
Mijn verhaal gaat meer over de strijd om het godsbesef zelf, en het krijgen van helderheid daar over.

Waarachtig leven in harmonie met God, is wel bijna een onmogelijke opgave. Regeltjes naleven is beslist niet voldoende. En daarbij een bepaald gevoel over God hebben, kan héel goed een illusie zijn.
Ik denk dat Abdullah echt worstelt met de inhoud van het godsbesef, en dat zo waarachtig mogelijk probeert te krijgen. Dat is wat een echte religieuze voortdurend zou moeten doen, lijkt me. Geen tijd om te slapen.

Jezelf (laten) bevrijden van al je illusies, maar ook van je nachtmerries en angsten.. Het blijft een leerschool stommiteiten afleren...
(Bman, haha ik moet je even het antwoord schuldig blijven of dit soort zelfkennis van mezelf of van God komt..haha.. Of wou je 3 A4tjes?..) Shalaam! (die groet integreert al lekker.)

Maarten
19-10-02, 15:46
Geplaatst door bman
..zou het 1 staat model me het meest aan hebben gesproken, maar dat lijkt me een utopie

Beide groepen zouden als konijnen doorfokken om de meerderheid te behouden, lijkt me.. En maar vriendelijk lachen tegen elkaar..

A. Haselhoef
19-10-02, 15:48
Geplaatst door Maarten
Lijkt deze reactie ergens op, Abdullah? Of zullen we er weer WC-papier van maken? [/B]

Ja, op de reactie en nee voor het toiletpapier, want je slaat vele spijkers met 1 slag op de kop, zoals gewoonlijk.

Rabia al adawiya een vrouwelijke Islamitische heilige, sprak in vervoering tot God.

"Oh mijn Heer, als ik U aanbid uit angst voor de hel, gooi mij dan in de diepste hel.

Oh mijn Heer, als ik U aanbid uit liefde voor de hemel, geef mij de hemel dan niet.

Maar oh mijn Heer, als ik U aanbid zuiver en zuiver uit Liefde voor U, onthoudt Uw liefde dan niet aan mij."

Veel 'gelovigen' hebben een soort 'verzekeringsgeloof' als je maar elke dag je premies (gebeden) verricht dan ben je verzekerd van een uitkering op je oude dag.

Maar er zijn ook mensen voor wie deze vorm van geloven niet voldoende is. Zij zijn die mensen waarvan de profeet Moehammed vzmh heeft gezegd dat Allah gezegd heeft:

"Als mijn dienaar een handbreedte naar mij toekomt, dan kom Ik hem een armlengte tegenmoet, als mijn dienaar Mij lopende tegemoet komt, dan kom ik hem rennend tegemoet. En wanneer mijn dienaar en Ik bij elkaar zijn, dan word Ik het oog waarmee hij kijkt en de hand waarmee hij pakt."

Hoewel sommige moslims de indruk geven dat Allah een afstandelijke en een strenge veroordelende God is, zijn er genoeg andere hadith(uitspraken van de profeet) te vinden waar een ander Godsbeeld naar voren komt.

Met andere woorden wat ik wil zeggen is dat wanneer je Liefde voelt tot de Eeuwige, de Ene dan hou je ook van al hetgeen wat leeft en niet leeft. Dan is het goed doen aan de levenden gelijk aan het aanbidden van God.

Zo wordt het liefhebben van anderen gelijk aan het liefhebben van God. En is het liefhebben van God gelijk aan het liefhebben van jezelf. En wordt uiteindelijk het liefhebben van jezelf, God en anderen geen levensdoel meer maar een levenswijze.


Abdullah Haselhoef

A. Haselhoef
19-10-02, 15:56
Geplaatst door Maarten
Minder blij ben ik met de uitspraak van de Profeet :" Wie God kent, kent zichzelf."
Klinkt als: Wordt directeur van de Europese Bank, dan lukt het ook prima om je prive-rekening te beheren!

Nou heb ik er een voorkeur voor, om uitspaken die aan de Profeet toegeschreven worden (hadith) zo zinvol mogelijk te interpreteren. De spreuk heeft dus wel zin voor mensen, die menen dat kennis van God los staat van zelfkennis, maar verder?Groet/Salaam.

Echte spiritualiteit houdt in dat je uitspraken soms moet 'kantelen'. Dus de uitspraak wie God kent, kent zichzelf betekent in dit geval ook, wie zichzelf kent kent God.

M.a.w. iemand die in staat is om zijn privé rekening te beheren zou ook in staat moeten zijn om directeur van de Europese Bank te zijn.

Deze uitspraak roept veeleer op tot het koment tot werkelijke zelfkennis en reflectie, dan dat het een legitimatie verschaft om NIET aan zelfbespiegeling te doen.

Abdullah Haselhoef

bman
19-10-02, 16:00
Geplaatst door A. Haselhoef


Ja, op de reactie en nee voor het toiletpapier, want je slaat vele spijkers met 1 slag op de kop, zoals gewoonlijk.

Rabia al adawiya een vrouwelijke Islamitische heilige, sprak in vervoering tot God.

"Oh mijn Heer, als ik U aanbid uit angst voor de hel, gooi mij dan in de diepste hel.

Oh mijn Heer, als ik U aanbid uit liefde voor de hemel, geef mij de hemel dan niet.

Maar oh mijn Heer, als ik U aanbid zuiver en zuiver uit Liefde voor U, onthoudt Uw liefde dan niet aan mij."

Veel 'gelovigen' hebben een soort 'verzekeringsgeloof' als je maar elke dag je premies (gebeden) verricht dan ben je verzekerd van een uitkering op je oude dag.

Maar er zijn ook mensen voor wie deze vorm van geloven niet voldoende is. Zij zijn die mensen waarvan de profeet Moehammed vzmh heeft gezegd dat Allah gezegd heeft:

"Als mijn dienaar een handbreedte naar mij toekomt, dan kom Ik hem een armlengte tegenmoet, als mijn dienaar Mij lopende tegemoet komt, dan kom ik hem rennend tegemoet. En wanneer mijn dienaar en Ik bij elkaar zijn, dan word Ik het oog waarmee hij kijkt en de hand waarmee hij pakt."

Hoewel sommige moslims de indruk geven dat Allah een afstandelijke en een strenge veroordelende God is, zijn er genoeg andere hadith(uitspraken van de profeet) te vinden waar een ander Godsbeeld naar voren komt.

Met andere woorden wat ik wil zeggen is dat wanneer je Liefde voelt tot de Eeuwige, de Ene dan hou je ook van al hetgeen wat leeft en niet leeft. Dan is het goed doen aan de levenden gelijk aan het aanbidden van God.

Zo wordt het liefhebben van anderen gelijk aan het liefhebben van God. En is het liefhebben van God gelijk aan het liefhebben van jezelf. En wordt uiteindelijk het liefhebben van jezelf, God en anderen geen levensdoel meer maar een levenswijze.


Abdullah Haselhoef

Abdullah, het lijkt de boodschap van Jesus wel. Maar goed, dat betekent dus ook (naar mijn bescheiden mening) dat door het doen van goed werk (goed naar je mede mens handelen) je God dient ookal ken (of erken) je hem niet. Dat laatste (over dat erkennen) ligt bij veel gelovigen (christenen en moslims) nogal moelijk, die vinden dat erkennen ook een integraal deel daarvan. Maar ik denk dat ook zonder een 'godsbeeld' uit de goedheid van het hart (door God gegeven of niet) mensen in staat zijn goed te handelen en dat zij daardoor (onbewust) God (zoals christenen en moslims hem voorstellen) dienen. Ook paulus heeft eea met zoveel woorden gezegd.

Sowieso zijn we het er allemaal over eens dat 'goed' handelen (je medemens en jezelf goed behandelen) een belangrijk goed is, belanrijker dan leefregels, dogma's of vrees voor de hel.

ps Abdullah en Maarten, dwalen wij niet erg af?

Shaheed
20-10-02, 01:38
Ja hoor het poll beest is weer bezig met zijn , kinderachtige acties.

Waarom doet beheer daar eigenlijk niets aan?

Mark
20-10-02, 11:18
ja bijzonder irritant

bman
20-10-02, 12:04
Jep, iemand met teveel vrije tijd...kan beheer Polls niet na een tijdje 'onstembaar' maken? Dus een verlooptijd van pakweg een week?

Over een apart hoekje speciaal voor polls....

Dienna
20-10-02, 19:50
:zwaai:

Shaheed
21-10-02, 12:20
:regie: Kom op mensen tekenen heb nog maar een paar dagen tijd, voordat ik de petitie ga overhandigen.

Shaheed
21-10-02, 13:00
OOk vreemd, telkens wanneer deze topic boven de lijst komt te staan wordt er onmiddelijk op de poll's gestemd.
Is het poll beest misschien niet zo blij met de petitie actie?

Tetouzint
21-10-02, 16:08
De actie begint aardig te lopen maar er moeten nog meer mensen tekenen...dus teken zo snel mogelijk en laat al je vrienden, kennissen en familieleden ook tekenen want dit is wel het minste wat wij voor Greta kunnen doen!!!

Dienna
21-10-02, 22:50
Up, Up! :lole:

Shaheed
22-10-02, 12:46
http://www.volkskrant.nl/images/gretta.jpg



'Gretta! Gretta! Gretta!' :lole:

Canaris
22-10-02, 12:50
als ik dat salon-socialisten smoelwerk al zie , heb ik gegeten en gedronken voor de hele dag.

Wat een wereldvreemd links radikaal bekkie. het is alsof ze net bij sonja barend heeft gezeten. Een beetje parleren over al het onrecht op deze wereld, alle oplossingen op zak hebben, naar huis gaan , een blikkie Kaviaar open trekken en Mouet Chadon erbij , ach wat was dat weer een zware dag.

Nu Wim nog even zeggen dat hij de vaatwas moet doen, want ik ben te moe.

Shaheed
22-10-02, 13:06
En Canaris , heb je nog getekend of niet?

Ook al ben je het niet met haar eens, vrijheid van meningsuiting is voor allen niemand mag bedreigd worden om haar/zijn mening.

Canaris
22-10-02, 13:14
shaheed

je hebt natuurlijk gelijk. Het hoogste goed in een demokratie is ook die stemmen te respecteren die diametraal op jouw eigen positie staan.

Nee ik ondersteun mevr Duisenberg niet.

Mevr Duisenberg speelt op de demogogische Trommel van de polemiek. Ze draagt geen oplossing aan, agiteerd enkelt, en geniet de licht der schijnwerpers. Maak je geen ilusie. Mevr Duisenberg is het hemd nader dan de rok.

Ik heb daar buiten ook nog een persoonlijke rothekel aan haar, maar dat heeft met haar Vitae te maken.

Jammer dat de palestijnse zaak , WEER zo extreme voorspreker huldigt.
Het dient de zaak niet

Canaris
22-10-02, 13:16
ps. er zijn duizende heren en dames die zich voor jullie zaak sterk maken

Die heten geen duisenberg en daarom is het gerechtvaardigd dat gretta als de vrouw van , wordt afgestempelt

Shaheed
22-10-02, 13:31
Ja dat kan best Canaris maar ik vindt jullie dan toch wel met twee maten meten, ik was het ook niet met Hirschi ali eens maar ze hoefde niet bedreigd te worden.

Maar waarom eisen jullie dat wij wel afstand moeten nemen van de bedreigingen en dat ook wij mevrouw ali moeten steunen om haar mening maar dat wij dat niet van jullie mogen eisen.


Hier heb je twee identieke gevallen beide vrouwen zijn bedreigd om hen mening maar de media en het nederlandse volk blaast de bedrigingen van mevrouw Ali zoveel mogelijk op en nuanceert de bedreigingen van mevrouw Duisenberg.
mevrouw duisenberg wordt helemaal gedemoniseerd en er worden rechtszaken tegen haar aangespannen.
Terwijl mevrouw een fonds krijgt en bescherming van de staat enz..

Vanwaar dat meten met twee maten?
Ik begrijp die gasten niet die zo hard liepen te roepen dat vrijheid van meningsuiting voor iedereen geldt en bla bla maar o wee als iemand het niet eens is met hen dan moet diegene zijn/haar mond maar dichthouden.

Canaris
22-10-02, 13:37
Ik zie de overeenkomstigheid niet zo. Hoogstens heel perifeer, en dan ben ik het met je eens.

Dreigingen zijn altijd het middel diegen zonder argumenten.

Shaheed
22-10-02, 13:50
Dus jij bent het met mij eens dat vrijheid van meningsuiting voor iedereen geldt.

Teken de petitie en laat dat zien, een stem voor mevrouw Duisenberg is een stem voor de democratie.

Ook al ben je het niet met haar eens, ook zij mag zeggen wat zij wil.

Shaheed
22-10-02, 14:25
http://www.volkskrant.nl/images/gretta.jpg



GRETA , GRETA , GRETA :lole: :fpuh:





Nee poll beest je kunt me niet wegstemmen......

Canaris
22-10-02, 14:37
wat is eraan de hand op dit forum?
Ik begrijp er geen bal van.

Posting met als datum 22. okt schijnen echter enkelt een posting van 2 dage geleden te hebben , maar komen wel naar boven??

Maarten
22-10-02, 15:45
Geplaatst door Canaris
Ik zie de overeenkomstigheid niet zo. Hoogstens heel perifeer,

Vrijheid van meningsuiting is een GRONDRECHT!
Het is een waarde 'boven véle andere!
Het is HET grote middel tegen dictaturen, tege sociale dwang, tegen godsdienstfanaten, tegen onrecht, tegen machtmisbruik, tegen ongelijkheid, enz enz enz!!!

Zodra DAT ter discussie staat, dan laat je alles vallen, en kom je er voor op!

En zodra er misselijkmakende methoden worden ingezet, tegen iemand die een onderbouwde mening geeft, en het NIET over de inhoud van die mening gaat, dan wordt er meegewerkt aan onderdrukking!

En dit is een Top-item! In dit opzicht zijn de kwesties Hirsi en Gretta volstrekt vergelijkbaar! De strijd om de goede omgang met meningen is absoluut een strijd tegen de Barbarij!!

Daarom vind ik, dat je meewerkt met die barbarij, omdat je meer nadruk lecht op het eventuele salon-socialistische aspect, dan op de inhoud van wat ze zegt! Moet de wereld daar blij mee zijn??

Hup Shaheed! Steun betuigen! Jammer van die Poll, maar die steunlijst is belangrijker!

Shaheed
22-10-02, 17:53
http://www.volkskrant.nl/images/gretta.jpg


Up you go!!!! :lole:

Shaheed
22-10-02, 18:24
http://petitie.netfirms.com/gretta.jpg



GRETA , GRETA , GRETA

Shaheed
22-10-02, 19:34
:lole:

Shaheed
22-10-02, 20:40
http://petitie.netfirms.com/gretta.jpg









:lole:

Mark
22-10-02, 20:42
Shaheed, blijf je dit doen? ;)

Ga je de lijst persoonlijk overhandigen?

Shaheed
22-10-02, 20:45
Ja ik ga binnenkort de hele lijst uitprinten en persoonlijk overhandigen aan mevrouw Duisenberg.

Mark
22-10-02, 20:48
Kijk eens aan!

Shaheed
22-10-02, 20:51
Shaheed komt zijn beloften altijd na.....




Het poll beest probeert mij weg te stemmen maar ik ben hem telkens voor , blijkbaar is het poll beest niet zo blij met de petitie actie.

Tetouzint
22-10-02, 21:30
En ik ga Shaheed helpen in de strijd tegen het poll beest!!

Gretta we love u!!!! :handbang:

A. Haselhoef
22-10-02, 21:37
Geplaatst door Canaris
shaheed

je hebt natuurlijk gelijk. Het hoogste goed in een demokratie is ook die stemmen te respecteren die diametraal op jouw eigen positie staan.

Nee ik ondersteun mevr Duisenberg niet.

Mevr Duisenberg speelt op de demogogische Trommel van de polemiek. Ze draagt geen oplossing aan, agiteerd enkelt, en geniet de licht der schijnwerpers. Maak je geen ilusie. Mevr Duisenberg is het hemd nader dan de rok.

Ik heb daar buiten ook nog een persoonlijke rothekel aan haar, maar dat heeft met haar Vitae te maken.

Jammer dat de palestijnse zaak , WEER zo extreme voorspreker huldigt.
Het dient de zaak niet

Wiens zaak?
Niemand is perfect. Elke voorspreker bestempelen als extreem of niet goed, dient alleen de zaak van de zionisten. Jij bent toch geen zionist?

Abdullah

Shaheed
23-10-02, 12:26
http://petitie.netfirms.com/gretta.jpg






Up you go :lole:

plexus
23-10-02, 12:30
...waar is mevr. G.duisenberg eigenlijk...?

jaja
23-10-02, 15:11
Geplaatst door Maarten


Vrijheid van meningsuiting is een GRONDRECHT!
Het is een waarde 'boven véle andere!
Het is HET grote middel tegen dictaturen, tege sociale dwang, tegen godsdienstfanaten, tegen onrecht, tegen machtmisbruik, tegen ongelijkheid, enz enz enz!!!

Zodra DAT ter discussie staat, dan laat je alles vallen, en kom je er voor op!

En zodra er misselijkmakende methoden worden ingezet, tegen iemand die een onderbouwde mening geeft, en het NIET over de inhoud van die mening gaat, dan wordt er meegewerkt aan onderdrukking!

En dit is een Top-item! In dit opzicht zijn de kwesties Hirsi en Gretta volstrekt vergelijkbaar! De strijd om de goede omgang met meningen is absoluut een strijd tegen de Barbarij!!

Daarom vind ik, dat je meewerkt met die barbarij, omdat je meer nadruk lecht op het eventuele salon-socialistische aspect, dan op de inhoud van wat ze zegt! Moet de wereld daar blij mee zijn??

Hup Shaheed! Steun betuigen! Jammer van die Poll, maar die steunlijst is belangrijker! vrijheid van mening is een grondrecht, maar je moet jouw uiting niet op een extreem kwetsende manier verwoorden. De aanklacht tegen Greta Duisenberg is niet vanwege het feit dat ze het voor de palestijnen opneemt, maar vanwege het feit dat zij met haar 6 miljoen opmerking en lach zeer kwetsend bezig is geweest.

Hirsi Ali is bedreigd vanwge het feit dat zij de Islam aan wees als oorzaak voor misstanden in bepaalde moslimgemeenschappen. Dat is een mening. Greta kon haar steun aan de palestijnen heel goed verwoorden zonder die opmerking en lach. Dat was geen mening, maar een "grap" van bedenkelijk en kwetsend niveau.

Bovendien zijn de bedreigingen anders. Greta wordt voor de rechter gedaagd en heeft een reele kans zich te verdedigen. Als het onder de vrijheid van meningsuiting valt, zal de rechter haar vrijspreken.
Hirsi Ali wordt anoniem bedreigt met fysiek geweld, waartegen voor haar persoonlijk geen verweer mogelijk is.

De verschillen tussen beide vrouwen zijn voor mij vrij groot. En het is opvallend hoeveel mensen haar petitie hebben getekend en nu zeggen dat ze liever niet met haar geassocieerd willen worden. Die mensen steunen de palestijnen nog steeds, echter vinden ze het gedrag van Greta verwerpelijk.

Maarten
23-10-02, 16:23
Jaja.. we hebben in die palestijns-Israelische zaak een aantal belangrijke mensen voor het voetlicht, die je bijvoorbeeld in de volgende catagorien kunt onderverdelen: oorlogsmisdadigers, grove leugenaars, verdraaiiers, ontkenners, politici die alleen met de mond een oplossing voor staan, geschiedvervalsers, corrupten, enz enz….

Kun jij me uitleggen – in dit hele woud van échte smerige streken – waarom de aandacht zo moet uit gaan – naar iemand – die tijdens een zéer jolig interview – een zeer terloopse opmerking maakt – waarvan de bedoeling nog niet eens duidelijk is – en daarvoor een aangevraagde vervolging wegens antisemitisme krijgt???

Get Serious!!..

Hier wordt gewoon een politieke hetze tegen een belangrijke politieke tegenstander gemaakt, met de énkele bedoeling om haar in diskrediet te brengen!!!
En daarbij wordt voor de zoveelste keer lukraak het wapen van de beschuldiging van antisemitisme ingezet. Tot zo ver de écht relevante feiten in deze storm in een glas water!

Zowel jij als Simon doen me in deze kwestie denken aan die kindertjes, die na het zien van die oorlogsfilm zo geschókt waren!! Vanwege wat? Het Hóndje ging dood!

Wordt toch eens wakker man. Gretta is geen antisemiet! Gretta heeft niet opzettelijk willen beledigen! Ze heeft een klein fóutje gemaakt, guttegutteguttegut! In het ontstellende krachtveld van contradicties in die Palestijnse zaak, en de hele innerlijke stress die het oproept, als je daar midden in staat, is ze misschien even cynisch geweest!… Is dát het?? Effe niet helemaal politiek correct?? Ga toch weg!! Een absolute splínterkwestie, in vergelijking tot wat de overige deelnemers in de hele Palestijnse kwestie presteren!

Zelfs het principe, dat je de ene fout niet achter de andere moet verbergen, en alle fouten moet bespreken, is hier ábsoluut potsierlijk!!

Ga jij eens even een stuk schrijven over iemand die écht beledigend geweest is, zoals bijvoorbeeld van Aartsen, die na 911 als minister van buitenlandse zaken, in de kwestie níets anders gedaan heeft n.a.v. die massaschendingen van mensenrechten van Saron, dan de boel sussen, en achter de Amerikanen aan lopen?? En intussen nog tegenwerken in de EU óok nog?? Een grotere ontkenning van slachtingen en vernietigingen heb ik in onze politiek nog niet gezien, en daar valt Gretta met haar twee woorden totáal bij in het niet!

Jouw opstelling, dat is echt het betere salonwerk! Net een theekransje uit de oude koloniale tijd, waarin de vrouwen van die kerels, die de ergste dingen staan te doen, wél zo hun twijfels uitten over wat er zoal gebeurde, maar pas echt geraakt worden, doordat er iemand slúrpt! Got the Picture??….

Verder worden je bijdragen erg gewaardeerd!

Shaheed
23-10-02, 16:57
jaja

Bovendien zijn de bedreigingen anders. Greta wordt voor de rechter gedaagd en heeft een reele kans zich te verdedigen. Als het onder de vrijheid van meningsuiting valt, zal de rechter haar vrijspreken.
Hirsi Ali wordt anoniem bedreigt met fysiek geweld, waartegen voor haar persoonlijk geen verweer mogelijk is.



Dit is echt zo'n onzin, kijk dit is het bewijs dat de media de mensen kan hersenspoelen door middel van de ene bedreiging op te blazen en de andere te nuanceren.

Greta Duisenberg is OOKbedreigd met fysiek geweld en de dood!
Dat de media daar geen aandacht aan heeft besteed om zo niet de joodse gemeenschap in een kwaad daglicht te stellen dat is mij duidelijk, immers er is nu een hetze tegen de islam bezig.
De hetze tegen de joden was 50 jaar geleden.


Hier lees dit maar eens:


Gretta Duisenberg met de dood bedreigd
Van onze verslaggeefster Rachida Azough


AMSTERDAM - Gretta Duisenberg-Bedier de Prairie is donderdag per brief met de dood bedreigd. De politie neemt de zaak zeer serieus en heeft haar per direct laten beveiligen.

De echtgenote van Wim Duisenberg, president van de Europese Centrale Bank (ECB), kreeg gisteren een brief waarin zij alsverdedigster van de Palestijnse zaak door het slijk wordt gehaald. Zes weken geleden hing Duisenberg de Palestijnse vlag uit aan het balkon van haar huis in Amsterdam.

Na een ruzie daarover met de buren, volgde ook een strafklacht van de voorzitter van Federatief Joods Nederland wegens vermeende antisemitische uitspraken. Inmiddels is de vlag weer verwijderd.

Niet alleen de politie in Amsterdam en Duitsland zijn bij het onderzoek betrokken, ook de beveiliging van de Nederlandse Bank en de ECB zijn ingeschakeld.

De politie heeft Duisenbergaangeraden om geen interviews te geven en geen mededelingen te doen over de inhoud van de brief. Gretta Duisenberg: 'Ik schrik niet zo snel, maar het was een smerige brief.'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1034313541316.html

i love israel
23-10-02, 17:31
Geplaatst door Shaheed
jaja

Bovendien zijn de bedreigingen anders. Greta wordt voor de rechter gedaagd en heeft een reele kans zich te verdedigen. Als het onder de vrijheid van meningsuiting valt, zal de rechter haar vrijspreken.
Hirsi Ali wordt anoniem bedreigt met fysiek geweld, waartegen voor haar persoonlijk geen verweer mogelijk is.



Dit is echt zo'n onzin, kijk dit is het bewijs dat de media de mensen kan hersenspoelen door middel van de ene bedreiging op te blazen en de andere te nuanceren.

Greta Duisenberg is OOKbedreigd met fysiek geweld en de dood!
Dat de media daar geen aandacht aan heeft besteed om zo niet de joodse gemeenschap in een kwaad daglicht te stellen dat is mij duidelijk, immers er is nu een hetze tegen de islam bezig.
De hetze tegen de joden was 50 jaar geleden.


Hier lees dit maar eens:


Gretta Duisenberg met de dood bedreigd
Van onze verslaggeefster Rachida Azough


AMSTERDAM - Gretta Duisenberg-Bedier de Prairie is donderdag per brief met de dood bedreigd. De politie neemt de zaak zeer serieus en heeft haar per direct laten beveiligen.

De echtgenote van Wim Duisenberg, president van de Europese Centrale Bank (ECB), kreeg gisteren een brief waarin zij alsverdedigster van de Palestijnse zaak door het slijk wordt gehaald. Zes weken geleden hing Duisenberg de Palestijnse vlag uit aan het balkon van haar huis in Amsterdam.

Na een ruzie daarover met de buren, volgde ook een strafklacht van de voorzitter van Federatief Joods Nederland wegens vermeende antisemitische uitspraken. Inmiddels is de vlag weer verwijderd.

Niet alleen de politie in Amsterdam en Duitsland zijn bij het onderzoek betrokken, ook de beveiliging van de Nederlandse Bank en de ECB zijn ingeschakeld.

De politie heeft Duisenbergaangeraden om geen interviews te geven en geen mededelingen te doen over de inhoud van de brief. Gretta Duisenberg: 'Ik schrik niet zo snel, maar het was een smerige brief.'

http://www.volkskrant.nl/binnenland/1034313541316.html

die brief is van eind mei, en hoezo is er geen aandacht aan besteed? het stond toch in de volkskrant.

met andere woorden shaheed je kletst uit je nek.

Shaheed
23-10-02, 17:40
Nee hoor helemaal niet, er is veel te weinig aandacht aan besteed om zo geen haat jegens de joodse gemeenschap te creëeren.

Het is niet geweest op Nova ook niet op netwerk ook niet bij Barend en van Dorp, ook is het niet besproken bij het lagerhuis en ook niet bij Witteman, maar bij elke uitzending is wel de doodsbedrieging van mevrouw Ali besproken.

Dat is nog niet alles, voor mevrouw Ali is er een fonds opgericht , een website , politie bescherming enz...
Terwijl mevrouw Duisenberg de beveiliging uit eigen zak mag betalen.

De bedreiging van mevrouw Duisenberg heeft slechts op een heel klein artikel gestaan in de krant.
Vandaar ook deze petitie actie.

Maar vanwaar eigenlijk die hele hypocrisie?
Kunnen we nu ook uit andere voorbeelden met bewijs gerust zeggen dat de nederlandse media HYPOCRIET IS?

sweet&honest
23-10-02, 20:05
Geplaatst door Maarten


En éen ding is zeker! Door mensen als Gretta komt er mogelijk wél een goede oplossing voor het MO, maar door mensen zoals de joden op deze site in elk geval niet!

Of had je al iets actiefs gezien, in hun honderden posts op deze site? Ik niet! Die blijven maar rollebollen over bijzaken.


Hey, ik lees net voor t eerst een paar rubrieken, zie tot mijn verbazing dat er joden en islamieten/marokkanen normaal met elkaar communiceren, ik kreeg er zelfs een goed humeur van, en dan kom jij mn stemming bederven.. :fplet: :fplet: :fplet:

Hou nou eens op met islam versus jodendom en andersom.... :fpotver: :fpotver: :fpotver:

Peace is the only key for peace

jaja
24-10-02, 00:09
Geplaatst door Maarten
Jaja.. we hebben in die palestijns-Israelische zaak een aantal belangrijke mensen voor het voetlicht, die je bijvoorbeeld in de volgende catagorien kunt onderverdelen: oorlogsmisdadigers, grove leugenaars, verdraaiiers, ontkenners, politici die alleen met de mond een oplossing voor staan, geschiedvervalsers, corrupten, enz enz….

Kun jij me uitleggen – in dit hele woud van échte smerige streken – waarom de aandacht zo moet uit gaan – naar iemand – die tijdens een zéer jolig interview – een zeer terloopse opmerking maakt – waarvan de bedoeling nog niet eens duidelijk is – en daarvoor een aangevraagde vervolging wegens antisemitisme krijgt??? omdat het in nederland was door een nederlandse met kwetsende woorden en gedrag voor nederlanders.


Get Serious!!..

Hier wordt gewoon een politieke hetze tegen een belangrijke politieke tegenstander gemaakt, met de énkele bedoeling om haar in diskrediet te brengen!!!
En daarbij wordt voor de zoveelste keer lukraak het wapen van de beschuldiging van antisemitisme ingezet. Tot zo ver de écht relevante feiten in deze storm in een glas water!

Zowel jij als Simon doen me in deze kwestie denken aan die kindertjes, die na het zien van die oorlogsfilm zo geschókt waren!! Vanwege wat? Het Hóndje ging dood!

Wordt toch eens wakker man. Gretta is geen antisemiet! Gretta heeft niet opzettelijk willen beledigen! Ze heeft een klein fóutje gemaakt, guttegutteguttegut! In het ontstellende krachtveld van contradicties in die Palestijnse zaak, en de hele innerlijke stress die het oproept, als je daar midden in staat, is ze misschien even cynisch geweest!… Is dát het?? Effe niet helemaal politiek correct?? Ga toch weg!! Een absolute splínterkwestie, in vergelijking tot wat de overige deelnemers in de hele Palestijnse kwestie presteren! ze was jolig en gestresst? Het is geen grote case, tenminste niet voor mij, maar ik kan mij voorstellen dat het voor familieleden van die 6 miljoen heel kwetsend is en dat zij daarom de rechtbank om een uitspraak willen vragen. Zoals ik al zei, haar houding tov de palestijnen valt er in principe buiten, in ieder geval voor mij. Haar opmerking is fout en als mensen zich daaraan storen zodat ze naar de rechtbank gaan is dat hun recht.



Zelfs het principe, dat je de ene fout niet achter de andere moet verbergen, en alle fouten moet bespreken, is hier ábsoluut potsierlijk!!

Ga jij eens even een stuk schrijven over iemand die écht beledigend geweest is, zoals bijvoorbeeld van Aartsen, die na 911 als minister van buitenlandse zaken, in de kwestie níets anders gedaan heeft n.a.v. die massaschendingen van mensenrechten van Saron, dan de boel sussen, en achter de Amerikanen aan lopen?? En intussen nog tegenwerken in de EU óok nog?? Een grotere ontkenning van slachtingen en vernietigingen heb ik in onze politiek nog niet gezien, en daar valt Gretta met haar twee woorden totáal bij in het niet! kan aan mij liggen maar welke slachtingen heb je het over? Jenin wellicht? Wat ik daarover gezegd heb, weet je nu zolangzamerhand al, inclusief mijn bronnen. 9/11 zie ik in eerste instantie los van Sharon en Israel. De geschiedenis van OBL valt op door een gebrek aan interesse in Palestina.


Jouw opstelling, dat is echt het betere salonwerk! ik wou net hetzelfde van jou zeggen ...
Net een theekransje uit de oude koloniale tijd, waarin de vrouwen van die kerels, die de ergste dingen staan te doen, wél zo hun twijfels uitten over wat er zoal gebeurde, maar pas echt geraakt worden, doordat er iemand slúrpt! Got the Picture??….

Verder worden je bijdragen erg gewaardeerd! Voor mij is het heel simpel. Over de Shoa maak je geen grapjes. Als je dat wel doet, moet je niet klagen als je wordt aangeklaagd. Gebeurt naar mijn mening eigenlijk te weinig. Mensen begrijpen blijkbaar niet (meer) hoe kwetsend dat voor andere mensen is. Een grote "cause" praat dat niet recht.