PDA

Bekijk Volledige Versie : demonstratie tegen oorlog irak



Amellady
17-10-02, 16:38
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

Zaterdag 26 oktober is er een demonstratie in A'dam. De demonstratie is tegen de oorlog die Amerika tegen Irak wil voeren. Dedemosntratie begint om 13:00 op de dam.

Zijn jullie er ook bij???


:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

Waiting
17-10-02, 16:43
Zullen er weer brandende amerikaanse vlaggen en bush met snor foto's bij zijn?

I pass..........









P.S ; Wanneer is de pro- aanval op Irak demonstratie?

Amellady
17-10-02, 16:47
Geplaatst door Waiting


P.S ; Wanneer is de pro- aanval op Irak demonstratie?

Ach misschien weer net als de vorige keer he. Een week later en met 4 mensen.

Don
17-10-02, 16:48
Geplaatst door Amellady


Zaterdag 26 oktober is er een demonstratie in A'dam. De demonstratie is tegen de oorlog die Amerika tegen Irak wil voeren. Dedemosntratie begint om 13:00 op de dam.

Zijn jullie er ook bij???



Sorry, ik ben niet zo'n betoger....

Canaris
17-10-02, 16:51
aan me hoela

Ook al ben ik geen voorstander van deze orloog, met gespuis in een rijtje lopen , welke amerikaanse en israelische vlaggen verbranden

Out of the question

mirakel14
17-10-02, 16:52
Geplaatst door Amellady
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

Zaterdag 26 oktober is er een demonstratie in A'dam. De demonstratie is tegen de oorlog die Amerika tegen Irak wil voeren. Dedemosntratie begint om 13:00 op de dam.

Zijn jullie er ook bij???


:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:


Ik kom in ieder geval!

Ikke4real
17-10-02, 16:56
Geplaatst door Canaris
aan me hoela

Ook al ben ik geen voorstander van deze orloog, met gespuis in een rijtje lopen , welke amerikaanse en israelische vlaggen verbranden

Out of the question

Dat was op 13 april het geval, maar het lijkt me logisch dat gemeente Amsterdam geen toestemming zou hebben gegeven voor de demonstratie als er niet strengen tegen dit soort dingen wordt opgetreden.

Amellady
17-10-02, 17:04
Geplaatst door Ikke4real


Dat was op 13 april het geval, maar het lijkt me logisch dat gemeente Amsterdam geen toestemming zou hebben gegeven voor de demonstratie als er niet strengen tegen dit soort dingen wordt opgetreden.

:duim: Juist dat dacht ik dus ook.

Trouwens vorige keer was het allemaal superoverdreven. Er waren 3 gasten die stenen gooiden. Sorry hoor. En andere mensen probeerden ze toen tegen te houden. Dat dit vijf minuteen durende gedeelte van de demonstratie breedwerd uitgemeten in de pers, heeft hun misschien ook iets geleerd.

De politie was toen trouwens super zenuwachtig. Die schrokken zelfs van mij. En geloof me zo heldhaftig zag ik er niet uit, een vrouw van 1:65 en 7 maanden zwanger :rolleyes: .

Don
17-10-02, 17:07
Geplaatst door Amellady
...een vrouw van 1:65 en 7 maanden zwanger

That must be a pretty picture....

Waiting
17-10-02, 17:11
Geplaatst door BiL@L


Die komt niet..

Neej en weet je waarom?

De aanval op Irak is een feit.

Couscousje
17-10-02, 17:17
Ben er.

Cc

Waiting
17-10-02, 17:20
Geplaatst door Amellady


:duim: Juist dat dacht ik dus ook.

Trouwens vorige keer was het allemaal superoverdreven. Er waren 3 gasten die stenen gooiden. Sorry hoor. En andere mensen probeerden ze toen tegen te houden. Dat dit vijf minuteen durende gedeelte van de demonstratie breedwerd uitgemeten in de pers, heeft hun misschien ook iets geleerd.

De politie was toen trouwens super zenuwachtig. Die schrokken zelfs van mij. En geloof me zo heldhaftig zag ik er niet uit, een vrouw van 1:65 en 7 maanden zwanger :rolleyes: .

Ik zou ook zenuwachtig worden, als er mensen uberhaubt mee lopen in een demonstratie waar openlijk Hizballah vlaggen worden gedragen en Hakenkruizen en waar vlaggen worden verbrand kan je van alles verwachten...

Bij de demonstratie een week erna waren de agenten helemaal niet zenuwachtig... :rolleyes:
En er waren toch zo'n 500 mensen aanwezig... Die kunnen aardig veel schade aanrichten...
Hoe zou dat nou komen?

Waiting
17-10-02, 17:26
Geplaatst door BiL@L


Misschien.. Kheb mijn glazen bol niet bij me..

Maar goed.. met rationaliteit kom je ook al een heel eind.. Een feit is iets wat gebeurd of gebeurd is.. De aanval is nog niet begonnen.. Dus geen feit..

Wat wel een feit is, is dat buurland Israel nu ruzie heeft met Libanon om een beetje water, dat is wel een feit..

Neej maar jij snapt ook niet hoe belangrijk "een beetje water" is in het M-O...


Hoe jullie telkens in ieder topic Israel er bij halen is echt merkwaardig...
Dat noemt men obsessief gedrag.... :rolleyes:

Waiting
17-10-02, 17:46
Geplaatst door BiL@L


Tjah.. jij zoekt je volgens mij om de zoveel tijd ook rot voor een leuk "Joods" plaatje.. Gezellie.. zijn we beide obsessief..

O en ik weet als geen ander hoe belangrijk water is jongen.. Kheb in mijn jonge jaren veel vertoefd in gebieden waar water met de ezel diep in een ravijn gehaald werd.. Maar het groen en de zoetheid van dat koele water maakte alles weer goed..

Overigens.. Laat ik maar weer verder gaan met onze obsessie, wel toevallig he, dat Libanon juist nu daar beslag op legt..?

Nou als je dat weet moet je ook kunnen begrijpen waarom Israel zich hier druk om maakt.

Hoezo toevallig?

Dienna
17-10-02, 18:39
Zaterdag 26 okt. om 13.00 uur ook in Rotterdam. Stadhuis, coolsingel 40


Oorlog om olie, macht en geld.

Er heerst een economische crisis over de hele wereld en die verscherpt de concurentie tussen de multinationals en tussen de landen. Met de onderwerping van Afghanistan en de vestiging van Amerikaanse bases in de omringde landen hebben de VS hun invloedsferen drastisch in hun voordeel veranderd.

Nu willen de VS met een aanval op Irak hun macht in het Midden-Oosten uitbreiden en daar een Vs-Vriendelijke regime installeren zoals dat van Karzai in Afghanistan. De volkeren in het Midden-Oosten zijn woedend over de Israelische agressie (met VS-steun) tegen de Palestijnen. Geen Arabische leider durft nog de VS te steunen.

De EU-landen en Rusland en China hebben ook belangen die tegengesteld zijn aan die van de VS. Rusland heeft pas een verdrag getekend van 40 miljard dollar met Irak en heeft ook nog schulden te innen. Ook Duitsland, Frankrijk en China hebben grote contracten getekend met het regime van Saddam Hoessein. Alleen de Vs en Engeland niet.

Meer dan 60 buitenlandse oliemaatschappijen uit 30 landen willen opheffing van het embargo tegen Irak, niet om de situatie van het volk te verbeteren, maar om hun voordeel te doen met het aardgas en de geschatte 330 miljard vaten olie in de bodem. De VS en Engeland willen oorlog om de controle over de oliebronnen en het Midden-OOsten.

De kapitalistische crisis zet aan tot oorlog en brengt alleen nieuwe ellende voor de Irakezen. Zij gaan al 12 jaar gebukt onder het VN-embargo. In de bommen, die het land verwoestten, zat verarmd uranium dat nu nog de gezondheid van honderdduizenden vernietigd. Het volk draagt altijd de laten van de oorlog. Het reactionaire regime van Saddam Hoessein en zijn kliek leeft nog steeds in weelde.

Daarom zal deze demonstratie eisen:

Geen oorlog tegen het Iraakse volk!
Stop de "nieuwe oorlog" van Bush!!
Alle buitenlandse troepen weg uit Afghanistan en het Midden-Oosten!!
Imperialisten handen af van het Midden-Oosten!!

Dienna
20-10-02, 19:56
:fucyc: