PDA

Bekijk Volledige Versie : Tranen vandaag om Sallah-Eddien (Rafah)



Dienna
17-10-02, 18:17
Dit jaar was ik in Rafah in de wijk Sallah-eddien. De wijk ligt 5 minuten van de Egyptische grens vandaan. Het was er totaal verwoest; je kon de tanksporen nog zien. Aan de muur hingen tientallen foto's van gesneuvelde mannen.
Kinderen speelden tussen het puin en de oudjes zaten op hun plastic stoelen voor de deur van hun zwaar beschadigde huizen.

Vandaag 17/10 hoorde ik op Al-Jazeera dat er weer Israelische tanks zijn binnengevallen in Sallah-Eddien. Ik zetten de TV harder:"2 vrouwen en 2 kinderen zijn neergeschoten door ISraelische soldaten." Het raakte me echt, want ik heb veel kinderen en vrouwen ontmoet tijdens mijn bezoek daar. Ik belde meteen naar Palestina om te horen wat er precies is gebeurd;

Omdat de wijk aan de grens van Egypte ligt en veel Palestijnen proberen te vluchten naar Egypte wil het leger graag het gezag in de wijk Sallah-Eddien opeisen. De bewoners pikken dit niet en komen in opstand omdat zij gewoon in vrijheid willen leven zonder avondklokken en beperking van hun bewegingsvrijheid. Als sinds de 1e intifada staat deze wijk bekend om zijn vele gesneuvelden. Vandaag was het dus weer zover; het leger bezette de wijk en de vrouwen en kinderen moesten het bekopen. Een van de twee kinderen lag op het tijdstip dat ik belde dood te bloeden op de plek waar de foto's hingen van de vrijheidstrijders. Niemand mocht en kon bij hem komen.

Dit heeft me in het diepste geraakt....

Moge Allah de bewoners van de wijk Sallah-Eddien en de rest van de PAlestijnse bevolking bevrijden van hun tirannen! Moge Allah hen kracht, geduld en troost schenken insha-allah.

http://www.israa.nl/images/images/ruine1.jpg
Kijk wat het Joodse leger heeft aangericht in Sallah-Eddien.

http://www.israa.nl/images/images/ruine2.jpg
De grens van Egypte aan de horizon

Pixelshade
17-10-02, 20:36
zijner nog joodse zionisten op dit forum die deze actie willen goedpraten of nog een bron willen?

Girl@Egy
17-10-02, 20:46
Geplaatst door Dienna
Dit heeft me in het diepste geraakt....

Moge Allah de bewoners van de wijk Sallah-Eddien en de rest van de PAlestijnse bevolking bevrijden van hun tirannen! Moge Allah hen kracht, geduld en troost schenken insha-allah.

[/B]

Amien ye Rab! :droef:
Als het aan mij lag zou ik al die palestijnse kindjes overbrengen naar egypte..maar ja vluchten is ook geenoplossing :rolleyes:

bman
17-10-02, 20:49
Ik geloof dat niemand vrolijk wordt van geweld. Maar informatie van mevrouw Dienna is altijd nogal 'gekleurd' en op zijn zachts gezegd nogal onbetrouwbaar. Iemand die over het 'joodse leger' schrijft en KKK voormannen als betrouwbare wetenschappelijk bronnen aanhaalt als het over 'de joden' gaat is natuurlijk iemand die op zijn zachts gezegd van bedenkelijk pluimage is.

Elk kind, elke vrouw en elke man die sterft door dit zinloze conflict is er een teveel.

Al Sawt
17-10-02, 21:16
Geplaatst door bman
Ik geloof dat niemand vrolijk wordt van geweld. Maar informatie van mevrouw Dienna is altijd nogal 'gekleurd' en op zijn zachts gezegd nogal onbetrouwbaar. Iemand die over het 'joodse leger' schrijft en KKK voormannen als betrouwbare wetenschappelijk bronnen aanhaalt als het over 'de joden' gaat is natuurlijk iemand die op zijn zachts gezegd van bedenkelijk pluimage is.

Elk kind, elke vrouw en elke man die sterft door dit zinloze conflict is er een teveel.

Je hebt liever nieuws van de CIDI?


Dienna, ik wens je veel sterkte en voel je gesterk uit het feit dat de Palestijnse volk haar lijden dubbel en dwars terug zal betalen, aan hun racistische bezetters.

bman
17-10-02, 21:20
Geplaatst door Al Sawt


Je hebt liever nieuws van de CIDI?

*** Verspreiden die nieuws? Maar goed, je moet wel van hele slechte huize komen wil ik je lager achter dan de KKK. Dienna denkt daar uiteraard anders over.


Dienna, ik wens je veel sterkte en voel je gesterk uit het feit dat de Palestijnse volk haar lijden dubbel en dwars terug zal betalen, aan hun racistische bezetters.

*** Lijden kan je helemaal niet terugbetalen, maar als je op wraak doelt: dat heeft nog nooit, maar dan ook nog nooit iets opgeleverd. Behalve meer leed, meer wraak en meer ellende. Besef je nu nog niet dat het uitgerekend de Palestijnen zijn die in dit conflict keer op keer aan het korste einde trekken?