PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik keur de aanslag op Bali 100% af!



elMasry
17-10-02, 20:32
Ik heb de discussies rond Bali niet helemaal gevolgd en weet dus ook niet precies wie wat heeft gezegd. Ik kan wel zeggen dat ik de aanslag met de volle 100% afkeur. Wie er ook achter zit, dit is een onmenselijke laffe lage trieste daad. En ik hoop met heel m'n hart dat het geen Moslims zijn die het op hun geweten zijn. Helaas begint het daar wel op te lijken. Maar ik noem het dan ook geen moslims. Ik bedoel...hoe kun je in Godsnaam 190 mensen op de meest gruwlijke wijze van het leven beroven en dan zeggen dat je dat in naam van Allah doet. Echt een diepe schande is dat. En kom niet aan met argumenten als: tja, moeten ze maar geen bier drinken. Moet iedereen waarvan je hun gedrag afkeurt worden opgeblazen? Komop hey! Het zijn allemaal mensen als jij en ik. Jonge mensen in de bloei van hun leven! Die gun je toch niet zo'n einde! En ja, het is zo dat wanneer het westerse slachtoffers betreft dat er hier veel meer media-aandacht voor is. En wanneer een Palestijn wordt afgemaakt dan is het vaak van: ach, 't is maar een Palestijn. En ja, het is ook zo dat het Westen geen heilig boontje is. Dit is dan ook geen pleidooi van mij VOOR het Westen. Daarentegen ben ook zeker niet anti-westers. Ben wel anti een aantal regeringsleiders (guess who). Maar samenvattend: Die aanslag op Bali kan gewoon niet!

Nou, barst maar los met de kritiek!

Is,
17-10-02, 20:37
Geplaatst door Kidon2
Tenminste nog iemand die normaal is.


Zijn er genoeg hoor....maarja voel niet de drang om het te gaan verkondigen!

Tomas
17-10-02, 20:37
Bedankt elMasry.

Ik waardeer je standpunt.

Dat is alles.

bman
17-10-02, 20:38
Goed gezegd meissie!

Girl@Egy
17-10-02, 20:39
Geplaatst door Is,



Zijn er genoeg hoor....maarja voel niet de drang om het te gaan verkondigen!

Idd!

Girl@Egy
17-10-02, 20:40
Geplaatst door bman
Goed gezegd meissie!
JA meissie goed gezegd :hihi:

bman
17-10-02, 20:45
Haha... nog even zo door gaan met diplomatiek formuleren en jij wordt onze eerste vrouwelijke premier (premiere?)

Joesoef
17-10-02, 20:59
Ik voor 200%.


By the way,

Wat een kut topic zeg. Vorig jaar 11 september had ik dat gezeur ook. Toen was je pas een goede moslim als je openlijk je afkeur toonde tegen die debielen die de toren in vlogen.

Krijgen we dat gezeur weer. Moet je openlijk afstand nemen want anders........

Mark
17-10-02, 21:02
Namens alle atheisten keur ik deze aanslag af en hoop ik dat het geen atheisten zijn geweest die dit hebben gedaan.

Ook namens alle mensen die Mark heten keur ik dit af.

bman
17-10-02, 21:02
Geplaatst door Joesoef
Ik voor 200%.


By the way,

Wat een kut topic zeg. Vorig jaar 11 september had ik dat gezeur ook. Toen was je pas een goede moslim als je openlijk je afkeur toonde tegen die debielen die de toren in vlogen.

Krijgen we dat gezeur weer. Moet je openlijk afstand nemen want anders........

Dat is geenzins nodig dunkt me, de klootzakkies die deze aanslagen juist WEL goedkeuren, geweld verheerlijken en Al-Quaida en OBL aanhangen en de domme mongolen die maar blijven roepen dat de mossad, de KGB of de CIA de werkelijke plegers van die aanslagen zijn zijn de echte 'targets'.

bman
17-10-02, 21:03
Geplaatst door Mark
Namens alle atheisten keur ik deze aanslag af en hoop ik dat het geen atheisten zijn geweest die dit hebben gedaan.

Ook namens alle mensen die Mark heten keur ik dit af.

En toch vertrouw ik dat atheistische schorriemorrie niet helemaal. Afvoeren naar Schiermonnikoog (ons eigen Guantanamo) dat tuig.

Mark
17-10-02, 21:05
Geplaatst door bman


En toch vertrouw ik dat atheistische schorriemorrie niet helemaal. Afvoeren naar Schiermonnikoog (ons eigen Guantanamo) dat tuig.

nazi! god zal je straffen! :kwaad:

bman
17-10-02, 21:14
Geplaatst door Mark


nazi! god zal je straffen! :kwaad:

Nou, atheistische werkschuwe, dan ben ik in jouw wereld dus volkomen veilig.

Mark
17-10-02, 21:22
Geplaatst door bman


Nou, atheistische werkschuwe, dan ben ik in jouw wereld dus volkomen veilig.

ja! alleen het toeval kan je doden in mijn wereld.

Tomas
17-10-02, 21:24
Geplaatst door Mark


ja! alleen het toeval kan je doden in mijn wereld.

Ah! Zie je wel. Je gelooft wel ergens in.

Mark
17-10-02, 21:36
Geplaatst door Tomas


Ah! Zie je wel. Je gelooft wel ergens in.

Ik geloof in vele dingen! Alleen niets bovennatuurlijks!!

"Do you believe in God?" "I believe in myself"

Het is zo sneu! Mensen die in een volgend leven geloven zullen zich nooit realiseren dat ze het niet bij het juiste eind hebben.... want als je dood gaat is er immers niks meer... je houdt gewoon op te bestaan..

Verzin toch geen fantasien beste mensen om dit te ontkennen maar face reality en maak het meeste van je leven!

kusjes

Mark

~Panthera~
17-10-02, 21:58
Geplaatst door elMasry
Ik heb de discussies rond Bali niet helemaal gevolgd en weet dus ook niet precies wie wat heeft gezegd. Ik kan wel zeggen dat ik de aanslag met de volle 100% afkeur. Wie er ook achter zit, dit is een onmenselijke laffe lage trieste daad. En ik hoop met heel m'n hart dat het geen Moslims zijn die het op hun geweten zijn. Helaas begint het daar wel op te lijken. Maar ik noem het dan ook geen moslims. Ik bedoel...hoe kun je in Godsnaam 190 mensen op de meest gruwlijke wijze van het leven beroven en dan zeggen dat je dat in naam van Allah doet. Echt een diepe schande is dat. En kom niet aan met argumenten als: tja, moeten ze maar geen bier drinken. Moet iedereen waarvan je hun gedrag afkeurt worden opgeblazen? Komop hey! Het zijn allemaal mensen als jij en ik. Jonge mensen in de bloei van hun leven! Die gun je toch niet zo'n einde! En ja, het is zo dat wanneer het westerse slachtoffers betreft dat er hier veel meer media-aandacht voor is. En wanneer een Palestijn wordt afgemaakt dan is het vaak van: ach, 't is maar een Palestijn. En ja, het is ook zo dat het Westen geen heilig boontje is. Dit is dan ook geen pleidooi van mij VOOR het Westen. Daarentegen ben ook zeker niet anti-westers. Ben wel anti een aantal regeringsleiders (guess who). Maar samenvattend: Die aanslag op Bali kan gewoon niet!

Nou, barst maar los met de kritiek!
--------------------

Heel mooi gezegd.

Achter elk slachtoffer treurt een moeder.. :droef:

Couscousje
17-10-02, 22:00
Het boeit me niet zo... Kheb andere dingen aan mijn hoofd die belangrijker zijn dan Bali.

Cc

barfly
17-10-02, 22:14
Het boeit me niet zo... Kheb andere dingen aan mijn hoofd die belangrijker zijn dan Bali.

Dat lijkt wel een westerse reactie... :nl:

bman
17-10-02, 22:21
Geplaatst door barfly


Dat lijkt wel een westerse reactie... :nl:

Hahah, die CC is soms beter geintegreerd dan ikzelf.

elMasry
17-10-02, 23:17
Geplaatst door bman
Goed gezegd meissie!

Even een mini-cursus Arabisch:

el Masry betekent: de Egyptenaar
el Masriyya betekent: de Egyptische

;)

Couscousje
17-10-02, 23:18
Westers?

Geïntegreerd?

Het is gewoon reëel...

Cc

Joesoef
17-10-02, 23:19
Geplaatst door elMasry


Even een mini-cursus Arabisch:

el Masry betekent: de Egyptenaar
el Masriyya betekent: de Egyptische

;)

Ok,

Je bent een mietje. Dat mag, heb ik geen problemen mee.....

bman
17-10-02, 23:22
Geplaatst door elMasry


Even een mini-cursus Arabisch:

el Masry betekent: de Egyptenaar
el Masriyya betekent: de Egyptische

;)

Ay..wat een hele domme fout van mij...ik moet inderdaad gauw een Arabisch gaan leren, dat plan heb ik al een hele lange tijd...en aangezien ik binnenkort klaar ben met de studie, mijn plannen voor 2 maanden indonesie aan diggelen liggen met de huidige situatie, en de economie zo slecht is dat een goede baan nog wel even op zich laat wachten zal daar binnenkort wel tijd voor komen...


Is Egyptisch erg verschillend van Arabisch? Zitten er veel invloeden in van het 'oude' Egypte?

bman
17-10-02, 23:23
Geplaatst door Joesoef


Ok,

Je bent een mietje. Dat mag, heb ik geen problemen mee.....

Hou het nu maar bij die Tarzan van je. ;)

Girl@Egy
17-10-02, 23:23
Geplaatst door Joesoef


Ok,

Je bent een mietje. Dat mag, heb ik geen problemen mee.....

Waar slaat dat op ?!Waar sla JIJ op?waar slaat je ondertekening op?!

Nergens op!Zielig figuurtje! :zwaai:

elMasry
17-10-02, 23:32
Geplaatst door bman


Ay..wat een hele domme fout van mij...ik moet inderdaad gauw een Arabisch gaan leren, dat plan heb ik al een hele lange tijd...en aangezien ik binnenkort klaar ben met de studie, mijn plannen voor 2 maanden indonesie aan diggelen liggen met de huidige situatie, en de economie zo slecht is dat een goede baan nog wel even op zich laat wachten zal daar binnenkort wel tijd voor komen...


Is Egyptisch erg verschillend van Arabisch? Zitten er veel invloeden in van het 'oude' Egypte?

Eh Egyptisch IS Arabisch, maar 't is wel een dialect ja. Elk Arabische land heeft z'n eigen dialect. Dit lijkt natuurlijk wel heel veel op het standaard Arabisch maar er zijn ook wel grote verschillen. Het standaard Arabisch wordt eigenlijk nergens echt gesproken. Alleen bij formele aangelegenheden. Daarnaast is het schrift wel altijd in het standaard Arabisch. Als je een dialect wilt leren is het aan te raden om Egyptisch te leren. Bijna elke Arabier begrijpt dit dialect, aangezien deze door de gigantische Egyptische film- en muziekindustrie overal in het Midden Oosten te zien en te horen is. En NEE, er zijn geen invloeden van het ouder Egypte in de taal.

elMasry
17-10-02, 23:35
Geplaatst door Girl@Egy


Waar slaat dat op ?!Waar sla JIJ op?waar slaat je ondertekening op?!

Nergens op!Zielig figuurtje! :zwaai:

Shukran ya Girl@Egy! :D
Denk aan je alby! Huwa ayy kalaam
Achbarik eh? Kulu tamaam?

Girl@Egy
17-10-02, 23:36
Geplaatst door elMasry


Shukran ya Girl@Egy! :D
Denk aan je alby! Huwa ayy kalaam
Achbarik eh? Kulu tamaam?

el3afw,kan daar gewoon niet tegen, zomaar beledigen!
ana kwayesa elhamdolAllah!
sa'alt sa7bak walla nsiet?

bman
17-10-02, 23:37
Ja het valt me op dat je vaak boekjes kan krijgen over OF Egyptisch Arabisch of Klassiek / Standaard Arabisch (dat bedoelde ik natuurlijk met 'arabisch'). Dus het is verstandiger om eerst Egyptisch te leren? Is dat ook een makkelijkere vorm dan Klassiek Arabisch? Er zijn 2 redenen waarom ik Arabisch zou willen leren: om klassieke Arabische werken te lezen en om 'op straat' met Arabieren te kunnen converseren. Kan je met Klassiek Arabisch wel met mensen praten (met een beetje handen en voeten) of is dat echt een soort abacadabra voor de meeste Arabieren?

elMasry
17-10-02, 23:44
Geplaatst door bman
Ja het valt me op dat je vaak boekjes kan krijgen over OF Egyptisch Arabisch of Klassiek / Standaard Arabisch (dat bedoelde ik natuurlijk met 'arabisch'). Dus het is verstandiger om eerst Egyptisch te leren? Is dat ook een makkelijkere vorm dan Klassiek Arabisch? Er zijn 2 redenen waarom ik Arabisch zou willen leren: om klassieke Arabische werken te lezen en om 'op straat' met Arabieren te kunnen converseren. Kan je met Klassiek Arabisch wel met mensen praten (met een beetje handen en voeten) of is dat echt een soort abacadabra voor de meeste Arabieren?

Nee de meeste Arabieren kennen ook wel standaard arabisch hoor. Dat leren ze gewoon op school. Het Egyptisch dialect is een stuk makkelijker om te leren. Standaard Arabisch bijvoorbeeld heeft naamvallen en dat soort shit. De Egyptenaren doen niet zo moeilijk :D Je moet het zo zien: wil je praten met Arabieren dan is het dialect het beste om te leren. Wil je Arabisch teksten kunnen lezen en/of schrijven (kranten, klassieke teksten, de Qor'an, brieven) dan kun je het beste standaard Arabisch leren. Maar het beste is natuurlijk gewoon allebei leren. Net als ik :D

elMasry
17-10-02, 23:48
Geplaatst door Girl@Egy


el3afw,kan daar gewoon niet tegen, zomaar beledigen!
ana kwayesa elhamdolAllah!
sa'alt sa7bak walla nsiet?

:confused: Ana aasif. aywa nsiet!
Ana tasalt bie 3ala tul bass huwwa
ma-truddish 3aliyya.
Hatasal bie marra tanya!

Joesoef
17-10-02, 23:50
Geplaatst door Girl@Egy


Waar slaat dat op ?!Waar sla JIJ op?waar slaat je ondertekening op?!

Nergens op!Zielig figuurtje! :zwaai:


Neeeeeee die ondertekening van jouw slaat ergens op ..... Girly.......

Girl@Egy
17-10-02, 23:50
Geplaatst door elMasry


:confused: Ana aasif. aywa nsiet!
Ana tasalt bie 3ala tul bass huwwa
ma-truddish 3aliyya.
Hatasal bie marra tanya!

Shokran :wat?!:

ana 7azie we7esh :(

Girl@Egy
17-10-02, 23:54
Geplaatst door Joesoef



Neeeeeee die ondertekening van jouw slaat ergens op ..... Girly.......

I know :verliefd: en mn tekst doet ook he :D

bman
17-10-02, 23:59
Geplaatst door elMasry


Nee de meeste Arabieren kennen ook wel standaard arabisch hoor. Dat leren ze gewoon op school. Het Egyptisch dialect is een stuk makkelijker om te leren. Standaard Arabisch bijvoorbeeld heeft naamvallen en dat soort shit. De Egyptenaren doen niet zo moeilijk :D Je moet het zo zien: wil je praten met Arabieren dan is het dialect het beste om te leren. Wil je Arabisch teksten kunnen lezen en/of schrijven (kranten, klassieke teksten, de Qor'an, brieven) dan kun je het beste standaard Arabisch leren. Maar het beste is natuurlijk gewoon allebei leren. Net als ik :D

Ik denk dat ik met Klassiek begin...heb immers ook EERST latijn geleerd voor ik Italiaans en Spaans ben gaan leren...met latijn in de pocket is het ook veke malen makkelijker om naar die 2 talen toe te herleiden, andersom is lastiger.

Voor naamvallen ben ik niet bang, kom maar op! ;) Weet je toevallig een goede (online) cursus voor zelfstudie? Ik heb niet zo'n zin in klassikaal onderwijs, dat gaat mij te langzaam.

elMasry
18-10-02, 00:15
Geplaatst door bman


Ik denk dat ik met Klassiek begin...heb immers ook EERST latijn geleerd voor ik Italiaans en Spaans ben gaan leren...met latijn in de pocket is het ook veke malen makkelijker om naar die 2 talen toe te herleiden, andersom is lastiger.

Voor naamvallen ben ik niet bang, kom maar op! ;) Weet je toevallig een goede (online) cursus voor zelfstudie? Ik heb niet zo'n zin in klassikaal onderwijs, dat gaat mij te langzaam.

check deze site! http://afl.ajeeb.com

Je moet wel effe registreren maar dat is zo gedaan en is gratish

p.s. de geluidskwaliteit is niet echt goed. ik denk dat dat tijdelijk
is want meestal is het geluid juist heel duidelijk en zuiver

Marsipulami
18-10-02, 00:17
Geplaatst door elMasry
Ik heb de discussies rond Bali niet helemaal gevolgd en weet dus ook niet precies wie wat heeft gezegd. Ik kan wel zeggen dat ik de aanslag met de volle 100% afkeur. Wie er ook achter zit, dit is een onmenselijke laffe lage trieste daad. En ik hoop met heel m'n hart dat het geen Moslims zijn die het op hun geweten zijn. Helaas begint het daar wel op te lijken. Maar ik noem het dan ook geen moslims. Ik bedoel...hoe kun je in Godsnaam 190 mensen op de meest gruwlijke wijze van het leven beroven en dan zeggen dat je dat in naam van Allah doet. Echt een diepe schande is dat. En kom niet aan met argumenten als: tja, moeten ze maar geen bier drinken. Moet iedereen waarvan je hun gedrag afkeurt worden opgeblazen? Komop hey! Het zijn allemaal mensen als jij en ik. Jonge mensen in de bloei van hun leven! Die gun je toch niet zo'n einde! En ja, het is zo dat wanneer het westerse slachtoffers betreft dat er hier veel meer media-aandacht voor is. En wanneer een Palestijn wordt afgemaakt dan is het vaak van: ach, 't is maar een Palestijn. En ja, het is ook zo dat het Westen geen heilig boontje is. Dit is dan ook geen pleidooi van mij VOOR het Westen. Daarentegen ben ook zeker niet anti-westers. Ben wel anti een aantal regeringsleiders (guess who). Maar samenvattend: Die aanslag op Bali kan gewoon niet!

Nou, barst maar los met de kritiek!

Ik vind het tof dat je dit schrijft. Ik ben er tevens vast van overtuigd dat minstens 99% van de moslims dit standpunt van jou zeker deelt. Dat lijkt mij normaal en logisch daarvoor hoef ik zelfs niet eens een moslim te zijn om dat te begrijpen. Dus voor mij had je dit zelfs helemaal niet hoeven posten.

Anderzijds begrijp ik ook wel de mensen die het vertikken om zich altijd maar weer te distantiëren van dingen waarmee ze niets te maken hebben omdat er toevallig moslims bij betrokken zijn.

Ik begrijp zelfs de mensen die de aanslagen goedpraten omdat er nu eenmaal een moment komt dat men het beu wordt om altijd in de verdediging gedrukt te worden. Uiteindelijk keuren zelfs deze mensen die aanslagen niet goed maar hebben ze gewoon zin om tegen de schenen te stampen van de mensen die hen op subtiele manier voortdurend het recht willen ontzeggen om een andere mening te hebben dan zijzelf. Volgens mij is het zogenaamde extremisme van sommige leden van dit forum helemaal geen extremisme maar een normale reflex t.a.v. de bemoeizucht van velen die gewoon niet kunnen verdragen dat moslims over een aantal dingen anders denken dan zijzelf. Het is de ziekelijke bekeringsdrift van een grote groep autochtonen die mensen wel eens (verbaal) agressief maakt. Net zoals autochtonen de deur wel eens dichtslaan voor de getuigen van Jehova die andersdenkenden met hun waanzin om de oren komen slaan. Verzet tegen indoctrinatie is heel gewoon en gezond.

Ik ontken niet dat er extremisten bestaan op deze planeet die zelfs zo ziek zijn dat ze onschuldige mensen willen vermoorden omwillle van hun eigen waanideeën. Maar het is fout om te beweren dat de islam of Mohamed met de pet daar wat mee te maken zou hebben. Extremisme is eerder een psychische ontwikkelingsstoornis van sommige mensen en daar heeft godsdienst of het moslim-zijn niets mee te maken.

Veel autochtonen leggen automatisch een verband tussen islam en terrorisme. Ze begrijpen niet dat dat verband dat ze leggen eerder tussen hun twee oren zit dan dat het iets met de cultuur van de moslims te maken zou hebben. Ik zou mijn autochtone medeprikkers er toch nog eens andermaal aan willen herinneren dat er de afgelopen honderd jaar nog niet één -ik herhaal niet één- terroristische aanslag gepleegd is in Nederland en België waarbij moslims betrokken zijn, ondanks de permanente aanwezigheid van méér dan een miljoen moslims in dit gebied. Objectief gezien zou men zich dus beter bezig houden met verkeersveiligheid en ******preventie want dat zijn dingen die pas echt bedreigend zijn, de rest is massahysterie en collectieve waanzin van witte autochtonen.

elMasry
18-10-02, 00:22
Geplaatst door Marsipulami


Ik vind het tof dat je dit schrijft. Ik ben er tevens vast van overtuigd dat minstens 99% van de moslims dit standpunt van jou zeker deelt ..........................

............................rest is massahysterie en collectieve waanzin van witte autochtonen.

Goed stuk!

bman
18-10-02, 00:35
Geplaatst door elMasry


check deze site! http://afl.ajeeb.com

Je moet wel effe registreren maar dat is zo gedaan en is gratish

p.s. de geluidskwaliteit is niet echt goed. ik denk dat dat tijdelijk
is want meestal is het geluid juist heel duidelijk en zuiver


Shoekran!

Hamza-T
18-10-02, 00:51
Mensen,weer lekker bijten naar de ummah he?
Maar bewijs verdomme maar eens dat moslims dit hebben gedaan!
Doei!

bman
18-10-02, 00:57
Die heeft duidelijk deze draad niet echt gelezen. Arme jongen.

Hamza-T
18-10-02, 01:04
Ik heb dit wel gelezen,waarbij vanuit word gegaan dat het om moslims gaat die dit hebben gedaan.
Waarom moet men dan bevestigen dat men tegen deze aanslag is?
Ik vraag nu aan jou (en de rest van de kafiers hier),ben jij tegen de oorlog tegen Iraq?

Marsipulami
18-10-02, 01:20
Geplaatst door Hamza-T
Ik heb dit wel gelezen,waarbij vanuit word gegaan dat het om moslims gaat die dit hebben gedaan.
Waarom moet men dan bevestigen dat men tegen deze aanslag is?
Ik vraag nu aan jou (en de rest van de kafiers hier),ben jij tegen de oorlog tegen Iraq?

Ik ben christen en precies daarom ben ik tegen een oorlog tegen Irak. Ik weet niet wie de aanslag pleegde in Bali, maar al zou met 200 % zekerheid vaststaan dat het moslims zijn die dit deden, dan zie ik nog steeds geen enkele reden om een oorlog tegen om het even wie te beginnen. Misdadigers moeten opgespoord, gearresteerd en berecht worden. Dat heeft echter op geen enkel ogenblik iets te maken met een land, een volk, een godsdienst of een beschaving die collectief zou verantwoordelijk gesteld moeten worden voor het gedrag van anderen. Een 'preventieve' oorlog is gewoon als gedachte al iets pervers. Ik erken het recht op zelfverdediging, in alle andere gevallen denk ik dat er geen redenen zijn om geweld te gebruiken.

Mark
18-10-02, 07:59
Geplaatst door Hamza-T
Ik heb dit wel gelezen,waarbij vanuit word gegaan dat het om moslims gaat die dit hebben gedaan.
Waarom moet men dan bevestigen dat men tegen deze aanslag is?
Ik vraag nu aan jou (en de rest van de kafiers hier),ben jij tegen de oorlog tegen Iraq?

Deze duivelse kaffir is tegen de oorlog! :ego:

Simon
18-10-02, 10:13
Geplaatst door Joesoef
Wat een kut topic zeg. Vorig jaar 11 september had ik dat gezeur ook. Toen was je pas een goede moslim als je openlijk je afkeur toonde tegen die debielen die de toren in vlogen.

Krijgen we dat gezeur weer. Moet je openlijk afstand nemen want anders........

Ja dat lijkt mij ook wel irritant als je moslim bent. Maar ja er zijn hier ook al veel bijdragen geweest van mensen die de aanslag rechtvaardig noemen zoals er ook mensen zijn die hier openlijk propaganda plegen voor dit soort aanslagen. Dat was na 11 september niet anders. Er is nu eenmaal een categorie (laat het 5% zijn) die dit soort aanslagen als een overwinning ervaart.

Simon

bman
18-10-02, 10:51
Geplaatst door Hamza-T
Ik heb dit wel gelezen,waarbij vanuit word gegaan dat het om moslims gaat die dit hebben gedaan.

*** Dat heeft nog niemand in deze draaad beweerd. Maar als je het wilt weten: het lijkt mij inderdaad zeer waarschijnlijk dat het (extremistische) moslims zijn geweest. 2e Mogenlijkheid (doch minder waarschijnlijk) is elementen uit het leger of ouder machtskliek.

Waarom moet men dan bevestigen dat men tegen deze aanslag is?

*** Dat hoeft niet, men moet het alleen niet gaan zitten goedkeuren zoals yehi, ahmed e.a hebben gedaan. U heeft werklijk niet goed gelezen he?

Ik vraag nu aan jou (en de rest van de kafiers hier),ben jij tegen de oorlog tegen Iraq?

*** Ik ben geen Kafier dus ik eis excuses. En nee, ik ben niet tegen het verwijderen van Saddam Hoessein. Het lijden van zijn volk daarentegen is mij een doorn in het oog en 100% afkeurenswaardig. Ik acht Saddam hier grotendeels verantwoordelijk voor.

Bas
18-10-02, 10:54
Geplaatst door Joesoef
Ik voor 200%.


By the way,

Wat een kut topic zeg. Vorig jaar 11 september had ik dat gezeur ook. Toen was je pas een goede moslim als je openlijk je afkeur toonde tegen die debielen die de toren in vlogen.

Krijgen we dat gezeur weer. Moet je openlijk afstand nemen want anders........

waar het denk ik eerder om gaat is dat veel moslims wel hun mening de godganze dag ventileren over bijv. Irak of Israel maar wanneer uit naam van hun geloof duizenden onschuldige burgers worden vermoord op gruwelijke wijze iedere vorm van kritiek uitblijft.

Bas
18-10-02, 10:56
Geplaatst door Marsipulami


Ik ben christen en precies daarom ben ik tegen een oorlog tegen Irak. Ik weet niet wie de aanslag pleegde in Bali, maar al zou met 200 % zekerheid vaststaan dat het moslims zijn die dit deden, dan zie ik nog steeds geen enkele reden om een oorlog tegen om het even wie te beginnen. Misdadigers moeten opgespoord, gearresteerd en berecht worden. Dat heeft echter op geen enkel ogenblik iets te maken met een land, een volk, een godsdienst of een beschaving die collectief zou verantwoordelijk gesteld moeten worden voor het gedrag van anderen. Een 'preventieve' oorlog is gewoon als gedachte al iets pervers. Ik erken het recht op zelfverdediging, in alle andere gevallen denk ik dat er geen redenen zijn om geweld te gebruiken.

beetje kortzichtig Mars, als in de jaren 30 ****** voortijdig was gestopt hadden we WO2 kunnen voorkomen. Preventieve aanvallen zijn niet per se verkeerd, jij was toch de voorstander van liever voorkomen dan genezen. Heb je ooit stil gestaan bij de gevolgen wanneer Irak een kernmacht zou zijn? Ik denk dat dit moet worden voorkomen en dat de EU de VS hierin moeten steunen. Rome is makkelijker te bereiken met een Iraakse raket dan Washington...

bman
18-10-02, 10:56
Geplaatst door Marsipulami


Ik ben christen en precies daarom ben ik tegen een oorlog tegen Irak. Ik weet niet wie de aanslag pleegde in Bali, maar al zou met 200 % zekerheid vaststaan dat het moslims zijn die dit deden, dan zie ik nog steeds geen enkele reden om een oorlog tegen om het even wie te beginnen.

*** Dat hangt er ook maar vanaf. Stel dat er een mogenheid achgter steekt (laten we zeggen: Brunei of Peru) en die mogenheid gaat door met het trainen en bewapenen van nieuwe terroristen die vergelijkbare daden willen gaan uitvoeren? Ondanks verzoek tot uitlevering van die boeven. In dat geval lijkt me oorlog geen onaannemelijk scenario. Kijk: oorlog is ongewenst en afschuwelijk, maar sommige dingen zijn nog net even erger en afschuwelijker. Zo ben ik ook erg blij dat (om welke redenen of motieven dan ook) de VS ooit heeft besloten een bepaalde dictator in ons eigen continent een lesje te leren. Het was voor velen inderdaad even door een gigantische zure appel heenbijten, maar uiteindelijk is zelfs de vijhand van toen bijzonder blij met wat de VS en de Britten (en anderen!) toen hebben gedaan.

Misdadigers moeten opgespoord, gearresteerd en berecht worden. Dat heeft echter op geen enkel ogenblik iets te maken met een land, een volk, een godsdienst of een beschaving die collectief zou verantwoordelijk gesteld moeten worden voor het gedrag van anderen.

*** Deze open deur lijkt me evident.

Een 'preventieve' oorlog is gewoon als gedachte al iets pervers.

*** Dus, nazi duitsland had niet in pakweg 1935 aangepakt mogen worden? Mochten de Britten en Fransen toen een betere inschatting van de toekomst hebben kunnen maken?

Ik erken het recht op zelfverdediging, in alle andere gevallen denk ik dat er geen redenen zijn om geweld te gebruiken.

*** De verdediging van anderen?

bman
18-10-02, 11:00
Geplaatst door Bas


waar het denk ik eerder om gaat is dat veel moslims wel hun mening de godganze dag ventileren over bijv. Irak of Israel maar wanneer uit naam van hun geloof duizenden onschuldige burgers worden vermoord op gruwelijke wijze iedere vorm van kritiek uitblijft.

Sterker nog er zijn er ook bij die de aanslagen goedkeuren of zlefs de schuld ervoor in de schoenen van de slachtoffers danwel Israel willen duwen.

Ik heb genoeg westerlingen een demonstratie zien houden tegen een oorlog in Irak, ja zelfs tegen het verwijderen van de Talibaan. Ik moet de eerste solidariteitdemo met de Balinezen, de Timorezen,de Amerikanen de Australiers of de eerste demo tegen de Taliban, OBL etc. van islamtische kant nog zien. Het kan zijn dat een land als Irak dit soort demos niet toelaat, grote broer wil natuurlijk alleen maar demos die hem steun betuigen, maar ook hiet ter lande ontbrak zo'n demonstatie tot op heden.