PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik vindt de SP steeds leuker (integratie?)



barfly
17-10-02, 21:47
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200209/integratie.stm

(Sorry iets teveel tekst om te plakken)

Ik als "Hollander" kan er niet zo goed over oordelen natuurlijk :giechel:
Maarreh wat vindt een doorsnee Maroc dr van?

bman
17-10-02, 21:52
Jep, typisch SP, een partij die de dingen bij de naam durft te noemen...mij iets te links, maar wel een partij met pit.

Een echte sociale, linkse partij met ballen. Maar ja, geef mij maar een Zalmpie!

barfly
17-10-02, 22:05
Tja ik twijfel ook een beetje tussen deze uitersten, alleen denk ik dat de VVD het inmiddels wel had kunnen laten zien en de SP een kans verdient

Marsipulami
17-10-02, 23:34
Ik heb het artikel gelezen en het is volgens mij compleet waardeloos. Het is een projectie van de actuele opvattingen van de doorsnee Nederlander op een situatie in een ander land. Men legt de verkeerde verbanden.

Het artikel begint al met te stellen dat een 'geslaagd' integratiebeleid zou af te meten zijn aan het al of niet dragen van een hoofddoek. De WC-pot onzin wordt zonder meer als waar aangenomen, enz.

Het bevestigen van de herkomstidentiteit en kennis van de herkomsttaal is een goede zaak. Verzuiling daar is niets op tegen. Maar de overheid moet zich daar niet te veel mee moeien. Laat dat maar rustig aan de mensen zelf over die weten zelf goed genoeg wat goed voor hen is en weten ook zelf wel welke keuzes de beste zijn voor henzelf en hun kinderen.

Als er in Duitsland een hogere graad van tewerkstelling bestaat bij de migranten zou dat ook wel eens kunnen liggen aan het feit dat de gemiddelde Duitse werkgever minder bevooroordeeld is t.a.v. allochtonen als de gemiddelde Nederlandse werkgever.

Couscousje
17-10-02, 23:57
Geplaatst door barfly
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200209/integratie.stm

(Sorry iets teveel tekst om te plakken)

Ik als "Hollander" kan er niet zo goed over oordelen natuurlijk :giechel:
Maarreh wat vindt een doorsnee Maroc dr van?

De doorsnee Marokkaan vindt dat je als Hollander "ik vind" gewoon zonder dt moet schrijven... In het kader van integratie!

:D

Cc

Tomas
18-10-02, 00:13
Ik weet niet zo gauw een andere partij met een leuk meisje.

Marsipulami
18-10-02, 01:09
Geplaatst door 3alam
SP is toch wel een redelijke partij. En dat gelul over integratie komt me me strot uit.

Haha, ik weet hoe dat komt. Dat gelul over integratie in Nederland is gewoon een manier om met mooie woorden hun eigen intollerantie te verbergen. Moslims hebben een hekel aan het woord 'integratie' omdat dit woord in minstens 99% van de gevallen is misbruikt.

Aan echte integratie zijn slechts twee voorwaarden verbonden en dat is 1) inspanning doen om Nederlands te leren 2) andersdenkenden respecteren.

Al het andere integratiegelul is gewoon bullshit. Zever in pakskes dus.

Fillastiene
18-10-02, 09:19
Sp is tenminste een partij die stabiel is gebleven na al dat politieke gedramatiseer. En Harry van Bommel is helemaal Top!Intelligent, kan goed debateren en helder!

Fillastiene

Deze parij wordt het!

Snuifduif
18-10-02, 10:36
Wat voor last hebben Nederlanders eigenlijk van mensen die geen Nederlands spreken? Dat is juist voordelig voor de wel Nederlands sprekenden; het voorkomt dat ze een zware bok krijgen.

p.s. Nederlanders die de grootste mond hebben over dat allochtonen Nederlands moeten gaan leren, kennen geen eens allochtonen. Dus om een leuke conversatie te voeren is het ze niet te doen. Misschien gewoon een vorm van machtsuitoefening?

Tomas
18-10-02, 10:38
Geplaatst door Snuifduif
Wat voor last hebben Nederlanders eigenlijk van mensen die geen Nederlands spreken? Dat is juist voordelig voor de wel Nederlands sprekenden; het voorkomt dat ze een zware bok krijgen.

p.s. Nederlanders die de grootste mond hebben over dat allochtonen Nederlands moeten gaan leren, kennen geen eens allochtonen. Dus om een leuke conversatie te voeren is het ze niet te doen. Misschien gewoon een vorm van machtsuitoefening?

Waarom heb jij de taal geleerd?

Snuifduif
18-10-02, 11:17
Ik heb onder andere dit geleerd:

1) Vraag

2) Antwoord, vraag.

Fillastiene
18-10-02, 11:29
Geplaatst door Snuifduif
Wat voor last hebben Nederlanders eigenlijk van mensen die geen Nederlands spreken? Dat is juist voordelig voor de wel Nederlands sprekenden; het voorkomt dat ze een zware bok krijgen.

p.s. Nederlanders die de grootste mond hebben over dat allochtonen Nederlands moeten gaan leren, kennen geen eens allochtonen. Dus om een leuke conversatie te voeren is het ze niet te doen. Misschien gewoon een vorm van machtsuitoefening?

Ach, degenen ie eisen dat allochtonen Nederlands moeten leren zijn meestal ook niet de allerslimsten. Vrij humoristisch om een Harry te horen verkondigen dat die Turken es wa moe'en leern.

Fillastiene vol vooroordelen

Tomas
18-10-02, 11:31
Geplaatst door Snuifduif
Ik heb onder andere dit geleerd:

1) Vraag

2) Antwoord, vraag.

Als je Nederlands had geleerd, dan was je op de hoogte geweest van de "retorische vraag". En dan had je geweten wat jezelf geschreven had.

Nu ben je in de war en verwacht dus een antwoord op een niet gestelde vraag.

Daarnaast kan je de vraag die je stelt ook lezen als:
Waarom zou ik Nederlands leren in Nederland?
Ik hoop dat je die vraag misschien zelf kunt beantwoorden aangezien je wel Nederlands kunt schrijven.

Probeer het eens.

Snuifduif
18-10-02, 12:09
Geplaatst door Tomas


Waarom heb jij de taal geleerd?



even later zeg je weer: Als je de Nederlandse taal had geleerd ...


Doe jezelf een plezier en

Check yaself before ya wickedywickedywack yaseeeeeeeeeeelf

plexus
18-10-02, 12:16
Geplaatst door Snuifduif




even later zeg je weer: Als je de Nederlandse taal had geleerd ...


Doe jezelf een plezier en

Check yaself before ya wickedywickedywack yaseeeeeeeeeeelf

big 'd' in your mouth - is bad for your health! :duim:

Tomas
18-10-02, 12:16
Geplaatst door Snuifduif




even later zeg je weer: Als je de Nederlandse taal had geleerd ...


Doe jezelf een plezier en

Check yaself before ya wickedywickedywack yaseeeeeeeeeeelf

Ik wist toen nog niet hoe goed je de taal beheerste. Dus zaken als retorisch niet kende, zelfs niet herkende in je eigen schrijven.

Maar wil je geen antwoord geven of kan je het gewoon niet?

ferrari
18-10-02, 12:21
Geplaatst door Marsipulami
Aan echte integratie zijn slechts twee voorwaarden verbonden en dat is 1) inspanning doen om Nederlands te leren 2) andersdenkenden respecteren.


:duim:
En belangstelling hebben voor elkaar :nl:

Snuifduif
18-10-02, 12:27
Geplaatst door Tomas


Ik wist toen nog niet hoe goed je de taal beheerste. Dus zaken als retorisch niet kende, zelfs niet herkende in je eigen schrijven.

Maar wil je geen antwoord geven of kan je het gewoon niet?

Ik heb inderdaad meer vragen dan antwoorden.

Snuifduif
18-10-02, 12:29
Geplaatst door plexus


big 'd' in your mouth - is bad for your health! :duim:

you ain't have to lie to kick it, doet ook :boogie:

Snuifduif
18-10-02, 12:31
Geplaatst door Tomas


Ik wist toen nog niet hoe goed je de taal beheerste. Dus zaken als retorisch niet kende, zelfs niet herkende in je eigen schrijven.

Maar wil je geen antwoord geven of kan je het gewoon niet?



KAN??

plexus
18-10-02, 12:32
Geplaatst door Snuifduif


you ain't have to lie to kick it, doet ook :boogie:

:D