PDA

Bekijk Volledige Versie : Fortuyn aanhangers zijn pessimistische zeurpieten



Idolater
18-10-02, 02:20
Mensen die Pim Fortuyn aanhangen zijn voor een deel mensen die nooit gestemd hebben. Ik heb Rondom10 van de NCRV gezien vandaag en daarom deze stelling: Fortuyn aanhangers zijn pessimistische zeurpieten

Ik begrijp niet goed waar die beweging uit bestaat. Wat zij willen wordt door Nawijn voor een deel verwoord en vandaar dat hij mogelijke de nieuwe lijsttrekker van de LPF zal worden bij de komende verkiezingen. Die mensen willen iemand die helder populistische taal uitslaat, iemand die de multiculturele samenleving wil indammen en de grenzen wil sluiten. Dat is iets wat kenmerkend is voor die mensen en wat die mensen verenigd. Die hele beweging kent geen levensvisie of ideologie, maar is gebaseerd op klaagzang en jammerklacht. Het zijn pure zeurpieten en pessimisten.

Joesoef
18-10-02, 06:03
Geplaatst door Idolater
Mensen die Pim Fortuyn aanhangen zijn voor een deel mensen die nooit gestemd hebben. Ik heb Rondom10 van de NCRV gezien vandaag en daarom deze stelling: Fortuyn aanhangers zijn pessimistische zeurpieten



Het volk wil gewoon een rasistische populist die de koffiepraat tot een politiek item maakt. Een stem des volks. Dat is dus knkeren op files, benzine prijzen, belasting, buitenlanders en maatregelen die regulerend zijn maar die men als betutelend beschouwd .

Gewoon opium voor het volk.

Tomas
18-10-02, 10:35
Ik zag gister ook een stukkie van rondomtien.

Het viel mij wel op wat een compleet ander mens die Rotterdammer van LN is. Die heeft duidelijk meer schik in het leven, dan die zuurpruimen van lpf. Ik denk dat dat een groot verschil is met de lpf, ja.

Zuurpruimen en cancerpitten.

Marsipulami
18-10-02, 10:41
Geplaatst door Idolater
Mensen die Pim Fortuyn aanhangen zijn voor een deel mensen die nooit gestemd hebben. Ik heb Rondom10 van de NCRV gezien vandaag en daarom deze stelling: Fortuyn aanhangers zijn pessimistische zeurpieten

Ik begrijp niet goed waar die beweging uit bestaat. Wat zij willen wordt door Nawijn voor een deel verwoord en vandaar dat hij mogelijke de nieuwe lijsttrekker van de LPF zal worden bij de komende verkiezingen. Die mensen willen iemand die helder populistische taal uitslaat, iemand die de multiculturele samenleving wil indammen en de grenzen wil sluiten. Dat is iets wat kenmerkend is voor die mensen en wat die mensen verenigd. Die hele beweging kent geen levensvisie of ideologie, maar is gebaseerd op klaagzang en jammerklacht. Het zijn pure zeurpieten en pessimisten.

Ja klopt, verzuurde zeurpieten die niet weten wat een heerlijk mooi landje Nederland wel is. :wat?!:

mulan
18-10-02, 10:51
Ik vraag me alleen af wat ze met die Nawijn moeten,die man heeft toch totaal geen charisma(dat is toch hetgene wat ze zoeken)...........dus stemmen binnen halen gaat ook lastig voor hem worden maar gelukkig voor hem is er iets wat zijn suffe kop kan doen verbleken waardoor mensen toch op hem gaan stemmen en het recept is .............................................DE ALLOCHTONEN,hij hoeft alleen maar een paar keer die fantastische ideeen van hem naar voren te brengen en het aantal stemmen zal toenemen.
En inderdaad die mensen zijn zeker wel zeurpieten..............vooral die vrouw.Wat een mens zeg,stem dan niet.


Oh en ik denk by the way dat de LPF misschien hetzelfde gaat gebeuren als LN.Heinsbroek is weg(hij was de meest populaire en ook nog eens behoorlijk direct en hij is een blije :p )en hij gaat waarschijnlijk een nieuwe partij oprichten,gevolg:stemmen zullen naar zijn partij gaan en LPF blijft achter met de 'harde' kern.Het LN effect nadat Pim Fortuyn wegging(natuurlijk zal het zo'n vaart wel niet hebben maar het kan toch?)

Tomas
18-10-02, 10:59
Voorspellen is hartstikke moeilijk.

Ik dacht dat na de moord op Fortuyn dat er niks van lpf zou overblijven, omdat het een bijeengeraapt zooitje was dat niks met Pim te maken had eigenlijk.

Maar dat bleek niet het geval.

Ik dacht toen dat er wel weer verkiezingen in september zouden komen, maar dat wordt dus waarschijnlijk januari, terwijl het gekrakeel en amateurisme veel erger was dan ik voor mogelijk had gehouden.'

't gaat nooit zoals ik verwacht. Maar goed ook.

Nu denk ik dat er echt helemaal niks overblijft van de lpf, lhh en lwdj. En mogelijk ietsje meer voor ln.

Bas
18-10-02, 11:01
De mensen die op de LPF hebben gestemd zijn geen pessimisten maar zijn juist jarenlang genegeerd door Den Haag. Ik kan me voorstellen dat bijv. in Rotterdam de maat vol was. Dat de bestaande politieke partijen hier geen antwoord op hebben kunnen formuleren vind ik echt beschamend. Nu zegt - vooral links - he eindelijk kunnen we weer terug naar vroeger; maw kunnen we het volk weer negeren. Om Rosenmöller te quoten: er zijn geen no-go areas in Rotterdam. Ben benieuwd hoe een (linkse) leider die in wit Doorn woont in een kapitale villa deze kennis heeft opgedaan... Enfin, ik hoop dat LN, LPF en alle andere nieuwe partijen uit de kamer worden gestemd en dat de bestaande partijen mensen eens serieus gaan nemen. Daarnaast hoop ik ook dat men eens inclusief gaat denken en kijkt naar wat de inwoners van NL bindt in plaats van scheidt. Ik denk dat Fatima net zo ongelukkig is met de junks in haar straat als Truus.

mulan
18-10-02, 11:05
Geplaatst door Bas
Daarnaast hoop ik ook dat men eens inclusief gaat denken en kijkt naar wat de inwoners van NL bindt in plaats van scheidt. Ik denk dat Fatima net zo ongelukkig is met de junks in haar straat als Truus.


Het probleem is dat die nieuwe partijen ook niet bezig zijn met wat inwoners van Nederland bindt i.p.v scheidt.......................zij zijn eerder bezig met tweedeling zaaien,kijk maar naar die onderontwikkelde opmerking van Nawijn om Nederlands/Marokkaanse jongeren terug te sturen als ze crimineel gedrag vertonen,over binding gesproken :rolleyes:

Bas
18-10-02, 11:07
Geplaatst door mulan



Het probleem is dat die nieuwe partijen ook niet bezig zijn met wat inwoners van Nederland bindt i.p.v scheidt.......................zij zijn eerder bezig met tweedeling zaaien,kijk maar naar die onderontwikkelde opmerking van Nawijn om Nederlands/Marokkaanse jongeren terug te sturen als ze crimineel gedrag vertonen,over binding gesproken :rolleyes:

daarom moeten de bestaande partijen hier op hameren, de problemen niet ontkennen maar tot een gezamelijke oplossing komen.

Marsipulami
18-10-02, 11:09
Geplaatst door Bas
De mensen die op de LPF hebben gestemd zijn geen pessimisten maar zijn juist jarenlang genegeerd door Den Haag. Ik kan me voorstellen dat bijv. in Rotterdam de maat vol was. Dat de bestaande politieke partijen hier geen antwoord op hebben kunnen formuleren vind ik echt beschamend. Nu zegt - vooral links - he eindelijk kunnen we weer terug naar vroeger; maw kunnen we het volk weer negeren. Om Rosenmöller te quoten: er zijn geen no-go areas in Rotterdam. Ben benieuwd hoe een (linkse) leider die in wit Doorn woont in een kapitale villa deze kennis heeft opgedaan... Enfin, ik hoop dat LN, LPF en alle andere nieuwe partijen uit de kamer worden gestemd en dat de bestaande partijen mensen eens serieus gaan nemen. Daarnaast hoop ik ook dat men eens inclusief gaat denken en kijkt naar wat de inwoners van NL bindt in plaats van scheidt. Ik denk dat Fatima net zo ongelukkig is met de junks in haar straat als Truus.

Haha, eindelijk nog eens een goeie ouderwetse LPF-er die zijn stemgedrag blijft verdedigen. Keep the faith Bas ! LPF gaat het allemaal oplossen. :giechel:

Tomas
18-10-02, 11:12
Geplaatst door Marsipulami


Haha, eindelijk nog eens een goeie ouderwetse LPF-er die zijn stemgedrag blijft verdedigen. Keep the faith Bas ! LPF gaat het allemaal oplossen. :giechel:

Gewoon rustig alle lettertjes lezen.

Daarna reageren.

Marsipulami
18-10-02, 11:17
Geplaatst door Tomas


Gewoon rustig alle lettertjes lezen.

Daarna reageren.

Hmm, ok, je hebt gelijk. Ik ga dan maar koffie drinken. :fplet:

Bas
18-10-02, 11:21
Geplaatst door Marsipulami


Haha, eindelijk nog eens een goeie ouderwetse LPF-er die zijn stemgedrag blijft verdedigen. Keep the faith Bas ! LPF gaat het allemaal oplossen. :giechel:

Jij moet echt iets aan je cognitieve vaardigheden doen Mars, begrijpend lezen is toch wel een voorwaarde om mee te doen aan een discussie. Je weet toch al heel lang dat ik overtuigd liberaal ben en geen LPF stemmer. Af en toe kom je zo dom over... jammer voor de discussie. Er is iets aan de hand in Nederland - en Vlaanderen overigens zie Vlaams blok - dat lang is ontkend door de grote gevestigde partijen. Dat wraakt zichzelf altijd. Wanneer men de boodschap niet oppikt zal het probleem blijven voortbestaan. Of wou jij beweren dat er helemaal niets aan de hand is in NL?

Marsipulami
18-10-02, 11:29
Geplaatst door Bas


Jij moet echt iets aan je cognitieve vaardigheden doen Mars, begrijpend lezen is toch wel een voorwaarde om mee te doen aan een discussie. Je weet toch al heel lang dat ik overtuigd liberaal ben en geen LPF stemmer. Af en toe kom je zo dom over... jammer voor de discussie. Er is iets aan de hand in Nederland - en Vlaanderen overigens zie Vlaams blok - dat lang is ontkend door de grote gevestigde partijen. Dat wraakt zichzelf altijd. Wanneer men de boodschap niet oppikt zal het probleem blijven voortbestaan. Of wou jij beweren dat er helemaal niets aan de hand is in NL?

Het grootste probleem met Nederland is dat mensen niet beseffen dat ze in een mooi landje leven dat altijd goed bestuurd werd. Voor een aantal problemen bestaan er nu eenmaal geen mirakeloplossingen en daar moet men maar eens mee leren leven. Criminaliteit kan je niet oplossen met een paar slogans. En de politiek kan evenmin verhinderen dat het regent in Nederland. That's live.

Tomas
18-10-02, 11:44
Geplaatst door Marsipulami


Het grootste probleem met Nederland is dat mensen niet beseffen dat ze in een mooi landje leven dat altijd goed bestuurd werd. Voor een aantal problemen bestaan er nu eenmaal geen mirakeloplossingen en daar moet men maar eens mee leren leven. Criminaliteit kan je niet oplossen met een paar slogans. En de politiek kan evenmin verhinderen dat het regent in Nederland. That's live.

Mars je moet toch wel iets begrijpen? Volgens mij ben jij eigenlijk Melkert, net zo doof.

Criminaliteit zal altijd blijven bestaan, net zoals zelfmoord, drugsgebruik en prositutie.

Tegen deze laatste drie staat Nederland volgens jou veel te tolerant met als gevolg dat alles uit de hand loopt, maar tegen de eerste mag niks gezegd worden van jou.

Bestaat er geen grenzen aan een acceptabele hoeveelheid criminaliteit? Dit mag ongebreideld groeien en staat never nimmer ter discussie?

Dat het niet eenvoudig is op te lossen, staat daar los van. Het gaat er om of je het wilt aanpakken ja of nee. Wil je ontkennen dat het bestaat of wil je het bestrijden.

Nederland is al een hele tijd niet overal meer even gezellig en leuk. Maar van jou moet men de plekjes die nog wel leuk zijn koesteren en de afname accepteren.

Marsipulami
18-10-02, 11:56
Geplaatst door Tomas


Mars je moet toch wel iets begrijpen? Volgens mij ben jij eigenlijk Melkert, net zo doof.

Criminaliteit zal altijd blijven bestaan, net zoals zelfmoord, drugsgebruik en prositutie.

Tegen deze laatste drie staat Nederland volgens jou veel te tolerant met als gevolg dat alles uit de hand loopt, maar tegen de eerste mag niks gezegd worden van jou.

Bestaat er geen grenzen aan een acceptabele hoeveelheid criminaliteit? Dit mag ongebreideld groeien en staat never nimmer ter discussie?

Dat het niet eenvoudig is op te lossen, staat daar los van. Het gaat er om of je het wilt aanpakken ja of nee. Wil je ontkennen dat het bestaat of wil je het bestrijden.

Nederland is al een hele tijd niet overal meer even gezellig en leuk. Maar van jou moet men de plekjes die nog wel leuk zijn koesteren en de afname accepteren.

Hmm, zei ik dan ooit ergens dat men niets mag doen aan de criminaliteit ? Ik vind dat men in Nederland veel te laks optreedt tegen criminaliteit. Er bestaat volgens mij geen acceptabele hoeveelheid criminaliteit. Men moet absoluut niks accepteren en zeker geen wantoestanden gaan legaliseren om het probleem toe te dekken. Maar een justitieel apparaat is een olietanker die wel een aantal kilometers moet varen om een koerswijziging mogelijk te maken. Met slogans als 'harde aanpak' los je niks op. Hoe het dan wel moet daar zou ik een paar honderd A4'tjes voor nodig hebben, maar die zal ik je maar besparen :p.

Tomas
18-10-02, 12:01
Geplaatst door Marsipulami


Hmm, zei ik dan ooit ergens dat men niets mag doen aan de criminaliteit ? Ik vind dat men in Nederland veel te laks optreedt tegen criminaliteit. Er bestaat volgens mij geen acceptabele hoeveelheid criminaliteit. Men moet absoluut niks accepteren en zeker geen wantoestanden gaan legaliseren om het probleem toe te dekken. Maar een justitieel apparaat is een olietanker die wel een aantal kilometers moet varen om een koerswijziging mogelijk te maken. Met slogans als 'harde aanpak' los je niks op. Hoe het dan wel moet daar zou ik een paar honderd A4'tjes voor nodig hebben, maar die zal ik je maar besparen :p.

Ik ben helemaal niet geinteresseerd in jouw A4'tjes.

Het gaat er mij om dat het prioriteit krijgt en dus niet zoals de oude politiek het probleem aanpakte. Doot het glashard te ontkennen. Als "ze" dat weer gaan doen na de verkiezingen zal er weer een lpf op staan. net zolang tot het helemaal uit de hand loopt.

Begrijp je wel dat het beeld dat jij van Nederland hebt in stand is gehouden door deze oude politiek. Dat er geen no-go area's zijn. Dat er geen winkels dagelijks bijna worden leeggeroofd. Dat de politie die precies weet wat ze moet doen om dit op te lossen helemaal niks mocht doen om ook maar 1 probleem op te lossen.

De gevestigde orde was zo zeker van haar gelijk dat de realitiet desnoods maar aangepast moest worden.

Ik zie graag dat deze gevestigde orde weer terug komt in de politiek, maar dan wel wijzer. En iedere keer als ik Melkert weer hoor, denk ik: kut.

Marsipulami
18-10-02, 12:24
Het gaat er mij om dat het prioriteit krijgt en dus niet zoals de oude politiek het probleem aanpakte. Doot het glashard te ontkennen.

Ontkennen is fout, maar olie op het vuur gieten door steeds maar slogans te roepen is ook fout zeker als men zelf ook geen oplossingen heeft maar die illusie wel verspreidt.

Prioriteit is goed maar dan heb je nog steeds geen oplossing. Armoedebestrijding is ook een vorm van criminaliteitsbestrijding en ik stel altijd maar weer vast dat men voortdurend in of/of redeneringen hervalt in Nederland. Alsof het of om preventie of om repressie zou gaan. Als men uit sociale sector middelen weghaalt om meer politiemensen in de schakelen dan is men volgens mij verkeerd bezig. Anderzijds zit je met de realiteit dat je geld maar één keer kan uitgeven. Men moet dus keuzes maken. Het model 'harde aanpak' heeft in de VS (waar er verhoudingsgewijze tien keer meer mensen in de gevangenis zitten dan in Nederland) bewezen dat het ook niet noodzakelijk tot een veiligere samenleving leidt.


Dat de politie die precies weet wat ze moet doen om dit op te lossen helemaal niks mocht doen om ook maar 1 probleem op te lossen.

Ik denk dat dit ook maar een slogan is. Politiemensen hebben ook geen mirakeloplossingen. Er kunnen ongetwijfeld wel dingen verbeteren maar dat is een proces van lange adem en dat zal veel geld tijd en middelen vragen. In ieder geval is 'de oplossing' niet in slogans te vatten.

Tomas
18-10-02, 12:32
Geplaatst door Marsipulami


Ik denk dat dit ook maar een slogan is. Politiemensen hebben ook geen mirakeloplossingen. Er kunnen ongetwijfeld wel dingen verbeteren maar dat is een proces van lange adem en dat zal veel geld tijd en middelen vragen. In ieder geval is 'de oplossing' niet in slogans te vatten.

Er zijn meerdere zaken die tegelijkertijd aangepakt moeten worden. Zo is armoedde bestrijding en scholing een aanpak van de lange termijn en niet echt iets voor de politie.

Maar de politie in AMsterdam weet precies bij naam en toenaam de draaideur criminelen te benoemen. Een aantal van ongeveer 1500 hardnekkig terroristjes.

Ze weten ook precies de gestoorden die de straat op zijn gestuurd in het kader van "nieuw beleid" te traceren. Deze gestoorden zijn niet gek genoeg voor dit "nieuwe beleid" om verplicht opgesloten te worden, maar leveren wel een groot aandeel in de onveiligheid. Aanranden van vrouwen als niet de minste.

De politieagenten zelf weten dat als dit aangepakt wordt het leven in A'dam al weer een stuk leuker wordt. Niet voor de draaideur criminelen en misschien niet voor de gestoorde medemens, maar wel voor een dikke 500.000 overige Amsterdammers.

En misschien dat het de overige randgevallen wat minder aanmoedigt om mee te doen.

Ik hoop dat het toch snel "oude beleid" wordt en blijft.

Marsipulami
18-10-02, 12:47
Geplaatst door Tomas
Maar de politie in AMsterdam weet precies bij naam en toenaam de draaideur criminelen te benoemen. Een aantal van ongeveer 1500 hardnekkig terroristjes.

De politieagenten zelf weten dat als dit aangepakt wordt het leven in A'dam al weer een stuk leuker wordt. Niet voor de draaideur criminelen en misschien niet voor de gestoorde medemens, maar wel voor een dikke 500.000 overige Amsterdammers.

En misschien dat het de overige randgevallen wat minder aanmoedigt om mee te doen.

Ik hoop dat het toch snel "oude beleid" wordt en blijft.

Ok, men beschikt over een databank met mogelijke daders. Wat heeft die mevrouw die van haar handtas is beroofd daar nou aan? Ga je dan alle 'mogelijke daders' opsluiten. Volgens mij moet je eerst bewijzen verzamelen en de 'juiste dader' opsluiten na een correcte juridische procedure en niet de 'mogelijke dader'. Je kan een wet stemmen die handtasdiefstal zwaarder bestraft dan voorheen, dan heb je al een vooruitgang.

Het probleem blijft dat wellicht in 95% van de handtasdiefstallen niet voldoende bewijzen te vinden zijn om de juiste dader te identificeren. Daar zit nou al een groot probleem.

Over draaideurcriminelen. Hoelang mag je een drugverslaafde volgens jou opsluiten die een aantal handtasdiefstallen heeft gepleegd en al een aantal keren is hervallen in criminaliteit. Levenslang ?

magden_david
18-10-02, 12:49
misschien wordt het tijd voor een niet-therapeutische tbs.

Tomas
18-10-02, 12:53
Geplaatst door Marsipulami


Ok, men beschikt over een databank met mogelijke daders. Wat heeft die mevrouw die van haar handtas is beroofd daar nou aan? Ga je dan alle 'mogelijke daders' opsluiten. Volgens mij moet je eerst bewijzen verzamelen en de 'juiste dader' opsluiten na een correcte juridische procedure en niet de 'mogelijke dader'. Je kan een wet stemmen die handtasdiefstal zwaarder bestraft dan voorheen, dan heb je al een vooruitgang.

Het probleem blijft dat wellicht in 95% van de handtasdiefstallen niet voldoende bewijzen te vinden zijn om de juiste dader te identificeren. Daar zit nou al een groot probleem.

Over draaideurcriminelen. Hoelang mag je een drugverslaafde volgens jou opsluiten die een aantal handtasdiefstallen heeft gepleegd en al een aantal keren is hervallen in criminaliteit. Levenslang ?

Ik snap niet helemaal wat je nou probeert te bereiken met woorden verdraaien en alles in het extreme te betrekken?

Heb jij iets tegen het identificeren van problemen? Moet echt alles onbespreekbaar blijven en ontkent worden tot je ontploft?

De bewijzen zijn er zat en voor bijna iedereen is de impact op de samenleving duidelijk.

Maar voor een paar vermoeiende bureaucraten als jij is alles uiteindelijk een incident en moet je mee leren leven.

Marsipulami
18-10-02, 12:55
Geplaatst door magden_david
misschien wordt het tijd voor een niet-therapeutische tbs.

Ja dat is al een goed idee. Het is een hele besparing en ik denk dat een aantal mensen onverbeterlijk zijn. Ik denk dat er veel te hoge maatschappelijke verwachtingen bestaan t.a.v. psychiatrische therapie. Een mens verander je niet meer zo gemakkelijk. En iemand die al een 10-tal keer veroordeeld is, daar mag je wel van uitgaan dat er ook nog een 11e keer komt.

Marsipulami
18-10-02, 13:00
Geplaatst door Tomas


Ik snap niet helemaal wat je nou probeert te bereiken met woorden verdraaien en alles in het extreme te betrekken?

Heb jij iets tegen het identificeren van problemen? Moet echt alles onbespreekbaar blijven en ontkent worden tot je ontploft?

De bewijzen zijn er zat en voor bijna iedereen is de impact op de samenleving duidelijk.

Maar voor een paar vermoeiende bureaucraten als jij is alles uiteindelijk een incident en moet je mee leren leven.

Nou, ik verdenk je er toch van verder van de realiteit te staan dan ik wat deze materie betreft. Maar dit is een dovemansgesprek dus cut the bullshit. Ik ga iets nuttig doen.

Tomas
18-10-02, 13:04
Geplaatst door Marsipulami


Nou, ik verdenk je er toch van verder van de realiteit te staan dan ik wat deze materie betreft. Maar dit is een dovemansgesprek dus cut the bullshit. Ik ga iets nuttig doen.

Visa-verca.

Nederland is Belgie niet. En dat zou jij moeten weten. En helemaal niet als het om kleine criminaliteit bestrijding, gedogen en te ver doorgevoerde tollerantie gaat.