PDA

Bekijk Volledige Versie : Allah houdt niet van homo's



Don
18-10-02, 13:49
Allah houdt niet van homo's

door: Jan Hoek & Hannah Buenting

Een van de grootste taboe's in de islamitische wereld is homoseksualiteit. Ook onder moslims die in Nederland wonen. Islamitische homoseksuelen houden hun geaardheid dikwijls verborgen voor de buitenwereld. Er zijn maar een paar plekken waar zij zichzelf kunnen zijn. Hannah en Jan bezochten zo'n plek.

Nog een beetje angstig lopen we naar Habibi Ana, de homoclub voor Arabieren in de Amsterdamse Lange Leidsedwarsstraat. Een grote regenboogvlag hangt trots boven de deur. Eigenlijk durven we niet, maar toch stappen we stoer naar binnen. De bar zit vol. We zien dikke Arabische mannen met snorren van in de veertig en daartussen zitten aantrekkelijke Tarkan-achtige jongens. Overal staan biertjes. Omgeven door Perzische tapijten, Turkse lampen, homo-erotisch getinte 'vrij veilig' affiches en buikdansmuziek banen we ons een weg door de volle kroeg.

De gastheer van de club heet ons charmant lachend welkom. Hij stelt ons aan allerlei mensen voor die betrokken zijn bij de club. We merken helemaal niks van het taboe, want iedereen praat vrijuit over zijn geloof en seksuele geaardheid. We voelen ons al direct opgenomen in de groep, ook al zijn we geen islamitische homo's. De bar zit namelijk vol met mensen van vele religies, rassen en geaardheden. De islamitische homo's overheersen natuurlijk wel. Na onze introductie besluiten we om onze vragenronde te beginnen bij de uitsmijter.

We vragen hem of de club bestookt wordt door agressieve jongeren die Habibi Ana zien als een smet op de moslimgemeenschap. De man werkt er nog niet zo lang en zegt dergelijke incidenten niet te hebben meegemaakt. Wel kan hij ons vertellen dat het COC regelmatig door boze moslimjongeren werd benaderd. Op die wijze komt hij hier terecht. De portier blijkt een getrouwde islamitische hetero te zijn. Hij snapt eigenlijk niet zo goed hoe je homo en moslim kunt zijn maar gaat er niet verder op in. "Ik doe hier mijn werk en ga verder niet oordelen over wat anderen doen."

Er komen twee jonge jongens binnen. Ze vallen ons direct op. Dimitri (18) is Indonesisch-Grieks en is niet gelovig. Elias (19) is een Marokkaanse moslim. Dat wil zeggen, zijn ouders zijn moslim. Sinds zijn veertiende leidt hij een homoseksueel leven. Als we vragen hoe hij zijn geloof en seksuele voorkeur combineert, zegt hij: "Het is onmogelijk moslim te zijn en tegelijkertijd homo. Dat is in strijd met elkaar. Om die reden ben ik ook van mijn geloof afgestapt. Ik heb vrij snel aan mijn ouders verteld dat ik homo ben. Mijn moeder accepteert het wel maar mijn vader niet. Hij zal het ook nooit accepteren. Er wordt niet meer over gepraat. Met mijn moeder heb ik het er wel af en toe stiekem over. Zo gaat dat meestal in moslimgezinnen. Als ik met een jongen thuis kom, dan is hij gewoon een vriend van me."

Heeft hij heteroseksuele Marokkaanse vrienden? "Ik zat vroeger in een vriendengroep met voornamelijk andere Marokkaanse jongens. Op een dag vroegen ze of ik homo was. Ik heb toen maar eerlijk gezegd van wel. Die vrienden zie ik dus nooit meer. Dat accepteren ze niet." Dimitri switcht naar een ander onderwerp: "In de Exit, een homoclub waar we vaker komen, lopen veel Marokkaanse jongens en mannen rond." Elias: "Ze zijn daar anoniem. Wanneer je vraagt of ze homo zijn, dan doen ze daar heel vaag over. Zij leiden een echt dubbelleven. Hebben thuis een vrouw en doen hier wat ze eigenlijk willen." Het kan nog gekker. "Een vriend van me heeft een vrouw waarmee hij een heteroleven leidt voor de buitenwereld. In het echt is die vrouw lesbisch en die vriend homo. Ze hebben dus geen seks met elkaar, maar zoeken hun heil ergens anders."

Op de bank tegenover ons zit een andere jonge knappeling, omringd door oudere mannen. Fary (21) draagt een glimmend shirt met schildpaddenmotief. Hij is moslim en weet niet zo goed hoe hij dit kan combineren met het homo-zijn. Hij wil later dan ook absoluut met een vrouw trouwen, ook al geeft hij op seksueel gebied de voorkeur aan gay sex. Desondanks spreekt het voor zich dat hij een vrouw zal huwen. Een huwelijk kan hij verantwoorden tegenover zijn familie, waarvan alleen zijn broer weet over zijn gevoelens voor jongens.

Denkt hij dat Allah zijn gedrag afkeurt? "Er mag zoveel niet volgens de Koran." Fary wijst op zijn biertje. "In principe wijst Allah het af." Hij kijkt ongemakkelijk op als een grote nicht ons bruut onderbreekt. "Jullie vraagstelling is helemaal verkeerd!" schreeuwt hij. "Ik heb de Koran van voor naar achter doorgelezen en er staat nergens dat homoseksualiteit niet mag. Dat heeft de Nederlandse samenleving ervan gemaakt. Als jullie de Koran hadden gelezen, dan hadden jullie hele andere vragen gesteld." Hij is de enige in de bar die zegt dat je van de Koran wel homo mag zijn. Volgens de anderen keurt Allah het af, of zoals een bezoeker het zegt: "Je hebt goede moslims en slechte moslims. Ik ben geen goede."

Het halve café luistert inmiddels mee naar de discussie. Jan wordt door een man gewenkt. Deze vertelt hem dat de dikke lelijkerd naast hem Jan heel graag al die regeltjes uit de Koran op zijn kamer thuis wil uitleggen. Hannah wordt platgeknuffeld door een gezellige oude homo die haar vertelt hoe lief ze wel niet is. Dubieus, want een seconde later staat hij voor onze neus met een andere man te bekken. Om ons heen staan mensen uitbundig te buikdansen. We mogen meedoen, maar slaan dit dankbaar af. Volgende keer misschien. We lopen weg en weten eigenlijk nog steeds niet precies wat een moslimhomo is. Een gezellige avond hebben we wel gehad.

Couscousje
18-10-02, 13:55
Dit is eGt een uitgekauwd onderwerp... Waarom het zo gerecycled wordt, snap ik niet... 2 dingen staan haaks tegenover elkaar en er zal nooit of te nimmer die gulden middenweg gevonden worden...

Laat het rusten.

Cc

plexus
18-10-02, 13:58
Geplaatst door Don
Allah houdt niet van homo's

door: Jan Hoek & Hannah Buenting

Een van de grootste taboe's in de islamitische wereld is homoseksualiteit. Ook onder moslims die in Nederland wonen. Islamitische homoseksuelen houden hun geaardheid dikwijls verborgen voor de buitenwereld. Er zijn maar een paar plekken waar zij zichzelf kunnen zijn. Hannah en Jan bezochten zo'n plek.

Nog een beetje angstig lopen we naar Habibi Ana, de homoclub voor Arabieren in de Amsterdamse Lange Leidsedwarsstraat. Een grote regenboogvlag hangt trots boven de deur. Eigenlijk durven we niet, maar toch stappen we stoer naar binnen. De bar zit vol. We zien dikke Arabische mannen met snorren van in de veertig en daartussen zitten aantrekkelijke Tarkan-achtige jongens. Overal staan biertjes. Omgeven door Perzische tapijten, Turkse lampen, homo-erotisch getinte 'vrij veilig' affiches en buikdansmuziek banen we ons een weg door de volle kroeg.

De gastheer van de club heet ons charmant lachend welkom. Hij stelt ons aan allerlei mensen voor die betrokken zijn bij de club. We merken helemaal niks van het taboe, want iedereen praat vrijuit over zijn geloof en seksuele geaardheid. We voelen ons al direct opgenomen in de groep, ook al zijn we geen islamitische homo's. De bar zit namelijk vol met mensen van vele religies, rassen en geaardheden. De islamitische homo's overheersen natuurlijk wel. Na onze introductie besluiten we om onze vragenronde te beginnen bij de uitsmijter.

We vragen hem of de club bestookt wordt door agressieve jongeren die Habibi Ana zien als een smet op de moslimgemeenschap. De man werkt er nog niet zo lang en zegt dergelijke incidenten niet te hebben meegemaakt. Wel kan hij ons vertellen dat het COC regelmatig door boze moslimjongeren werd benaderd. Op die wijze komt hij hier terecht. De portier blijkt een getrouwde islamitische hetero te zijn. Hij snapt eigenlijk niet zo goed hoe je homo en moslim kunt zijn maar gaat er niet verder op in. "Ik doe hier mijn werk en ga verder niet oordelen over wat anderen doen."

Er komen twee jonge jongens binnen. Ze vallen ons direct op. Dimitri (18) is Indonesisch-Grieks en is niet gelovig. Elias (19) is een Marokkaanse moslim. Dat wil zeggen, zijn ouders zijn moslim. Sinds zijn veertiende leidt hij een homoseksueel leven. Als we vragen hoe hij zijn geloof en seksuele voorkeur combineert, zegt hij: "Het is onmogelijk moslim te zijn en tegelijkertijd homo. Dat is in strijd met elkaar. Om die reden ben ik ook van mijn geloof afgestapt. Ik heb vrij snel aan mijn ouders verteld dat ik homo ben. Mijn moeder accepteert het wel maar mijn vader niet. Hij zal het ook nooit accepteren. Er wordt niet meer over gepraat. Met mijn moeder heb ik het er wel af en toe stiekem over. Zo gaat dat meestal in moslimgezinnen. Als ik met een jongen thuis kom, dan is hij gewoon een vriend van me."

Heeft hij heteroseksuele Marokkaanse vrienden? "Ik zat vroeger in een vriendengroep met voornamelijk andere Marokkaanse jongens. Op een dag vroegen ze of ik homo was. Ik heb toen maar eerlijk gezegd van wel. Die vrienden zie ik dus nooit meer. Dat accepteren ze niet." Dimitri switcht naar een ander onderwerp: "In de Exit, een homoclub waar we vaker komen, lopen veel Marokkaanse jongens en mannen rond." Elias: "Ze zijn daar anoniem. Wanneer je vraagt of ze homo zijn, dan doen ze daar heel vaag over. Zij leiden een echt dubbelleven. Hebben thuis een vrouw en doen hier wat ze eigenlijk willen." Het kan nog gekker. "Een vriend van me heeft een vrouw waarmee hij een heteroleven leidt voor de buitenwereld. In het echt is die vrouw lesbisch en die vriend homo. Ze hebben dus geen seks met elkaar, maar zoeken hun heil ergens anders."

Op de bank tegenover ons zit een andere jonge knappeling, omringd door oudere mannen. Fary (21) draagt een glimmend shirt met schildpaddenmotief. Hij is moslim en weet niet zo goed hoe hij dit kan combineren met het homo-zijn. Hij wil later dan ook absoluut met een vrouw trouwen, ook al geeft hij op seksueel gebied de voorkeur aan gay sex. Desondanks spreekt het voor zich dat hij een vrouw zal huwen. Een huwelijk kan hij verantwoorden tegenover zijn familie, waarvan alleen zijn broer weet over zijn gevoelens voor jongens.

Denkt hij dat Allah zijn gedrag afkeurt? "Er mag zoveel niet volgens de Koran." Fary wijst op zijn biertje. "In principe wijst Allah het af." Hij kijkt ongemakkelijk op als een grote nicht ons bruut onderbreekt. "Jullie vraagstelling is helemaal verkeerd!" schreeuwt hij. "Ik heb de Koran van voor naar achter doorgelezen en er staat nergens dat homoseksualiteit niet mag. Dat heeft de Nederlandse samenleving ervan gemaakt. Als jullie de Koran hadden gelezen, dan hadden jullie hele andere vragen gesteld." Hij is de enige in de bar die zegt dat je van de Koran wel homo mag zijn. Volgens de anderen keurt Allah het af, of zoals een bezoeker het zegt: "Je hebt goede moslims en slechte moslims. Ik ben geen goede."

Het halve café luistert inmiddels mee naar de discussie. Jan wordt door een man gewenkt. Deze vertelt hem dat de dikke lelijkerd naast hem Jan heel graag al die regeltjes uit de Koran op zijn kamer thuis wil uitleggen. Hannah wordt platgeknuffeld door een gezellige oude homo die haar vertelt hoe lief ze wel niet is. Dubieus, want een seconde later staat hij voor onze neus met een andere man te bekken. Om ons heen staan mensen uitbundig te buikdansen. We mogen meedoen, maar slaan dit dankbaar af. Volgende keer misschien. We lopen weg en weten eigenlijk nog steeds niet precies wat een moslimhomo is. Een gezellige avond hebben we wel gehad.

wat heb ik nou aan zo'n verhaal :rood:

Mill
18-10-02, 14:00
Die arme mannen hebben het slecht met al dat stiekeme gedoe. Gelukkig hoeven ze niet ook nog eens een keer bang te zijn voor vervolging van staatswege. Volgens mij hebben de meeste hetero moslims ook geen problemen met dit soort tenten. Ze hoeven er zelf immers niet heen. Wel cool dat die moeder van die ene jongen het gewoon accepteert zonder tegen haar man te zeggen. Is meestal met moeders, die zijn niet zo zwaar op de hand als vaders (ook bij autochtonen).

Don
18-10-02, 14:02
Geplaatst door plexus


wat heb ik nou aan zo'n verhaal

Dan weet je tenminste waar Victory en Hamza-T altijd uithangen....

Fillastiene
18-10-02, 14:07
Geplaatst door Mill
Die arme mannen hebben het slecht met al dat stiekeme gedoe. Gelukkig hoeven ze niet ook nog eens een keer bang te zijn voor vervolging van staatswege. Volgens mij hebben de meeste hetero moslims ook geen problemen met dit soort tenten. Ze hoeven er zelf immers niet heen. Wel cool dat die moeder van die ene jongen het gewoon accepteert zonder tegen haar man te zeggen. Is meestal met moeders, die zijn niet zo zwaar op de hand als vaders (ook bij autochtonen).

Zucht...

Waarom wachten we gewoon niet op Allah's oordeel zelf in plaats van hier te gaan debateren over wat hij nu wel of niet wil?

Zucht...

Fillastiene

Mill
18-10-02, 14:10
Geplaatst door Fillastiene


Zucht...

Waarom wachten we gewoon niet op Allah's oordeel zelf in plaats van hier te gaan debateren over wat hij nu wel of niet wil?

Zucht...

Fillastiene

Ik heb het niet over Allah gehad. Zei alleen maar dat het klote is voor die jongens dat zo stiekem moeten doen en dat ik het relaxed vind dat moeders vaak niet zulke hardvochtige zeikerds zijn als vaders. Wat Allah er van vindt interesseert me niet.

Don
18-10-02, 14:11
Geplaatst door Fillastiene


Zucht...

Waarom wachten we gewoon niet op Allah's oordeel zelf in plaats van hier te gaan debateren over wat hij nu wel of niet wil?



Net op de telex: Allah vindt het okee!

Fillastiene
18-10-02, 14:12
Geplaatst door Don


Net op de telex: Allah vindt het okee!

Flauhauw...

Tomas
18-10-02, 14:13
Ik ga dit echt niet allemaal lezen, hoor.

Maar ik kan uit de kop opmaken dat Allah dus een hetero is?

Don
18-10-02, 14:13
Geplaatst door Fillastiene


Hij is er overigens zelf ook niet vies van...

Couscousje
18-10-02, 14:14
Geplaatst door Don


Dan weet je tenminste waar Victory en Hamza-T altijd uithangen....

:hihi:

Jaaij bient goehoeT!

Cc

Fillastiene
18-10-02, 14:15
Geplaatst door Mill


Ik heb het niet over Allah gehad. Zei alleen maar dat het klote is voor die jongens dat zo stiekem moeten doen en dat ik het relaxed vind dat moeders vaak niet zulke hardvochtige zeikerds zijn als vaders. Wat Allah er van vindt interesseert me niet.

Oké, dus het gaat jou om de gezinssituatie? Redelijk.
Ken jij veel stiekeme homo's? Ik ken er eentje, maar das een Nederlandse jongen.

Fillastiene

Fillastiene
18-10-02, 14:17
Geplaatst door Don


Hij is er overigens zelf ook niet vies van...
Wie is hij?

Roemrijke Wolf
18-10-02, 14:18
Geplaatst door Couscousje
Dit is eGt een uitgekauwd onderwerp... Waarom het zo gerecycled wordt, snap ik niet... 2 dingen staan haaks tegenover elkaar en er zal nooit of te nimmer die gulden middenweg gevonden worden...

Laat het rusten.

Cc
Ik dacht dat jij zo ruimdenkend was. Weer een teleurstelling rijker.

Mill
18-10-02, 14:18
Geplaatst door Fillastiene


Oké, dus het gaat jou om de gezinssituatie? Redelijk.
Ken jij veel stiekeme homo's? Ik ken er eentje, maar das een Nederlandse jongen.

Fillastiene

Ik een die het stiekem was maar nu niet meer. Hij Surinaams. Zijn vader heeft hem twee jaar niet willen zien, met zijn moeder sprak hij regelmatig in de stad af. Zijn vader spreekt hij nu ook weer, maar ze doen net alsof het onderwerp niet bestaat. Hij mag ook geen vriend meenemen.

Don
18-10-02, 14:18
Geplaatst door Fillastiene

Wie is hij?

Excuus, ik bedoelde 'zij', Allah....

Tomas
18-10-02, 14:22
Geplaatst door Mill


Ik een die het stiekem was maar nu niet meer. Hij Surinaams. Zijn vader heeft hem twee jaar niet willen zien, met zijn moeder sprak hij regelmatig in de stad af. Zijn vader spreekt hij nu ook weer, maar ze doen net alsof het onderwerp niet bestaat. Hij mag ook geen vriend meenemen.

Jongens doe toch niet zo vreselijk hypocriet.

Alsof het in Nederland onder de autochtonen de normaalste zaak van de wereld is.

Waar halen jullie die kijk op de realiteit vandaan?

Het enig verschil is dat er hier nogal wat prikkers fanatiek hun problemen met het hom-zijn uitten en dat dit onder de autochtonen niet meer zo openlijk gebeurt.

Ik moet er niet aan moeten denken om mijn ouders dergelijk nieuws te brengen. Dat overleven ze echt niet.

Mill
18-10-02, 14:23
Geplaatst door Tomas


Jongens doe toch niet zo vreselijk hypocriet.

Alsof het in Nederland onder de autochtonen de normaalste zaak van de wereld is.

Waar halen jullie die kijk op de realiteit vandaan?

Het enig verschil is dat er hier nogal wat prikkers fanatiek hun problemen met het hom-zijno uiten en dat dit onder de autochtonen niet meer zo openlijk gebeurt.

Ik zoer er niet aan moeten denken om mijn ouders dergelijk nieuws te brengen. Dat overleven ze echt niet.

Hypocriet? Mij werd gevraagd of ik een stiekeme homo kende. Ik ken er een en die is toevallig Surinaams. Mijn andere homovrienden zijn er open over.

Don
18-10-02, 14:23
Geplaatst door Tomas


Ik zoer er niet aan moeten denken om mijn ouders dergelijk nieuws te brengen. Dat overleven ze echt niet.

Hoe is het weer in Staphorst?

Couscousje
18-10-02, 14:25
Geplaatst door Roemrijke Wolf

Ik dacht dat jij zo ruimdenkend was. Weer een teleurstelling rijker.

Ik denk niet dat ruimdenkenheid hier ook maar ene kut mee te maken heeft.

Verzin eens wat beters.

Cc

Tomas
18-10-02, 14:26
Geplaatst door Mill


Hypocriet? Mij werd gevraagd of ik een stiekeme homo kende. Ik ken er een en die is toevallig Surinaams. Mijn andere homovrienden zijn er open over.

Is het in Nederland nu wel of geen probleem om het aan je ouders te vertellen?

Simon
18-10-02, 14:27
Geplaatst door Tomas
Het enig verschil is dat er hier nogal wat prikkers fanatiek hun problemen met het hom-zijn uitten en dat dit onder de autochtonen niet meer zo openlijk gebeurt.


Nou ik heb er nog niet één gezien die daar in persoonlijke zin over schreef. Ja ik ken er wel eentje die openlijk over zijn homo gevoelens op een ander Forum heeft geschreven en hier nu (iets te nadrukkelijk) over zijn vrouw en kind schrijft.

Simon

Tomas
18-10-02, 14:27
Geplaatst door Don


Hoe is het weer in Staphorst?

De taal heeft blijkbaar geen invloed op de kwalitiet van jouw one-liners.

Don
18-10-02, 14:28
Geplaatst door Tomas


Is het in Nederland nu wel of geen probleem om het aan je ouders te vertellen?

Ik zou het rustig brengen Tomas...jouw ouders kunnen nog wel eens moeilijk gaan doen....

Tomas
18-10-02, 14:28
Geplaatst door Simon


Nou ik heb er nog niet één gezien die daar in persoonlijke zin over schreef. Ja ik ken er wel eentje die openlijk over zijn homo gevoelens op een ander Forum heeft geschreven en hier nu (iets te nadrukkelijk) over zijn vrouw en kind schrijft.

Simon

Het homo-zijn van anderen.

Ertan is een geval apart.

Mill
18-10-02, 14:33
Geplaatst door Tomas


Is het in Nederland nu wel of geen probleem om het aan je ouders te vertellen?

Weet ik veel. Soms wel, soms niet denk ik. Van mijn ouders zou mijn moeder er geen enkel probleem mee hebben. Mijn vader iets meer, maar die zou er na een paar dagen mokken ook wel overheen zijn. Wat hij allemaal van me heeft gepikt tijdens de puberteit, daar zou zoiets ook nog wel bij kunnen.

Tomas
18-10-02, 14:37
Geplaatst door Mill


Weet ik veel. Soms wel, soms niet denk ik. Van mijn ouders zou mijn moeder er geen enkel probleem mee hebben. Mijn vader iets meer, maar die zou er na een paar dagen mokken ook wel overheen zijn. Wat hij allemaal van me heeft gepikt tijdens de pubertijd, daar zou zoiets ook nog wel bij kunnen.

En bekijk het nou eens ietsje breder. En hou rekening met ouders van boven de vijftig/zestig die dergelijk nieuws ook zouden kunnen krijgen.

Mill
18-10-02, 14:40
Geplaatst door Tomas


En bekijk het nou eens ietsje breder. En hou rekening met ouders van boven de vijftig/zestig die dergelijk nieuws ook zouden kunnen krijgen.

Waarom? Ik wil het wel doen hoor. Ik denk dat het voor veel moeilijk zou zijn, maar verstoting en zo komt denk ik nauwelijks voor. In mijn familie zitten om de een of andere gekke reden tamelijk veel homo's, ooms en zo, en die hebben allemaal normaal contact met hun ouders, voor zover die nog leven.

Don
18-10-02, 14:42
Geplaatst door Tomas


En bekijk het nou eens ietsje breder. En hou rekening met ouders van boven de vijftig/zestig die dergelijk nieuws ook zouden kunnen krijgen.

Zoals ik al zei Tomas, ik zou het voorzichtig brengen aan je ouders...ze zijn tenslotte ook al in de vijftig....

Tomas
18-10-02, 14:44
Geplaatst door Don


Zoals ik al zei Tomas, ik zou het voorzichtig brengen aan je ouders...ze zijn tenslotte ook al in de vijftig....

One-liners schrijven is een kunst, blijkt maar weer.

En jou ouders zijn denk ik begin twintig?

Don
18-10-02, 14:46
Geplaatst door Tomas


En jou ouders ....

En 'jouw' ouders......

Tomas
18-10-02, 14:48
Geplaatst door Don


En 'jouw' ouders......

Whatever...

Don
18-10-02, 14:54
Geplaatst door Tomas


Whatever...

Dat roep je later ook als je achter het Centraal Station ligt....

Tomas
18-10-02, 14:57
Geplaatst door Don


Dat roep je later ook als je achter het Centraal Station ligt....

Nou ja, dan weet je nu waar je jezelf mee kunt vergelijken.

Don
18-10-02, 15:03
Geplaatst door Tomas


Nou ja, dan weet je nu waar je jezelf mee kunt vergelijken.

Jij wint jongen....

Zwarte Schaap
18-10-02, 15:16
Geplaatst door Tomas


One-liners schrijven is een kunst, blijkt maar weer.


Zeker weten ! Ik merk nu pas het verschil !

bman
18-10-02, 16:04
Geplaatst door Simon


Nou ik heb er nog niet één gezien die daar in persoonlijke zin over schreef. Ja ik ken er wel eentje die openlijk over zijn homo gevoelens op een ander Forum heeft geschreven en hier nu (iets te nadrukkelijk) over zijn vrouw en kind schrijft.

Simon

Nabil?

Simon
18-10-02, 16:33
Geplaatst door bman

Nabil?

Bij de bouwenquête gaven ze bij zo'n vraag het antwoord ... dat kan ik mij niet herinneren :)

Simon

bman
18-10-02, 16:46
Als God volgens de Islam niet van Homo's houdt: waar slaat dit dan op: Koran 76:19, 52:24, Koran 4:21??? waarom krijgen de mannen die naar het paradijs gaan naast die 70 maagden ook een aantal jonge jongens tot hun 'beschikking'?

Don
18-10-02, 16:48
Geplaatst door bman
Als God volgens de Islam niet van Homo's houdt: waar slaat dit dan op: Koran 76:19, 52:24, Koran 4:21???

Het slaat uberhaupt nergens op!

Mill
18-10-02, 16:52
Als God niet van homo's houdt.....who cares? Als homo's maar van homo's houden.

bman
18-10-02, 17:01
Geplaatst door Mill
Als God niet van homo's houdt.....who cares? Als homo's maar van homo's houden.

Jep als homo's maar van God houden en als martelaar sterven krijgen ze een paradijs vol kleine jongetjes...

Zwarte Schaap
18-10-02, 17:05
Ach gossie onze Godspecialisten zijn aan het woord, tegenwoordig schijnen ze ook te weten wat God denkt en zou doen. Wat een hoogmoed, wat een ongeloof. En dat allemaal om hier een paar moslimpjes te stangen.

Oow oow wat zijn de moslims nu beledigd hoor, jammer dat je er de God van miljarden mensen erbij betrekt om in je dwaasheid maar een paar prikkers zogenaamd te pakken.

Waar is de creché?

bman
18-10-02, 17:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach gossie onze Godspecialisten zijn aan het woord, tegenwoordig schijnen ze ook te weten wat God denkt en zou doen. Wat een hoogmoed, wat een ongeloof. En dat allemaal om hier een paar moslimpjes te stangen.

** Vertekening

Oow oow wat zijn de moslims nu beledigd hoor, jammer dat je er de God van miljarden mensen erbij betrekt om in je dwaasheid maar een paar prikkers zogenaamd te pakken.

** Argumenten ad populum of misecordiam?

Waar is de creché?

** Argument ad hominem



Nou, wat betekenen die verzen dan?

Mill
18-10-02, 17:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach gossie onze Godspecialisten zijn aan het woord, tegenwoordig schijnen ze ook te weten wat God denkt en zou doen. Wat een hoogmoed, wat een ongeloof. En dat allemaal om hier een paar moslimpjes te stangen.

Oow oow wat zijn de moslims nu beledigd hoor, jammer dat je er de God van miljarden mensen erbij betrekt om in je dwaasheid maar een paar prikkers zogenaamd te pakken.

Waar is de creché?

Godspecialist? Ik weet totaal niet wat God denkt en zou doen, ik heb al 2, 3 keer gezegd dat het me geen lor interesseert.


wat een ongeloof

Je doet net alsof ongeloof iets vies is.

Simon
18-10-02, 17:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach gossie onze Godspecialisten zijn aan het woord, tegenwoordig schijnen ze ook te weten wat God denkt en zou doen. Wat een hoogmoed, wat een ongeloof.

Dat lijkt mij nou bij uitstek een oordeel wat je zou kunnen hebben over mensen die menen dat God de uiteindelijke waarheid in een boek genoteerd heeft.

Simon

plexus
31-03-06, 19:04
old school.. dit waren nog 's tijden :roker:

Dutchguy
31-03-06, 19:19
Geplaatst door plexus
old school.. dit waren nog 's tijden :roker:
Inderdaad en waar is Simon gebleven? :confused:

~Panthera~
31-03-06, 19:21
Geplaatst door plexus
wat heb ik nou aan zo'n verhaal :rood:

Niks, gewoon Bi zijn. :ego:
Ben je van alle gezeik af.

:hihi:

plexus
31-03-06, 19:22
Geplaatst door Dutchguy
Inderdaad en waar is Simon gebleven? :confused:

een goeie vraag..waar is Simon? anybody

waterfiets
31-03-06, 19:46
Geplaatst door plexus
een goeie vraag..waar is Simon? anybody

HIER ! Nooit weg geweest, alleen ondergedoken voor een moderator die meende alles wat ik zei met strafpunten te moeten belonen. Dat was gelijk over toen ik mijn naam wijzigde. Zo objectief was ze ! Maar nu is zij geloof ik op haar beurt ondergedoken.

Dutchguy
31-03-06, 20:53
Geplaatst door waterfiets
HIER ! Nooit weg geweest, alleen ondergedoken voor een moderator die meende alles wat ik zei met strafpunten te moeten belonen. Dat was gelijk over toen ik mijn naam wijzigde. Zo objectief was ze ! Maar nu is zij geloof ik op haar beurt ondergedoken.
LOL.... Siem! :nerveus:
Je bent nu in ieder geval veilig voor valse Noorse boskatten.

plexus
31-03-06, 22:21
Geplaatst door ~Panthera~
Niks, gewoon Bi zijn. :ego:
Ben je van alle gezeik af.

:hihi:
http://www.clicksmilies.com/s0105/liebe/love-smiley-013.gif

:nijn:

Olive Yao
01-04-06, 20:22
Geplaatst door Dutchguy
Inderdaad en waar is Simon gebleven? :confused:
Anderhalf jaar geleden of zo was hij het niet eens met beheer en sindsdien prikt hij niet meer. Tenminste, dat schrijft een andere prikker.

Olive Yao
01-04-06, 20:35
Geplaatst door waterfiets
HIER ! Nooit weg geweest, alleen ondergedoken voor een moderator die meende alles wat ik zei met strafpunten te moeten belonen. Dat was gelijk over toen ik mijn naam wijzigde. Zo objectief was ze ! Maar nu is zij geloof ik op haar beurt ondergedoken.
Oh!

knuppeltje
02-04-06, 12:17
Als Allah niet van homo's houdt, waarom liet hij dan Mohammed zich in een volslage doorgedraaide idolate manier over een antal nog heel jonge mannen publiekelijk uitspreken? Sahih Al- Bukhari, Volume 9, Book 89 nr 297 of Sahih Muslim, Book 031 nr 5959.

Allemaal over hoe lief hij Zaid Ibn Haritha had, en daarna diens zoontje Usama

Of zijn verklaring in front of de kaaba waarbij hij ieder die het hoorde als getuigen opriep: Zaid is mijn erfgenaam en ik de zijne. Maar die zestienjarige puber had dan ook net daarvoor ietsjes te luidkeels tot ontzetting van zijn vader verklaard, dat er niemand was bij wie hij liever wilde blijven dan bij Mohammed en geen enkele andere man boven hem verkoos. [Zie Bukhari en Muslim]

Mogelijk was Mohammed met dit soort samenlevingscontrakt zijn tijd al eeuwen ver vooruit.

En mogelijk geschrokken door zo een luidruchtige liefdesverklaring van hun beiden, liet Mohammed hem maar gauw trouwen met Umm Ayman, met als zichtbaar gevolg Usama.

Tirmidhi Hadith, nr 1220:

Narated Aisha,

Zaid Ibn Haritha kwam naar Medina naar mijn huis terwijl Allah's boodschapper- vrede zij met hem, in mijn huis was. Toen hij op de deur klopte, stond Allah's boodschapper- vrede zij met hem- op, en zijn gewaad achter zich aanslepend opende hij de deur voor hem.

Ik zweer bij Allah, dat ik hem nooit eerder noch later ooit nakend heb gezien.

Wie hier heeft in zijn blote kont al eens de deur voor iemand open gedaan?

Het trouwens wel heel mooie gedicht: Ali en ik:

Veertienduizend jaar voor
de schepping van de mensen
waren Ali en ik een licht.
Toen Allah de mens schiep deelde
hij dit licht in twee delen
een daarvan ben ik en
het andere is Ali. [Salman.]

Volgens Ibn Rushd, een heel authentieke hadiet, dus zal het wel.

Zijn verklaring na de bedevaart naar Mekka over zijn verhouding tussen Ali en hem terwijl hij Ali's arm de lucht in stak: Ali is van mij en ik van hem, laat niemand daaraan twijfelen dan ooit Ali of ik. [Bukhari en Muslim]

Ali die regelmatig in zijn bed sliep, ook die keer dat Mohammeds huis in Mekka werd overvallen, en de klappen opving die voor Mohammed bedoeld waren, terwijl die al veilig in Medina zat.

Nu nog een echt logische verklaring voor dit alles, maar wee hij die er iets slechts van denkt, niet dan?