PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn definitieve afscheid van PBord



gaypride
18-10-02, 17:47
Hallo lieve heren en beste dames :D

Met het verschijnen van het boek “Mijn Geloof en mijn Geluk” heb ik besloten dat voor mij het einde is gekomen aan mijn aanwezigheid hier op PB.
Een einde en een nieuw begin.
Bijna een jaar was ik hier.

Het wordt tijd dat ik me op een andere manier ga inzetten voor de problemen rond Islam en homosexualiteit. Ik ben me nog aan het orienteren hoe ik dat ga doen.

Ik heb geprobeerd om vanuit mezelf en mijn eigen leven en ervaring te spreken in respect voor de ander en ieders overtuiging. Regelmatig kreeg ik erg weinig respect terug, maar dat is niet mijn probleem, eerder het probleem van de ander.
Ik heb altijd geprobeerd welke reactie dan ook te begrijpen, soms was dat moeilijk, maar dat is voor mij de enige weg. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar en ik ben tevreden met wat Allah mij geschonken heeft. Anyway net als iedereen moet ik het er maar mee doen :hihi:

Ik heb veel geleerd hier en ook gelukkig heel veel gelachen :D
Damn wat heb ik vaak moeten lachen tot buikpijijijiijijijiijijijijn toe! :lol:
Zonder humor is het leven vlak en saai. Gay is een Engels woord en betekent niet voor niets ook vrolijk!
Ondanks de lessen en de lol heb ik dit verblijf hier niet alleen voor mezelf gekozen, maar ook voor de duizenden homo’s en lesbo’s die nu op dit moment dat ik dit schrijf ergens achter een pc dit lezen met de leugen en de angst in hun hart.
En dat deze letters ook gelezen worden door de veroorzakers van die angst en die leugen.

Inshállah volgen er andere (openlijke) homo’s mij op hier op het PB en ik verzeker je dat ik geen andere nick ga nemen dus wie er ook verschijnt ik ben het niet!

Ik ben nu echt definitief weg en ik bid dat ooit het onrecht en de minachting dat nu nog in vele gemeenschappen wordt aangedaan aan homo’s zal mogen verdwijnen.
Ook bid ik dat de homosexuele geaardheid als een bestaand en normaal verschijnsel zal worden geaccepteerd wereldwijd, ook in Islam, zonder de mensen bijvoorbaat al af te rekenen en te veroordelen op dit onderdeel van hun wezen.

Wanneer mensen zich ook eens wat minder met elkaar gaan bemoeien met wat er in een liefdesrelatie in de slaapkamer tussen twee mensen gebeurt, dan zijn we al een hele stap verder.

Maar dit zal nog wel wat jaartjes gaan duren schat ik, maar dat maakt niet uit, ik heb geduld :maf3:

Ik ga dit maroc.nl-dorp zeker missen, ik ga jullie allemaal missen inclusief de Pantservoertuig-moslims en de Zelfopblaas-moslims :hihi: en al die andere en ZELFS Al3arbi :vingers: :D

Maar het is beter zo

Ik wens iedereen ook degenen die mij haten om wat ik ben heel veel inzicht en wijsheid toe.
En vooral heel veel plezier hier!
http://www.smilies.nl/love/luvkiss.gif



Salaam
:zwaai:
Gp

en verder ligt alles in de hand van God

Is,
18-10-02, 17:48
Wel af en toe buurten.....oke jonge... Tot sjiens....:zwaai:

Don
18-10-02, 17:49
Geplaatst door gaypride
Hallo lieve heren en beste dames :D

Met het verschijnen van het boek “Mijn Geloof en mijn Geluk” heb ik besloten dat voor mij het einde is gekomen aan mijn aanwezigheid hier op PB.
Een einde en een nieuw begin.
Bijna een jaar was ik hier.

Het wordt tijd dat ik me op een andere manier ga inzetten voor de problemen rond Islam en homosexualiteit. Ik ben me nog aan het orienteren hoe ik dat ga doen.

Ik heb geprobeerd om vanuit mezelf en mijn eigen leven en ervaring te spreken in respect voor de ander en ieders overtuiging. Regelmatig kreeg ik erg weinig respect terug, maar dat is niet mijn probleem, eerder het probleem van de ander.
Ik heb altijd geprobeerd welke reactie dan ook te begrijpen, soms was dat moeilijk, maar dat is voor mij de enige weg. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar en ik ben tevreden met wat Allah mij geschonken heeft. Anyway net als iedereen moet ik het er maar mee doen :hihi:

Ik heb veel geleerd hier en ook gelukkig heel veel gelachen :D
Damn wat heb ik vaak moeten lachen tot buikpijijijiijijijiijijijijn toe! :lol:
Zonder humor is het leven vlak en saai. Gay is een Engels woord en betekent niet voor niets ook vrolijk!
Ondanks de lessen en de lol heb ik dit verblijf hier niet alleen voor mezelf gekozen, maar ook voor de duizenden homo’s en lesbo’s die nu op dit moment dat ik dit schrijf ergens achter een pc dit lezen met de leugen en de angst in hun hart.
En dat deze letters ook gelezen worden door de veroorzakers van die angst en die leugen.

Inshállah volgen er andere (openlijke) homo’s mij op hier op het PB en ik verzeker je dat ik geen andere nick ga nemen dus wie er ook verschijnt ik ben het niet!

Ik ben nu echt definitief weg en ik bid dat ooit het onrecht en de minachting dat nu nog in vele gemeenschappen wordt aangedaan aan homo’s zal mogen verdwijnen.
Ook bid ik dat de homosexuele geaardheid als een bestaand en normaal verschijnsel zal worden geaccepteerd wereldwijd, ook in Islam, zonder de mensen bijvoorbaat al af te rekenen en te veroordelen op dit onderdeel van hun wezen.

Wanneer mensen zich ook eens wat minder met elkaar gaan bemoeien met wat er in een liefdesrelatie in de slaapkamer tussen twee mensen gebeurt, dan zijn we al een hele stap verder.

Maar dit zal nog wel wat jaartjes gaan duren schat ik, maar dat maakt niet uit, ik heb geduld :maf3:

Ik ga dit maroc.nl-dorp zeker missen, ik ga jullie allemaal missen inclusief de Pantservoertuig-moslims en de Zelfopblaas-moslims :hihi: en al die andere en ZELFS Al3arbi :vingers: :D

Maar het is beter zo

Ik wens iedereen ook degenen die mij haten om wat ik ben heel veel inzicht en wijsheid toe.
En vooral heel veel plezier hier!
http://www.smilies.nl/love/luvkiss.gif



Salaam
:zwaai:
Gp

en verder ligt alles in de hand van God

Veel succes! :)

Couscousje
18-10-02, 17:50
Doei doei, gaypride...

Hou die vlag trots in de luGt, hè!

Cc

dodi_vega
18-10-02, 17:54
Geplaatst door gaypride



Ook bid ik dat de homosexuele geaardheid als een bestaand en normaal verschijnsel zal worden geaccepteerd wereldwijd, ook in Islam, zonder de mensen bijvoorbaat al af te rekenen en te veroordelen op dit onderdeel van hun wezen.




Het HomoSexuele Geaardheid Zal Insha Allah NOOIT Als Een Bestaand Of Normaal Verschijnsel Worden Geaccepteerd. (Niet In De Islam In Ieder Geval)..

Je Zult Er Maar Mee Zien Te Leven........ It's Hard Knock Life.


verder........wens ik je veel succes. :zwaai:

bman
18-10-02, 18:19
Hou je taai he? Kom nog 's kijken!

Marsipulami
18-10-02, 18:23
Het allerbeste Gp. Dank je wel voor je bijdragen en de grapjes die je in je posts mixte. Ik heb wel respect voor jou omdat je je steeds tactvol hebt opgesteld tgo moslims of Marokkanen ondanks het feit dat velen onder hen je voortdurend veroordelen. Van die ingesteldheid kunnen autochtonen nog heel wat leren als ze het hebben over islam en homoseksualiteit. :duim:

Bart
18-10-02, 18:48
Geplaatst door dodi_vega



Het HomoSexuele Geaardheid Zal Insha Allah NOOIT Als Een Bestaand Of Normaal Verschijnsel Worden Geaccepteerd. (Niet In De Islam In Ieder Geval)..

Je Zult Er Maar Mee Zien Te Leven........ It's Hard Knock Life.

Zolang types als jij in het Stenen Tijdperk blijven leven wel ja.


Gaypride: het allerbeste gewenst! Ik heb altijd genoten van je bijdragen en heb bijzonder veel respect voor de wijze waarop je iedere keer weer reageert en tegen de bierkaai moet vechten. Als er een verkiezing zou worden gehouden voor de titel "meest beschaafde prikker" had je mijn stem! :duim:

dodi_vega
18-10-02, 19:02
Geplaatst door Bart


Zolang types als jij in het Stenen Tijdperk blijven leven wel ja.






That's Just Tha Way It Is.. boyo. .... "De Islam" Kun Je Niet Veranderen, Jij Niet, Ik Niet, Gaypride Niet, Mijn Buurman Niet.. NIEMAND Niet.... "De Islam" Moderniseren Is Een Vaute Zaak.

~Panthera~
18-10-02, 19:22
Daar gaat mijn staatssecretaris !! :huil: :stomp:

Buiten dat, Gaypride.."jongen"<-- *proest* het allerbeste toegewenst!
T was kort, maar toch lekker gelachen met je ! :hihi:
Veel liefde en succes toegewenst, en ik hoop dat je je plek vind.
De garoetjes

http://www.smilies.nl/remybussi.gif

:zwaai:

Mark
18-10-02, 19:36
Succes met je activiteiten Gp.... er blijft geloof ik geen homosexueel over hier nu jij na Dutchguy het Pb verlaat!

groeten,

Mark

Donna
18-10-02, 20:59
Gaypride!


Wat jammer dat je ermee stopt.

Ik zal je missen.

Kom je nog wel af en toe even langs? Om ons voor je verjaardag uit te nodigen enzo?

Groetjes!


D :D

Zwarte Schaap
18-10-02, 21:14
Beste GP,

Moge allah je veel wijsheid,geduld en geluk brengen. Laat je niet misbruiken voor een strijd die niet de jouwe is.

ma3asalaama,

Zwarte Schaap

P.s Ik hou van eerlijke mensen en daarom een kusje van Zwarte Schaap :eek:

Hehehehe :giechel:

gaypride
18-10-02, 21:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Beste GP,

een kusje van Zwarte Schaap :eek:

Hehehehe :giechel:

:hihi:
ik kon het niet laten even voor dit bericht terug te komen
:schrik:
ik heb nog nooit een schaap gezoend :wat?!:

nou vooruit dan maar ik doe mijn ogen stijf dicht ...... hou mn adem in ..... en een heel snelle dan ...... http://www.smilies.nl/remybussi.gif

hee man thnx voor je mooie woorden

en voor iedereen :duim:
Gp

elMasry
18-10-02, 22:33
Take care en suc6!

salaam!

Girl@Egy
18-10-02, 22:38
Jammer dat je gaat, nu ik je begon te mogen :rolleyes:

Thalla fe rasek!en wel af en toe langskomen he?!Ik wil graag van je horen hoe dat boek is, als je het hebt gelezen,ok?!

Yalla Salaam :zwaai:

Roemrijke Wolf
19-10-02, 01:46
Het wordt tijd dat ik me op een andere manier ga inzetten voor de problemen rond Islam en homosexualiteit. Ik ben me nog aan het orienteren hoe ik dat ga doen.

De beste manier om je voor de probleem rond Islam en homoseksualiteit in te zetten, is door gewoon op dit forum te blijven. Af en toe een bericht plaatsen is alles wat je hoeft te doen. Heroverweeg je besluit!

Met dank voor alles wat je tot nu toe hebt gedaan.

mulan
19-10-02, 10:38
Dag........... :zwaai:


Wel jammer hoor. :(

Simon
19-10-02, 10:44
Hoi Gaypride, jammer dat je weg gaat maar ik denk dat je aanwezigheid best een functie heeft gehad. Ik zal vandaag hier een artikel plaatsen wat gisteren in de NRC stond over “Mijn Geloof en mijn Geluk”. IK vroeg mij eigenlijk af of je iets met de samenstelling van het boek te maken hebt omdat je je vertrek zo koppelt aan het uitkomen van dat boek.

Nu het gaat je goed,

Simon

Simon
19-10-02, 10:58
NRC: 18 oktober 2002

Moslimhomo's worden in eigen kring veelal onderdrukt en verstoten. Volgende week verschijnt een boek waarin zij zelf aan het woord komen. „Ik vind de Koran een onduidelijk en vrouwonderdrukkend boek."

Door onze redacteur JAPKE-D.BOUMA

LEIDEN, 18 OKT. „Ik wilde Allah niet ongehoorzaam zijn", zegt de 26-jarige moslimvrouw Hakima, over haar lesbische geaardheid. (...) Het had helemaal geen zin meer om te leven, ik wilde dood. Ik heb mezelf proberen te vergassen."
Hakima is één van de 24 geportretteerde homoseksuelen van islamitische afkomst in het boek Mijn geloof en mijn geluk. Het boek leest als een aanklacht tegen de onderdrukking van homo's en vrouwen binnen de islamitische gemeenschap in Nederland. Slechts drie van de ondervraagden leven openlijk als homoseksueel, de rest zwijgt erover. Twee jongens werden erom geslagen. Drie werden uitgehuwelijkt en leiden een dub-belleven, anderen hopen dat ze op een dag „wakker worden als hetero". Ze haten zichzelf soms. Een aantal breekt definitief met de familie, een tweetal komt in een psychiatrische inrichting terecht. Velen doen onder een schuilnaam hun verhaal. Hakan, 23 jaar, zegt in het boek: „Het is verdomde moeilijk om als homoseksueel geboren te worden in een islamitisch gezin. Je bent eigenlijk al gedoemd tot een ellendig bestaan. Je ouders verwerpen je alsof je een stuk vuil bent."
Het komt niet vaak voor dat moslimhomo's zo openlijk aan het woord komen. Het boek is een uitgave van de Schorerstichting, het Kenniscentrum Homoseksualiteit en Gezondheid in Amsterdam. Het werd geschreven door journaliste en studente islamkunde Hatice Kur§un (1975) en journalist en communicatieadviseur Imad el Kaka (1974). Zij is Turkse, hij van Palestijnse afkomst. Beiden zijn moslim en hetero. „Ik heb best twijfels gehad, of ik voldoende affiniteit had met het thema", zegt El Kaka. „Maar ik zag het, zeker na de uitspraken van El Moumni over homoseksualiteit, bijna als mijn plicht als overtuigd moslim om mijn nek uit te steken voor homoseksuelen. Ik wilde hen een gezicht geven, zodat ze niet langer genegeerd kunnen worden."
Het boek is, gezien de vermeen-' de bedreigingen aan het adres van Ayaan Hirsi Ali, actueler dan ooit. Ook Kur§un en El Kaka treden in de openbaarheid met kritiek op de naleving van de islam. Maar er is ook een verschil met Hirsi Ali, zegt Kur§un fel. „Zij ziet geen heil meer in de islam, wij wel. Wij klagen de islam niet aan, nergens in ons boek. We willen ook geen theologische discussie aanzwengelen." El Kaka: „Dat is te precair." Kur§un: „Onze boodschap is alleen: homo-
seksualiteit is iets tussen Allah en homoseksuelen. Niet iets waar de gemeenschap over mag oordelen. Maar dat gebeurt nu wel. De hele gemeenschap zit op de troon van Allah."
Miloeda (24) keert zich daar fel tegen in het boek. „Ik wil niets te maken hebben met een gemeenschap die een meisje van zeventien niet toestaat te scheiden van een klootzak van een echtgenoot", zegt zij. „Die een loos begrip als 'eer' zo verdomd hoog in het vaandel draagt en alleen voor meisjes laat opgaan, en die homoseksuelen vernedert, bedreigt en verstoot. Nee, dank je, zo'n gemeenschap kan me gestolen worden."
Ook de beide auteurs keren zich tegen de manier waarop homo's door de islamitische gemeenschap soms worden uitgestoten, mishandeld en beschimpt. „In de Koran staat nergens dat je je gezinsleden aan hun lot moet overlaten", zegt Kur§un. „Dat homo's uit de moskee getrapt moeten worden. De islam zegt juist dat niemand mag
worden afgeschreven. De islam is progressief. Maar de beleving van de islam door de moslims, niet."
Binnen de islamitische gemeenschap ontstaan hier en daar wel liberalere opvattingen, zeggen de auteurs, dat is heel hoopvol. Maar ze zijn te zeldzaam. „Mijn eigen
moeder bijvoorbeeld", zegt Kur-§un. „Die vroeg mij: 'bestaan die bij ons dan, homo's?'." El Kaka: „Mijn ouders zeiden: 'kun je niet over iets anders schrijven?'" Dat is een typerende reactie, zegt Kur-§un. „De meeste moslims denken dat homoseksualiteit een ziekte is, dat homoseksuelen vies zijn of
gek." El Kaka: „Dat het seksbelus-tigen zijn." Kur§un: „Wij willen laten zien dat het mensen zijn, dat ze moslim zijn én dat we ze in hun waarde moeten laten."
De families van de ondervraagden integreren nauwelijks met 'Hollanders', er wordt getrouwd
binnen de eigen kring. Ieder doet zijn 'plicht', niemand wil de ouders teleurstellen waarvoor een immens respect bestaat. „Het voelde niet goed", zegt de lesbische moslimvrouw Latifa over haar huwelijksnacht met haar neef. Ze was toen zestien. „Ik wilde niet dat hij me kuste of mijn borsten betastte.
Het was ongewenst, maar met afschuw zette ik door. Ik moest en zou laten zien dat ik een onaangetast meisje was. (...) Ik besefte dat ik een stuk van mezelf had weggegeven aan een man waar ik niet van hield."
Het boek staat vol met generalisaties waar Pim Fortuyn om werd verketterd. „De eer van de familie is. [binnen de islam] belangrijker dan ontplooiing van het individu", bijvoorbeeld. En: „Ik vind de Koran een onduidelijk en vrouw-onderdrukkend boek." Hadden de interviewers niet meer nuance moeten afdwingen? Nee, zeggen de auteurs. „We wilden hun verhaal laten zien, niet het onze." El Kaka vindt het boek bovendien representatief. „Natuurlijk zijn er moslims die heel openlijk met hun homoseksualiteit omgaan. Die staan ook in het boek. Maar dat zijn uitzonderingen. Meer nuances kunnen we niet aanbrengen als daar geen voorbeelden van zijn."
De auteurs zien parallellen met de worsteling die homo's uit chris-
telijke en joodse kring in Nederland doormaken. „Het is binnen elke monotheïstische godsdienst een probleem", zegt Kur§un. „De paus noemt homoseksualiteit ook ieder jaar weer een objectieve stoornis", zegt El Kaka. „Ik weet daarom niet", zegtKur§un, „of homoseksualiteit binnen de islam ooit zal worden geaccepteerd. Maar dat is ook geen relevante vraag. Acceptatie is een privézaak. Bij homoseksualiteit mag je best gewetensbezwaren hebben. Maar als je homoseksuelen niet tolereert, dan overschrijd je een grens."
In de inleiding van het boek staat vermejd dat de auteurs beiden heteroseksueel zijn en van islamitisch^ afkomst. Bewust, zegt Kurjun. „Voor moslims is dit boek dan geloofwaardiger. Als we homo's geweest waren, denkt men toch: die moeten het zo nodig goedpraten. Wij hebben niks te bewijzen. We denken dat de boodschap daardoor plausibeler overkomt."

tallesman
19-10-02, 11:58
Als je wilt dat dit gelezen wordt kan je er beter een aparte thread van maken. Met een prikkelende kop :haha:

Dag GP, succes en geluk met alles wat je verder onderneemt :zwaai:

Tomas
19-10-02, 12:26
De mazzel GP!

'k zal je missen.
:traan1:

gaypride
19-10-02, 17:08
Mensen bedankt! Doet me echt goed.
Er is het afgelopen jaar veel veranderd op Maroc.nl.
Ik wil trouwens ook Beheer bedanken die deze forums toch maar mogelijk maakt. :duim:

Voor alle duidelijkheid:

- nee ik heb niks met het boek Mijn Geloof en mijn Geluk te maken al zal ik mij niet verbazen wanneer ik uitspraken zal herkennen :hihi:

- nee ik ben niet van Beheer
- nee ik ben geen imam
- nee ik ben geen islamitisch geleerde
- nee ik ben geen rechtse extremist
- nee ik ben geen linkse extremist
- nee ik ben geen duivelaanbidder (hoe durft iemand!)
- nee ik ben geen journalist
- nee ik ben geen schrijver
- nee ik ben geen politicus
- nee ik ben geen vrouw
- nee ik ben niet van het Meldpunt Discriminatie
- nee ik ben niet van de AIVD (BVD)

:gniffel:

misschien zal ik nog een keertje reageren wanneer Beheer het verschijnen van het boek tot een topper maakt ...... (tip)

:zwaai:
Gp

Is,
19-10-02, 17:09
Geplaatst door gaypride
misschien zal ik nog een keertje reageren wanneer Beheer het verschijnen van het boek tot een topper maakt ...... (tip)
Gp



:schok: :schok: Hoezo Krankzinnig.....? :schok: :schok:

Beheer doet zoiets niet, beheer haat homo's!

gaypride
19-10-02, 21:03
Geplaatst door Is,




:schok: :schok: Hoezo Krankzinnig.....? :schok: :schok:

Beheer doet zoiets niet, beheer haat homo's!

Al3arbi mijn laatste bericht aan jou:
:vingers:

:hihi:
Gp