PDA

Bekijk Volledige Versie : Ze willen LPF(of andere fortuyn partijen) weer groot maken...



Victory
19-10-02, 00:42
<edit>

bman
19-10-02, 01:19
Geplaatst door Victory
Sinds gisteren zijn er weer allemaal van die docu's over Pim, en onderzoeken over dat de LPF nog best groot kan worden op tv. Nieuwe mensen die er voor gaan zorgen dat het weer goed komt met Fortuyn zijn ideen, etc..., etc... Netzoals voor de laatste verkiezingen.

Ik denk dat bepaalde mensen met 'macht' in de media er weer voor willen zorgen dat de Fortuyn partij(en) groot worden.
(nova/2vandaag/etc.../etc...)

'Fortuyn werd afgeluisterd door de bvd' met koeie letters in alle kranten te zien. De onderzoek daarvan is 'opeens' gestart door een of ander organisatie. De uitslag van hun onderzoek zal voor de verkiezingen gepubliceerd worden.

De landelijke geen-oorlog-tegen-irak demonstratie dat ook voor de verkiezingen plaats zal vinden. (Veel dutchies worden weer helemaal bang http://www.smilies.nl/errrr.gif als ze zoveel allochtonen :afro: op een plek zien

http://www.smilies.nl/sad/nervous.gif)



Dat juist de LPF kliek NOVA, 2vandaag en de ander media uitriepen als uitgesproken anti-LPF en anti-Pim betekent waarschijnlijk dat ze nogal neutraal zijn. (volgens mij zijn de meeste journalist overigens hardstikke links)

Simon
19-10-02, 11:15
Het zou best kunnen dat Fortuyn is afgeluisterd maar ik denk niet dat de overheid dat ooit zal toegeven. Ik geloof dat de gevestigde partijen hem wel degelijk als een gevaar voor de rust en orde in het land hebben gezien. Klaas de Vries kan dit nu nooit toegeven daar hij kandidaat is voor het leiderschap in de PvdA.

Marten Fortuyn wil nu ook de politiek in en zich met de LPF gaan bemoeien. Heinsbroek wil een eigen partij oprichten. Ik denk dat het allemaal relatief kleine partijen worden en dat de kiezer geen zin meer heeft in gekonkel.

Simon

Simon
19-10-02, 11:54
Balkenende wil demissionair zoveel mogelijk doorregeren

Scherpe verwijten na val kabinet

Door een onzer redacteuren

DEN HAAG, 19 OKT. Oud-minister Bomhoff wijt de val van het kabinet volledig aan zijn oud-collega Heinsbroek en aan VVD-leider Zalm. Bomhoff zei dit gisteravond in het tv-programma Netwerk. Bomhoff bestempelde Heinsbroek als ,,een risico voor het land'' en als een man die ,,zich gedroeg als een desperado''. VVD-leider Zalm zou vorige week donderdag al in een gesprek met minister De Boer hebben gesuggereerd dat de LPF-bewindslieden zich moesten ,,ontdoen'' van hun collega's Bomhoff en Heinsbroek. In de ogen van Bomhoff heeft Zalm zich hiermee ,,definitief gediskwalificeerd voor alle politieke functies''.


In het tv-programma Barend en Van Dorp ontkende Zalm gisteravond stellig dat hij bij De Boer op het ontslag van de beide LPF-bewindslieden had aangedrongen. Zalm noemde Bomhoffs lezing ,,complete onzin''. Ook minister De Boer ontkende, bij monde van zijn woordvoerder, de lezing van Bomhoff. In de week voorafgaand aan de crisis heeft De Boer geen contact gehad met Zalm, aldus zijn woordvoerder.

Volgens Bomhoff had Heinsbroek afgelopen zondag, tijdens crisisberaad met zijn LPF-collega's, al laten weten te willen aftreden. Heinsbroek zou volgens Bomhoff hebben gezegd: ,,Ik wil stunten, ik wil lijstaanvoerder worden van de Lijst Pim Fortuyn-II.'' Heinsbroek wilde ,,de mantel van Fortuyn overnemen''. Bomhoff stelde dat Heinsbroek op eigen kosten opinie-onderzoek had laten doen, waaruit hij afleidde dat hij 80 procent van de LPF-kiezers achter zich kan krijgen. Heinsbroek was gisteravond niet bereikbaar voor een reactie.

Volgens een peiling van het bureau InterView zou een partij onder leiding van Heinsbroek nu kunnen rekenen op 18 procent van de LPF-kiezers. Dit zou neerkomen op 5 zetels. Uit een rondgang van NRC Handelsblad langs LPF-stemmers blijkt dat hun stemmen vooral naar het CDA zullen gaan.

Het demissionaire kabinet wil zoveel mogelijk doorregeren, om te voorkomen dat de crisis tot grotere financiële problemen leidt. Dit zei premier Balkenende gisteren na afloop van de ministerraad. Hij riep de Tweede Kamer op zo min mogelijk kwesties als 'controversieel' te bestempelen, omdat aan de kabinetscrisis geen inhoudelijke geschillen ten grondslag liggen. Minister Hoogervorst (Financiën) stelt in een brief aan de Kamer dat de staat een verlies lijdt van 1,75 miljard euro als het doorvoeren van belastingmaatregelen vertraging oploopt.

Het CDA-bestuur heeft premier Balkenende kandidaat gesteld voor het lijststrekkerschap bij de verkiezingen, die waarschijnlijk half januari worden gehouden.

---------------------------------
Dit weekeinde in het Zaterdags Bijvoegsel: Even Piet Hein bellen, Achter de schermen bij het kabinet-Balkenende. Zevenentachtig dagen hield het kabinet-Balkenende het uit. Het was in feite het kabinet-Donner, zeggen bewindslieden en fractieleiders. LPF-kiezers zien dat anders. Hun nieuwe held heet Jan Peter. Althans: de mensen die op 8 mei in een enquête van NRC Handelsblad zeiden dat ze LPF zouden gaan stemmen. Deze mensen komen opnieuw aan het woord in de krant. Ze hebben allemaal spijt gekregen.



NRC, 19 oktober 2002

© Op dit artikel berust auteursrecht

Mark
19-10-02, 19:45
De media is juist beschuldigd van anti-fortunisme ;)

Nee... het is over en uit... dom nederland gaat gewoon weer lekker terug naar hun dagelijkse bezigheden!