PDA

Bekijk Volledige Versie : Op welke partij zou jij nu stemmen?



Idolater
19-10-02, 02:31
Hoeveel stemmen kun jij uitbrengen? Nu kun je de stembiljetten van je ouders, ooms en tantes, etc laten volmachtigen en je familie door jou laten stemmen. Ik neem aan dat de meeste van jullie dus 3 biljetten hebben als je enig kind bent en 2 ouders hebt. Je kunt voor maximaal 1 ander persoon en jezelf stemmen, dus neem een ouder mee en dan kun je 4 stemmen uitbrengen.

Ik ben daar benieuwd naar. Ook ben ik benieuwd op welke partij jullie zouden stemmen (momentopname/vlak na de val van het kabinet). Ik heb het gevoel van een herkansing, mensen die niet gestemd hebben kunnen nu alsnog stemmen. Mensen die de vorige keer op de verkeerde partij hebben gestemd kunnen alsnog op de juiste partij stemmen.

Simon
19-10-02, 11:17
Ja nu klik ik op D66 maar misschien moet ik wel op Zalm stemmen als dank dat hij de moed heeft gehad de stekker eruit te trekken.

Simon

bman
19-10-02, 12:47
Zalm is een verstandige man. Programmatisch 'zwerf' ik tussen CDA, VVD en CU (vanwege milieu??) maar van huize uit ben ik 'rood' (pvda) Heb vorige keer PvdA gestemd, tegen de te grote verechtsing van dit land (met name LPF), denk er nu nog over na. Ik stem meestal meer tactisch dan programmatisch.

Bozkurt
19-10-02, 13:02
Ik ben rechts, maar moet links stemmen uit eigen belang.

bman
19-10-02, 13:45
Geplaatst door Bozkurt
Ik ben rechts, maar moet links stemmen uit eigen belang.

Dat is eigenlijk best rechts..om dat te doen! *links stemmen uit eigenbelang*

mulan
19-10-02, 15:33
Die Zalm vertrouw ik niet helemaal,er klopt iets niet aan die man. :wat?!:

plexus
19-10-02, 15:46
Geplaatst door mulan
Die Zalm vertrouw ik niet helemaal,er klopt iets niet aan die man. :wat?!:

...zalm is gewoon de ingenieur... :duim:

mulan
19-10-02, 15:47
Geplaatst door plexus


...zalm is gewoon de ingenieur... :duim:

oke dan :p ,als jij het zegt

Idolater
19-10-02, 15:49
Wie heeft LPF gestemd? :jammer:

plexus
19-10-02, 15:50
Geplaatst door mulan


oke dan :p ,als jij het zegt

mede dank zijn handelen is het kabinet gevallen.. :hihi:

Mark
19-10-02, 21:46
Dat klopt. Zalm heeft gewacht tot die klungels door hun geruzie tot niets werden gereduceerd in de peilingen. Vervolgens heeft ie de regering getorpedeerd. Ik ben hem zeer dankbaar dat hij deze schandvlek van een regering heeft vernietigd. Hij zal in januari dan ook zeker mijn stem mogen ontvangen.

MootjeAmien
20-10-02, 16:50
groenlinks :cola:

MaRiaH
20-10-02, 16:54
Ik heb me stem uitgebracht op dezelfde waar ik al op gestemd had vorige keer... das deels als tegenstem op de LPF en grotendeels in eigen belang

zo gaat dat.. heb altijd d66 gestemd vroeger maar nu VVD
en dat blijft zo; liberaal dus..

enne.. zo rechts is dat niet joh

leg de programma's es naast elkaar.. er zijn zo weinig verschillen..
ik hoop dat ze die leuke site weer openen..

www.stemadvies.nl

daar kon je stellingen beantwoorden met eens/ oneens en kwam er de partij uitrollen die het beste bij je mening paste..
hartstikke leuk..

lullige is dat dat toen bij mij CDA was.. en dat heb ik NIET gestemd.... :hihi:

bman
20-10-02, 17:04
Geplaatst door Mark
Dat klopt. Zalm heeft gewacht tot die klungels door hun geruzie tot niets werden gereduceerd in de peilingen. Vervolgens heeft ie de regering getorpedeerd. Ik ben hem zeer dankbaar dat hij deze schandvlek van een regering heeft vernietigd. Hij zal in januari dan ook zeker mijn stem mogen ontvangen.

:duim: :nl:

Idolater
21-10-02, 02:21
DEN HAAG - De uitspraken van VVD-leider Zalm over het handhaven van de spaarloonregeling zijn dubbel kiezersbedrog, vindt de PvdA-fractie in de Tweede Kamer. Het CDA vindt dat Zalm Sinterklaasje speelt met geld van anderen.

PvdA-Tweede-Kamerlid Crone is "blij met het dubbele kiezersbedrog van Zalm" over het spaarloon. Hij wil de regeling ook houden maar wijst erop dat de VVD-leider eerder deze week nog riep dat de Kamer aan het strategisch akkoord zou moeten vasthouden omdat anders het financieringstekort zou oplopen. "En nu schiet hij er zelf een gat in van 1 miljard."

Dat tekort is ook nog eens niet nodig, volgens Crone. In de tegenbegroting die hij deze week samen met zijn GroenLinks-collega Vendrik presenteerde blijft het spaarloon voor inkomens tot en met modaal behouden, zonder oplopend financieringstekort.

Vendrik stelde zaterdag meteen vragen aan staatssecretaris Van Eijck (Financiën) over de kwestie. Hij wil weten hoe deze het gat in de belastinginkomsten dat ontstaat door handhaving van de regeling, denkt te gaan dekken.

Het CDA is "verrast en een tikkeltje verbaasd" over de snelle koerswijziging van de VVD. Als Zalm nu vasthoudt aan het spaarloon zal hij wel het verkiezingsprogramma moeten herschrijven, omdat de VVD in het oude programma nog van de regeling afwilde. Ook bij de formatieonderhandelingen was de VVD de grootste voorstander van afschaffing, aldus Kamerlid Verburg.

Verburg vindt verder dat Zalm bezig is "met Sinterklaasje spelen" met geld van de sociale partners. Die zouden 500 miljoen krijgen om de premies te verlagen. Zalm wil dat geld gebruiken om het spaarloon te laten bestaan.

bron: www.telegraaf.nl

Idolater
21-10-02, 02:25
Stem geen VVD en help links aan de meerderheid!
Ook adviseer ik je om je stem niet te geven aan splinterpartijen zoals de Christenunie of de SP. Stem allen PvdA! :duim:

Don
21-10-02, 15:27
Geplaatst door Idolater
Stem allen PvdA! :duim:

Hell no!

ZwYgStErr
21-10-02, 15:52
Geplaatst door Don


Hell no!

Wrom dann?

ZwYgStErr
21-10-02, 15:54
Ik stem by the way op, PartY Zwyg Ze, komt op voor de belangen van de zwygenden onder ons.... :maf: