PDA

Bekijk Volledige Versie : Racistisch liedje !!!



Tetouzint
20-10-02, 22:50
Zag vandaag een Nederlandstalige 'hit' voorbijkomen op MTV getiteld: 'K@t Marokkanen" . Ik heb alleen het laaste stukje gezien maar er werd duidelijk gespot met de Marokkanen.

Persoonlijk vind ik dit dus echt niet kunnen!!! Dit vind ik gewoon pure discriminatie!! Wat vinden jullie ervan??

Marsipulami
20-10-02, 22:52
Geplaatst door Tetouzint
Zag vandaag een Nederlandstalige 'hit' voorbijkomen op MTV getiteld: 'K@t Marokkanen" . Ik heb alleen het laaste stukje gezien maar er werd duidelijk gespot met de Marokkanen.

Persoonlijk vind ik dit dus echt niet kunnen!!! Dit vind ik gewoon pure discriminatie!! Wat vinden jullie ervan??

Ik meende begrepen te hebben dat het liedje zelf door Marokkanen gemaakt was. Een beetje zelfspot kan geen kwaad.

bman
20-10-02, 22:52
Neenee, het is JUIST een Marokkaans liedje...PRO-Marokkanen dus...(er is hier al een draadje over) Die kerel die rapt is zelf half-marokkaan en spot juist met de dingen van alledag.

Marsipulami
20-10-02, 22:55
Kutmarokkaan vereeuwigd

AMSTERDAM - Amsterdams wethouder Rob Oudkerk had het niet kunnen bedenken , maar de 'kutmarokkanen' slaan terug - en wel met blote buiken, navelpiercings en een rapper. Vanaf zondag is het liedje Kut Marokkanen??! van de Nederlands-Marokkaanse rapper Raymzter superclip op MTV waarmee het in een week tijd zestig keer wordt vertoond. Het liedje is geďnspireerd op de uitspraak over 'kutmarokkanen' die Oudkerk in maart dit jaar deed.

De clip begint met portiers van een discotheek die drie Nederlandse meisjes weigeren en wél Marokkanen binnen laten. In de discotheek staat Raymzter tussen sexy dansende Marokkaanse meisjes - mét blote buik - en rapt hij op Arabische klanken teksten als 'ze willen ons zwart maken als ze over ons praten'.

Volgens Raymzter (23), zoon van een Marokkaanse vader en een Nederlandse moeder, is het géén protestsong. 'Ik hoop dat mensen gaan nadenken. Je kunt niet alle Marokkanen over een kam scheren. Veel Marokkanen voelen zich machteloos als ze al die negatieve geluiden in de media over zichzelf horen. Ik ook. Hiermee kan ik iets terugzeggen.' Volgens hem komt het protest zo laat omdat 'niemand zijn vingers eraan wilde branden'.

In de rapsong zingt Raymtzer, in 2001 winnaar van de Grote Prijs van Nederland (R en B/hiphop), dat Marokkanen onterecht worden 'gehaat en gevreesd' .

De layout van de single lijkt op die van De Telegraaf. 'Een persiflage.' Zelf is hij geen moslim, maar heeft het wel over 'Mohammed de profeet'. Ook rapt hij over hasj-verkoop door Marokkanen. 'Je moet alles met een korreltje zout nemen. Ik weet dat Rob Oudkerk het ook niet zo meende.' In de titel van het liedje staan met opzet vraagtekens om niemand te beledigen. De uitgave van Kut Marokkanen??! liep volgens hem enige vertraging op omdat werknemers van de fabriek dachten dat het van een rechts-extremist afkomstig was. Toen het singletje in de kantine werd gedraaid, gingen de werknemers om.

Tetouzint
20-10-02, 22:55
ooooooohhhh.......

zoals ik al eerder zei zag ik alleen het laatste gedeelte en zag ik de titel. Kwam absoluut niet op de gedachte dat het om zelfspot ging...... Pfoeiiiiii!!!!!


Ik ga even verder zoeken naar achtergrondinformatie..

Tetouzint
20-10-02, 22:58
Jullie hadden gelijk jongens!

Ik heb meteen de teks gekopieerd......


Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten
Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in, Dus ik meen het als ik rap en
dat is dat ding
Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer
gebleken
Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten
met Marokkanen in Ede
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was
jarig geweest
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch
beschreven
Over wat er onder Marokkanen hier leeft. Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me
nog steeds
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want
ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de
Twin Towers
We kwamen hier als gastarbeiders On the downlow wat goede hash-verspreiders
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; ***marokkaan, dat is
wat ze zeiden

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken
kunnen
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te
spelen
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken. Net als Mohammed de profeet ,
dit behoor je te weten
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben. Shit ik ben een mens God weet wie
ik ben
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is
eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie. Woorden vallen zwaarder dan die van El
Moumni
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat
diepere dingen stuit
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat
ik verhuis
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor
me shit is magisch
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele
erfgoed.

Refrein

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar dr
tas verbergen
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de
bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren
Met zo\'n mentaliteit gaat de wereld verloren
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen
wat beter te profileren
Liever zie je ze ons arresteren.
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te
scheren.

Pixelshade
20-10-02, 23:11
Geplaatst door Marsipulami
Zelf is hij geen moslim

Een christelijke marokkaan???

bman
20-10-02, 23:15
Geplaatst door Tetouzint
ooooooohhhh.......

zoals ik al eerder zei zag ik alleen het laatste gedeelte en zag ik de titel. Kwam absoluut niet op de gedachte dat het om zelfspot ging...... Pfoeiiiiii!!!!!


Ik ga even verder zoeken naar achtergrondinformatie..

Tja, een beetje paranoide..maar wel begrijpelijk...zo nu allemaal naar de winkelrennen en dat ceedeetje kopen om deze KousKaas gigantisch rijk te maken...

bman
20-10-02, 23:16
Geplaatst door Pixelshade


Een christelijke marokkaan???

Die zijn er ook. Ik weet niet of deze gast er eentje is.

Pixelshade
21-10-02, 00:05
Geplaatst door bman


Die zijn er ook. Ik weet niet of deze gast er eentje is.

als hij christelijk is wat lult die gozer dan? het zijn juist de Islamitische marokkanen die altijd de lul zijn, hun worden anders bekeken mede door hun geloof, dat heeft een christelijke marokkaan niet

ferrari
21-10-02, 00:29
Geplaatst door Pixelshade


als hij christelijk is wat lult die gozer dan? het zijn juist de Islamitische marokkanen die altijd de lul zijn, hun worden anders bekeken mede door hun geloof, dat heeft een christelijke marokkaan niet

Als acht Marokkanen op een straathoek staan gaat het vrouwtje met het handtasje heus niet eerst vragen of ze christeijk zijn of niet :haha:
Dat kan je toch niet zien, welk geloof iemand heeft? :haha:

Ik vind het wel een goeie, die Raymztr :boogy:

Pixelshade
21-10-02, 00:41
Geplaatst door ferrari


Ik vind het wel een goeie, die Raymztr :boogy:

dat hij half mocro en geen moslim is does take the edge offa it

ferrari
21-10-02, 00:42
Geplaatst door Pixelshade


dat hij half mocro en geen moslim is does take the edge offa it

Hoe bedoel je? Vind je hem nou minder goed?

Marsipulami
21-10-02, 01:06
Geplaatst door Pixelshade


als hij christelijk is wat lult die gozer dan? het zijn juist de Islamitische marokkanen die altijd de lul zijn, hun worden anders bekeken mede door hun geloof, dat heeft een christelijke marokkaan niet

Ik heb nog nooit een christelijke Marokkaan gezien. Tenzij op de EO in Nederland, maar in België komt zo iets -gelukkig- niet voor. Ik denk eerder dat het om een Marokkaan gaat die van moslimorigine is maar onder invloed van de assimilatiedwang van de omgevingscultuur zijn geloof in de islam heeft verloren. Ik vind dat jammer maar ik denk toch dat hij een constructieve bijdrage levert met dat liedje. Hij transformeert 'k.utmarokkaan' van scheldwoord tot een geuzennaam. Dat vind ik een vondst. Ik ben voorstander van een meer assertieve houding van Marokkanen. Zeker als het onder zulke beschaafde vorm als een raplied mogelijk is. Ik wens hem echt veel succes met die cd. Ik hoop dat het een kaskraker wordt.

ferrari
21-10-02, 01:12
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb nog nooit een christelijke Marokkaan gezien. Tenzij op de EO in Nederland, maar in België komt zo iets -gelukkig- niet voor. Ik denk eerder dat het om een Marokkaan gaat die van moslimorigine is maar onder invloed van de assimilatiedwang van de omgevingscultuur zijn geloof in de islam heeft verloren. Ik vind dat jammer.

Waarom ben jij blij dat er in Belgie geen christelijke Moslims wonen? Het maakt mij niet uit wat voor geloof iemand heeft. Ik vind het ook vreemd dat jij het jammer vind als een moslim zijn geloof verliest.
Als hij maar gelukkig is toch? :zwaai:

Couscousje
21-10-02, 01:14
Tetouzint blundert wel vaker...

Cc

Marsipulami
21-10-02, 01:28
Geplaatst door ferrari
Waarom ben jij blij dat er in Belgie geen christelijke Moslims wonen? Het maakt mij niet uit wat voor geloof iemand heeft. Ik vind het ook vreemd dat jij het jammer vind als een moslim zijn geloof verliest.
Als hij maar gelukkig is toch? :zwaai:

Hmm, ik zal als christen - in tegenstelling tot een aantal gebrainwaschte christelijke en atheďstische idioten- nooit een moslim proberen te vervreemden van zijn godsdienst, wel integendeel. Ik heb er respect voor. Maar ik ben het met je eens dat het na te streven doel is dat mensen gelukkig zijn. Desondanks denk ik niet dat het verloochenen van familie, cultuur en religie iets kan bijdragen tot geluk. Het is hoogstens een wanhoopsdaad voor mensen die op zoek zijn naar houvast.

ferrari
21-10-02, 09:16
Geplaatst door Marsipulami


Hmm, ik zal als christen - in tegenstelling tot een aantal gebrainwaschte christelijke en atheďstische idioten- nooit een moslim proberen te vervreemden van zijn godsdienst, wel integendeel. Ik heb er respect voor. Maar ik ben het met je eens dat het na te streven doel is dat mensen gelukkig zijn. Desondanks denk ik niet dat het verloochenen van familie, cultuur en religie iets kan bijdragen tot geluk. Het is hoogstens een wanhoopsdaad voor mensen die op zoek zijn naar houvast.

Zending is voorbij, hoog tijd :lole:

Verloogenen moet ook niet. Er niet meer in geloven of niet meer aan willen doen uit vrije wil is toch oke? Ik geloof ook niet zoals mijn ouders, even goede vrienden :)

bman
21-10-02, 10:41
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb nog nooit een christelijke Marokkaan gezien. Tenzij op de EO in Nederland, maar in België komt zo iets -gelukkig- niet voor. Ik denk eerder dat het om een Marokkaan gaat die van moslimorigine is maar onder invloed van de assimilatiedwang van de omgevingscultuur zijn geloof in de islam heeft verloren. Ik vind dat jammer maar ik denk toch dat hij een constructieve bijdrage levert met dat liedje. Hij transformeert 'k.utmarokkaan' van scheldwoord tot een geuzennaam. Dat vind ik een vondst. Ik ben voorstander van een meer assertieve houding van Marokkanen. Zeker als het onder zulke beschaafde vorm als een raplied mogelijk is. Ik wens hem echt veel succes met die cd. Ik hoop dat het een kaskraker wordt.

Net als 'nigger' in de VS. Probleem is dan wel dat niet iedereen die geuzennaam kan gebruiken...zwarten wel, witten niet, latinos niet altijd...etc.etc.

Ik snap ook niet waarom je je zorgen maakt over het feit dat Marokkanen christelijk zouden worden of zijn. Religie is toch een persoonlijke keuze? Jij bent net zo'n malloot als al die Lpf-achtigen die zich druk maken over hollandse meisjes en jongens die besluiten moslim te worden. Je hebt last van een bekrompen geest. (grappig overigens hoe je zonder ook maar iets van de beste man te weten zijn hele leventje voor hem invult en daar nog even conclusies op baseert)

jaja
21-10-02, 11:10
Geplaatst door Marsipulami


Hmm, ik zal als christen - in tegenstelling tot een aantal gebrainwaschte christelijke en atheďstische idioten- nooit een moslim proberen te vervreemden van zijn godsdienst, wel integendeel. Ik heb er respect voor. Maar ik ben het met je eens dat het na te streven doel is dat mensen gelukkig zijn. Desondanks denk ik niet dat het verloochenen van familie, cultuur en religie iets kan bijdragen tot geluk. Het is hoogstens een wanhoopsdaad voor mensen die op zoek zijn naar houvast. sorry, maar ... ik begrijp dat nooit iemand volgens jou van religie mag veranderen (NB: of atheist worden). Dat is dan gelijk verloochenen en een wanhoopsdaad. Ik begrijp dat iedereen die christelijk is opgevoed en zich nu atheist noemt (of boeddhist of moslim of ...) niet tot een ander religieus besef is gekomen maar een wanhoppsdaad heeft gepleegd. Lijkt mij persoonlijk onzin. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat zijn religieus besef is en het is geen ramp als dat anders is als zijn familie of vrienden. Als die familie en/of vrienden daar moeilijk overdoen, zegt dat meer over de wanhoop van die familie en vrienden en een gebrek aan respect voor de persoon die tot een bepaalde overtuiging is gekomen, dan over die persoon zelf.
Als iemand in een andere religie (of atheisme) gelukkiger is, dan is dat mooi voor hem / haar. Oordelen of veroordelen is, voor zover het een eigen religieus besef van een persoon betreft, niet echt iets voor andere mensen.

bman
21-10-02, 11:16
Geplaatst door jaja
sorry, maar ... ik begrijp dat nooit iemand volgens jou van religie mag veranderen (NB: of atheist worden). Dat is dan gelijk verloochenen en een wanhoopsdaad. Ik begrijp dat iedereen die christelijk is opgevoed en zich nu atheist noemt (of boeddhist of moslim of ...) niet tot een ander religieus besef is gekomen maar een wanhoppsdaad heeft gepleegd. Lijkt mij persoonlijk onzin. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat zijn religieus besef is en het is geen ramp als dat anders is als zijn familie of vrienden. Als die familie en/of vrienden daar moeilijk overdoen, zegt dat meer over de wanhoop van die familie en vrienden en een gebrek aan respect voor de persoon die tot een bepaalde overtuiging is gekomen, dan over die persoon zelf.
Als iemand in een andere religie (of atheisme) gelukkiger is, dan is dat mooi voor hem / haar. Oordelen of veroordelen is, voor zover het een eigen religieus besef van een persoon betreft, niet echt iets voor andere mensen.

Awel, maar dat moet toch echt niet te vaak gebeuren...anders kan de hokjesgeest van Marsupilami de wereld niet meer bevatten! Een katholieke Arabier? Een atheistische Belg? Een Islamitische Japenner? Neen! Met zulks een omverwerpen van Mars zijn sociale paradigmas belandt dit arme schepsel nog in een mentale goot.

Marsipulami
21-10-02, 11:56
Geplaatst door bman
Awel, maar dat moet toch echt niet te vaak gebeuren...anders kan de hokjesgeest van Marsupilami de wereld niet meer bevatten! Een katholieke Arabier? Een atheistische Belg? Een Islamitische Japenner? Neen! Met zulks een omverwerpen van Mars zijn sociale paradigmas belandt dit arme schepsel nog in een mentale goot.

:lol: Haha, ik kom net uit mijn bed en ik krijg alweer een heleboel verwijten naar mijn kop. Wat jij hokjesgeest noemt, noem ik gewoon respect. Ik ben blij dat ik een hokjesgeest heb en niet zo ruimdenkend ben als jij. :lole:

Pixelshade
21-10-02, 11:57
snap er nog steeds geen bal van, die gozer was moslim maar nu niet meer, bekeerd tot ander geloof of atheist
ik ga wel ff kijke of ik wat info over die gozer kan vinde via google :regie:

bman
21-10-02, 12:11
Geplaatst door Marsipulami


:lol: Haha, ik kom net uit mijn bed en ik krijg alweer een heleboel verwijten naar mijn kop. Wat jij hokjesgeest noemt, noem ik gewoon respect. Ik ben blij dat ik een hokjesgeest heb en niet zo ruimdenkend ben als jij. :lole:

Nee, wat jij 'respect' noemt, noem ik paternalisme.

Marsipulami
21-10-02, 12:18
Geplaatst door bman


Nee, wat jij 'respect' noemt, noem ik paternalisme.

Ok, een bekrompen paternalistische Belg met een hokjesgeest dan. En jij bent gewoon ruimdenkend, vooruitstrevend, tolerant en open van geest. Nou goed ? :fpiraat:

Arvid
21-10-02, 12:19
Geplaatst door Marsipulami


:lol: Haha, ik kom net uit mijn bed en ik krijg alweer een heleboel verwijten naar mijn kop. Wat jij hokjesgeest noemt, noem ik gewoon respect. Ik ben blij dat ik een hokjesgeest heb en niet zo ruimdenkend ben als jij. :lole:

Jij komt net uit je bed, moet je niet naar je werk ofzo?
Heb je die wel? :giechel:

Pixelshade
21-10-02, 12:54
Geplaatst door Arvid


Jij komt net uit je bed, moet je niet naar je werk ofzo?
Heb je die wel? :giechel:

sommige mensen hier zijn geen volwassenen, die moeten gewoon naar school of hebben nu vakantie

mulan
21-10-02, 12:57
Geplaatst door Pixelshade


sommige mensen hier zijn geen volwassenen, die moeten gewoon naar school of hebben nu vakantie


Ik snap sowieso niet waar die Arvid zich mee bemoeit.

Arvid :zwaai:

bman
21-10-02, 13:20
Geplaatst door Marsipulami


Ok, een bekrompen paternalistische Belg met een hokjesgeest dan. En jij bent gewoon ruimdenkend, vooruitstrevend, tolerant en open van geest. Nou goed ? :fpiraat:

Bijna, ik geef je nog het nummer van mijn bankrekening en misschien komt het dan allemaal goed. ;)

Girl@Egy
21-10-02, 13:31
Geplaatst door Pixelshade
snap er nog steeds geen bal van, die gozer was moslim maar nu niet meer, bekeerd tot ander geloof of atheist
ik ga wel ff kijke of ik wat info over die gozer kan vinde via google :regie:

:regie: waar maak jij je druk om?!
Halfbloedjes houden zich meestal niet aan het geloof van hun vader, vooral arabische/islamitische halfbloedjes :auw2:

Ik vind het wel een goed nummer! :strik:

GroteWolf
21-10-02, 13:42
Hij maakt juist Nederlanders belachelijk. Op een leuke manier, vind ik.

Girl@Egy
21-10-02, 13:45
Geplaatst door GroteWolf
Hij maakt juist Nederlanders belachelijk. Op een leuke manier, vind ik.

Klopt, het is een soort omgedraaide wereld :lole:

Arvid
21-10-02, 14:09
Geplaatst door mulan



Ik snap sowieso niet waar die Arvid zich mee bemoeit.

Arvid :zwaai:

Gelukkig weet ik dat je dat niet meent meissie :)

mulan
21-10-02, 14:13
Geplaatst door Arvid


Gelukkig weet ik dat je dat niet meent meissie :)

Tuurlijk :gniffel:

Tetouzint
21-10-02, 15:32
Couscousje, waar slaat je opmerking op????

bman
21-10-02, 15:36
Geplaatst door GroteWolf
Hij maakt juist Nederlanders belachelijk. Op een leuke manier, vind ik.

WAT? Dat is discriminoenaninotie....kga gelijk mijn beklag doen!

Idolater
21-10-02, 16:47
"Ze willen ons wat maken...."
Geweldig liedje! Muziek is een goede manier om je af te zetten tegen de stigmatisering.

bman
21-10-02, 19:51
Dat liedjes is al tig keer in het journaal geweest vandaag....dit wordt een hit.

sweet&honest
21-10-02, 20:11
Zet er eindelijk een (half) marokkaan een goed liedje neer, gaat iedereen lopen zeuren over z'n geloof. Islamitisch, joods, christen, wat maakt t uit, hij komt op een peacefull manier op voor marokkanen, en ook nog op een orginele manier met een prachtlied en een leuke clip. Respecttttttttttt!!!!!!!
:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:
The crowd is satisfied!!! Good work raymzter!!!