PDA

Bekijk Volledige Versie : Miss Nederland MOET blond zijn



Joesoef
21-10-02, 12:11
´Missverkiezingen doorgestoken kaart´

door Romke Spierdijk Telegraaf


AMSTERDAM, maandag
Een oer-Hollandse, blonde Miss Nederland maakt dit jaar de grootste kans om aan de Miss World-verkiezingen mee te doen, omdat ons land de afgelopen jaren te vaak door donkere dames werd vertegenwoordigd. Dat zegt althans de woedende Marilyn Sewbalak (25), die de organisatie van de bekende missverkiezing van discriminatie en vals spel beschuldigt.
Marilyn beweert dat ze door ingrijpen van hogerhand kon fluiten naar de titel van Miss Zuid-Holland en dus ook naar de kans om komend weekeinde Miss Nederland 2002 te worden. Daardoor zit ook deelname aan de Miss World-verkiezingen, begin december in Nigeria, er niet in.
Marilyns verhaal wordt bevestigd door de huidige Miss Nederland en jurylid bij de verkiezing voor Miss Zuid-Holland, Irena Pantelic.
„Marilyn was bij vier van de vijf juryleden de favoriet”, zegt zij. „Uiteindelijk hoorden we van Chantal Nederstigt, de rechterhand van organisatiedirecteur Konings, dat hij had opgedragen een ander meisje te laten winnen. Zij heeft uiteindelijk besloten dat Elise moest winnen en dat de jury dus werd gepasseerd.”

MISSVERKIEZING
Zonder problemen doorliep de Haagse Marilyn de voorronde en ook op de avond van de finale zag het er rooskleurig voor haar uit. Maar volgens de 25-jarige is er een smerig spelletje met haar gespeeld. „Naafloop kreeg ik van boze juryleden te horen dat ik buitenspel ben gezet. Ze hadden mij bijna allemaal als nummer één op hun lijst staan, maar er mocht dit jaar geen donker meisje winnen. Toen sloegen bij mij de stoppen door.´
Uiteindelijk won Elise Boulogne, de oorspronkelijke nummer twee, de titel. Marilyn: „Zij wordt 27 oktober ook Miss Nederland, zo werd mij verteld.” Waarom Marilyn toch de finale bereikte, is volgens de boze Haagse makkelijk te verklaren: „Ze wilden politiek correct zijn en hebben me dus zover laten komen, maar ik mocht niet winnen. Pure discriminatie, dat doet heel erg pijn.´
De kwade genius is volgens zowel Marilyn als Irena directeur Hans Konings van de organisatie die de Miss Nederland- en de Miss Holland-verkiezingen organiseert.
Konings reageert furieus als hij met de beschuldigingen wordt geconfronteerd. „Ik denk dat het meisje de teleurstelling gewoon niet aankan dat de jury haar niet heeft gekozen. Want zo werkt het: de jury kiest de winnaar, niet de organisatie. Met Miss Universe Kim Kötter en Pantelic heb ik trouwens een prima contact, net als met de juryleden.”


http://editie.telegraaf.nl/daily/2002/10/21/TE/TE_1S_20021021_1/articles/TE_1S_20021021_1_282_1_thumb.jpg


• De beeldschone Marilyn Sewbalak mocht naar eigen zeggen niet winnen omdat de voorkeur zou zijn uitgegaan naar een blonde collega.
FOTO: RENE OUDSHOORN


http://editie.telegraaf.nl/daily/2002/10/21/TE/TE_1S_20021021_1/articles/TE_1S_20021021_1_282_2_thumb.jpg

• Irena Pantelic

http://editie.telegraaf.nl/daily/2002/10/21/TE/TE_1S_20021021_1/articles/TE_1S_20021021_1_282_3_thumb.jpg

• Elise Boulogne


Irena Pantelic stelt daarentegen: „Marilyn was de perfecte kandidate! Ze was niet alleen mooi, maar ook intelligent en welbespraakt. Wellicht zat Konings niet te wachten op wéér een welbespraakte miss, die hij niet zomaar van alles wijs kan maken en eindeloos aan het lijntje kan houden. Want zo is het met mij en nog een aantal andere missen gegaan.”
„Konings belooft een hoop, maar maakt weinig waar en wij pikten dat niet. Sindsdien kunnen we niets meer goed bij hem doen en is de relatie behoorlijk bekoeld. Hoewel Marilyn helemaal gelijk heeft en terecht kwaad is, kan ze eigenlijk maar beter blij zijn dat het zo is gegaan. Nu heeft ze in ieder geval niets met Konings en zijn organisatie te maken”, aldus Irena Pantelic.

bman
21-10-02, 12:16
Ik vind de bovenste de mooiste. Poll?

Arvid
21-10-02, 13:02
Moeilijke keus.
Ze hebben allebei behoorlijk wat make-up op.
Maar ik ga toch voor Elise, een wat vrouwelijkere en natuurlijkere gezicht heeft zij. Ze heeft ook mooiere ogen.
Terechte winnaar dus!

I'mNumber1
21-10-02, 13:28
Mee eens Miss Nederland moet een ECHTE nederlander zijn dat is mijn mening, degene niet mee eens so be it.

Tetouzint
21-10-02, 14:42
Echt belachelijk hoor!! Als die meiden ook de Nederlandse nationaliteit bezitten dan hebben ze alle recht om mee te doen!

Trouwens, die laatste 2 vind ik persoonlijk echt niet zo mooi, de eerste is pas een echte Miss..

Amellady
21-10-02, 14:49
ze mogen van mij die hele prehistorische, seksistische vleeskeuring afschaffen. wat dachten we van een mister verkiezing?

misschien nominaties voor mister holland????

Don
21-10-02, 14:49
Geplaatst door Tetouzint
de eerste is pas een echte Miss..

Ze heeft alleen een snor, dus da's wel een beetje jammer....

bman
21-10-02, 14:51
Geplaatst door Amellady
ze mogen van mij die hele prehistorische, seksistische vleeskeuring afschaffen. wat dachten we van een mister verkiezing?

misschien nominaties voor mister holland????

Ik nomineer Yehi.

Tetouzint
21-10-02, 14:54
een snor????

ik heb heel goed gekeken maar kon geen haartje vinden...

Don
21-10-02, 15:01
Geplaatst door Tetouzint
een snor????

ik heb heel goed gekeken maar kon geen haartje vinden...


Tsja, wat je met Photoshop niet allemaal kan doen....

Tetouzint
21-10-02, 15:10
:melig:

Joesoef
21-10-02, 17:11
Geplaatst door ORANGE


wahaha Joe doet ook echt alles ook aan om je homo zijn te verbergen :zweep:

Leer eerst maar eens correct Nederlands te schrijven.

bman
21-10-02, 17:39
Joesoef...hoe kan ik ook een zelfgemaakt plaatje in mijn handtekening plaatsen?

Joesoef
21-10-02, 19:26
Geplaatst door bman
Joesoef...hoe kan ik ook een zelfgemaakt plaatje in mijn handtekening plaatsen?


Gratis host zoeken die het toestaat om een link naar hun pagina te maken.

bman
21-10-02, 20:38
naam?

Mara
23-10-02, 11:53
Geplaatst door Tetouzint
Echt belachelijk hoor!! Als die meiden ook de Nederlandse nationaliteit bezitten dan hebben ze alle recht om mee te doen!

Trouwens, die laatste 2 vind ik persoonlijk echt niet zo mooi, de eerste is pas een echte Miss..

Nee joh die eerste is echt het lelijkst, ze lijkt een beetje op die transseksueel Kelly, misschien mocht ze daarom niet winnen :D

Sowieso kan ik niet geloven dat welbespraakte intelligente vrouwen meedoen aan zo'n missverkiezing :boogie:

magden_david
23-10-02, 11:54
ik vind ze allebei lelijk ken dat ook ? behalve dan die irena die is wel sjiek.
ik heb geen moeite met een allochtoon als miss nederland.
laat de mooiste maar winnen.

Canaris
23-10-02, 12:00
tsja , wanneer mijn dochter ooit naar huis komt met de mededeling dat ze aan een misverkiezing gaat meedoen, ram ik haar eerst een potje naar de maan, gooi haar in de kelder, deur op slot en ga een Burkha voor haar kopen.


Ik moet helaas voor het eerst in mijnleven , ammellady gelijk geven. Het is zo ontzettend banaal, dat ik mij eigenlijk afvraag waarom hier nu opeens en reply moet schrijven,

dus laat maar.

Niet lezen en overslaan het gaat namenlijk om niets

Mara
23-10-02, 12:04
Geplaatst door Canaris
tsja , wanneer mijn dochter ooit naar huis komt met de mededeling dat ze aan een misverkiezing gaat meedoen, ram ik haar eerst een potje naar de maan, gooi haar in de kelder, deur op slot en ga een Burkha voor haar kopen.


Ik moet helaas voor het eerst in mijnleven , ammellady gelijk geven. Het is zo ontzettend banaal, dat ik mij eigenlijk afvraag waarom hier nu opeens en reply moet schrijven,

dus laat maar.

Niet lezen en overslaan het gaat namenlijk om niets

Ja verdorie, niet lezen overslaan zet je onderaan je stukje, nu heb ik het al gelezen!!!! :ego:

Mara
23-10-02, 12:06
Geplaatst door magden_david
ik vind ze allebei lelijk ken dat ook ? behalve dan die irena die is wel sjiek.
ik heb geen moeite met een allochtoon als miss nederland.
laat de mooiste maar winnen.

Ik wil geen allochtoon als Miss Nederland maar een blozende flinke deerne op klompen!!!

Quark
23-10-02, 12:28
Geplaatst door Joesoef



Gratis host zoeken die het toestaat om een link naar hun pagina te maken.

Om de een of andere reden vermoed ik dat jij nooit op de USCG Mesquite gevaren hebt. Hoe kom je in hemelsnaam bij die pagina?

gr.

Joesoef
23-10-02, 12:36
Geplaatst door Quark


Om de een of andere reden vermoed ik dat jij nooit op de USCG Mesquite gevaren hebt. Hoe kom je in hemelsnaam bij die pagina?

gr.

Tja, ik verbaas mij er ook dat ik er nog niet afgeknikkerd ben :D.

Beetje zoeken op Yahoo. De trefwoorden die ik gebruikte herinner ik mij niet meer maar hij stond boven aan. De homepage van Yahoo stond het niet toe om door te linken vandaar dat ik ze ff daar heb geparkeerd.

Ik ben nog aan het zoeken maar zolang het goed gaat ben ik nog in de ruststand.