PDA

Bekijk Volledige Versie : Het verhaal van Samir Muhammadd Hassan (18): martelaar geworden op zijn bruiloft.



Dienna
21-10-02, 23:19
Om een beeld te schetsen van het persoonlijk leed wat vele Palestijnse burgers doormaken, zal ik proberen om af en toe een persoonlijk verhaal van een van de getroffene van de Israelische onderdrukking neer te zetten.

Het verhaal van Samir Muhammadd Hassan (18): martelaar geworden op zijn bruiloft.

De mensen die aanwezig waren in het Al-Fawar vluchtleingenkamp vlakbij Khalil dachten dat ze een vreugdevolle bruiloft zouden bijwonen. In plaats daarvan waren zij aanwezig op een begravenis van een jongeman die vermoord werd nadat hij de benodigde spulletjes had gekocht voor de traditionele henna-avond van zijn bruidje....

Samir Muhammad HAssan liep door de hoofdingang van het Al-Fawar vluchtelingenkamp waar Israelische soldaten net van plan waren het kamp te omsingelen. Samir Muhammad werd neergeschoten en geraakt in zijn borst. Zijn vrienden zagen het en probeerden hem en wilden hem naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis in Al-Khalil brengen, maar de soldaten hielden zijn vrienden tegen. Samir Muhammad werd uiteindelijk overgebracht naar een klein kliniekje in het vluchtelingenkamp zelf waar hij overleed aan zijn verwondigen.

Zijn vrienden hadden toen de taak op zich gekregen om het vreselijke nieuws aan zijn vader te brengen die nog 6 andere kinderen had.

De vrienden naderden het huis van Samir's vader. De vader zag ze aankomen en met een brede lach op zijn gezicht liep hij met open armen op de vrienden af om hen te verwelkomen op deze "vreugdevolle" dag. Alle genodigden dachten dat de jongens mee kwamen feesten maar hun gezichten vertelde een ander verhaal en de vreugde in het huis veranderde in een vreselijk drama.

De vader van Samir Muhammad ontving condoleances ipv felicitaties. Hij dacht aan het bruidje dat niets vermoedend op haar bruidegom wachtte. Zij en haar familie wachtten al uren op de bruidegom, maar zijn komst bleef uit en de gevoelens van ongerustheid veranderde paniek. Haar grootste nachtmerrie kwam uit toen de vrienden van Samir Muhammad het hartverscheurende nieuws kwamen vertellen.

15.000 mensen liepen mee tijdens de begravenis van Samir Muhammad; dit waren er meer dan het aantal bewoners van het vluchtelingenkamp zelf.

Samir Muhammad stond bekend om zijn moed en zijn sterke geloof. Voor velen was het geen verrassing dat hij ooit een martelaar zou worden...


(Tip voor de Joodse prikkers:reacties zoals: "Alsof de Israeliers geen leed doormaken, etc. etc." hoeven hier niet geplaatst te worden als tegenreactie; open zelf maar een topic over het leed van de Israelische onderdrukkers/bezetters.)

Pixelshade
22-10-02, 00:31
:traan1: :droef: :jammer: :(

bman
22-10-02, 10:45
Zucht, nog een keer: ELK slachtoffer is er een teveel...Gij zult niet doden (bron: Moesa, je kent em wel)

Pixelshade
22-10-02, 11:00
Geplaatst door Couscousje


Racistische Talibankut. Donder op naar je eigen grot in Tora Bora.

Cc

Ik begrijp je reactie niet, zij heeft toch gelijk? Hey enigste wat de joden zullen doen is de boel goedpraten, hebben ze ooit anders gedaan?

Mara
22-10-02, 11:10
Geplaatst door Pixelshade


Ik begrijp je reactie niet, zij heeft toch gelijk? Hey enigste wat de joden zullen doen is de boel goedpraten, hebben ze ooit anders gedaan?

Racistisch is het wel zoals jij over Joden praat en met deze opmerking wil ik niets afdoen aan het leed van de Palestijnen.

Als je veel geleden hebt en toch niet racistisch bent dan pas heb je karakter.

bman
22-10-02, 11:12
Geplaatst door Pixelshade


Ik begrijp je reactie niet, zij heeft toch gelijk? Hey enigste wat de joden zullen doen is de boel goedpraten, hebben ze ooit anders gedaan?

Ik heb je maar gemeld wegens racisme. Beheer doet daar toch niets aan....oh, ja jawel: je bent vergeten Joden door het code-woord 'zionisten' te vervangen.

Couscousje
22-10-02, 12:34
Geplaatst door Pixelshade


Ik begrijp je reactie niet, zij heeft toch gelijk? Hey enigste wat de joden zullen doen is de boel goedpraten, hebben ze ooit anders gedaan?

Dank voor het citeren, beheer heeft die opmerking weggehaald, maar die aGterlijke P.S. voor de Joden blijft natuurlijk staan... Wat Mara inderdaad zegt, ik reageer niet op de inhoud, maar op de uitermate racistische opmerking van die k*nkerkut van een Dienna... Dat mens heeft eGt hele verkeerde prioriteiten.

Cc

Couscousje
22-10-02, 12:35
Geplaatst door bman


Ik heb je maar gemeld wegens racisme. Beheer doet daar toch niets aan....oh, ja jawel: je bent vergeten Joden door het code-woord 'zionisten' te vervangen.

Wie heb je gemeld?

Cc

magden_david
22-10-02, 12:41
ik vind het een diep triest verhaal, en zie geen enkele reden om het goed te praten. Het is fout en kut enhad niet mogen gebeuren dat staat buiten kijf.
Echter de reactie van de prikkers daarentegen laat meer dan genoeg ruimte voor kritiek.

hoevaak worden de vermoorde burgers aan israelische kant niet vergoeilijkt met de woorden ook vna dienna " alsof het leed van de palstijnen niet erg is". meten met 2 maten heet dat.
En waarom wist iedereen dat hij een martelaar zou worden ? is de maat waarmee moraliteit en karakter wordt gemeten de bereidheid zichzelf tenmidden van onschuldige burgers op te balzen ?

bman
22-10-02, 15:11
Geplaatst door Couscousje


Wie heb je gemeld?

Cc

Jou uiteraard niet...maar ik meldt iedereen die shit roept over 'de joden' 'de negers' 'de arabieren' etc. ik wordt schijtziek van die praat. Kritiek is ok, harde kritiek ook. Maar racisme , daar krijg ik een soort allergische reactie van. Beheer neemt mijn meldingen al lang niet meer serieus, maar ach...het houdt een Bmannetje van de straat.

Dienna
22-10-02, 22:06
Geplaatst door magden_david
ik vind het een diep triest verhaal, en zie geen enkele reden om het goed te praten. Het is fout en kut enhad niet mogen gebeuren dat staat buiten kijf.
Echter de reactie van de prikkers daarentegen laat meer dan genoeg ruimte voor kritiek.

hoevaak worden de vermoorde burgers aan israelische kant niet vergoeilijkt met de woorden ook vna dienna " alsof het leed van de palstijnen niet erg is". meten met 2 maten heet dat.
En waarom wist iedereen dat hij een martelaar zou worden ? is de maat waarmee moraliteit en karakter wordt gemeten de bereidheid zichzelf tenmidden van onschuldige burgers op te balzen ?

Dit is nou precies de reden waarom ik van tevoren heb gezegd: open zelf een topic over het leed van de bezetters, want dat zijn ze nog steeds; zolang ze bezetten vragen ze om geweld, hoe erg ik dat ook vind om te zien (En dat meen ik echt)