PDA

Bekijk Volledige Versie : paar vraagjes over marokko

anadyr
21-10-02, 22:56
salaam aleekum!

nou ik ben van plan om volgende zomervakantie naar Marokko te fietsen (!) heb toch de tijd. En nou vroeg ik me een paar dingen af:

1. kan ik met egyptisch terecht? Ik studeer namelijk arabisch in amsterdam, maar ik leer alleen egyptisch als spreektaal.
2. waar moet ik zeker heen (en waar zeker niet)?
3. is het ver? (okee, ittalta tabta, ik moest toch nog wat vragen)

ik wil graag naar Marrakech, Casablanca (alleen de naam al!) en, nou ja, mooie plaatsjes in het algemeen. En kun je je fiets mee op de trein nemen ofzo? Nou ja, het is nog lang geen juni :-) tijd genoeg om dat uit te zoeken.

masaa ilxeer
rogier

escape statica

Bahija
22-10-02, 16:29
Hahahaaha

Dus jij wilt met de fiets naar marokko.
Dat meen je toch niet he?
Hoe kom je erbij?
Wens je een goeie reis dan.

de mazelll :rolleyes:

dodi_vega
22-10-02, 16:37
Geplaatst door anadyr
salaam aleekum!

nou ik ben van plan om volgende zomervakantie naar Marokko te fietsen (!) heb toch de tijd. En nou vroeg ik me een paar dingen af:

1. kan ik met egyptisch terecht? Ik studeer namelijk arabisch in amsterdam, maar ik leer alleen egyptisch als spreektaal.
2. waar moet ik zeker heen (en waar zeker niet)?
3. is het ver? (okee, ittalta tabta, ik moest toch nog wat vragen)

ik wil graag naar Marrakech, Casablanca (alleen de naam al!) en, nou ja, mooie plaatsjes in het algemeen. En kun je je fiets mee op de trein nemen ofzo? Nou ja, het is nog lang geen juni :-) tijd genoeg om dat uit te zoeken.

masaa ilxeer
rogier

escape statica

"Fietsen" :rolleyes: ??? :confused: ?????????????

karim1
22-10-02, 17:49
hahaha fietsen

anadyr
22-10-02, 18:26
lach maar niet :-p

nou kijk als je dan 3 maanden vrij hebt ofzo...
het duurt ongeveer een maand om erheen te fietsen met 100km/dag nou en dan ben je daar, en dan heb je nog 2 maanden, tijd genoeg om veel te zien zou ik zeggen, tentje mee enzo.
en dan met vliegtuig weer naar huis! of met de trein vanuit zuid Spanje. hangt van mijn financiele situatie af. nou, lekker makkelijk toch!

maarre, ik heb nog geen antwoord op mijn vraagjes, behalve "is het ver" maar dat kon ik zelf ook wel bedenken.

het is toch een mooi plan? ik wil morgen eigenlijk al wel vertrekken. Misschien ga ik volgend jaar ook wel naar Egypte fietsen, moet er toch heen, maar dan kom je wel door instabiele gebieden, en bovendien ben je dan wel 2 of 3 maanden onderweg, en zoveel tijd heb ik dan niet...

salaam
rogier

TOSKA
23-10-02, 23:43
hey rogier ik wil met je mee fietsen
lijkt me supergaaf man

anadyr
24-10-02, 13:43
ja tof! en dan kunnen we het beste reisverhaal op Maroc.nl plaatsen! kunnen we 50 euro winnen!
en we kunnen zelfs een soort logboek op internet bijhouden ofzo...

wow helemaal te gaaf! :boogie:

rogier

Joesoef
24-10-02, 23:02
Geplaatst door anadyr
lach maar niet :-p

nou kijk als je dan 3 maanden vrij hebt ofzo...
het duurt ongeveer een maand om erheen te fietsen met 100km/dag nou en dan ben je daar, en dan heb je nog 2 maanden, tijd genoeg om veel te zien zou ik zeggen, tentje mee enzo.

Met 3100 km zit je nog niet in Maroc hoor....

sssss
25-10-02, 11:00
een heel goed idee
maar financieel moet je het heel goed hebben en de route, je kan moeilijk langs de autosnelweg fietsen, dus je zal kleinere wegen moeten nemen, waardoor het veeeeeeeeeeeeeel langer zal duren. enz.

ik wens je in ieder geval veel succes, als test kun je bijvoorbeeld eens naar noordfrankrijk fietsen en alles voorbereiden en zien hoe het is en waar je op moet letten, dan heb je een idee.

anadyr
26-10-02, 09:38
nee joh, het duurt echt niet langer om kleinere wegen te nemen, want je fietssnelheid is toch de hele tijd hetzelfde (je fietst toch niet sneller op de snelweg?)

en B wegen zijn er veel meer van, dusse grote kans dat er een directere route is dan de snelweg, misschien is het nog wel wat sneller ook!

en kleinere wegen zijn more fun, want dan kom je door dorpjes enzo! en ik ga in januari denk ik naar duitsland fietsen, ongeveer, nou 400 km ofzo. om inderdaad ff te kijken hoe het is.

salam
rogier

Miss T
27-10-02, 15:13
Zeggen mensen dat IK gek ben?? :maf3: :o :hihi:

TOSKA
27-10-02, 20:51
iwaaaaaaaa rogier gaan we nog fietsen

hanouna
09-11-02, 16:07
Waar heb je dat logo van maghreb gevonden, wil het dolgraag hebben nl!!!!

shokran alvast

En rogier, ga gewoon en beleef het! Wel een apart idee. Met el3arabia el fosha kan over het algemeen wel terecht, ik weet alleen niet of dat voor Rif geldt, daar ben ik nog nooit geweest eerlijk gezegd.

Hanouna

Snuifduif
09-11-02, 17:48
Even serieus he. Voor mij was dat ook altijd iets wat ik graag zou willen doen. Fietsen naar Marokko, maar dan als soort van gesponsorde reis voor een goed doel. Klinkt misschien raar, maar is echt zo. Wilde alleen niet alleen gaan, maar dacht dat niemand zo gek was om ook op dat idee te komen. En de zomervakantie is inderdaad lang genoeg, hoeveel mensen vervelen zich al niet na 2 weken in Marokko. Rogier, ik ben in Marrakech en Casablanca geweest. Vooral eerstgenoemde stad is een geweldige ervaring. Ik wens jou in ieder geval succes als je vertrekt en wat taal betreft; Engels en Euro's .... :duim:

Tetouania_Girl
25-11-02, 14:13
Heeey Roggieee....Een paar moooie steden zijn o.a Casa inderdaad Marrakech :D TETOUAN :D (mijn stad :wink: :p ) Ifren,Ouarzazat,Agadir et c et et et c et c :confused:

Thallaw,Dientje

Snuifduif
25-11-02, 17:26
Wat is er mis met de Rif?

Trouwens, officieel hoort Tetuan ook bij de Rif. (Titaouien)

mokro20
26-11-02, 17:43
zal ik je een tip geven?

neem voldoende plakspullen mee en koop alvast een goede slot

azizaatje
29-11-02, 12:46
Wat zeg je?! Je wilt met de fiets naar Marokko! Sorry hoor, maar dit heb ik nog nooit gehoord?! Dan ben je wel heel erg actief en fit moet ik zeggen!
Nou ik hoop dat het lukt, ook in de boot met je fiets!
Maar opzich kun je daar wel terecht met Egiptisch als spreektaal, dus dat is geen probleem!
Ik wens je veel succes op de fiets naar Marokko!!!!
Groetjes azizaatje : :D

MIS_OEMAZIGH
01-12-02, 06:37
Helaas voor jouw naoual heeft snuifduif gelijk over jouw mooie
stadje.
en ik zal jouw nog wat vertellen maar in marocco is er helemaal
geen of volbloed arabier.

helaas hebben de meeste marokkaanen voor de arabische idiologie
gokozen.
hun eigen cultuur en tradities hebben ze vergeten.
de meesten leven in het westen en de rest vertrekt ook zodra
ze de kans krijgen.
of ze nou uit casa of hoeceima komen europa is waar ze over
dromen. een plaats waar ze negatief worden aangekeken.
door onder andere misdaden van ben laden.
mocht deze persoon wereld macht bezitten en er geen plek
meer is om te vluchten.
zullen veel mensen moslim of niet zeggen o god was ik maar
nooit geboren.
en in belgie spreekt een arabier genaamd abu jahjah namens hun,
met alle gevolgen van dien.
alsof zij geen mond, eigen ideeen en leven hebben.

Tetouania_Girl
08-12-02, 13:05
en in belgie spreekt een arabier genaamd abu jahjah namens hun,
met alle gevolgen van dien.
alsof zij geen mond, eigen ideeen en leven hebben. [/B][/QUOTE]

Meid Ik weet niet hoe dik jij hem spacetttt je kan veel komen zeggen over Abu Jahjah ok...Maaaaar hij is een LIBANEES en neemt het op voor DE MAROKKANEN IN HET ALGEMEEN dus is best wel triest dat de ``berberse`` m3arba gaan zeggen hij discrimineert

Het heet Arabische Europese Liga omdat het alle arabische landen vertegenwoordigt....Maar ja als het `hun` (rouafa van belgiqa) niet bevalt zou ik zeggen begin een eigen liga `BERBERSE EUROPESE LIGA`
(hahahahahahahhahahaha sorry maar dat is gewoon fa2:D :maf2: :stout: :melig2: :maf3: :melig: )

Thallaw a GWATI

mevr.tamza
04-01-03, 19:42
:nerd:

sorry maar ben je dan niet een beetjedoelloos
niet boos worde maar fietsen jij hebt vast niks tedoen vandaar

denk ik dan groetjes

the one and only one mevr.tamza

mevr.tamza
04-01-03, 19:52
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

ikke niet hij was voor een andere topic bedoel maar is blijkbaar verkeerd terechtgekomen :kwaad: :kwaad:

maak niet uit groetjes

the one and only one mevr.tamza

madmocro
15-01-03, 07:39
yo veel suc6 met fietsen man
waarom reageren jullie allemaal zo raar
trouwens ik ken heel veel mensen die de afstand hebben gefiets en ik heb voor je gevraagd tis 4924 km ongeveer
en ja je kan met fiets bv in de bus ofzo
maar trein weet ik niet
trouwens als je een auto wilt huren HUUR M IN SPANJE
bij avi's
want ggeloof me in marokko kom je veel duurder uit
trouwens die man die de afstand ook heeft gefietst deed r een maand over

aussie
06-02-03, 12:17
:handbang: mag ik met je mee, zal ik echt leuk vinden is maar 3000km naar ouarzazate, treug fieten is in totaal 6000 dat doen we wel in 3 maanden.
in marokko hebben we geen gids nodig want ik ken elke gat daar

maroclady17
06-02-03, 20:20
HAHAHAHA WOLLAH JE BENT ECHT ZIEK ALS :haha: JE FIETSEND NAAR MAROKKO WIL.IK BEDOEL TJA EEN VLIEGTUIG OF EEN AUTO MAAR TOCH NIET MET DE FIETS! IK HAD NOOIT GELOOFT DAT MENSEN PSYCHISH ZIJ NOU NU DUS ECHT WEL!!!!!!!!

xxxtetouaniaxxx
07-02-03, 16:57
AHAHAHAHAHAHHAAHHAHHAHHAHAHA EJEMA GENOE...
HOE WIL JE MET DE FIETS NAAR MAROC MET DE AUTO IS HET AL HEL
OOH

aussie
10-02-03, 08:58
naar parijs is t 2 dagen fietsen, 5de dag ben je in spanje de 10de neem je de boot naar tanger je bent r zo

tetuania9999
19-02-03, 15:17
echt mensen als ik jullie kritieken lees, lachen man

en voor de ene die heeft beweerd dat tetuan bij rif hoor

IK DENK HET NIETTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

daar zijn we te goed voor

tetuania
doei

Mr.Mujahid
19-02-03, 16:20
Salaam oe 3alaikom wa ra7matoelah wa baraktoeh.

Tetuania9999

Heb jij iets tegen riffijnen, of zo? Daar zijn we te goed voor? Laat me niet lachen, en over tetouan? Volgens mij heb jij ongelijk, omdat als je de geschiedenis van tetouan goed kent, dan weet je ook vanwaar het woord tetouan komt. Het komt namelijk van Tetaouan wat 'ogen' betekent. Het heet ogen, waarschijnlijk omdat het populair was of zoiets, dat weet ik niet precies.

Ik zeg hier niet dat ik gelijk heb(dat kan wel) Maar ik vind dat je zulke dingen niet meer moet zeggen. Want de enige identiteit waar ik me in kan plaatsen is die van een MOSLIM.
Dus, geen vreemde dingen zeggen, terwijl je er helemaal niets over weet.

Salaam oe 3alaikom wa ra7matoelah wa baraktoeh.

bidi
03-03-03, 20:17
wens je veel succes. ja het is ver, je moet naar there youssef gaan en niet naar imzouren city

nesrin
31-03-03, 08:53
ik denk dat mensen die van plan zijn (die er nog aan denken) om met de fiets naar marokko te gaan niets te doen hebben.
er bestaan toch veeeeel dibielige mensen op deze wereld

31-03-03, 11:25
hoi,

ik kan alleen maar zeggen....jij bent nooit in maroc geweest :giechel: :giechel:

ik zou zeggen probeer het maar, of je ver komt is een ander verhaal :nijn:

good luck

m!ssY
08-04-03, 13:23
rogier,
je wil met de fiets naar marokko gaan, is tof van je! een kennis van mij(marokaan uit tanger) heeft vorig jaar hetzelfde gedaan samen met een belgische vriend, ik weet niet hoe het eigenlijk is verlopen,ik kan het wel vragen. maar hij is er veilig en wel geraakt, maar wel veel platteband dus voorzie!

ik zou zeker naar marakech gaan, een prachtige stad en zeker naar jamh el fna, een sfeer die je je niet kan voorstellen, maar de hitte daar mee opletten kan oplopen tot 50...

ik wens je in ieder geval veel succes met je fietstocht.

fijne reis! :zwaai:

berbersoogje
09-04-03, 07:33
Ik lees helemaal geen reactie meer van Rogier... Zou 'ie al vertrokken zijn???? :D

Noumidia22
10-04-03, 19:51
Wajouuuwww jullie ook met jullie berberen zijn beter of arabieren

zijn beter!!!!!!Ik wordt er echt kotsmisselijk ervan..!!!!!!!!

Ik bedoel een marokkaan blijft een marokkaan,of

je nou een berber of een arabier bent!!!!! En jullie willen me

niet gaan vertellen dat er dan geen aangetrouwd berber of arabieren

bij jullie in de famillie zitten..!!! In iedergeval heb respect voor

je broeders en zusters meer kan ik niet zeggen..!!!!!!!

Ma3asallamma.....!!!!!!!! :zwaai: