PDA

Bekijk Volledige Versie : Leeftijdscheck op sigarettenautomaten



BiL@L
22-10-02, 10:57
Met ingang van 1 januari 2003 wordt het roken voor jonge rokers en buitenlandse toeristen flink moeilijker gemaakt. Met ingang van het nieuwe jaar wordt bij sigarettenautomaten namelijk gebruik gemaakt van een leeftijdscontrole die verbonden is aan de chipkaart op de bankpas. Mensen van 16 jaar en ouder kunnen de zogenaamde AgeKey bij het postkantoor geschikt laten maken om sigaretten te verkrijgen.

i love israel
22-10-02, 12:12
wat een flauwekul. jongere kinderen die willen roken komen toch wel aan sigaretten als ze echt willen.

Arvid
22-10-02, 12:13
Geplaatst door i love israel
wat een flauwekul. jongere kinderen die willen roken komen toch wel aan sigaretten als ze echt willen.

Tsss wat een moeder he
van jou mogen piepjonge meisjes al naar de disco en nu ook al roken. Methodes om dit tegen te gaan verwerp je.
Ik wil niet weten hoe die dochters van jou later worden.

i love israel
22-10-02, 12:26
Geplaatst door Arvid


Tsss wat een moeder he
van jou mogen piepjonge meisjes al naar de disco en nu ook al roken. Methodes om dit tegen te gaan verwerp je.
Ik wil niet weten hoe die dochters van jou later worden.

wat ben ik blij dat ik niet jouw kind ben! bij jou heb je echt geen leven.

wake up we leven anno 2002!

en wat betreft die sigarettenautomaten. ik zeg niet dat ik het verwerp. ik zeg alleen dat ik denk dat het niet werkt. en dat wanneer kinderen die jonger zijn dan 15 en willen roken toch wel aan sigaretten komen.

dat zegt overigens niets over mijn kinderen. iedere ouder heeft zijn eigen manier om zijn kinderen groot te brengen. aan het einde van de rit wanneer de kinderen het nest verlaten zul je weten of jouw aanpak de juiste was. tot zover krijg ik het gelijk aan mijn kant. mijn dochter is 1 van de weinigen in haar klas die niet rookt.

Arvid
22-10-02, 12:34
Geplaatst door i love israel


wat ben ik blij dat ik niet jouw kind ben! bij jou heb je echt geen leven.

wake up we leven anno 2002!

en wat betreft die sigarettenautomaten. ik zeg niet dat ik het verwerp. ik zeg alleen dat ik denk dat het niet werkt. en dat wanneer kinderen die jonger zijn dan 15 en willen roken toch wel aan sigaretten komen.

dat zegt overigens niets over mijn kinderen. iedere ouder heeft zijn eigen manier om zijn kinderen groot te brengen. aan het einde van de rit wanneer de kinderen het nest verlaten zul je weten of jouw aanpak de juiste was. tot zover krijg ik het gelijk aan mijn kant. mijn dochter is 1 van de weinigen in haar klas die niet rookt.

HAHAHAAHAHHAAH!!!!!!!!!!
Nou wat een feest jongens!!!!!
Mijn dochter is 1 van de weinigen in haar klas die niet rookt en oh wat ben ik trots als moeder mwuhahahah
kijk mijn dochter is zo slim ze kan zo aan weed komen als ze wil oh wat ben ik trots hahaha.

tjonge jonge jonge jonge jonge

mulan
22-10-02, 12:47
Geplaatst door BiL@L
Met ingang van 1 januari 2003 wordt het roken voor jonge rokers en buitenlandse toeristen flink moeilijker gemaakt. Met ingang van het nieuwe jaar wordt bij sigarettenautomaten namelijk gebruik gemaakt van een leeftijdscontrole die verbonden is aan de chipkaart op de bankpas. Mensen van 16 jaar en ouder kunnen de zogenaamde AgeKey bij het postkantoor geschikt laten maken om sigaretten te verkrijgen.

Ik weet niet of het zou helpen,waarschijnlijk geen direct effect maar het is wel een signaal om te laten zien dat het niet normaal gevonden moet worden,op deze manier maak je het moeilijker en maak je er iets ongewoons van waardoor het op langer termijn toch wel effect zou kunnen hebben.

plexus
22-10-02, 12:50
...wat ook zou kunnen werken...het pakje beveiligen met een agekey :nerd:

mulan
22-10-02, 12:53
Geplaatst door plexus
...wat ook zou kunnen werken...het pakje beveiligen met een agekey :nerd:

Wat een technologie zeg,very impresive :stout:

magden_david
22-10-02, 12:56
of we binden de eerste in een klas die gaat roken vast aan de mast op het grootste plein in de stad, overgieten hem met kokende olie en hakken zijn kop eraf met een botte bijl. werkt ook wel afschrikwekkend.

plexus
22-10-02, 12:57
Geplaatst door mulan


Wat een technologie zeg,very impresive :stout:

dank je dank je... :stout:
wat dacht je van het downloaden van sigaretten! ook een idee :stout:

mulan
22-10-02, 12:59
Geplaatst door magden_david
of we binden de eerste in een klas die gaat roken vast aan de mast op het grootste plein in de stad, overgieten hem met kokende olie en hakken zijn kop eraf met een botte bijl. werkt ook wel afschrikwekkend.

Kan.....er zijn zoveel methodes denkbaar. :hihi:

mulan
22-10-02, 13:00
Geplaatst door plexus


dank je dank je... :stout:
wat dacht je van het downloaden van sigaretten! ook een idee :stout:

Vind je toch niet erg he dat ik er met jouw laatste idee vandoor ga. :stout:
Downloaden........ :nerd:

plexus
22-10-02, 13:06
Geplaatst door mulan


Vind je toch niet erg he dat ik er met jouw laatste idee vandoor ga. :stout:


:duim:

dat downloaden is niet zo ver gezocht...een jaartje of 30 :stout:

Joesoef
22-10-02, 13:11
Geplaatst door i love israel
wat een flauwekul. jongere kinderen die willen roken komen toch wel aan sigaretten als ze echt willen.


Kul?

Pracht idee. Laat die pubers maar eens wat doen voor hun lol. Het word hen veel te makkelijk gemaakt.