PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafat, de corruptie, de martelingen, de dictator.



magden_david
22-10-02, 12:52
voor diegenen die gisteren weer naar de k3 special zaten te kijken, yehiyaahayaas you know who you are, kijk eens naar deze uitzending van 2 vandaag.
niet allen roept hij keine kindertjes op om martleaar te worden maar hij moordt ook zijn eigen volk uit. Schijnbaar is er een arabische traditie waarin dictaturen gedijen. en begin nou niet met "hij is er neergezet door de westers/zionistische partijen" want je weet dat dat bullshit is.


http://www.2vandaag.nl/home/index.shtml

klik op service
klik op hulp en uitleg
selecteer links onder je video player
klik op video en scroll naar beneden in de video balk totdat je het topic "arafats corrupte regime ziet".

erg interessant. vooral als men het laatste VN rapport over de mensenrechten in de arabische wereld er naast zet.
schijnbaar heeft de arabische wereld het westen niet nodig om zelf tot een dictatuur te komen.

voor die mensen die dit bericht lezen na dinsdag 22 oktober zoek in het archief op maandag 21 oktober

Shaheed
22-10-02, 13:08
Ja weg met Arafat, sjeikh Yassin moet aan de macht komen..

magden_david
22-10-02, 14:02
ja !
ik stel voor dat sjeik yassin en sharon allebei de nobelprijs voor de vrede krijgen!

i love israel
22-10-02, 15:21
Geplaatst door magden_david
ja !
ik stel voor dat sjeik yassin en sharon allebei de nobelprijs voor de vrede krijgen!

mee eens

http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/lilly/hmm3grin2orange.gif

Maarten
22-10-02, 17:30
Goede Video! Je komt er ook, door op de hoofdsite op Video te klikken, en dan naar beneden te scrollen in de aanwezige video’s.

Maar de conclusie?? Arafat is klaarblijkelijk niet veel beter dan de gemiddelde Arabische leider, of beter gezegd: niet beter dan waar ook ter wereld, waar democratische systemen slecht ontwikkeld zijn..

Moet hij weg? Misschien wel, maar dat is zeker onze zaak niet. De bottom line blijft voor mij: Elk volk heeft recht op zijn eigen bestuur, en elk volk heeft dus het recht om op zijn eigen manier op zijn bek te gaan!

Moeten we Arafat blijven steunen, in zijn rol als vertegenwoordiger van-, en belangenbehartiger van zijn volk?? Ja!! Want er is niets anders!! Hun interne aangelegenheden kunnen voor ons geen reden zijn, om hem zijn rol als zodanig te ontzeggen! Op Bush is ook kritiek, maar hij is wel de man voor de deals, OK?

Moeten we de oppositie steunen, en waar mogelijk bijdragen aan een behoorlijke ontwikkeling van de democratie daar?? Ja natuurlijk!

Kan het westen wel veel kritiek leveren? Nee! De ‘misdaden’ die Arafat zijn volk aandoet, zijn in feite een splintertje van wat Israël het volk aan doet. En de eenzijdige westerse kijk van de afgelopen 54 jaar, en de bijbehorende steun, en de rol van de VS, mede bij de VN, hebben gezorgd voor een aanzienlijke bijdrage in de vele misdaden, schendingen van mensenrechten!
Ik geef de Israëli’s echt niet van alles de schuld. En een aantal zaken mogen misschien noodzakelijk geheten hebben. Maar er is een surplus van – mede door het westen gesteunde - acties, die absoluut tot een onwil, of tot een misdadigheid gerekend kunnen worden, waar die van Arafat absoluut bij in het niet valt!

En ter verdediging van Arafat: Hij heeft geen land, en hij heeft geen volk! De helft zit in Algerije, jordanie, Kuweit enz! En de meesten leven onder erbarmelijke omstandigheden! Kun je die man verwijten dat hij geen behoorlijke democratie ontwikkelt??? De voorwaarden voor zo’n democratie zijn totaal afwezig. Een groot deel van de bevolking is inmiddels radicaler dan hij.. En hij kan al 35 jaar de beloften naar zijn volk niet waar maken!!
En de VN heeft na 1948 eerst zijn eigen principes inzake de landrechten geschonden, en heeft vervolgens geen enkele resolutie uitgevoerd weten te krijgen!
En al die tijd heeft Arafat zich geconformeerd aan de westerse normen, en voorgestelde oplossingsmethoden!!
Mag die man misschien nou wat radicaler worden?? Geen kip heeft die man ooit een kans gegeven!

Intussen wordt die man, net als overal ter wereld, in eigen kring omringd door allerlei krachten, die enkel hun eigen belang en welvaart na streven. En net als overal, heeft hij die krachten nodig! En net als overal leidt dat tot vormen van corruptie! Bij ons net zo goed, hoewel het bij ons niet meer om geld gaat, maar om invloed bij beslissingen. Corruptie met centen is bij ons Not Done, maar ‘legale’ vormen van corruptie bestaan er volop.

Kortom, er mankeert zeker wat aan Arafat, maar je moet er vooral geen hetze van maken! En voorlopig is Sharon een soort oorlogsmisdadiger, en dat is veel erger. Eerst moet de hoofdkwestie opgelost worden, en pas dan is er plaats om die corruptie te bespreken.
Tuurlijk moet Arafat aangepakt worden! Maar niet vanuit een hetze uit het westen!

Maar de lering is wel: Mocht er inderdaad een afkoopsom voor de landrechten komen volgens mijn plan, dan dient die som wel beheerd of gecontroleerd worden door een club van derden! Die eis moet ingebouwd worden. De vraag is hoe, want het zijn wel Palestijnse centen. Maar je kunt zeker verdedigen, dat de democratie onder de Palestijnen te weinig ontwikkeld is, om de centen aan een willekeurige groep over te dragen. En zelfs van de PA is niet duidelijk of deze wel iedereen vertegenwoordigt, die recht op de centen heeft.

Dat rechtvaardigt dus een externe beheersclub. Daarin kunnen behalve de Palestijnen ook de geldgevers zitting hebben, dus zeker de Israëli’s, die het als watchdog erg goed zullen doen!

Don
22-10-02, 17:41
Geplaatst door Protection


maarten je berichten zijn oersaaai getverdamme

Ik ben het met het voorbehoedsmiddel eens....

Maarten
22-10-02, 20:15
Geplaatst door Protection

maarten je berichten zijn oersaaai getverdamme

Saai he?, Als er iemand na zo'n opzienbarende documentaire probeert om de conclusies er uit een beetje in perspectief te krijgen! Of komt het je wel uit om er een hetze uit te maken??

En een aanmoediging om dat condoom eens van je kop te trekken, is misschien mijn topic:
"Schadevergoeding, als deel van de vredesregeling in het MO??

Daarmee los je het hele conflict op, stomme zak! Of vind je dat óok "oersaai"??!
Er is hier maar éen getverdemme: die heet "Protection"! Duidelijk geen voorstander van vruchtbare discussies!

magden_david
22-10-02, 20:47
Geplaatst door Protection


Don als je wil dan laast ik je moeder wel verkrachten door een paar negers je zegt het maar

jij bent echt ziek

Waiting
22-10-02, 21:14
Geplaatst door magden_david
voor diegenen die gisteren weer naar de k3 special zaten te kijken, yehiyaahayaas you know who you are, kijk eens naar deze uitzending van 2 vandaag.
niet allen roept hij keine kindertjes op om martleaar te worden maar hij moordt ook zijn eigen volk uit. Schijnbaar is er een arabische traditie waarin dictaturen gedijen. en begin nou niet met "hij is er neergezet door de westers/zionistische partijen" want je weet dat dat bullshit is.


http://www.2vandaag.nl/home/index.shtml

klik op service
klik op hulp en uitleg
selecteer links onder je video player
klik op video en scroll naar beneden in de video balk totdat je het topic "arafats corrupte regime ziet".

erg interessant. vooral als men het laatste VN rapport over de mensenrechten in de arabische wereld er naast zet.
schijnbaar heeft de arabische wereld het westen niet nodig om zelf tot een dictatuur te komen.

voor die mensen die dit bericht lezen na dinsdag 22 oktober zoek in het archief op maandag 21 oktober


Ja ik heb die uitzending met open mond zitten bekijken en niet omdat ik me verbaasde over het feit dat Arafat een corrupte dictator is...

Viel het jou ook niet op dat ze gedurende het hele stuk niet één keer Israel noemden....
Hij had het over de slechte scholing en het gebrek aan medicijnen en faciliteiten en hij hield Arafat en zijn corruptie hier voor verantwoordelijk weer geen woord over Israel...

En toen hij dit zij viel ik zowat van mijn stoel "....that [Arafat's misdaden] does not help the palestinian people and does not help Israel" !!

Die man denkt volgens mij heel anders over de situatie als menig prikker hier op dit forum, Maarten jij ben extremistischer dan de palestijnen uit 2vandaag! (is niet verrassend :rolleyes: )

"De dochter van" haalde ook een belangrijk punt aan die hier door velen anders word gezien, ze had het over het feit dat Arafat de Israelische acties als excuus gebruikte voor de problemen in de authoriteit....
Dit is een veel gebruikt excuus ook op dit forum door veel prikkers...
Zij gelooft er als opgeleide palestijnse niks van.
En je kan ook uit haar woorden leiden dat ze Arafat verantwoordelijk houd!

Ik heb sinds de uitzending van 2vandaag weer iets meer hoop, zoals ik telkens beweer zodra de druk op het regime van Arafat is gevestigd en zodra kritische palestijnen gesteund worden om zich te verzetten tegen Arafat's corrupte en terroristische regime is een oplossing en uiteindelijk vrede mogelijk.
Zolang mensen blijven hameren op Israel en de genoodzaakte bezetting en Arafat zijn gang laten gaan komt er geen einde aan.

Tot slot werd gezegd , dat Sharon verkeerd is en zeker niet voor vrede is, maar zij (de palestijnen) moeten ook hun eigen zaken regelen...

Nou jongens, in dit nieuwe licht voelt dit forum ietsjes extremistischer aan...
Mischien is het hier ook tijd om te nuanceren en te gaan denken aan een compromis?
Wat de palestijnen en ook de Israelies helpt een einde te maken aan dit conflict?

magden_david
22-10-02, 21:20
inderdaad helemaal mee eens.