PDA

Bekijk Volledige Versie : Vredesproces in gevaar??????



Pixelshade
22-10-02, 18:40
dit hoor ik op het belgisch nieuws
dit zou komen door de anslag op een bus in israel

WAS DIT PROCES DAN AL NIET IN GEVAAR TOEN laatst 16 palestijnen omkwamen bij acties van het zinostische leger? NEEEEEE toen was alles kits

kotsmisselijk word ik hiervan

plexus
22-10-02, 18:48
..lijkt me logisch...eerst nog een verwoestende wraakactie van het israelische leger en dan ligt er weer een vredesproces op tafel!

i love israel
22-10-02, 21:24
iedere keer word er door de moslims geropen dat israel maar de eerste stap moet zetten. gek he dat ze dat dan even niet doen na zo een aanslag!

Girl@Egy
22-10-02, 21:27
Geplaatst door i love israel
iedere keer word er door de moslims geropen dat israel maar de eerste stap moet zetten. gek he dat ze dat dan even niet doen na zo een aanslag!

En iedere x wordt er door de joden geroEpen dat de Moslims het vredesproces tegen werken, met hun terreur!
Maar joden neej die zijn zo onschuldig, die vliegen geen huizen en gebouwen binnen met tanks en bulldozers!

i love israel
22-10-02, 21:46
Geplaatst door Girl@Egy


En iedere x wordt er door de joden geroEpen dat de Moslims het vredesproces tegen werken, met hun terreur!
Maar joden neej die zijn zo onschuldig, die vliegen geen huizen en gebouwen binnen met tanks en bulldozers!

dat doen ze toch ook? alleen denk ik dat je het woord moslims in dit geval even moet vervangen met hamas en consorten.

iedere keer wanneer er een kans op vrede is volgt er weer een grote aanslag.

alleen moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat sharon op dit moment ook rare bokkesprongen op dat gebied maakt.

Girl@Egy
22-10-02, 21:53
Geplaatst door i love israel


dat doen ze toch ook? alleen denk ik dat je het woord moslims in dit geval even moet vervangen met hamas en consorten.

iedere keer wanneer er een kans op vrede is volgt er weer een grote aanslag.

alleen moet ik in alle eerlijkheid toegeven dat sharon op dit moment ook rare bokkesprongen op dat gebied maakt.

Zozo je geeft eens wat toe! :loog: OP DIT MOMENT?!Ik heb nog geen 1 normale actie van hem gezien :knife_hea
Maar goed, hamas en anderen weten soms ook niet waar ze mee bezig zijn, vind ik!
Maar ik weet wel zeker dat zelfs als er geen aanslagen zouden volgen, dat sharon wel weer iets zou verzinnen:jammer:

i love israel
22-10-02, 22:20
je kunt niet zeggen wat sharon in dat geval wel of niet zou hebben gedaan. dan moet je 2x leven. sharon heeft wel degelijk goeie dingen gedaan. hij is gekozen door het volk met een reden. hij heeft bepaalde beloftes gedaan en die heeft hij gehouden. dat dit voor de palestijnen bepaald niet prettig is moge duidelijk zijn.

alleen zou je ook kunnen stellen dat zonder zelfmoordaanslagen en hamas sharon nooit gekozen was.

joop.r
22-10-02, 22:33
Geplaatst door Girl@Egy


En iedere x wordt er door de joden geroEpen dat de Moslims het vredesproces tegen werken, met hun terreur!
Maar joden neej die zijn zo onschuldig, die vliegen geen huizen en gebouwen binnen met tanks en bulldozers!

Wie zecht dat joden onschuldig zijn ook zij maken fouten
Maar blazen niet anoniem mensen op die naar school of naar hun werk gaan.
Straks ga je nog vertellen dat het de schult van ISRAEL is dat de laffe teroristen zich verschuilen in druk bevolkte gebieden.
En dat er dan onschuldige burgers vallen is heel erg maar teld dat niet voor bijde kanten ik vind van wel elk onschuldig slagtoffer wat er vald heef fam, die verdriet er van heeft

Pixelshade
22-10-02, 23:28
Geplaatst door joop.r


Maar blazen niet anoniem mensen op die naar school of naar hun werk gaan.


Als de Palestijnen tanks en handwapens van amerika zouden krijgen zouden ze dat ook niet doen hoor

jaja
23-10-02, 09:16
Geplaatst door i love israel
je kunt niet zeggen wat sharon in dat geval wel of niet zou hebben gedaan. dan moet je 2x leven. sharon heeft wel degelijk goeie dingen gedaan. hij is gekozen door het volk met een reden. hij heeft bepaalde beloftes gedaan en die heeft hij gehouden. dat dit voor de palestijnen bepaald niet prettig is moge duidelijk zijn.

alleen zou je ook kunnen stellen dat zonder zelfmoordaanslagen en hamas sharon nooit gekozen was. die laatste stelling ben ik het volledig mee eens. Die eerste ... dat hij zijn beloftes is nagekomen ... niet zo. Hij heeft security beloofd en gedaan alsof wanneer hij aan de macht zou zijn het snel weer rustig zou zijn, want softie Barak had alles uit de klauwen laten lopen. Achteraf is gebleken dat hij net zo min als Barak in staat was totale veiligheid te garanderen. Ik weet ook dat de aanslagen langzamerhand minder geworden zijn en dat de israelische acties daar mede (niet alleen!) verantwoordelijk voor zijn dat het rustiger is, maar daarmee is niet bewezen dat het onder Barak niet minstens zo rustig zou zijn geworden.
Bovendien heeft Sharon vrede beloofd. Het is mij niet opgevallen dat die toestand en dat verdrag ook maar een milimeter dichterbij is gekomen.
Kortom, ik betwijfel of hij echt zijn beloftes heeft gehouden.

i love israel
23-10-02, 09:27
Achteraf is gebleken dat hij net zo min als Barak in staat was totale veiligheid te garanderen. Ik weet ook dat de aanslagen langzamerhand minder geworden zijn en dat de israelische acties daar mede (niet alleen!) verantwoordelijk voor zijn dat het rustiger is, maar daarmee is niet bewezen dat het onder Barak niet minstens zo rustig zou zijn geworden.

ik denk niet dat er iemand is die totale veiligheid kan garanderen. wil je dat dan is er maar 1 manier en dat is inderdaad alle paestijnen te vermoorden. en zelfs dan heb je nog geen garantie. overigens kan ik me uiteraard niet vinden in zo een oplossing.

dat de aanslagen minder zijn geworden heeft mede te maken met het feit dat er zoveel uitgaansverboden zijn en het de palestijnen moeilijker word gemaakt klein israel binnen te komen. wat je steeds weer ziet is dat wanneer de uitgaansverboden versoepelt worden er onmiddelijk een aanslag volgt. ook de daders worden steeds jonger. ik zag net op joods.nl foto's van de daders van de busaanslag afgelopen maandag. gewone pasfoto's. in mijn ogen zijn het knullen van een jaar of 16, 17. wanneer israel dit soort jongens op de bezette gebieden neerschiet word er moord en brand geschreeuwd. word er gezegd dat er zomaar op dat soort jongens geschoten word.

barak is in mijn ogen een hele lieve man, maar niet geschikt voor de baan als premier in zo een onrustig gebied. hij komt veel te zacht over.

Canaris
23-10-02, 09:47
Ik kan heel filisofisch zijn, heel visionair, maar ben liever pragmatisch

De situatie is zo geescalerd , dat ik op dit moment echt maar 1 mogenlijheid zie:

1 grote Muur tussen Israel en Palestina bouwen.

Ik denk, dat ze maar een jaartje of 5 , zonder elkaar moeten leven.

Dit idee , schijnt absurd, maar ik weet dat het langzamerhand ook veel ondersteuning krijgt uit de gematigde cirkels.

Israel moet dan het grootste deel van haar nederzettingen opgeven , maar als dat de prijs voor (niet vrede) veiligheid is, dan so be it.

jaja
23-10-02, 10:17
Geplaatst door Canaris
Ik kan heel filisofisch zijn, heel visionair, maar ben liever pragmatisch

De situatie is zo geescalerd , dat ik op dit moment echt maar 1 mogenlijheid zie:

1 grote Muur tussen Israel en Palestina bouwen.

Ik denk, dat ze maar een jaartje of 5 , zonder elkaar moeten leven.

Dit idee , schijnt absurd, maar ik weet dat het langzamerhand ook veel ondersteuning krijgt uit de gematigde cirkels.

Israel moet dan het grootste deel van haar nederzettingen opgeven , maar als dat de prijs voor (niet vrede) veiligheid is, dan so be it. de muur wordt al gebouwd... Op dit moment is het opgeven van die nederzetting waarschijnlijk een groot probleem. Daarom had ik ook respect voor Barak. Die was bereid dat te doen. Hij had door dat op den duur men die kant wel op zal moeten.
Nogmaals, ook onder Barak had het leger actie tegen het geweld ondernomen. Wellicht niet precies zoals ze het nu gedaan hebben, maar waarschijnlijk net zo effectief. De vraag is met wie zou die tweede belofte van Sharon meer kans hebben: vrede. Sharon heeft daar tot nu toe bar weinig voor gedaan. (Zijn voorstel was een beetje een lachertje). Ik snap waarom de kiezers gekozen hebben zoals ze gekozen hebben, maar ik blijf er bij dat Sharon zijn beloftes niet is nagekomen. Zijn "veiligheid" is niet beter dan die van Barak en zijn "vrede"-optie is minder.

joop.r
23-10-02, 11:33
Geplaatst door Pixelshade


Als de Palestijnen tanks en handwapens van amerika zouden krijgen zouden ze dat ook niet doen hoor

Ik vraag mij in alle oprechtheid af waarom de bal altijd word neergelecht bij ISRAEL en nooit is in de eigen boezem van de palestijse gemeentschap gekeken word.
Voor Israel en andere partijen is het moeilijk om te onderhandelen met de Palestijnen om dat wat de ene partij overeen komt de andere weer verwerpt en de derde zegt dat zij de aanslagen blijven doen tot ze heel ISRAEL terug hebben.
Het lijkt mij inziens dat de Palestijnen eerst op een democratiese wijze een persoon moeten kiezen die voor alle Palestijnen aanvaardbaar is zo dat de iedereen weet met wie zij moeten overleggen.
Alleen op zo krijg men duidelijkheid en mischien dat dan ook de andere arabiesche landen in de regio willen investeren in een veilige regio .