PDA

Bekijk Volledige Versie : Kutmarrokaan haalt de media!



barfly
22-10-02, 21:41
http://www.omroep.nl/nos/nieuws/index.html

Ik lach me rot! :duim:

Tetouzint
22-10-02, 21:44
ik kon er niets over terugvinden bij de link de je had geplaatst....maarre...ik had het gister al op het rtl nieuws gezien.
Is wel een geinig nummer he?

Couscousje
22-10-02, 21:47
'Kutmarokkaan' slaat terug met hip-hop-tekst 22-10-2002
Verslag NOS-Journaal Sinds afgelopen weekeinde is het rap-nummer 'Kut Marokkanen??!' van de Nederlandse Marokkaan Raymtzer superclip op MTV. De video, die deze week zestig keer wordt vertoond op de muziekzender, is geďnspireerd op de uitspraak over 'kutmarokkanen' die de Amsterdamse wethouder Oudkerk (PvdA) in maart deed.

In de video weigeren uitsmijters van een discotheek drie Nederlandse meisjes, terwijl ze wél Marokkanen naar binnen laten. Binnen op de dansvloer staat Raymtzer te rappen tussen sensueel bewegende Marokkaanse meisjes, mét blote buik en navelpiercing. "Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten", rapt hij op Arabische muziek. Hij zing-zegt dat Marokkanen onterecht worden "gehaat en gevreesd".

Raymtzer benadrukt dat de luisteraar het liedje met een korrel zout moeten nemen: het is geen protestlied. "Ik hoop dat mensen gaan nadenken. Je kunt niet alle Marokkanen over een kam scheren. Veel Marokkanen voelen zich machteloos als ze al die negatieve geluiden in de media over zichzelf horen. Ik ook. Hiermee kan ik iets terugzeggen", zei hij tegen de Volkskrant.

Raymtzer is zelf geen moslim terwijl hij wel rapt over "Mohammed de profeet". Hij zwijgt evenmin over hasj-verkoop door Marokkanen. Niet alles wat gezegd wordt, moet je letterlijk nemen, vindt de in Almere woonachtige muzikant. De uitspraak van Rob Oudkerk over 'kutmarokkanen' rekent hij deze dan ook niet aan. Hij vond die "wel grappig". Raymtzer wil niemand beledigen dus staan in de titel van zijn hip-hopnummer 'Kut Marokkanen??!' niet voor niets vraagtekens.

De cover van de single is gegoten in de vorm van een artikel over Marokkanen in De Telegraaf. Hiermee lijkt Raymtzer te refereren aan de hetze-achtige atmosfeer die is ontstaan na 11 september en sinds het salonfähig worden van harde uitspraken over allochtonen en immigranten in Nederland sinds de opkomst van Pim Fortuyn.

Cc

barfly
22-10-02, 22:01
Leuk nummer, jammer dattie niet kan zingen :)

bman
23-10-02, 11:26
D'r zit best wat leuks tussen die dames...ik heb nog nooit zo veel aandacht van de Media voor een plaatje gezien (misschien waren ze allemaal erg blij met dit *positieve* bericht?)

Bij de nos noemden ze het Ka uu Tee marokkanen....haha..

plexus
23-10-02, 18:46
Geplaatst door David374
Leuk liedje, om je vooroordelen weg te halen. Alleen jammer, dat er iemand is doodgeslagen in Venlo door Marokanen. Zullen ooit de vooroordelen nu ophouden en/of aanwakkeren.....

..werk jij bij hart van nl ofzo... :fplet:

sweet&honest
23-10-02, 19:18
Ik hoorde net van het overlijden van de jongeman in venlo, ik vond het diep triest, iemand vermoorden om een opmerking, damn...
Toen las ik net op t internet dat de hoofdverdachte marokkaan is, dat maakte het alleen maar erger, zulke types verpesten het nou voor de anderen!! Ik kan dat maar niet begrijpen, waar halen die jongens het lef vandaan en dan ook nog de supermarkt ingaan om boodschappen te doen, alsof ze niet net iemand hebben doodgeslagen!!!!!
:( :( Dit soort dingen vind ik echt diep triest :( :(

Toch blijf ik opmerkingen geven als ik mar. jongens zich associaal zie gedragen, en ik blijf ze aanspreken op hun gedrag, ik ben zelf ook mar. maar dit soort onzin kan ik niet begrijpen!!!

barfly
23-10-02, 20:56
Leuk liedje, om je vooroordelen weg te halen. Alleen jammer, dat er iemand is doodgeslagen in Venlo door Marokanen. Zullen ooit de vooroordelen nu ophouden en/of aanwakkeren.....

Beetje goedkope opmerking dit, vind je niet? Met regelmaat zie ik Nederlanders die absoluut niet onder doen qua narigheid, maar ach dat komt niet in de media... Joden ook meestal niet :)

Elie Hobeika
24-10-02, 01:44
Geplaatst door barfly


Beetje goedkope opmerking dit, vind je niet? Met regelmaat zie ik Nederlanders die absoluut niet onder doen qua narigheid, maar ach dat komt niet in de media... Joden ook meestal niet :)

Ja allemaal onschuldige burgers toch ze doen absoluut niets, en als ze wat zouden doen God Forbid laat het absoluut niet in de media komen nou laten we zeggen niet in Koeien letters ;).

Elie Hobeika
24-10-02, 01:45
Geplaatst door barfly
Leuk nummer, jammer dattie niet kan zingen :)


Hij rapt, wanneer zong hij in KUT Marokkanen ?

bman
24-10-02, 09:32
hij zingt ook in het nummer....althans dat moet het voorstellen...