PDA

Bekijk Volledige Versie : Sluipschutter blijft z'n gang gaan!



Hmama
23-10-02, 01:02
Mogelijk nieuw slachtoffer sluipschutter

WASHINGTON - Een 40-jarige buschauffeur is dinsdag in Montgomery County, een buitenwijk van de Amerikaanse stad Washington, neergeschoten. Hij overleed later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Vermoedelijk gaat het weer om een aanslag door de sluipschutter die deze maand rond Washington al twaalf maal heeft toegeslagen, aldus de lokale media.

De man is in de borst getroffen terwijl hij in de deuropening van de bus stond. De politie heeft straten afgezet. Hoewel niet is bevestigd dat het om de sluipschutter gaat, handelt de politie daar naar eigen zeggen wel naar.

De schietpartij gebeurde in hetzelfde gebied als de eerste vijf beschietingen. Ook is de man met een enkel schot neergeschoten. Evenals voorgaande keren gebeurde de schietpaprtij in een boomrijk gebied, waardoor het makkelijk is voor de dader te ontsnappen.

In totaal heeft de voortvluchtige schutter nu tien mensen gedood en drie zwaar verwond. Elk slachtoffer is door één kogel van verre afstand getroffen. De twee mannen die maandag zijn opgepakt, blijken niets met de zaak te maken te hebben.

In de omgeving van de vorige schietpartij, 90 kilometer van Washington, werd een brief gevonden, mogelijk van de dader. In het schrijven werd een telefoonnummer genoemd. De politie riep de mogelijke dader op te bellen. De brief was de eerste communicatie van de mogelijke dader die de politie vond sinds 7 oktober. Toen werd een tarotkaart gevonden met een boodschap voor de politie. De krant Richmond Times-Dispatch meldde dinsdag dat het briefje mogelijk ook een bedreiging tegen scholen bevatte. Veel scholen in het gebied bleven maandag en dinsdag gesloten, analyseert de krant.

Eén van de slachtoffers is een 13-jarige jongen die op weg was naar school in Maryland. Hij raakte zwaargewond. Sindsdien hebben veel scholen alle buitenactiviteiten geschrapt en houden ze hun leerlingen binnen.

De beruchte seriemoordenaar David Berkowitz (beter bekend als Son of Sam) die in 1977 enige tijd New York in zijn greep hield, heeft de scherpschutter opgeroepen ermee te stoppen. "Stop ermee onschuldige mensen te treffen", schreef Berkowitz vanuit zijn gevangeniscel aan de Amerikaanse zender Fox News. Son of Sam vermoordde destijds zes mensen en verwondde er zeven. Hij werd in datzelfde jaar opgepakt en tot 365 jaar celstraf veroordeeld.

President Bush heeft dinsdag laten weten dat hij meeleeft met al degenen die met de schutter te maken hebben gekregen. "niet alleen de slachtoffers van de misdrijven en hun familie, maar iedereen in Washington en omgeving van wie het leven daardoor zo in de war wordt gestuurd", zo bracht woordvoerder Fleischer van het Witte Huis het medeleven van de president over.

Mark
23-10-02, 07:48
"En het was altijd zo'n stille, rustige jongen"


:giechel:

Hmama
23-10-02, 13:37
Geplaatst door Mark
"En het was altijd zo'n stille, rustige jongen"


:giechel:

Offe..: "Hij woonde bij mij op de hoek. Altijd netjes gekleed enzo, niks op aan te merken."

Damn.. nie normaal hoor.. Die schutter heeft lef... en inzicht...

:jammer:

observer
23-10-02, 14:16
lef?

iemand van 200 meter afstand voor zijn donder schieten?
iemand die niet weet dat jij in een oorlogszone is?

Hmama
23-10-02, 14:42
Geplaatst door observer
lef?

iemand van 200 meter afstand voor zijn donder schieten?
iemand die niet weet dat jij in een oorlogszone is?

Ja, lef. En daar bedoel ik niet het positieve lef mee. Ik prijs het niet de hemel in.

Ik begrijf niet dat mensen tot zo iets in staat zijn. Dat ze dat durfen (lef) en ook daadwerkelijk doen. Niet normaal...

sabrina18
23-10-02, 14:46
In Amerika lopen heel wat gestoorden rond, veel meer als in Europa,op scholen worden daar leerlingen aan de lopende band neergeschoten door gefrustreede leerlingen en andere gekken, priesters en bischoppen doen massaal aan verkrachtingen en pedofolie en agenten schieten spontaanburgers neer als ze de indruk hebben dat iemand er zwart uitziet. waar gaat het heen met dat land?

Hmama
23-10-02, 14:48
Politie kan niet aan
eisen sluipschutter voldoen

WASHINGTON - De politie heeft dinsdag geprobeerd de sluipschutter die Washington en omgeving al weken teistert, duidelijk te maken dat ze zijn eisen niet 'elektronisch' kan inwilligen. Hoewel de persconferentie erop wees dat de politie onderhandelt met de sluipschutter, werd niet duidelijk waarover.

Een mogelijkheid is dat de schutter om geld heeft gevraagd. Onder meer CNN meldt dat het om een bedrag van 10 miljoen dollar gaat. Volgens de nieuwszender wordt dat bedrag genoemd in een handgeschreven brief van enkele kantjes die zaterdag werd gevonden in de buurt waar de sluipschutter een van zijn slachtoffers maakte.

"Het is niet mogelijk om elektronisch aan het verzoek te voldoen op de manier die je suggereerde. Het is belangrijk dat we dit doen zonder dat er nog een slachtoffer valt", aldus een politiechef. Verder zei hij dat de politie een telefoonlijn openstelt waarop de schutter kan bellen.

De schutter zou de politie zelf hebben gebeld met de mededeling waar ze de brief kon vinden

Mark
23-10-02, 19:34
Geplaatst door sabrina18
In Amerika lopen heel wat gestoorden rond, veel meer als in Europa,op scholen worden daar leerlingen aan de lopende band neergeschoten door gefrustreede leerlingen en andere gekken, priesters en bischoppen doen massaal aan verkrachtingen en pedofolie en agenten schieten spontaanburgers neer als ze de indruk hebben dat iemand er zwart uitziet. waar gaat het heen met dat land?

Ik heb af en toe ook zin om iemand neer te schieten ;)

Maar ik hou me in hoor! :duim:

sabrina18
28-10-02, 09:36
Geplaatst door Mark


Ik heb af en toe ook zin om iemand neer te schieten ;)

Maar ik hou me in hoor! :duim:

moet je zeker doen ;)

Mafkees
28-10-02, 09:38
GA ES FF WIEBEREN MET JE KOP, IMBECIEL!!!!!!!

monne
28-10-02, 10:04
Geplaatst door Mark


Ik heb af en toe ook zin om iemand neer te schieten ;)

Maar ik hou me in hoor! :duim:


hehehe Mark ik denk dat we allemaal weleens die neiging hebben :duizelig:
Maarre inhouden he ;)