PDA

Bekijk Volledige Versie : Heb een beetje respect voor oudere mensen!



plexus
23-10-02, 11:12
VENLO - "Heb een beetje respect voor oudere mensen.' Dat simpele zinnetje werd een jongeman in Venlo gisteren bijna fataal. Voor de supermarkt Jan Linders in de Sinselveldstraat in Venlo-Zuid werd hij in elkaar geslagen en geschopt nadat hij tegen twee achttienjarige jongens op scooters had gezegd dat ze niet zo dicht langs een vrouw moesten rijden.
Een van de scooterrijders stapte daarop af en begon meteen te slaan, zeggen ooggetuigen. Door de vele klappen verloor de man het bewustzijn en zakte op de grond, waarna hij nog enkele malen werd getrapt. Toen de man zwaargewond bleef liggen, gingen de scooterrijders de supermarkt in, volgens omstanders om boodschappen te doen. Daar zijn ze door de politie aangehouden.

Twee ambulances en een traumahelikopter kwamen het slachtoffer hulp verlenen. De traumaheli van het Nijmeegse Sint Radboud ziekenhuis landde even na vieren op het kruispunt Roermondsestraat-Zuid Singel. De zwaargewonde man die op straat was geholpen door ambulancepersoneel, kon toen per ambulance naar de traumaheli worden gebracht, waar hij verder werd behandeld. Met zwaar hoofdletsel is hij naar het Sint Radboud gebracht. Zijn toestand is kritiek, zegt de politie.

Eén van de ooggetuigen stond ernaast toen het gebeurde. Met tranen in z'n ogen vertelt hij zijn verhaal. Zijn naam durft hij uit angst niet te zeggen. "De vrouw stond net als ik boodschappen op haar fiets te laden. Er kwam een scooter heel dicht langs haar gereden. Die jongeman zei er wat van, dat een beetje respect voor oudere mensen wel gepast was. Daarop stapte één van die jongens van z'n scooter af en begon die man te slaan. De andere jongen op de scooter zei er wat van, maar kreeg ook een klap. Die jongen ging gewoon door met slaan.'

Ingrijpen? Dat durfde de man niet. Hij probeerde alarmnummer 112 te bellen, "maar ik was zo hevig geschrokken dat ik de telefoon niet van het slot kreeg'. Ook andere omstanders deden niks, zeggen ooggetuigen.

Intussen zakte het slachtoffer ineen op de parkeerplaats voor de supermarkt. "Ik hoorde iets knappen', zegt de man die het van dichtbij heeft gezien. "Toen de man op de grond lag, begon de dader hem te schoppen. Hij hield niet op.' Pas toen het slachtoffer buiten bewustzijn op de grond bleef liggen, stopte de jongen.

---------
zwaar triest!

Joesoef
23-10-02, 11:14
Geplaatst door plexus
VENLO - "Heb een beetje respect voor oudere mensen.' Dat simpele zinnetje werd een jongeman in Venlo gisteren bijna fataal.




Ik hoorde zojuist op het nieuws dat het slachtoffer klinisch dood is.

plexus
23-10-02, 11:16
Geplaatst door Joesoef



Ik hoorde zojuist op het nieuws dat het slachtoffer klinisch dood is.

wow...met andere woorden gewoon dood!

Canaris
23-10-02, 11:19
Hoogste tijd dat men Nederland het onderlaten van hulp in deze vorm ook strafbaar maakt.

een hele goegemeente staat erbij en doet niets.

Ik heb nu net mijn honger weer verloren.

afgrijselijk.

Simon
23-10-02, 11:20
Nou blij dat ze die gasten gepakt hebben. Ik hoop dat dat tuig heel lang de gevangenis in gaat.

Simon

magden_david
23-10-02, 11:24
Geplaatst door Canaris
Hoogste tijd dat men Nederland het onderlaten van hulp in deze vorm ook strafbaar maakt.

een hele goegemeente staat erbij en doet niets.

Ik heb nu net mijn honder weer verloren.

afgrijselijk.

een van de weinige keren dat ik een gebedje voor iemand zal doen.
wat een afschuwelijk drama, krijg het er koud van.
en inderdaad het niet helpen zou strafbaar moeten worden gesteld.
(is het in principe al maar wordt nooit bestraft.)

Tomas
23-10-02, 11:26
Geplaatst door magden_david


een van de weinige keren dat ik een gebedje voor iemand zal doen.
wat een afschuwelijk drama, krijg het er koud van.
en inderdaad het niet helpen zou strafbaar moeten worden gesteld.
(is het in principe al maar wordt nooit bestraft.)

Wat gebeurt er als je ingrijpt en deze klootzak ernstig letsel toe brengt? Een arm of nek breekt in het gevecht.

Syphax
23-10-02, 11:28
Het wordt tijd dat mensen elkaar leren vertrouwen om ingrijpen als vanzelfsprekend te zien.
Op dit moment is iedereen denk ik bang dat hij of zij de enige is die te hulp zou schieten.
als die gast het idee zou hebben dat omstanders zouden kunnen ingrijpen, zou ie het zeker wel laten.

plexus
23-10-02, 11:29
Geplaatst door Tomas


Wat gebeurt er als je ingrijpt en deze klootzak ernstig letsel toe brengt? Een arm of nek breekt in het gevecht.

dan heb je in ieder geval mijn zegen! :duim:

Tomas
23-10-02, 11:31
Geplaatst door Syphax
Het wordt tijd dat mensen elkaar leren vertrouwen om ingrijpen als vanzelfsprekend te zien.
Op dit moment is iedereen denk ik bang dat hij of zij de enige is die te hulp zou schieten.
als die gast het idee zou hebben dat omstanders zouden kunnen ingrijpen, zou ie het zeker wel laten.

u hier?

magden_david
23-10-02, 11:32
Geplaatst door Tomas


Wat gebeurt er als je ingrijpt en deze klootzak ernstig letsel toe brengt? Een arm of nek breekt in het gevecht.


tja, dat ligt eraan, ik ben
a: jurist
en
b: 4,5 vechtsport gedaan en leraar geweest
voor mij gelden andere regels.

in het algemeen geld dat hij die door de onmiddelijke wederrechtelijke behandeling van een ander geweld pleegt jegens de dader in principe noodweer als excuus kan aanvoeren.
oftewel
japie mept beppie op d'r bek for no reason, jij bent hevig geschokt dan mag je japie ook voor zijn bek meppen.
maar wel subsidiar en proportioneel dat houdt in dat jouw wapen de enige keus is, dus niet een mes met een bazooka vergelden
en dat het geweld everedig is, dus niet een klap vergelden met een brandende band om zijn nek.

Tomas
23-10-02, 11:35
Geplaatst door magden_david



tja, dat ligt eraan, ik ben
a: jurist
en
b: 4,5 vechtsport gedaan en leraar geweest
voor mij gelden andere regels.

in het algemeen geld dat hij die door de onmiddelijke wederrechtelijke behandeling van een ander geweld pleegt jegens de dader in principe noodweer als excuus kan aanvoeren.
oftewel
japie mept beppie op d'r bek for no reason, jij bent hevig geschokt dan mag je japie ook voor zijn bek meppen.
maar wel subsidiar en proportioneel dat houdt in dat jouw wapen de enige keus is, dus niet een mes met een bazooka vergelden
en dat het geweld everedig is, dus niet een klap vergelden met een brandende band om zijn nek.

Stel dat de enige mogelijkheid een baksteen op het achterhoofd haalbaar is, gezien de dadendrang van de dader. Is dat ook nog subsidiar?

magden_david
23-10-02, 11:37
mijns inziens wel, ik neem aan dat het OM best inschikkelijk is als het gaat om niet subsidiair geweld bij misdrijven jegens een ander. zeker door de druk die zinloos geweld uitoefent op het gevoel van veiligheid in de maatschappij, ik kan me niet voorstellen dat het OM korte metten KAN maken met vigilantes.
ik verdedig je wel :)

Tomas
23-10-02, 11:41
Geplaatst door magden_david

ik verdedig je wel :)

Mmmm...

Ik hou me voorlopig maar afzijdig.

magden_david
23-10-02, 11:43
ik denk dat als er 4 mensen iemand anders in elkaar peren ik niet snel fysiek zal helpen.
ben wel een keer achter een groep van 4 jongens aangerend die een meisje wouden verkrachten. MIjn goede vrinden waren opeens nergens meer te vinden. no fun.

Simon
23-10-02, 11:45
Nou ik heb hier maar even laten weten wat ik vind dat er met de daders moet gebeuren ... Soms moet je je hart even luchten:


[email protected]


Simon

NOS-TT 104 wo 23 okt Mishandelde Venlonaar klinisch dood VENLO De 22-jarige man die gisteren in Venlo ernstig werd mishandeld door twee 18-jarige jongens,is klinisch dood.De politie heeft dit bekendgemaakt.De man, een student,had de op scooters rijdende jongens op hun rijgedrag aangesproken. De man werd met ernstig hoofdletsel met een traumahelikopter overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De student heeft waarschijnlijk tegen de jongens gezegd dat ze "respect voor oudere mensen moesten hebben".Dit zei burgemeester Schrijven van Venlo in het NOS Journaal.De jongens,die beiden zijn gearresteerd,reden bij een supermarkt vlak langs een oudere vrouw.

magden_david
23-10-02, 11:50
beste simon,
we hebben je mailtje ontvangen
bedankt voor de mooie tekening.
helaas denk ik niet dat wij op het gemeente plein bereid zijn aan brandstapels te doen sinds de rooms katholieke kerk deze in 1993 in de ban heeft gedaan.
we kunnen de daders wel tijdelijk onderbrengen bij de broeders van de heilige genade in beek, hetgeen opzichzelf al rectale straf genoeg zou moeten zijn.

groetjes, gemeente venlo promo team .


but seriously die arme ouders, ik kan hier geen straf voor bedenken.

joop.r
23-10-02, 11:50
Geplaatst door magden_david
ik denk dat als er 4 mensen iemand anders in elkaar peren ik niet snel fysiek zal helpen.
ben wel een keer achter een groep van 4 jongens aangerend die een meisje wouden verkrachten. MIjn goede vrinden waren opeens nergens meer te vinden. no fun.

Laten we eens beginnen om wat meer respect te hebben voor elkander op dit forum mischien is dat een begin om elkaars mening teb respecteren het maakt niet uit wat je bent Marokaan Jood of ander Ras het belangrijkste is dat je als mens behandeld word en jij/wij andere als mens behandelen.

magden_david
23-10-02, 11:52
klinkt mooi , het probleem is dat al deze goed bedoelde propaganda (niet noodzakelijk iets slechts) van de overheid mbt respect en geweldloosheid zich richt tot die mensen die zoiets toch al niet doen.
de mensen die voor de gein erop los slaan bereik je niet met woorden ben ik bang.

Don
23-10-02, 12:03
Geplaatst door Joesoef



Ik hoorde zojuist op het nieuws dat het slachtoffer klinisch dood is.

Geen woorden voor....

bman
23-10-02, 12:06
. . . :traan1: . . .

bman
23-10-02, 12:07
Ik wordt echt moedeloos van die 'ik doe wat ik wil en bemoei je met je eigen zaken en anders mep ik er op los mentaliteit'...wat een zwijnen dit kunstje hebben geflikt.

Simon
23-10-02, 12:17
Geplaatst door magden_david
helaas denk ik niet dat wij op het gemeente plein bereid zijn aan brandstapels te doen

Nou ik ben tegen de doodstraf en ook tegen lijstraffen hoewel je in dit geval wel gaat aarzelen ....


Simon

Don
23-10-02, 12:18
Geplaatst door bman
Ik wordt echt moedeloos van die 'ik doe wat ik wil en bemoei je met je eigen zaken en anders mep ik er op los mentaliteit'...wat een zwijnen dit kunstje hebben geflikt.

Minimaal 40 jaar het gevang in....(without parole of course)

Tomas
23-10-02, 12:24
Geplaatst door Simon


Nou ik ben tegen de doodstraf en ook tegen lijstraffen hoewel je in dit geval wel gaat aarzelen ....


Simon

Ik ben niet tegen de doodstraf in alle gevallen, maar niet in dit geval.

Er zijn ergere gevallen.

Leela
23-10-02, 12:24
De doodstaf voorafgegaan door een paar dagen hevig martelen vind ik voor dit drama wel gepast.



:(

plexus
23-10-02, 12:28
...'A clockwork orange' sessie :stout:

Don
23-10-02, 12:31
Geplaatst door plexus
...'A clockwork orange' sessie

Perfect!

bman
23-10-02, 12:49
15 jaar max in dit land. Ik gok dat ze er 6 of 7 krijgen.

Joesoef
23-10-02, 12:55
Het trieste is dat 6 jaar na de moord op Joes Kloppenburg (http://www.kappennou.nl/intro.htm) en de vele voorvallen er na nog steeds van dit soort gestoorde daden voorkomen.

Pixelshade
23-10-02, 13:25
waren deze kwajongens gewoon nederlands?

Joesoef
23-10-02, 13:27
Geplaatst door Pixelshade
waren deze kwajongens gewoon nederlands?


De pers zwijgt angstvallig.

Don
23-10-02, 13:30
Geplaatst door Pixelshade
waren deze kwajongens gewoon nederlands?

Ik denk dat de pleuris uitbreekt als het niet zo is.....

Sfenza
23-10-02, 13:37
eentje is in iedergeval magrebi

plexus
23-10-02, 13:45
Geplaatst door Sfenza
eentje is in iedergeval magrebi
heb jij de telegraaf...

Canaris
23-10-02, 13:45
om je de waarheid te vertellen trouw ik dit eerder typisch nederlands teringvolk toe.

Ik heb ooit met lede ogen moeten aanzien hoe 15 feyenoord suporters 2 jongens half dood sloegen , vanwege niets.

Generation x zonder waarde , normen, verantwoording of zelfrepsect

Zitten uren voor de buis , laten zich door allerlij MTVVideos hun hersenen verneuken, kijken het liefst wezenloose geweldfilmen en denken dan ultra cool te zijn.

Hoe is dat ook al weer met die Boot camps?

Misschien moeten we er over gaan nadenken alle jongens tussen de 17 en 18 verplicht 3 maandjes boot camp te laten doorlopen.

~Panthera~
23-10-02, 13:59
Geplaatst door Syphax
Het wordt tijd dat mensen elkaar leren vertrouwen om ingrijpen als vanzelfsprekend te zien.
Op dit moment is iedereen denk ik bang dat hij of zij de enige is die te hulp zou schieten.
als die gast het idee zou hebben dat omstanders zouden kunnen ingrijpen, zou ie het zeker wel laten.
------

Well well....look what that cat dragged in.... :hihi:

:vlammen: :love2: :D

:fpuh:

Sfenza
23-10-02, 13:59
Geplaatst door plexus

heb jij de telegraaf...



jahaaa
De middageditie van de Telegraaf meldt dat het een Maghrebi is.....
Tjeck voor verdere details
2vandaag
Netwerk
Nova
en niet te vergeten ,morgen een uitgebreid artikel in de Telegraaf.

Tomas
23-10-02, 13:59
Geplaatst door Canaris
om je de waarheid te vertellen trouw ik dit eerder typisch nederlands teringvolk toe.

Ik heb ooit met lede ogen moeten aanzien hoe 15 feyenoord suporters 2 jongens half dood sloegen , vanwege niets.

Generation x zonder waarde , normen, verantwoording of zelfrepsect

Zitten uren voor de buis , laten zich door allerlij MTVVideos hun hersenen verneuken, kijken het liefst wezenloose geweldfilmen en denken dan ultra cool te zijn.

Hoe is dat ook al weer met die Boot camps?

Misschien moeten we er over gaan nadenken alle jongens tussen de 17 en 18 verplicht 3 maandjes boot camp te laten doorlopen.

’t Is niet zozeer een generatie, maar een leeftijd die nogal wat problemen met zich meebrengt. Naast deze leeftijd speelt natuurlijk ook genetisch materiaal, een opvoeding en o.a. de televisie een rol om dergelijk gedrag uiteindelijk te realiseren.

Ik las laatst in een onderzoek naar de traumatische gevolgen van kinderen die opgegroeid zijn in een oorlogssituatie. Natuurlijk houden veel kinderen hier een trauma aan over, die voortduurt tot in hun volwassen bestaan en ook tot dergelijk gedrag kan leiden. Maar het percentage met gestoord sociaal gedrag is niet eens zo heel veel hoger na een tijdje buiten de oorlogssituatie dan kinderen die een normale jeugd hebben gehad.

Waar dus uit maar weer het belang van de genen uit blijkt. Maar dat neemt niet weg dat een opvoeding en de omgeving wel hun invloed hebben, alleen wat minder dan je zou willen.

Ik weet niet wat boot camps zijn, maar is de dienstplicht niet iets wat meer nut heeft, dan alleen maar oorlogje spelen?

Don
23-10-02, 14:01
Geplaatst door Sfenza




jahaaa
De middageditie van de Telegraaf meldt dat het een Maghrebi is.....


De middageditie van een ochtendblad....

~Panthera~
23-10-02, 14:03
Geplaatst door Tomas


’t Is niet zozeer een generatie, maar een leeftijd die nogal wat problemen met zich meebrengt. Naast deze leeftijd speelt natuurlijk ook genetisch materiaal, een opvoeding en o.a. de televisie een rol om dergelijk gedrag uiteindelijk te realiseren.

Ik las laatst in een onderzoek naar de traumatische gevolgen van kinderen die opgegroeid zijn in een oorlogssituatie. Natuurlijk houden veel kinderen hier een trauma aan over, die voortduurt tot in hun volwassen bestaan en ook tot dergelijk gedrag kan leiden. Maar het percentage met gestoord sociaal gedrag is niet eens zo heel veel hoger na een tijdje buiten de oorlogssituatie dan kinderen die een normale jeugd hebben gehad.

Waar dus uit maar weer het belang van de genen uit blijkt. Maar dat neemt niet weg dat een opvoeding en de omgeving wel hun invloed hebben, alleen wat minder dan je zou willen.

Ik weet niet wat boot camps zijn, maar is de dienstplicht niet iets wat meer nut heeft, dan alleen maar oorlogje spelen?
---------------

Ja...dienstplicht...ook zo'n leukertje :fpotver:
Daar LEER je dat doden NORMAAL is, lijkt me echt een goeie oplossing in deze. :zweep:
Weten ze je nog beter te meppen in the future.
Echt heel goed. :duim:

Don
23-10-02, 14:07
Geplaatst door ~Panthera~

---------------

Ja...dienstplicht...ook zo'n leukertje :fpotver:
Daar LEER je dat doden NORMAAL is, lijkt me echt een goeie oplossing in deze. :zweep:
Weten ze je nog beter te meppen in the future.
Echt heel goed. :duim:

En wat zou jouw oplossing zijn?

Canaris
23-10-02, 14:16
hoe ongeloofellijk kapot die jongens zijn , en eigenlijk voor de rest van hun leven een 1 persoon kamertje in de Pieter baan stichting moeten krijgen , bewijst wel het volgende stukje uit de bericht geving

"De twee daders gingen na de mishandelingen boodschappen doen. In de supermarkt werden ze door de politie aangehouden. Hen wordt doodslag ten laste gelegd. Uit onderzoek moet blijken wie de fatale klappen heeft uitgedeeld. Een recherchebijstandsteam van twintig man houdt zich met de zaak bezig. "


Dat moet men zich op zijn tong laten smelten.

Die twee ******leiders slaan dus een jonge man dood, en gaan dan zelenrustig inkopen in de supermarkt , waar voor het gebeurde. Kan je kapotter zijn?

Sfenza
23-10-02, 14:17
Mishandelde man Venlo klinisch dood verklaard 23-10-2002


De 22-jarige man die dinsdag voor een supermarkt in Venlo ernstig werd mishandeld, is door artsen van het Sint Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. De man ligt met zwaar hersenletsel op de afdeling intensive care van het ziekenhuis.

Het slachtoffer uit Venlo schoot op de parkeerplaats van de supermarkt een dame te hulp die twee 18-jarige jongens op scooters aansprak op hun rijgedrag. "Een beetje meer respect voor oudere mensen", zou hij volgens de burgemeester van Venlo, J. Schrijen, hebben geroepen. De jongens gingen de man vervolgens met hun brommerhelm te lijf. De man werd met een traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. De twee verdachten zijn inmiddels ingesloten. De politie zoekt nog naar getuigen.

Burgemeester Schrijen van Venlo is 'verbijsterd' en voelt 'diepe treurnis en onmacht'. Hij is geschokt dat dit soort incidenten ondanks de vele jeugdprojecten in Venlo blijkbaar niet voorkomen kunnen worden. Hij heeft inmiddels contact gezocht met de Marokkaanse gemeenschap in zijn gemeente. Een van de verdachten is van Marokkaanse afkomst.

nieuws.nl
:boogie:

Canaris
23-10-02, 14:22
dus toch

hum , dat had ik dus niet verwacht

Maakt in dit geval niets uit. Ik herinner mij nog goed de komotie over die jongen in Amsterdam en die in Leeuwarden , die ook werden dood geslagen

een nieuw onwoord werd toen uitgevonden

Zinloos-geweld.

Als ik mij niet vergis , waren dat wel Nederlanders.

het is gewoon heel symptomatisch voor nederland.
Conducteurs die een mes in un lijf krijfgen.
Mensen worden neergeslagen wanneer ze iemand erop attenderen dat roken in de metro niet is toegestaan

Ga zo nog maar een jaartje of zo door.

Dit is een probleem van de gehele nederlandse samenleving en niet van de allochtonen (teringwoord, buitenlanders zeg ik liever)

~Panthera~
23-10-02, 14:25
Geplaatst door Don


En wat zou jouw oplossing zijn?
-------

Waarom zou IK deze shit moeten oplossen ?? rare vraag.
Het waren mijn kinderen niet, die zou ik nl wel even heel anders hebben opgevoed.
Maar ja..in deze maatschappij waar alles onderhand :hollen, meedoen, carriere, druk druk druk, mobieltje is geworden, moet je dus ook niet gek staan te kijken dat koters behoorlijk ontsporen.
Waar de oorzaak van deze shit vandaan komt, wil men niet naar kijken.
En dan heb ik het niet over het "tere kinderzieltje", of "ik ben vroeger ook geslagen", want daar heb ik het niet over.
Maar wat er gebeurt in een maatschappij, is wel degelijk een afspiegeling.
"Men" wil helemaal niet kijken naar het feit dat mensen zich het schompus moeten hollen, en daardoor NOG minder tijd hebben om hun kinderen(die ze ondanks alles toch krijgen)op te voeden.
Hoe wil men dan nog een beetje mentaliteit aangeleerd krijgen?
En natuurlijk is het zo dat niet iedereen ontspoort, heeft ook met aanleg en karakter te maken, maar het feit blijft dat kinderen nu eenmaal erg bevattelijk zijn voor crap.
Dus als we ze dan toch in de gevangenis stoppen, waar men NU geen fuck leert en er alleen maar slechter uitkomt, ZOU je kunnen beginnen met het aanleren van een andere mentaliteit, ipv ze alleen maar in een hokje te duwen en er de eerstvolgende, pak weg, 5--10 jaar alleen maar een bak vreten in te gooien en verder niks.
Lijkt me een ietwat beter idee.
Maar de oorzaak aanpakken, zodat mensen weer wat meer zicht hebben op hun eigen kinderen VOOR het fout gaat, lijkt me nog beter.

BiL@L
23-10-02, 14:28
Kvind dat als iemand getuige is van een dergelijke situatie, al het mogelijke moet aangrijpen om ze te stoppen..

Ik walg echt tiendubbel keer van dat soort types.. Die verdienen gewoon niet beter dan een mishandeling alvorens je ze op een menswaardige manier toe spreekt..

:kwaad:

Don
23-10-02, 14:34
Geplaatst door ~Panthera~


-------

Waarom zou IK deze shit moeten oplossen ?? rare vraag.

Pure interesse...




Maar ja..in deze maatschappij waar alles onderhand :hollen, meedoen, carriere, druk druk druk, mobieltje is geworden, moet je dus ook niet gek staan te kijken dat koters behoorlijk ontsporen.


Ach ja, 'de maatschappij' heeft het gedaan....




Waar de oorzaak van deze shit vandaan komt, wil men niet naar kijken. En dan heb ik het niet over het "tere kinderzieltje", of "ik ben vroeger ook geslagen", want daar heb ik het niet over.


Waar heb je het dan wel over?




En natuurlijk is het zo dat niet iedereen ontspoort, heeft ook met aanleg en karakter te maken, maar het feit blijft dat kinderen nu eenmaal erg bevattelijk zijn voor crap.



Wat dacht je van 'opvoeding'?




Dus als we ze dan toch in de gevangenis stoppen, waar men NU geen fuck leert en er alleen maar slechter uitkomt, ZOU je kunnen beginnen met het aanleren van een andere mentaliteit, ipv ze alleen maar in een hokje te duwen en er de eerstvolgende, pak weg, 5--10 jaar alleen maar een bak vreten in te gooien en verder niks.
Lijkt me een ietwat beter idee.
Maar de oorzaak aanpakken, zodat mensen weer wat meer zicht hebben op hun eigen kinderen VOOR het fout gaat, lijkt me nog beter.

Been there, done that....

~Panthera~
23-10-02, 14:38
Geplaatst door Don


Been there, done that....
----

Kijk....DAT bedoel ik nou, de oorzaken wordt niet naar gekeken, het enigste wat men dan brult is : ach ja, de maatschappij heeft het gedaan.
WAAR leven mensen dan, denk je ?? geisoleert in een kast ?
Of denk je dat het geheel geen invloed heeft ?
Laat dan maar.

Don
23-10-02, 14:42
Geplaatst door ~Panthera~

----

Kijk....DAT bedoel ik nou, de oorzaken wordt niet naar gekeken, het enigste wat men dan brult is : ach ja, de maatschappij heeft het gedaan.
WAAR leven mensen dan, denk je ?? geisoleert in een kast ?
Of denk je dat het geheel geen invloed heeft ?
Laat dan maar.

Met de juiste opvoeding zou die invloed mijns inziens marginaal moeten zijn....

~Panthera~
23-10-02, 14:44
Geplaatst door Don


Met de juiste opvoeding zou die invloed mijns inziens marginaal moeten zijn....
----

Denk je ?? hmm...vraag dat maar aan ouders die geconfronteert worden met kinderen die :a.een mobieltje willen. B.Nikes C.merkkleding etc etc..
Waar komt DAT vandaan dan, als "de maatschappij" geen invloed heeft ?? :stout:

Marginaal ja.....

Don
23-10-02, 14:47
Geplaatst door ~Panthera~

----

hmm...vraag dat maar aan ouders die geconfronteert worden met kinderen die :a.een mobieltje willen. B.Nikes C.merkkleding etc etc..


Jij zou dat natuurlijk meteen toestaan bij jouw kinderen....

joop.r
23-10-02, 14:48
Geplaatst door Simon


Nou ik ben tegen de doodstraf en ook tegen lijstraffen hoewel je in dit geval wel gaat aarzelen ....


Simon
Simon
Ik ben er ook op tegen dus de oplossing is.
Ingraven alleen hun kop er boven en die insmeren met honing

~Panthera~
23-10-02, 14:52
Geplaatst door Don


Jij zou dat natuurlijk meteen toestaan bij jouw kinderen....
-------

Nee, dat zou ik niet. Ik probeer alleen aan te tonen dat de maatschappelijke invloed op ze, groter is dan je denkt.

Mijn kind is helaas te vroeg overleden.
Dus hier wil ik het bij laten, als je het niet erg vind.

Don
23-10-02, 14:54
Geplaatst door ~Panthera~

-------

Nee, dat zou ik niet. Ik probeer alleen aan te tonen dat de maatschappelijke invloed op ze, groter is dan je denkt.

Mijn kind is helaas te vroeg overleden.
Dus hier wil ik het bij laten, als je het niet erg vind.

Sorry, dat wist ik niet.....

Don
23-10-02, 15:15
Geplaatst door Sfenza
eentje is in iedergeval magrebi

Leuke promotie voor die plaat van Raymzter...

MaRiaH
23-10-02, 21:41
wat een onzin dat dit soort gedrag uit de maatschappij voort zou komen... bullshit is dat en afschuiven!!

als dat waar zou zijn zou niemand nog waarden en normen hebben of iedereen hetzelfde zijn... want we leven allemaal in deze maatschappij..

Het heeft te maken met opvoeding.. de meeste ouders zijn te laks hun kinderen te corrigeren.. en dat is het grootste probleem..
ze brengen ze geen enkel respect bij..

en de ouders die dat wel doen, brengen ook niet van die monsters voort.

Samenleving heeft invloed JA! maar is niet bepalend is voor je gedrag.. dat is de opvoeding.. en normen en waarden worden al gelegd in de eerste levensjaren van een kind..

ik sta op voor ouderen, heb respect voor andere mensen, pas geen geweld toe en heb respect voor gezag..

Met dank aan mn ouders, Niet aan de maatschappij!!

Ere wie ere toekomt!


:kwaad:

Don
24-10-02, 10:18
Geplaatst door MaRiaH
wat een onzin dat dit soort gedrag uit de maatschappij voort zou komen... bullshit is dat en afschuiven!!

als dat waar zou zijn zou niemand nog waarden en normen hebben of iedereen hetzelfde zijn... want we leven allemaal in deze maatschappij..

Het heeft te maken met opvoeding.. de meeste ouders zijn te laks hun kinderen te corrigeren.. en dat is het grootste probleem..
ze brengen ze geen enkel respect bij..

en de ouders die dat wel doen, brengen ook niet van die monsters voort.

Samenleving heeft invloed JA! maar is niet bepalend is voor je gedrag.. dat is de opvoeding.. en normen en waarden worden al gelegd in de eerste levensjaren van een kind..

ik sta op voor ouderen, heb respect voor andere mensen, pas geen geweld toe en heb respect voor gezag..

Met dank aan mn ouders, Niet aan de maatschappij!!

Ere wie ere toekomt!


:kwaad:

Hear, hear!

observer
24-10-02, 10:24
Geplaatst door Don


Leuke promotie voor die plaat van Raymzter...

Ging een beetje shoppen je weet hoe het zit,
staat daar zo'n loser die begint over respect en dat soort shit
ik laat me niet dissen dus ben ik met mijn vriend gaan slaan ,
voor ik in de boodschappenrij ging staan

Don
24-10-02, 10:29
Geplaatst door observer


Ging een beetje shoppen je weet hoe het zit,
staat daar zo'n loser die begint over respect en dat soort shit
ik laat me niet dissen dus ben ik met mijn vriend gaan slaan ,
voor ik in de boodschappenrij ging staan

Come on y'all! :handbang: