PDA

Bekijk Volledige Versie : De oplossing MO



Mara
23-10-02, 13:43
:auw: Wat zou een goede oplossing zijn in het MOconflict? Ik ben nl. al die discussies over wie het zieligst is zat, tijd voor een oplossing!!!!

Bart
23-10-02, 13:46
Geplaatst door Mara
:auw: Wat zou een goede oplossing zijn in het MOconflict? Ik ben nl. al die discussies over wie het zieligst is zat, tijd voor een oplossing!!!!

Nederland het hele MO laten kolonialiseren.

bman
23-10-02, 13:48
Maartens 'cash4land' plan klinkt ook alleraardigst. Die Joden gaan niet meer weg en die Palestijnen willen ook hun land. 67 grenzen en gewoon afdokken wat je nog niet betaald had.

Tomas
23-10-02, 13:48
Geplaatst door Mara
:auw: Wat zou een goede oplossing zijn in het MOconflict? Ik ben nl. al die discussies over wie het zieligst is zat, tijd voor een oplossing!!!!

Wie is het zieligst dan?

Mara
23-10-02, 13:50
Geplaatst door Tomas


Wie is het zieligst dan? :p

Ik vind het moeilijk hoor, vraag me af of er ooit een oplossing komt! Het zal wel mnet de loop der (duizenden) jaren ofzo.

BiL@L
23-10-02, 13:50
Geplaatst door bman
Maartens 'cash4land' plan klinkt ook alleraardigst. Die Joden gaan niet meer weg en die Palestijnen willen ook hun land. 67 grenzen en gewoon afdokken wat je nog niet betaald had.

Zo is Israel ontstaan suffie.. Cash4Land..

De Palestijnen hebben geen rooie cent, dusssss.. Ze gooien niet voor niets met stenen..



De enige oplossing zal zijn dat het MO zelf ingrijpt.. Maar dat kan pas als het MO haar eigen grenzen niet meer als officiele grenzen ziet..

Mara
23-10-02, 13:51
Geplaatst door bman
Maartens 'cash4land' plan klinkt ook alleraardigst. Die Joden gaan niet meer weg en die Palestijnen willen ook hun land. 67 grenzen en gewoon afdokken wat je nog niet betaald had.

Krijgen ze weer enorme staatsschulden, maarja misschien is het wat.

Don
23-10-02, 13:51
Geplaatst door Mara
:auw: Wat zou een goede oplossing zijn in het MOconflict? Ik ben nl. al die discussies over wie het zieligst is zat, tijd voor een oplossing!!!!

Ik denk dat Israel zich in ieder geval terug zou moeten trekken tot de grenzen van 1967.

BiL@L
23-10-02, 13:51
Geplaatst door Tomas


Wie is het zieligst dan?

Zieligste oplossing is zoals het nu gaat.. I.p.v. samen leven, vechten om een stuk land om apart te kunnen leven..

Tomas
23-10-02, 13:52
Geplaatst door Mara
:p

Ik vind het moeilijk hoor, vraag me af of er ooit een oplossing komt! Het zal wel mnet de loop der (duizenden) jaren ofzo.

Als men een oplossing wil, dan is het te realiseren.

Er zijn simpelweg teveel mensen die er absoluut geen belang bij hebben dat het conflict eindigt.

bman
23-10-02, 14:03
Geplaatst door Mara


Krijgen ze weer enorme staatsschulden, maarja misschien is het wat.

Ik denk dat dat wel meevalt. Het moeten geen onbetaalbare reparatiebedragen zijn, maar een redelijk bedrag. Vergis je niet: Israel is vele malen kapitaalkrachtige dan haar Arabische buurman.

Mara
23-10-02, 14:07
Geplaatst door BiL@L


Zieligste oplossing is zoals het nu gaat.. I.p.v. samen leven, vechten om een stuk land om apart te kunnen leven..

Helemaal gelijk!

Als Israel kapitaalkrachtiger is dan lijkt het me niet eerlijk cash4land. Ik denk ook dat Israel zich sowieso zal moeten terug trekken. Het blijft een raar probleem hoor. Als er straks iemand komt die voor de vrede gaat dan wordt ie misschien weer vermoord ofzo.

Canaris
23-10-02, 14:15
aan wie moeten zij geld gaan geven?

die paar nomaden zijn in beijna alle gevallen al tamenlijk rijk geworden door woestijn aan de kolonisten anno 1920 te verkopen.

De meeste palestijnen die vluchten hadden niets. Daar waar zij woonden was idèeel eigendom , maar nooit verworven.

Hun huis, hun bodem

Van wie hebben ze dat ooit gekocht?
de meeste waren net als de joden immigranten echter zonder een cent op zak.

Daarbij komt ook nog , dat ca 800.000 palestijnen zijn gevlucht . dat zijn er nu 3.5 millioen. Erfrecht op zijn islamitisch?

Canaris
23-10-02, 14:16
wat ik daar mee wil zeggen , si dat het probleem niet wordt opgelost
Ok die paar duizend die kunnen bewijzen ooit eigendom te hebben gehad worden uitbetaald. Wat gebeurd er met de overgrote rest?

Don
23-10-02, 14:17
Geplaatst door Protection



alle zionisten af schietttttttttte

Ach, het voorbehoedsmiddeltje is er ook weer....

Mara
23-10-02, 14:20
Geplaatst door Canaris
wat ik daar mee wil zeggen , si dat het probleem niet wordt opgelost
Ok die paar duizend die kunnen bewijzen ooit eigendom te hebben gehad worden uitbetaald. Wat gebeurd er met de overgrote rest?

Als ze nou gewoon eens de geschiedenis zouden vergeten en alleen kijken naar de situatie van vandaag de dag. Israel trekt zich terug uit de bezette gebieden en er komt een vredesproces op gang....????? Zoiets?

bman
23-10-02, 14:21
Geplaatst door Mara


Helemaal gelijk!

Als Israel kapitaalkrachtiger is dan lijkt het me niet eerlijk cash4land. Ik denk ook dat Israel zich sowieso zal moeten terug trekken. Het blijft een raar probleem hoor. Als er straks iemand komt die voor de vrede gaat dan wordt ie misschien weer vermoord ofzo.

eh, je begrijpt dat plan niet helemaal..het gaat erom dat israel haar huidige grondgebied 'afkoopt' bij de (als die er zijn) vorige eigenaars. Zie het als een soort herstelbetalingen.

Voor de rest terugtrekken naar 67 grenzen en palestina erkennen, nederzettingen horen dan ook bij Palestina. Bewoners moeten zelf maar uitmaken of ze in Israel of in Palestina willen wonen.

Mara
23-10-02, 14:37
Geplaatst door bman


eh, je begrijpt dat plan niet helemaal..het gaat erom dat israel haar huidige grondgebied 'afkoopt' bij de (als die er zijn) vorige eigenaars. Zie het als een soort herstelbetalingen.

Voor de rest terugtrekken naar 67 grenzen en palestina erkennen, nederzettingen horen dan ook bij Palestina. Bewoners moeten zelf maar uitmaken of ze in Israel of in Palestina willen wonen.

Oh ik dacht dat Palestina ook moest betalen, stupid zeg.
En dat terwijl ik mijn haren van het weekeinde donker heb geverfd om maar niet meer blond te zijn :wijs:

jaja
23-10-02, 14:41
Geplaatst door Canaris
[B]aan wie moeten zij geld gaan geven?
...

Er zou een financiële basis aan de Palestijnse staat gegeven kunnen worden - veel infrastuctuur moet worden opgebouwd. Overigens mogen dan best enkele strikte regels voor het benutte van dat geld worden gesteld, gecontroleerd door een VN-achtige organisatie. Zoals er in de jaren 90 met internationale fondsen is omgegaan door de PA geeft aan dat enige controle tegen zelfverrijking niet ongepast is.

Vrede in het MO? Op basis van resolutie 242 komen we een eind:
. Affirms that the fulfilment of Charter principles requires the establishment of a just and lasting peace in the Middle East which should include the application of both the following principles:

(i) Withdrawal of Israel armed forces from territories occupied in the recent conflict;

(ii) Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgment of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;

In het nederlands staat hier dat terwijl Israel zich terugtrekt uit de in 1967 veroverde gebieden (Ok, er staat in de resolutie niet eens alle veroverde gebieden, maar daar moet niet over gezeurd worden ... met uitzondering van enkele joodse heiligdommen waarover afspraken gemaakt moeten worden.) moeten de palestijnse vertegenwoordigers (i.e. inclusief Hamas en co) en de oorlogvoerende staten de souvereiniteit van elkaar (inclusief Israel met de 1967 grenzen) erkennen en de territoriale integriteit respecteren. Dat betekent tegelijk met de terugtrekking (en niet er na!) tekenen alle partijen een vredesverdrag dat men elkaar niet zal aanvallen en zijn boven ste buitenste best zal doen om te voorkomen dat iemand anders die verdragspartners zal aanvallen.
(NB: wijzigingen van de 1967 grenzen zijn mogelijk, maar alleen na instemming van beide partijen.)

daarnaast moet er tegelijkertijd "a just settlement of the refugee problem" worden overeengekomen. Dat is dus niet per definitie een terugkeer naar de woongebieden van 1947. Zoals Barak al zei zou een familiehereniging met palestijnen die in Israel binnen de 1967grenzen wonen mogelijk moeten zijn - within reason. De andere vluchtelingen zullen naar de palestijnse staat mogen komen (en hebben dan geld noddig om hun bestaan op te bouwen) of in andere landen als volwaardig palestijns burger (met palestijns paspoort) of als burger van het land waar ze nu verblijven een bestaan mogen opbouwen. Ook deze mensen zullen een financiele steun nodig hebben - en wellicht ook de staten die deze mensen opnemen.

Daarnaast zal men nu al een afspraak over waterrechten moeten maken. Mogelijkerwijs zal er zelfs een soort arbitragehof voor geschillen (die er zeker zullen volgen) over water of andere zaken moeten worden opgericht.

Verder zou elke partij de toegang van heilige plaatsen voor de leden van de andere partij veilig moeten stellen, met draconische strafmaatregelen als men in gebreke blijft. Verder moet elke partij zich verplichten geen enkele schade aan andermans erkend heiligdom (inclusief de resten van de joodse tempel onder de rotskoepel moskee en de al-aqsamoskee) aan te brengen, wederom met draconische strafmaatregelen.

Lijkt me een aardig begin voor een vreedzame coexistentie. En het prijskaartje zal niet gering zijn...

i love israel
23-10-02, 17:26
Geplaatst door BiL@L


Zo is Israel ontstaan suffie.. Cash4Land..

De Palestijnen hebben geen rooie cent, dusssss.. Ze gooien niet voor niets met stenen..



De enige oplossing zal zijn dat het MO zelf ingrijpt.. Maar dat kan pas als het MO haar eigen grenzen niet meer als officiele grenzen ziet..

hoezo ze hebben geen rooie cent? hoezo ze gooien alleen met stenen?

zijn die zelfmoordbommen dan van stenen gemaakt? en hoe zit het met die rekeningen van arafat?

hou toch op, er zit geld zat daar, alleen word het door de hoge heren verduisterd. laat ze eens beginnen daar wat aan te doen.

en verder, gewoon 2 staten met gesloten grenzen.

Simon
23-10-02, 17:29
Alle grenzen opheffen tussen Palestijns en Israelisch land. Palestijnen burgerrechten geven. Algemene verkiezingen uitschrijven. Dus eigenlijk dezelfde oplossing als in Zuid-Afrika.

Simon

i love israel
23-10-02, 17:33
Geplaatst door Simon
Alle grenzen opheffen tussen Palestijns en Israelisch land. Palestijnen burgerrechten geven. Algemene verkiezingen uitschrijven. Dus eigenlijk dezelfde oplossing als in Zuid-Afrika.

Simon

volgens mij willen de palestijnen dat niet, dan maken ze namelijk daadwerkelijk deel uit van israel.

Don
23-10-02, 17:59
Geplaatst door Protection


Bek houden vieze kenker amsterdamerr of zal ik effe je moeder in mekaar komen timerrrree

Dan zal je toch echt naar Amerika moeten en ik vrees dat het wel even gaat duren, voordat jij daar binnenkomt...luser!

Mujaahid
23-10-02, 18:19
Geplaatst door Mara
:auw: Wat zou een goede oplossing zijn in het MOconflict? Ik ben nl. al die discussies over wie het zieligst is zat, tijd voor een oplossing!!!!

Er is maar 1 oplossing en dat is een grote Jihad met de Koran voeren tegen de zionisten daar. De Profeet van de islam heeft ons gezegd dat de Laatste dag niet zal aanbreken vooraleer de Jood zich verschuilt achter een boom en de boom roept "hier is een jood kom en dood hem" en dat de Joden daar gedood zullen worden De stenen vliegen al tegen de zionisten daar, dat zien we elke dag wel. Het is maar een kwestie van tijd vooraleer ons vredesproces dat al begonnen is in een versnelling zal geraken. Het komt erop neer dat er geen "Israel" meer zal overblijven binnen x tijd en dan zal de vrede terugkeren in Palestina insha Allah.

bman
23-10-02, 18:24
Geplaatst door i love israel


hoezo ze hebben geen rooie cent? hoezo ze gooien alleen met stenen?

zijn die zelfmoordbommen dan van stenen gemaakt? en hoe zit het met die rekeningen van arafat?

hou toch op, er zit geld zat daar, alleen word het door de hoge heren verduisterd. laat ze eens beginnen daar wat aan te doen.

en verder, gewoon 2 staten met gesloten grenzen.

Dat zijn interne aangelegenheden, daar hoeft Israel zich geen zorgen over te maken. Als Arafat (en dat is een boef) inderdaad van zijn eigen volk wil stelenm dan moet dat volk maar in opstand komen. Israel moet WEL netjes betalen voor land dat zij feitelijk wederrechtelijk hebben verkregen. Dat zijn ze moreel (en juridisch?) wel verplicht vind ik. Het is in ieder geval niet echt eerlijk om te verwachten dat de palestijnen die ooit in het huidige israel woonden GEEN compensatie of sorts zouden mogen ontvangen. En andersom kan je natuurlijk ook niet verwachten dat Israeliers die dat gebied al tientallen jaren of zelfs langer bewonen, het veld moeten ruimen voor de palestijnen en 'terug' gaan naar Europa of de VS.

De vraag is natuurlijk wie heeft precies recht op hoeveel, maar er moeten genoeg goede advocaten te vinden zijn in Israel en daarbuiten die eea wel uit willen zoeken.

i love israel
23-10-02, 20:55
Geplaatst door bman


Dat zijn interne aangelegenheden, daar hoeft Israel zich geen zorgen over te maken. Als Arafat (en dat is een boef) inderdaad van zijn eigen volk wil stelenm dan moet dat volk maar in opstand komen. Israel moet WEL netjes betalen voor land dat zij feitelijk wederrechtelijk hebben verkregen. Dat zijn ze moreel (en juridisch?) wel verplicht vind ik. Het is in ieder geval niet echt eerlijk om te verwachten dat de palestijnen die ooit in het huidige israel woonden GEEN compensatie of sorts zouden mogen ontvangen. En andersom kan je natuurlijk ook niet verwachten dat Israeliers die dat gebied al tientallen jaren of zelfs langer bewonen, het veld moeten ruimen voor de palestijnen en 'terug' gaan naar Europa of de VS.

De vraag is natuurlijk wie heeft precies recht op hoeveel, maar er moeten genoeg goede advocaten te vinden zijn in Israel en daarbuiten die eea wel uit willen zoeken.

gaan de arabische landen waar joden moesten vluchten ten tijde van de uitroeping van de staat israel dan ook betalen voor alles wat die joden moesten achterlaten?

jaja
23-10-02, 23:27
Geplaatst door dehmed
Citaat:
Geplaatst door jaja

Er zou een financiële basis aan de Palestijnse staat gegeven kunnen worden -.................................................. ...................... Lijkt me een aardig begin voor een vreedzame coexistentie. En het prijskaartje zal niet gering zijn...


Een compromis waarbij ik het volledig met je eens ben jaja, maar dat de internationale gemeenschap met resolutie 242 dus al bijna 35 jaar geleden heeft opgesteld aan Israel. En dat de Palestijnen nu ook gewoon vragen als eindoplossing. Protest! Als je mij bijvalt dan wel volledig zijn. Tot in de jaren 90 weigerden arabische staten en palestijnse organisaties de consequentie van de resolutie te accepteren. Zoals gezegd geeft de resolutie heel duidelijk aan dat beide partijen tegelijk hun deel moeten doen. Dat werd duidelijk door palestijnen en arabieren afgewezen, terwijl er vanuit Israel - weliswaar niet altijd oprecht klinkend, maar toch - voorgesteld werd om op deze basis, dwz de 1967 grenzen, vrede te sluiten. In die zin was tot de oslo-verdragen de weerstand tegen resolutie 242 sterker van de kant van de palestijnen dan van de israelis. Alleen interpreteerden de palestijnen de resolutie anders. Zij eisten eerst terugtrekking en dan kon de onderhandeling beginnen, maar dat was duidelijk in strijd met de resolutie.



De financiele vergoeding die Maarten heeft voorgesteld zou ook prima werken denk ik om het vluchtelingenleed voor een deel op te lossen. De haken en ogen zijn echter door Israel en de VS veroorzaakt en tot op de dag van vandaag in stand gehouden:
Citaat:
Withdrawal of Israeli armed forces from territories occupied in the recent conflict.
The French version of this reads differently:
Retrait des forces armées israéliennes des territoires occupés lors du récent conflit

The difference between the two version lies in the absence of a definite article ("the") in the English version (so that it means "from some of or all the territories"), while a definite article ("des") is present in the French version, so that it means "from all the territories". The change introduced into the English version was the result of a deliberate amendment made by the Americans

It is obvious that the text in the resolution leaves enough ambigiousity for a multitude of interpretations. But most countries delegates debating the resolution at the Security Council debate had a complete withdrawal from the occupied territories in mind.

Als billemaatje USA de veroorzaker is van het ingewikkelder maken van het probleem in het voordeel van Israel en Israel bijna als enige in de wereld steunt bij haar versie zoals je zelfs Clinton zag doen na het mislukte Camp David welke kant denk je dan dat Bush gaat kiezen? Zolang de VS door sterke joodse en zionistische invloeden zich tegenover Israel niet onpartijdig kan gedragen is de kans klein dat wordt doorgedrukt door de VS of geaccepteerd wordt door Israel.problematisch is dat het origineel van de resolutie in het engels geschreven is, de franse versie enkel een vertaling is. Altijd is het origineel belangrijker dan een vertaling. Verkies jij de nederlandse vertaling van de koran boven de arabische versie? Als er een inhoudelijke discussie is waarbij de nederlandse versie iets anders betekent dan het arabisch ... welke versie volg jij dan?
Kortom, er is weldegelijk ruimte voor interpretatie.
Hoe dan ook, laten de arabische staten en vooral alle palestijnse organisaties zich eens met punt 2 bezighouden. Tot nu toe hebben zij ook zelfs tijdens de oslo-onderhandelingen zich niet aan die opdracht gehouden. Wat dat betreft is het duidelijk pot en ketel, en wie o wie is zwart. Waarbij nog steeds het allerlaatste bod van Barak verrekte goed was ... zoals Arafat na een paar maanden Sharon moest toegeven.
En het probleem van de heilige plaatsen laat je ook angstvallig buiten de discussie, terwijl er toch wat negatieve daden van palestijnse zijde op tafel liggen (Graf van Jozef, Jericho, de resten van de joodse tempel ...). Je moet toegeven dat daar een probleem ligt ...

jaja
23-10-02, 23:34
Geplaatst door Simon
Alle grenzen opheffen tussen Palestijns en Israelisch land. Palestijnen burgerrechten geven. Algemene verkiezingen uitschrijven. Dus eigenlijk dezelfde oplossing als in Zuid-Afrika.

Simon ach als je veel, heel veel bloed aan de muur wilt ...
Dat is mensen met haat jegens elkaar in een huis sturen met de opmerking "have fun". Het is echt een recept voor een bloedbad. Palestina is geen zuid-afrika. De ruimte is veel beperkter. De terugkeer van de vluchtelingen is procentueel van een heel ander kaliber als in zuid-afrika. Het gevoel van "roof" is heel anders omdat in zuid-afrika de daad grotendeels in de 19de eeuw of eerder heeft plaatsgevonden en de zwarte bevolking zich weer een leven had opgebouwd in de voor haar achtergelaten gebieden. De directe claim op land en bezitting was heel anders dan de specifieke claims in palestina.

jaja
23-10-02, 23:37
Geplaatst door Mujaahid


Er is maar 1 oplossing en dat is een grote Jihad met de Koran voeren tegen de zionisten daar. De Profeet van de islam heeft ons gezegd dat de Laatste dag niet zal aanbreken vooraleer de Jood zich verschuilt achter een boom en de boom roept "hier is een jood kom en dood hem" en dat de Joden daar gedood zullen worden De stenen vliegen al tegen de zionisten daar, dat zien we elke dag wel. Het is maar een kwestie van tijd vooraleer ons vredesproces dat al begonnen is in een versnelling zal geraken. Het komt erop neer dat er geen "Israel" meer zal overblijven binnen x tijd en dan zal de vrede terugkeren in Palestina insha Allah. zou je dan niet moeten wachten totdat die boom begint te schreeuwen? Volgens mij vertrouw jij niet op God, maar op mensenkracht. Want CNN heeft de schreeuwende boom nog niet in beeld gebracht.

jaja
23-10-02, 23:50
Geplaatst door i love israel


gaan de arabische landen waar joden moesten vluchten ten tijde van de uitroeping van de staat israel dan ook betalen voor alles wat die joden moesten achterlaten? ... de vraag is wat je wilt, vrede of doorgaan met de "festiviteiten" zoals ze nu worden opgevoerd? Ik denk dat het "slim" zou zijn een economisch functionerende staat voor de palestijnen op te richten, want dan is de kans groter dat men zich houdt aan het vredesverdrag. Hetzelfde geldt voor de gelden voor andere arabische landen. Liever geen sociale onrust. Laat de staten eerst maar eens een paar decennia naast elkaar bestaan en aan elkaar wennen en de haat afbouwen. Israel, en de joden uit arabische staten, hebben minder steun nodig ... kunnen het zelf wel.
Een compensatie voor joodse vluchtelingen zou niet helemaal onlogisch zijn, maar op dit moment is de compensatie voor de gebeurtenissen in de jaren 40 en 60 een duidelijk stimulans voor een mogelijke vrede zijn.

i love israel
24-10-02, 09:15
Geplaatst door jaja
... de vraag is wat je wilt, vrede of doorgaan met de "festiviteiten" zoals ze nu worden opgevoerd? Ik denk dat het "slim" zou zijn een economisch functionerende staat voor de palestijnen op te richten, want dan is de kans groter dat men zich houdt aan het vredesverdrag. Hetzelfde geldt voor de gelden voor andere arabische landen. Liever geen sociale onrust. Laat de staten eerst maar eens een paar decennia naast elkaar bestaan en aan elkaar wennen en de haat afbouwen. Israel, en de joden uit arabische staten, hebben minder steun nodig ... kunnen het zelf wel.
Een compensatie voor joodse vluchtelingen zou niet helemaal onlogisch zijn, maar op dit moment is de compensatie voor de gebeurtenissen in de jaren 40 en 60 een duidelijk stimulans voor een mogelijke vrede zijn.


ik zie werkelijk niet in waarom israel (letterlijk) moet gaan betalen voor vrede. hulp bij het opbouwen van een palestijnse staat ja, maar geen herstelbetalingen. laat arafat zijn rekeningen maar leeg halen, dat is uiteindelijk geld waar de palestijnen recht op hebben.

over herstelbetalingen kan wat bij betreft gesproken worden zodra de arabische landen ook de schade van de joden terug gaan betalen.

overigens, gaan de palestijnen dan ook betalen voor alle bussen en dergelijke die ze hebben opgeblazen?

bman
24-10-02, 09:37
Geplaatst door i love israel


gaan de arabische landen waar joden moesten vluchten ten tijde van de uitroeping van de staat israel dan ook betalen voor alles wat die joden moesten achterlaten?

Klaag ze maar aan. Dat staat los van het palestijnse probleem. en daarbij denk ik dat die mensen ondertussen NIET in vluchtelingenkampen goeve te wonen. Maar hoe kan je een palestijn verantwoordelijk houden voor de bezittingen die een willekeurige jood in een willekeurig land heeft verloren?

bman
24-10-02, 09:41
Geplaatst door i love israel



ik zie werkelijk niet in waarom israel (letterlijk) moet gaan betalen voor vrede. hulp bij het opbouwen van een palestijnse staat ja, maar geen herstelbetalingen. laat arafat zijn rekeningen maar leeg halen, dat is uiteindelijk geld waar de palestijnen recht op hebben.

over herstelbetalingen kan wat bij betreft gesproken worden zodra de arabische landen ook de schade van de joden terug gaan betalen.

overigens, gaan de palestijnen dan ook betalen voor alle bussen en dergelijke die ze hebben opgeblazen?

Israel zou dan betalen voor land dat onteigend is van arabieren binnen de 67 grenzen. Land waar zelfs civiele rechters in de staat Israel van zeggen dat het eigenlijk illegaal in handen is van hun huidige bewoners. Maar deze uitspraken worden steevast door militaire rechters ongedaan gemaakt. Dat kan blijkbaar ik Israel, als de nationale veiligheid in geding is.

i love israel
24-10-02, 09:53
Geplaatst door bman


Klaag ze maar aan. Dat staat los van het palestijnse probleem. en daarbij denk ik dat die mensen ondertussen NIET in vluchtelingenkampen goeve te wonen. Maar hoe kan je een palestijn verantwoordelijk houden voor de bezittingen die een willekeurige jood in een willekeurig land heeft verloren?

dat staat er zeker niet los van. waarom hebben zovele palestijnen toendertijd israel verlaten? na een oproep van de arabische leiders. diezelfde arabische leiders hebben de palestijnen vervolgens laten verekken. kortom laat de arabische leiders maar dokken. zij zijn verantwoordelijk voor deze hele zaak.

Maarten
27-10-02, 04:22
Geplaatst door Canaris
aan wie moeten zij geld gaan geven?

die paar nomaden zijn in beijna alle gevallen al tamenlijk rijk geworden door woestijn aan de kolonisten anno 1920 te verkopen.

De meeste palestijnen die vluchten hadden niets. Daar waar zij woonden was idèeel eigendom , maar nooit verworven.

Hun huis, hun bodem

Van wie hebben ze dat ooit gekocht?
de meeste waren net als de joden immigranten echter zonder een cent op zak.

Daarbij komt ook nog , dat ca 800.000 palestijnen zijn gevlucht . dat zijn er nu 3.5 millioen. Erfrecht op zijn islamitisch?

Veel denkfouten:
het gaat niet om private eigendom, maar om het zelfbeschikkingsrecht van een volk over land. Het maakt niet uit of ze nomaden waren of niet, en ook niet of er privé-grond was. Er wordt dus ook niet uitbetaald aan afzonderlijke personen, maar aan de leiding van het volk, als vertegenwoordiger van álle rechthebbenden. En dus ook hun kinderen ja.

Noem je minstens 800.000 Palestijnen “een paar nomaden”??
In elk geval waren er véel minder immigranten!

Vergelijking met de joodse immigranten suggereert eenzelfde soort positie. En die is er niet, juist wat het volkerenrecht betreft: De Arabieren zaten er al 1500 jaar of zo. De immigranten hooguit 50 jaar, de meeste zelfs nog veel minder. Het uitroepen van een eigen staat, dan kan zo echt niet. Terugdraaien kan niet meer, dus:

“Cash4Land” (goed gevonden, Bman!!), werkt toch een beetje verwarrend, omdat het enkel om prive-bezit lijkt te gaan. Maar bepalen wie de overheid van een land is, gaat wel even een stapje verder.. “Cash4LandRights” lijkt al veel duidelijker….

Zeer vergelijkbaar is de Westelijke Sahara, waar in elk geval een advies over is (1975), dat de landrechten bestaan! En dat ging tégen de Marokkaanse overheid! Hoe dat gaat aflopen is vraag twee, maar over die de landrechten kun je niet heenwalsen!

Waiting
27-10-02, 11:55
Geplaatst door Maarten


Noem je minstens 800.000 Palestijnen “een paar nomaden”??
In elk geval waren er véel minder immigranten!

Vergelijking met de joodse immigranten suggereert eenzelfde soort positie. En die is er niet, juist wat het volkerenrecht betreft: De Arabieren zaten er al 1500 jaar of zo. De immigranten hooguit 50 jaar, de meeste zelfs nog veel minder. Het uitroepen van een eigen staat, dan kan zo echt niet.

Fout!

Volgens mij moet je voordat je vredes-akkoorden gaat formuleren toch eerst even je kennis opkrikken... :jammer:

Je kan engels lezen hoop ik? ;

A Population Boom


As Hussein foresaw, the regeneration of Palestine, and the growth of its population, came only after Jews returned in massive numbers. The Jewish population increased by 470,000 between World War I and World War II while the non-Jewish population rose by 588,000. In fact, the permanent Arab population increased 120 percent between 1922 and 1947.

This rapid growth was a result of several factors. One was immigration from neighboring states — constituting 37 percent of the total immigration to pre-state Israel — by Arabs who wanted to take advantage of the higher standard of living the Jews had made possible. The Arab population also grew because of the improved living conditions created by the Jews as they drained malarial swamps and brought improved sanitation and health care to the region. Thus, for example, the Muslim infant mortality rate fell from 201 per thousand in 1925 to 94 per thousand in 1945 and life expectancy rose from 37 years in 1926 to 49 in 1943.

The Arab population increased the most in cities with large Jewish populations that had created new economic opportunities. From 1922* - 1947, the non-Jewish population increased 290 percent in Haifa, 131 percent in Jerusalem and 158 percent in Jaffa. The growth in Arab towns was more modest: 42 percent in Nablus, 78 percent in Jenin and 37 percent in Bethlehem.


Een groot deel van de arabieren waren ook nieuwe immigranten die wilden profiteren van de nieuwe mogelijkheden gecreerd door de joden.




P.S Husseini was "the guardian of the Islamic Holy Places in Arabia"

Maarten
27-10-02, 18:19
Geplaatst door Waiting


Volgens mij moet je voordat je vredes-akkoorden gaat formuleren toch eerst even je kennis opkrikken... :jammer:

Een groot deel van de arabieren waren ook nieuwe immigranten die wilden profiteren van de nieuwe mogelijkheden gecreerd door de joden.


Slik jij alles voor zoete koek? Ik zag al veel varianten van die bevolkingsaantallen, en ik vertrouw er nauwelijks meer een. Er is ontzettend gerotzooid met die cyfers. Ik vetrouw voorlopig even mijn grote WP enceclopedie (en verglijkbare info) Die is nogal precies met cijfers en is niet partijdig. Maar zeker weten doe ik niets

Verder ga ik de discussie alleen in mijn eigen topic voeren:
http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?s=&threadid=44188

En nogmaals, de kwestie van de precieze aantallen is sécundair! We hebben even héel wat anders om over te lullen.