PDA

Bekijk Volledige Versie : 22 jarige klinisch dood na mishandeling



Hmama
23-10-02, 14:45
Venlonaar (22) klinisch
dood na mishandeling

VENLO - Een 22-jarige inwoner van Venlo die dinsdag in zijn woonplaats ernstig werd mishandeld, is in het Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt. Hij werd mishandeld door een of twee plaatsgenoten.

De man sprak op de parkeerplaats van een supermarkt twee 18-jarige jongens aan, die op een scooter onverantwoord rijgedrag hadden vertoond. Daarop kreeg de 22-jarige man een aantal klappen op het hoofd waarbij hij ernstig letsel opliep en per traumahelikopter naar Nijmegen moest worden vervoerd.

De politie arresteerde de twee verdachten in de supermarkt. Hen wordt doodslag ten laste gelegd. Uit onderzoek moet blijken of een of beide mannen de fatale klappen hebben uitgedeeld. De politie Limburg-Noord heeft een recherchebijstandsteam van twintig man geformeerd.

:jammer:

serhan
23-10-02, 15:57
Dit vond ik op een nieuws site.

Trouwens schanden dat dit nog steeds kan on danks dat onze gemeenschap zoveel aandacht krijgt in venlo.
Als dit waar is dan schaam ik mij diep als marokaan zijnde, dat mijn broeders dit durven en kunnen doen.

Mishandelde man Venlo klinisch dood verklaard

23-10-2002


De 22-jarige man die dinsdag voor een supermarkt in Venlo ernstig werd mishandeld, is door artsen van het Sint Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. De man ligt met zwaar hersenletsel op de afdeling intensive care van het ziekenhuis.

Het slachtoffer uit Venlo schoot op de parkeerplaats van de supermarkt een dame te hulp die twee 18-jarige jongens op scooters aansprak op hun rijgedrag. "Een beetje meer respect voor oudere mensen", zou hij volgens de burgemeester van Venlo, J. Schrijen, hebben geroepen. De jongens gingen de man vervolgens met hun brommerhelm te lijf. De man werd met een traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. De twee verdachten zijn inmiddels ingesloten. De politie zoekt nog naar getuigen.

Burgemeester Schrijen van Venlo is 'verbijsterd' en voelt 'diepe treurnis en onmacht'. Hij is geschokt dat dit soort incidenten ondanks de vele jeugdprojecten in Venlo blijkbaar niet voorkomen kunnen worden. Hij heeft inmiddels contact gezocht met de Marokkaanse gemeenschap in zijn gemeente. Een van de verdachten is van Marokkaanse afkomst

bron vermelding: Nieuws.nl
link: bron (http://www.nieuws.nl/news/NEWS/article.php?cat_id=4&article_id=1185)

Groeten,
Serhan

Don
23-10-02, 17:21
Geplaatst door serhan
Dit vond ik op een nieuws site.

Trouwens schanden dat dit nog steeds kan on danks dat onze gemeenschap zoveel aandacht krijgt in venlo.
Als dit waar is dan schaam ik mij diep als marokaan zijnde, dat mijn broeders dit durven en kunnen doen.



Groeten,
Serhan

Inderdaad een grote schande.... :jammer:

i love israel
23-10-02, 17:21
serhan waarom schaam jij je? omdat 1 imbeciele marokkaan zoiets doet hoef jij je toch niet te schamen?

de marokkaanse gemeenschap is hier niet verantwoordelijk voor. de enigen die hiervoor verantwoordelijk zijn zijn de daders, niemand anders.

ik hoop dat ze die 2 opsluiten en de sleutel ver weg gooien.

Don
23-10-02, 17:25
Geplaatst door i love israel
serhan waarom schaam jij je? omdat 1 imbeciele marokkaan zoiets doet hoef jij je toch niet te schamen?




Waarom niet? Ik zou mij ook schamen als ik Marokkaan was.....

i love israel
23-10-02, 17:29
Geplaatst door Don


Waarom niet? Ik zou mij ook schamen als ik Marokkaan was.....

ik niet. een mens is een mens of hij nou marokkaan of chinees of jood is.

buitendat 1 van de daders is een marokkaan, wat is die andere dan? word niets over gezegd, zal dus wel een nederlander zijn.

zulen we dan maar met zijn allen onder de tafel van schaamte gaan zitten?

dodi_vega
23-10-02, 17:43
[QUOTE]Geplaatst door Don


Waarom niet? Ik zou mij ook schamen als ik Marokkaan was..... [/QUOTE..


Zou je je ook schamen als blijkt dat de 2e dader een Nederlander is.. he als NEDERLANDER ZIJNDE ??


SCHAAM JE JE EIGEN OOK VOOR>> het Feit dat er Nederlandse CRiminelen... ZIJN??? :)

Don
23-10-02, 17:55
Geplaatst door i love israel


ik niet. een mens is een mens of hij nou marokkaan of chinees of jood is.

buitendat 1 van de daders is een marokkaan, wat is die andere dan? word niets over gezegd, zal dus wel een nederlander zijn.

zulen we dan maar met zijn allen onder de tafel van schaamte gaan zitten?

Inderdaad, een mens is een mens, ongeacht leeftijd, ras, geslacht, etc.

Ik zou me alleen, als ik bijvoorbeeld in een ander land zou gaan wonen of als mijn (groot)ouders naar een ander land zouden verhuizen of zouden zijn verhuisd, (extra) verantwoordelijk voelen voor de gedragingen van mijn 'landgenoten/volk' in het betreffende land....ik zou zelf zo goed mogelijk proberen te integreren in mijn 'moederland' en zou mij dan ook 'schamen' als mijn 'landgenoten/volk' dat niet zou(den) doen....laten we wel wezen Israel, we hebben in Nederland best een probleem met een aantal, veelal jonge, allochtonen die zich kennelijk niet kunnen of willen gedragen....dit geldt natuurlijk niet voor iedere allochtoon, en uiteraard kunnen ook (jonge) Nederlanders vreselijk tekeer gaan, maar ik denk dat de verhoudingen op dit vlak een beetje (boel) scheef lopen....en daar baal ik van.....en velen met mij....

Shaheed
23-10-02, 18:01
Nou dan kijk jij zeker nooit naar voetbal wedstrijden want diegene die elkaar de hersens in elkaar lopen te slaan en andermans eigendom lopen te vernielen zijn allemaal nederlanders.

En hoe zit dat eigenlijk met nederlanders in het buitenland, het is algemeen bekend dat wanner zij op vakantie gaan naar bijvoobeeld Lorette Mar , Kos , Ibiza enz..zij daar de grootste rotzooi trappen.
Vechtpartijen en vernielingen zijn dan aan de orde van de dag , een hele reportage daarover gezien de vorige keer.

Don
23-10-02, 18:02
Geplaatst door Shaheed

En hoe zit dat eigenlijk met nederlanders in het buitenland, het is algemeen bekend dat wanner zij op vakantie gaan naar bijvoobeeld Lorette Mar , Kos , Ibiza enz..zij daar de grootste rotzooi trappen.
Vechtpartijen en vernielingen zijn dan aan de orde van de dag , een hele reportage daarover gezien de vorige keer.

Precies, daar schaam ik mij dan ook voor....goed lezen Shaheed....

Rachidaaatje
23-10-02, 18:07
Ik ga me echt niet schamen voor iets dat
een andere individu heeft gedaan.
Als een Marokkaan iets heeft gedaan,
moet ik me schamen maar als
een Nederlander iets heeft
gedaan dan is het na een dag weer uit
het nieuws en wordt het in de doofpot
gestopt!
:auw:

Joesoef
23-10-02, 18:11
Geplaatst door Rachidaaatje
Ik ga me echt niet schamen voor iets dat
een andere individu heeft gedaan.
Als een Marokkaan iets heeft gedaan,
moet ik me schamen maar als
een Nederlander iets heeft
gedaan dan is het na een dag weer uit
het nieuws en wordt het in de doofpot
gestopt!
:auw:


De complot theorie. Echter ongegrond.

Rachidaaatje
23-10-02, 18:20
Geplaatst door Joesoef



De complot theorie. Echter ongegrond.

Er komt niet eens een complot theorie in voor!!! :maroc:

Joesoef
23-10-02, 18:23
Geplaatst door Rachidaaatje
Er komt niet eens een complot theorie in voor!!! :maroc:

Doofpot ?

Rachidaaatje
23-10-02, 18:27
Geplaatst door Joesoef


Doofpot ?
NOem je dit een COMPLOT tHEORIE??
niet een beetje vergezocht? :jeweetog:

Mark
23-10-02, 19:23
Geplaatst door Shaheed
Nou dan kijk jij zeker nooit naar voetbal wedstrijden want diegene die elkaar de hersens in elkaar lopen te slaan en andermans eigendom lopen te vernielen zijn allemaal nederlanders.

En hoe zit dat eigenlijk met nederlanders in het buitenland, het is algemeen bekend dat wanner zij op vakantie gaan naar bijvoobeeld Lorette Mar , Kos , Ibiza enz..zij daar de grootste rotzooi trappen.
Vechtpartijen en vernielingen zijn dan aan de orde van de dag , een hele reportage daarover gezien de vorige keer.

Shaheed: je berichten hebben gewerkt!!!!! De meeste media hebben niet gemeld dat het om een marokkaan ging (dat las ik pas hier)! :lole: :lole: :lole:

Veder kan ik hier alleen over zeggen dat in Nederland het recht van de sterkste op straat geldt. Als je niet sterk of gewapend bent moet je je nederig gedragen en respect tonen aan domme lompe criminelen. Als je dit niet doet dan slaan ze je dood. Zo gaat dat al jaren.

groetjes

Mark

Leela
23-10-02, 19:55
Geplaatst door Mark


Shaheed: je berichten hebben gewerkt!!!!! De meeste media hebben niet gemeld dat het om een marokkaan ging (dat las ik pas hier)! :lole: :lole: :lole:

Veder kan ik hier alleen over zeggen dat in Nederland het recht van de sterkste op straat geldt. Als je niet sterk of gewapend bent moet je je nederig gedragen en respect tonen aan domme lompe criminelen. Als je dit niet doet dan slaan ze je dood. Zo gaat dat al jaren.

groetjes

Mark

Daar moet dan maar eens snel verandering in komen , hardere straffen ofzo.

Mark
23-10-02, 20:05
Mensen die het niet aankunnen om in deze maatschappij te leven en zich zo gedragen moeten eruit worden verwijderd.

permanent.

Syphax
23-10-02, 20:15
Geplaatst door i love israel
serhan waarom schaam jij je? omdat 1 imbeciele marokkaan zoiets doet hoef jij je toch niet te schamen?

de marokkaanse gemeenschap is hier niet verantwoordelijk voor. de enigen die hiervoor verantwoordelijk zijn zijn de daders, niemand anders.

ik hoop dat ze die 2 opsluiten en de sleutel ver weg gooien.

Zo zou het inderdaad moeten zijn ja.
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar daden.
Ik vind het dan ook erg jammer dat onschuldige mensen in een verdomhoekje worden gedwongen, terwijl ze de daders netzo verafschuwen.
Een crimineel is niet mijn "broeder". We delen dezelfde afkomst..so what!!
Ik vind ook niet dat Don zich moet schamen, omdat er ergens in Nederland een kind sexueel wordt mishandeld of vermoord door een autochtoon (lees:meisje van nulde).
Ik zou me alleen maar schamen als ik dat zou moeten aanzien zonder in te grijpen.

Greetings

Mark
23-10-02, 20:16
Geplaatst door Syphax


Zo zou het inderdaad moeten zijn ja.
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar daden.
Ik vind het dan ook erg jammer dat onschuldige mensen in een verdomhoekje worden gedwongen, terwijl ze de daders netzo verafschuwen.
Een crimineel is niet mijn "broeder". We delen dezelfde afkomst..so what!!
Ik vind ook niet dat Don zich moet schamen, omdat er ergens in Nederland een kind sexueel wordt mishandeld of vermoord door een autochtoon (lees:meisje van nulde).
Ik zou me alleen maar schamen als ik dat zou moeten aanzien zonder in te grijpen.

Greetings

Syphax,

Deze student greep zelf juist in en werd doodgeslagen.

Tammy
23-10-02, 20:18
Geplaatst door Don


Waarom niet? Ik zou mij ook schamen als ik Marokkaan was.....

oh ja, ga jij ff olie op t vuur gooien... Lekker hoor, denk ff na voor je zulke onzin neerpent. Dan mag jij je ook gaan doodschamen aangezien een pure hollander V van der G Pim Fortuijn heeft VERMOORD met een pistool, knul. Dat zijn gewoon 'mensen' zonder gewten. Dat heeft helemaal NIETS met ras, cultuur, geloof, etc te maken. (of ben ik de enige die daar zo over denkt...?)


Marieke.

Syphax
23-10-02, 20:29
Geplaatst door Mark


Syphax,

Deze student greep zelf juist in en werd doodgeslagen.

Dat is waar, maar ik zou me toch schamen als ik niet zou ingrijpen. De reden dat zulke shitgasten kunnen doen wat ze willen, is juist omdat ze weten dat omstanders liever de andere kant opkijken. Ik denk dat die gast het wel gewend was dat men alleen maar kijkt
Dat niemand anders hem te hulp schoot kan ik niet begrijpen.

TwisT
23-10-02, 20:34
Wat me al langer bezig houdt is het gebrek aan zelfkritisch vermogen onder een groot deel van de Marokanen. Natuurlijk ben je niet verantwoordelijk voor het gedrag van 1 persoon ook al deel je dezelfde afkomst. Helaas kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat een significant deel van Marokaanse jongeren veel te snel fysiek geweld hanteert. Deels uit eigen ervaring weet ik ook dat Marokaanse jongeren er vaak niet van gediend zijn om aangesproken te worden op een gedrag (zeker niet door een Nederlander).

Daarom vind ik een deel van de reacties op dit nieuwsbericht iets te makkelijk ("ik ben niet verantwoordelijk" "media stigmatiseren"). Ik heb meer respect voor de personen die kritisch durven te kijken naar hun eigen gemeenschap. Persoonlijk denk ik dat de meerderheid van goedwillenden zijn stem wat luider mag laten horen en de 'zwarte schapen' binnen de eigen kudde eens wat nadrukkelijker tot orde mag roepen.

barfly
23-10-02, 20:49
In dit land mag je kennelijk niets hardop zeggen want dan wordt je dood geschoten of dood gemept,
ik vind het het in en in triest!
En het zal me verder m'n reet roesten welke nationaliteiten de daders hebben.
Een ding is me wel duidelijk; als "wij" als Nederlanders dit allemaal laten gebeuren dan is het begin van 't eind aangebroken. :(

mulan
23-10-02, 21:00
Ja zeer tragisch dit,alleen komt daar ook nog eens bij dat gezeik weer begint,Truus begint Miep weer te vertellen dat het altijd hetzelfde is met HUN........de gemeente begint weer slap te lullen en kondigt aan dat er met de Marokkaanse gemeenschap in Venlo gepraat moet worden en dat er sowieso al problemen waren met de Marokkanen in Venlo,dit laatste ga ik niet lopen ontkennen maar hoezo moeten zij dit weer op zo'n kritiek punt lopen aankondigen,als die problemen er dus al waren waarom dat dan niet eerder aansnijden?Op deze manier zorg je toch voor spanningen.

MaRiaH
23-10-02, 21:04
ongelovelijk dat zoiets gebeurd .. en doodeng dat dit soort gasten hun grenzen niet kennen en iemand 'doodslaan'

het kan mij niet schelen welke afkomst de daders hebben... het zijn zieke geesten die wat mij betreft levenslang uit de maatschappij gebannen mogen worden...

Iemand doodslaan en dan rustig gaan winkelen... ???? er klopt iets niet in die koppen van die gasten...

Ik heb me trouwens ook pissed gemaakt over het feit dat alle omstanders staan te kijken en 112 bellen en gewoon NIKS doen..

pfff.. die zgn. stoere bouwvakkers hebben de politie gebeld.. waarom is er niemand op die 2 zieke criminele gedoken???

Wat mij betreft kunnen we de discussie over normen en waarden weer openen...

Voor mij zijn de omstanders die een "ik stond erbij en keek erna houding hebben", medeschuldig aan de dood van deze jongen...

IK zou geen nacht meer slapen als ik niks zou hebben geprobeerd om een ander te helpen..

en trouwens.. als mensen door blijven gaan met hun mond houden omdat ze bang zijn.. dan worden dit soort excessen steeds frequenter.. want die sukkels weten gewoon dat niemand wat durft te doen....

en dat is misschien nog wel het allerergste...


kortom: ik ben woedend op die zieke daders
maar ik ben ook kwaad op die omstanders die niks, maar dan ook niks hebben gedaan... Lafbekken zijn het!

BAH!

:traan1:

Idolater
23-10-02, 21:24
staat het vast dat het Marokkanen waren?

mulan
23-10-02, 21:26
Geplaatst door Idolater
staat het vast dat het Marokkanen waren?


Een van hen is een Marokkaan,dat staat vast.Die andere heette Silvio of zoiets.

Idolater
23-10-02, 21:28
Geplaatst door mulan



Een van hen is een Marokkaan,dat staat vast.Die andere heette Silvio of zoiets.

Wie heeft die man doodgeslagen? Ik hoop die Silvio...

Couscousje
23-10-02, 21:29
Dit was mijn reactie op het andere forum:


Geplaatst door Couscousje
Landgenoten, (Copyright Janmaat)

Het is maar goed dat we weer eens flink met de neus op de feiten worden gedrukt... Dat gezanik over de media, dus media zus, de media zo... Als er iets is waar Marokkanen goed in zijn, en dat is heel weinig, dan is het wel de sGuld bij een ander leggen...

Ondertussen weten we maar al te goed waar de kink in de kabel zit. Zoals mijn lieve papa wel eens plaGt te zeggen: "Neshin th rotzooi ne denya..." En gelijk heeft ie... Als wij Marokkanen nou eens een zelfreflectie zouden maken, dan zouden we er niet al te best van af komen... Daarbij vergeleken drukken de media ziG nog enigszins voorziGtig uit over ons ras...

:jammer:

Ik weet, Couscousje heeft altijd wel wat te zeiken. Maar ik ben niet sGijnheilig. En als meer mensen dat waren geweest, dan hadden we onze eigen "rotzooi" weten op te ruimen... Maar zelfs dat kunnen we niet...

Cc

Cc

mulan
23-10-02, 21:30
Geplaatst door Idolater


Wie heeft die man doodgeslagen? Ik hoop die Silvio...

Blijkt dus andersom te zijn............er wordt zelfs gezegd dat die Silvio ruzie kreeg met die Khalid over het feit dat hij door bleef slaan.

Couscousje
23-10-02, 21:31
Geplaatst door Don


Waarom niet? Ik zou mij ook schamen als ik Marokkaan was.....

Cc sGaamt ziG diep.

Simon
23-10-02, 21:56
Geplaatst door Idolater

Wie heeft die man doodgeslagen? Ik hoop die Silvio...

???

Tomas
23-10-02, 21:58
Geplaatst door mulan


Blijkt dus andersom te zijn............er wordt zelfs gezegd dat die Silvio ruzie kreeg met die Khalid over het feit dat hij door bleef slaan.

Hoe weet je dat?

(Ik las net ergens dat je altijd moet verifieren.)

mulan
23-10-02, 22:01
Geplaatst door Tomas


Hoe weet je dat?

(Ik las net ergens dat je altijd moet verifieren.)


Ach ja,je hoort dingen........ik woon in Venlo dus het gepraat van mensen verspreid zich snel......dit is wat iedereen zegt,mensen die erbij stonden en zo.Ik kan het dus niet met zekerheid zeggen.Maar grote kans dat het wel zo is gegaan.

Idolater
23-10-02, 22:02
Geplaatst door Simon


???

Het gaat om de beeldvorming...en deze moord bevestigt dit beeld opnieuw. Het is gewoon diep triest. Ik ben ook blij dat ik geen Marokkaan ben, zou plaatsvervangend schaamte krijgen.

De Marokkaanse gemeenschap in Venlo komt bijeen om dit te bespreken, hopelijk komen ze zo snel mogelijk met een krachtig statement.

Simon
23-10-02, 22:02
Geplaatst door Tomas


Hoe weet je dat?

(Ik las net ergens dat je altijd moet verifieren.)

Dit staat nu op teletekst:

De politie arresteerde de jongens in de supermarkt,waar ze na hun daad waren gaan winkelen.Hen wordt doodslag ten laste gelegd.De hoofdverdachte is van Marokkaanse afkomst.De Marokkaanse gemeenschap in Venlo is bijeengeweest om de misdaad te bespreken.

Ik neem aan dat de hoofdverdachte de moordenaar is.

Simon

Tomas
23-10-02, 22:03
Geplaatst door mulan



Ach ja,je hoort dingen........ik woon in Venlo dus het gepraat van mensen verspreid zich snel......dit is wat iedereen zegt,mensen die erbij stonden en zo.Ik kan het dus niet met zekerheid zeggen.Maar grote kans dat het wel zo is gegaan.

Ga jij nu ook al stigmatiseren? De meeste zinloosgeweld gevalletjes waren tot nu toe gewone bezopen blanke jongens, toch?

Tomas
23-10-02, 22:05
Geplaatst door Simon


Dit staat nu op teletekst:

De politie arresteerde de jongens in de supermarkt,waar ze na hun daad waren gaan winkelen.Hen wordt doodslag ten laste gelegd.De hoofdverdachte is van Marokkaanse afkomst.De Marokkaanse gemeenschap in Venlo is bijeengeweest om de misdaad te bespreken.

Ik neem aan dat de hoofdverdachte de moordenaar is.

Simon

Laten we het maar gewoon afwachten en al is het zo, wat dan nog? Je hebt niks aan die informatie.

Alleen statistieken heb je wat aan als je naar oplossingen zoekt. Anders niet.

Idolater
23-10-02, 22:05
Geplaatst door mulan



Ach ja,je hoort dingen........ik woon in Venlo dus het gepraat van mensen verspreid zich snel......dit is wat iedereen zegt,mensen die erbij stonden en zo.Ik kan het dus niet met zekerheid zeggen.Maar grote kans dat het wel zo is gegaan.

Ken jij die Khalid? Ik heb ook gelezen dat die andere jongen door Khalid geslagen werd en ruzie mee kreeg omdat Khalid door bleef slaan. Er komt een stille tocht, hopelijk zullen veel Marokkanen daar mee lopen om een statement af te geven en ook voor de beeldvorming want ik durf te wedden dat die stille tocht in de journaals komt en een hoop journalisten zullen rondlopen.

mulan
23-10-02, 22:06
Geplaatst door Idolater
De Marokkaanse gemeenschap in Venlo komt bijeen om dit te bespreken, hopelijk komen ze zo snel mogelijk met een krachtig statement.

Ik vraag me altijd af wat mensen verwachten bij dit soort statements.........dat men het onacceptabel vind kan ik je nu alvats vertellen hoor.

mulan
23-10-02, 22:08
Geplaatst door Tomas


Ga jij nu ook al stigmatiseren? De meeste zinloosgeweld gevalletjes waren tot nu toe gewone bezopen blanke jongens, toch?

Jee zeg,ER WAS EEN MAROKKAAN EN EEN NIET-MAROKKAAN BIJ BETROKKEN........waar die vandaan komt weet ik niet,waarschijnlijk gewoon een 'nederlander'.Dit is gewoon een feit,kan ik niets aan doen.

i love israel
23-10-02, 22:09
waarom moeten marokkanen zo overduidelijk afstand nemen van hetgeen er is gebeurt? stigmatiseert de marokkaanse gemeenschap zich daar niet zelf mee?

mensen die denken zo van zie je wel altijd weer die k.t marokkanen verander je echt hun menng niet hoor.
en de mensen die denken van dat is 1 gek, voor hun hoeft dat afstand nemen niet. dat snappen ze zo ook wel.

Idolater
23-10-02, 22:09
Geplaatst door mulan


Ik vraag me altijd af wat mensen verwachten bij dit soort statements.........dat men het onacceptabel vind kan ik je nu alvats vertellen hoor.

Dat weet ik ook wel, maar voor de media en heel Nederland. Juist voor de beeldvorming. Jullie kunnen een persbericht uitbrengen bijv. Ik herinner me de Turkse gemeenschap in Hoogezand die gelijk in actie kwam.

mulan
23-10-02, 22:11
Geplaatst door Idolater


Ken jij die Khalid? Ik heb ook gelezen dat die andere jongen door Khalid geslagen werd en ruzie mee kreeg omdat Khalid door bleef slaan. Er komt een stille tocht, hopelijk zullen veel Marokkanen daar mee lopen om een statement af te geven en ook voor de beeldvorming want ik durf te wedden dat die stille tocht in de journaals komt en een hoop journalisten zullen rondlopen.

Ach ja,wat is kennen.......veel Marokkanen kennen elkaar via,via.....misschien wel...
Dat heb ik dus ook gehoord.......als dat het geval is maakt dat de situatie alleen maar erger,'de Marokkaan bleef doorslaan'. :fpuh:

Idolater
23-10-02, 22:12
Geplaatst door i love israel
waarom moeten marokkanen zo overduidelijk afstand nemen van hetgeen er is gebeurt? stigmatiseert de marokkaanse gemeenschap zich daar niet zelf mee?

mensen die denken zo van zie je wel altijd weer die k.t marokkanen verander je echt hun menng niet hoor.
en de mensen die denken van dat is 1 gek, voor hun hoeft dat afstand nemen niet. dat snappen ze zo ook wel.

Nee, op deze manier kom je juist van het stigma af. Je moet het af van je af bijten. Ook moet je operen als gemeenschap vind ik, samen sta je sterker in je schoenen.

Tomas
23-10-02, 22:13
Geplaatst door Idolater


Nee, op deze manier kom je juist van het stigma af. Je moet het af van je af bijten. Ook moet je operen als gemeenschap vind ik, samen sta je sterker in je schoenen.

Ho ho. Ik zou dat van je afbijten voorzichtig mee omgaan. De Turkse actie in Hoogezand is niet zo snel te vergelijken met deze situatie.

Daar was sprake van valse beschuldigingen en de Turkse gemeenschap staat niet echt negatief bekend in Nederland.

i love israel
23-10-02, 22:15
Geplaatst door Idolater


Nee, op deze manier kom je juist van het stigma af. Je moet het af van je af bijten. Ook moet je operen als gemeenschap vind ik, samen sta je sterker in je schoenen.

ben ik niet met je eens. je houd op die manier het beeld dat velen hebben van die marokkanen dat is 1 pot nat in stand. en juist daar moeten we eens vanaf. een mens is een individu en dien je ook als zodanig aan te spreken.

Simon
23-10-02, 22:19
Geplaatst door Tomas

Laten we het maar gewoon afwachten en al is het zo, wat dan nog? Je hebt niks aan die informatie.

Alleen statistieken heb je wat aan als je naar oplossingen zoekt. Anders niet.

Nou die jongen die net overleden is heeft niks aan statistieken. En ik vind die informatie er wel toe doen.

Simon

Idolater
23-10-02, 22:19
Geplaatst door Tomas


Ho ho. Ik zou dat van je afbijten voorzichtig mee omgaan. De Turkse actie in Hoogezand is niet zo snel te vergelijken met deze situatie.

Daar was sprake van valse beschuldigingen en de Turkse gemeenschap staat niet echt negatief bekend in Nederland.

Van Dale discriminerend en beledigend?

Kijk in de dikke Van Dale bij het lemma Turk en je komt een paar weinig vleiende uitdrukkingen tegen. ‘Eruitzien als een Turk' betekent: er erg vies uitzien. En ben je ‘aan de Turken overgeleverd', dan heb je het ergste te verwachten. Een Turkse man uit Krimpen aan de IJssel voelt zich gekwetst door deze beledigende uitdrukkingen en wil via de rechter afdwingen dat Van Dale ze uit het woordenboek haalt. Vorig jaar deed de politie niets met zijn aangifte. Ten onrechte, vindt de Nationale Ombudsman. Hij heeft de politie gesommeerd de klacht toch in behandeling te nemen. De vraag is nu of er een officier van justitie te vinden is die denkt dat de beschuldiging van discriminerend taalgebruik door Van Dale hard te maken valt.
http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2001/36/3.shtml

Dat beeld begint langzaam te veranderen door positief campagning. Ook komt het doordat Marokkanen en Antilianen deze vacuüm opvullen. Het woord Turk is positiever geworden dan 10 jaar geleden.

Idolater
23-10-02, 22:22
Geplaatst door i love israel


ben ik niet met je eens. je houd op die manier het beeld dat velen hebben van die marokkanen dat is 1 pot nat in stand. en juist daar moeten we eens vanaf. een mens is een individu en dien je ook als zodanig aan te spreken.

Ik zie jouw probleem niet, gezamelijk zinloos geweld en deze moord afkeuren, daar is toch niets mis mee? Het zorgt tegerlijktijd er voor dat men die Khalid niet associeert met de Marokkaanse gemeenschap.

Tomas
23-10-02, 22:22
Geplaatst door Simon


Nou die jongen die net overleden is heeft niks aan statistieken. En ik vind die informatie er wel toe doen.

Simon

Wat doe Jij er dan mee?

i love israel
23-10-02, 22:24
Geplaatst door Idolater


Ik zie jouw probleem niet, gezamelijk zinloos geweld en deze moord afkeuren, daar is toch niets mis mee? Het zorgt tegerlijktijd er voor dat men die Khalid niet associeert met de Marokkaanse gemeenschap.

tuurlijk is daar niets mis mee, juist hardstikke goed! maar het houd op wanneer je van de marokkaanse gemeenschap meer verwacht dan normale afkeuring in de zin van meelopen in een stille tocht.

en daarmee doel ik op het gesprek nu opeens met de marokkaanse gemeenschap in venlo. daarmee schiet je je doel voorbij en benadruk je juist dat deze gast deel uitmaakt van de marokkaanse gemeenschap en daarmee stigmatiseer je die hele gemeenschap.

Tomas
23-10-02, 22:25
Geplaatst door Idolater


Van Dale discriminerend en beledigend?

Kijk in de dikke Van Dale bij het lemma Turk en je komt een paar weinig vleiende uitdrukkingen tegen. ‘Eruitzien als een Turk' betekent: er erg vies uitzien. En ben je ‘aan de Turken overgeleverd', dan heb je het ergste te verwachten. Een Turkse man uit Krimpen aan de IJssel voelt zich gekwetst door deze beledigende uitdrukkingen en wil via de rechter afdwingen dat Van Dale ze uit het woordenboek haalt. Vorig jaar deed de politie niets met zijn aangifte. Ten onrechte, vindt de Nationale Ombudsman. Hij heeft de politie gesommeerd de klacht toch in behandeling te nemen. De vraag is nu of er een officier van justitie te vinden is die denkt dat de beschuldiging van discriminerend taalgebruik door Van Dale hard te maken valt.
http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2001/36/3.shtml

Dat beeld begint langzaam te veranderen door positief campagning. Ook komt het doordat Marokkanen en Antilianen deze vacuüm opvullen. Het woord Turk is positiever geworden dan 10 jaar geleden.

De Turken hebben ondanks de neagieve bijklank van het woord Turk, nooit een slechte reputatie gehad in Nederland.

Dat het woord Turk veel negatieve associaties heeft, is van veel langer geleden. Dat is niet ontstaan door het fenomeen gastarbeider.

Simon
23-10-02, 22:25
Geplaatst door Tomas

Wat doe Jij er dan mee?

Als ik over een dergelijke gruwelijke gebeurtenis lees wil ik alles van de dader en ook alles van het slachtoffer weten. Voor de beeldvorming. Dat lijkt mij vrij normaal.

Simon

Donna
23-10-02, 22:25
Geplaatst door Idolater


Ik zie jouw probleem niet, gezamelijk zinloos geweld en deze moord afkeuren, daar is toch niets mis mee? Het zorgt tegerlijktijd er voor dat men die Khalid niet associeert met de Marokkaanse gemeenschap.

Gezamenlijk ja.

Maar dat is iets anders dan als Marokkaanse gemeenschap extra je distantieren.

Als er met zo'n tocht veel Marokkaanse mensen meelopen dan is dat prima, maar laat ze dat doen vanuit hun 'mens zijn', en niet vanuit hun 'Marokkaans zijn'. Net zoals iedereen.

Toch?

Dhalsim
23-10-02, 22:26
waarom moeten marokkanen zo overduidelijk afstand nemen van hetgeen er is gebeurt? stigmatiseert de marokkaanse gemeenschap zich daar niet zelf mee?

mensen die denken zo van zie je wel altijd weer die k.t marokkanen verander je echt hun menng niet hoor.
en de mensen die denken van dat is 1 gek, voor hun hoeft dat afstand nemen niet. dat snappen ze zo ook wel.


Dan ben ik niet met je eens...een heleboel mensen hebben het idee dat allerlei negatieve acties door marokkanen stilzwijgend worden goedgekeurd door de marokkaanse gemeenschap. Als ze zouden zien dat de marokkaanse gemeenschap die dingen fel veroordeeld, zou dat zeker wel het "over een kam scheren" verminderen.
Aan de ene kant kan ik begrijpen dat marokkanen die hier net zo hard tegen zijn, niet de behoefte hebben om dat luid te gaan verkondigen...waarom zou je als je er niks mee te maken hebt? Maar ik persoonlijk (ben geen marokkaan, maar u get the point) zou toch wel graag duidelijk maken dat ik absoluut geen voorstander van die negatieve acties ben. Zeker als daarmee de verstandighouding verbeterd, wat IMO zeker gebeurd dan...

Idolater
23-10-02, 22:27
Geplaatst door Donna


Gezamenlijk ja.

Maar dat is iets anders dan als Marokkaanse gemeenschap extra je distantieren.

Als er met zo'n tocht veel Marokkaanse mensen meelopen dan is dat prima, maar laat ze dat doen vanuit hun 'mens zijn', en niet vanuit hun 'Marokkaans zijn'. Net zoals iedereen.

Toch?

Agreed.

Donna
23-10-02, 22:29
Geplaatst door Idolater


Agreed.

Dat is snel :D

Idolater
23-10-02, 22:30
Geplaatst door Tomas


De Turken hebben ondanks de neagieve bijklank van het woord Turk, nooit een slechte reputatie gehad in Nederland.

Dat het woord Turk veel negatieve associaties heeft, is van veel langer geleden. Dat is niet ontstaan door het fenomeen gastarbeider.

Dat is absoluut niet waar. Vroeger stonden zulke omschrijvingen niet in de Van Dale.

Tomas
23-10-02, 22:30
Geplaatst door Simon


Als ik over een dergelijke gruwelijke gebeurtenis lees wil ik alles van de dader en ook alles van het slachtoffer weten. Voor de beeldvorming. Dat lijkt mij vrij normaal.

Simon

Nieuwsgierigheid is normaal, ja. Maar om dat onder het pseudo-wetenschappelijke kopje "beeldvorming" te plaatsen, lijkt mij wat zinloos.

Je kan er niks mee. Of wel?

mulan
23-10-02, 22:31
Het moet gewoon geen verplichtachtig iets worden,kijk als ik daar niet heen zou gaan zou ik daar niet mee geconfronteerd moeten worden.....(ik zie dat namelijk best wel gebeuren),zoals overal heb je mensen die daarvoor in zijn en mensen die daar niet voor in zijn,nu moeten alle Marokkanen daar opeens voor in zijn,iemand die dat niet is zal gezien worden als iemand die het goedkeurt of het niets zou interesseren.Ik zou daar bijv. niet heen gaan,ik ben gewoon niet zo'n persoon.....maakt mij dat slecht,vind ik het dan minder erg?NEE.Ik wil dus ook niet dat men dit weer overdreven gaat projecteren op de Marokkaanse gemeenschap.

Het gaat als eerste om de stille tocht,niet om het aantal Marokkanen die daarbij aanwezig zullen zijn.

Tomas
23-10-02, 22:32
Geplaatst door Idolater


Dat is absoluut niet waar. Vroeger stonden zulke omschrijvingen niet in de Van Dale.

Mijn ouders en groot-ouders gebruikten het woord Turk in de zin van: Zo vies als een Turk of je ziet er uit als een Turk.

Dat was voordat ze de eerste Turk in hun leven hadden gezien.

OK. Het klopte achteraf allemaal wel. Maar dat is een ander verhaal.

Simon
23-10-02, 22:37
Geplaatst door Tomas

Je kan er niks mee. Of wel?

Uiteraard wel. Het is net zo onzinnig te zeggen dat je met cijfers en statistieken niks kan. Binnen de wetenschap zijn beide benaderingen, kwalitatief en kwantitatief onderzoek, gerespecteerde disciplines. Reken maar dat ze nu in Washington met kwalitatief onderzoek bezig zijn i.v.m. de sluipschutter. Clinton heeft zijn verkiezingen gewonnen door middel van kwalitatief onderzoek door middel van focus groups. Dus 'er niks mee kunnen' omdat het om 1 individu gaat slaat nergens op.

Simon

Tomas
23-10-02, 22:42
Geplaatst door Simon


Uiteraard wel. Het is net zo onzinnig te zeggen dat je met cijfers en statistieken niks kan. Binnen de wetenschap zijn beide benaderingen, kwalitatief en kwantitatief onderzoek, gerespecteerde disciplines. Reken maar dat ze nu in Washington met kwalitatief onderzoek bezig zijn i.v.m. de sluipschutter. Clinton heeft zijn verkiezingen gewonnen door middel van kwalitatief onderzoek door middel van focus groups. Dus 'er niks mee kunnen' omdat het om 1 individu gaat slaat nergens op.

Simon

Vervang mijn je's door jij's. Dat is wat ik bedoel: Wat kan jij er mee?

Simon
23-10-02, 22:48
Geplaatst door Tomas

Vervang mijn je's door jij's. Dat is wat ik bedoel: Wat kan jij er mee?

Daar heb ik al antwoord op gegeven. Als ik over een dergelijke schokkende gebeurtenis hoor dan wil ik alles weten over de betrokkenen. Desnoods wat die eikels gekocht hebben in de supermarkt voor ze gearresteerd werden. Dat heeft met de emotionele betrokkenheid te maken. En wat je daar 'mee kan' in je leven ... dat gaat mij nu even te ver. Ik bedoel ... het slachtoffer leeft nog , is wellicht net dood. Die analyses heb ik nu even geen behoefte aan. Dat komt pas later.

Simon

joop.r
24-10-02, 00:51
Waar praten wij over net of het belangrijk is wie het gedaan heefd .
Er is een mens vermoord door een gek die geen respect heeft voor zijn mede mens.
En dan is het mijin inziens niet belangrijk of het een Nederlander,Marokaan of wie ook is.
Wat ik wel belangrijk vind is uit wat voor gezin komt zo een persoon en hoe is hij opgevoed,
Respect liefde en waarde voor je medemens word je bijgebracht door je ouders in je jonste jaren van je bestaan en als daar iets mis mee is gaat het op latere leeftijd mis.

MaRiaH
24-10-02, 01:10
Precies!

en wat me ook interesseert is waarom niemand wat doet? niemand ingrijpt?

onbegrijpelijk! :maf2:

joop.r
24-10-02, 01:19
Geplaatst door MaRiaH
Precies!

en wat me ook interesseert is waarom niemand wat doet? niemand ingrijpt?

onbegrijpelijk! :maf2:
Zou ik ook wel eens willen weten

Don
24-10-02, 10:44
Geplaatst door Tomas


Mijn ouders en groot-ouders gebruikten het woord Turk in de zin van: Zo vies als een Turk of je ziet er uit als een Turk.

Dat was voordat ze de eerste Turk in hun leven hadden gezien.



Dat zegt meer over jouw ouders dan over Van Dale....

Don
24-10-02, 10:48
Geplaatst door MaRiaH
Precies!

en wat me ook interesseert is waarom niemand wat doet? niemand ingrijpt?

onbegrijpelijk! :maf2:

Makkelijk oordelen vanuit je luie stoel....

mulan
24-10-02, 10:54
Geplaatst door Don


Makkelijk oordelen vanuit je luie stoel....

Hoezo.........?Tuurlijk is het makkelijk praten als je er niet bij bent,maar kom op zeg.Twee 18 jarigen,bouwvakkers all over the place......mensen die naar de winkel gingen.Als er maar 1 of 2 mensen waren die erop af gingen was het niet zo afgelopen.......
Als iedereen iets doet hoef je ook niet bang te zijn om alleen tegen een groepje te gaan vechten,mensen moeten gewoon wat meer solidair zijn met elkaar.

Don
24-10-02, 11:09
Geplaatst door mulan


Hoezo.........?Tuurlijk is het makkelijk praten als je er niet bij bent,maar kom op zeg.Twee 18 jarigen,bouwvakkers all over the place......mensen die naar de winkel gingen.Als er maar 1 of 2 mensen waren die erop af gingen was het niet zo afgelopen.......
Als iedereen iets doet hoef je ook niet bang te zijn om alleen tegen een groepje te gaan vechten,mensen moeten gewoon wat meer solidair zijn met elkaar.

Dat zou op het eerste gezicht inderdaad 'logisch' zijn, totdat je in zo'n bizarre situatie terecht komt.....misschien sta je dan gewoon aan de grond genageld....in shock....er zijn helaas maar weinig helden op de wereld.....

Donna
24-10-02, 11:54
Geplaatst door mulan


Hoezo.........?Tuurlijk is het makkelijk praten als je er niet bij bent,maar kom op zeg.Twee 18 jarigen,bouwvakkers all over the place......mensen die naar de winkel gingen.Als er maar 1 of 2 mensen waren die erop af gingen was het niet zo afgelopen.......
Als iedereen iets doet hoef je ook niet bang te zijn om alleen tegen een groepje te gaan vechten,mensen moeten gewoon wat meer solidair zijn met elkaar.

Ben ik helemaal met je eens Mulan.

Volgens mij is een van de redenen dat dit soort dingen op klaarlichte dag kunnen gebeuren, omdat de daders weten dat toch niemand het lef heeft om wat te doen.

Wat dat betreft heeft die gozer die 112 probeerde te bellen precies gedaan wat de overheid zegt dat ie moest doen. 'Bent u getuige van een misdrijf? Bel 112 en grijp niet in. Maar laat het slachtoffer niet alleen.'

Toekijken hoe die jongen werd doodgeslagen, en keurig 112 gebeld dus. Nadat de jongens weggelopen waren ongetwijfeld aan het slachtoffer gevraagd: 'Gaat het...?'

Daarom haat ik die overheidscampagne ook zo. Het bevestigt lafheid.

Don
24-10-02, 11:59
Geplaatst door Donna


Ben ik helemaal met je eens Mulan.


Supercow a rescate!!!

mulan
24-10-02, 12:01
Geplaatst door Donna


'Bent u getuige van een misdrijf? Bel 112 en grijp niet in. Maar laat het slachtoffer niet alleen.'



Jee zeg.......zegt ook veel. :fpuh:

Oh en Don,ik volg je niet helemaal.... :maf2:

Donna
24-10-02, 12:23
Geplaatst door Don


Supercow a rescate!!!

*google*


Kijk jij cow and chicken????????

observer
24-10-02, 13:34
Voor de supermarkt spreken meer mensen hun verontwaardiging uit dat niemand een hand heeft uitgestoken om Steegmans te helpen. Een 22-jarige jongen zegt dat hij zich zeker met de vechtpartij zou hebben bemoeid. ,,Als je met een paar man besluit te helpen, gebeurt zoiets niet. Het is onvoorstelbaar dat mensen dit op zijn beloop hebben gelaten.''

Volgens de supermarktmanager hebben omstanders niet eens de tijd gehad om in te grijpen. Daarvoor duurde de mishandeling te kort. Bovendien waren de omstanders verstijfd van schrik. ,,Veel mensen hebben wel direct de politie gebeld. Dat is ook wat de politie adviseert: grijp zelf niet in, maar bel 112.''

Een vriendin van de vrouw voor wie René Steegmans het opnam, bevestigt dat zij aan de grond genageld stond. Om haar angst te overwinnen, is ze vandaag met lood in de schoenen naar de supermarkt gekomen. Haar vriendin durft voorlopig de deur niet uit. ,,Natuurlijk wilde ik die jongen wel helpen, maar ik durfde het gewoon niet.''

Volgens de vrouw hebben andere getuigen ook niet ingegrepen omdat in elk geval een van de daders van Marokkaanse afkomst zou zijn. ,,Je kunt er eentje aanpakken, maar dan komen ze met tien of twintig man terug. Ze weten je altijd te vinden. Als het Nederlandse jongens waren geweest, was er volgens mij wel ingegrepen. Misschien kunnen we hier een les uit leren.''

'' hele artikel (http://www.ad.nl/artikelen/ConsumentenGeld/Misdaaddossier/1035350655587.html)

Don
24-10-02, 13:36
Geplaatst door observer
hele artikel (http://www.ad.nl/artikelen/ConsumentenGeld/Misdaaddossier/1035350655587.html)

I kinda rest my case....

Donna
24-10-02, 14:53
Geplaatst door Don


I kinda rest my case....

Me too!


,,Veel mensen hebben wel direct de politie gebeld. Dat is ook wat de politie adviseert: grijp zelf niet in, maar bel 112.''

Don
24-10-02, 14:54
Geplaatst door Donna


Met dat citaat? Ik zou het niet doen.... ;)

Donna
24-10-02, 15:24
Geplaatst door Don Met dat citaat? Ik zou het niet doen....

Jawel hoor!


Geplaatst door Donna


Wat dat betreft heeft die gozer die 112 probeerde te bellen precies gedaan wat de overheid zegt dat ie moest doen. 'Bent u getuige van een misdrijf? Bel 112 en grijp niet in. Maar laat het slachtoffer niet alleen.'

Toekijken hoe die jongen werd doodgeslagen, en keurig 112 gebeld dus. Nadat de jongens weggelopen waren ongetwijfeld aan het slachtoffer gevraagd: 'Gaat het...?'

Daarom haat ik die overheidscampagne ook zo. Het bevestigt lafheid.


,,Veel mensen hebben wel direct de politie gebeld. Dat is ook wat de politie adviseert: grijp zelf niet in, maar bel 112.''

Don
24-10-02, 15:25
Geplaatst door Donna


Whatever...