PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische partijen alweer verboden. Islam krijgt geen kans om te regeren.



Zwarte Schaap
23-10-02, 14:47
NOS-TT 128 wo 23 okt

Turkse PG eist opheffing AK-partij

ANKARA De Turkse procureur-generaal Kanadoglu heeft het Constitueel Hof om de opheffing gevraagd van de Partij
voor Gerechtigheid en Ontwikkeling.

De AKP zou volgens de jongste peilingen op 3 november de verkiezingen winnen. Kanadoglu maakte niet bekend op welke gronden hij zijn verzoek doet.

De AKP werd vorig jaar opgericht,nadat zijn voorloper de Welvaartspartij,eveneens een islamitische partij,was verboden. Oud-burgemeester van Istanbul Erdogan leidt de partij.

Hij mag niet aan de verkiezingen meedoen omdat hij in 1999 is veroordeeld.Hij las een gedicht voor dat religieuze haat zou aanmoedigen.

plexus
23-10-02, 14:48
...think long term... think EU :fpimp:

Mara
23-10-02, 14:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
NOS-TT 128 wo 23 okt

Turkse PG eist opheffing AK-partij

ANKARA De Turkse procureur-generaal Kanadoglu heeft het Constitueel Hof om de opheffing gevraagd van de Partij
voor Gerechtigheid en Ontwikkeling.

De AKP zou volgens de jongste peilingen op 3 november de verkiezingen winnen. Kanadoglu maakte niet bekend op welke gronden hij zijn verzoek doet.

De AKP werd vorig jaar opgericht,nadat zijn voorloper de Welvaartspartij,eveneens een islamitische partij,was verboden. Oud-burgemeester van Istanbul Erdogan leidt de partij.

Hij mag niet aan de verkiezingen meedoen omdat hij in 1999 is veroordeeld.Hij las een gedicht voor dat religieuze haat zou aanmoedigen.

Beetje zoals Haider in Oostenrijk? Ach ja wat the F#ck als mensen stemmen dan mogen ze ook winnen wat mij betreft.

GroteWolf
23-10-02, 14:54
Deze partij zou weliswaar de grootste worden maar wel zoiets als LPF. En dan met weinig coalitie kandidaten. Dus van regeren was sowiso weinig sprake. Overigens denk ik dat het goed zou zijn als er nar Iran en Afghanistan nog een of twee landen het Islamitisch regime zouden ervaren. Ik denk met name aan Algerije.

Canaris
23-10-02, 15:04
beste lupus maximae

ik geef je gelijk. Wanneer bijv Algerij en Marokko de zegeningen van een islam staat zou doorleven , vermoed ik persoonlijk dat wij binnen 10 jaar het probleem met de islam terreur neit meer zo intensief zullen beleven.

Men zal tamenlijk snel merken, dat het dagelijks leven in zoŽn staat niet om te harden is.

GroteWolf
23-10-02, 15:10
Inderdezium! In Iran weet men al heel goed wat voor fout men gemaakt heeft. Maar dat zijn dan weer Shiieten en geldt dat weer niet. Dus nu een Sunnitische staat er aan toe voegen. De enige manier om een eind te maken aan terreur en gezeur is ze juist hun zin geven. Geeft ze Saoedie Arabie, trek die soldaten terug. Het zal de bevolking nog bezuren maar over een jaar of 5 of 10 worden de Extremisten door hun eigen volk gelyncht.
Bovendien worden ze dan veel kwetsbaarder: ze hebben dan een grondgebied en een bevolking waarvoor ze verantwoordelijk zijn.

BiL@L
23-10-02, 15:13
Echt Triest..!!!!!

Khad op Ocalan al intussen 10 de keer de doodstraf uitgevoerd..

Zwarte Schaap
23-10-02, 15:17
Geplaatst door GroteWolf
Inderdezium! In Iran weet men al heel goed wat voor fout men gemaakt heeft. Maar dat zijn dan weer Shiieten en geldt dat weer niet. Dus nu een Sunnitische staat er aan toe voegen. De enige manier om een eind te maken aan terreur en gezeur is ze juist hun zin geven. Geeft ze Saoedie Arabie, trek die soldaten terug. Het zal de bevolking nog bezuren maar over een jaar of 5 of 10 worden de Extremisten door hun eigen volk gelyncht.
Bovendien worden ze dan veel kwetsbaarder: ze hebben dan een grondgebied en een bevolking waarvoor ze verantwoordelijk zijn.

Hebt gij een glazen bol?

In de districten waar de leden van deze partijen hebben geregeerd , o.a Istanbul en ankara zijn de burgers zeer tevreden. Men heeft dingen voor elkaar gekregen die de andere corrupte leden nooit voor elkaar konden krijgen.

Maar goed, men schijnt altijd te weten wat andere volkeren moeten kiezen en wat goed voor ze is.

Alles mag , als het maar niet Islamitisch is .

Geestelijke imperialisme?

BiL@L
23-10-02, 15:24
Geplaatst door Mara


Beetje zoals Haider in Oostenrijk? Ach ja wat the F#ck als mensen stemmen dan mogen ze ook winnen wat mij betreft.

Als het een rascistische partij is.. Dan is het inderdaad wel goed dat ze niet mogen meedingen naar de leiderschap..

Echter het probleem reikt naar mijn weten toch iets verder.. Kvind het gewoon zielig hoe men zich daar afzet tegen de islam en overgeeft aan rijkdom.. Zelfs hun eigen normen en waarden verloochenen ze voor rijkdom.. Vrouwen met hoofddoeken mogen niet de universteiten in.. laat staan het gerechtshof.. Zelfs hier is er een advocate met een hoofddoek.. Dan die kwestie Ocalan die een tienvoud (mocht het niet meer zijn) aan bewijzen van schuld door moord op zijn geweten heeft.. Iedere andere Turk had in zijn geval de doodstraf gehad.. Maar omdat Turkye wat centjes aan de VS verschuldigd is en graag bij de EU wil aanschuiven zullen ze hem niet ter dood veroordelen.. En dat terwijl de VS fijn door gaat met de elektrische stoel.. Gatver..!

GroteWolf
23-10-02, 15:29
Alles mag , als het maar niet Islamitisch is .


Van mij mag alles, als het maar niet gewelddadig anti 'westers' is. Dat op de Islam gestoelde politieke partijen die zich niet door godsdienstwaanzin laten verblinden ook goede dingen kunnen doe, ik geloof het best.

Overigens zijn de burgers in Istanbul en Ankara vrij in hun geloofsbeleiding, dragen vrijwel geen hoofddoekjes en ze leven op een vrij moderne manier. Ik denk niet dat ze moeten lijden onder de Sharia of Imams die vertellen hoe ze van Hogerhand hun huizen moeten bouwen.

Canaris
23-10-02, 15:30
zwart schaap

wat lul je nouw

wij geven jouw toch gelijk.

Ieder volk de regering die zij waard is.

Donna
23-10-02, 15:35
Geplaatst door Zwarte Schaap



Maar goed, men schijnt altijd te weten wat andere volkeren moeten kiezen en wat goed voor ze is.

Alles mag , als het maar niet Islamitisch is .

Geestelijke imperialisme?

Zwart schaap, volgens mij is het een Turkse procureur generaal die deze partij wil verbieden. Je hebt dit topic zelf geplaatst, doorgaans worden topics geplaatst zodat mensen hun mening kunnen geven over dingen.

Ik vind dat de Amerikanen in Florida beter op Al Gore hadden kunnen stemmen, dat was voor de hele wereld beter geweest;
Ik vind dat de Israelies beter niet op Sharon hadden kunnen stemmen, dat was voor zowel de Israelies als de Palestijnen beter geweest;
Ik vind elke stem op het vlaams blok er 1 te veel.

Ben ik nu een imperialist die haar wil wil opleggen, of geldt jouw kritiek alleen als je als westerling kritiek hebt op een partij die de democratie wil vervangen met de sharia?

BaMb-InO
23-10-02, 15:39
Geplaatst door Donna


Zwart schaap, volgens mij is het een Turkse procureur generaal die deze partij wil verbieden. Je hebt dit topic zelf geplaatst, doorgaans worden topics geplaatst zodat mensen hun mening kunnen geven over dingen.

Ik vind dat de Amerikanen in Florida beter op Al Gore hadden kunnen stemmen, dat was voor de hele wereld beter geweest;
Ik vind dat de Israelies beter niet op Sharon hadden kunnen stemmen, dat was voor zowel de Israelies als de Palestijnen beter geweest;
Ik vind elke stem op het vlaams blok er 1 te veel.

Ben ik nu een imperialist die haar wil wil opleggen, of geldt jouw kritiek alleen als je als westerling kritiek hebt op een partij die de democratie wil vervangen met de sharia?



De Amerikanen hadden op Al Gore getemd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het werd zogenaamd nageteld en ze hebben bewust Bush gekozen......of ben ik nou gek!.....Dat was toch allang al duidelijk! :wat?!:

Zwarte Schaap
23-10-02, 15:45
Geplaatst door GroteWolf


Van mij mag alles, als het maar niet gewelddadig anti 'westers' is. Dat op de Islam gestoelde politieke partijen die zich niet door godsdienstwaanzin laten verblinden ook goede dingen kunnen doe, ik geloof het best.

Overigens zijn de burgers in Istanbul en Ankara vrij in hun geloofsbeleiding, dragen vrijwel geen hoofddoekjes en ze leven op een vrij moderne manier. Ik denk niet dat ze moeten lijden onder de Sharia of Imams die vertellen hoe ze van Hogerhand hun huizen moeten bouwen.

Beste wolfje,

Het automatisch van uit gaan dat de Islam alleen gewelddadig is is een verkeerde gedachte. De onvrede van de mensen moet niet gezocht worden in dat ze de Islam belijden, maar eerder door misstanden die de westerse landen en hun eigen regering keer op keer uitvoert.

Het zijn mensen die na jarenlang onderdrukt te zijn geweest op een gegeven moment geen andere uitweg zien dan geweld. Vergeet niet dat de seculiere turkse staat uiterst geweldadig is naar haar burgers, en zeker naar de moslims.

De meerderheid is islamitisch maar hun normen en waarden worden systematisch onderdrukt. Het is de onderdrukking en geweld die mensen geweldadig maakt, niet het geloof.

Kun je voorstellen dat de meerderheid van die Istanbulezen toch gekozen hebben voor een islamitische partij? Ze hebben bewezen dat ze veel beter zijn dan de reguliere partijen, daarom hebben de mensen er vertrouwen in.

Verder praat je een beetje onzin over sharia en dergelijke, dat is het zelfde als ik elke keer de christelijke partijen zou weigeren door keer op keer te wijzen naar de misdaden die in naam van het kerkelijk recht zijn uitgevoerd.

Ik zou ook de democratie kunnen afwijzen door elke keer te wijzen dat democratie voor misdaden kan zorgen, kijk maar naar de misdaden die in naam van de democratie zijn uitgevoerd.

Beetje kappen met dat bangmakerij van sharia en imams.

Donna
23-10-02, 15:46
Geplaatst door BaMb-InO




De Amerikanen hadden op Al Gore getemd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het werd zogenaamd nageteld en ze hebben bewust Bush gekozen......of ben ik nou gek!.....Dat was toch allang al duidelijk! :wat?!:

De stemmen zijn later nog eens door een groep univeresiteiten en kranten nageteld, en Bush had inderdaad meer stemmen.

Dus de uitslag klopt waarschijnlijk helaas wel.

Maar je mist denk ik mijn punt een beetje. Volgens zwart schaap getuigt het van westers imperialisme als Grote wolf zijn/haar mening uit over de Turkse islamitische partij. Mijn vraag is nu: als ik kritiek uit op bovenstaande drie partijen, ben ik dan ook een westers imperialist, of ligt het dan anders?

Laat ik het anders zeggen:

Als een lid van deze turkse islamitische partij kritiek uit op het Nederlandse prostitutiebeleid, is dat dan Oosters religieus geinspireerd imperialisme, of is dat gewoon recht hebben op je eigen mening?

Zwarte Schaap
23-10-02, 15:50
Geplaatst door Canaris
zwart schaap

wat lul je nouw

wij geven jouw toch gelijk.

Ieder volk de regering die zij waard is.

Ik heb je toch niets gezegd? Alleen denk ik niet dat je voorspelling uitkomt. Het regeringsprobleem zit niet in het geloof maar in de wil van de mens.

BiL@L
23-10-02, 15:50
Geplaatst door Donna
Als een lid van deze turkse islamitische partij kritiek uit op het Nederlandse prostitutiebeleid, is dat dan Oosters religieus geinspireerd imperialisme, of is dat gewoon recht hebben op je eigen mening?

Als men dat doet om zo de prostituees nog meer vrij spel te geven om vervolgens een hausse aan verderf te zaaien.. Dan is dat een vorm van imperialisme..

Donna
23-10-02, 15:52
Geplaatst door BiL@L


Als men dat doet om zo de prostituees nog meer vrij spel te geven om vervolgens een hausse aan verderf te zaaien.. Dan is dat een vorm van imperialisme..


Ik snap 'm niet ben ik bang..........

BaMb-InO
23-10-02, 16:02
Geplaatst door Donna


De stemmen zijn later nog eens door een groep univeresiteiten en kranten nageteld, en Bush had inderdaad meer stemmen.

Dus de uitslag klopt waarschijnlijk helaas wel.

Maar je mist denk ik mijn punt een beetje. Volgens zwart schaap getuigt het van westers imperialisme als Grote wolf zijn/haar mening uit over de Turkse islamitische partij. Mijn vraag is nu: als ik kritiek uit op bovenstaande drie partijen, ben ik dan ook een westers imperialist, of ligt het dan anders?

Laat ik het anders zeggen:

Als een lid van deze turkse islamitische partij kritiek uit op het Nederlandse prostitutiebeleid, is dat dan Oosters religieus geinspireerd imperialisme, of is dat gewoon recht hebben op je eigen mening?


recht hebben op je eigen mening......dat men dat op een Oosterse religieuse geinspireerde imperialistische hoopje gooit is belachelijk.......!

BiL@L
23-10-02, 16:08
Geplaatst door Donna



Ik snap 'm niet ben ik bang..........

?

Als een land een ander land middels politiek ervoor kan zorgen dat de prositutie vrij spel krijgt zorgt dat voor een toename in de chaositeitsgehalte in een land wat weer mooi kan uitkomen voor andere zaken..

Nu misschien..?

Donna
23-10-02, 16:17
Geplaatst door BiL@L


?

Als een land een ander land middels politiek ervoor kan zorgen dat de prositutie vrij spel krijgt zorgt dat voor een toename in de chaositeitsgehalte in een land wat weer mooi kan uitkomen voor andere zaken..

Nu misschien..?

Ik snap het, maar dat was mijn vraag niet.

Grote wolf heeft een duidelijke (negatieve) mening over de sharia, en zwart schaap noemt het uiten van die mening geestelijk imperialisme.

Nu voeg ik daaraan toe:

Ik heb een mening over Bush en Sharon, over het Vlaams Blok en over allerlei zaken. Is dat ook geestelijk imperialisme of krijg je dat verwijt alleen als je kritisch staat ten opzichte van de sharia?

En om de vraag om te draaien, als een lid van de turkse islamitische partij een kritische mening heeft over ons prostitutiebeleid, is dat dan ook geestelijk imperialisme?

Of is dat gewoon een mening hebben?

Bashar Al Assad
23-10-02, 16:23
Geplaatst door plexus
...think long term... think EU :fpimp:

eindelijk... iemand vat em ;).

BiL@L
23-10-02, 16:37
Geplaatst door Donna


Ik snap het, maar dat was mijn vraag niet.

Grote wolf heeft een duidelijke (negatieve) mening over de sharia, en zwart schaap noemt het uiten van die mening geestelijk imperialisme.

Nu voeg ik daaraan toe:

Ik heb een mening over Bush en Sharon, over het Vlaams Blok en over allerlei zaken. Is dat ook geestelijk imperialisme of krijg je dat verwijt alleen als je kritisch staat ten opzichte van de sharia?

En om de vraag om te draaien, als een lid van de turkse islamitische partij een kritische mening heeft over ons prostitutiebeleid, is dat dan ook geestelijk imperialisme?

Of is dat gewoon een mening hebben?

Hmmm okej..

De mate waarin de islam als zwart wordt afgeschilderd zal ongetwijfeld bijdragen aan de geestelijke imperialisme.. Het heet dan ook imperialisme omdat het beeld dat gecreeerd wordt misschien wel juist is, alleen niet is zoals het hoort te zijn.. Dus de schuld zou dan bij twee kanten liggen.. Bij de indoctrinatie van iemands denkbeeld enerzijds, die gebasseerd is op sharia-handelingen die (onrechtvaardig/rechtvaardig) worden uitgevoerd anderzijds..

Over of dat je tegen Bush/Vlaams Blok bent, daar zal ook een vorm van geestelijke imperialisme in zitten, ongetwijfeld.. Bij de 1 zal het zich sterker afspelen dan bij de ander, maar tenslotte is iedereen in een bepaalde mate slachtoffer aan imperialisme.. De enige mogelijkheid om hieraan te ontkomen is jezelf op te sluiten in een onbewoonde jungle..

Ja, je zou het ook geestelijke imperialisme kunnen noemen wanneer die turk kritiek heeft op het prostitutie beleid..

Die geestelijke imperialisme is dan een onderdeel van iemands mening geworden..

Het eerste woordje van een baby is niet voor niets mama.. ;)

GroteWolf
23-10-02, 16:38
Het automatisch van uit gaan dat de Islam alleen gewelddadig is is een verkeerde gedachte. De onvrede van de mensen moet niet gezocht worden in dat ze de Islam belijden, maar eerder door misstanden die de westerse landen en hun eigen regering keer op keer uitvoert.


Ik ga daar niet van uit (dat de Islam alleen gewelddadig kan zijn). En ik ga er zeker niet in mee dat mensen terecht hun lot wijten aan "het westen". Veel te makkelijk. Landen die "het westen" kopieren zoals japan, taiwan, turkije, singapore en maleisie kennen aanmerkelijk minder armoede dan landen die 'het westen' verwerpen. Dan kies je dus voor een andere manier van leven met minder welvaart. Kan ook.
Ik denk dat de afkeer van 'het westen' overigens het grootst is onder in "het westen" woonachtige allochtonen die zich benadeeld voelen ten opzichte van de autochtonen.

Ik ga er wel van uit dat een partij die de Sharia niet wil invoeren geen Islamitische Partij is in de pure zin. Een Moslim partij wellicht. Maar een absolute Islamitische regering zoals Al Qaeda nastreeft is dictatoriaal (door geestelijken), absoluut en 100% gebaseerd op het geloof en dus de Sharia.

Zwarte Schaap
23-10-02, 16:38
Geplaatst door Donna


Zwart schaap, volgens mij is het een Turkse procureur generaal die deze partij wil verbieden. Je hebt dit topic zelf geplaatst, doorgaans worden topics geplaatst zodat mensen hun mening kunnen geven over dingen.

Ik vind dat de Amerikanen in Florida beter op Al Gore hadden kunnen stemmen, dat was voor de hele wereld beter geweest;
Ik vind dat de Israelies beter niet op Sharon hadden kunnen stemmen, dat was voor zowel de Israelies als de Palestijnen beter geweest;
Ik vind elke stem op het vlaams blok er 1 te veel.

Ben ik nu een imperialist die haar wil wil opleggen, of geldt jouw kritiek alleen als je als westerling kritiek hebt op een partij die de democratie wil vervangen met de sharia?

Hi donna,

Nee hoor je bent geen imperialist. Ik geef ook mijn mening over een andere mening meer is het niet. Ik lever kritiek op een algemene mening die heerst over de Islam in de regering.

Ik vond ik enkele uitspraken van sommige prikkers elementen terug die mij sterk deden denken aan de imperialistische europese dubbele moraal.

Toen in Algerije de Moslimpartij de verkiezingen dreigde te winnen, vroeg men zich in Europa het volgende af: Moet je een partij die bij verkiezingswinst eventueel de democratie zou kunnen afschaffen mogen laten regeren?

Dat werd beantwoord met dat zulke partijen verboden moeten worden. Tegelijkertijd gold die vraag ook voor de Europeanen zelf. Allerlei extreemrechtse partijen kwamen als paddestoelen uit de grond. Men heeft al eerdere ervaringen met extreemrechtse partijen die de democratie om zeep hebben geholpen, ik denk aan het nazisme, stallinisme, communisme. Vandaar de onrust van de democraten.

In het geval van het rechtsextremisme europeanen vond men dat ze een kans verdienden om mee te mogen doen. Men geloofde dat die partijen zichzelf zouden afbreken, dat het ze niet zou lukken om te regeren en dat de mensen snel het vertrouwen in zulke partijen zou opgeven.

In het geval van Moslims vond men het een groot kwaad dat toch bestreden moest worden. Hierop heeft men de algerijnse dictators vollop van de nieuwste wapens voorzien en haar steun uitgesproken in het verbod van de Islamitische partij.

Dat had ik in mijn achterhoofd als ik allerlei aantijgingen lees over de sharia , afschaffing van democratie...etc.

De meeste landen zijn allemaal democratisch en hebben allemaal een rechtssysteem, maar ik betwijfel of ze ook wel daadwerkelijk democratisch zijn.

Ik vind het jammer dat men democratie tegenover de Islam zet, alsof deze niet samengaan. De Islam is per definitie democratisch.




(trouwens wat is er met maroc.nl aan de hand, het kost me 5 minuten om per pagina te wisselen)

GroteWolf
23-10-02, 16:41
Wat is Imperialisme eigenlijk? Alleswatjemaarslechtkuntvindenisme?

Zwarte Schaap
23-10-02, 16:59
Geplaatst door GroteWolf
Wat is Imperialisme eigenlijk? Alleswatjemaarslechtkuntvindenisme?

Definitie: imperialisme is het doelgerichte en daadwerkelijk streven naar de vestiging van formele en informele politieke heerschappij over een andere samenleving (Kuitenbrouwer).
Verschillende vormen, o.a.: formeel, informeel, perifeer, sociaal, imperialisme uit voorzorg.

Donna
23-10-02, 17:45
Schaap:

Niet alle rechts radicale partijen zijn verboden nee. Maar wel de partijen die geweld gebruiken, en aantoonbaar in de zin hebben de democratie af te schaffen.

Vermoeden dat een partij ondemocratisch is, of het zeker weten omdat de partij zich heeft schuldig gemaakt aan het gebruik van geweld of in haar programma heeft opgenomen dat de democratie moet worden afgeschaft, is heel iets anders.

Mijn eigen mening is: organisaties die zich (mede) ten doel stellen de democratie te vervangen door een absoluut (al dan niet theocratisch) stelsel, moet worden verboden aan de verkiezingen mee te doen.
De democratie verwerpen is in mijn ogen voldoende om je recht als organisatie om aan diezelfde democratie mee te doen te verspelen.

Nu kan Nederland niet bepalen wat er in Turkije gebeurt. Europa ook niet. Maar het kan wel de eis stellen dat een land dat wil toetreden tot de EU democratisch bestuurd moet worden. En de EU heeft dus het recht om Turkije, mocht het worden bestuurd door een partij die de sharia in wil voeren, van lidmaatschap van de Unie uit te sluiten. Lijkt me niet meer dan logisch, en ook helemaal niet imperialistisch.

GroteWolf
23-10-02, 17:59
Definitie: imperialisme is het doelgerichte en daadwerkelijk streven naar de vestiging van formele en informele politieke heerschappij over een andere samenleving (Kuitenbrouwer).

Ok. Dan is dus iedere vorm van streven naar politieke heerschappij over een andere samenleving imperialisme, ongeacht de 'bron'. Dus de claim van China over Taiwan, van claim de Pashtuns over Afghanistan, de claim van Moslims over de Molukken, de claim van Turken over de Koerden, de Claim van Marokko over de Sahara, van Irak over Koeweit enzovoorts zijn tekenen van evenzovele bronnen van Imperialisme. Imperialisme is niet iets 'westers'.