PDA

Bekijk Volledige Versie : Identiteit



MAXXXMAN
24-10-02, 00:59
Dear All,

Ik weet het niet meer na vandaag weer Venlo. Wederom word ik geconfronteerd met zinloos geweld. Wederom betreft het iemand van Marokkaanse afgrond. Wederom verval ik twijfel.

Weet je, ik geloof in de goedheid van de mens. Ik geloof in solidariteit en ik geloof in samen delen en samen wonen. De mensheid als iets universeels. Kan ik er wat aan doen dat ik in Nederland ben geboren en jij in Marokko, of in Nederland uit Marokkaanse ouders. Altijd heb ik geleerd open te staan voor. Ik zie mij zelf als echte globalist. Het nieuwsgierige van het nieuwe overwint bij mij altijd van de angst voor het onbekende. Daarmee prijs ik me rijk. Ik leef, ik besta, ik proef en ik ruik. Elke dag weer. Vrijheid blijheid, voor mij en daarom ook voor jou. Idealist? Misschien....maar wat is het alternatief dan? Is daar een keuze? Welnee...iedereen heeft recht op zijn of haar kans tot ontwikkeling en ontplooiing. Maar waarom pakt dit recht zovaak verkeerd uit? Wat is die frustatie. Natuurlijk begrijp ik de negatieve spiraal van stigmatisering. Natuurlijk begrijp ik dat een zeer kleine minderheid het verpest voor een heel groot deel. Kijk enkel op de diverse universiteiten in Nederland en zie hoe allochtonen hier wel goede resultaten boeken. Waarom dan toch die individuele frustatie? Waarom heeft deze ontwikkeling ook invloed op mij en zie ik mijn denken over de multiculturele samenleving het absolute 0-punt bereiken. Weet je, ik ben best een sterke vent, maar zie ik 4 allochtonen op een hoekje staan dan loop ik om. Wat enorm frusterend moet dit zijn als dit weldenkende mensen betreft. Bah Bah bah. Ik walg in deze van mijn eigen gedrag. Is dit gevolg van de media? Is het een hype om allochtonen in een kwaad daglicht te stellen? Ik ben amper gevoelig voor media, dus zal het dan toch het volgende zijn:
- Blowen in de tram
- Mobiel bellen in de bioscoop
- objectief waarneembaar zinloos geweld
- Mijn vriendin uitschelden voor blonde ****
- Niet stoppen voor het zebrapad
- Totaal ander gedrag met zijn 4-en dan alleen
- enz. enz.

Maar natuurlijk, dit betreft ook autochtonen, maar weet je, 99 van de 100 x rammen deze niet door als iemand al op de grond ligt in zijn eigen plas bloed. Zeer zeker gaan die na de daad ook niet gewoon een pakje boter + een netje sinaasappelen in de winkel kopen. Dit ligt zover van mijn denken vandaan dat het me angst inboezemt en ik moet eerlijk zeggen, vanuit die angst stigmatiseer ik. En juist dat brengt mij weer aan het twijfelen, want juist het stigmatiseren van groepen is mij ook vreemd. Verwarring alom dus hoe lossen wij dit met z'n allen op?

Idolater
24-10-02, 01:03
Je hebt gelijk en ik zit met precies hetzelfde. Het botst enorm.

MaRiaH
24-10-02, 01:17
Ik begrijp wat je bedoelt...

maar ten overvloede wil ik ff vermelden dat alle vorige daders van zinloos geweld nederlanders waren......

muv die schietpartij in die disco, waar onschuldige bezoekers slachtoffer waren; de daders daar was een turk...

(een ander opmerkelijk verschil is wel dat die actie in Venlo op klaarlichte dag gebeurde en niet onder invloed van drank drugs en andere invloeden van het uitgaansleven.. (niet dat dat een excuus is.. ))

dus hoezo... het waren wederom marokkanen???
:schok:

Neemt niet weg dat er wel degelijk een groot probleem is met een bepaalde groep allochtonen jongeren...waaronder veel jonge marokaanse jongens..

question is wat is nou de oorzaak van dat gedrag van sommige jongeren en hoe gaan we dat oplossen als multiculti samenleving.. (waarmee ik bedoel dat we gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor dit probleem.. oplossingen als criminelen terugsturen, terwijl ze hier geboren zijn, vind ik iets te simpel..)

wie het weet mag het zeggen! :traan1:


PS: Maxxxxxx ANGST is een slechte raadgever... dat hebben we nu in Venlo wel gezien... iedereen was bang en stond erbij en keek erna.. walgelijk! Ingrijpen had het leven van die jongen kunnen redden.. :droef:

Elie Hobeika
24-10-02, 01:33
- Blowen in de tram
- Mobiel bellen in de bioscoop
- objectief waarneembaar zinloos geweld
- Mijn vriendin uitschelden voor blonde ****
- Niet stoppen voor het zebrapad
- Totaal ander gedrag met zijn 4-en dan alleen
- enz. enz.


dit doen Nederlanders ook maar voor dat 4e gebruiken ze hoofddoekhoer bij sommigen, maar natuurlijk de Marokkanen ''hype'' is weer in dus weer ff ******en op de Marokkanen :o .

MaRiaH
24-10-02, 01:39
Geplaatst door 752511
was pim een marokkaan ?

Nee... :D

Maar wat heeft Pim ermee te maken?? die was toch ook slachtoffer van zinloos geweld? Gepleegd door een Nederlander??
:eek:

i love israel
24-10-02, 09:28
maxxman is dit nu je hekel aan marokkanen verpakken in een mooi verhaal?

wat een ongeloofelijke flauwekul.


- Blowen in de tram

doen nederlanders dat niet?


Mobiel bellen in de bioscoop

doen nederlanders dat niet?


- objectief waarneembaar zinloos geweld

doen nederlanders dat niet?


- Mijn vriendin uitschelden voor blonde ****

worden moslims niet uitgescholden?


Niet stoppen voor het zebrapad

doen nederlanders dat dan wel?


Totaal ander gedrag met zijn 4-en dan alleen

doen nederlanders dat dan niet?

kortom maxxman, wij nederlanders doen het vaak niet beter dan de marokkanen.