PDA

Bekijk Volledige Versie : De Tweede Intifada.. tot nu toe..



Elie Hobeika
24-10-02, 02:55
FF de tussenstand zo te noemen ;).

http://old.smh.com.au/news/0203/16/graphics/nr_intifada16.jpg



enjoy,

bman
24-10-02, 12:10
Ok, pieken en dalen lijken elkaar min of meer te volgen.
wie zouden er volgens dit grafiekje het verstandigst aan doen ONMIDDELIJK te stoppen met het doden van 'de tegenstander'?

bman
24-10-02, 12:30
Geplaatst door dehmed


Israel moet volgens iedere moraal, recht en logica onmiddelijk stoppen met het afslachten van de Palestijnen, maar met steun van mensen zoals jij, die deze afslachting laten voortduren door em nu min of meer goed te keuren, doet alsof zij het recht aan haar zijde heeft.

Welke steun krijgt Israel van mij? Graag eea even uitleggen en niet allerlei dingen over mij verzinnen. Kijk nog maar een keertje naar die grafiek en denk er nog maar eens goed over na: wat is in vredesnaam het effect van de 2e intifada en het geweld dat de Hamas en ander geboefte over het Israelische en Palestijnse volk hebben uitgeroepen. WELKE PARTIJ (of partijen) hebben voordeel bij het voortduren van het geweld? (ik geef je een hint, het zijn niet de burgers van Israel en de Palestijnse gebieden)

Hoe denk je dat Israel het snelst iedere morele steun en rechtvaardiging om gazaa en de westbank te bezetten zal verliezen? Door NOG een bus op te blazen?

tallesman
24-10-02, 14:48
Weet de starter van deze thread, Elie Hobeika, wel wie Elie Hobeika was?

Elie Hobeika was de leider van de (christelijke) falangisten die het bloedbad hebben aangericht in Sabra en Shatilla.

Goed gekozen nick :hihi:

I'mNumber1
24-10-02, 14:50
Geplaatst door tallesman
Weet de starter van deze thread, Elie Hobeika, wel wie Elie Hobeika was?

Elie Hobeika was de leider van de (christelijke) falangisten die het bloedbad hebben aangericht in Sabra en Shatilla.

Goed gekozen nick :hihi:


Zoals ik eerder zei .. als mijn nick SchijtMetUien was, it wouldn't give shit .. :) let op inhoud niet naam

tallesman
24-10-02, 15:08
Geplaatst door I'mNumber1



Zoals ik eerder zei .. als mijn nick SchijtMetUien was, it wouldn't give shit .. :) let op inhoud niet naam

Hij heeft hem toch met zorg uitgekozen, het is niet een naam die je voor op de lippen ligt :)

Beetje raar om de naam te kiezen van de moordenaar van honderden van de mensen die je hier zo verdedigt.

I'mNumber1
24-10-02, 15:14
Geplaatst door tallesman


Hij heeft hem toch met zorg uitgekozen, het is niet een naam die je voor op de lippen ligt :)

Beetje raar om de naam te kiezen van de moordenaar van honderden van de mensen die je hier zo verdedigt.


:) ik ben raar de mysterie is opgelost !

magden_david
24-10-02, 15:20
IK VIND HEM TE STOER DAAR GA IK NIET TEGEN IN :melig2:

Kneidelach
24-10-02, 15:37
Allereerst is dit helemaal niet een recente grafiek (t/m 13 maart) en zijn er helaas vele honderden meer doden gevallen.

Bovendien daar waar men wel van '87 t/m '93 van een volksopstand (intifada) kan spreken is dat niet het geval met de huidige Palestijnse terreurgolf: Dat is geen opstand maar van boven georganiseerde terreur.

De eerste intifada heeft relatief zeer weinig doden opgeleverd, het waren voornamelijk stenen en geweldloos verzet die de toon voerde: Zeer succesvol en de intifada stopte dan ook toen de Palestijnen op de politieke agenda werden gezet en de Osloakkoorden werden gesloten.

Het beloofde wat te worden; Helaas nam Hamas direct wraak voor de Oslo-akkoorden en begon met haar (zelf)moordaanslagen.....

Daar waar de economische welvaart en de geestelijke vrijheid ( Israëlis hebben het analfabetisme teruggedrongen en onder de Israëlische heerschappij hadden de Palestijnen het veel beter dan onder de Jordaanse maar dit terzijde) relatief zeer goed was, heeft de huidige oorlog en terreur een dramatische verslechtering van de positie van de Palestijnen opgeleverd. Door de waanzinnige aanslagen kwamen er bovendien roadblocks die deze effecten alleen maar versterkten.

Maar veel Palestijnen zien gelukkig nu in dat terreur hen niet dichterbij maar alleen maar verder weg zal brengen van hun ultieme doel een eigen staat. Bovendien verliezen de Palestijnen de sympathie v/d wereld met de ingezette terreur. Zeker in het licht van de huidige golf van terreur die werkelijk de hele wereld lijkt te treffen. Ook door de foute strategische keuzes die Arafat maakte (in de golfoorlog partij kiezen van massamoordenaar en dictator Hussein) en nog steeds maakt (aanslagen als middel inzetten/aanmoedigen om Israël onder druk te zetten: werkt niet en dat is een understatement).

Opdat de onderhandelingstafel de enige plek is waar Palestijnen en Israëli's elkaars vuisten mogen aanschouwen....

Waar een wil is, is nog altijd een weg, en die vrede komt er b"h wel.

Bas
24-10-02, 15:50
zolang men denkt het gelijk te krijgen door terreur zullen de palestijnen altijd verliezen... al deze slachtoffers zijn het gevolg van Hamas, Hezbollah en Al Aqsa... ga zo door jongens :kwaad:

I'mNumber1
24-10-02, 16:22
Geplaatst door Bas
zolang men denkt het gelijk te krijgen door terreur zullen de palestijnen altijd verliezen... al deze slachtoffers zijn het gevolg van Hamas, Hezbollah en Al Aqsa... ga zo door jongens :kwaad:

oja de IDF doet niets behalven het verdedigen van haar belangen en burgers :).


Ga zo door ! ;).

bman
24-10-02, 16:28
Je steunt Israel door geen partij te kiezen juist wel partij kiest voor hem.


Jij lijkt bush wel..if you're not with us you're against us. Dus omdat ik erken dat beide volken recht hebben op hun eigen land en vrede, geweld afkeur ben ik iemand die Israel steunt? Rot toch op!



En door "neutraal" te willen zijn maar de Palestijnen dubbel te straffen door het leed van 3 Palestijnen gelijk te stellen aan 1 Israelier en daarmee een groot aantal slachtoffers van de Palestijnen te ontkennen, door zoals nu als eerste te roepen dat de Palestijnse wraakacties erg zijn omdat het aantal Palestijnen doden hoger ligt en daarom zo snel mogelijk moeten ophouden.


Lul toch niet zo slap. Ik zeg alleen dat de echte verliezers de Palestijnen zijn in dit gewapend conflict. Maar dat wil er bij jou niet in he? Is stel helemaal niet dat 3 Palestijnen gelijk staan aan 1 Israelier. Weet je wie dat doen? De mensen die de orders geven om bussen op te blazen. Niet alleen vermoorden ze daar mee Israelische burgers, zij nemen ook het daardoor resulterend verlies aan Palestijns leven op de koop toe. ALS ER GEEN HAMAS ZOU ZIJN ZOU ISRAEL ER NOOIT MEE WEG KOMEN OM RAKETTEN OP PALESTIJNEN AF TE VUREN.



Wat is dat voor bullshit-flowerpower-logica. Door geen kant te kiezen bij het geweld waar juist als eerste over onderhandeld moet worden omdat dat al (of pas als je kijkt naar het vredesproces dat hierna tussen beide bevolkingen helemaal weer opnieuw moet beginnen)de situatie is waarin ze verkeren heeft Israel dus haar gang kunnen gaan bij de vergeldingsacties die geen wraak waren maar regelrechte wraakachtige slachtpartijen onder alle lagen van de Palestijnse bevolking met kogels tot F16s. En als jongens en meisjes vanaf de leeftijd van 17 en 18, maar met meer levenservaring dan een volwassene, moslims en christenen dan in opstand komen en zich zelfs bereid voelen het meest kostbare in hun leven op te geven, hun leven, om ook werkelijk iets terug te doen kan ik het ze niet kwalijk nemen.


Rethoriek en dat weet je dondersgoed. De zelfde Rethoriek kan je prima omkeren in het 'voordeel' van Israel. Ondertussen gaan er elke dag mensen dood. Maar voor jou is je 'gelijk' belangrijker dan dat he? Of is het de haat tegen de joden en Israel?



De partij die het voordeel heeft bij geweld zal dan degene zijn die wint als beide partijen niet zeer snel door alle landen in de VN naar de onderhandelingstafel worden gesleurd. En een gelijke stem opdragen de VN-resoluties te eerbiedigen. Maar je kunt het gazelle niets kwalijk nemen als ze een keer de jakhalz een paar keer steekt.


Ik zou liever zeggen: de scorpioen en de olifant. Als het jou duidelijk is dat de aanhoudende strijd hooguit Israel (de haviken aldaar en de kolonisten alsmede de Arabische regimes in de buurt) in de kaart speelt....wat is dan je conclusie over Hamas? Wie dienen zij werkelijk? Wie betaald er voor die bommen? Wie leidt die mensen op?



Het probleem is nou juist dat de Palestijnen de gelijke morele steun die hen toekomt nooit hebben gekregen van het Westen en ik denk ook nooit zullen krijgen door de laten we zeggen betere contacten die Israel met het hele Westen altijd zal blijven hebben. Dus daat kan het misschien ook aan liggen. Blijf je dit steunen?


Nee dat heeft met die contacten geen ruk te maken. Dadelijk is het nogde schuld van de Joden die de media in hun macht houden. ot een eind op. Weet je waar het aan ligt? Denk maar eens aan de olympische spelen van Munchen, gekaapte vliegtuigen etc. In het Westen (en de rest van de wereld) hebben wij het niet zo op mensen die doelbewust burgers uitkiezen als slachtoffer. Of Arafat die Partij kiest voor Saddam, of duizenden moslims die omdat zij de Palestijnse zaak steunen OBL verheerlijken. Tja, als je als moslim als 'één lichaam' reageert dan wordt je natuurlijk ook als zodanig behandeld.

De Israeliers komen (of het nu waar is of niet) nog altijd zuiverder over omdat als zij een raketje afvuren er meestal ook wel een Hamaskopstuk geraakt worden. Iedereen weet dat het voor Israel elke dag er op of eronder is en dat waar gehakt wordt spaanders vallen. Soms is Israel hard, veel te hard. Maar ja, met zulke buren moet je haast wel he?

Maar goed, je geeft al duidelijk aan dat de sympathie van het Westen altijd voor Israel is geweest. De belangrijkste oorzaak hebben we reeds besproken: bomaanslagen, terreurdaden tegen burgerdoelen en die bizare ontvoeringen van Westerlingen (de meeste Westerlingen maken dat verschil tussen Hamas of Hezbollah niet)...3 keer raden waar de Palestijnen zsm mee zouden moeten stoppen.

I'mNumber1
24-10-02, 16:31
Geplaatst door bman


(de meeste Westerlingen maken dat verschil tussen Hamas of Hezbollah niet)...3 keer raden waar de Palestijnen zsm mee zouden moeten stoppen.


Het ophouden van WRAAKACTIES die word toegelegd door de IDF !

toch ? ;).

bman
24-10-02, 17:26
Geplaatst door I'mNumber1



Het ophouden van WRAAKACTIES die word toegelegd door de IDF !

toch ? ;).

Kijk, het IDF volgt orders van een relatief normale regering (los van het feit of je er mee eens bent) een regering die zonder steun en fatsoenlijke contacten met het buitenland niet kan overleven. In tegenstelling tot Hamas en andere idioten hebben de Israeliers namelijk wel belang bij een fatsoenlijke economie.

Zodra het IDF geen reden meer heeft (of excuus, wat je wilt) versliest het elke schijn van legitiemiteit in de bezette gebieden. Het is echt een heel simpel feit. Natuurlijk keur ik het platwalzen van huizen waarbij soms ook doden vallen helemaal af. Maar zolang er nog bussen ontploffen en pizzeria's en trouwerijen het deol blijven van Hamas en andere extremisten wordt Israel hooguit voorzichtig gemaand 'rustig aan te doen'. En geloof me, ookal halen ze nu in de ogen van de Palestijnen verwoestend uit, de Israeliers vechten met een hand achter de rug, geblindoekt en niet 'met volle kracht'.

I'mNumber1
24-10-02, 17:30
Bman .. moeite met lezen neem ik aan, al die bomaanslagen etc. zijn gevolgen van acties die zijn genomen door de IDF. :o

Bas
24-10-02, 17:49
Geplaatst door I'mNumber1


oja de IDF doet niets behalven het verdedigen van haar belangen en burgers :).


Ga zo door ! ;).

Het IDG krijgt pas een mandaat om in te grijpen na een aanslag, dat ze daarbij meer doden maken dan de palestijnen tijdens hun aanslagen is niet verwonderlijk. Hamas geeft Sharon de ruimte om te doen wat hij wil. Strategisch heel erg dom!!!

Elie Hobeika
24-10-02, 19:48
Geplaatst door Bas


Het IDG krijgt pas een mandaat om in te grijpen na een aanslag, dat ze daarbij meer doden maken dan de palestijnen tijdens hun aanslagen is niet verwonderlijk. Hamas geeft Sharon de ruimte om te doen wat hij wil. Strategisch heel erg dom!!!

Nee Israel weet dat Hamas en andere groeperingen van het verzet terug zullen slaan op welke manier dan ook als de IDF doorgaat met het vermoorden van de Palestijnen.

En zelfs toen Hamas etc. het inzagen en toen bereid waren om met die acties te stoppen, moest Ariel Sharon toevallig Sheikh Mustafa Salah Shahada van Hamas ff elimineren.

Nogal een stap naar vrede vind je niet ;).

BaMb-InO
26-10-02, 01:36
Geplaatst door Elie Hobeika


Nee Israel weet dat Hamas en andere groeperingen van het verzet terug zullen slaan op welke manier dan ook als de IDF doorgaat met het vermoorden van de Palestijnen.

En zelfs toen Hamas etc. het inzagen en toen bereid waren om met die acties te stoppen, moest Ariel Sharon toevallig Sheikh Mustafa Salah Shahada van Hamas ff elimineren.

Nogal een stap naar vrede vind je niet ;).




:zwaai: Jij ook hier :kusgrijs: