PDA

Bekijk Volledige Versie : Venlonaar klinisch dood na mishandeling marokkanen



ugh
24-10-02, 03:27
VENLO (ANP) - Een 22-jarige inwoner van Venlo die dinsdag in zijn woonplaats ernstig werd mishandeld, is in het Radboudziekenhuis in Nijmegen klinisch dood verklaard. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

Het slachtoffer, René Steegmans, werd mishandeld door een of twee plaatsgenoten. De man sprak op de parkeerplaats van een supermarkt twee 18-jarige jongens aan, die op een scooter onverantwoord rijgedrag hadden vertoond. Daarop kreeg de 22-jarige man een aantal klappen op het hoofd waarbij hij ernstig hersenletsel opliep en per traumahelikopter naar Nijmegen moest worden vervoerd.

De politie arresteerde de twee verdachten in de supermarkt. Hen wordt doodslag ten laste gelegd. Uit onderzoek moet blijken of een of beide mannen de fatale klappen hebben uitgedeeld. De politie Limburg-Noord heeft een recherchebijstandsteam van twintig man ingezet.

Dader

De vermoedelijke hoofddader, die van Marokkaanse afkomst is, ging nadat het slachtoffer bewusteloos op de grond lag de supermarkt binnen om boodschappen te doen en kon daar even later worden aangehouden.

Het gemeentebestuur van Venlo wil op zo kort mogelijke termijn een gesprek met vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap in de stad. Jongeren van Marokkaanse afkomst zorgen al geruime tijd voor overlast in meerdere plaatsen in Limburg.

De burgemeester had woensdag een gesprek met de ouders van het slachtoffer die niet via de media wensen te reageren. Wijkbewoners kunnen donderdag tussen 11.30 en 13.30 uur terecht bij buurthuis De Zwanenhof in Venlo-Zuid. Kort daarvoor zal een afvaardiging van het college van burgemeester en wethouders bij de supermarkt aan de Sinselveldstraat een bloemstuk neerleggen ter nagedachtenis aan het slachtoffer. Op de website van de gemeente Venlo kunnen mensen hun reacties kwijt.

Idolater
24-10-02, 04:41
1 Marokkaan.

En ja, het is dieptriest. Het is dieptriest dat er een jongen vanwege een opmerking zomaar is doodgeschopt. Dat vindt iedereen, Marokkaan of niet.

Hopelijk gaan die ouders meelopen in de stille tocht, want zij zijn hun agressieve zoon die iemand heeft vermoord kwijt aan de bajes.

"Jongeren van Marokkaanse afkomst zorgen al geruime tijd voor overlast in meerdere plaatsen in Limburg."

Ook dieptriest. Vergeet niet Veenendaal, Gouda...het is iets structureels. En het houd maar niet op. 1 man is vermoord in Venlo door een Marokkaan, de volgende dag zijn de Marokkaanse jongens in Gouda al de boel aan het terroriseren....om het maar klip en klaar te zeggen.

Fairlane
24-10-02, 07:31
Ik denk dat als die kleine groep uit de marokaanse gemeenschap, die in div. plaatsen en steden overlast veroorzaakt, niet snel wordt gecorrigeerd er vreemde dingen in Nederland staan te gebeuren.
Vergeet niet dat mensen die steeds meer hun vertrouwen verliezen in de sociale structuren van een land, zelf het recht in eigen hand kunnen gaan nemen.

Ben ik blij dat ik niet meer in Nederland woon :jammer:

jaja
24-10-02, 10:34
Geplaatst door Fairlane
Ik denk dat als die kleine groep uit de marokaanse gemeenschap, die in div. plaatsen en steden overlast veroorzaakt, niet snel wordt gecorrigeerd er vreemde dingen in Nederland staan te gebeuren.
Vergeet niet dat mensen die steeds meer hun vertrouwen verliezen in de sociale structuren van een land, zelf het recht in eigen hand kunnen gaan nemen.

Ben ik blij dat ik niet meer in Nederland woon :jammer: allereerst is Nederland nog steeds veiliger dan de meeste landen in deze wereld. We hebben de neiging onze eigen problemen zo ver op te blazen dat we de problemen elders niet meer zien, of in ieder geval niet in proportie.
Bovendien is hier toch wel sprake van één marokkaan en één autochtoon - voor zover ik weet. Kortom, laten we de boel niet te snel reduceren tot die ene. Zoals ik elders zag op dit forum, de daders van zinloos geweld met dodelijke afloop zijn tot nog toe vaker niet-marokkaan .... heel vaak zelfs autochtoon.
Sommige jongens van marokkaanse afkomst - een redelijk aantal! - zorgen voor problemen in de samenleving. Daar moet wat aan gedaan worden. Leeftijdgenoten met een andere afkomst - inclusief autochtoon - zijn echter vaak ook geen lieverdjes. Ze zijn procentueel iets minder erg, maar ze blijven ook erg! Dus doelbewust die marokkaanse groep benaderen, best. Maar ook die andere groepen aub.

plexus
24-10-02, 10:36
Geplaatst door Fairlane
Ik denk dat als die kleine groep uit de marokaanse gemeenschap, die in div. plaatsen en steden overlast veroorzaakt, niet snel wordt gecorrigeerd er vreemde dingen in Nederland staan te gebeuren.
Vergeet niet dat mensen die steeds meer hun vertrouwen verliezen in de sociale structuren van een land, zelf het recht in eigen hand kunnen gaan nemen.

Ben ik blij dat ik niet meer in Nederland woon :jammer:

ja inderdaad heb jij even geluk dat je jezelf in veiligheid hebt kunnen brengen! Nederland staat op code ORANGE!
Doe aub niet zo *ucking dramatisch! :fpuh:

Zara
24-10-02, 10:40
De vermoedelijke hoofddader, die van Marokkaanse afkomst is, ging nadat het slachtoffer bewusteloos op de grond lag de supermarkt binnen om boodschappen te doen en kon daar even later worden aangehouden.


Die jongen is echt hardstikke ziek in zijn hoofd, echt compleet geschift en een gevaar voor de samenleving want dit is zo niet menselijk.

mulan
24-10-02, 10:56
Geplaatst door plexus


ja inderdaad heb jij even geluk dat je jezelf in veiligheid hebt kunnen brengen! Nederland staat op code ORANGE!
Doe aub niet zo *ucking dramatisch! :fpuh:



:hihi:

observer
24-10-02, 11:34
voorlopig wordt hem doodslag ten laste gelegd daar krijg je volgens mijn niet meer dan paar jaar voor mischien TBS ?


allereerst is Nederland nog steeds veiliger dan de meeste landen in deze wereld. We hebben de neiging onze eigen problemen zo ver op te blazen dat we de problemen elders niet meer zien, of in ieder geval niet in proportie.

rare is ik kom regelmatig in het buitenland, en telkens als ik terug kom heb ik dagenlang nodig om weer te wennen aan het gedring,geblaat, de vuiligheid op straat het gebrek aan respect voor mensen en regels, slechte service etc

en veiligheid tja het is moeilijk om te vergelijken hier weet je waar je moet oppassen en lees je ook wat er gebeurd maar heb in vele andere steden vaak een veiliger gevoel dan hier. Mischien ook omdat je daar wel veel oplitie op straat ziet die ook nog respect afdwingen. Zag laatst in rome nog een carabinieri even 1 gebaar maken naar een groep luidruchtige jongeren en stil waren ze, hier zou dat niet zo gaan

Shaheed
24-10-02, 12:44
Ja het is triest dat diegene is mishandeld , maar ik denk dat er nog veel meer van zulke gevallen zullen komen.
Marokkanen die mensen op straat gaan mishandelen om hun frustraties te uiten.

Er lopen echt mensen op straat rond die bij het minste geringste over de rooie gaan en dat is triest , het zal mij niet verbazen als de hele hetze tegen de marokkaanse gemeenschap de afgelopen jaren daar daar wat mee te maken heeft.

seis
24-10-02, 13:16
Geplaatst door Shaheed
Ja het is triest dat diegene is mishandeld , maar ik denk dat er nog veel meer van zulke gevallen zullen komen.
Marokkanen die mensen op straat gaan mishandelen om hun frustraties te uiten.

Er lopen echt mensen op straat rond die bij het minste geringste over de rooie gaan en dat is triest , het zal mij niet verbazen als de hele hetze tegen de marokkaanse gemeenschap de afgelopen jaren daar daar wat mee te maken heeft.
Jij vindt het dus niet abnormaal dat gefrustreerden of het nu al of autochttonen zijn, anderen verrot stampen of doden omwille van hun frustraties, met als excuus dat zij gefrustreerd zijn!
Dus binnenkort is het normaal dat mensen zoonder werk en met een laag inkomen banken gaan beroven en daar als excuus hun werkloosheid kunnen voor gebruiken.
Frustraties misbruiken om je eigen zin te doen, of om je lusten of haat bot te vieren is voor de lafaarden.
En die lopen er tegenwoordig veel rond, vooral onder een deel van de moslims.
Kijk maar naar de aanslagen die ze plegen op onschuldigen met als excuus.........
Zoals nu de moedige tsetjeense krijgers die zo moedig zijn een zevenhonderd weerloze ongewapende onschuldige mensen te gijzelen, met als excuus..jawel..
Mensen die er zulke ideeën op na houden moeten aan de hoogste boom worden gehangen..mannen aan de testikels...vrouwen aan de borsten.
Wreed he, maar niets is wreed genoeg om dat soort de wereld uit te helpen.
En dat ze die marokkaantjes eens laten berechten in Marokko, je zal eens zien hoe braaf ze gaan worden.

Shaheed
24-10-02, 13:27
Jij kan volgens mij niet lezen jij , ga eens een inburgeringscursus volgen.

Ik schrijf toch dat het triets is!!!!
Nogmaals deze jongen uit Venlo had dit niet verdiend , vooral niet naschoppen als iemand op de grond ligt dat is helemaal laf.

Maar een vriend van mij heeft ook een keer iemand in coma geslagen, in de krant stond dat het zinloos geweld was.
Maar wie bepaalt waneer iets zinloos of zinvol geweld is?
Is geweld niet allemaal zinloos?
Of mogen we selecteren de ene keer is het toegestaan en de ander keer niet.
En waaruit wordt er geselecteerd?

Mara
24-10-02, 13:30
Geplaatst door Shaheed
Ja het is triest dat diegene is mishandeld , maar ik denk dat er nog veel meer van zulke gevallen zullen komen.
Marokkanen die mensen op straat gaan mishandelen om hun frustraties te uiten.

Er lopen echt mensen op straat rond die bij het minste geringste over de rooie gaan en dat is triest , het zal mij niet verbazen als de hele hetze tegen de marokkaanse gemeenschap de afgelopen jaren daar daar wat mee te maken heeft.


Tja mijn contract loopt binnenkort af en wordt niet verlengd, ik denk dat ik binnenkort ook even iemand in elkaar ga stompen. :rolleyes:

Don
24-10-02, 13:31
Geplaatst door Shaheed


Maar een vriend van mij heeft ook een keer iemand in coma geslagen, in de krant stond dat het zinloos geweld was.
Maar wie bepaalt waneer iets zinloos of zinvol geweld is?
Is geweld niet allemaal zinloos?
Of mogen we selecteren de ene keer is het toegestaan en de ander keer niet.
En waaruit wordt er geselecteerd?

Het is bijvoorbeeld zinvol als al dat tuig van Al-Quaida kapot gemaakt wordt....

P.S. Lekkere vrienden heb jij....

i love israel
24-10-02, 13:36
een man word doodgeslagen en jij noemt dat triest.

ik noem dat vreselijk, en totaal zinloos geweld. dat de dader erna nog even boodschappen is gaan doen, maakt het geheel te absurd voor woorden.

de dader heeft kennelijk niet uit woede of onmacht gehandeld. want als je zo door het lint gaat en je ziet wat je hebt gedaan ga je geen boodschappen meer doen.

dat doe je alleen als je compleet respectloos bent en vind dat wat je hebt gedaan volkomen normaal en gerechtvaardigt is.

je kunt hier geen enkel excuus voor verzinnen, maar dan ook geen enkel.

en trouwens voor die vriend van jou ook niet. je houd je poten ten alle tijden thuis. ik hoop dat die vriend van jou voor een paar jaar is opgeborgen.

Arvid
24-10-02, 13:36
Geplaatst door Shaheed
Jij kan volgens mij niet lezen jij , ga eens een inburgeringscursus volgen.

Ik schrijf toch dat het triets is!!!!
Nogmaals deze jongen uit Venlo had dit niet verdiend , vooral niet naschoppen als iemand op de grond ligt dat is helemaal laf.

Maar een vriend van mij heeft ook een keer iemand in coma geslagen, in de krant stond dat het zinloos geweld was.
Maar wie bepaalt waneer iets zinloos of zinvol geweld is?
Is geweld niet allemaal zinloos?
Of mogen we selecteren de ene keer is het toegestaan en de ander keer niet.
En waaruit wordt er geselecteerd?

Simpel
zinvol geweld is geweld uit pure zelfverdediging of om iemand te redden van een misdrijf.
de rest is zinloos.

Waarom heeft die vriend van jou iemand in coma geslagen?

Shaheed
24-10-02, 13:40
Geplaatst door Arvid


Simpel
zinvol geweld is geweld uit pure zelfverdediging of om iemand te redden van een misdrijf.
de rest is zinloos.

Waarom heeft die vriend van jou iemand in coma geslagen?


Aha maar dan zou ik hier een waslijst kunnen opnoemen wanneer geweld zinloos was , maar toch ongestraft gebeurd is.

Mara
24-10-02, 13:52
Geplaatst door Shaheed



Aha maar dan zou ik hier een waslijst kunnen opnoemen wanneer geweld zinloos was , maar toch ongestraft gebeurd is.

Geweld is bijna nooit zinvol, het is soms alleen begrijpelijk bijvoorbeeld die Tsetjenen in Rusland die willen dat de oorlog stopt op zo'n actie had Poetin kunnen zitten wachten.
Alleen als ze al die onschuldige burgers vermoorden dan is het zinloos omdat de oorlog dan alleen maar weer harder en venijniger wordt (wat ie al was maar..je snapt wat ik bedoel).

Geweld is ook begrijpelijk als je kind wordt vermoord en jij de dader in elkaar slaat, ontoerekeningsvatbaar heet dat dan.

Maar geweld is in bijna alle gevallen zinloos, wat is ern ou zinvol aan de dood van deze jongen? Hij heeft niemand wat aangedaan en misschien voelde dat Marokkaanse mannetje wel enige frustratie tegen de Nedelerlandse maatschappij (wat ook niet altijd terecht is) zelfs dan nog........de dader werd niet onderdrukt en mag overal vrij rondlopen. Het maakt niet uit van welke afkomst hij is, t is een enorme gore klootzak die wat mij betreft wel mag boeten voor wat ie het slachtoffer heeft ontnomen (zijn hele leven) en wat ie de nabestaanden heeft aangedaan.

rafiq
24-10-02, 13:53
Heeft geweld dan wel eens zin?

Supportersgeweld( breed uitgemeten in de media)

Geweld bij demonstraties(breed uitgemeten in de media)

Maar....Bijvoorbeeld uitgaansgeweld.. ook een structureelprobleem in Nederland. Tot nu zijn er maar weinig doden gevallen in het uitgaanscircuit. Maar het geweld is er niet minder om. En daar hangt geen plaatje aan van etniciteit. Zelfs in de kleinere dorpen is er regelmatig buitensporig geweld. Gelukkig nog geen doden. Maar het geweld is er niet minder om.

Iedereen is daarmee vogelvrij verklaard. Kijk op een zaterdag avond iemand te lang aan, stoot zijn bier om, kijkt naar zijn vriendin, ga op zijn plaats zitten, stoot hem per ongeluk aan. En de mogelijkheid is aanwezig dat ook JIJ flink getrapt kan worden.

eigenlijk is daar dus geen reden toe. Wat erger is. Is dat iedereen er naar kijkt en niks doet. Als je weleens ziet hoe bijvoorbeeld uitsmijters (vaak met zijn tweeen of meer zelfs)iemand echt mishandelen, al vraagt ie erom of niet is het geweld vaak niet "preventief" zo als dat bij de politie heet. Maar gewoon even iemand zo pakken dat hij er zeker lichamelijk letsel aan overhoud. Kijk maar eens hoe vaak een uitsmijter een dagvaarding aan zijn broek heeft. Of al veroordeeld is voor geweldsdelicten. dit wordt door de "maatschappij" aanvaard.
Mensen kunnen nu eenmaal tegenwoordig al voor een mineur de hoofdprijs betalen en dat is het leven voor een of andere klootzak. wil niet zeggen dat de dader ook de bedoeling heeft gehad om iemand "te vermoorden". Maar de publieke opinie zorgt ervoor dat deze lui zwaar worden gestraft.