PDA

Bekijk Volledige Versie : 70% van het joodsevolk is Radicaal



shalom
24-10-02, 16:38
Geachte dames en heren,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden aan diegenen die ik vorige week heb teleur kunnen stellen m.b.t. mijn beloofde topic.

Maar goed, ik zal nu belangrijke informatie plaatsen voor mensen hier op PB, zodat ze kunnen zien dat de zionistische moordenaars/bezetters geen echte joden zijn maar een eigen afgeleide boek hebben vanuit de Torah.

Het boek genaamd "Talmoed"

Hiermee wil ik paar citaten uit de talmoed geven

De volgende uitspraken zijn feiten en makkelijk contoleerbaar op echtheid (zoek maar op in de Joodse Talmoed)


Hier stonden een aantal citaten uit de talmoed waarover in het verleden van allerlei kanten zeer heftige schreeuwpartijen over gevoerd zijn.

We staan niet toe dat dit opnieuw gebeurt.

Tevens is de discussie hiermee beeindigd verklaard.

Beheer



En dat merendeels van de Isralische mensen dit boek volgt. Hiermee gaan velen mensenlevens verloren. Zie Palestina, zie acties van Sharon.

Stop de Zionisten. Dit is door geen enkel mens goed te praten laat staan goed te keuren.

Ik hoop dat ik de Joodse mensen hier op PB die het geweld in Israel goedkeuren een ander invalshoek heb kunnen laten belichten.

Overigens zal ik natuurlijk kritiek krijgen van de joodse prikkers hier op mijn topic.
Ik zou zeggen 'get used to it', want deze uitspraken/ citaten uit de talmoed die het gevolg zijn van moordpraktijken en genocide, moeten publiekelijk openbaard worden. Dit Moet iedereen weten! Dit moet gestopt worden! Alleen zo zullen we gezamelijk in vrede leven!

Shalom

i love israel
24-10-02, 16:43
rot toch op met je gore leugens imbeciele randdebiel.

Marsipulami
24-10-02, 16:45
Geplaatst door i love israel
rot toch op met je gore leugens imbeciele randdebiel.

Dit keer zijn we het eens :p

shalom
24-10-02, 16:47
Geplaatst door i love israel
rot toch op met je gore leugens imbeciele randdebiel.


Hey komop,

Wees eens volwassen en ga niet zo schelden. Het is gewoon de harde waarheid. En ik begrijp wel dat het hard aankomt mij sommigen onder ons volk. Maar het volgen van dit boek is niet de juiste manier.

Zondig alsjeblieft niet door te schelden. Daar schiet je dus echt niks mee op.

admiraal
24-10-02, 16:47
Ziekelijk en onwetend gedrag is dit.

Gooi aub van het net af

Joesoef
24-10-02, 16:49
Ik zal wat extra dou'as doen vanavond en vragen om de herfstvakantie af te schaffen.

shalom
24-10-02, 16:56
dames en heren,

Ik hoop dat jullie inhoudelijk over de topic gaan discusseren.
Ik hoop dat hier op PB geen mensen zijn die belangen hechten aan dit boek (talmoed). Als dit zo is dan was het niet mijn bedoeling om geweest jullie te beledigen, enkel om jullie op het juiste pad te krijgen. En ervoor een steentje bij te dragen aan verstandhouding onder de verschillende religies.

shalom

i love israel
24-10-02, 16:56
Geplaatst door shalom



Hey komop,

Wees eens volwassen en ga niet zo schelden. Het is gewoon de harde waarheid. En ik begrijp wel dat het hard aankomt mij sommigen onder ons volk. Maar het volgen van dit boek is niet de juiste manier.

Zondig alsjeblieft niet door te schelden. Daar schiet je dus echt niks mee op.

http://216.40.249.192/mysmilies/contrib/edoom/throwup.gif

i love israel
24-10-02, 16:57
Geplaatst door shalom
dames en heren,

Ik hoop dat jullie inhoudelijk over de topic gaan discusseren.
Ik hoop dat hier op PB geen mensen zijn die belangen hechten aan dit boek (talmoed). Als dit zo is dan was het niet mijn bedoeling om geweest jullie te beledigen, enkel om jullie op het juiste pad te krijgen. En ervoor een steentje bij te dragen aan verstandhouding onder de verschillende religies.

shalom

http://216.40.249.192/mysmilies/contrib/edoom/throwup.gif

shrap
24-10-02, 16:57
nee wacht je hebt gelijk.

*onzin mode on*

Dat is ook precies de reden waarom alleen door het uitroeien van de Joden de problemen overal opgelost kunnen worden.

Ik begrijp niet waarom mensen zo anti-****** zijn tegenwoordig, hij had toch gelijk ? Hij had dit dus ook gelezen blijkbaar.


*onzin mode off

shalom
24-10-02, 17:03
Geplaatst door shrap
nee wacht je hebt gelijk.

*onzin mode on*

Dat is ook precies de reden waarom alleen door het uitroeien van de Joden de problemen overal opgelost kunnen worden.

Ik begrijp niet waarom mensen zo anti-****** zijn tegenwoordig, hij had toch gelijk ? Hij had dit dus ook gelezen blijkbaar.


*onzin mode off

Wil je inhoudelijk ingaan op de topic dan vind ik het best.

Maar door te zeggen dat het onzin is geeft aan over jou lack of knowlidge. Andersom ben je wellischt een talmoed volgeling.

P.s.
Zal er vanavond zijn.
Discusseer ze allemaal

shrap
24-10-02, 17:16
ben geen volgeling van de talmoed

ben wat dat betreft wel heel erg achterlijk, dat klopt :)
maar jij bent geen ruk beter als dit verhaal in verband brengt met zionisme, holocaust, palestijnen of whatever.

In de Koran of de bijbel staan ook veel omstreden dingen, dus waar jij op doelt....... I don't know :)

Wat je ermee wilt bereiken...... I don't know :D

Waar de inhoud over moet gaan..... I DON'T KNOW EITHER


Gelukkig ben ik niet de enige die achterlijk is hier he ;)

shalom
24-10-02, 17:21
Geplaatst door shrap
ben geen volgeling van de talmoed

ben wat dat betreft wel heel erg achterlijk, dat klopt :)
maar jij bent geen ruk beter als dit verhaal in verband brengt met zionisme, holocaust, palestijnen of whatever.

In de Koran of de bijbel staan ook veel omstreden dingen, dus waar jij op doelt....... I don't know :)

Wat je ermee wilt bereiken...... I don't know :D

Waar de inhoud over moet gaan..... I DON'T KNOW EITHER


Gelukkig ben ik niet de enige die achterlijk is hier he ;)

Kijk, nu betrek je andere religies er negatief bij, met andere woorden beweer jij dat wat er in de talmoed staat wel mag, omdat er andere omstrede dingen in de bijbel en de koran staan.

Ik doe aan zelfkritiek. Dat jij het onzin vind is jou goedrecht, ik heb alleen liever een inhoudelijk discussie op de topic. Maar aangezien jij jezelf achterlijk wil noemen begrijp ik wel dat je geen enkel bijdrage kan leveren aan de discussie, jah behalve roepen dat het onzin is. ;)

shalom.

see you perhaps in the evening

Pixelshade
24-10-02, 17:44
Geplaatst door shalom
Geachte dames en heren,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden aan diegenen die ik vorige week heb teleur kunnen stellen m.b.t. mijn beloofde topic.

Maar goed, ik zal nu belangrijke informatie plaatsen voor mensen hier op PB, zodat ze kunnen zien dat de zionistische moordenaars/bezetters geen echte joden zijn maar een eigen afgeleide boek hebben vanuit de Torah.

Het boek genaamd "Talmoed"

Hiermee wil ik paar citaten uit de talmoed geven

De volgende uitspraken zijn feiten en makkelijk contoleerbaar op echtheid (zoek maar op in de Joodse Talmoed)

De Talmoed zegt in Yebamoth 98a bijvoorbeeld:
"Alle niet-joodse kinderen zijn dieren" en in Abodah Zarah 36b;
"Niet-joodse meisjes zijn in een staat van niddah (onreinheid) vanaf de dag van hun geboorte".
Sanhedrin 57a geeft een verklaring voor het brute terrorisme van de Joden en de inname van het Palestijnse land.
Dit is blijkbaar een toegestane zaak want deze passage zegt: "Wanneer een Jood een niet-jood vermoord, zal er geen doodstraf zijn, en wat de Jood steelt van een niet-jood, mag hij houden".

Verder wordt er in Sanhedrin 58b een verklaring gegeven van het feit dat de Joden met kogels terugschieten op kleine kinderen die stenen gooien. "Wanneer een heiden (niet-jood) een Jood slaat, dient hij vermoord te worden"

Zo is het volgens Talmoed bijvoorbeeld niet strafbaar als een niet-joodse vrouw door een joodse man wordt verkracht. Het is van veel (raciale) betekenis dat een dergelijke verkrachting gelijk staat aan bestialiteit volgens de regels van de Talmoed.

De joden mochten volgens de Talmoed geen rente aan elkaar berekenen, maar ten aanzien van niet-joden kenden (en kennen) zij andere regels. Bij leningen aan niet-joden is het volgens de Talmoed zelfs verplicht om rente te heffen.

Volgens de Talmoed mogen joden in geval van nood alleen andere joden redden en helpen. In de Talmoed staat dat je een niet-jood volledig aan zijn lot over te laten in geval van nood. Als dat er echter toe zou leiden dat de joodse gemeenschap als geheel in een kwaad daglicht komt te staan, gelden er echter weer andere regels. In die omstandigheden moet ook de gojims uit een noodlottige situatie gered worden. Maar zelfs dan gelden er beperkingen. Het is in zo'n geval bijvoorbeeld een strikte voorwaarde dat de jood zich in ruil voor zijn diensten laat betalen door de niet-jood die hij heeft gered. Anders zou immers de schijn kunnen ontstaan dat de jood het allemaal uit liefdadigheid voor de niet-jood heeft gedaan en dat is niet de bedoeling, want liefdadigheid ten opzichte van niet-joden kent de Talmoed niet.

Het komt er op neer dat joden volgens de Talmoed alleen andere joden mogen redden en dat de rest kan stikken.
Zo wordt in de rechtspraak volgens de Talmoed verondersteld dat een niet-jood altijd zal liegen als hem een directe vraag wordt gesteld. Een getuigenis van een niet-jood is voor de joodse rechtspraak dan ook niets waard. Alleen als een joodse getuige iets verklaart over een uitspraak, die door een niet-jood terloops is gedaan, kent dat een zekere geldigheid.
De regels van de Talmoed zouden bijvoorbeeld binnen het Israëlische leger in veel opzichten zwaarder wegen dan de wereldse wetgeving.

Om dit te illustreren heeft Yitzhak (correspondent van een joodse dagblad in Tel Aviv) in zijn boek de correspondentie opgenomen van een Israëlische soldaat met zijn Rabbi. De soldaat vroeg zich in zijn brief af of het voor hem gerechtvaardigd was om niet-joodse burgers te vermoorden, zelfs als dat vrouwen of kinderen betrof. Uit het antwoord dat de soldaat hierop van zijn Rabbi ontving, bleek dat het voor hem niet alleen toegestaan was om niet-joden te vermoorden, maar dat hij hiertoe zelfs werd aangemoedigd als de gelegenheid zich voor zou doen. Het is in het verleden vele malen gebleken dat Israëlische leger dit soort adviezen niet naast zich neer legt. Naast het Israëlische leger zouden volgens Yitzhak ook veel joodse militante bewegingen, sterk onder invloed staan van de Talmoed wetgeving en dus racistische gevoelens kennen ten opzichte van de niet joodse wereld

Ieder respect van joden jegens andere religies is volgens de Talmoed ten stelligste verboden. Dat gaat zelfs zo ver dat een jood volgens de Talmoed verplicht is om 'de moeders van de doden' te vervloeken, als hij een niet-joodse begraafplaats passeert. Op christenen en moslims heeft de Talmoed het in het bijzonder voorzien, al is het in het licht van de huidige situatie in het Midden Oosten merkwaardig dat de Talmoed over het algemeen milder oordeelt over moslims dan over christenen. Voor de klassieke joodse wetgeving is het christelijke geloof bijvoorbeeld zonder meer een vorm van verafgoding, terwijl dat over de Islam niet direct zo gesteld wordt. Het verschil dat de Talmoed maakt tussen christenen en moslims blijkt ook uit de joodse spijswetten. Als een fles koosjere wijn eenmaal door een christen is aangeraakt, moet deze zonder meer worden weg gegooid. Als dezelfde fles echter door een moslim is betast, mag de wijn ook niet meer gedronken worden, maar in ieder geval nog wel verkocht.

Over de Jezus heeft de Talmoed een veel radicalere visie dan over Mohammed. Over de profeet Jezus staat hier geschreven dat 'hij in de hel voor straf in kokende uitwerpselen moet worden gedompeld'. De profeet Mohammed komt er daarentegen in de Talmoed slechts van af als een gek, een Meshugga. Dat laatste is ook niet echt positief, maar het is toch aanmerkelijk milder dan het oordeel dat de Jezus krijgt toebedeeld.

En dit is het levensverhaal over Jezus in de Talmoed:
Een kind groeit op bij zijn alleenstaande moeder. Haar ex-man, een voorname heer, heeft hij nooit gekend. Van zijn vader, de buurman, weet hij alleen het hoognodige: een schurk. Had zijn moeder hem maar nooit ontmoet, denkt hij vaak. Maar de buurman verkrachtte zijn moeder, waarop haar liefhebbende echtgenoot de voordeur voorgoed achter zich dichttrok.
De bastaard groeit op voor galg en rad. Hij is gevat, ja zelfs opvallend wijs voor zijn leeftijd, maar toont geen respect voor zijn omgeving. Het is zo'n kind dat veel wil bereiken, maar er niets voor over heeft. Hij steelt een heilig voorwerp, dat hem bovennatuurlijke krachten verleent. Het levert hem zowaar een schare volgelingen op, die hem door dik en dun steunen - ook als hij, tegen het eind van zijn leven, zijn magie verliest. Zij verbergen zijn ontzielde lichaam op een geheime plek.

Ik wil jullie nogmaals benadrukken, dat dit een serieuze kwestie is. En dat merendeels van de Isralische mensen dit boek volgt. Hiermee gaan velen mensenlevens verloren. Zie Palestina, zie acties van Sharon.

Stop de Zionisten. Dit is door geen enkel mens goed te praten laat staan goed te keuren.

Ik hoop dat ik de Joodse mensen hier op PB die het geweld in Israel goedkeuren een ander invalshoek heb kunnen laten belichten.

Overigens zal ik natuurlijk kritiek krijgen van de joodse prikkers hier op mijn topic.
Ik zou zeggen 'get used to it', want deze uitspraken/ citaten uit de talmoed die het gevolg zijn van moordpraktijken en genocide, moeten publiekelijk openbaard worden. Dit Moet iedereen weten! Dit moet gestopt worden! Alleen zo zullen we gezamelijk in vrede leven!

Shalom,

:lole: :lole: :lole: :duim:

Arshad1
24-10-02, 21:18
Geplaatst door i love israel
rot toch op met je gore leugens imbeciele randdebiel.


dus volgens jouw staat dat er niet in ???????????

waarom reageer je zo boos??????

ik wil weten of het waar is gewoon ja of nee

Pixelshade
24-10-02, 21:35
Geplaatst door David374
Israel is er nu eenmaal en zal altijd zo blijven, dus acepteer het maar. :lole:

:jammer:

magden_david
24-10-02, 21:38
in het kort:
deze onzin is al vaker gepost
duidelijk verworpen aan de hand van de echte talmoed en wat blijkt ?
deze onzin komt van die islamitische sites die liever niets anders doen dan de joden zwart maken want wat is nu de zaak.
veel van de aangehaalde teksten bestaan niet.
de rest is vaak OF zo uit zijn verband gerukt dat er niets van klopt of moedwillig fout vertaald.

ik kan die hele zaak opnieuw gaan herkauwen maar laat het volstaan dat het MDI al vaker heeft geoordeeld dat het de grootste onzin is en dus alleen maar wordt geplaatst om mensen en de religie te kwetsen. strafbaar dus.

shalom
24-10-02, 21:53
Geplaatst door David374
Israel is er nu eenmaal en zal altijd zo blijven, dus acepteer het maar. :lole:

Met andere woorden?

Gebruik hierbij ook geweld, en raadpleeg de regels in de talmoed.

Sorry maar ikzelf als jood keur dit niet eens goed, laat staan de slachtoffers/ neutrale mensen.

Dit is iets wat bestreden moet worden, het verzaaid haat over de verschillende religies en is niet acceptabel.

Wat betreft het reactie van Magden. Dit kun je gewoon opzoeken in de 'talmoed' Doe nou alsjeblieft niet alsof je hiervan niks weet.

magden_david
24-10-02, 21:55
jij bent lachwekkend warte het niet dat je vergif verspreid.
morgen ga je nog beweren ddat je oma zelf heeft gezien hoe er in de kampen eigenlijk snoep werd uitgedeeld. en reply alsjeblieft niet, ik vind je te zielig voor woorden.

Rocky
24-10-02, 21:58
Geplaatst door magden_david
in het kort:
deze onzin is al vaker gepost
duidelijk verworpen aan de hand van de echte talmoed en wat blijkt ?
deze onzin komt van die islamitische sites die liever niets anders doen dan de joden zwart maken want wat is nu de zaak.
veel van de aangehaalde teksten bestaan niet.
de rest is vaak OF zo uit zijn verband gerukt dat er niets van klopt of moedwillig fout vertaald.

ik kan die hele zaak opnieuw gaan herkauwen maar laat het volstaan dat het MDI al vaker heeft geoordeeld dat het de grootste onzin is en dus alleen maar wordt geplaatst om mensen en de religie te kwetsen. strafbaar dus.


Wat een kortzichtige antwoord zeg!:jammer:
Als het niet zo is waarom bestrijd je dat niet met echte bewijzen, of veranderen ze steeds de talmoed?


Geef me dan ook een bron!

shalom
24-10-02, 21:59
Geplaatst door magden_david
jij bent lachwekkend warte het niet dat je vergif verspreid.
morgen ga je nog beweren ddat je oma zelf heeft gezien hoe er in de kampen eigenlijk snoep werd uitgedeeld. en reply alsjeblieft niet, ik vind je te zielig voor woorden.

Door vergif te spreiden noem jij dat?

Ik noem dat eerder de vrijheid van publiciteit en waarheid, mensen hebben het recht de waarheid onder ogen te zien. Hoe confronteren dat ook is. (zo ook blijkt uit jou reactie)

Men probeert dit onder de doofpot te stoppen. Sorry maar dit is geen goede zaak.

Hieruit plaats ik dus mijn topic.

magden_david
24-10-02, 22:00
maak maar vriendjes met yeahiyaayash die ontkent dat er 6 miljoen joden zijn vemroord ik weet zeker dat jullie beste vriendjes worden.

Waiting
24-10-02, 22:03
Geplaatst door shalom


Door vergif te spreiden noem jij dat?

Ik noem dat eerder de vrijheid van publiciteit en waarheid, mensen hebben het recht de waarheid onder ogen te zien. Hoe confronteren dat ook is. (zo ook blijkt uit jou reactie)

Men probeert dit onder de doofpot te stoppen. Sorry maar dit is geen goede zaak.

Hieruit plaats ik dus mijn topic.

Je bent geen jood.

shalom
24-10-02, 22:06
Geplaatst door magden_david
maak maar vriendjes met yeahiyaayash die ontkent dat er 6 miljoen joden zijn vemroord ik weet zeker dat jullie beste vriendjes worden.


Weer een bewijs!

Uit de talmoed is het strikt verboden om goed om te gaan met mensen uit een ander religie. Laat staan vriendschap hebben!

Dit is het levende bewijs wat momenteel plaats vind in het dagelijkse leven in israel.

Hier ben ik dus tegen.

Open je ogen. en wees vredeslievend ook voor iemand met een ander reliegie. Begin aub niet over WOII dat is een excuus die ik van mijn soort heel vaak hoor.

Ik erken dat het in die tijd erg voor ons was en dat wij (voor ouders) hebben geleden

shalom
24-10-02, 22:07
Geplaatst door Waiting


Je bent geen jood.

Alleen god kan daarover oordelen. Niet jij.

Get used to it

Rocky
24-10-02, 22:12
Geplaatst door Waiting


Je bent geen jood.

Waarom is hij niet een jood?
Omdat hij zelfreflectie toont?
Omdat hij de talmoed verwerpt?

Pixelshade
24-10-02, 22:39
Geplaatst door yehiyaayyash
En weer komen de joden met aantijgingen en proberen niet op de inhoud van de topic te reageren wetende dat ze deze feiten niet kunnen weerspreken ... :jammer:

:rotpc:

magden_david
24-10-02, 22:41
Geplaatst door yehiyaayyash
En weer komen de joden met aantijgingen en proberen niet op de inhoud van de topic te reageren wetende dat ze deze feiten niet kunnen weerspreken ... :jammer:


net zoals jou topic over die 6 miljoen die nooit zouden zijn vermoordt he, nep moslim

sommige aantijgingen zijn zo stupide daar is geen weerlegging voor nodig alleen een rechtbank.

Shaheed
24-10-02, 22:46
Geplaatst door shalom
Geachte dames en heren,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden aan diegenen die ik vorige week heb teleur kunnen stellen m.b.t. mijn beloofde topic.

Maar goed, ik zal nu belangrijke informatie plaatsen voor mensen hier op PB, zodat ze kunnen zien dat de zionistische moordenaars/bezetters geen echte joden zijn maar een eigen afgeleide boek hebben vanuit de Torah.

Het boek genaamd "Talmoed"

Hiermee wil ik paar citaten uit de talmoed geven

De volgende uitspraken zijn feiten en makkelijk contoleerbaar op echtheid (zoek maar op in de Joodse Talmoed)

De Talmoed zegt in Yebamoth 98a bijvoorbeeld:
"Alle niet-joodse kinderen zijn dieren" en in Abodah Zarah 36b;
"Niet-joodse meisjes zijn in een staat van niddah (onreinheid) vanaf de dag van hun geboorte".
Sanhedrin 57a geeft een verklaring voor het brute terrorisme van de Joden en de inname van het Palestijnse land.
Dit is blijkbaar een toegestane zaak want deze passage zegt: "Wanneer een Jood een niet-jood vermoord, zal er geen doodstraf zijn, en wat de Jood steelt van een niet-jood, mag hij houden".

Verder wordt er in Sanhedrin 58b een verklaring gegeven van het feit dat de Joden met kogels terugschieten op kleine kinderen die stenen gooien. "Wanneer een heiden (niet-jood) een Jood slaat, dient hij vermoord te worden"

Zo is het volgens Talmoed bijvoorbeeld niet strafbaar als een niet-joodse vrouw door een joodse man wordt verkracht. Het is van veel (raciale) betekenis dat een dergelijke verkrachting gelijk staat aan bestialiteit volgens de regels van de Talmoed.

De joden mochten volgens de Talmoed geen rente aan elkaar berekenen, maar ten aanzien van niet-joden kenden (en kennen) zij andere regels. Bij leningen aan niet-joden is het volgens de Talmoed zelfs verplicht om rente te heffen.

Volgens de Talmoed mogen joden in geval van nood alleen andere joden redden en helpen. In de Talmoed staat dat je een niet-jood volledig aan zijn lot over te laten in geval van nood. Als dat er echter toe zou leiden dat de joodse gemeenschap als geheel in een kwaad daglicht komt te staan, gelden er echter weer andere regels. In die omstandigheden moet ook de gojims uit een noodlottige situatie gered worden. Maar zelfs dan gelden er beperkingen. Het is in zo'n geval bijvoorbeeld een strikte voorwaarde dat de jood zich in ruil voor zijn diensten laat betalen door de niet-jood die hij heeft gered. Anders zou immers de schijn kunnen ontstaan dat de jood het allemaal uit liefdadigheid voor de niet-jood heeft gedaan en dat is niet de bedoeling, want liefdadigheid ten opzichte van niet-joden kent de Talmoed niet.

Het komt er op neer dat joden volgens de Talmoed alleen andere joden mogen redden en dat de rest kan stikken.
Zo wordt in de rechtspraak volgens de Talmoed verondersteld dat een niet-jood altijd zal liegen als hem een directe vraag wordt gesteld. Een getuigenis van een niet-jood is voor de joodse rechtspraak dan ook niets waard. Alleen als een joodse getuige iets verklaart over een uitspraak, die door een niet-jood terloops is gedaan, kent dat een zekere geldigheid.
De regels van de Talmoed zouden bijvoorbeeld binnen het Israëlische leger in veel opzichten zwaarder wegen dan de wereldse wetgeving.

Om dit te illustreren heeft Yitzhak (correspondent van een joodse dagblad in Tel Aviv) in zijn boek de correspondentie opgenomen van een Israëlische soldaat met zijn Rabbi. De soldaat vroeg zich in zijn brief af of het voor hem gerechtvaardigd was om niet-joodse burgers te vermoorden, zelfs als dat vrouwen of kinderen betrof. Uit het antwoord dat de soldaat hierop van zijn Rabbi ontving, bleek dat het voor hem niet alleen toegestaan was om niet-joden te vermoorden, maar dat hij hiertoe zelfs werd aangemoedigd als de gelegenheid zich voor zou doen. Het is in het verleden vele malen gebleken dat Israëlische leger dit soort adviezen niet naast zich neer legt. Naast het Israëlische leger zouden volgens Yitzhak ook veel joodse militante bewegingen, sterk onder invloed staan van de Talmoed wetgeving en dus racistische gevoelens kennen ten opzichte van de niet joodse wereld

Ieder respect van joden jegens andere religies is volgens de Talmoed ten stelligste verboden. Dat gaat zelfs zo ver dat een jood volgens de Talmoed verplicht is om 'de moeders van de doden' te vervloeken, als hij een niet-joodse begraafplaats passeert. Op christenen en moslims heeft de Talmoed het in het bijzonder voorzien, al is het in het licht van de huidige situatie in het Midden Oosten merkwaardig dat de Talmoed over het algemeen milder oordeelt over moslims dan over christenen. Voor de klassieke joodse wetgeving is het christelijke geloof bijvoorbeeld zonder meer een vorm van verafgoding, terwijl dat over de Islam niet direct zo gesteld wordt. Het verschil dat de Talmoed maakt tussen christenen en moslims blijkt ook uit de joodse spijswetten. Als een fles koosjere wijn eenmaal door een christen is aangeraakt, moet deze zonder meer worden weg gegooid. Als dezelfde fles echter door een moslim is betast, mag de wijn ook niet meer gedronken worden, maar in ieder geval nog wel verkocht.

Over de Jezus heeft de Talmoed een veel radicalere visie dan over Mohammed. Over de profeet Jezus staat hier geschreven dat 'hij in de hel voor straf in kokende uitwerpselen moet worden gedompeld'. De profeet Mohammed komt er daarentegen in de Talmoed slechts van af als een gek, een Meshugga. Dat laatste is ook niet echt positief, maar het is toch aanmerkelijk milder dan het oordeel dat de Jezus krijgt toebedeeld.

En dit is het levensverhaal over Jezus in de Talmoed:
Een kind groeit op bij zijn alleenstaande moeder. Haar ex-man, een voorname heer, heeft hij nooit gekend. Van zijn vader, de buurman, weet hij alleen het hoognodige: een schurk. Had zijn moeder hem maar nooit ontmoet, denkt hij vaak. Maar de buurman verkrachtte zijn moeder, waarop haar liefhebbende echtgenoot de voordeur voorgoed achter zich dichttrok.
De bastaard groeit op voor galg en rad. Hij is gevat, ja zelfs opvallend wijs voor zijn leeftijd, maar toont geen respect voor zijn omgeving. Het is zo'n kind dat veel wil bereiken, maar er niets voor over heeft. Hij steelt een heilig voorwerp, dat hem bovennatuurlijke krachten verleent. Het levert hem zowaar een schare volgelingen op, die hem door dik en dun steunen - ook als hij, tegen het eind van zijn leven, zijn magie verliest. Zij verbergen zijn ontzielde lichaam op een geheime plek.

Ik wil jullie nogmaals benadrukken, dat dit een serieuze kwestie is. En dat merendeels van de Isralische mensen dit boek volgt. Hiermee gaan velen mensenlevens verloren. Zie Palestina, zie acties van Sharon.

Stop de Zionisten. Dit is door geen enkel mens goed te praten laat staan goed te keuren.

Ik hoop dat ik de Joodse mensen hier op PB die het geweld in Israel goedkeuren een ander invalshoek heb kunnen laten belichten.

Overigens zal ik natuurlijk kritiek krijgen van de joodse prikkers hier op mijn topic.
Ik zou zeggen 'get used to it', want deze uitspraken/ citaten uit de talmoed die het gevolg zijn van moordpraktijken en genocide, moeten publiekelijk openbaard worden. Dit Moet iedereen weten! Dit moet gestopt worden! Alleen zo zullen we gezamelijk in vrede leven!

Shalom,


Aha eindelijk een jood met zelfkritiek dat zouden er meer moeten zijn.

rja
24-10-02, 22:48
Geplaatst door shalom



Hey komop,

Wees eens volwassen en ga niet zo schelden. Het is gewoon de harde waarheid. En ik begrijp wel dat het hard aankomt mij sommigen onder ons volk. Maar het volgen van dit boek is niet de juiste manier.

Zondig alsjeblieft niet door te schelden. Daar schiet je dus echt niks mee op.
Werkelijk,

Als de dezelfde godslasterlijke dingen geschreven worden over de Koran of de Islam, dan wordt er direct geroepen om de doodstraf.

Maar ik weet wel hoe moslims de democratie intrepreteren, vrijheid van meningsuiting is alleen bedoeld voor moslims.

magden_david
24-10-02, 22:48
tja de eerste moslim met zelfkritiek moet ik nog zien.

shrap
24-10-02, 22:51
Kijk, nu betrek je andere religies er negatief bij, met andere woorden beweer jij dat wat er in de talmoed staat wel mag, omdat er andere omstrede dingen in de bijbel en de koran staan.

Ik doe aan zelfkritiek. Dat jij het onzin vind is jou goedrecht, ik heb alleen liever een inhoudelijk discussie op de topic. Maar aangezien jij jezelf achterlijk wil noemen begrijp ik wel dat je geen enkel bijdrage kan leveren aan de discussie, jah behalve roepen dat het onzin is.

shalom.

see you perhaps in the evening

Ik wil graag met jou een discussie voeren hoor shalom :)
Maar ik zei niet dat wat in de talmoed staat wel gedaan mag worden.
Ik zei dat er in de heilige boeken (duizenden jaren geleden geschreven) van andere religie's ook omstreden dingen staan.

Ik zou bv in de koran wat texten kunnen halen over ongelovigen en jihaad en dat in verband brengen met el qaida en vervolgens zeggen dat 70% van de moslims dus radicaal is, wat onzin is.

En dan omdat er een omstreden texten in de talmoed staan zijn meteen 70% van de Joden radicaal ? :)
waar gaat dat dan over ? :)

Reageer maar op me per e-mail en dan vinden we wel een onderwerp waar we inhoudelijk over kunnen discusseren ;)

magden_david
24-10-02, 22:53
lol jij gelooft echt dat shalom een jood is ?
kom op het is zo doorzichtig als wat.

shrap
24-10-02, 23:00
tja de eerste moslim met zelfkritiek moet ik nog zien.

1-0


lol jij gelooft echt dat shalom een jood is ?

dunno, don't care :)
Ben toch chinees :D

Waiting
24-10-02, 23:02
Geplaatst door shrap


dunno, don't care :)
Ben toch chinees :D

Welkom je bent volgens mij de eerste! :fpetaf:

Shaheed
24-10-02, 23:02
Geplaatst door magden_david
tja de eerste moslim met zelfkritiek moet ik nog zien.

Ik dacht toch echt dat Cc en joesoef moslims waren met zelfkritiek.

Nu mag jij joden aanhalen die zelfkritiek kennen oke , behalve Shalom dan

Waiting
24-10-02, 23:03
Geplaatst door yehiyaayyash
Er zouden meer joden zoals Shalom moeten zijn . Meer mensen zoals die van netureikarta . Helaas is overgrote deel toch vervuld en doordrenkt van de rasistische en koloniaalzionistische denken .

Ben jij nog niet voor altijd gebanned?

joop.r
24-10-02, 23:07
Geplaatst door shalom


Met andere woorden?

Gebruik hierbij ook geweld, en raadpleeg de regels in de talmoed.

Sorry maar ikzelf als jood keur dit niet eens goed, laat staan de slachtoffers/ neutrale mensen.

Dit is iets wat bestreden moet worden, het verzaaid haat over de verschillende religies en is niet acceptabel.

Wat betreft het reactie van Magden. Dit kun je gewoon opzoeken in de 'talmoed' Doe nou alsjeblieft niet alsof je hiervan niks weet.

Shalom

Jij als wijs man kan mij natuurlijk vertellen op welke bladzijde dat staat.
En dat jij jood bent zou best zo kunnen zijn uiteidelijk waren er in WO2 ook joden die als kapo,s voor de moffen werkten mischien is het spreekwoord hier wel van toepassing
ZO ALS DE OUDE ZONGEN PIEPEN DE JONGE

Waiting
24-10-02, 23:12
Geplaatst door joop.r


Shalom

Jij als wijs man kan mij natuurlijk vertellen op welke bladzijde dat staat.
En dat jij jood bent zou best zo kunnen zijn uiteidelijk waren er in WO2 ook joden die als kapo,s voor de moffen werkten mischien is het spreekwoord hier wel van toepassing
ZO ALS DE OUDE ZONGEN PIEPEN DE JONGE

Hij is geen jood, hij weet niks van het jodendom af, hij denkt dat 70% van de joden de talmud kennen.... :rolleyes:

Laat staan dat ie weet wat de talmud is, waar het over gaat....

Couscousje
24-10-02, 23:13
Geplaatst door Shaheed


Ik dacht toch echt dat Cc en joesoef moslims waren met zelfkritiek.

Nu mag jij joden aanhalen die zelfkritiek kennen oke , behalve Shalom dan

Ha!

Nu komt mijn naam je opeens wel van pas!

Cc

Shaheed
24-10-02, 23:15
Geplaatst door Couscousje


Ha!

Nu komt mijn naam je opeens wel van pas!

Cc


Kom kom Cc jij hebt mijn naam ook eens gebruikt.

Couscousje
24-10-02, 23:20
Geplaatst door Shaheed



Kom kom Cc jij hebt mijn naam ook eens gebruikt.

Nooit!

Cc

magden_david
24-10-02, 23:21
Geplaatst door Shaheed


Ik dacht toch echt dat Cc en joesoef moslims waren met zelfkritiek.

Nu mag jij joden aanhalen die zelfkritiek kennen oke , behalve Shalom dan

ik ben er een, heb al meerdere malen kritiek geuit op de ultra orthodoxe joden in israel en wereldwijd.
nu jij.

shrap
24-10-02, 23:23
Welkom je bent volgens mij de eerste!

thnx :)

Ik had eigenlijk (excluding me) wat meer verstandige opmerkingen verwacht hier.

Ik wil die discussie over het zwartmaken van joden wel eens voeren.

Ik ging een keer met een joodse vriend van me een hindoestaanse vriend van me helpen met het installeren van een router PC op zijn studentenflat zodat hij het met anderen kon delen.
4 jongens in totaal, we hebben dus alle kabels voor ze geboord en gespannen.
Een irakeze jongen voor wie we het ook hadden geinstalleerd enzo ging opeens lullen over joden (niet wetende dat mijn vriend een jood was).
Hij vertelde over wat voor beesten ze waren, bla bla we kennen het allemaal wel.
Toen mijn vriend dat hij jood was en toen was die irakees opeens still.
Gelukkig was die irakeze jongen nog wel beschaafd genoeg om alles terug te nemen en zijn excuses aan te biedden.

Volgens mij worden ze gewoon van jongs af aan geleerd om Joden te haten, want zonder dat hij hem kende was hij al een ******jood was en vergast moest worden.




Maar ok, de meeste mensen hier vinden het volgens mij dat het wel moet kunnen omdat het toch maar een jood is :p

wil iemand reageren ?

Waiting
24-10-02, 23:32
Geplaatst door shrap


thnx :)

Ik had eigenlijk (excluding me) wat meer verstandige opmerkingen verwacht hier.

Ik wil die discussie over het zwartmaken van joden wel eens voeren.

Ik ging een keer met een joodse vriend van me een hindoestaanse vriend van me helpen met het installeren van een router PC op zijn studentenflat zodat hij het met anderen kon delen.
4 jongens in totaal, we hebben dus alle kabels voor ze geboord en gespannen.
Een irakeze jongen voor wie we het ook hadden geinstalleerd enzo ging opeens lullen over joden (niet wetende dat mijn vriend een jood was).
Hij vertelde over wat voor beesten ze waren, bla bla we kennen het allemaal wel.
Toen mijn vriend dat hij jood was en toen was die irakees opeens still.
Gelukkig was die irakeze jongen nog wel beschaafd genoeg om alles terug te nemen en zijn excuses aan te biedden.

Volgens mij worden ze gewoon van jongs af aan geleerd om Joden te haten, want zonder dat hij hem kende was hij al een ******jood was en vergast moest worden.




Maar ok, de meeste mensen hier vinden het volgens mij dat het wel moet kunnen omdat het toch maar een jood is :p

wil iemand reageren ?

Je wilt niet weten hoeveel mij dat overkomt...
Ik zit een beetje voor die reden op dit forum, maar het werkt volgens mij een beetje averechts....

Pixelshade
24-10-02, 23:45
Geplaatst door shrap


thnx :)

Ik had eigenlijk (excluding me) wat meer verstandige opmerkingen verwacht hier.

Ik wil die discussie over het zwartmaken van joden wel eens voeren.

Ik ging een keer met een joodse vriend van me een hindoestaanse vriend van me helpen met het installeren van een router PC op zijn studentenflat zodat hij het met anderen kon delen.
4 jongens in totaal, we hebben dus alle kabels voor ze geboord en gespannen.
Een irakeze jongen voor wie we het ook hadden geinstalleerd enzo ging opeens lullen over joden (niet wetende dat mijn vriend een jood was).
Hij vertelde over wat voor beesten ze waren, bla bla we kennen het allemaal wel.
Toen mijn vriend dat hij jood was en toen was die irakees opeens still.
Gelukkig was die irakeze jongen nog wel beschaafd genoeg om alles terug te nemen en zijn excuses aan te biedden.

Volgens mij worden ze gewoon van jongs af aan geleerd om Joden te haten, want zonder dat hij hem kende was hij al een ******jood was en vergast moest worden.




Maar ok, de meeste mensen hier vinden het volgens mij dat het wel moet kunnen omdat het toch maar een jood is :p

wil iemand reageren ?

veel israelische joden zijn ook verderfelijk, ik heb nooit een Nederlandse j00d gekend of gesproken, maar als ik de j00dse nederlander moest meten via de j00dse prikkers hier :maf3:

Shaheed
24-10-02, 23:46
Geplaatst door magden_david


ik ben er een, heb al meerdere malen kritiek geuit op de ultra orthodoxe joden in israel en wereldwijd.
nu jij.

Oke en nu ik, ik heb een gruwelijke hekel aan die zogenaamde islamitische leiders die een land regeren.
In mijn ogen zijn dat ook geen moslims, alle arabische leiders van Marokko tot aan Saoedie Arabie mogen van mij afgeschoten worden.
Ook zogenaamde "huisslaven" moslims zie (ayaan, elian , naima el bezaz enz..) kunnen van mij de pot op.

Oke en nu iemand anders.