PDA

Bekijk Volledige Versie : Vijfentwintig leden van Tsjetsjeens commando in Moskou zijn vrouwen.



Marsipulami
24-10-02, 16:39
Gijzelnemers Moskou schieten een gijzelaar dood

MOSKOU - Het Tsjetsjeens commando dat in een theaterzaal in Moskou honderden mensen gegijzeld houdt heeft vanmiddag één gijzelaar, een vrouw, doodgeschoten. De Tsjetsjenen hebben vanmiddag ook de kinderen van hun ouders gescheiden en ermee gedreigd alle mobiele telefoons af te nemen. Dat is het radiostation Echo te weten gekomen van een van de gegijzelden. De kinderen zijn naar het balkon van het theater gebracht, en de ouders naar de parterre. Niemand mag volgens de gegijzelde nog naar het toilet.

Schattingen over het aantal gijzelaars lopen uiteen van vijfhonderd tot ruim duizend. De gijzelnemers lieten kort na begin van de actie al enkele kinderen en alle moslims gaan. Volgens de politie zijn later op de avond nog eens 150 mensen vrijgelaten.

Ook vanmiddag werden nog vijf gijzelaars vrijgelaten. De gijzelaars, een man, een vrouw en drie kinderen, verlieten het theater kort nadat vier bemiddelaars het gebouw waren binnengegaan. Eerder was al een jongen vrijgelaten die een astma-aanval had gehad. Het leek er aanvankelijk op dat ook de ongeveer 30 buitenlanders (er bevinden zich onder meer Duitsers, Amerikanen, Britten, Canadezen, Oostenrijkers en Nederlanders in het theater) snel zouden vrijgelaten worden, maar na een tweede ontmoeting met de gijzelnemers heeft het Russische parlementslid Iossif Kobzon gezegd dat het commando voorlopig geen gegijzelden meer wil laten gaan.De gijzelnemers zijn verbolgen over het feit dat de diplomaten aan wie de gijzelaars zouden worden overgedragen, te laat bij het theater aankwamen.

Vrouwelijke commando's

Het Tsjetsjeens commando telt vijftig leden en bestaat voor de helft uit vrouwen, aldus de Russische inlichtingendienst volgens het onafhankelijke persbureau Interfax. Volgens het hoofd van de inlichtingendienst, Sergei Ignatenko, noemen de 25 mannen en 25 vrouwen van het commando zichzelf martelaren en zijn ze bereid tot het uiterste te gaan. Ignatenko zei dat te hebben vernomen van een van de leden, die Aboe Said zou heten. Hoe hij die had gesproken, zei Ignatenko niet.

Een speciaal commandocentrum van de Russische overheid stelde vast dat de terroristen telefonisch contact hebben met medestanders in Tsjetsjenië, de Verenigde Arabische Emiraten en Turkije. De voorbije 24 uren zijn herhaaldelijk telefoongesprekken met deze landen onderschept.

Eisen

Het commando heeft de Russische president Vladimir Poetin opgeroepen de oorlog in Tsjetsjenië te stoppen. Een vrijgelaten gijzelaar heeft de petitie op de Russische televisie voorgelezen. ,,Wij vragen u een redelijke beslissing te nemen en de oorlog in Tsjetsjenië te stoppen. De oorlogen zijn genoeg geweest, we willen vrede. Wij staan nu tussen het leven en de dood. U hebt onze levens op uw geweten. Vind een vreedzame oplossing, of er zal te veel bloed vloeien'', las de vrouw voor namens de gijzelnemers.

Ultimatum

De rebellen geven de Russische regering zeven dagen de tijd om zich terug te trekken uit de opstandige deelrepubliek Tsjetsjenië. Het Tsjetsjeense rebellencommando dreigt op haar website www.kavkaz.org het theatergebouw op te blazen als de oorlog in de opstandige republiek niet wordt beëindigd.

Op de website verscheen vannacht het bericht dat de rebellen een politieman hebben doodgeschoten die de ingang van het gebouw naderde.

In een mededeling aan de Britse omroep BBC meldden Tsjetsjenen dat de gijzelnemers explosieven in het theater hebben geplaatst en op hun lichaam dragen. Gisteravond al meldde het persbureau ITAR-Tass dat de gijzelnemers mijnen in het theater legden, mogelijk om een bestorming door leger en politie te bemoeilijken. De rebellen dreigen er ook mee het gebouw op te blazen als de Russische troepen die het theater hebben omsingeld, aanvallen.

ahmedmaskin
24-10-02, 16:45
Vrouwen zijn te kostbaar om te offeren in deze heilige strijd, zij moeten ontzien worden.

Joesoef
24-10-02, 16:47
Geplaatst door ahmedmaskin
Vrouwen zijn te kostbaar om te offeren in deze heilige strijd, zij moeten ontzien worden.


Heilige strijd ?

Marsipulami
24-10-02, 16:51
Geplaatst door ahmedmaskin
Vrouwen zijn te kostbaar om te offeren in deze heilige strijd, zij moeten ontzien worden.

Ik denk dat het eerder een vuile strijd dan een heilige strijd is, die bloedbaden die ondertussen al jaren plaatsvinden in Tsjetsjenië. Ik vraag me af waar de Amerikanen gebleven zijn om het geweld van Poetin tegen de Tsjetsjenen te veroordelen.

Idolater
24-10-02, 16:51
Geplaatst door Joesoef



Heilige strijd ?

Jihad.

Zwarte Schaap
24-10-02, 16:55
Geplaatst door Joesoef



Heilige strijd ?

Hoe zou je de tjeteense strijd anders willen noemen? Drink je glas limonade maar op je gemak, met je verwarming aan in je vredige huisje.

Idolater
24-10-02, 16:58
Geplaatst door Zwarte Schaap


Hoe zou je de tjeteense strijd anders willen noemen? Drink je glas limonade maar op je gemak, met je verwarming aan in je vredige huisje.

In dit geval is het geenJihad omdat die mensen in Moskou bezig zijn. De zgn. Jihad hoort op eigen grondgebied plaats te vinden.

Joesoef
24-10-02, 16:58
Geplaatst door Zwarte Schaap


Hoe zou je de tjeteense strijd anders willen noemen? Drink je glas limonade maar op je gemak, met je verwarming aan in je vredige huisje.


Ik zal even een SMS-je sturen naar de gegijzelden met de mededeling dat het allemaal ok is want het is een heilige strijd .


En voor de rest is het natuurlijk volkomen logisch dat een opera bezoeker wordt gestraft door God met een gijzeling en wie weet ook wel de dood.

Zwarte Schaap
24-10-02, 17:08
Geplaatst door Idolater


In dit geval is het geenJihad omdat die mensen in Moskou bezig zijn. De zgn. Jihad hoort op eigen grondgebied plaats te vinden.

Als je soldaat bent, zet je je leven in het waagschaal. Je leven inzetten is heilig. Ik noem het nergens een jihad.

Zwarte Schaap
24-10-02, 17:10
Geplaatst door Joesoef



Ik zal even een SMS-je sturen naar de gegijzelden met de mededeling dat het allemaal ok is want het is een heilige strijd .


En voor de rest is het natuurlijk volkomen logisch dat een opera bezoeker wordt gestraft door God met een gijzeling en wie weet ook wel de dood.

Iedereen gebruikt zijn eigen terminologie maar het blijft een strijd om leven en dood.

Donna
24-10-02, 17:11
Als je doel is te sterven dan vind ik dat niet heilig. Eerder een beetje sadomasochistisch en egoistisch. Zeker als je daar honderden bezoekers van een musical voor nodig hebt, voor je eigen verknipt religieuze zelfbevrediging.

Joesoef
24-10-02, 17:22
Geplaatst door Zwarte Schaap


Iedereen gebruikt zijn eigen terminologie maar het blijft een strijd om leven en dood.


Op mijn vraag van heilige strijd.


Weet jij niets anders te zeggen dan :


Hoe zou je de tjeteense strijd anders willen noemen? Drink je glas limonade maar op je gemak, met je verwarming aan in je vredige huisje.

Conclusie het Zwarte Schaap is spuit elf.

Zwarte Schaap
24-10-02, 17:45
Geplaatst door Donna
Als je doel is te sterven dan vind ik dat niet heilig. Eerder een beetje sadomasochistisch en egoistisch. Zeker als je daar honderden bezoekers van een musical voor nodig hebt, voor je eigen verknipt religieuze zelfbevrediging.


Volgens mij doen ze het niet voor hun geloof maar voor hun land die plat is gebombardeerd en waar iedereen tot vluchteling is verworden. Terwijl het de rest van de wereld niets kan schelen , immers het zijn toch terroristen.

Zwarte Schaap
24-10-02, 17:48
Geplaatst door Joesoef


Conclusie het Zwarte Schaap is spuit elf.

Elke land en elke leger offert haar soldaten op voor een hogere doel. De een noemt het martelaar, de ander noemt het vrijheidsstrijder weer een ander noemt het terrorist en de ander zegt dat hij voor zijn vaderland is gestorven.

Donna
24-10-02, 17:58
Geplaatst door Zwarte Schaap

Volgens mij doen ze het niet voor hun geloof maar voor hun land die plat is gebombardeerd en waar iedereen tot vluchteling is verworden. Terwijl het de rest van de wereld niets kan schelen , immers het zijn toch terroristen.

Tot 11 september oefende de Amerikaanse regering nog flinke druk op Moskou uit.

Daarna niet meer nee.

Iets met 'oorlog tegen het terrorisme'. Met dank aan OBL, die schijnbaar ook voor de Tjetjenen opkomt.

Als ze het doen voor hun land, dan zijn ze wel stom bezig. Het zijn niet de musicalbezoekers die hen onderderukken, ze kunnen hun explosieven beter bij een Russische legerbasis achterlaten.

JobHopper
24-10-02, 18:07
Geplaatst door ahmedmaskin
Vrouwen zijn te kostbaar om te offeren in deze heilige strijd, zij moeten ontzien worden.

Heilige strijd = onschuldige burgers dreigen te vermoorden ?

WOW....wat een eervolle strijd is dat zeg....

Nu weet ik wel dat als standaard antwoord gaat komen " Ja, maar in Chechen vallen ook burgerslachtoffers..."

Yep...dat is een goede reden..

Woest worden omdat er burger slachtoffers vallen en dan zelf dan maar hetzelfde doen...

Op wat voor dramatisch laag niveau zijn we eigenlijk beland in deze wereld ?

Joesoef
24-10-02, 18:10
Geplaatst door Zwarte Schaap


Elke land en elke leger offert haar soldaten op voor een hogere doel. De een noemt het martelaar, de ander noemt het vrijheidsstrijder weer een ander noemt het terrorist en de ander zegt dat hij voor zijn vaderland is gestorven.


Maar niet elk "leger" neemt vrouwen en kinderen als gijzelaar of maakt ze tot slachtoffer. Alleen "moslims" hebben er een handje van.

BiL@L
24-10-02, 18:16
Alsof iedere aanval van een moslim feilloos aan de boodschap van de islam struikt..

Dus Joesoef,

Je moet de dingen niet zo gedoctrineerd (zwart/wit) bekijken.. Natuurlijk is het geen Jihad volgens de regels van de Islam.. Maar het is wel een Jihad waarin alleen de betekenis van strijd zich doet ontgelden..


Vrouwen zijn zoals ahmedmaskin zegt inderdaad vanuit islamitisch oogpunt niet de gebruikelijke personen die fysiek ten strijde gaan.. Daar het advies zegt dat zij beter zorg kunnen dragen voor de gewonden ALS zij daartoe in staat zijn i.v.m. andere verplichtingen..


Dat OBL de tjetjenen steunt is een slap excuus, hij heeft immers hulp gehad van zijn huidige vijand nummer 1 in zijn strijd tegen de russen.. maar het zal wel sarcastisch bedoeld zijn..

Zwarte Schaap
24-10-02, 18:22
Geplaatst door Joesoef



Maar niet elk "leger" neemt vrouwen en kinderen als gijzelaar of maakt ze tot slachtoffer. Alleen "moslims" hebben er een handje van.

Haal die balk maar uit je oog, de eerste die in een oorlog lijden zijn kinderen en vrouwen. Tsjetenen doen dit natuurlijk omdat ze bloeddorstige moslims zijn, dat het daden uit wanhoop zijn zie je leiver niet. Vraag aan sharon, poetin en bush wat ze doen om de kinderen en vrouwen te ontzien.

Joesoef
24-10-02, 18:28
Geplaatst door Zwarte Schaap


Haal die balk maar uit je oog, de eerste die in een oorlog lijden zijn kinderen en vrouwen. Tsjetenen doen dit natuurlijk omdat ze bloeddorstige moslims zijn, dat het daden uit wanhoop zijn zie je leiver niet. Vraag aan sharon, poetin en bush wat ze doen om de kinderen en vrouwen te ontzien.


Mooi,


Oog om oog tand om tand.

Ik ga nu ff naar buiten met mijn honkbalknuppel en het eerste Marokkaantje op scooter dat ik tegen kom sla ik rechtstreeks de 7e hemel in. Vanaf gisteren avond al zit er mij namelijk iets dwars.

Zwarte Schaap
24-10-02, 18:40
Geplaatst door Joesoef



Mooi,


Oog om oog tand om tand.

Ik ga nu ff naar buiten met mijn honkbalknuppel en het eerste Marokkaantje op scooter dat ik tegen kom sla ik rechtstreeks de 7e hemel in. Vanaf gisteren avond al zit er mij namelijk iets dwars.

Wat ben je eigenlijk een kinderachtige figuur zeg. Durf je jezelf te vergelijken met een tsjetjeen? Is jouw leven zo erg als die van een tsjetjeen?

En waarom sla je dan ook niet meteen een nederlander, immers die was ook dader? Ach gossie je veraadt je zielige vooroordeel.

Zwarte Schaap
24-10-02, 18:43
Geplaatst door Donna


Tot 11 september oefende de Amerikaanse regering nog flinke druk op Moskou uit.

Daarna niet meer nee.

Iets met 'oorlog tegen het terrorisme'. Met dank aan OBL, die schijnbaar ook voor de Tjetjenen opkomt.

Als ze het doen voor hun land, dan zijn ze wel stom bezig. Het zijn niet de musicalbezoekers die hen onderderukken, ze kunnen hun explosieven beter bij een Russische legerbasis achterlaten.

Nog even en ze blazen zich wel op zoals de palestijnen dat doen. Voor sommigen toont het de bloeddorstigheid aan en voor sommigen toont het de juist wanhoop aan waarin ze verkeren.

Joesoef
24-10-02, 18:52
Geplaatst door Zwarte Schaap


Wat ben je eigenlijk een kinderachtige figuur zeg. Durf je jezelf te vergelijken met een tsjetjeen? Is jouw leven zo erg als die van een tsjetjeen?

Dus als iemand het slecht heeft mag hij een ander die onschuldig is wat aan doen?




Geplaatst door Zwarte Schaap

En waarom sla je dan ook niet meteen een nederlander, immers die was ook dader? Ach gossie je veraadt je zielige vooroordeel.

Het is JOUW redenatie, niet die van mij.

Zwarte Schaap
24-10-02, 19:09
Geplaatst door Joesoef


Het is JOUW redenatie, niet die van mij.

Kopieer mijn redenering maar en leg uit waar het overeen komt met jouw onzin.

Dx_
24-10-02, 22:35
Donna: Tot 11 september oefende de Amerikaanse regering nog flinke druk op Moskou uit.

Bullshit Donna, dat weet je net zo goed als ik. De situatie van de Tsjetsjenen kon en kan de Amerikanen geen ene donder schelen.
Amerika handelt altijd uit eigenbelang en zal dat altijd doen.

Ik hoorde vanmiddag een reportage op radio 1 en men liet de telefoongesprekken horen van gegijzelden met radio en tv stations. De gegijzelden die aan het woord kwamen brachten meer begrip op voor deze actie van de Tsjetsjenen en hun wanhoop dan jullie nu doen hier op het PB.

Ik denk dat dit ook komt omdat zij beter op de hoogte zijn van de waarheden over de gruwelijkheden die het russische leger daar aanricht.

Hoeveel van jullie verdiepte zich hiervoor meer in de Tsjetsjeense zaak ? En hoeveel van jullie hebben de gruwelijkheden van het russische die op band zijn vastgelegd gezien ?

Onschuldige slachtoffers mogen niet vallen, helemaal niet omdat zij slachtoffer zijn van de russische politiek. Maar deze onschuldige slachtoffers van deze politiek vallen niet vandaag of morgen voor het eerst. Er zijn al vele onschuldig slachtoffers onder de Tsjetsjenen gevallen zonder dat hier schande over werd gesproken.Vanaf Stalin tot nu......

Men dient de russische politieke koers verantwoordelijk te stellen niet burgers. Of het nou russen of moslims zijn.


Maar dit gebeurt niet.
In tegendeel, zelfs onze koningin was bereid de oorlogsmisdadiger Poetin een officieel bezoek te brengen en uit te nodigen naar Nederland. Waarom wordt hier geen schande over gesproken ? Omdat we in een hypocriete wereld leven.

mulan
24-10-02, 22:40
Vijfentwintig leden van Tsjetsjeens commando in Moskou zijn vrouwen.



:schok:

Zwarte Schaap
25-10-02, 01:59
Geplaatst door mulan
Vijfentwintig leden van Tsjetsjeens commando in Moskou zijn vrouwen.



:schok:

Kun je nagaan hoe wanhopig ze wel niet zijn !

jesper
25-10-02, 08:45
Als iedereen die wanhopig is om welke reden dan ook, onschuldige burgers gaat gijzelen of vermoorden, staat ons nog wel iets te wachten
Kwaad met nog groter kwaad bestrijden heeft niets met wanhoop, maar alles met haatgevoelens te maken, die een zeer slecht raadgever is
Het is en blijven nog steeds onschuldige mensen in die schouwburg, er zijn zelfs nog kinderen binnen
Onschuldige mensen gijzelen en vermoorden heeft niets met strijd te maken en zal hun zaak zeker niet vooruit helpen
Ik begin trouwens de indruk te krijgen dat de moslims hun uiterste best doen om de wereld een beeld voor te houden van een troep ongeregelde terroristen die te pas en te onpas in naam van Allah onschuldige mensen vermoorden
Er zullen op deze wijze meer en meer mensen een wrange smaak in de mond krijgen als het woord moslim valt
Moslim = terrorisme = onschuldigen, doden = bloed = geweld = religieuze haat = Islam
Over de vredelievende moslims niets natuurlijk, die worden door hun gewelddadige broeders de hoek in gedrumd en zullen mee de gevolgen dragen van hun gewelddadig gedrag
Dus beste moslims, bedank jullie broeders in de gewelddadigheid maar, er zijn er trouwens voldoende op dit forum die deze (strijd?) goedkeuren en begrijpen. :fpotver:

jaja
25-10-02, 12:53
Geplaatst door Zwarte Schaap


Hoe zou je de tjeteense strijd anders willen noemen? Drink je glas limonade maar op je gemak, met je verwarming aan in je vredige huisje. weinig "heiligs" aan te ontdekken, van beide kanten!

Mara
25-10-02, 13:23
Geplaatst door Marsipulami


Ik denk dat het eerder een vuile strijd dan een heilige strijd is, die bloedbaden die ondertussen al jaren plaatsvinden in Tsjetsjenië. Ik vraag me af waar de Amerikanen gebleven zijn om het geweld van Poetin tegen de Tsjetsjenen te veroordelen.

:duim: :duim: Inderdaad vraag ik me ook al jaaaaren af.

observer
25-10-02, 13:55
lees net in het AD een stukje over de leider van dit stel, niet echt een vrijheidsstrijder meer een ouderwetse bandiet

verdient o.a. zijn brood met kidnapping zo heeft hij eens wet medewerkers van een westerse telefoon maatshappij gekidnapt bedrijf wilde het losgeld van $10 miljone zelfs betalen aleen "arabische vrienden" boden meer dus hakte hij de hoodfen van de uitgehongerde en gemartelde gijzelaars eraf

jaja
25-10-02, 14:19
Geplaatst door Zwarte Schaap


Haal die balk maar uit je oog, de eerste die in een oorlog lijden zijn kinderen en vrouwen. Tsjetenen doen dit natuurlijk omdat ze bloeddorstige moslims zijn, dat het daden uit wanhoop zijn zie je leiver niet. Vraag aan sharon, poetin en bush wat ze doen om de kinderen en vrouwen te ontzien.
en wanhoop praat alles recht. Als ik wanhopig ben mag alles. Aanvallen op burgers zijn fout. Gijzelen van burgers is fout. Als je mijn steun voor jouw zaak wilt hebben, als je de steun van het westen voor jouw zaak wilt hebben, als je de steun van de gewone russen voor jouw zaak wil hebben, moet je het zo niet doen. Ik denk niet dat deze actie de oorlog in Tjetjenie zal beeindigen, ik denk ook niet dat deze actie hem "netter" of "schoner" zal maken. Eerder het tegenovergestelde.

Terzijde:
Sharon doet meer om vrouwen en kinderen te ontzien dan de daders van zelfmoordaanslagen - voor de xste keer. Zelfs Palestijnse strijders zeggen dat. De VS hebben in Afghanistan niet volgens Israelische principes gevochten, maar hebben meer op hun luchtmacht vertrouwd. De kans dat daarbij meer non-combatanten sneuvelen is groter. Maar ook zij hebben weldegelijk geprobeerd militaire doelen te raken. Nogmaals zelfmoordcommandos, hier tsjetjeense doen dat hier dus niet. Die gaan doelbewust achter non-combatanten aan.
Ja, dat is een verschil, een groot verschil.
(Poetin noem ik hier niet, omdat ik dat niet 100% vertrouw. Het russische leger zit achter de combatanten aan, maar of ze niet ook bewust non-combatanten aanvallen, ben ik niet zeker van... ja zelfs ik verdenk ze er van dat ze het doen. Is voor 11 septemebr ook herhaaldelijk door het westen veroordeeld en zorgde mede voor een verkoeling in de relatie tussen VS en Rusland, maar 11 september heeft Bush erg "beperkt" laten worden. De vijand van mijn vijand (moslim fundamentalisten ala OBL) zijn mijn vrienden.)

Gaazi
25-10-02, 15:48
Mooie actie! Toen o.a Grozny helemaal platgebombardeerd werd, deed niemand wat. Maar o jee, als er 45 moedige, Tsjetsjeense mannen en vrouwen de wapenen opnemen om het bloedvergieten in hun land tegen te gaan, dan is iedereen laaiend en zijn de EU en de VS snel in het veroordelen van deze ´afgrijselijke´ daad en mans genoeg om deze helden te betitelen als ´ terroristen´. De Tsjetsjeense burgers hebben genoeg klappen te verduren gehad. Het wordt tijd dat de Russen nu gaan voelen.

jaja
25-10-02, 15:57
Geplaatst door Gaazi
Mooie actie! Toen o.a Grozny helemaal platgebombardeerd werd, deed niemand wat. Maar o jee, als er 45 moedige, Tsjetsjeense mannen en vrouwen de wapenen opnemen om het bloedvergieten in hun land tegen te gaan, dan is iedereen laaiend en zijn de EU en de VS snel in het veroordelen van deze ´afgrijselijke´ daad en mans genoeg om deze helden te betitelen als ´ terroristen´. De Tsjetsjeense burgers hebben genoeg klappen te verduren gehad. Het wordt tijd dat de Russen nu gaan voelen. niet dat het één tsjetsjeen het leven redt ... Het gaat eerder veel tsjetsjenen het leven kosten, niet in Moskou, maar in Tsjetsjenië.

Al Sawt
25-10-02, 16:28
Geplaatst door Donna


Tot 11 september oefende de Amerikaanse regering nog flinke druk op Moskou uit.

Daarna niet meer nee.

Iets met 'oorlog tegen het terrorisme'. Met dank aan OBL, die schijnbaar ook voor de Tjetjenen opkomt.

Als ze het doen voor hun land, dan zijn ze wel stom bezig. Het zijn niet de musicalbezoekers die hen onderderukken, ze kunnen hun explosieven beter bij een Russische legerbasis achterlaten.

VS heeft ook andere reden om niet met Ruslands oorlog, in de opstandige deelrepubliek te bemoeien.

Namelijk dat de VS alles gelegen is, om Rusland niet voor de voeten te lopen, met oog op de exploritatie van de olievelden in Centraal Azie en Kaukaskus.

Daarbij komt, dat elke strijd om de onafhankelijkheid
met Osama ben Laden gelinkt wordt.

Trouwens het zo me niet verbazen, dat de Tsjetsjenen explosieven van een Russische basis gekocht hebben.

Al Sawt
25-10-02, 16:35
Geplaatst door JobHopper

Op wat voor dramatisch laag niveau zijn we eigenlijk beland in deze wereld ?

Goeie vraag!
De ene partij mag ongestoord haar gang gaan met slachtingen in bevolkingsgebieden onder de mom van de strijd tegen terrorisme, zonder vorm van Internationale interventie op diplomatieke gebied, maar als de tegen partij TERECHT terug slaat, door een bus in in de lucht te laten vliegen, dan komt de wereld in actie.

Al Sawt
25-10-02, 16:37
Geplaatst door Joesoef



Maar niet elk "leger" neemt vrouwen en kinderen als gijzelaar of maakt ze tot slachtoffer. Alleen "moslims" hebben er een handje van.

Je vergeet dat Israel 4miljoenen Palestijnen in gijzeling houdt, door gebieden af te sluiten.

Alleen "joden" kunnen het zo smerig discreet spelen, door de gijzeling van burgers voor de wereld te verbergen.

Al Sawt
25-10-02, 17:01
Geplaatst door jesper
Als iedereen die wanhopig is om welke reden dan ook, onschuldige burgers gaat gijzelen of vermoorden, staat ons nog wel iets te wachten
Kwaad met nog groter kwaad bestrijden heeft niets met wanhoop, maar alles met haatgevoelens te maken, die een zeer slecht raadgever is
Mag ik vragen, waarom men vroeger ten oorlog trok, tegen Nazi-Duitsland?


Geplaatst door jesper
Het is en blijven nog steeds onschuldige mensen in die schouwburg, er zijn zelfs nog kinderen binnen
Onschuldige mensen gijzelen en vermoorden heeft niets met strijd te maken en zal hun zaak zeker niet vooruit helpen
Ik begin trouwens de indruk te krijgen dat de moslims hun uiterste best doen om de wereld een beeld voor te houden van een troep ongeregelde terroristen die te pas en te onpas in naam van Allah onschuldige mensen vermoorden
Wil je suggeren, dat wij moslims graag vrouwen en kinderen gijzelen? Als jouw land in puin geschoten is, en je hebt je hele familie verloren dan wil je wraak nemen op je vijand.
En aangezien je radeloos bent, ga je kracht zoeken in de religie hoe seculier je ook mag zijn in een materialistische tijden.


Geplaatst door jesper
Er zullen op deze wijze meer en meer mensen een wrange smaak in de mond krijgen als het woord moslim valt
Bij mensen die niet beter weten, ja. Die kijken alleen oppervlakkig naar een gebeurtenis en kennen de ware aard van een conflict niet. Maar ik vraag me af, waarom men bijvoorbeeldt geen wrange smaak nahoudt over de woord Christen, als men de barbaarse geschiedenis van Europa gaan bekijken.

Geplaatst door jesper
Moslim = terrorisme = onschuldigen, doden = bloed = geweld = religieuze haat = Islam
Christen=volkerenmoord= massa`s onschuldigen doden=bloedbaden=genocide=religieuze gebod=Christendom


Geplaatst door jesper
Over de vredelievende moslims niets natuurlijk, die worden door hun gewelddadige broeders de hoek in gedrumd en zullen mee de gevolgen dragen van hun gewelddadig gedrag
Dus beste moslims, bedank jullie broeders in de gewelddadigheid maar, er zijn er trouwens voldoende op dit forum die deze (strijd?) goedkeuren en begrijpen. :fpotver: Waarom moet ik de gevolgen ondervinden?
Waarom moeten 1miljaard mensen de gevolgen ondervinden van een actie die door enkelingen gepleegd is?

Misschien komt het door de ziekte waar jij en andere aan lijden, mensen collectief aanspreken op hun gedrag. Een soort erfenis van de anti-Semietisme

jaja
25-10-02, 17:42
Geplaatst door Al Sawt


VS heeft ook andere reden om niet met Ruslands oorlog, in de opstandige deelrepubliek te bemoeien.

Namelijk dat de VS alles gelegen is, om Rusland niet voor de voeten te lopen, met oog op de exploritatie van de olievelden in Centraal Azie en Kaukaskus.

Daarbij komt, dat elke strijd om de onafhankelijkheid
met Osama ben Laden gelinkt wordt.

Trouwens het zo me niet verbazen, dat de Tsjetsjenen explosieven van een Russische basis gekocht hebben. juist daarom liggen de VS en Rusland met elkaar in de clinch. Rusland wil in Georgië aan de slag, maar dat land hoort nu onder paraplu van de VS. Daardoor krijg je nu die moeilijke verhalen over die vallei in Georgië, tegen Tsjetsjenië aan.
Overigens streden er Tsjetsjenen bij de Taliban en al-Qaida ... sommige zijn opgepakt. Vervolgens hebben Tsjetsjeense groeperingen luidt verkondigd dat Afghanistan strijders in hun gelederen meevechten. De link lijkt me dus niet zo onwaarschijnlijk.

Dat laatste klopt. Daar heerst een variant van kapitalisme die .......

jaja
25-10-02, 17:43
Geplaatst door Al Sawt


Je vergeet dat Israel 4miljoenen Palestijnen in gijzeling houdt, door gebieden af te sluiten.

Alleen "joden" kunnen het zo smerig discreet spelen, door de gijzeling van burgers voor de wereld te verbergen. ik denk dat je zelf de verschillen tussen het theater en de Westbank kunt opsommen.

silk
25-10-02, 18:34
Geplaatst door Gaazi
Mooie actie! Toen o.a Grozny helemaal platgebombardeerd werd, deed niemand wat. Maar o jee, als er 45 moedige, Tsjetsjeense mannen en vrouwen de wapenen opnemen om het bloedvergieten in hun land tegen te gaan, dan is iedereen laaiend en zijn de EU en de VS snel in het veroordelen van deze ´afgrijselijke´ daad en mans genoeg om deze helden te betitelen als ´ terroristen´. De Tsjetsjeense burgers hebben genoeg klappen te verduren gehad. Het wordt tijd dat de Russen nu gaan voelen.
Jij stond ook niet eerste in de rij als men het verstand uitdeelde.
Indien deze misdadigers al die onschuldigen doden ziet het er helemaal slecht uit voor de tsetsjenen.
En wat noem jij een mooie actie, het gijzelen van zovele onschuldigen waronder nog vele kinderen.
Ik hoop dat jij snel onder de aarde ligt dan, jou sdoort is tuig van de richel.