PDA

Bekijk Volledige Versie : K*t Marokkanen..



BiL@L
24-10-02, 18:36
Het is vreemd dat MTV ervoor kiest het nummer deze week zestig keer te laten zien. Het lijkt alsof MTV de Marokkaanse jeugd boven de Nederlandse jeugd stelt. Niet dat het andersom zou moeten zijn natuurlijk, maar als een Nederlander een liedje met zulke vooroordelen over Marokkanen zou maken, zou het nooit uitgezonden worden.

Een tekst als:

"'Kut Marokkanen??!'

"Ze willen ons zwart maken, als ze over ons praten
we hebben ze niks gedaan en toch willen ze ons haten"


Dit zijn de eerste twee regels en tevens onderdeel van het refrein van de nieuwe superclip op MTV. "Kut Marokkanen van de rapper Raymtzer.


Het is blijkbaar de bedoeling van dit liedje de verhoudingen tussen de Allochtone medelander, van Marokkaanse afkomst, en de Nederlanders te verbeteren. Natuurlijk heeft de heer Raymtzer het beste met ons, Nederlanders, voor. Maar maak dan niet zo'n tekst man!

Voorbeeldje, laatste zin en tevens moraal van het nummer dat ongetwijfeld (gezien de media die een excuus Marokkaan altijd wel weten te herkennen) de hitlijsten zal bestormen

"Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren".

En dan begin je natuurlijk met een tekst als "ZE willen ons zwart maken... ZE willen ons haten".

Wie is dan bezig mensen over één kam te scheren? En met generaliseren?

Ik zal niet verder uitweiden over de songtekst. Quoten als "shit is magisch" of "mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren" behoeven geen verdere uitleg. Wat mij betreft zou dit liedje verbannen moeten worden, niet dat ik niet tegen een kritisch geluid naar Nederlanders kan maar wal als de kritiek onterecht is. Raymtzer heeft gelijk, natuurlijk hoor je steeds meer negatieve klanken over, vooral, Marokkaanse jongeren maar om dan te stellen dat alle Nederlanders zich daarmee bezig houden gaat me te ver. En de Nederlanders die zich daarmee wel bezig houden zullen daar misschien ook wel een reden voor hebben.

Het percentage criminelen onder Marokkaanse jeugd is gewoon veel hoger dan dat van de Nederlandse, Turkse of Surinaamse jeugd. Dit is gewoon een feit wat gestaafd wordt door de statistieken. Uiteraard wordt dit vaak uitvergroot in de media en zijn er mensen die alles wat in de krant staat klakkeloos aannemen. Het onderwerp op zich is dus wel goed voor een nummer als dat van Raymtzer. Maar hij had het toch wel wat subtieler aan mogen pakken. Zo'n lied als dit heeft waarschijnlijk alleen maar een averechtse werking op die jongeren die ook klakkeloos geloven wat er over hun bevolkingsgroep in de kranten verschijnt. Zie de inleiding van deze column.......

Dr. E

Ben het wel met deze man 'eens'..

Elie Hobeika
24-10-02, 20:02
Geplaatst door BiL@L


Ben het wel met deze man 'eens'..


Nou gefeliciteerd dan, enige minpunt is die clip boodschap kwam niet goed over.

mulan
24-10-02, 21:56
Het begrip begint een eigen leven te leiden. Raymzter die in het nummer *** Marokkanen, de tolerantie van sommige Nederlanders aan de kaak stelt, neemt tegelijkertijd Rob Oudkerk die de term ‘introduceerde’ veel te serieus. Zie het bewijs een maal per dag op MTV. Nu hoor ik het begrip TUK- Marokkanen ( zoals ik de heer Haselhoef al vaker heb horen zeggen), uit de mond van Marga van Praag en Philip Freriks komen (maar dan het eerste stuk in omgekeerde volgorde.) Dat op zichzelf is om je te bescheuren. Je had die Marga van Praag versuft de camera in moeten zien kijken, geweldig!!!

Zijn sommige Nederlanders nu beledigt bij het horen van het nummer van Raymzter?? Dit kan een veelgedachte vraag zijn. De eerste regel van het refrein maakt korte metten met de tolerantie die de journalistiek altijd dacht te zien of wilde zien in menig Hollandse gezichten. ‘je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren’. Ook krijgt de journalistiek ervan langs. ‘Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten.’

Toch blijkt een hoogtepunt voor sommigen voor anderen een dieptepunt te zijn. De Marokkaanse jongeman in Nederland is bijna synoniem geworden aan TUK-Marokkaan. Want ( ik citeer even uit het NOS- journaal) ‘de TUK-Marokkaan is zelf niet aan het woord geweest’ Nou, ik ben benieuwd hoe ze die gaan vinden want een TUK- Marokkaan bestaat niet!!! Je hebt criminele jongeren, je hebt ‘ontspoorde’ jongeren noem maar op, maar vergeet dat stomme begrip TUK-Marokkaan gauw. Die twee aan elkaar geplakte woorden zijn gewoon afkomstig van een politicus die het stoer vond staan om (bewust? ! ?) te schelden tijdens een of andere borrel met Cohen, niet meer en niet minder.

Wat kan ik overdrijven…. die Raymzter wilt juist door middel van het nummer de schijnheiligheid en hypocrisie onder mensen omschrijven. Ik begrijp zijn bedoeling ook wel, maar de titel blijft wel erg makkelijk hangen. Zal enerzijds ook ongetwijfeld de bedoeling zijn maar soms ben ik bang dat de Marokkaan een karikatuur van zichzelf wordt. Of is dit al het geval???

De rapper uit Almere heeft het begrip niet de wereld ingeholpen of in stand gehouden. De (Nederlandse) mensen die het gedrag van sommige Marokkaanse jongens beu waren omarmden het begrip dat Oudkerk in zijn onderonsje had genoemd. Kijk dat zijn de jongens waar wij over klagen, vanaf nu noemen we ze TUK- Marokkanen. (wie de schoen past trekke hem aan)

In de journalistiek hoef je nu ook niet moeilijk te doen als je wilt spreken over Marokkanen die zich ‘misdragen’: je noemt de *** Marokkaan en iedereen weet wel hoe laat het is. Wat krijgen we straks? Een integratiebeleid gebaseerd op deze term??? Maakt het wel makkelijk voor Nawijn (en opvolger) om bepaalde groepen te definiëren. Alle *** Marokkanen moeten terug naar Marokko.’ Makkelijk toch?

De voice-over in het NOS- journaal omschreef in de laatste zin van het itempje: ‘het overgrote deel van de Marokkaanse jongeren weigeren zich in de criminele hoek te laten drukken. Hoezo? !! De jongeman maakt een plaatje over zijn frustraties en tadadada: Het overgrote deel van de Marokkaanse jongeren weigert zich in de criminele hoek te laten drukken.

Misschien ben ik het maar, maar is dit niet exact wat constant gebeurd? Dat een persoon zijn gevoelens en sentimenten die onder sommigen (misschien zelfs velen) leven weet te vertalen naar een bepaald medium. Vervolgens volgt er een EXACTE analyse van hoe het er met de Marokkaanse jongeren of gemeenschap voor staat. IK bedoel, je hebt er dat singeltje niet voor nodig om te weten dat het overgrote deel NIET in de criminele hoek gedreven wilt worden. Daar hoef je niet speciaal Marokkaan voor te zijn. Of vind het overgrote deel van de Nederlanders het wel leuk om als Peter K. of Marianne N. aangesproken te worden?

Waarom wordt de ene stereotypering te lijf gegaan door weer het andere te crieeren? WAAROM???? Of is dit een proces dat onvermijdelijk is?

Ook zou ik het NOS-journaal en het RTL-4 nieuws willen vragen wat de exacte nieuwswaarde is van het item. Dat Raymazter een superclip heeft? Dat TUK-Marokkanen niet gehoord worden of dat het overgrote deel van de Marokkaanse jongeren weigeren zich in de criminele hoek te laten drukken? Ik ben benieuwd of ze het weten.


Bron:maghrebmedia.nl

KomMaar
24-10-02, 22:30
Harlem Style is better :vingers:

Zelfkritiek
24-10-02, 22:48
De vermoedelijke daders Khalid L. van Marokkaanse afkomst en de blonde Sylvio R., beiden uit Venlo, konden binnen enkele minuten in de supermarkt van Jan Linders in de boeien worden geslagen. Zij gingen na de mishandeling gewoon boodschappen doen alsof er niks gebeurd was. Het tweetal zal nu doodslag ten laste worden gelegd. Inmiddels hebben zich al twintig getuigen gemeld die verklaren dat vooral de Marokkaan als een idioot tekeer is gegaan.

Shaheed
24-10-02, 22:51
Autochtone nederlandse man vermoorde drie vrouwen.
Uitgegeven: 24 oktober 2002 21:45

GRONINGEN - Voor de rechtbank in Groningen is donderdag levenslange gevangenisstraf geëist tegen de 61-jarige W. van E. (Eijk) uit Harkstede. Officier van justitie T. Wiersma wil dat de man, die ervan wordt verdacht drie prostituees op brute wijze om het leven te hebben gebracht, nooit meer in de maatschappij terugkeert.

Zelfkritiek
24-10-02, 22:53
Geplaatst door Shaheed
Autochtone nederlandse man vermoorde drie vrouwen.
Uitgegeven: 24 oktober 2002 21:45

GRONINGEN - Voor de rechtbank in Groningen is donderdag levenslange gevangenisstraf geëist tegen de 61-jarige W. van E. (Eijk) uit Harkstede. Officier van justitie T. Wiersma wil dat de man, die ervan wordt verdacht drie prostituees op brute wijze om het leven te hebben gebracht, nooit meer in de maatschappij terugkeert.


Eer je deze man? Prostitutie is toch verboden binnen de moslim cultuur? In sommige landen worden vrouwen gestenigd die ongehuwd zijn en toch gemeenschap hebben met mannen. Laat staan voor geld!

KomMaar
24-10-02, 22:54
Geplaatst door Zelfkritiek
De vermoedelijke daders Khalid L. van Marokkaanse afkomst en de blonde Sylvio R., beiden uit Venlo, konden binnen enkele minuten in de supermarkt van Jan Linders in de boeien worden geslagen. Zij gingen na de mishandeling gewoon boodschappen doen alsof er niks gebeurd was. Het tweetal zal nu doodslag ten laste worden gelegd. Inmiddels hebben zich al twintig getuigen gemeld die verklaren dat vooral de Marokkaan als een idioot tekeer is gegaan.



....jah en die kutkaasjes grepen niet in, wat een trieste zielige houding hebben die kutkaasjes. Schijten alle kleuren om een verdachte aan te houden, nee ze wachten op de politie wanneer die arriveert.

Shaheed
24-10-02, 22:57
Geplaatst door Zelfkritiek



Eer je deze man? Prostitutie is toch verboden binnen de moslim cultuur? In sommige landen worden vrouwen gestenigd die ongehuwd zijn en toch gemeenschap hebben met mannen. Laat staan voor geld!

Ik eer deze man helamaal niet, ik laat alleen maar zien dat ook jij zefkritiek moet kunnen incasseren.

Zelfkritiek
24-10-02, 22:58
Geplaatst door KomMaar




....jah en die kutkaasjes grepen niet in, wat een trieste zielige houding hebben die kutkaasjes. Schijten alle kleuren om een verdachte aan te houden, nee ze wachten op de politie wanneer die arriveert.


Tja... In dit land zijn we nu eenmaal gewend aan het feit dat we in een rechtsstaat leven. We laten het veroordelen van criminelen over aan de politie en justitie. Dus als de daders doodleuk lekker gaan shoppen in de supermarkt, dan bel je de politie zodat zij de daders kunnen oppakken.

KomMaar
24-10-02, 23:10
Geplaatst door Zelfkritiek



Tja... In dit land zijn we nu eenmaal gewend aan het feit dat we in een rechtsstaat leven. We laten het veroordelen van criminelen over aan de politie en justitie. Dus als de daders doodleuk lekker gaan shoppen in de supermarkt, dan bel je de politie zodat zij de daders kunnen oppakken.


De verdachten hadden net zo goed de benen kunnen nemen.
Kaasjes keken gewoon toe hoe een persoon dood getrapt werd zonder in te grijpen.

Die brede bouwvakker gezien die niet durfde er iets van te zeggen, totdat de straat volliep met camera's had ie wel wat te rappen tegen de media. Sukkels !!

Zelfkritiek
24-10-02, 23:13
Geplaatst door KomMaar



De verdachten hadden net zo goed de benen kunnen nemen.
Kaasjes keken gewoon toe hoe een persoon dood getrapt werd zonder in te grijpen.

Die brede bouwvakker gezien die niet durfde er iets van te zeggen, totdat de straat volliep met camera's had ie wel wat te rappen tegen de media. Sukkels !!


Ok, je hebt gelijk. De dood van deze jongen is de schuld van de omstanders. Het is natuurlijk allemaal altijd de schuld van de autochtonen...

KomMaar
25-10-02, 00:10
Geplaatst door Zelfkritiek



Ok, je hebt gelijk. De dood van deze jongen is de schuld van de omstanders. Het is natuurlijk allemaal altijd de schuld van de autochtonen...

De omstanders hadden hem kunnen redden van de dood, Hollanders redden liever hun eigen hachje..

Marsipulami
25-10-02, 00:22
Geplaatst door BiL@L


Ben het wel met deze man 'eens'..

Ik niet hoor. Ik vind het liedje ontzettend braaf. En wat die generaliserende 'ze' betreft. Racisme en vooroordelen kan je niet afleiden uit al dan niet genuanceerde zinsconstructies. Het is een basisinstelling. Welbespraakte mensen zullen zich wel politiek correct kunnen uitdrukken en de nodige nuanceringen aanbrengen in hun taalgebruik. Doch dat zegt heel weinig over de manier waarop ze werkelijk tegen mensen met andere roots aankijken. Ik persoonlijk kan beter opschieten met eerlijke racisten dan met hypocriete toleranten.

Zelfkritiek
25-10-02, 06:58
Geplaatst door KomMaar


De omstanders hadden hem kunnen redden van de dood, Hollanders redden liever hun eigen hachje..


Wat ben jij toch een vreseleijke eikel!
Je redt iemand van de dood, bijvoorbeeld als iemand die niet kan zwemmen in een rivier valt. Of hartmassage toepast wanneer iemand een hartaanval krijgt.
Wat kun je doen wanneer iemand in een flits en zonder reden een klap met een helm voor zijn hoofd krijgt? In ons land is men niet gewend aan dergelijk zinloos en achterlijk geweld...
Maar goed, we zullen er wel aan moeten wennen...

Don
25-10-02, 12:26
Geplaatst door Zelfkritiek



Wat ben jij toch een vreselijke eikel!
Je redt iemand van de dood, bijvoorbeeld als iemand die niet kan zwemmen in een rivier valt. Of hartmassage toepast wanneer iemand een hartaanval krijgt.
Wat kun je doen wanneer iemand in een flits en zonder reden een klap met een helm voor zijn hoofd krijgt? In ons land is men niet gewend aan dergelijk zinloos en achterlijk geweld...
Maar goed, we zullen er wel aan moeten wennen...

Laat maar joh...het heeft helaas totaal geen zin om met die mongolen in discussie te gaan.....

Simon
25-10-02, 12:36
Ja ik zag gisteren die clip voor het eerst. Ik vond het wel grappig en snap het wel dat mensen wel eens wat terug willen zeggen als ze als Marokkaanse bevolkingsgroep zoveel kritiek over zich heen krijgen. Zoals ik ook begrijp dat sommige nederlanders die veel overlast hebben spuugzat van de Marokkaanse jeugd worden. De tekst van de rapper is niet al te genuanceerd maar ja .... het zou mij ook verbaasd hebben als dat wel zo was. Dat zijn die teksten toch nooit ?

Simon

Donna
25-10-02, 12:44
Geplaatst door Zelfkritiek



Wat ben jij toch een vreseleijke eikel!
Je redt iemand van de dood, bijvoorbeeld als iemand die niet kan zwemmen in een rivier valt. Of hartmassage toepast wanneer iemand een hartaanval krijgt.
Wat kun je doen wanneer iemand in een flits en zonder reden een klap met een helm voor zijn hoofd krijgt? In ons land is men niet gewend aan dergelijk zinloos en achterlijk geweld...
Maar goed, we zullen er wel aan moeten wennen...


In ons land zijn we dat helaas wel gewend. Ik heb gisteren een lijst met slachtoffers geplaatst van zinloos geweld. Die is helaas niet compleet, want te kort. Er zijn meer slachtoffers.

Waarom word zelfs een verhaal over de rap van die gozer tot een discussie over die Khalid en zijn blonde vriendje Silvio?

Zinloos geweld kennen we al veel langer in dit land, en echt niet altijd met Marokkaanse daders. Integendeel.

Ik vind mensen die deze tragische moord aangrijpen om hun eigen vooroordelen te bevestigen (waar ik dan voor het gemak ook Kommaar maar even onder schaar, maar ik heb het vooral over onaangepast LPF tuig) pure verkrachters. Nadat die jongen is doodgeschopt gaat iedereen nog effe lekker over hem heen om hun sneue politieke agendaatje te staven.

Khalid schopte die gozer niet dood omdat hij marokkaans is, maar omdat hij net zo onbeschoft en crimineel is als al die andere daders van zinloos geweld. In plaats van je pijlen nu te richten op de marokkaanse gemeenschap (of de 'autiochtonen' die niets doen en laf zijn) kun je je beter afvragen hoe het kan dat MANNEN kennelijk de neiging hebben om hun wil met geweld op te leggen aan anderen.

Stelletje zeikerts.

Ansari
25-10-02, 12:48
Geplaatst door KomMaar



Die brede bouwvakker gezien die niet durfde er iets van te zeggen, totdat de straat volliep met camera's had ie wel wat te rappen tegen de media. Sukkels !!

Die man zag het incident vanaf een steiger. Hij kon er niks aan doen


maar inderdaad die kaasjes op straat deden helemaal niksssss

666
25-10-02, 12:48
Er zijn misschien wel meer nederlanders die ´jullie´ kutmarokanen vinden als dat er marokanen zijn die ´ons´vieze nederlanders vinden.

Jullie kunnen toch niet van de meerderheid van de mensen die op straat komen verwachten dat zij niet bang voor jullie zijn, of zich bedreigd voelen door wat je allemaal van de verziekers te evrduren krijgt. En het zijn er veel hoor.
Door de ´probleemjongeren´en ´ontspoorde jongeren´wordt het voor ´jullie´ verneukt. (Met jullie bedoel ik de marokanen die het niet verzieken)

JE ZIET ALLLEEN DEGENE DIE UT VERNEUKEN VOOR JULLIE

Wat kun je daar aan doen?
Ik weet het niet, jullie weten het ook niet?
Triest is het wel, maar durf wel toe te geven dat dit probleem er is. Er zijn zoveel bevolkingsgroepen in nederland waar je niets of nauwelijks iets van hoort
Crimineel zijn we allemaal wel een beetje en shit heb je in alle kleuren, maar over de turken, antilianen, nederlanders en de rest van de gandg die crimeeel zijn hoor je nix of nauwelijks wat
En daar zit het hem nu net
tussen crimineel gedrag en mensen lastig vallen zit behoorlijk wat verschil.
En dat is hetgenen waar mensen zich aan storen, misschien niet het crimeel gedrag, maar het lastig worden gevallen, of het zich bedreigd voelen door een van jullie ´soortgenoten´.

Voorbeelden lastig vallen:
Met onze ´blonde ********´mogen de verziekers alles volgens hun zelf flikken, terwijl de verziekers wel zelf graag een maagdje hebben als ze gaan trouwen. Zie zwembadaffaires etc.

Respect voor de ouderen is er bijna niet, en als het wel is ziet men het niet, omdat de verziekers duidelijk zichtbaarder zijn dat de marokanenmet goede bedoelingen.

Als men langseen groep marokanen loopt, kan je bijna met 100 % vast stellen dat je wordt aangesproken, terwijl ut zelfde jochie dat in het growpje zit, normaal toch heel aardig doet, maar o wee als hij in een groeppie is, dan moet ie zichzelf tegenover zijn vriendejes bewijzen.....
En daar ligt ook het zwakke punt van hanggroepjongeren (in het algemeen maar vorrnamelijk met de marokaanse jongeren)
Ze moeten zich teveel bewijzen en als ze op hun teentjes worden getrapt, of ze gaan af tegenover hun vrienden, moeten ze represailles toenen)

De Clip ...marokanen weerspoegelt inderdaad de kortzichtige mentaliteit van ´ons´......maar de reden is toch eigenlijk normaal, waarom we zo krotzichtig, nl de probleem marokanen verzieken het echt veels te erg hier, en daar zijn jullie (de goede) helaas de dupe van.

Je zou ut eigenlijk eens om moeten draaien...
Hoe zouden jullie reageren als jullie in marokko woonden en er waren nederlanders geintegreerd en die zaten heel erg veel rootigheid uit te halen......
hoe zouden jullie reageren: Jullie zouden ook alle nl-ers haten...

Er zitten gewoon rotte appels tussen die je het meeste ziet, shit heb je in alle kleuren, maar bij jullie ruik je het nu heel erg.