PDA

Bekijk Volledige Versie : Sluipschutter waarschijnlijk gepakt



magden_david
24-10-02, 22:34
Sluipschutter waarschijnlijk gepakt

Uitgegeven: 24 oktober 2002 19:43
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2002 19:44

WASHINGTON - De Amerikaanse politie is er "redelijk zeker van" dat de donderdag gearresteerde John Allen Muhammad de gevreesde sluipschutter is. Dat meldt de Amerikaanse zender CBS op basis van anonieme bronnen. Muhammad, die eigenlijk Williams zou heten, is volgens CBS een tot de islam bekeerde Amerikaan. Volgens een anonieme bron bij het ministerie van Defensie diende Muhammad tussen 1985 en 1995 in het Amerikaanse leger bij een genie-eenheid. Een specifieke opleiding tot scherpschutter zou hij er evenwel niet hebben genoten. Hij zou wel een Golfoorlog-veteraan zijn.

De BBC meldde dat de FBI aan president Bush heeft laten weten dat de aanhouding van Muhammad zeer waarschijnlijk de langverwachte doorbraak is in het onderzoek. Een politiewoordvoerder wilde donderdag nog niet officieel reageren op de mediaberichten over de identiteit en achtergrond van de twee arrestanten; volgens Amerikaanse media behalve Muhammad ook zijn stiefzoon John Lee Malvo.

Vingerafdruk

Volgens de krant The Baltimore Sun heeft de vermoedelijke sluipschutter de politie zelf op zijn spoor gebracht. In een telefoongesprek zei hij dat de onderzoekers "hem serieus moesten nemen" en "navraag moesten doen bij de mensen in Montgomery". Daarop bekeek de politie recente schietpartijen in Montgomery, in de staat Alabama. De politie ontdekte daarbij dat op 21 september bij een slijterij met dezelfde munitie was geschoten als bij de sluipmoorden. Ook was er op de plek van de schietpartij een stuk papier gevonden met daarop een vingerafdruk van Malvo.

Geweer

ABC News zei op zijn beurt dat in tegenstelling tot eerdere berichten de politie wel degelijk een geweer heeft gevonden in de wagen waarin Muhammad en Malvo zaten toen ze werden gearresteerd.

ZIE OOK:

Pixelshade
24-10-02, 22:42
moslim en een tarot kaart achterlaten met de text "I am God" erop? :jammer:

magden_david
24-10-02, 22:42
ik ben verbaasd dat je dat schokkender vind dan moslim en 13 mensen neerknallen.

mulan
24-10-02, 22:44
Geplaatst door magden_david
ik ben verbaasd dat je dat schokkender vind dan moslim en 13 mensen neerknallen.

Jeetje zeg,wat ben jij achterdochtig :p

magden_david
24-10-02, 22:47
was ook een grapje :)

KomMaar
24-10-02, 22:50
Haat jegens Amerika neemt als maar toe :jammer:

magden_david
24-10-02, 22:52
grappig dat jongetjes die met hakenkruizen flaneren ook reclame maken voor benjebangvoormij.nl

KomMaar
24-10-02, 22:59
Tes een trieste werkelijkheid die Nazi Izrael vertoont ....

Pixelshade
25-10-02, 12:27
Geplaatst door magden_david
ik ben verbaasd dat je dat schokkender vind dan moslim en 13 mensen neerknallen.

je probeert me nog steeds altijd zwart te maken, stomme maagd :jammer:

Couscousje
25-10-02, 16:44
Het zal weer eens niet... Waarom had ik verwaGt dat het dit keer "weer" een moslim zou zijn... Komt Bush heel erg goed uit allemaal... Iets te goed, naar mijn mening...

Cc

Don
25-10-02, 16:50
Geplaatst door Pixelshade
moslim en een tarot kaart achterlaten met de text "I am God" erop? :jammer:

Dat KAN natuurlijk niet!!!

Pixelshade
25-10-02, 17:44
Geplaatst door Don


Dat KAN natuurlijk niet!!!

sterf

Couscousje
25-10-02, 17:59
Geplaatst door Pixelshade


sterf

Droog...

Cc

B_M_W
25-10-02, 18:02
Geplaatst door Couscousje


Droog...

Cc

KURKdroog zelfs :knife_hea