PDA

Bekijk Volledige Versie : Leeuw zonder tanden?



Canaris
25-10-02, 12:40
Het gaat niet zo goed met mij. Ik merk , dat ik sinds goed 2 dagen een beetje de weg kwijt ben. Ik probeer mij zelf steeds weer voortestellen hoe ik had gereageerd bij het zien van de moord op rené.

Uit eigen ervaring weet ik, dat het "ertussen stappen" iets is wat ontzettend veel moed vereist . Ik zelf ben een paar keer in dit soort situaties beland en kan met zekerheid zeggen Moed is geen karaktertrekje, maar een momentopname. De ene keer stapte ik ertussen zonder er een sekonde over na te denken, de andere keer, stond ik aan de grond genageld.

Hoe dan ook. van de rechterlijke macht mogen echter verlangen wel moedig te zijn. Maar wat ik nu heb gelezen , is de doodslag voor ieder moedig mens. Waarom je leven op offeren , wanneer de rechterlijk macht , dat wat jij daar ziet, als lapallie aanziet. Wat wanneer de rechterlijke- macht het doodslaan van een moedig mens met dezelfde tollerantie bestraft als iemand die met 80 KM door een woonerf rijdt?

Hier de uitspraken over de meest geruchtmakende processen

Joes Kloppenburg (26) op 17 augustus 1996 doodgeschopt na een opmerking over een vechtpartij, dader kreeg acht jaar celstraf.

Brit Mark White (25) op 22 december 1996 doodgestoken na klagen over geluidsoverlast, dader krijgt 9 maanden jeugddetentie en een geldboete van 30.000 gulden.

Roelof Otten (24) op 6 juli 1997 doodgeschopt tijdens een avondje stappen, daders kregen drie jaar cel. Een derde dader krijgt 2 jaar jeugddetentie.

Meindert Tjoelker (30) op 13 september 1997 door twee man doodgeschopt nadat hij hen aansprak over het vernielen van een fiets, daders kregen twee en een half jaar. Doodslag wordt niet bewezen geacht.

Brit John Oldham (29) overlijdt nadat hij in een kroeg wordt neegestoken, de dader krijgt zeven jaar cel.

Ferdinand de Vroom op 26 juni 1998 krijgt klap in zijn gezicht bij een woordenwisseling, valt op de grond en raakt in coma. Enige dagen later overlijdt hij. De dader krigt drie jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk.

Theo Oerlenmans (62) wordt in 1998 een bibliotheek zonder enige reden doodgestoken door een verslaafde, dakloze man, de ontoerekeningsvatbare dader krijgt tbs en dwangverpleging.

Nasit Waseen Rana (25) wordt op 13 december 1998 in zijn auto doodgestoken door een agressieve fietser. De dader krijgt zeven jaar cel.

Marianne Roza en Froukje Schuitmaker komen op 10 januari 1999 om het leven na een schietpartij in café Bacchus. De daders kregen 16 jaar cel.

Daniël van Cotthem (17) krijgt op 7 januari 2000 zonder enige aanleiding een klap op zijn slaap en sterft aan de gevolgen ervan. De dader kreeg vier jaar plus tbs met dwangverpleging

Ismael Sidi Abdelghani (23) wordt op 29 september 2000 doodgeschoten. Aanleiding is een ruzie die Ismael wil sussen. Daders zijn nog niet gevonden.

Michael Smits (18), Michale Loo (19) en Diane Kleijen (18) worden met opzet van de weg gereden en rijden tegen een boom op. Ze zijn op slag dood. De dader kreeg 10 jaar celstraf, zijn vriendin 30 maanden.

Stephan Hendriksen (16) wordt op 21 september 2001 doodgestoken nadat hij geprobeerd had een ruzie te sussen. De daders krijgen twee en een jaar jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk.

Jantje Hartogs (20) wordt op 27 mei van dit jaar op straat zonder reden doodgeschoten. De dader wilde zijn frustatie afreageren omdat een vrouw hem afwees. Er is nog geen rechtzaak geweest


Sorrie , maar ik weet echt niet meer wat ik nog moet zeggen. Als ik deze waslijst zo doorlees, kan ik ervan juitgaan , dat deze twee ******LIJDERS in twee jaar weer op straat staan. Dan zijn ze 20 jaar.

Het is niet te geloven

Nederland Quo Vadis

Tomas
25-10-02, 12:48
Ik heb vooral het geval Meindert Tjoelker als erg schokkend ervaren om 1 van de daders na drie jaar alweer op de radio te moeten horen over hoeveel medelijden hij met zichzelf had.

Ik walg nog steeds bij de herinnering aan dat radioprogramma en het feit dat die minderwaardige klootzak weer rondloopt.

Voor de praters en zachte heelmeesters zou ik nog maar eens heel goed naar deze lijst kijken, want voor dat je het weet sta je er zelf tussen.

Als je ingrijpt, wees dan verdomde zeker van je eigen fysieke mogelijkheden tov de situatie.

magden_david
25-10-02, 13:19
ik weet het niet, ben zelf ook een paar keer in situaties terecht gekomen waar ik liever niet inzat, het ene moment denk je niet na en spring je ering het andere ben je volkomen verlamd.
en ik heb een flink aantal jaren vechtsport erop zitten dus klappen ben ik wel gewend. toch reageer je op zo'n moment compleet onvoorspelbaar.

Canaris
25-10-02, 14:07
test

S|nner|nHeaven
25-10-02, 14:09
Welcome to the mess called "Life"...

Cc

Mark
26-10-02, 00:32
Levensgevaarlijke mensen moeten uit de maatschappij worden gehouden. Voorgoed.

Veiligheid van mogelijke slachtoffers gaat voor rehabilitatie.

Al Sawt
27-10-02, 21:13
Zinloos geweld, is een gevolg van de verharding en verloedering van onze maatschappij.

Helaas zal die lijst alleen langer worden, als de regering geen passende straf invoert.

~Panthera~
27-10-02, 21:16
Zijn de daders allemaal MANNEN ?

Goh...waarom verbaasd mij dat nou niks ?? :vlammen:

ikwilje
27-10-02, 22:14
Zijn de daders allemaal MANNEN ?

Drie vrouwen takelden een vierde op gruwelijke wijze toe in haar eigen huis. Ze bonden haar vast, vervolgens hoofdoek in d'r mond en krabben maar in het gezicht..
Waarna ze haar beroofden. Reden was vermoedelijk een verhouding tussen een van hun mannen en haar.

TaakStraf : 150 uur en drie maanden voorwaardelijk

Bron ( goudse courant 25okt)

Een van de verdachten vond het maar gek dat de politie zich ermee bemoeide "In onze cultuur is het heel normaal om problemen op deze manier op te lossen" zei ze...

Dat zal ook de reden zijn waarom je zo weinig hoort van vrouwen die lossen dat netjes zonder hulp van buiten op.
En gaan niet meteen over tot doden...

Oh dit is natuurlijk geen zinloos geweld.. ze had misschien echt wel een affaire :boos:

~Panthera~
27-10-02, 22:17
Geplaatst door ikwilje


Drie vrouwen takelden een vierde op gruwelijke wijze toe in haar eigen huis. Ze bonden haar vast, vervolgens hoofdoek in d'r mond en krabben maar in het gezicht..
Waarna ze haar beroofden. Reden was vermoedelijk een verhouding tussen een van hun mannen en haar.

TaakStraf : 150 uur en drie maanden voorwaardelijk

Bron ( goudse courant 25okt)

Een van de verdachten vond het maar gek dat de politie zich ermee bemoeide "In onze cultuur is het heel normaal om problemen op deze manier op te lossen" zei ze...

Dat zal ook de reden zijn waarom je zo weinig hoort van vrouwen die lossen dat netjes zonder hulp van buiten op.
En gaan niet meteen over tot doden...

Oh dit is natuurlijk geen zinloos geweld.. ze had misschien echt wel een affaire :boos:
------------------

Nee....dit is net zo walgelijk.
Maar ik denk dat toch het feit blijft dat 98% van deze sh.it door mannen gepleegd wordt.
En dat zegt ook iets.
Dat mannen iets aan hun agressiviteit moeten doen....of .....gewoon maar zo laten ??

Mark
27-10-02, 22:26
Het doet me goed om te zien dat iedereen zijn eigen item altijd ff naar voren brengt:

Mars zeikt wat hollanders af
Ik gooi er een atheistische opmerking in
Shaheed toont aan dat autochtonen crimineel zijn
Zwarte Schaap laat zien dat hij moreel superieur is
Panthera vertelt dat het aan de mannen ligt

I love hokjes!!!

:giechel: :giechel: :giechel: :giechel:

~Panthera~
27-10-02, 22:29
Geplaatst door Mark
Het doet me goed om te zien dat iedereen zijn eigen item altijd ff naar voren brengt:

Mars zeikt wat hollanders af
Ik gooi er een atheistische opmerking in
Shaheed toont aan dat autochtonen crimineel zijn
Zwarte Schaap laat zien dat hij moreel superieur is
Panthera vertelt dat het aan de mannen ligt

I love hokjes!!!

:giechel: :giechel: :giechel: :giechel:
---------------

Dat zei ik niet....ik zei dat het me opvalt DAT het 98% mannen zijn die dit soort sh.it plegen.
Dat is geen hokje...maar een feit.
En nu...?

Mark
27-10-02, 22:34
Geplaatst door ~Panthera~

---------------

Dat zei ik niet....ik zei dat het me opvalt DAT het 98% mannen zijn die dit soort sh.it plegen.
Dat is geen hokje...maar een feit.
En nu...?

Ik bedoelde dat IK graag mensen in hokjes plaats ;)

Alle mannen opsluiten nadat hun zaad is ingevroren voor toekomstige generaties. Alle mannelijke embryo's aborteren.

~Panthera~
27-10-02, 22:35
Geplaatst door Mark


Ik bedoelde dat IK graag mensen in hokjes plaats ;)

Alle mannen opsluiten nadat hun zaad is ingevroren voor toekomstige generaties. Alle mannelijke embryo's aborteren.
------------

Nou....das wel meteen ERRUG rigoreus.....alhoewel.. :stout: :D

(sarcasme)

Marsipulami
27-10-02, 23:47
Geplaatst door Canaris
Ismael Sidi Abdelghani (23) wordt op 29 september 2000 doodgeschoten. Aanleiding is een ruzie die Ismael wil sussen. Daders zijn nog niet gevonden.

Nou, nou een Marokkaan die zijn leven offert in een poging om een ruzie te beëindigen. Daarover heb ik toch niks gehoord in de pers ? (Het voorval zal waarschijnlijk in de krant gestaan hebben als 'afrekening binnen het misdaadmilieu'). Blijkbaar ook de enige in het rijtje waar justitie niet te veel moeite doet om de dader te gaan zoeken. Zijn er voor die jongen ook stille tochten gehouden ?

ferrari
28-10-02, 00:30
Geplaatst door Marsipulami


Nou, nou een Marokkaan die zijn leven offert in een poging om een ruzie te beëindigen. Daarover heb ik toch niks gehoord in de pers ? (Het voorval zal waarschijnlijk in de krant gestaan hebben als 'afrekening binnen het misdaadmilieu'). Blijkbaar ook de enige in het rijtje waar justitie niet te veel moeite doet om de dader te gaan zoeken. Zijn er voor die jongen ook stille tochten gehouden ?

Jezus, wat heb jij veel vooroordelen! Gelukkig zijn ze allemaal 'politiek correct' :vingers:

Ik denk dat het een ruzie tussen Marokkanen was. Niet omdat ik ook vooroordelen heb, maar omdat ik dat zo aan mijn water voel :)

Marsipulami
28-10-02, 01:23
Geplaatst door ferrari


Jezus, wat heb jij veel vooroordelen! Gelukkig zijn ze allemaal 'politiek correct' :vingers:

Ik denk dat het een ruzie tussen Marokkanen was. Niet omdat ik ook vooroordelen heb, maar omdat ik dat zo aan mijn water voel :)

Haha, ik vond dit al zo een domme thread dat ik dacht, laat ik maar eens voor één keertje in omgekeerde zin, net zo bekrompen zijn als de andere prikkers in deze thread. :p

BENZ_207
28-10-02, 02:44
Geplaatst door ikwilje


Drie vrouwen takelden een vierde op gruwelijke wijze toe in haar eigen huis. Ze bonden haar vast, vervolgens hoofdoek in d'r mond en krabben maar in het gezicht..
Waarna ze haar beroofden. Reden was vermoedelijk een verhouding tussen een van hun mannen en haar.

TaakStraf : 150 uur en drie maanden voorwaardelijk

Bron ( goudse courant 25okt)

Een van de verdachten vond het maar gek dat de politie zich ermee bemoeide "In onze cultuur is het heel normaal om problemen op deze manier op te lossen" zei ze...

Dat zal ook de reden zijn waarom je zo weinig hoort van vrouwen die lossen dat netjes zonder hulp van buiten op.
En gaan niet meteen over tot doden...

Oh dit is natuurlijk geen zinloos geweld.. ze had misschien echt wel een affaire :boos:


was dat in den haag?