PDA

Bekijk Volledige Versie : Ben jij bereid te betalen??



Hmama
25-10-02, 12:45
Voor het eerst betalen
voor de Telegraaf-i

Van onze redactie

AMSTERDAM - Betalen voor de krant op internet. Vanaf vandaag zullen niet-abonnees van Dagblad De Telegraaf dit moeten gaan doen. Na een week waarin heel Nederland kennis heeft kunnen maken met de complete krant in de vertrouwde presentatie waarin de krant ook wordt gedrukt, begint nu de proef op de som.

Willen Nederlanders betalen voor het lezen van een krant op internet? Eén euro voor de doordeweekse Telegraaf-i en 1,15 euro voor de dikke zaterdageditie. Uit de vele e-mails blijkt dat de meningen uiteenlopen. Vooral uit het buitenland zijn de reacties enthousiast. Van Kirgizië tot Singapore; er werd druk gemaild naar [email protected].

Lovende woorden over de presentatie, het Nederland-gevoel bij het digitaal bladeren. Het feit dat je nu - waar ook ter wereld - op hetzelfde moment als dat in Nederland gebeurt de krant kunt lezen. Uit Nederland zelf kritischer geluiden. Bijvoorbeeld over de prijs en waarom vanaf een beeldscherm lezen als de krant ook aan huis wordt bezorgd. Maar ook dat er nu een 'groene' krant beschikbaar is. Een krant waar geen boom voor moet worden omgehakt.

Vandaag dus de ware proef op de som. Is Nederland klaar voor de betaalde krant op de muismat? Abonnees van dagblad De Telegraaf kunnen vanaf vandaag de gratis toegangscode aanvragen waarmee het mogelijk wordt gelijk hun krant op internet te lezen. Gratis, een half jaar, als toevoeging aan het abonnement op de papieren krant.

Eén klik en u leest de krant van vandaag met ook de mogelijkheid om zes dagen terug te bladeren. Te zoeken op trefwoord in de complete editie, meteen naar de rubriek van uw interesse te gaan, interactief een puzzel op te lossen of gemakkelijk door te klikken naar het actuele weer en de laatste beurskoersen.

Losse-nummerkopers kunnen via het gemakkelijke Switchpoint-systeem de hele dag, en op verschillende locaties, toegang krijgen tot de complete krant.

Voor de doorlopende dagelijkse nieuwsvoorziening blijft de telegraaf.nl, het nieuwsportaal, de aangewezen plaats. Actueel binnen- en buitenlands nieuws, sport, Privé, berichten uit de digiwereld van internet en communicatie, Woonkrant, Reiskrant en Autotelegraaf blijft daar gratis voor iedereen beschikbaar.

plexus
25-10-02, 12:54
...ik geloof er weinig van! Betalen voor de telegraaf online... :fplet:

Tomas
25-10-02, 12:59
Als laptopjes echt hun belofte waar maken en ik dus bij mijn ontbijt de electronische krant kan lezen, dan wil ik daar best voor betalen.

Maar nooit voor de telegraaf en nu dus nog niet. Ik wil m'n ontbijt krantje nog niet missen.

Tammy
25-10-02, 13:02
huhu.... Gedrukt op papier wordt dat vod alleen gebruikt als goedkope kattenbak vulling, waarom zou je dan gaan betalen om op internet hetzelfde roddelblad te mogen lezen? Ik wacht wel lekker tot iemand die site kraakt en dan pas wil ik heel misschien een stukje proberen te lezen. Ik vind dat de Telegraaf absoluut geen objectieve verslaggeving heeft, dus wil ik betalen? NEE!!!!!!!!!!!!!! :rotpc:

Hmama
25-10-02, 13:04
Geplaatst door plexus
...ik geloof er weinig van! Betalen voor de telegraaf online... :fplet:

Het is echt zo... Voor de hele Telegraaf dan he? Van voorpagina tot aan de laatste pagina...

Er blijven nog wel berichten staan die voor niet-betalers toegankelijk zijn zoals "het laatste nieuws"

Ps: Thomas, wat is jou ontbijt krantje dan?

;)

Tomas
25-10-02, 13:10
Geplaatst door Hmama


Het is echt zo... Voor de hele Telegraaf dan he? Van voorpagina tot aan de laatste pagina...

Er blijven nog wel berichten staan die voor niet-betalers toegankelijk zijn zoals "het laatste nieuws"

Ps: Thomas, wat is jou ontbijt krantje dan?

;)

Die verandert nogal, omdat ik een landelijke krant wil en mijn vrouw een regionale. Nu is dat weer eens Rijn en gouwe voor een halfjaartje. Voor mij mag die weer weg. Ik wil wel eens de trouw proberen, maar zover is het nog niet.

plexus
25-10-02, 13:13
Geplaatst door Hmama


Het is echt zo... Voor de hele Telegraaf dan he? Van voorpagina tot aan de laatste pagina...


nou dat geloof ik wel ;) maar dat het ook echt iets wordt...daar geloof ik niets van

Hmama
25-10-02, 13:24
Geplaatst door plexus


nou dat geloof ik wel ;) maar dat het ook echt iets wordt...daar geloof ik niets van

oooo, oke...
Ik betwijfel 't succes ook...

;)