PDA

Bekijk Volledige Versie : Tsjetsjeense gijzelnemers gewoon laffe maffioso's



Joesoef
25-10-02, 16:31
Honger en angst bij gegijzelden
.

MOSKOU - Gegijzelden in het theater in Moskou hebben vandaag een oproep gedaan aan de autoriteiten om het gebouw niet te bestormen. De boodschap kwam naar buiten via een mobiele telefoon. De vrijlating van 75 buitenlandse gegijzelden in het Moskouse theater is vanochtend op het laatste moment afgelast. De Tsjetsjeense gijzelnemers kregen onenigheid met de onderhandelaars van de Russische regering.

Een onbekende gegijzelde zei via een mobiele telefoon: ''De sfeer is zeer gespannen. Alle gegijzelden bevinden zich in de grote zaal. Er is geen eten en geen drinken. De mensen moeten hun behoefte doen in de orkestbak. In het midden van de zaal is een grote hoeveelheid explosieven geplaatst. Ook het toneel en de gangen zijn vergeven van de explosieven.''

In de zaal houden vijftien rebellen die zich omhangen hebben met explosieven, de wacht. Zowel de terroristen als hun slachtoffers maken een uiterst nerveuze indruk.

De mogelijk zeshonderd gegijzelden, die woensdagavond werden overvallen, krijgen het steeds zwaarder als gevolg van uitputting, honger en angst. Sommigen van hen zijn vastgebonden, mogelijk na verzet of na een ontsnappingspoging.

Het Russische televisiestation NTV heeft vanochtend vroeg voor het eerst beelden getoond van de Tsjetsjeense terroristen in het theater. Een ploeg van NTV filmde twee gemaskerde mannen in camouflagekleren in een keuken. De mannen waren gewapend met automatische geweren. Ook waren twee vrouwen te zien in zwarte gewaden die met pistolen zwaaiden en explosieven op hun lichamen droegen. De gezichten van de vrouwen waren niet zichtbaar. Op hun voorhoofd stonden Arabische inscripties.

Een arts mocht met de NTV-ploeg mee naar binnen. Hij bracht medicijnen mee. Personeel van het theaterbuffet tracht de resterende voorraad chocolade en mineraalwater zo eerlijk mogelijk te verdelen. De rebellen hebben geweigerd voedsel aan te nemen van de Moskouse autoriteiten uit vrees voor vergiftiging.

Zes gegijzelden waren uitgekozen om op de televisie het woord te doen. De rebellen hebben hun gevangenen in groepen onderverdeeld.

Tussen de vijftien en twintig kinderen bevinden zich onder de zevenhonderd gijzelaars. Drie kinderen zijn ziek. Ze lijden aan epilepsie, bronchitis en longontsteking, aldus de arts Leonid Roshal. Hij is het gebouw verscheidene malen binnen geweest.

Onder de gegijzelden bevindt zich de veertienjarige Nederlands-Russische Dimitri Zjirov. Hij zit op het Nieuwe Lyceum in Bilthoven en is lid van schaakvereniging De Biltse Combinatie.

Volgens één van de gegijzelden, Maria Sjolnikova, zijn veel lotgenoten een zenuwinstorting nabij. ''Sommigen worden agressief; dat merk je aan hun stemmen,'' vertelde zij via haar mobiele telefoon.(AP)

B_M_W
25-10-02, 16:41
Zet me aan het denken wat deze mensen is aangedaan om tot zoiets in staat te zijn :student:

Joesoef
25-10-02, 16:48
Geplaatst door B_M_W
Zet me aan het denken wat deze mensen is aangedaan om tot zoiets in staat te zijn :student:

Gezien je reactie kan jij niet eens denken.

Van mij mag de familie van de gegijzelden met ingang van nu elk persoon wat sympathiseert met dit soort Tsjetsjeenen een Tsjetsjeense afmaken.

Zo een negatieve spiraal weet je wel die nooit ophoud tot iedereen dood is.

Gisteren was er een aardige documentaire over die dappere strijdende Tsjetsjeenen. Die hebben een hele ontvoeringindustrie opgezet. De gijzelaars worden bij gebrek aan belangstelling aan een andere Tsjetsjeense rebellen groep doorverkocht om meestal dood te eindigen. De gegijzelden zijn vaak mensen van artsen zonder grenzen en het rode kruis.

Tot de gegijzelden behoren vaak vrouwen en kinderen.

Lizardking
25-10-02, 16:51
Geplaatst door B_M_W
Zet me aan het denken wat deze mensen is aangedaan om tot zoiets in staat te zijn :student:

Ze zijn denk ik gaan geloven in de islam.....

B_M_W
25-10-02, 16:55
Ik ben het met je eens dat zo'n dergelijke actie niet aanvaardbaar is.

Wat ik wil zeggen is dat wij op onze luie stoeletjes staan te oordelen terwijl mensen al jarenlang worden afgemaakt door een veel en veel sterker leger als dat zij hebben.
Zo ook de aanslagplegers in Palestina, als een persoon bepaalde dingen doormaakt in het leven dan kan deze niet meer helder nadenken en ontstaan dergelijke acties. bv als je hele familie voor je neus is afgemaakt. :auw:

B_M_W
25-10-02, 16:58
Geplaatst door Lizardking


Ze zijn denk ik gaan geloven in de islam.....



ff eerlijk, onder ons tweetjes....

Is je moeder verkracht door een Marokkaan?

Don
25-10-02, 17:00
Geplaatst door B_M_W




ff eerlijk, onder ons tweetjes....

Is je moeder verkracht door een Marokkaan?

ff eerlijk....ga jij later met je uitgebouwde BMW (MET spoiler!) lekker hard door de achterbuurt rijden?

Lizardking
25-10-02, 17:02
Geplaatst door B_M_W




ff eerlijk, onder ons tweetjes....

Is je moeder verkracht door een Marokkaan?

Door meerdere

B_M_W
25-10-02, 17:05
Geplaatst door Don


ff eerlijk....ga jij later met je uitgebouwde BMW (MET spoiler!) lekker hard door de achterbuurt rijden?

Cabriolet :handbang:

Al Sawt
25-10-02, 17:05
Geplaatst door Lizardking


Door meerdere

Soort verkrachting die in oorlogen in Europa populair is?

Joesoef
25-10-02, 17:05
Geplaatst door B_M_W




ff eerlijk, onder ons tweetjes....

Is je moeder verkracht door een Marokkaan?


Hoezo, wou jij jezelf dan gaan aangeven.

B_M_W
25-10-02, 17:06
Geplaatst door Lizardking


Door meerdere

Oh mag ik 'r ook ff snel een veeg geven :hihi:

Joesoef
25-10-02, 17:08
Geplaatst door B_M_W


Oh mag ik 'r ook ff snel een veeg geven :hihi:

Zo zie je maar weer dat BMW een echte aanwinst is voor de Marokkaanse gemeenschap.

Lizardking
25-10-02, 17:08
Geplaatst door B_M_W


Oh mag ik 'r ook ff snel een veeg geven :hihi:

Nee, ze is geen een keer klaargekomen. besneden jochies wat wil je..

B_M_W
25-10-02, 17:11
Geplaatst door Joesoef


Zo zie je maar weer dat BMW een echte aanwinst is voor de Marokkaanse gemeenschap.

Nee weet je wat wel een aanwinst is voor de marokkaanse gemeenschap, Joesoef met z'n zelf gemaakte geloof die ventjes zoals lizard verdedigd :giechel:


P.S. Marokkaanse gemeenschap interesseert me geen kloot, de islamitische gemeenschap daarentegen wel.

Joesoef
25-10-02, 17:13
Geplaatst door B_M_W
Marokkaanse gemeenschap interesseert me geen kloot, de islamitische gemeenschap daarentegen wel.

Interesse? je kan het niet stelen hoor!

Lizardking
25-10-02, 17:15
Geplaatst door B_M_W


P.S. Marokkaanse gemeenschap interesseert me geen kloot, de islamitische gemeenschap daarentegen wel.

Racist

B_M_W
25-10-02, 17:16
Geplaatst door Joesoef


Interesse? je kan het niet stelen hoor!

Is dit een ****** grap? :ego:

Lizardking
25-10-02, 17:16
Geplaatst door B_M_W



Misschien is ze besneden door een verkrachter van de taliban :lol:

De taliban? oh.. die profeten

B_M_W
25-10-02, 17:17
Geplaatst door Lizardking


Racist

RaScist, zoiets ja :D

Don
25-10-02, 17:17
Geplaatst door Lizardking


De taliban? oh.. die profeten

Nee, die proleten...

B_M_W
25-10-02, 17:18
Geplaatst door Don


Nee, die proleten... :hihi:

Lizardking
25-10-02, 17:18
Geplaatst door Al Sawt


Soort verkrachting die in oorlogen in Europa populair is?

Ja die.. Ik dacht in joego.. Boontje komt.....

Don
25-10-02, 17:19
Geplaatst door B_M_W
:hihi:

Net als jij overigens...

B_M_W
25-10-02, 17:20
Geplaatst door Don


Net als jij overigens...

Maaghond :aftel:

Don
25-10-02, 17:23
Geplaatst door B_M_W


Maaghond :aftel:

Pauper....

GroteWolf
25-10-02, 17:29
Wat ze is aangedaan? Heel veel. Omdat ze zo nodig oorlog willen met de Rusland. Ze hadden ook gewoon kunnen accepteren dat de Rusland veel sterker is en geen oorlog kunnen voeren. Je hoeft niet altijd perse 100% vrij te zijn.

B_M_W
25-10-02, 17:34
Geplaatst door GroteWolf
Wat ze is aangedaan? Heel veel. Omdat ze zo nodig oorlog willen met de Rusland.

*** Fout, omdat ze zo nodig hun eigen land wilden opeisen waar ze het volste recht op hebben.

Ze hadden ook gewoon kunnen accepteren dat de Rusland veel sterker is en geen oorlog kunnen voeren. Je hoeft niet altijd perse 100% vrij te zijn.

*** Oftewel de zwakkere partij moet altijd opgeven?? zieke theorie van Bush

Don
25-10-02, 17:37
Geplaatst door B_M_W


Cabriolet :handbang:

En ga je die dan stelen, of ga je misschien drugs verkopen aan schoolkinderen om e.e.a. te bekostigen? Of koop je zo'n exemplaar uit 1985 van je neef, die je dan (helemaal volgeladen met troep) komt showen bij oma en opa thuis in Marokko?

B_M_W
25-10-02, 17:44
Geplaatst door Don


En ga je die dan stelen, of ga je misschien drugs verkopen aan schoolkinderen om e.e.a. te bekostigen? Of koop je zo'n exemplaar uit 1985 van je neef, die je dan (helemaal volgeladen met troep) komt showen bij oma en opa thuis in Marokko?

Ik prefereer verzekeringsfraude waar aardig wat pegels in te verdienen valt.

P.S. Kom langs zou ik zeggen mag je een rondje meerijden in mijn 325Ci uit '00. (passagiersstoel wel te verstaan:D )

Don
25-10-02, 17:47
Geplaatst door B_M_W


Ik prefereer verzekeringsfraude waar aardig wat pegels in te verdienen valt.

P.S. Kom langs zou ik zeggen mag je een rondje meerijden in mijn 325Ci uit '00. (passagiersstoel wel te verstaan:D )

I'm there dude!

B_M_W
25-10-02, 17:57
Geplaatst door Don


I'm there dude!


Vergeet niet eerst je behoefte te doen

ik ga als een scheermes over het asvalt:maf2:

Don
25-10-02, 17:58
Geplaatst door B_M_W



Vergeet niet eerst je behoefte te doen

ik ga als een scheermes over het asvalt:maf2:

Vast en zeker.....

JobHopper
25-10-02, 18:15
Geplaatst door B_M_W
Fout, omdat ze zo nodig hun eigen land wilden opeisen waar ze het volste recht op hebben

Ik had je gelijk gegeven als we het hier hadden over een revolutie van het volk...

Je hebt het echter over een groep machtswellustelingen die de dienst willen uitmaken in Tjetjenie...

Dankzij dit schorem is vrede in die regio nog ver weg....

Vreemd dat het toch blijkbaar onmogelijk is dat er ' foute moslims' zijn....

Wat men ook flikt... het wordt altijd afgedekt met de mantel der liefde...omdat het toevallig zichzelf moslim noemende schoften zijn.

Joesoef
25-10-02, 18:19
Tis gewoon oost europese maffia.

B_M_W
25-10-02, 18:24
Geplaatst door JobHopper


Ik had je gelijk gegeven als we het hier hadden over een revolutie van het volk...

Je hebt het echter over een groep machtswellustelingen die de dienst willen uitmaken in Tjetjenie...

*** Reden: Rusland die denkt de dienst uit te maken in Tjetjenië, dan kweek je dat soort terroristen.

Dankzij dit schorem is vrede in die regio nog ver weg....

*** Mee eens, vrede ver weg maar terrorisme in het zicht.

Vreemd dat het toch blijkbaar onmogelijk is dat er ' foute moslims' zijn....

*** Foute moslims zijn er inderdaad niet, zodra iemand iets doet wat tegen de voorschriften van de islam is, in dit geval onschuldige mensen terroriseren, is geen moslim meer.

Wat men ook flikt... het wordt altijd afgedekt met de mantel der liefde...omdat het toevallig zichzelf moslim noemende schoften zijn.

*** Niet mee eens

JobHopper
25-10-02, 18:27
Geplaatst door B_M_W
Foute moslims zijn er inderdaad niet, zodra iemand iets doet wat tegen de voorschriften van de islam is, in dit geval onschuldige mensen terroriseren, is geen moslim meer.


Poeh...

Vind ik nogal een stelling zeg. Volgens bepaalde intreppetaties van de quran zou bijvoorbeeld muziek ook uit den boze zijn...

WOESHHHH.... weg 98% van de moslims..

Blijft er nog maar een klein groepje diehards over...

Misschien een beetje overdreven, maar ik denk dat ik wel een punt heb...

waar legt men namelijk de grens ?

silk
25-10-02, 18:29
Het zou misschien een idee kunnen zijn om ze gewoon te betalen in gelijke munt.
Dat rusland in tsejtsjenie eveneens duizend tsetsjenen in een zaal zet met explosieven die men laat exploderen ingeval.
Het maakt toch niemand wat uit of die mensen onschuldig zijn.
Opblazen die hap...laat ons elk gevoel van menselijkheid maar vergeten.
Ik krijg haast medelijden met Allah, moet droevig zijn om God te zijn over dit soort gelovigen.

B_M_W
25-10-02, 18:30
Geplaatst door JobHopper


Poeh...

Vind ik nogal een stelling zeg. Volgens bepaalde intreppetaties van de quran zou bijvoorbeeld muziek ook uit den boze zijn...

WOESHHHH.... weg 98% van de moslims..

Blijft er nog maar een klein groepje diehards over...

Misschien een beetje overdreven, maar ik denk dat ik wel een punt heb...

waar legt men namelijk de grens ?


In de koran muziek uit den boze??

hmm interessant, vertel me meteen welke vers :student:

JobHopper
25-10-02, 18:40
Geplaatst door B_M_W



In de koran muziek uit den boze??

hmm interessant, vertel me meteen welke vers :student:

Geen idee. Maar er zijn op dit gebied verschillende discussies gaande op internet (tussen moslims)

Zoek maar eens op "music islam" in google

Hier alvast een voorbeeldje (http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=6lupld%247c8%241%40shell3.ba.best.com&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dmusic%2Bislam%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3Dnl)

B_M_W
25-10-02, 18:44
Geplaatst door JobHopper


Geen idee. Maar er zijn op dit gebied verschillende discussies gaande op internet (tussen moslims)

Zoek maar eens op "music islam" in google

Hier alvast een voorbeeldje (http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=6lupld%247c8%241%40shell3.ba.best.com&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Dmusic%2Bislam%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3Dnl)

Ik kan je met 100% overtuiging vertellen dat het niet in de koran wordt verboden;)

JobHopper
25-10-02, 18:47
Geplaatst door B_M_W


Ik kan je met 100% overtuiging vertellen dat het niet in de koran wordt verboden;)

Vanwaar dan de discussies ?
En wat bezielde de Taliban dan om het te verbieden. Je zou toch denken dat die hun wijsheid ook ' letterlijk' uit de quran halen...

B_M_W
25-10-02, 18:57
Geplaatst door JobHopper


Vanwaar dan de discussies ?
En wat bezielde de Taliban dan om het te verbieden. Je zou toch denken dat die hun wijsheid ook ' letterlijk' uit de quran halen...


Moeilijk uit te leggen maar binnen de islam bestaan er meningsverschillen, niet m.b.t. de koran (woorden van allah) maar de hadith (overleveringen van de verhalen van de profeet Mohammed vrede zij met hem).

Victory
25-10-02, 20:16
Chechen rebels to release foreigners

http://www.iribnews.com/newspic/02/10/25/chechen1_ah.jpg

10:02:07 AM
Moscow, Oct 25 - Chechen rebels holding 700 hostages in a Moscow theater are "very likely" to free the foreigners among them, a spokesman for the Federal Security Service (FSB) said Friday.
The separatists are willing to hand over the 75 non-Russians at around 09:00 am (0500 GMT) Friday under the condition that diplomats from their countries are there to receive them, the official, Sergei Ignachenko, said.
The foreigners include four Americans, seven Germans, two Dutch, two Australians, 23 Ukrainians, three Turks, five Azeris, three Latvians, a Canadian, three Britons, two Swiss, one Bulgarian, three Georgians, an Armenian and a Moldovan, according to the FSB.
Seven hostages were freed earlier on Friday, the FSB Spokesman also said.
Russian officials have said the 700 hostages included some 30 children and 75 foreigners, held prisoner since a daring raid on Wednesday evening at a theater in southeast Moscow during the performance of a hit musical.
Up to 50 Chechen rebels holed up in the theater have threatened to kill the hostages and blow up the building unless their demands for a pullout of Russian forces from the breakaway Republic of Chechnya are met within seven days.