PDA

Bekijk Volledige Versie : Ouders Khalid ontkennen alles



Mark
25-10-02, 21:04
Volgens de ouders van de Moordenaar uit venlo is hun zoon onschuldig.....

Het is allemaal verzonnen door de pers, het was het lot van het slachtoffer...

Verder was het de wil van God en was khalid waarschijnlijk beledigd.


HAHAHAHA

Die maken zich populair :)

mooie toupet trouwens ;)

Mark
25-10-02, 21:08
Blijkbaar zaten we er allemaal naast en is de echte moordenaar nog op vrije voeten!

:lol: :lol:

Couscousje
25-10-02, 21:08
Juist, Khalid moet je niet tarten, zegt mama... Deze uitzending van Netwerk is totaal niet bevorderlijk voor het beeld van de Marokkanen. Er wordt gezegd dat de ouders van Khalid L. niet in staat zijn de jongen naar behoren op te voeden. De ouders verkeren ook in een ontkenningsfase...

:jammer:

Cc

Mark
25-10-02, 21:10
Even serieus:

Schandalig dat de KRO dit uitzend en deze mensen niet tegen zichzelf in beschermning neemt!!!! Ze hadden duidelijk nog niet door wat er nu aan de hand is.....

Idolater
25-10-02, 21:10
de ouders van Khalid zijn achterlijk. Wat mij betreft worden ze vandaag nog teruggestuurd naar Marokko.

Muslimaah
25-10-02, 21:11
Trieste Ouders.

Mark
25-10-02, 21:11
Geplaatst door Idolater
de ouders van Khalid zijn achterlijk. Wat mij betreft worden ze vandaag nog teruggestuurd naar Marokko.

vrijzinnig en liberaal?

Idolater
25-10-02, 21:12
Geplaatst door Mark


vrijzinnig en liberaal?


Sorry, emotie op dit moment. Ik ben diep geschokt wat ze zeiden en ik moet het nog even verwerken....

I'mNumber1
25-10-02, 21:13
Geplaatst door Mark


vrijzinnig en liberaal?


My thought exactly ;).

Tomas
25-10-02, 21:13
Geplaatst door Mark
Even serieus:

Schandalig dat de KRO dit uitzend en deze mensen niet tegen zichzelf in beschermning neemt!!!! Ze hadden duidelijk nog niet door wat er nu aan de hand is.....

Helemaal mee eens Mark.

Ik vind het schandalig wat Netwerk heeft geflikt, maar ik heb wel gekeken en errug verbaasd en ook weer niet...

Idolater
25-10-02, 21:14
Heeft iemand de transcriptie van het interview? Ik wil het graag nogmaals doorlezen en beter begrijpen. Ik kan namelijk niet geloven wat de ouders hebben gezegd...

Muslimaah
25-10-02, 21:15
Toupet & Blondie starring in Netwerk.

Blondie moet wel begrijpen dat moord, goed wordt afgestraft door god, en zeker geen lotsbepaling is !!..3la bouhalia.

Mark
25-10-02, 21:16
Geplaatst door Idolater
Heeft iemand de transcriptie van het interview? Ik wil het graag nogmaals doorlezen en beter begrijpen. Ik kan namelijk niet geloven wat de ouders hebben gezegd...

koop morgen gewoon de telegraaf Idolater!

Tomas
25-10-02, 21:17
Geplaatst door Idolater
Heeft iemand de transcriptie van het interview? Ik wil het graag nogmaals doorlezen en beter begrijpen. Ik kan namelijk niet geloven wat de ouders hebben gezegd...

Je bent niet de enige.

Maar wees ook niet al te verbaasd een kind dat zo ontspoord is komt niet uit een modaal gezin.

Dat is wel duidelijk.

Mill
25-10-02, 21:18
Ik wil graag openminded en tolerant zijn, maar als ik dan hoor dat die ouders hier DERTIG jaar wonen en GEEN WOORD Nederlands spreken en dat die pruikmans als ZEVENENTWINTIG jaar een uitkering trekt, dan denk ik ondanks mezelf van Jezus Christus, wat zijn dit voor ontzettende parasieten? Sorry als dit fout klinkt, maar ik ben nu nog verbijsterd.

Tomas
25-10-02, 21:19
Geplaatst door Mill
Ik wil graag openminded en tolerant zijn, maar als ik dan hoor dat die ouders hier DERTIG jaar wonen en GEEN WOORD Nederlands spreken en dat die pruikmans als ZEVENENTWINTIG jaar een uitkering trekt, dan denk ik ondanks mezelf van Jezus Christus, wat zijn dit voor ontzettende parasieten? Sorry als dit fout klinkt, maar ik ben nu nog verbijsterd.

Je hebt altijd mensen die vooroordelen bevestigen.

Moet je niet teveel van aantrekken.

Mill
25-10-02, 21:20
En stug blijven ontkennen dat zoonlief iets verkeerd heeft gedaan godverdomme, dit kan toch gewoon niet???

Mark
25-10-02, 21:20
Tja die ouders zijn duidelijk niet op de hoogte van het gedrag van hun zoon... maar welke ouders zijn dat nou wel?

Veder neem ik hun woorden niet al te serieus, zo vlak na deze gebeurtenis. Duidelijk zijn ze niet echt van de slimme dat ze dit nu op de Nederlandse Tv zeggen..... ik denk dat ze binnenkort zullen moeten verhuizen. Nogmaals slechte sensatiebeurt van Netwerk.

Dit is voor het eerst dat ik trouwens iemand op tv (niet anoniem) extremer zie reageren dan welke prikker hier dan ook ;)

Couscousje
25-10-02, 21:20
Geplaatst door Mill
En stug blijven ontkennen dat zoonlief iets verkeerd heeft gedaan godverdomme, dit kan toch gewoon niet???

Kan wel.

We just watched it.

Cc

Tomas
25-10-02, 21:21
Geplaatst door Mark
Tja die ouders zijn duidelijk niet op de hoogte van het gedrag van hun zoon... maar welke ouders zijn dat nou wel?

Veder neem ik hun woorden niet al te serieus, zo vlak na deze gebeurtenis. Duidelijk zijn ze niet echt van de slimme dat ze dit nu op de Nederlandse Tv zeggen..... ik denk dat ze binnenkort zullen moeten verhuizen. Nogmaals slechte sensatiebeurt van Netwerk.

Dit is voor het eerst dat ik trouwens iemand op tv (niet anoniem) extremer zie reageren dan welke prikker hier dan ook ;)

Ik dacht ook dat ik een prikker van dit PB hoorde praten, ja.

Waar is Schaap trouwens?

~Panthera~
25-10-02, 21:22
Geplaatst door Mark
Tja die ouders zijn duidelijk niet op de hoogte van het gedrag van hun zoon... maar welke ouders zijn dat nou wel?

Veder neem ik hun woorden niet al te serieus, zo vlak na deze gebeurtenis. Duidelijk zijn ze niet echt van de slimme dat ze dit nu op de Nederlandse Tv zeggen..... ik denk dat ze binnenkort zullen moeten verhuizen. Nogmaals slechte sensatiebeurt van Netwerk.

Dit is voor het eerst dat ik trouwens iemand op tv (niet anoniem) extremer zie reageren dan welke prikker hier dan ook ;)
------------

Wellicht moet het muntje nog vallen....en dan valt ie als een baksteen ben ik bang....

Mark
25-10-02, 21:22
hehehehe Schaap is een hele lange topic aan het opstellen waarin hij dit allemaal omkeert :)

bman
25-10-02, 21:23
Geplaatst door Mill
Ik wil graag openminded en tolerant zijn, maar als ik dan hoor dat die ouders hier DERTIG jaar wonen en GEEN WOORD Nederlands spreken en dat die pruikmans als ZEVENENTWINTIG jaar een uitkering trekt, dan denk ik ondanks mezelf van Jezus Christus, wat zijn dit voor ontzettende parasieten? Sorry als dit fout klinkt, maar ik ben nu nog verbijsterd.

Ja, die gedacht begon zich ook bij mij op te dringen....en dan nog roepen dat de pers van de schuldigen onschuldigen maakt en van de onschuldigen schuldigen (dus de jongen die nu dood is, is de eigenlijke schuldige?) en dat 'als cheliedje je beledig acht hij toch het recht heeft om te vechten'...nee cheliedje is een brave jongen: die deed in zijn jeugd alleen aan vechten en stelen, net als *alle* andere kinderen.....ik sta perplex van de woorden van deze ouders...onbegrijpelijk en onbeschrijfelijk....

Tomas
25-10-02, 21:23
Geplaatst door ~Panthera~

------------

Wellicht moet het muntje nog vallen....en dan valt ie als een baksteen ben ik bang....

Dat zal in dit geval nog tegenvallen denk ik.

Had ik het goed begrepen dat ze uit Belgie kwamen? Als dat zo is, dan hebben we hier natuurlijk wel een vreselijke samenloop van omstandigheden te pakken.

Muslimaah
25-10-02, 21:24
Geplaatst door Mark

Dit is voor het eerst dat ik trouwens iemand op tv (niet anoniem) extremer zie reageren dan welke prikker hier dan ook ;)

Hoe bedoel je ? Wat is er met schaap ?

Mark
25-10-02, 21:24
Geplaatst door Tomas


Dat zal in dit geval nog tegenvallen denk ik.

Had ik het goed begrepen dat ze uit Belgie kwamen? Als dat zo is, dan hebben we hier natuurlijk wel een vreselijke samenloop van omstandigheden te pakken.

Ligt tegelen in belgie????????

Het zijn toch gewoon Limbo's?

~Panthera~
25-10-02, 21:24
Geplaatst door Tomas


Dat zal in dit geval nog tegenvallen denk ik.

Had ik het goed begrepen dat ze uit Belgie kwamen? Als dat zo is, dan hebben we hier natuurlijk wel een vreselijke samenloop van omstandigheden te pakken.
-----

Ja....waar is Mars ? :nerd:

Couscousje
25-10-02, 21:24
Ik hoop zo dat Zwarte Schaap deze uitzending niet heeft gezien...

Cc

Tomas
25-10-02, 21:25
Geplaatst door Couscousje
Ik hoop zo dat Zwarte Schaap deze uitzending niet heeft gezien...

Cc

:D

Mark
25-10-02, 21:26
Geplaatst door Muslimaah


Hoe bedoel je ? Wat is er met schaap ?

Ehm die quote had niks met Schaap te maken hoor ;)
Naar mijn beste weten is er niks met Schaap

~Panthera~
25-10-02, 21:26
Geplaatst door Couscousje
Ik hoop zo dat Zwarte Schaap deze uitzending niet heeft gezien...

Cc
------

Dont hold your breath...... :D

Couscousje
25-10-02, 21:27
Geplaatst door ~Panthera~

------

Dont hold your breath...... :D

Plies, plies, pruttie plies!!!

Cc kijkt lief...

Mill
25-10-02, 21:27
Oh, Zwarte Schaap weet al lang wie er eigenlijk de cel in moeten: de media natuurlijk. Duh.

Muslimaah
25-10-02, 21:27
Nlse moeder spoorde ook niet helemaal met ze moeten allemaal terug.

Haar zoon kan hier blijven en khalid moet naar marokko.

3la omgekeerde wereld...

Idolater
25-10-02, 21:28
Geplaatst door bman


Ja, die gedacht begon zich ook bij mij op te dringen....en dan nog roepen dat de pers van de schuldigen onschuldigen maakt en van de onschuldigen schuldigen (dus de jongen die nu dood is, is de eigenlijke schuldige?) en dat 'als cheliedje je beledig acht hij toch het recht heeft om te vechten'...nee cheliedje is een brave jongen: die deed in zijn jeugd alleen aan vechten en stelen, net als *alle* andere kinderen.....ik sta perplex van de woorden van deze ouders...onbegrijpelijk en onbeschrijfelijk....

Juist, wat mij zo verbijsterde is dat de ouders het normaal vinden dat kinderen gaat jatten en aan vechtpartijen doen. Hoezo normaal? Hallo! Ik hoop echt dat er niet meer van zulke ouders zijn. Die moeten gelijk gesteriliseerd worden. Het is een pijnlijke bloodstelling van de cultuur die heerst in Marokkaanse gezinnen. Dit verklaart waarom het misgaat in Veendendaal, Gouda, Lelystad, de grote steden, Venlo, etc. Het zijn allemaal zulke ouders.

Tomas
25-10-02, 21:28
Toch blijft het een misselijke streek van Netwerk.

Ook al heb ik als ramptoerist mee gekeken, wetende dat het schokkend zou zijn.

Nee, niet netjes.

Mark
25-10-02, 21:28
Ehm volgens mij heeft geen enkele prikker hier de akties van Khalid proberen goed te praten (ok 1 iemand deed een halve poging).

Vandaar mijn opmerking dat het mij verbaasd dat deze mensen dit zo voor de camera durven te zeggen.

Couscousje
25-10-02, 21:28
Geplaatst door Muslimaah
Nlse moeder spoorde ook niet helemaal met ze moeten allemaal terug.

Haar zoon kan hier blijven en khalid moet naar marokko.

3la omgekeerde wereld...

Ha! Die had nog de heroïnespuit in de poot! Zag je hem niet, reGtsonder in beeld...

:jammer:

Cc

Mill
25-10-02, 21:29
Geplaatst door Muslimaah
Nlse moeder spoorde ook niet helemaal met ze moeten allemaal terug.

Haar zoon kan hier blijven en khalid moet naar marokko.


Ja maar wel in de cel en de sleutel weggooien, vond ze zelf ook. Dat over het land uitzetten is belachelijk, maar ze zit tenminste niet in zo'n ontkenningspsychose.

~Panthera~
25-10-02, 21:29
Wat mij nou toch werkelijk verbaasd is: dat iedereen zo verbaasd is iedere keer weer.
Wat denkt iedereen hier nu: dat we hier in Lalalaland leven ?
Geweld is iets wat hier al jaaaaaaaren gaande is.
Of is dat niemand opgevallen ??
Nooit mee te maken gehad ??
Vreemd.

ferrari
25-10-02, 21:29
Geplaatst door Mark
Tja die ouders zijn duidelijk niet op de hoogte van het gedrag van hun zoon... maar welke ouders zijn dat nou wel?
Dat zijn ze wel. Ze zeiden dat hij in het verleden had gevochten en gestolen 'zoals iedereen' zeiden ze er geloof ik bij. In dezelfde adem zeiden ze dat hij geen strafblad heeft :watte?:

En de vader zei ook dat als iemand zijn zoon aanraakte die zoon erop zou slaan en iemand kon vermoorden, hij was sterk als twee mannen, zei hij, terwijl zijn pruik steeds meer over zijn ogen zakte :loog:

Tomas
25-10-02, 21:29
Geplaatst door Idolater


Juist, wat mij zo verbijsterde is dat de ouders het normaal vinden dat kinderen gaat jatten en aan vechtpartijen doen. Hoezo normaal? Hallo! Ik hoop echt dat er niet meer van zulke ouders zijn. Die moeten gelijk gesteriliseerd worden. Het is een pijnlijke bloodstelling van de cultuur die heerst in Marokkaanse gezinnen. Dit verklaart waarom het misgaat in Veendendaal, Gouda, Lelystad, de grote steden, Venlo, etc. Het zijn allemaal zulke ouders.

Hohohoho!

Jij hebt een gezin gezien dat uit nogal gestoorde ouders met een bijbehorend gestoord jong bestaat.

Jij weet niks van de Marokkaanse cultuur.

Ik heb b.v. geen hoofddoekje gezien. Jij wel?

Mark
25-10-02, 21:30
Geplaatst door Idolater


Juist, wat mij zo verbijsterde is dat de ouders het normaal vinden dat kinderen gaat jatten en aan vechtpartijen doen. Hoezo normaal? Hallo! Ik hoop echt dat er niet meer van zulke ouders zijn. Die moeten gelijk gesteriliseerd worden. Het is een pijnlijke bloodstelling van de cultuur die heerst in Marokkaanse gezinnen. Dit verklaart waarom het misgaat in Veendendaal, Gouda, Lelystad, de grote steden, Venlo, etc. Het zijn allemaal zulke ouders.

Deze opvattingen heersen in de hele onderlaag van Nederland Idolator, niet specifiek bij Marokkanen.

Ik heb geen enkele Marokkaan deze daad horen goedpraten hier.

Het probleem is dus groter dan je denkt.

Couscousje
25-10-02, 21:30
Geplaatst door Tomas


Hohohoho!

Jij hebt een gezin gezien dat uit nogal gestoorde ouders met een bijbehorend gestoord jong bestaat.

Jij weet niks van de Marokkaanse cultuur.

Ik heb b.v. geen hoofddoekje gezien. Jij wel?

Ze hadden we mooie rode Marokkaanse sdadr...

Cc

ferrari
25-10-02, 21:31
Geplaatst door Tomas
Toch blijft het een misselijke streek van Netwerk. Nee, niet netjes.

Ben ik het niet mee eens. Allemaal volwassen mensen, die ouders. De ouders van de dode wilden blijkbaar niet op tv.

Die Netwerk-presentator zei vantevoren ook al dat de ouders kennelijk nog in de ontkenningsfase zaten en in shock waren.

Couscousje
25-10-02, 21:31
Geplaatst door Mark
Ehm volgens mij heeft geen enkele prikker hier de akties van Khalid proberen goed te praten (ok 1 iemand deed een halve poging).

Vandaar mijn opmerking dat het mij verbaasd dat deze mensen dit zo voor de camera durven te zeggen.

Je bedoelt die zwakzinnige opmaakpop van een MAGICA ARABICA... Die nog bijval kreeg van: Zwarte Schaap... Wie anders?

Cc

Tomas
25-10-02, 21:32
Geplaatst door Couscousje


Ze hadden we mooie rode Marokkaanse sdadr...

Cc

Geen idee wat dat is, maar het thee servies was zoals gewoonlijk mooi.

Mark
25-10-02, 21:33
Geplaatst door ~Panthera~
Wat mij nou toch werkelijk verbaasd is: dat iedereen zo verbaasd is iedere keer weer.
Wat denkt iedereen hier nu: dat we hier in Lalalaland leven ?
Geweld is iets wat hier al jaaaaaaaren gaande is.
Of is dat niemand opgevallen ??
Nooit mee te maken gehad ??
Vreemd.

Precies, dit verbaasd me ook. Ik zie al jaren vechtpartijen e.d. Op de een of andere manier loopt het meestal beter af.

Het feit dat dit zoveel aandacht krijgt is eigenlijk een bevestiging dat dit haast nooit zomaar gebeurt.

90% van de vechtpartijen is tussen mensen die het allebei uitlokken.

Couscousje
25-10-02, 21:35
Geplaatst door Tomas


Geen idee wat dat is, maar het thee servies was zoals gewoonlijk mooi.

Sdadr zijn die rode Marokkaanse banken die ze onder hun onwetende konten hadden...

Cc

Bakslita
25-10-02, 21:39
Geplaatst door ~Panthera~
Wat mij nou toch werkelijk verbaasd is: dat iedereen zo verbaasd is iedere keer weer.
Wat denkt iedereen hier nu: dat we hier in Lalalaland leven ?
Geweld is iets wat hier al jaaaaaaaren gaande is.
Of is dat niemand opgevallen ??
Nooit mee te maken gehad ??
Vreemd.

Idolator is een Teletubbie-fan!


-Y-

Tomas
25-10-02, 21:40
Geplaatst door ferrari


Ben ik het niet mee eens. Allemaal volwassen mensen, die ouders. De ouders van de dode wilden blijkbaar niet op tv.

Die Netwerk-presentator zei vantevoren ook al dat de ouders kennelijk nog in de ontkenningsfase zaten en in shock waren.

Dat waren geen volwassen mensen sukkel.

Dat waren psychisch gestoorde onvalwassen kinderen van in de zestig.

En die zet je niet voor de t.v. om het volk te entertainen.

Kut, wat is het PB traag. Zal wel weer straf zijn.

Tomas
25-10-02, 21:41
Geplaatst door Couscousje


Sdadr zijn die rode Marokkaanse banken die ze onder hun onwetende konten hadden...

Cc

Was me niet opgevallen. Dat zal ik bij de volgend ramp dan maar eens bekijken.

~Panthera~
25-10-02, 21:42
Geplaatst door Mark


Precies, dit verbaasd me ook. Ik zie al jaren vechtpartijen e.d. Op de een of andere manier loopt het meestal beter af.

Het feit dat dit zoveel aandacht krijgt is eigenlijk een bevestiging dat dit haast nooit zomaar gebeurt.

90% van de vechtpartijen is tussen mensen die het allebei uitlokken.
--------

Ach....het is wat opener allemaal tegenwoordig, vroeger speelde dit zich af achter voordeuren.
What's new really ??

Tomas
25-10-02, 21:44
Geplaatst door Mark

90% van de vechtpartijen is tussen mensen die het allebei uitlokken.

Dat weet jij helemaal niet.

Mark
25-10-02, 21:44
Geplaatst door ~Panthera~

--------

Ach....het is wat opener allemaal tegenwoordig, vroeger speelde dit zich af achter voordeuren.
What's new really ??

Dit is een ander fenomeen Panthera.

Geweld is geweld maar er zijn verschillende oorzaken in deze gevallen.

Mill
25-10-02, 21:44
Als je die pruik aanschaft is het inderdaad wel twijfelachtig of je voor je eigen daden verantwoordelijk kan worden gehouden.

Je zou nog bijna medelijden krijgen met die moordenaar. Het moet niet gekker worden.

Mark
25-10-02, 21:45
Geplaatst door Tomas


Dat weet jij helemaal niet.

observerend vermogen Tomas.

~Panthera~
25-10-02, 21:46
Geplaatst door Mark


Dit is een ander fenomeen Panthera.

Geweld is geweld maar er zijn verschillende oorzaken in deze gevallen.
--------

Dat snap ik, maar men wil toch niets meer met de oorzaken te maken hebben en alleen maar strenger staffen ??
Dat moet alles toch oplossen ?? (zeggen ze)
:nerd:

Tomas
25-10-02, 21:46
Geplaatst door Mark


observerend vermogen Tomas.

Als de jongen het in Venol overleefd had, had hij dan ook bij jouw 90% gehoord?

Mark
25-10-02, 21:47
Geplaatst door Tomas


Als de jongen het in Venol overleefd had, had hij dan ook bij jouw 90% gehoord?

Nee Tomas, bij de 10%.

Mark
25-10-02, 21:48
Geplaatst door ~Panthera~

--------

Dat snap ik, maar men wil toch niets meer met de oorzaken te maken hebben en alleen maar strenger staffen ??
Dat moet alles toch oplossen ?? (zeggen ze)
:nerd:

Psychopaten moet je nooit meer vrijlaten. Dat had drie vrouwen in groningen ook het leven gered.

naamloos
25-10-02, 21:48
Tsjonge jonge wat een achterlijke randebielen van een ouders. Echt die Marokkaanse cultuur is echt walgelijk, dat d'ie ouders het voor hun zoon opnamen, begrijp er nix van. Dat ze hem niet publiekelijk er van langs gaven en dat ze niet eens om het schavot riepen.... Wat voor kutouder ben je dan, als je niet eens meteen nadat je zoon het ergste doet wat een mens een ander kan aandoen en je daarom nog in de ontkenningsfase zit omdat je het niet wil geloven het nog voor je kind durft op te nemen.

Ik weet niet of een integratiecursus nog helpt als ze nog niet eens weten dat je als ouder in Nederland je van een halsmisdaad verdachte kind en publiek moet distancieeren. Dat zal 'm leren kutkind, hij zoekt het maar zelf uit!!!!!
Echt typisch die Marokkaanse cultuur dat die 't niet snapt. En die vader zit ook nog in de ziektewet of wat voor uitkering dan ook, schandalig eruit trappen die hap, wat denken die Marokkanen wel....

Tomas
25-10-02, 21:49
Geplaatst door Mark


Nee Tomas, bij de 10%.

Jouw observatievermogen rijkt ver.

~Panthera~
25-10-02, 21:50
Geplaatst door Mark


Psychopaten moet je nooit meer vrijlaten. Dat had drie vrouwen in groningen ook het leven gered.
----

helemaal mee eens....en er lopen wat psychopaten rond.
Hare test.
Je zou verbaasd staan. :D

dodi_vega
25-10-02, 21:50
Neej Mijn Zoon Doet Geen Vlieg Kwaad.... (Maar In Maart Werd Ie Wel Aangeklaagd Wegens Openlijke GeweldPleging..)..


:boos: .. DamN.. It.. Dat Noemt Zich Marokkaan???????? Fock Them.

Tomas
25-10-02, 21:50
Geplaatst door naamloos
Tsjonge jonge wat een achterlijke randebielen van een ouders. Echt die Marokkaanse cultuur is echt walgelijk, dat d'ie ouders het voor hun zoon opnamen, begrijp er nix van. Dat ze hem niet publiekelijk er van langs gaven en dat ze niet eens om het schavot riepen.... Wat voor kutouder ben je dan, als je niet eens meteen nadat je zoon het ergste doet wat een mens een ander kan aandoen en je daarom nog in de ontkenningsfase zit omdat je het niet wil geloven het nog voor je kind durft op te nemen.

Ik weet niet of een integratiecursus nog helpt als ze nog niet eens weten dat je als ouder in Nederland je van een halsmisdaad verdachte kind en publiek moet distancieeren. Dat zal 'm leren kutkind, hij zoekt het maar zelf uit!!!!!
Echt typisch die Marokkaanse cultuur dat die 't niet snapt. En die vader zit ook nog in de ziektewet of wat voor uitkering dan ook, schandalig eruit trappen die hap, wat denken die Marokkanen wel....

Rustig maar Naamloos, je moet de zelfkritiek niet overdijven.

Mark
25-10-02, 21:52
Geplaatst door Tomas


Jouw observatievermogen rijkt ver.

dank je :)

ik zal off topic hier nog wat op in gaan Tomas. Ik baseer dit op vele jaren uitgaan en vele vechtpartijen te hebben gezien. Ook binnen mijn vrienden groep zijn er 1 of 2 die er altijd in belanden... en dat is echt geen toeval.

Zware aanvallen zoals deze in venlo zijn uitzonderlijk... vandaar ook alle comotie.

Tomas
25-10-02, 21:53
Geplaatst door Mark


dank je :)

ik zal off topic hier nog wat op in gaan Tomas. Ik baseer dit op vele jaren uitgaan en vele vechtpartijen te hebben gezien. Ook binnen mijn vrienden groep zijn er 1 of 2 die er altijd in belanden... en dat is echt geen toeval.

Zware aanvallen zoals deze in venlo zijn uitzonderlijk... vandaar ook alle comotie.

Is goed.

Ik ga weer er is niks extreems te lezen en daar hou ik zo van.

Zal je zien, ben ik weg, komen Mars en Schaap met hun theorieen.

BiL@L
25-10-02, 21:54
OBL..?

Mark
25-10-02, 21:55
Geplaatst door Tomas


Is goed.

Ik ga weer er is niks extreems te lezen en daar hou ik zo van.

Zal je zien, ben ik weg, komen Mars en Schaap met hun theorieen.

Ik ga ook want ik verlies alle discussies met mars en schaap altijd en dan voel ik me dom.

doei

Couscousje
25-10-02, 21:58
Ik weet!
Ik weet!

Het is 1 groot zionistisch complot!

:student:

Cc

barfly
25-10-02, 22:04
gelukkig is humor nog niet dood..... :)

Joesoef
25-10-02, 22:08
Geplaatst door Mark
Volgens de ouders van de Moordenaar uit venlo is hun zoon onschuldig.....

Het is allemaal verzonnen door de pers, het was het lot van het slachtoffer...

Verder was het de wil van God en was khalid waarschijnlijk beledigd.


HAHAHAHA

Die maken zich populair :)

mooie toupet trouwens ;)


En ik maar denken dat Koot en Bie terug waren......

Is ut plotseling eGt. :fucyc:

mulan
25-10-02, 22:25
Kom op man mensen,dit zijn de domkoppen der Marokkanen in Venlo,iedereen die hier woont weet dit.
Echt serieus nemen kun je ze niet.Ook die opmerking van die moeder:'hij steelde,maakte ruzie,gewoon net als alle andere kinderen' :p

P.S. die moeder van die Nederlandse jongen was ook niet al te snugger.

Mark
25-10-02, 22:27
Geplaatst door mulan
Kom op man mensen,dit zijn de domkoppen der Marokkanen in Venlo,iedereen die hier woont weet dit.
Echt serieus nemen kun je ze niet.Ook die opmerking van die moeder:'hij steelde,maakte ruzie,gewoon net als alle andere kinderen' :p

P.S. die moeder van die Nederlandse jongen was ook niet al te snugger.

Ik zie een "niet snugger" patroon in Venlo :lole:

Hey woon jij bij hun in de buurt?

Muslimaah
25-10-02, 22:28
Geplaatst door Tomas


Hohohoho!

Jij hebt een gezin gezien dat uit nogal gestoorde ouders met een bijbehorend gestoord jong bestaat.

Jij weet niks van de Marokkaanse cultuur.

Ik heb b.v. geen hoofddoekje gezien. Jij wel?

Stel dat ie blondie wel n sjaal over der kop had gedrapeert ? Dan wat ?

Dan zou ze toch steeds een dysfunctionele moeder zijn geweest ..

Of zou het aan t hoofddoekje gelegen hebben ?

T gaat erom om wat er in die achterlijke koppen zitten..

Als dat mens 1 gram wist van de Islaam, zou ze haar kinderen anders hebben opgevoed.

T enige wat zij kan is, haar haar blonderen, en haar man een verkeerde toupet kado geven.

mulan
25-10-02, 22:31
Geplaatst door Mark


Ik zie een "niet snugger" patroon in Venlo :lole:

Hey woon jij bij hun in de buurt?


Nee,gelukkig niet,dat Marokkaanse gezin heeft wel een tijd bij ons in de buurt gewoond,waren toen al behoorlijk :maf2:


Groetjes uit het niet al te snuggere Venlo. :melig2:

Marsipulami
25-10-02, 22:54
Geplaatst door ~Panthera~

-----

Ja....waar is Mars ? :nerd:

Hier ben ik. Heb ik iets gemist ?

Mark
25-10-02, 22:55
Geplaatst door Marsipulami


Hier ben ik. Heb ik iets gemist ?

Nee Mars, niks gebeurd!

Marsipulami
25-10-02, 22:56
Geplaatst door Mark


Nee Mars, niks gebeurd!

Ah, ok. Ik lees nochtans één en ander.

Marsipulami
25-10-02, 22:57
Ik heb niks gezien, maar afgaande op de reacties hier is het weer een misselijkmakende vertoning geweest van de Nederlandse pers.

Mark
25-10-02, 22:59
Geplaatst door Marsipulami


Ah, ok. Ik lees nochtans één en ander.

ja het ging over de ouders met wie jij sympathiseerde :)

Het ging best ok met ze zo te zien...

ik ben bang dat dat morgen wel wat minder zal zijn.

Marsipulami
25-10-02, 23:01
Geplaatst door Mark


ja het ging over de ouders met wie jij sympathiseerde :)

Het ging best ok met ze zo te zien...

ik ben bang dat dat morgen wel wat minder zal zijn.

Hmm, als blijkt dat het inderdaad mensen zijn met ernstige psychische problemen dan heb ik er nog meer sympathie voor en kan ik meer begrip opbrengen voor de dader die in een dergelijke contekst is moeten opgroeien.

mulan
25-10-02, 23:01
Geplaatst door Mark


ja het ging over de ouders met wie jij sympathiseerde :)




Hij kon toch niet weten dat ze een beetje :maf2: waren.

mulan
25-10-02, 23:03
Geplaatst door Marsipulami


Hmm, als blijkt dat het inderdaad mensen zijn met ernstige psychische problemen dan heb ik er nog meer sympathie voor en kan ik meer begrip opbrengen voor de dader die in een dergelijke contekst is moeten opgroeien.

Ze hebben geen psychische problemen,ze zijn alleen een beetje raar.

Marsipulami
25-10-02, 23:08
Geplaatst door mulan


Ze hebben geen psychische problemen,ze zijn alleen een beetje raar.

Ik heb wel vaker rare mensen meegemaakt. Mensen die de meest bizarre dingen zouden zeggen op televisie. Jambers gaat zulke karikaturen wel eens opzoeken om ze op de buis te brengen tot vermaak van het publiek. Dat heb ik al altijd een misselijke manier gevonden om kijkcijfers te halen.

Als men dat dan nog doet in het licht van de ernst van de feiten dan voel ik me kotsmisselijk worden.

Moslimaa
25-10-02, 23:12
Wat zijn dat voor ouders zeg! ik kon het niet meer horen heb het geluid maar uit gedaan...hoop dat ze in een ontkennings fase zitten...anders zijn ze echt krankzinnig!


:kwaad:

Marsipulami
25-10-02, 23:15
Geplaatst door Moslimaa
Wat zijn dat voor ouders zeg! ik kon het niet meer horen heb het geluid maar uit gedaan...hoop dat ze in een ontkennings fase zitten...anders zijn ze echt krankzinnig! :kwaad:

Lijkt me nogal menselijk dat ze dingen ontkennen.

Marsipulami
25-10-02, 23:17
Ik heb niets gezien maar zo te lezen op dit prikbord is het weer erg bevorderlijk geweest voor het beeld dat mensen krijgen voorgeschoteld van de Marokkaanse gemeenschap.

ferrari
25-10-02, 23:19
Geplaatst door Marsipulami


Lijkt me nogal menselijk dat ze dingen ontkennen.
Ze ontkenden het niet: ze zeiden dat het voor het slachtoffer blijkbaar tijd was om te sterven :watte?:

bman
25-10-02, 23:19
Geplaatst door Marsipulami


Lijkt me nogal menselijk dat ze dingen ontkennen. Heb jij het interview gezien? Hoe haal je 't in je harsens om die walgelijke, domme uitspraken van die ouders nog te gaan zitte bagetaliseren...

Die pa zei met zoveel woorden dan niet zijn zoon (de moordenaar) maar het slachtoffer de ware schuldige was en dat hij maar niet voor de voeten van zijn zoon had moeten komen...immers khalidje laat niet met zich sollen en die kan wel 2 man aan....met of zonder scooterhelm om mee te rammen.

Marsipulami
25-10-02, 23:24
Geplaatst door bman
Heb jij het interview gezien? Hoe haal je 't in je harsens om die walgelijke, domme uitspraken van die ouders nog te gaan zitte bagetaliseren...

Die pa zei met zoveel woorden dan niet zijn zoon (de moordenaar) maar het slachtoffer de ware schuldige was en dat hij maar niet voor de voeten van zijn zoon had moeten komen...immers khalidje laat niet met zich sollen en die kan wel 2 man aan....met of zonder scooterhelm om mee te rammen.

Nee, ik heb niets gezien. Uit wat ik hier kan lezen lijkt me dat de ouders niet normaal zijn. Op zijn minst minderbegaafd en primitief. Nou van abnormalen (met alle respect) wil ik alles bagatelliseren.

bman
25-10-02, 23:27
Geplaatst door Marsipulami


Nee, ik heb niets gezien. Uit wat ik hier kan lezen lijkt me dat de ouders niet normaal zijn. Op zijn minst minderbegaafd en primitief. Nou van abnormalen (met alle respect) wil ik alles bagatelliseren.

oh, dus als je maar dom genoeg uit je nek lult en hele nare dingen zegt dan is het niet erg, want dan ben je eigenlijk niet meer toerekeningsvatbaar.

jesper
25-10-02, 23:28
Kan je wel voorstellen hoe dat beeld van die ouders en hun verklaringen vele mensen zal beinvloeden bij hun mening over Marokkanen.

Marsipulami
25-10-02, 23:29
Geplaatst door bman


oh, dus als je maar dom genoeg uit je nek lult en hele nare dingen zegt dan is het niet erg, want dan ben je eigenlijk niet meer toerekeningsvatbaar.

Ja, ik geloof wel dat er mensen zijn die je niet mag verantwoordelijk stellen voor hun daden. Zeker niet voor hun uitspraken. Maar niet iedereen kan dat begrijpen.

bman
25-10-02, 23:35
Geplaatst door Marsipulami


Ja, ik geloof wel dat er mensen zijn die je niet mag verantwoordelijk stellen voor hun daden. Zeker niet voor hun uitspraken. Maar niet iedereen kan dat begrijpen.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden. Deze mensen zijn geen 'debieltjes' of zwakzinnigen. Dit zijn (weliswaar domme) mensen die er hele verdorven, associale en enge denkbeelden op nahouden. Vooral ook het gemak waarmee mevrouwtje haar zoon als instrument van God beschreef die de dood van het slachtoffer alleen maar zou hebben uitgevoerd omdat God dat zo bepaald had.

En ga alsjeblieft niet zeiken over 'de Nederlandse maatschappij' die zo hard, arrogant en koud is geweest voor deze arme nieuwkomers, want meneertje zat al wel mooit 27 jaar centen te vangen van diezelfde harde, koude en arrogante Nederlandse maatschapij.

Sommige mensen zijn gewoon slecht van binnen. Khalid was zo iemand, en zo te zien had hij het niet van een vreemde. Domheid is geen excuus voor het ontbreken van het goede in een mensenhart.

Mark
25-10-02, 23:40
Ik blijf erbij dat de KRO terughoudend had moeten zijn met het uitzenden hiervan.

Marsipulami
25-10-02, 23:45
Geplaatst door bman


Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden. Deze mensen zijn geen 'debieltjes' of zwakzinnigen. Dit zijn (weliswaar domme) mensen die er hele verdorven, associale en enge denkbeelden op nahouden. Vooral ook het gemak waarmee mevrouwtje haar zoon als instrument van God beschreef die de dood van het slachtoffer alleen maar zou hebben uitgevoerd omdat God dat zo bepaald had.

En ga alsjeblieft niet zeiken over 'de Nederlandse maatschappij' die zo hard, arrogant en koud is geweest voor deze arme nieuwkomers, want meneertje zat al wel mooit 27 jaar centen te vangen van diezelfde harde, koude en arrogante Nederlandse maatschapij.

Sommige mensen zijn gewoon slecht van binnen. Khalid was zo iemand, en zo te zien had hij het niet van een vreemde. Domheid is geen excuus voor het ontbreken van het goede in een mensenhart.

De Nederlandse maatschappij heeft zich in dezen niets te verwijten. Ik geloof wel dat de ouders asociaal zijn en er verdorven denkbeelden op na houden. Ik kan echter niet geloven dat er door en door slechte mensen bestaan op deze planeet. In ieder geval lees ik in deze thread dat de dader die die jongen heeft vermoord niet dezelfde kansen heeft gehad als jij hebt gehad. Een beetje dankbaarheid om jouw eigen lot zou je misschien toch wel sieren.

Marsipulami
25-10-02, 23:47
Geplaatst door Mark
Ik blijf erbij dat de KRO terughoudend had moeten zijn met het uitzenden hiervan.

Nou, ik heb niets gezien. Maar op basis van de reacties hier op het forum denk ik dat je 200% gelijk hebt. Ah ongelovige hond ;)

Mark
25-10-02, 23:47
Geplaatst door Marsipulami


De Nederlandse maatschappij heeft zich in dezen niets te verwijten. Ik geloof wel dat de ouders asociaal zijn en er verdorven denkbeelden op na houden. Ik kan echter niet geloven dat er door en door slechte mensen bestaan op deze planeet. In ieder geval lees ik in deze thread dat de dader die die jongen heeft vermoord niet dezelfde kansen heeft gehad als jij hebt gehad. Een beetje dankbaarheid om jouw eigen lot zou je misschien toch wel sieren.

Ik ben erg dankbaar om mijn lot Mars. Toch zijn er veel mensen die in vergelijkbare situaties opgroeien als Khalid. En die hebben geen mensen doodgeslagen.

Ik geloof overigens wel dat er puur slechte mensen zijn.

Mark
25-10-02, 23:49
Geplaatst door Marsipulami


Nou, ik heb niets gezien. Maar op basis van de reacties hier op het forum denk ik dat je 200% gelijk hebt. Ah ongelovige hond ;)

Eigenlijk ben ik katholiek Mars, maar ik vond dat het atheisme wat steun nodig had ;)

Marsipulami
25-10-02, 23:52
Geplaatst door Mark
Ik ben erg dankbaar om mijn lot Mars. Toch zijn er veel mensen die in vergelijkbare situaties opgroeien als Khalid. En die hebben geen mensen doodgeslagen.

Ja, gelukkig maar. Dat ben ik met je eens. Ik vind ook helemaal niet dat je alles mag platpsychologiseren en platnuanceren. Ik heb in de discussies hieromtrent meer dan één keer gezegd dat ik vind dat de dader een strenge straf verdiend.


Ik geloof overigens wel dat er puur slechte mensen zijn.

Nee, helaas daar geloof ik niet in. Daarvoor ken ik veel te veel slechte mensen. Ik heb nog nooit iemand ontmoet waarover er niets goed te zeggen viel.

bman
25-10-02, 23:53
Geplaatst door Marsipulami


De Nederlandse maatschappij heeft zich in dezen niets te verwijten. Ik geloof wel dat de ouders asociaal zijn en er verdorven denkbeelden op na houden. Ik kan echter niet geloven dat er door en door slechte mensen bestaan op deze planeet. In ieder geval lees ik in deze thread dat de dader die die jongen heeft vermoord niet dezelfde kansen heeft gehad als jij hebt gehad. Een beetje dankbaarheid om jouw eigen lot zou je misschien toch wel sieren.

Ik dank God op mijn blote knietjes om het mooie luze leventje dat ik leidt. Maar goedheid van het hart (om het zo maar te noemen) komt ook bij arme mensen voor. Misschien nog wel vaker dan bij rijken, dus ik vindt het argument dat iemands kansen op een maatschappelijk carriere iemand belemmeren hier geen opgeld doen. Ja, sommige mensen zijn vanwege hun komaf minder sociaal mobiel maar dat mag nooit een excuus zijn voor pure haat, wreedheid en egoisme.

bman
25-10-02, 23:55
Geplaatst door Mark
Ik blijf erbij dat de KRO terughoudend had moeten zijn met het uitzenden hiervan.

Inderdaad, dit interview gaat niet alleen zijn weerslag hebben op deze ouders maar op de gehele marokkaanse gemeenschap. Ze zitten er nu al over te ouwehoeren in elk cafe en zondag zal elke voetbalcantine ook dit onderwerp dankbaar aansnijden...met die ouders heb ik nauwelijks medelijden, misschien morgen wel als ik wat meer geslapen heb.

Marsipulami
25-10-02, 23:56
Geplaatst door bman


Ik dank God op mijn blote knietjes om het mooie luze leventje dat ik leidt. Maar goedheid van het hart (om het zo maar te noemen) komt ook bij arme mensen voor. Misschien nog wel vaker dan bij rijken, dus ik vindt het argument dat iemands kansen op een maatschappelijk carriere iemand belemmeren hier geen opgeld doen. Ja, sommige mensen zijn vanwege hun komaf minder sociaal mobiel maar dat mag nooit een excuus zijn voor pure haat, wreedheid en egoisme.

Ja, hier ben ik het ongeveer mee eens denk ik.

Mark
25-10-02, 23:59
Geplaatst door Marsipulami


Ja, hier ben ik het ongeveer mee eens denk ik.

Je bent mild vandaag Mars :)

Klinkt misschien niet aardig van mij maar ik heb al weer genoeg gehad van deze hele discussie over Venlo (overdose)

.... what's next?

Marsipulami
26-10-02, 00:00
Geplaatst door bman


Inderdaad, dit interview gaat niet alleen zijn weerslag hebben op deze ouders maar op de gehele marokkaanse gemeenschap. Ze zitten er nu al over te ouwehoeren in elk cafe en zondag zal elke voetbalcantine ook dit onderwerp dankbaar aansnijden...met die ouders heb ik nauwelijks medelijden, misschien morgen wel als ik wat meer geslapen heb.

Vind jij nou ook niet dat de Marokkanen ondertussen al wel vaak genoeg door het slijk gehaald werden door de media en dat ze dit echt niet verdienen ?

Mark
26-10-02, 00:03
Geplaatst door Marsipulami


Vind jij nou ook niet dat de Marokkanen ondertussen al wel vaak genoeg door het slijk gehaald werden door de media en dat ze dit echt niet verdienen ?

Ik heb daar mixed feelings over Mars... ik heb zelf nooit problemen met Marokkanen gehad dus eigenlijk vind ik het allemaal overdreven.

Aan de andere kant hoor ik allemaal verhalen van prikkers hier die blijkbaar wel problemen hebben met Marokkaanse jongeren in het dagelijks leven.

Ik kan me als ik eerlijk ben de frustraties van Zwarte Schaap en Shaheed erg goed voorstellen. Maar die van mensen die bang over straat gaan ook...........

Marsipulami
26-10-02, 00:03
Geplaatst door Mark


Je bent mild vandaag Mars :)

Klinkt misschien niet aardig van mij maar ik heb al weer genoeg gehad van deze hele discussie over Venlo (overdose)

.... what's next?

kweenie?

sil
26-10-02, 00:04
Mars,

draag jij geitewollensokken?? :denk:

Mark
26-10-02, 00:05
Geplaatst door sil
Mars,

draag jij geitewollensokken?? :denk: :confused:

bman
26-10-02, 00:05
Geplaatst door Marsipulami


Vind jij nou ook niet dat de Marokkanen ondertussen al wel vaak genoeg door het slijk gehaald werden door de media en dat ze dit echt niet verdienen ?

Kijk ik vind dat de media moeten kunnen laten zien wat ze willen, maar het probleem is dat het continu focussen op bepaalde maatschappelijke problemen (de lowlifes onder de marokkanen) er een soort tunnelvisie ontstaat bij hetgrote publiek.

Aan de andere kant is dit misschien een reactie op een periode in Nederland waarin dit soort dingen nauwelijks besproken mochten worden in het openbaar, de politiek of op tv. Ik denk dat de Nederlanders over een tijdje wel weer moe worden van dat gezeik op de marokkanen hoor...dat waait over, net als al die sex, hoeren, porno en blotebillen programma's van veronica en sbs6 indertijd.

Mark
26-10-02, 00:07
Geplaatst door bman


Kijk ik vind dat de media moeten kunnen laten zien wat ze willen, maar het probleem is dat het continu focussen op bepaalde maatschappelijke problemen (de lowlifes onder de marokkanen) er een soort tunnelvisie ontstaat bij hetgrote publiek.

Aan de andere kant is dit misschien een reactie op een periode in Nederland waarin dit soort dingen nauwelijks besproken mochten worden in het openbaar, de politiek of op tv. Ik denk dat de Nederlanders over een tijdje wel weer moe worden van dat gezeik op de marokkanen hoor...dat waait over, net als al die sex, hoeren, porno en blotebillen programma's van veronica en sbs6 indertijd.

Die zitten nu op fox8 en daar krijgen we nooit genoeg van Bman.

:boogie:

Marsipulami
26-10-02, 00:07
Geplaatst door Mark


Ik heb daar mixed feelings over Mars... ik heb zelf nooit problemen met Marokkanen gehad dus eigenlijk vind ik het allemaal overdreven.

Aan de andere kant hoor ik allemaal verhalen van prikkers hier die blijkbaar wel problemen hebben met Marokkaanse jongeren in het dagelijks leven.

Ik kan me als ik eerlijk ben de frustraties van Zwarte Schaap en Shaheed erg goed voorstellen. Maar die van mensen die bang over straat gaan ook...........

Hier ben ik het ook mee eens. Met de nuance dat ik in tegengstelling tot jou wel al eens problemen heb gehad met Marokkanen. Gelukkig zijn we allemaal maar mensen.

bman
26-10-02, 00:10
Geplaatst door Mark


Die zitten nu op fox8 en daar krijgen we nooit genoeg van Bman.

:boogie:

Haha, jij had Kazaa toch al?

Mark
26-10-02, 00:10
Geplaatst door Marsipulami


Hier ben ik het ook mee eens. Met de nuance dat ik in tegengstelling tot jou wel al eens problemen heb gehad met Marokkanen. Gelukkig zijn we allemaal maar mensen.

Hmm vreemd, ik ga al jaren 's nachts uit in Rotterdam... nog nooit problemen gehad.

De enige keer dat ik ben bedreigd was in griekenland toen een groep Israeliers dachten dat ik een Duitser was.

Mark
26-10-02, 00:11
Geplaatst door bman


Haha, jij had Kazaa toch al?

als je eens wist wat ik allemaal heb ;)

Marsipulami
26-10-02, 00:11
Geplaatst door sil
Mars,

draag jij geitewollensokken?? :denk:

Nee hoor. Van bossen, kikkers en een propere natuur -zal wel belangrijk zijn, maar- daar ik nog nooit van wakker gelegen en zal ik wellicht nooit doen. Links ben ik al helemaal niet als je het hebt over sociaal economische kwesties of over etische kwesties. Ik ben er wel van overtuigd dat elke mens gelijk respect verdiend en gelijkwaardig is aan elk ander mens ongeacht afkomst.

Mark
26-10-02, 00:16
Ik ga nu, mijn vriendin is een beetje boos dat ik weer een avond ongezellig bij maroc.nl heb gezeten......

:love2:

Marsipulami
26-10-02, 00:19
Geplaatst door bman


Kijk ik vind dat de media moeten kunnen laten zien wat ze willen, maar het probleem is dat het continu focussen op bepaalde maatschappelijke problemen (de lowlifes onder de marokkanen) er een soort tunnelvisie ontstaat bij hetgrote publiek.

Nou, ik ben er toch trots op Belg te zijn. De modale Belg heeft nooit een geheim gemaakt van zijn racistische en xenofobe gevoelens. Dat lijkt me menselijk en normaal. Toch vind ik de Belgen evenwichtiger zijn. Van supertolerant zijn de Nederlanders ineens doorgeslagen naar superintolerant.

Ik heb een hond die blaft naar alles wat hem vreemd overkomt en die doet me soms wel eens denken aan de Nederlandse media.

Marsipulami
26-10-02, 00:20
Geplaatst door Mark
Ik ga nu, mijn vriendin is een beetje boos dat ik weer een avond ongezellig bij maroc.nl heb gezeten......

:love2:

Hmm, dat zegt ook wel wat. Maroc.nl boven je vriendin. Volgens mij moet je dringend op zoek naar een goeie relatietherapeut.

Marsipulami
26-10-02, 00:43
Geplaatst door Kidon2


Een misselijke streek van Netwerk ??

Jij gaat wel tot het gaatje he ? eenieder is verantwoordelijk voor zijn eigen uitspraken !

Zelden zoveel lulkoek van jou gelezen.

Hmm, mensen zoals Tomas hebben een hart, maar dat is blijkbaar ook weer niet iedereen gegeven.

Mark
26-10-02, 00:44
Geplaatst door Marsipulami


Hmm, dat zegt ook wel wat. Maroc.nl boven je vriendin. Volgens mij moet je dringend op zoek naar een goeie relatietherapeut.

er zit een kern van waarheid in, ik zit hier te veel

Mark
26-10-02, 00:45
Geplaatst door Kidon2


Een misselijke streek van Netwerk ??

Jij gaat wel tot het gaatje he ? eenieder is verantwoordelijk voor zijn eigen uitspraken !

Zelden zoveel lulkoek van jou gelezen.

Ben ik niet met je eens, als de vader van die vermoorde jongen nu zou roepen dat alle marokkanen het land uit moeten zou ik hem ook niet verantwoordelijk houden voor die uitspraak

Simon
26-10-02, 00:46
Geplaatst door bman
Die pa zei met zoveel woorden dan niet zijn zoon (de moordenaar) maar het slachtoffer de ware schuldige was en dat hij maar niet voor de voeten van zijn zoon had moeten komen...immers khalidje laat niet met zich sollen en die kan wel 2 man aan....met of zonder scooterhelm om mee te rammen.

Nu ja, het maakt duidelijk dat een en ander wel met opvoeding en achtergrond te maken heeft. Triest is het wel natuurlijk deze normloosheid.

Simon

Marsipulami
26-10-02, 00:46
Geplaatst door Mark


er zit een kern van waarheid in, ik zit hier te veel

Je kan misschien een nick voor Maroc.nl aanmaken voor je vriendin Mark. En een bijkomende pc met internetaansluiting installeren in de woonkamer. Dan kunnen jullie wat meer tijd aan elkaar besteden. :)

Idolater
26-10-02, 01:01
Geplaatst door ferrari

Ze ontkenden het niet: ze zeiden dat het voor het slachtoffer blijkbaar tijd was om te sterven :watte?:

'Het uur van René Steegmans was gekomen. God had dat zo bepaald, en onze zoon was toevallig het instrument.'

Idolater
26-10-02, 01:03
Geplaatst door Tomas


Hohohoho!

Jij hebt een gezin gezien dat uit nogal gestoorde ouders met een bijbehorend gestoord jong bestaat.

Jij weet niks van de Marokkaanse cultuur.

Ik heb b.v. geen hoofddoekje gezien. Jij wel?

Ik had het over cultuur op microniveau.

Mark
26-10-02, 10:38
Geplaatst door Marsipulami


Je kan misschien een nick voor Maroc.nl aanmaken voor je vriendin Mark. En een bijkomende pc met internetaansluiting installeren in de woonkamer. Dan kunnen jullie wat meer tijd aan elkaar besteden. :)

ze leest al regelmatig mee, en tikt me op de vingers als ik te naar doe. Verder schudt ze alleen vaak haar hoofd als ze ziet wat er allemaal wordt gezegd hier. ;)

Tomas
26-10-02, 11:34
Geplaatst door Idolater

Juist, wat mij zo verbijsterde is dat de ouders het normaal vinden dat kinderen gaat jatten en aan vechtpartijen doen. Hoezo normaal? Hallo! Ik hoop echt dat er niet meer van zulke ouders zijn. Die moeten gelijk gesteriliseerd worden. Het is een pijnlijke bloodstelling van de cultuur die heerst in Marokkaanse gezinnen. Dit verklaart waarom het misgaat in Veendendaal, Gouda, Lelystad, de grote steden, Venlo, etc. Het zijn allemaal zulke ouders.

Ik had het over cultuur op microniveau.

Tja...

Het verklaart helemaal niks, dit moet een extreem geval zijn, dat kan niet anders.

Het lijkt mij dat beidde ouders een steekje los hebben, mogelijk te verhelpen met een behoorlijke dosis ritalin. En dat dit erfelijk is, is wel duidelijk.

Dit zijn geen in-slechte mensen, maar wel heel erg sociaalgestoorde mensen. Die kunnen daar zelf niks aan doen, maar dat betekent niet dat ze daarom een gevaar voor de maatschappij mogen zijn.

En ik blijf er bij dat dit volks-entertainment is van de ergste soort. Als je dat niet in kunt zien, ben je geestelijk net zo kappot gemaakt als deze mensen, maar dan door de bigbrother cultuur ipv een fout gen.

Het voordeel daarvan is trouwens wel dat er nog hoop voor je is.

O, dit laatste heb ik niet tegen jou Idol... Ik dacht niet dat jij zo denkt.

Marsipulami
26-10-02, 11:35
Geplaatst door Mark
ze leest al regelmatig mee, en tikt me op de vingers als ik te naar doe. Verder schudt ze alleen vaak haar hoofd als ze ziet wat er allemaal wordt gezegd hier. ;)


Aha, ze is vast een enthousiaste fan van mijn priksels. :stout:

Tomas
26-10-02, 11:36
Geplaatst door Mark


ze leest al regelmatig mee, en tikt me op de vingers als ik te naar doe. Verder schudt ze alleen vaak haar hoofd als ze ziet wat er allemaal wordt gezegd hier. ;)

Vrouwen zijn ook allemaal hetzelfde.

Tomas
26-10-02, 11:39
Geplaatst door Joesoef



En ik maar denken dat Koot en Bie terug waren......

Is ut plotseling eGt. :fucyc:

Had jij dat gevoel ook!

Ik had daarbij ook nog het idee, dat K&dB in dit geval de typetjes wel erg ongeloofwaardig speelden...

Je moet niet overdrijven.

Mark
26-10-02, 11:44
mijn avatar is zojuist overleden :huil:

snel terug naar yorin!

Tomas
26-10-02, 11:45
Geplaatst door Muslimaah


Stel dat ie blondie wel n sjaal over der kop had gedrapeert ? Dan wat ?

Dan zou ze toch steeds een dysfunctionele moeder zijn geweest ..

Of zou het aan t hoofddoekje gelegen hebben ?

T gaat erom om wat er in die achterlijke koppen zitten..

Als dat mens 1 gram wist van de Islaam, zou ze haar kinderen anders hebben opgevoed.

T enige wat zij kan is, haar haar blonderen, en haar man een verkeerde toupet kado geven.

Ik doelde op het ontbreken van een hoofddoekje als voorbeeld, dat dit een specifiek gezin is met een specifiek probleem. En dat je dus geen enkel generaliserende conclusie kunt verbinden aan wat te zien was.

Ik ben dus van mening dat je het tegen de verkeerde hebt.

Ik denk verder dat de situatie in het gezin niets met de Islam te maken heeft en ook dat er niets veranderd zou zijn als de Islam meer invloed zou hebben op het gezin.

De vader zou in dat laatste geval z'n zoon waarschijnlijk naar Afghanistan hebben gestuurd. Zo gek was ie.

Geen religie die die gekte kan genezen, misschien onder intensieve begeleiding wat gunstiger kanaliseren. Maar ik denk dat medicijnen in combinatie met begeleiding meer effect hebben.

Marsipulami
26-10-02, 11:47
Geplaatst door Tomas


Tja...

Het verklaart helemaal niks, dit moet een extreem geval zijn, dat kan niet anders.

Het lijkt mij dat beide ouders een steekje los hebben, mogelijk te verhelpen met een behoorlijke dosis ritalin. En dat dit erfelijk is, is wel duidelijk.

Dit zijn geen in-slechte mensen, maar wel heel erg sociaalgestoorde mensen. Die kunnen daar zelf niks aan doen, maar dat betekent niet dat ze daarom een gevaar voor de maatschappij mogen zijn.

En ik blijf er bij dat dit volks-entertainment is van de ergste soort. Als je dat niet in kunt zien, ben je geestelijk net zo kappot gemaakt als deze mensen, maar dan door de bigbrother cultuur ipv een fout gen.

Het voordeel daarvan is trouwens wel dat er nog hoop voor je is.

O, dit laatste heb ik niet tegen jou Idol... Ik dacht niet dat jij zo denkt.

Ik heb het vanacht ook gezien bij de herhalingen. Ik vond het minder dramatisch als ik me aan de hand van de info hier op het prikbord voorgesteld had. Ik zag alleen twee ouders die op een domme stuntelige manier in de bres sprongen voor hun zoon en wellicht nog in een ontkenningsfase zitten. Het verwondert me een beetje dat er zo weinig mensen zijn hier die één en ander in hun context kunnen plaatsen.

Een aantal uitspraken zijn trouwens op een kwaadwillige manier geïnterpreteerd door sommige prikkers op het forum.

Het is erg jammer dat de Nederlandse pers die ouders op televisie brengt terwijl die zelf wellicht niet kunnen inschatten wat het weer teweegbrengt bij de publieke opinie.

Soulgirl
26-10-02, 11:49
Ik vind dat KRO netwerk de gewraakte uitzending nooit had mogen uitzenden. De ouders van Khalid en Silvio, zaten nog in een ontkenningsfase. ik zou precies hetzelfde gerageerd hebben als ik te horen kreeg dat mijn kind iemand had doodgeslagen en ik ben eenzogenaamde weldenkend en geschoold mens. Komop mensen niet zo hard over deze mensen oordelen. Ze hebben hun kinderen 18 jaar lang met liefde en alle zorg opgevoed.

Met de uitspraak het is de wil van Allah is een uiting van pure memselijk emoties. Ieder mens grijpt naar het onaantastbare in hun geval Allah om het niet realistische gebeuren enigzins tastbaar te maken.

Deze mensen hadden tegen hunzelf bescherm dienen te worden en de riooljoernalistiek had hen na een week of twee moeten benaderen. Er zouden dan tijdens het interview genuaceerdere uitspraken van de ouders komen.

Verder bedenk ik dat de KRO het doel had om vooral een schokkende interview te maken en dat is hen ook gelukt met knip en plak werk.

Op het ad.nl staat eveneens een interview met de ouders van Khalid, de woorden van de moeder waren daarbij dat ze het gevoel had dat ze twee zoons had verloren en meer etc.

Deze woorden van medeleven kom ik nergens tegen in de media en ook niet op deze Forum en al helemaal niet in de uitzending van Netwerk van gisteren.

plexus
26-10-02, 11:51
Geplaatst door Marsipulami



Het is erg jammer dat de Nederlandse pers die ouders op televisie brengt terwijl die zelf wellicht niet kunnen inschatten wat het weer teweegbrengt bij de publieke opinie.

...daar gaat het juist om!

Marsipulami
26-10-02, 11:52
Geplaatst door Soulgirl
Ik vind dat KRO netwerk de gewraakte uitzending nooit had mogen uitzenden. De ouders van Khalid en Silvio, zaten nog in een ontkenningsfase. ik zou precies hetzelfde gerageerd hebben als ik te horen kreeg dat mijn kind iemand had doodgeslagen en ik ben eenzogenaamde weldenkend en geschoold mens. Komop mensen niet zo hard over deze mensen oordelen. Ze hebben hun kinderen 18 jaar lang met liefde en alle zorg opgevoed.

Met de uitspraak het is de wil van Allah is een uiting van pure memselijk emoties. Ieder mens grijpt naar het onaantastbare in hun geval Allah om het niet realistische gebeuren enigzins tastbaar te maken.

Deze mensen hadden tegen hunzelf bescherm dienen te worden en de riooljoernalistiek had hen na een week of twee moeten benaderen. Er zouden dan tijdens het interview genuaceerdere uitspraken van de ouders komen.

Verder bedenk ik dat de KRO het doel had om vooral een schokkende interview te maken en dat is hen ook gelukt met knip en plak werk.

Op het ad.nl staat eveneens een interview met de ouders van Khalid, de woorden van de moeder waren daarbij dat ze het gevoel had dat ze twee zoons had verloren en meer etc.

Deze woorden van medeleven kom ik nergens tegen in de media en ook niet op deze Forum en al helemaal niet in de uitzending van Netwerk van gisteren.

Ah tof eindelijk nog eens een weldenkende prikster met gezond verstand te ontmoeten op dit forum. Proficiat !

Tomas
26-10-02, 11:58
Geplaatst door Soulgirl
Op het ad.nl staat eveneens een interview met de ouders van Khalid, de woorden van de moeder waren daarbij dat ze het gevoel had dat ze twee zoons had verloren en meer etc.

Deze woorden van medeleven kom ik nergens tegen in de media en ook niet op deze Forum en al helemaal niet in de uitzending van Netwerk van gisteren.

Stond in mijn krant ook, dus niet weer al te zielig gaan doen.

Jij hebt geen reden om te ontkennen, lijkt mij.

Verder betwijfel ik het dat deze ouders hun kinderen met liefde en zorg hebben opgevoed. Ik denk dat je het begrip opvoeden verkracht als je de jeugd van Khalid als opvoeden noemt.

Soulgirl
26-10-02, 12:08
Geplaatst door Tomas


Stond in mijn krant ook, dus niet weer al te zielig gaan doen.

Jij hebt geen reden om te ontkennen, lijkt mij.

Verder betwijfel ik het dat deze ouders hun kinderen met liefde en zorg hebben opgevoed. Ik denk dat je het begrip opvoeden verkracht als je de jeugd van Khalid als opvoeden noemt.

Beste Tomas,

Elk ouder heeft het beste met zijn kind voor. Ik weet zeker dat de ouders van Khalid en Syvio hun zoons naar eer en geweten hebben opgevoed. Wie zijn wij om te beoordelen als het wel of niet goed is. Verder is opvoeden een interactie tussen het kind en een ouder wij als buitenstaanders kunnen dus met al onze kennis geen sluitend oordeel hierover vellen. De enige die hierover een oordeel kan vormen is het kind zelf.

DUS SHUT UP!!!

Tomas
26-10-02, 15:57
Geplaatst door Soulgirl


Beste Tomas,

Elk ouder heeft het beste met zijn kind voor. Ik weet zeker dat de ouders van Khalid en Syvio hun zoons naar eer en geweten hebben opgevoed. Wie zijn wij om te beoordelen als het wel of niet goed is. Verder is opvoeden een interactie tussen het kind en een ouder wij als buitenstaanders kunnen dus met al onze kennis geen sluitend oordeel hierover vellen. De enige die hierover een oordeel kan vormen is het kind zelf.

DUS SHUT UP!!!

Ik proef wat frustraties...

het lijkt wel alsof je je met deze mensen identificeert, met als doel om in een slachtoffer rol te kunnen kruipen.

Maar goed.

Laten we eens luisteren wat het kind te vertellen heeft over zijn opvoeding. Ben wel benieuwd naar zijn mening, ja.

sil
26-10-02, 16:57
Geplaatst door Marsipulami


Nee hoor. Van bossen, kikkers en een propere natuur -zal wel belangrijk zijn, maar- daar ik nog nooit van wakker gelegen en zal ik wellicht nooit doen. Links ben ik al helemaal niet als je het hebt over sociaal economische kwesties of over etische kwesties.

Ik ben er wel van overtuigd dat elke mens gelijk respect verdiend en gelijkwaardig is aan elk ander mens ongeacht afkomst.

Dank je voor je antwoord.
Het laatste stukje ben ik het ook helemaal eens ,want dat voel ik ook zo,en toch ben ik het vaak helemaal niet met je reactie's eens
(dat hoeft ook niet)En dan bedoel ik niet je afgeven op nederlanders,want daar ben je belg voor :giechel:

sil
26-10-02, 17:14
Zoals het bij mij over kwam(heb het in de herhaling gezien)Had de moeder van Silvio helemaal geen overwicht op haar zoon,hij deed precies wat hij zelf wilde.
En wat Khalid betreft hij is misschien thuis wel de ideale zoon geweest en daar zijn ouders geen nederlands spreken,kan hij hun alles wijs maken,want anders hadden ze niet ontkend dat hij nog nooit met justitie in aanraking was geweest.Hier in mijn buurt wonen ook veel nationaliteiten,waar de ouders ook geen woord nederlands van spreken,hun kinderen gaan wel om met ned.vrienden en dat zijn van die k*t hollanders,dus dan krijg je vanzelf k*tmarokkanen

MaRiaH
26-10-02, 17:14
Geplaatst door Soulgirl


Beste Tomas,

Elk ouder heeft het beste met zijn kind voor. Ik weet zeker dat de ouders van Khalid en Syvio hun zoons naar eer en geweten hebben opgevoed. Wie zijn wij om te beoordelen als het wel of niet goed is.

Ja iedereen doet zijn best.. maar ze zijn er overduidelijk NIET in geslaagd om het goed te doen.....



Geplaatst door Soulgirl
Verder is opvoeden een interactie tussen het kind en een ouder wij als buitenstaanders kunnen dus met al onze kennis geen sluitend oordeel hierover vellen. De enige die hierover een oordeel kan vormen is het kind zelf.

Dat kind waar jij het over hebt.. is zo verknipt dat zijn oordeel mij niet echt kan overtuigen.. Gezien zijn daden heeft deze jongen een gebrek aan opvoeding achter de rug.. en helaas voor jou.. DAT hebben we allemaal gezien.... we kunnen daar dus wel over oordelen..

NB: Normen en waarden worden grotendeels tot je 4e jaar al bepaald.. en hoe goed bedoeld ook, ouders van probleemjongeren (welke afkomst dan ook...) verzaken in de vroege al in hun opvoeding..

Dit geldt ook voor belgische probleemjeugd Mars..

:giechel:

Tarik_nl
26-10-02, 17:48
Al zeg ik dit niet graag, ik hoop dat het keihard aankomt als ze inzien dat hun zoon het juist gedaan heeft.

a. De zoon is een bekende van de politie, dus ze weten dat hun zoon geweldadig is. niks lief en aardig!

b. hij is eerder veroordeeld voor geweldsdelicten, hij had een celstraf van 3 maanden moeten uitzitten, dus ouders wel degelijk op de hoogte.

c. ALS ZE NIET ZO KOPPIG WAREN HADDEN ZE HUN ZOON ALLANG KUNNEN CORRIGEREN.

Maar aan de ene kant begrijpelijk hoe ze reageren(niemand kan zich voorstellen dat haar/zijn zoon iets doet). Maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeel dom omdit voor de tv nog te zeggen, om zo hun familie eer te redden of zo.

Joesoef
26-10-02, 18:26
Geplaatst door Soulgirl


Beste Tomas,

Elk ouder heeft het beste met zijn kind voor. Ik weet zeker dat de ouders van Khalid en Syvio hun zoons naar eer en geweten hebben opgevoed. Wie zijn wij om te beoordelen als het wel of niet goed is. Verder is opvoeden een interactie tussen het kind en een ouder wij als buitenstaanders kunnen dus met al onze kennis geen sluitend oordeel hierover vellen. De enige die hierover een oordeel kan vormen is het kind zelf.

DUS SHUT UP!!!

Niet elke vader en moeder is geschikt voor het ouderschap. En als je kind bent van zo een ouder dan heb je geluk nodig wil je dat inzien en jezelf corrigerend opvoeden.

Bas
26-10-02, 18:31
Geplaatst door Soulgirl


Beste Tomas,

Elk ouder heeft het beste met zijn kind voor. Ik weet zeker dat de ouders van Khalid en Syvio hun zoons naar eer en geweten hebben opgevoed. Wie zijn wij om te beoordelen als het wel of niet goed is. Verder is opvoeden een interactie tussen het kind en een ouder wij als buitenstaanders kunnen dus met al onze kennis geen sluitend oordeel hierover vellen. De enige die hierover een oordeel kan vormen is het kind zelf.

DUS SHUT UP!!!

volgens mij is het juist een totaal gebrek aan opvoeding, de ouders leken trots dat niemand hun zoon iets moest maken omdat hij anders gek was. Wanneer een kind vanaf zijn 13e crimineel is en op zijn 18e een man doodslaat is de opvoeding mijns inziens compleet mislukt. De ouders van die jongen zijn zieke zieke mensen. Verbaasd me dan ook niet dat die jongen zo terecht is gekomen. Sommige mensen moeten gewoon geen kids krijgen

Marsipulami
26-10-02, 18:33
Geplaatst door MaRiaH


Dat kind waar jij het over hebt.. is zo verknipt dat zijn oordeel mij niet echt kan overtuigen.. Gezien zijn daden heeft deze jongen een gebrek aan opvoeding achter de rug.. en helaas voor jou.. DAT hebben we allemaal gezien.... we kunnen daar dus wel over oordelen..

NB: Normen en waarden worden grotendeels tot je 4e jaar al bepaald.. en hoe goed bedoeld ook, ouders van probleemjongeren (welke afkomst dan ook...) verzaken in de vroege al in hun opvoeding..

Dit geldt ook voor belgische probleemjeugd Mars..

:giechel:

Huh? Belgische probleemjeugd ?

Over die goede opvoeding. In de Brusselse Marollenwijk heeft men eens een studie gedaan naar de stamboom van mensen die in armoede leefden (lees gerust ook: mensen met een verslavingsprobleem, een strafblad of ernstige psychische problemen). Uit dat onderzoek bleek dat de voorouders van de Belgen die vandaag in allerlei hulpverleningsprogramma's zitten ook al voorkwamen op lijsten i.v.m. armenzorg in de 17e eeuw. (migranten en nakomelingen waren er toen nog niet)

Maatschappelijke achterstelling is een vicieuze cirkel die van generatie op generatie wordt doorgegeven. Een goede opvoeding is belangrijk maar men kan zijn kinderen niet meegeven wat men zelf gemist heeft.

Verder bestaat er een statistisch significante relatie tussen kansarmoede en intelligentie. Een aantal mensen kan gewoon zijn weg niet vinden in een complexe samenleving om dat men een aantal cognitieve (ook sociale) vaardigheden mist. Men komt op die manier aan lager wal, minderwaardige slechtbetaalde jobs, slechte vrienden, enz.

Last but not least. Slechts een kleine minderheid onder delinquenten komt uit een normaal gezin, met een vader en een moeder die elkaar altijd trouw gebleven zijn in een stabiel huwelijk. Echtscheidingen mogen dan misschien al een oplossing zijn voor gehuwden die het niet meer zien zitten. Voor kinderen is het vaak een reden voor een sociale brain damage waarvan ze levenslang de sporen dragen. Een stabiel gezin is basisvoorwaarde voor een goede opvoeding en een gezond normbesef en de ontwikkeling van een aantal sociale vaardigheden die onmisbaar zijn voor het verdere leven van een kind.

Simon
26-10-02, 20:20
NOS-TT 108 za 26 okt Onrust onder Marokkanen in Venlo VENLO In de Marokkaanse gemeenschap in Venlo is grote onrust ontstaan over de uitspraken van de ouders van een van de verdachten van de doodslag op Rene Steegmans.Die zeiden in Netwerk dat zijn dood voorbestemd was."Onze zoon was het instrument in de hand van God. Als God het wil,kunnen wij niets doen." De Marokkanen maken zich grote zorgen over het effect van die uitzending.Na overleg hebben de ouders inmiddels afstand van hun uitspraken genomen en hun spijt daarover betuigd. Burgemeester Schrijen van Venlo heeft de bevolking gevraagd kalm te blijven en niet voor eigen rechter te spelen.

Marsipulami
26-10-02, 23:05
Geplaatst door Simon
NOS-TT 108 za 26 okt Onrust onder Marokkanen in Venlo VENLO In de Marokkaanse gemeenschap in Venlo is grote onrust ontstaan over de uitspraken van de ouders van een van de verdachten van de doodslag op Rene Steegmans.Die zeiden in Netwerk dat zijn dood voorbestemd was."Onze zoon was het instrument in de hand van God. Als God het wil,kunnen wij niets doen." De Marokkanen maken zich grote zorgen over het effect van die uitzending.Na overleg hebben de ouders inmiddels afstand van hun uitspraken genomen en hun spijt daarover betuigd. Burgemeester Schrijen van Venlo heeft de bevolking gevraagd kalm te blijven en niet voor eigen rechter te spelen.

Dat is toch grote onzin. Moslims zeggen altijd als een groot onheil ziekte, ongeval of dood hen treft dat het hun lot is dat God voor hen heeft voorbestemd. (Qadr Allah = het lot van Allah, het heeft zo moeten zijn.) Dat is slechts een vaak gebruikte vrome uitdrukking die mensen een beetje troost geeft en hen kan helpen om het onvermijdelijke te aanvaarden. Meer moet men daar niet achter zoeken.

De predestinatieleer vind je ook bij de christenen terug. Hier een citaatje van de Heidelbergse cathechismus:


Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?
Antwoord: De almachtige en alom tegenwoordige kracht van God, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen.

http://www.kerkplein-almere.nl/gkv/gkvhct.htm

Mark
26-10-02, 23:39
Geplaatst door Marsipulami


Huh? Belgische probleemjeugd ?

Over die goede opvoeding. In de Brusselse Marollenwijk heeft men eens een studie gedaan naar de stamboom van mensen die in armoede leefden (lees gerust ook: mensen met een verslavingsprobleem, een strafblad of ernstige psychische problemen). Uit dat onderzoek bleek dat de voorouders van de Belgen die vandaag in allerlei hulpverleningsprogramma's zitten ook al voorkwamen op lijsten i.v.m. armenzorg in de 17e eeuw. (migranten en nakomelingen waren er toen nog niet)

Maatschappelijke achterstelling is een vicieuze cirkel die van generatie op generatie wordt doorgegeven. Een goede opvoeding is belangrijk maar men kan zijn kinderen niet meegeven wat men zelf gemist heeft.

Verder bestaat er een statistisch significante relatie tussen kansarmoede en intelligentie. Een aantal mensen kan gewoon zijn weg niet vinden in een complexe samenleving om dat men een aantal cognitieve (ook sociale) vaardigheden mist. Men komt op die manier aan lager wal, minderwaardige slechtbetaalde jobs, slechte vrienden, enz.

Last but not least. Slechts een kleine minderheid onder delinquenten komt uit een normaal gezin, met een vader en een moeder die elkaar altijd trouw gebleven zijn in een stabiel huwelijk. Echtscheidingen mogen dan misschien al een oplossing zijn voor gehuwden die het niet meer zien zitten. Voor kinderen is het vaak een reden voor een sociale brain damage waarvan ze levenslang de sporen dragen. Een stabiel gezin is basisvoorwaarde voor een goede opvoeding en een gezond normbesef en de ontwikkeling van een aantal sociale vaardigheden die onmisbaar zijn voor het verdere leven van een kind.

Mee eens Mars.

Ik wil er nog aan toevoegen dat die vicieuze cirkel ook ontstaat omdat intelligentie genetisch overdraagbaar is.

Marsipulami
27-10-02, 01:13
Geplaatst door Mark


Mee eens Mars.

Hmm, dat was nochtans een pleidooi voor de joods-christelijk-islamitische waarden en normen. Weet je wel zeker dat je gelezen hebt wat ik schreef ? Ah ongelovige hond ;)

Simon
27-10-02, 09:19
Geplaatst door Marsipulami
[B]Dat is toch grote onzin. Moslims zeggen altijd als een groot onheil ziekte, ongeval of dood hen treft dat het hun lot is dat God voor hen heeft voorbestemd. (Qadr Allah = het lot van Allah, het heeft zo moeten zijn.) Dat is slechts een vaak gebruikte vrome uitdrukking die mensen een beetje troost geeft en hen kan helpen om het onvermijdelijke te aanvaarden. Meer moet men daar niet achter zoeken.

De predestinatieleer vind je ook bij de christenen terug. Hier een citaatje van de Heidelbergse cathechismus:


Toch heb ik nooit de Heidelbergse catechismus horen citeren ter toelichting van een moord door een familielid. Maar het is waar, moslims verschuilen zich bij alles achter Allah. Als ze oproepen tot geweld dan vragen ze Allah de vijanden van de Islam te doden en als hun kinderen onschuldigen doden dan zeggen ze dat het helaas de wil van Allah was maar dat hun kind geen mens kwaad doet.

Enfin ik begrijp de onrust onder de Marokkanen dus wel en ben blij dat ze afstand van de uitspraken van de ouders van Khalid hebben genomen.

Simon

mulan
27-10-02, 10:25
Geplaatst door Simon
Enfin ik begrijp de onrust onder de Marokkanen dus wel en ben blij dat ze afstand van de uitspraken van de ouders van Khalid hebben genomen.

Simon

Als ik op krediet moet lopen dan hoeft dat afstand nemen van mij nog niet eens.Waarom?Omdat ik vind dat als Marokkanen zich voor alles en iedereen moeten gaan lopen verantwoorden het geen zin heeft en dat 'we' bij zulke domme uitspraken moeten laten zien dat 'we' het er niet mee eens zijn zegt ook genoeg.Dan vraag ik me af hoever we in dit land eigenlijk gekomen zijn.Dat 1 gezin de spanningen weer op scherp kan zetten zegt genoeg,er is iets mis in dit land,los van dat gezin.

Oh en van mensen die zeggen:de goede lijden onder de kwade....jeetje wat walg ik van zo'n uitspraak.Dit zijn ook nog eens zogenaamd de aardige mensen die dit zeggen :rolleyes:

Simon
27-10-02, 10:36
Geplaatst door mulan


Als ik op krediet moet lopen dan hoeft dat afstand nemen van mij nog niet eens.Waarom?Omdat ik vind dat als Marokkanen zich voor alles en iedereen moeten gaan lopen verantwoorden het geen zin heeft en dat 'we' bij zulke domme uitspraken moeten laten zien dat 'we' het er niet mee eens zijn zegt ook genoeg.Dan vraag ik me af hoever we in dit land eigenlijk gekomen zijn.Dat 1 gezin de spanningen weer op scherp kan zetten zegt genoeg,er is iets mis in dit land,los van dat gezin.

Oh en van mensen die zeggen:de goede lijden onder de kwade....jeetje wat walg ik van zo'n uitspraak.Dit zijn ook nog eens zogenaamd de aardige mensen die dit zeggen :rolleyes:

Tja leuk is het niet dat dat nodig is. Maar het zijn Marokkaanse organisaties in Venlo die bij elkaar zijn gekomen zijn en het nodig vinden om iets aan de beeldvorming te doen in hun stad door die verklaring af te leggen. En dat is op zich heel verstandig. En die beeldvorming van Marokkanen komt ook doordat ze zich statistisch vaker schuldig maken aan crimineel gedrag dan autochtonen. Dat is hier in Amsterdam ook zo. Ik zag gisteren nog een documentaire over het 'beware watch out' project waarbij Marokkaanse jongeren de orde handhaven in een winkelcentrum waar ze voorheen zelf onrust veroorzaakten. Heel positief verhaal vond ik het.
http://www.rotary.nl/d1580/District-1580/Districtsnieuws/Community%20service%20in%20Amsterda,.htm

Simon

Mark
27-10-02, 10:59
Geplaatst door Marsipulami


Hmm, dat was nochtans een pleidooi voor de joods-christelijk-islamitische waarden en normen. Weet je wel zeker dat je gelezen hebt wat ik schreef ? Ah ongelovige hond ;)

Dat is het mooie Mars, ik kan de voordelen van normen uit filosofieen en religie toepassen zonder vast te zitten aan de nadelen (zoals wetten die eigenlijk alleen van toepassing zijn op een maatschappij in het midden oosten in het jaar 0).

Go atheism!! :haha: