PDA

Bekijk Volledige Versie : Ouders Khalid



MAXXXMAN
25-10-02, 20:15
Kro's Netwerk.

Ouders Khalid:

" Khalid is de rust en liefde zelfde. Hij zou nooit iemand kwaad doen. Maar kom niet aan hem, want dan vermoord hij je. Hij is zo sterk als twee mannen. Die jongen begon, dus terecht dat dit zo heeft moeten zijn. Khalid was slechts een instrument, het lot heeft bepaald dat dit zo heeft moeten zijn"

Multiculturele samenleving? Ik pas!

PS: Ik ga even voorbij aan het feit dat Papa en Mama al 36 jaar in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken. Misschien druk dan? Nee...Papa zit al vanaf 1975 in de ziektewet.

Is dit van mij een opruiende tekst? Nee ook niet....Ik ben enkel stom en stom verbaast.

Fred
25-10-02, 20:16
Helemaal mee-eens Maxxman

Idolater
25-10-02, 20:33
Geplaatst door MAXXXMAN
Kro's Netwerk.

Ouders Khalid:

" Khalid is de rust en liefde zelfde. Hij zou nooit iemand kwaad doen. Maar kom niet aan hem, want dan vermoord hij je. Hij is zo sterk als twee mannen. Die jongen begon, dus terecht dat dit zo heeft moeten zijn. Khalid was slechts een instrument, het lot heeft bepaald dat dit zo heeft moeten zijn"

Multiculturele samenleving? Ik pas!

PS: Ik ga even voorbij aan het feit dat Papa en Mama al 36 jaar in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken. Misschien druk dan? Nee...Papa zit al vanaf 1975 in de ziektewet.

Is dit van mij een opruiende tekst? Nee ook niet....Ik ben enkel stom en stom verbaast.

De multiculturele samenleving is meer dan Marokkanen alleen.

Overigens ben ik net zo geschokt als jij, en dacht ik in eerste instantie niet aan de ziektewet waar de vader in zat, maar wat ze zeiden over hun zoon. Dat was gewoon schandalig.

bman
25-10-02, 22:58
Geplaatst door splijtstof
iedere marokkaanse ouder die niet in staat is zijn kroost op een
goed manier optevoeden,moet het land uitgewerkt worden.

en dat kan ik je zeggen als marokkaan want dat soort mensen
zijn gewoon tuig van de laagste soort.

Go nawijn, go nawijn, go nawijn...ach meestel ventileer je je woede tenminste in de juiste richting....weet je zeke dat er achter de bewuste KRO uitzending geen katholiek complot schuilt om de inquisitie nieuw leven in te blazen?

BENZ_207
25-10-02, 22:59
Geplaatst door MAXXXMAN
Kro's Netwerk.

Ouders Khalid:

" Khalid is de rust en liefde zelfde. Hij zou nooit iemand kwaad doen. Maar kom niet aan hem, want dan vermoord hij je. Hij is zo sterk als twee mannen. Die jongen begon, dus terecht dat dit zo heeft moeten zijn. Khalid was slechts een instrument, het lot heeft bepaald dat dit zo heeft moeten zijn"

Multiculturele samenleving? Ik pas!

PS: Ik ga even voorbij aan het feit dat Papa en Mama al 36 jaar in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken. Misschien druk dan? Nee...Papa zit al vanaf 1975 in de ziektewet.

Is dit van mij een opruiende tekst? Nee ook niet....Ik ben enkel stom en stom verbaast.


vertel mij eens jochie wat wil je hier mee bereiken?

Zelfkritiek
26-10-02, 01:25
Geplaatst door MAXXXMAN
" Khalid is de rust en liefde zelfde. Hij zou nooit iemand kwaad doen. Maar kom niet aan hem, want dan vermoord hij je. Hij is zo sterk als twee mannen. Die jongen begon, dus terecht dat dit zo heeft moeten zijn. "

Nee, die jongen begon niet, het was dat ouwe wijf dat geen respect had voor de opgevoerde knetterende brommer! Opdonderen, vies oud wijf!
Tja, en dat dan zo'n vieze kaas zich er ook nog eens mee gaat bemoeien, tuurlijk, dan moet de jongen dood! Dat begrijpt iedereen....

Nee... Kunnen deze ouders met geiten en kamelen en al niet gewoon op het vliegtuig worden gezet??

Zelfkritiek
26-10-02, 01:34
Geplaatst door yehiyaayyash
Verder betwijfel ik zelf of de jongen die doodgeslagen is alleen heeft geroepen : "heb respect voor de ouderen !"

Heel interessant.
Kun je ook een omstandigheid noemen waarin het volgens jou wel terecht is geweest dat deze jongen is afgeslacht? Als hij iets anders had geroepen? Iets over de moeder van de dader ofzo? Of zijn middelvinger had opgestoken?

MaRiaH
26-10-02, 01:57
Geplaatst door MAXXXMAN
Kro's Netwerk.

Ouders Khalid:

" Khalid is de rust en liefde zelfde. Hij zou nooit iemand kwaad doen. Maar kom niet aan hem, want dan vermoord hij je. Hij is zo sterk als twee mannen. Die jongen begon, dus terecht dat dit zo heeft moeten zijn. Khalid was slechts een instrument, het lot heeft bepaald dat dit zo heeft moeten zijn"

Multiculturele samenleving? Ik pas!

PS: Ik ga even voorbij aan het feit dat Papa en Mama al 36 jaar in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken. Misschien druk dan? Nee...Papa zit al vanaf 1975 in de ziektewet.

Is dit van mij een opruiende tekst? Nee ook niet....Ik ben enkel stom en stom verbaast.


Ik blijf het walGelijk vinden dat iedereen hier de daad van 1 marokkaan en de uitspraken van zijn ouders gelijkstelt aan de gehele Marokkaanse gemeenschap.. dit is net zo DOM als de uitlatingen van die ouders..

Overigens, die nederlandse moeder maakte op mij ook een sociaal zwakke indruk.. Zijn zij en haar zoon daarom representatief voor alle Nederlanders????

NOU DAN....

cut the crap en beoordeel de persoon, niet de groep !
tfoe! :fpotver:

11-09
26-10-02, 02:04
Geplaatst door Zelfkritiek



Nee... Kunnen deze ouders met geiten en kamelen en al niet gewoon op het vliegtuig worden gezet??

Ik heb geen kamelen en geiten gezien, wat voor troep gebruik jij? :jammer:

I'mNumber1
26-10-02, 02:09
Geplaatst door 11-09


Ik heb geen kamelen en geiten gezien, wat voor troep gebruik jij? :jammer:


Troep die hij meekreeg met zijn ''opvoeding''..


:o ...

11-09
26-10-02, 02:11
[QUOTE]Geplaatst door MAXXXMAN
[B]Kro's Netwerk.


Papa zit al vanaf 1975 in de ziektewet.

de ziektewet heb je al na 52 weken doorlopen.

:denk: :jammer:

I'mNumber1
26-10-02, 02:12
Geplaatst door Zelfkritiek


Heeee.... die vinger van jou op die foto... ziet er een beetje bruintjes uit....
Trek je hem net uit de aars van je vader, soms?


Riagg is there for a reason KutKindjUh...

Zelfkritiek
26-10-02, 02:14
Geplaatst door I'mNumber1



Riagg is there for a reason KutKindjUh...


Dus daar had je je vader al naar toe gestuurd?
Gelijk heb je, zou ik ook doen, na zo'n opvoeding!

I'mNumber1
26-10-02, 02:18
Geplaatst door Zelfkritiek



Dus daar had je je vader al naar toe gestuurd?
Gelijk heb je, zou ik ook doen, na zo'n opvoeding!


Tis niet mijn schuld dat jouw moeder en jouw vader je in de steek lieten, en jou geen opvoeding gaven ... maar je nu toch zit te k@nkeren als een KutKindjUh..


GA HUILEN :huil: ..

Im Off ..

Zelfkritiek
26-10-02, 02:22
Geplaatst door I'mNumber1



Tis niet mijn schuld dat jouw moeder en jouw vader je in de steek lieten, en jou geen opvoeding gaven ... maar je nu toch zit te k@nkeren als een KutKindjUh..


GA HUILEN :huil: ..

Im Off ..


Prima! Jij bent 'off'? Je bedoelt je scootertje poetsen? En pas op voor oude dames op de openbare weg, he?

MaRiaH
26-10-02, 02:23
Gaan jullie lekker???
forumvervuilers... blijf ff bij het onderwerp in plaats van elkaar het leven zuur te maken..

:droef:

Zelfkritiek
26-10-02, 02:28
Geplaatst door MaRiaH
Gaan jullie lekker???
forumvervuilers... blijf ff bij het onderwerp in plaats van elkaar het leven zuur te maken..

:droef:


Ohwja.... We hadden het over de ouders van Khalid. Leuke discussie, interessant ook, want je moet toch de medelanders wat beter leren kennen. Hoe ze denken, leven en hun kinderen opvoeden. Nee, alles gaat helemaal goed komen zo!

BaMb-InO
26-10-02, 08:42
Geplaatst door MAXXXMAN
Kro's Netwerk.

Ouders Khalid:

" Khalid is de rust en liefde zelfde. Hij zou nooit iemand kwaad doen. Maar kom niet aan hem, want dan vermoord hij je. Hij is zo sterk als twee mannen. Die jongen begon, dus terecht dat dit zo heeft moeten zijn. Khalid was slechts een instrument, het lot heeft bepaald dat dit zo heeft moeten zijn"

Multiculturele samenleving? Ik pas!

PS: Ik ga even voorbij aan het feit dat Papa en Mama al 36 jaar in Nederland wonen en nog geen woord Nederlands spreken. Misschien druk dan? Nee...Papa zit al vanaf 1975 in de ziektewet.

Is dit van mij een opruiende tekst? Nee ook niet....Ik ben enkel stom en stom verbaast.


Ik ben Marokkaanse en het eens met je dat het ''domme''ouders zijn........maar worden wij hier weer op aangekeken. De Marokkanen die het wel goed doe? :watte?:

BaMb-InO
26-10-02, 08:44
Geplaatst door MAXXXMAN
Kro's Netwerk.

Ouders Khalid:

Misschien druk dan? Nee...Papa zit al vanaf 1975 in de ziektewet.

Is dit van mij een opruiende tekst? Nee ook niet....Ik ben enkel stom en stom verbaast.


Ik zou je mond maar houden want de ziekte die zijn vader heeft gehad wens ik jou liever niet toe!(trust me) Dat heeft vele mensen het leven gekotst (hint! Hij droeg een pruik!)

Soulgirl
26-10-02, 09:00
Ten eerste zijn de ouders van Khalid helemaal niet dom, het interview is dusdanig in elkaar geknutsled dat er rondom de ouders een negatief beeld ontstond.

Commenetaar zoals de vader zit al sinds 1975 in de ziektewet is onnodig, voegt niets toe, maar toch maar even vermelden. De vader was duidelijk ziek droeg een pruik, maar daar wordt niet over gerept.

Eveneens las ik in een ander interview dat de moeder heeft gezegd dat ze twee zooons is kwijtgeraakt.

We hebben met zijn allen naar een mediagenieke rapportage zitten kijken wederom wanuit een westers nederlands perspectief die het doel het marokkaanse beeldvorming te bevestigen.

Simon
26-10-02, 09:02
Geplaatst door Soulgirl
We hebben met zijn allen naar een mediagenieke rapportage zitten kijken wederom wanuit een westers nederlands perspectief die het doel het marokkaanse beeldvorming te bevestigen.

Ach wat een onzin. Die ouders hebben hun praatje kunnen houden en het was duidelijk genoeg. Ze weten weinig over hun zoon en ontkennen maar gewoon wat gebeurd is. Het is treurig.

Simon

BaMb-InO
26-10-02, 09:07
Geplaatst door Simon


Ach wat een onzin. Die ouders hebben hun praatje kunnen houden en het was duidelijk genoeg. Ze weten weinig over hun zoon en ontkennen maar gewoon wat gebeurd is. Het is treurig.

Simon



Soulgirl...........het is niet goed te praten.....dat hun kind is ontspoord, dat kan.......niet alle ouders zijn perfect....en dat ze hebben geknip zal ook we zo zijn......maar wat ze WEL hebben gezegd was niet netjes.......:kwaad:

Joesoef
26-10-02, 09:08
Ik kan niet zeggen dat de rapportage erg integer was maar om er nu meteen allemaal complot theorieën achter te gaan zoeken gaat wel wat ver.

Het waren gewoon wat simpele ouders met pech in het leven dat gebeurt wel meer, nix bijzonders. Als ik kijk naar de moeder van de Nederlandse jongen dan zie ik een opvallende overeenkomst, namelijk een apathische houding tov controle over hun kind. Ze wisten het gaat mis, wat moet ik doen, komt er iemand mij helpen voor het mis gaat.

Simon
26-10-02, 09:10
Geplaatst door BaMb-InO
MAAR SIMON! Scheer aub niet iedereen over 1 kam........hou je een beetje netjes....zo dom kun je toch niet zijn? :kwaad:

Ja leer nu maar eerst wat die uitdrukking betekent voor je deze gebruikt.

Simon

Kameraad
26-10-02, 09:47
Geplaatst door Soulgirl
Ten eerste zijn de ouders van Khalid helemaal niet dom, het interview is dusdanig in elkaar geknutsled dat er rondom de ouders een negatief beeld ontstond.

Commenetaar zoals de vader zit al sinds 1975 in de ziektewet is onnodig, voegt niets toe, maar toch maar even vermelden. De vader was duidelijk ziek droeg een pruik, maar daar wordt niet over gerept.

Eveneens las ik in een ander interview dat de moeder heeft gezegd dat ze twee zooons is kwijtgeraakt.

We hebben met zijn allen naar een mediagenieke rapportage zitten kijken wederom wanuit een westers nederlands perspectief die het doel het marokkaanse beeldvorming te bevestigen.

Niet zeuren. Het was de wil van god en Netwerk was zijn instrument.

BaMb-InO
26-10-02, 09:51
Geplaatst door Antas
Ja de Marokkaanse gemeenschap staat bekend om het compleet ontbreken van enige zelfkritiek.


Mee eens!(Maar niet allemaal!)


Geplaatst door Antas Maaaaaaaaarrrrr ik vind dat die labiele Korsakov-moeder ook een typisch geval is van 'mjaaaaaaaaaaaa ik heb geloof ik een zoon maar hij red zichzelf wel. Zou best kunnen dattie wel wat steelt of rookt ofzo, maar hij voed zichzelf wel op'.[/B]

Nog meer mee eens!


Geplaatst door Antas Er zou eigenlijk een fokverbod moeten komen voor mensen die gewoon niet weten hoe ze kinderen op moeten voeden. [/B]


Je slaat de spijker op z''n kop! :duim:

Mark
26-10-02, 09:51
Geplaatst door Kameraad


Niet zeuren. Het was de wil van god en Netwerk was zijn instrument.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Tomas
26-10-02, 10:51
Geplaatst door Joesoef
Ik kan niet zeggen dat de rapportage erg integer was maar om er nu meteen allemaal complot theorieën achter te gaan zoeken gaat wel wat ver.

Het waren gewoon wat simpele ouders met pech in het leven dat gebeurt wel meer, nix bijzonders. Als ik kijk naar de moeder van de Nederlandse jongen dan zie ik een opvallende overeenkomst, namelijk een apathische houding tov controle over hun kind. Ze wisten het gaat mis, wat moet ik doen, komt er iemand mij helpen voor het mis gaat.

Dat laatste dacht ik ook, vooral bij die NL-moeder. Als haar hulp door de strot was geduwd bij het opvoeden van haar kinderen, dan was er denk ik een hele zware last van haar schouders gevallen en had ze het zonder te erkennen met open armen aanvaard.

Die Marokkaanse vader had er een zionistsich complot achter gezien en de situatie omgedraaid.

mulan
26-10-02, 11:28
Geplaatst door Zelfkritiek



Ohwja.... We hadden het over de ouders van Khalid. Leuke discussie, interessant ook, want je moet toch de medelanders wat beter leren kennen. Hoe ze denken, leven en hun kinderen opvoeden. Nee, alles gaat helemaal goed komen zo!


:rolleyes:

Marsipulami
26-10-02, 11:34
Geplaatst door Joesoef
Ik kan niet zeggen dat de rapportage erg integer was maar om er nu meteen allemaal complot theorieën achter te gaan zoeken gaat wel wat ver.

Het waren gewoon wat simpele ouders met pech in het leven dat gebeurt wel meer, nix bijzonders. Als ik kijk naar de moeder van de Nederlandse jongen dan zie ik een opvallende overeenkomst, namelijk een apathische houding tov controle over hun kind. Ze wisten het gaat mis, wat moet ik doen, komt er iemand mij helpen voor het mis gaat.

Hier ben ik het mee eens.

Snuifduif
26-10-02, 11:45
Als mensen net zo zouden ingrijpen en reageren in real-life als dat ze hier doen ( dapperheid ten top, grote mond, betweterigheid, intellectuele bla, praatjes en al die shit) dan zou "venlo" niet zijn gebeurd.......

Snuifduif
26-10-02, 11:54
Geplaatst door kaassietoch
Wat me toch blijft verbazen aan deze hele affaire is dat er van Marokkaanse zijde geklaagd wordt over het er op aan gekeken worden. OK er was ook een Nederlandse jongen bij, ook met eeehhhh 'aparte' ouders. Maar op dit PB wordt je echter regelmatig doodgegooid met klagende verwijten over hoe de media het beeld schetst van Marokkanen en dat er lang niet zo veel rommel is in de gemeenschap als wel wordt gesuggereerd en dat het een hechte club is, Moslims vormen één lichaam i.t.t. de egocentrische westerling blablabla terwijl dit gezin in feite door die 'hechte sociale kring die zelf zijn eigen problemen wel oplost' volledig in de steek gelaten is. Maar het heeft met die hele Moslimgemeenschap weer niets te maken. Ik krijg zo ondertussen de indruk dat iedere constatering over de marokkanen per definitie als zijnde fout wordt uitgelegd. De feiten liggen gewoon anders, punt. Khalid is niet een op zichzelf staand geval en het verstoppertje spelen voor verantwoordelijkheden lost de problemen net zo min op als het glashard ontkennen ervan. Er is deze keer een Marokkaan op een gruwelijke wijze de mist in gegaan, face it. Dat maakt het niet erger dan in het geval van een Nederlandse dader maar van die voortdurende stroom van verwijten naar de Nederlandse samenleving toe over de verkeerde aandacht stigmatisering enzovoorts wordt ik op dit moment erg moe. Ik vind het ff erger dat er iemand 'zo maar' vermoord wordt.

Het gekke is dat ik nog geen Nederlander zijn beklag heb horen doen over de mediaaandacht voor die Nederlandse schooier die er ook bij was.



dit bedoel ik dus.......

Mensen, hier hebben de ouders en andere nabestaanden van die VERMOORDE jongen niks aan. God hebbe zijn ziel en wens de nabestaanden sterkte. De dader(s) dienen gestraft te worden naar ratio: De hoofdverdachte het maximale, de medeplictige zijn straf en ik hoop dat de medestanders/toeschouwers/ medeplichtigen zich zullen melden en zich verontschuldigen of spijt betuigen.

mulan
26-10-02, 11:55
Geplaatst door kaassietoch
Het gekke is dat ik nog geen Nederlander zijn beklag heb horen doen over de mediaaandacht voor die Nederlandse schooier die er ook bij was.


DUHH,waarom zouden ze?Geloof me nu maar,zij worden daar niet op aan gesproken maar omdat er 1 Marokkaan bij was wordt de Marokkkaanse gemeenschap er wel op aan gesproken.

Ziekelijk dat men deze gebeurtenis van zinloos geweld gaat verbinden aan de problemen die er zouden zijn met Marokkaanse jongens.Bij die Nederlandse jongen ga je het toch ook niet hebben over de criminaliteitscijfers.Als je de dingen wilt bespreken doe je dat als lostaand iets,niet bij zo'n kritiek moment maar die domkop van een burgemeester begint weer meteen uit zijn nek te kletsen dat er een gesprek moet komen met de Marokkaanse gemeenschap.Ook dat gezeur dat er weinig Marokkanen bij de stille tocht waren,moet dat dan. :rolleyes:

Mark
26-10-02, 11:55
Wat een bullshit, die toeschouwers zijn totaal niet medeplichtig.

ferrari
26-10-02, 12:01
Geplaatst door Snuifduif
en ik hoop dat de medestanders/toeschouwers/ medeplichtigen zich zullen melden en zich verontschuldigen of spijt betuigen.
Waarom moeten de toeschouwers zich verontschuldigen of spijt betuigen?
Ik heb ooit gezien hoe iemand een jongen ineens in elkaar sloeg. Ik stond aan de grond genageld met een hartslag van 200. Ik ben niet gewelddadig, is wist echt niet wat ik moest doen.

Jij hebt makkelijk pratne zo van een afstand.

ferrari
26-10-02, 12:02
Geplaatst door mulan



DUHH,waarom zouden ze?Geloof me nu maar,zij worden daar niet op aan gesproken maar omdat er 1 Marokkaan bij was wordt de Marokkkaanse gemeenschap er wel op aan gesproken.

Ziekelijk dat men deze gebeurtenis van zinloos geweld gaat verbinden aan de problemen die er zouden zijn met Marokkaanse jongens.Bij die Nederlandse jongen ga je het toch ook niet hebben over de criminaliteitscijfers.Als je de dingen wilt bespreken doe je dat als lostaand iets,niet bij zo'n kritiek moment maar die domkop van een burgemeester begint weer meteen uit zijn nek te kletsen dat er een gesprek moet komen met de Marokkaanse gemeenschap.Ook dat gezeur dat er weinig Marokkanen bij de stille tocht waren,moet dat dan. :rolleyes:

Weer zo een typische reactie.
Er zijn toch problemenm met Marokkaanse jongens?
De dader in Venlo was toch een Marokkaanse jongen?
De burgemeester heeft groot gelijk.

mulan
26-10-02, 12:06
Geplaatst door ferrari


Weer zo een typische reactie.
Er zijn toch problemenm met Marokkaanse jongens?
De dader in Venlo was toch een Marokkaanse jongen?
De burgemeester heeft groot gelijk.

Over typische reacties gesproken.Het gaat om het zinloze geweld niet of een van de daders een Marokkaan is of niet.Dus als hij het wil hebben over de problemen van Marokkaanse jongens dan had hij dat ook eerder kunnen doen,toen waren die problemen er immers ook.Dit staat er dan los van.

ferrari
26-10-02, 12:06
Geplaatst door Antas
Inderdaad... Als toeschouwer kan je echt letterlijk verlamd raken van angst... Probeer dan maar wat te doen.

Bovendien denk ik dat men hem niet eens wou helpen omdat het toch maar langharig tuig was dat er zelf om vraagt. Aldus de mening van de gemiddelde mens.
Ik heb een foto van die dode jongen gezien, die zag er heel gewoon uit. Niet dat dat er wat toe doet.
Zo te lezen ben jij niet de gemiddelde mens maar er een stukje onder.

ferrari
26-10-02, 12:08
Geplaatst door mulan


Over typische reacties gesproken.Het gaat om het zinloze geweld niet of een van de daders een Marokkaan is of niet.Dus als hij het wil hebben over de problemen van Marokkaanse jongens dan had hij dat ook eerder kunnen doen,toen waren die problemen er immers ook.Dit staat er dan los van.
Er is iemand doodgeslagen door een marokkaanse jongen, dat probleem was er eerst niet. Dit is een goede aanleiding om ook andere problemen binnen die groep te bespreken, de Marokkaanse ouders en zonen staan er nu wel open voor denk ik.

Couscousje
26-10-02, 12:08
Geplaatst door Antas
Eigenlijk is de hele zaak gewoon zo hypocriet als de pest. Het slachtoffer is namelijk een metalhead en zou in zijn gewone leven niet alleen door marokkanen nageroepen zijn maar ook schuin aangekeken worden door autochtonen als 'zwerver' of 'verslaafde' of 'misdadiger'. Geloof me, ik weet er alles van. Je loopt een winkel binnen en gelijk is men bang dat je alles meejat.

Nu is hij doodgeslagen door een jongen die langharige jongens haat (relmarokkanen accepteren niemand die niet hetzelfde dragen als zichzelf) en vervolgens gaat iedereen meelopen met de stille tocht. Niet eens voor het slachtoffer zelf me dunkt.

:rolleyes:

Iemand zwelgt hier in zelfmedelijden...

Cc

Joesoef
26-10-02, 12:10
Geplaatst door Antas
Inderdaad... Als toeschouwer kan je echt letterlijk verlamd raken van angst... Probeer dan maar wat te doen.

Bovendien denk ik dat men hem niet eens wou helpen omdat het toch maar langharig tuig was dat er zelf om vraagt. Aldus de mening van de gemiddelde mens.

De nieuwe Messias is opgestaan. :wat?!:

MaRiaH
26-10-02, 15:59
Ik kan op bovenstaande maar een antwoord geven..

sognamo un mondo senza piu violenza
un mondo di giustizia e di speranza
ognuno dia la mano al suo vicino
simbola di pace di fraternita...

Ferrari weet wat ik bedoel... :melig2:

Tanti saluti

Mark
26-10-02, 16:06
Geplaatst door Antas
Hahaha nee niet zelfmedelijden maar gewoon tegengas op dat constante zelfmedelijden van sommigen hier die beweren niet te kunnen winkelen zonder zich aangekeken te voelen. Ik bedoel; je kunt het jezelf ook wel erg moeilijk maken en paranoia blijven.

En waar heb je die foto vandaan dan? Op een pasfoto van de jongen is duidelijk lang haar in een staart te zien + een metalshirt.

Trouwens, op vakantie kreeg ik eens een keer een Marokkaanse vrouw op me af die helemaal hysterisch werd van blijdschap van mijn T-shirt.

Het was een antichristelijk T-shirt met dode Gristenen een pentagram erop hahaha ik wist toen nog niet dat er ook een pentagram op de marokkaanse vlag stond.

met deathmetalshirts maak je altijd vrienden....

sil
26-10-02, 16:33
Geplaatst door Antas
Eigenlijk is de hele zaak gewoon zo hypocriet als de pest. Het slachtoffer is namelijk een metalhead en zou in zijn gewone leven niet alleen door marokkanen nageroepen zijn maar ook schuin aangekeken worden door autochtonen als 'zwerver' of 'verslaafde' of 'misdadiger'. Geloof me, ik weet er alles van. Je loopt een winkel binnen en gelijk is men bang dat je alles meejat.

Nu is hij doodgeslagen door een jongen die langharige jongens haat (relmarokkanen accepteren niemand die niet hetzelfde dragen als zichzelf) en vervolgens gaat iedereen meelopen met de stille tocht. Niet eens voor het slachtoffer zelf me dunkt.

Dat van die winkel dat heb ik al vaker gehoord,maar als je stelen normaal vind dan krijg je dat,ga maar eens naar de supermarkt of een warenhuis,daar zie je het de jeugd gewoon meenemen,ze hebben daar helemaal geen problemen mee.Ik ging laatst een pen afrekenen,en werd uitgelachen door een groep.

Maar dat jij begrip hebt(zo komt het bij mij over)dat die jongen is doodgeslagen door een relmarokkaan,omdat hij lang haar heeft en een shirt dat hun niet aanstond,vind ik je nog dommer dan zijn ouders,want nu doe je hetzelfde iemand om zijn uiterlijk veroordelen.
ik ga er maar niet verder op in,want over zoveel domheid kan ik me ze boos maken

ferrari
27-10-02, 12:37
Geplaatst door MaRiaH
Ik kan op bovenstaande maar een antwoord geven..

sognamo un mondo senza piu violenza
un mondo di giustizia e di speranza
ognuno dia la mano al suo vicino
simbola di pace di fraternita...

Ferrari weet wat ik bedoel... :melig2:

Tanti saluti
Grazie :fpetaf:
Bleef het maar niet bij een droom...
In bocca al lupo! :bril:

MaRiaH
27-10-02, 13:49
Geplaatst door ferrari

Grazie :fpetaf:
Bleef het maar niet bij een droom...
In bocca al lupo! :bril:


ja maar als we nou allemaal dezelfde droom hadden...
dan zou t wel goed komen, Toch?
:hihi:

ferrari
27-10-02, 15:43
Geplaatst door MaRiaH



ja maar als we nou allemaal dezelfde droom hadden...
dan zou t wel goed komen, Toch?
:hihi:
Jij en ik en gelukkig nog heel wat mensen denken dat vrede het hoogst haalbare is. Helaas hoeft er maar eentje te zijn die er anders over denkt, bepaalde belangen nastreeft (geld, macht), en onze droom valt in duigen :auw:

fcmhendr
27-10-02, 16:36
Ik heb even enkele reacties gelezen over het berichtje over Khalid.

Hoe kijken jullie naar de houding van die ouders? Als je na 36 jaar in Nederland nog geen woord Nederlands spreekt interesseert Nederland je dus geen bal, maar heb je ook geen benul hoe je eigen kinderen in deze maatschappij zouden moeten functioneren. Ten tweede die reactie dat het een "metalhead" was, so what. Is dat een reden om iemand te vermoorden?? Ik heb laatst in familiekring ook een geweldadige ervaring meegemaakt met marokkanen en daar speelde hetzelfde mechanisme; de betreffende marokaanse jonge had niets fout gedaan, het was allemaal de schuld van anderen
( inmiddels is hij al 5 keer voor openlijke geweldpleging gestraft, maar dat zijn allemaal leugens) etc. een normaal gesprek met de ouders van de jongen is onmogelijk.

Leg mij dit eens uit.

ikwilje
27-10-02, 20:43
Ik heb laatst in familiekring ook een geweldadige ervaring meegemaakt met marokkanen en daar speelde hetzelfde mechanisme; de betreffende marokaanse jonge had niets fout gedaan, het was allemaal de schuld van anderen

Het is en blijft je zoon.. die kun je niet zomaar afvallen ook al neemt hij een verkeerde beslissing. (Kenmerk van een groepscultuur zou ik denken)

Ik ben blij dat er zoveel condoleance betuigingen zijn van marrokaanse kant in plaats van weer te zeuren over media-aandacht en metalheads enzovoort.. :hihi:

Ik dacht altijd dat mensen met kort haar of geen haar juist ruzie zouden krijgen.. bah meteen naar de kapper :D

~Panthera~
27-10-02, 20:46
Geplaatst door ikwilje


Het is en blijft je zoon.. die kun je niet zomaar afvallen ook al neemt hij een verkeerde beslissing. (Kenmerk van een groepscultuur zou ik denken)

Ik ben blij dat er zoveel condoleance betuigingen zijn van marrokaanse kant in plaats van weer te zeuren over media-aandacht en metalheads enzovoort.. :hihi:

Ik dacht altijd dat mensen met kort haar of geen haar juist ruzie zouden krijgen.. bah meteen naar de kapper :D
------------------

Neem je wel een andere kapper dan Trix ?? AUB! :D

moenna
27-10-02, 22:02
Geplaatst door fcmhendr
Ik heb even enkele reacties gelezen over het berichtje over Khalid.

Hoe kijken jullie naar de houding van die ouders? Als je na 36 jaar in Nederland nog geen woord Nederlands spreekt interesseert Nederland je dus geen bal, maar heb je ook geen benul hoe je eigen kinderen in deze maatschappij zouden moeten functioneren. Ten tweede die reactie dat het een "metalhead" was, so what. Is dat een reden om iemand te vermoorden?? Ik heb laatst in familiekring ook een geweldadige ervaring meegemaakt met marokkanen en daar speelde hetzelfde mechanisme; de betreffende marokaanse jonge had niets fout gedaan, het was allemaal de schuld van anderen
( inmiddels is hij al 5 keer voor openlijke geweldpleging gestraft, maar dat zijn allemaal leugens) etc. een normaal gesprek met de ouders van de jongen is onmogelijk.

Leg mij dit eens uit.

En dan vraagt men nog waarom voelen jullie je aangevallen?
Op deze manier vraag je indirect om verantwoording af te leggen voor de situatie van deze ouders.Waarom? Alleen omdat wij beiden achter nationaliteit: "Marokkaans" hebben staan.

We kunnen hier wel over insinueren, maar daar blijft het bij. Wij hebben ook geen pasklare antwoord, om dit soort praktijken en houdingen te voorkomen.

Ik (als individu!) kreeg het idee dat de vader een lange strijd achter de rug heeft. De verschrikkelijke ziekte vergt veel energie, en aandacht. Natuurlijk geen excuus om een gezonde opvoeding achterwege te laten, maar het maakt het geheel een beetje begrijpelijker.

Feit blijft nog steeds, dat veel allochtonen niet geinformeerd zijn over hen rechtspositie, de maatschappelijke diensten en hen plichten etc. Analfabetisme speelt hier ook een grote rol in, waar in beginsel al helemaal geen aandacht aan is gegeven(door de overheid).

Vergeet niet dat dit slecht insinuaties zijn. Vraag het aan hen, die kunnen je vragen ongetwijfeld beantwoorden.

TwisT
28-10-02, 10:51
Geplaatst door yehiyaayyash
Die ouders zijn nog in een shockfase , en ik vind het ook smerig hoe Netwerk hun gevoelens probeerde uit te buiten om ze in een kwaad daglicht te stellen .

Verder betwijfel ik zelf of de jongen die doodgeslagen is alleen heeft geroepen : "heb respect voor de ouderen !"

Ik kan me nog een andere geval herrineren en toen zeiden ze ook dat de jongen die in elkaar werd getimmerd niks had misdaan terwijl de slachtoffer juist zelf de confrontatie had gezocht.

Natuurlijk is het zeker niet goed te praten wat er is gebeurd . Maar wie heeft werkelijk schuld aan de situatie ?... dit moet echt nog blijken . Het gaat er niet om wie de sterkste was of wie de hardste vuisten had . Maar wie lokte het uit of wie is er begonnen met slaan .

Helaas denk ik dat deze jongen geen eerlijke rechtzaak krijgen omdat de maatschappij roept om wraak en om hogere straffen ....

En wie verdraait nu de feiten...

TwisT
28-10-02, 10:54
Geplaatst door Soulgirl
Ten eerste zijn de ouders van Khalid helemaal niet dom, het interview is dusdanig in elkaar geknutsled dat er rondom de ouders een negatief beeld ontstond.

Commenetaar zoals de vader zit al sinds 1975 in de ziektewet is onnodig, voegt niets toe, maar toch maar even vermelden. De vader was duidelijk ziek droeg een pruik, maar daar wordt niet over gerept.

Eveneens las ik in een ander interview dat de moeder heeft gezegd dat ze twee zooons is kwijtgeraakt.

We hebben met zijn allen naar een mediagenieke rapportage zitten kijken wederom wanuit een westers nederlands perspectief die het doel het marokkaanse beeldvorming te bevestigen.

Zucht, je bent net als die ouders. Makkelijk zeg, je eigen wereldbeeld verzinnen...

TwisT
28-10-02, 10:58
Geplaatst door mulan


Ziekelijk dat men deze gebeurtenis van zinloos geweld gaat verbinden aan de problemen die er zouden zijn met Marokkaanse jongens.

Zouden zijn ? Wordt volgens mij tijd voor een reality-check....

ripley
28-10-02, 11:00
Heb me erg geergerd aan de reacties van de ouders van Khalid in Netwerk. Ten eerste door de inhoud, ten tweede doordat deze mensen na 36 jaar in Nederland geen Nederlands spreken.

Ik vond het een duidelijk voorbeeld van hoe de fout eigenlijk bij de ouders ligt. Niet geintegreerd, acceptatie van wangedrag etc. Mijn moeder houdt ook van mij, maar ze gaat geen moord zitten goedpraten.

Ik ben zelf een nederlandse die ook marokkaanse vrienden heeft en zelfs marokkaanse familieleden. Ik heb dus absoluut geen hekel aan of vooroordeel tegen marokkanen. Maar zolang er mensen zijn als die ouders vind ik het niet gek dat veel marokkaanse jongeren ontsporen.

TwisT
28-10-02, 11:02
Geplaatst door Antas
Eigenlijk is de hele zaak gewoon zo hypocriet als de pest. Het slachtoffer is namelijk een metalhead en zou in zijn gewone leven niet alleen door marokkanen nageroepen zijn maar ook schuin aangekeken worden door autochtonen als 'zwerver' of 'verslaafde' of 'misdadiger'. Geloof me, ik weet er alles van. Je loopt een winkel binnen en gelijk is men bang dat je alles meejat.

Nu is hij doodgeslagen door een jongen die langharige jongens haat (relmarokkanen accepteren niemand die niet hetzelfde dragen als zichzelf) en vervolgens gaat iedereen meelopen met de stille tocht. Niet eens voor het slachtoffer zelf me dunkt.

Projecteer je eigen vooroordelen ajb niet op mij...

Canaris
28-10-02, 11:12
De uitspraak van de ouders geeft mij op weerzinwekkende wijze aan, hoe fataal de monotheistisceh religies zijn

Deze mensen stellen zich hun verantwoordelijkheid niet, maar schuiven dit op God.

120 doden in Moskau . ach kom dat was God
3000 in New York, god had die dag geen humor
6 millioen Joden in Auschwitz en Ko? God was op vakantie
Mijn schoonouders? God vond het wel welletjes
René? God stond aan de kant van de geestelijke gestoorde Zoon

verder deel ik mening van vele , dat je deze mensen niet mag interviewen. Wat verwacht men van deze ouders? Hun zoon een moordenaar! Wanneer mijn zoon dit ooit zou doen, zou ik in mijn vertwijfeling ook naar een reden zoeken.

de reden in deze zaak lijkt overduidelijk en dat is iets wat voor alle ouders teveel is om te verdragen , namenlijk de totale mislukking in de opvoeding.

Simon
28-10-02, 11:37
Geplaatst door Canaris
De uitspraak van de ouders geeft mij op weerzinwekkende wijze aan, hoe fataal de monotheistisceh religies zijn

Nou, nou dat is wel een vergaande conclusie. Religies leggen wel degelijk veel verantwoordelijkheid bij de mens, bij opvoeding, bij normen en waarden, bij je lot in eigen handen nemen en goede keuzen maken in het leven. Dus om deze geestelijk armoedige mensen nu als bewijs aan te voeren van het tegendeel gaat wel wat ver.

Simon

Soulgirl
28-10-02, 11:47
Geplaatst door TwisT


Zucht, je bent net als die ouders. Makkelijk zeg, je eigen wereldbeeld verzinnen...

Wie niet schuldig is werpe de eerste steen,


Wie zegt dat jou wereldbeeld de mijne is
Twist get a grip, als je mijn betoog goed had
gelezen dat was bovenstaande commentaar
op mijn betoog duidelijk overbodig geweest.

I rest my case!

Marsipulami
28-10-02, 11:56
Dat is toch grote onzin. Moslims zeggen altijd als een groot onheil ziekte, ongeval of dood hen treft dat het hun lot is dat God voor hen heeft voorbestemd. (Qadr Allah = het lot van Allah, het heeft zo moeten zijn.) Dat is slechts een vaak gebruikte vrome uitdrukking die mensen een beetje troost geeft en hen kan helpen om het onvermijdelijke te aanvaarden. Meer moet men daar niet achter zoeken.

De predestinatieleer vind je ook bij de christenen terug. Hier een citaatje van de Heidelbergse cathechismus:


Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?
Antwoord: De almachtige en alom tegenwoordige kracht van God, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen.

http://www.kerkplein-almere.nl/gkv/gkvhct.htm

Simon
28-10-02, 12:01
Geplaatst door Marsipulami
Dat is toch grote onzin. Moslims zeggen altijd als een groot onheil ziekte, ongeval of dood hen treft dat het hun lot is dat God voor hen heeft voorbestemd.

Ja maar die uitspraak was wel degelijk ongelukkig daar ze daarmee suggereren dat zij en/of hun kind geen verantwoordelijkheid dragen. Je moet religie niet misbruiken door dit soort gezwets dat je wel bij iedere gebeurtenis kan aanvoeren.

Simon

Marsipulami
28-10-02, 12:12
Geplaatst door Simon


Ja maar die uitspraak was wel degelijk ongelukkig daar ze daarmee suggereren dat zij en/of hun kind geen verantwoordelijkheid dragen. Je moet religie niet misbruiken door dit soort gezwets dat je wel bij iedere gebeurtenis kan aanvoeren.

Simon

Die vrouw probeerde het hele gebeuren emotioneel te bevatten, zoekt wat steun en houvast en gebruikte daarvoor uitspraken die verwijzen naar religieuze denkbeelden waarmee ze vertrouwd was. Dat is allemaal heel menselijk. Men moet daar niks achter gaan zoeken. Het wordt allemaal veel te veel opgeblazen in de media en veel te eenzijdig kwaadwillig uitgelegd.

Simon
28-10-02, 12:14
Geplaatst door Marsipulami
Het wordt allemaal veel te veel opgeblazen in de media en veel te eenzijdig kwaadwillig uitgelegd.

Ja en niet alleen door autochtonen hoor! Enfin, als er morgen een baksteen door hun ruit vliegt zeg ik ... het is vast de wil van Allah .. dat is heel menselijk

Simon

snotkoter
28-10-02, 12:20
Geplaatst door Marsipulami


Die vrouw probeerde het hele gebeuren emotioneel te bevatten, zoekt wat steun en houvast en gebruikte daarvoor uitspraken die verwijzen naar religieuze denkbeelden waarmee ze vertrouwd was. Dat is allemaal heel menselijk. Men moet daar niks achter gaan zoeken. Het wordt allemaal veel te veel opgeblazen in de media en veel te eenzijdig kwaadwillig uitgelegd.

Dan had ze zich wel even mogen realiseren dat ze op tv was.
Daarnaast wordt altijd gezegd dat Marokkanen altijd zo temperamentvol zijn; als dat zo is zouden ze zich toch ook kunnen inbeelden dat mensen die haar zo horen praten ook ietwat emotioneel zouden reageren.

----Maar dit is natuurlijk weer een voorbarige conclusie, kun je nagaan hoe snel dat gaat... Je kan nou eenmaal niet in andermans hoofd kijken en zelfs al kon je dat wel mag je daar niet over oordelen zonder de situatie eromheen te bekijken.

Don
28-10-02, 12:20
Geplaatst door Marsipulami


Die vrouw probeerde het hele gebeuren emotioneel te bevatten, zoekt wat steun en houvast en gebruikte daarvoor uitspraken die verwijzen naar religieuze denkbeelden waarmee ze vertrouwd was. Dat is allemaal heel menselijk. Men moet daar niks achter gaan zoeken. Het wordt allemaal veel te veel opgeblazen in de media en veel te eenzijdig kwaadwillig uitgelegd.

Ach gossie...wat zielig allemaal voor die arme mensen..... :maf3:

pigeon
28-10-02, 12:37
Geplaatst door fcmhendr
Ik heb even enkele reacties gelezen over het berichtje over Khalid.

Hoe kijken jullie naar de houding van die ouders? Als je na 36 jaar in Nederland nog geen woord Nederlands spreekt interesseert Nederland je dus geen bal, maar heb je ook geen benul hoe je eigen kinderen in deze maatschappij zouden moeten functioneren. Ten tweede die reactie dat het een "metalhead" was, so what. Is dat een reden om iemand te vermoorden?? Ik heb laatst in familiekring ook een geweldadige ervaring meegemaakt met marokkanen en daar speelde hetzelfde mechanisme; de betreffende marokaanse jonge had niets fout gedaan, het was allemaal de schuld van anderen
( inmiddels is hij al 5 keer voor openlijke geweldpleging gestraft, maar dat zijn allemaal leugens) etc. een normaal gesprek met de ouders van de jongen is onmogelijk.

Leg mij dit eens uit.

ik denk dat je niet veel kunt verwachten van een analfabete berber uit de bergen. deze familie leefde in een totaal isolement, kwam zelfs niet in de moskee, maar dat is niet typisch marokkaans. ga maar s rondvragen of mensen nederland op de kaart van europa willen aanwijzen. je zult je verbazen hoeveel nederlanders dat niet kunnen.

GroteWolf
28-10-02, 12:37
Tsja, op kosten van de Nederlandse staat een agressieve randdebiel op de wereld zetten. En dan nog geen berouw tonen. Wat moet je er mee? Ik weet het niet meer hoor. Dat die mensen nog 1 miligram respekt voor zichzelf kunnen hebben!
Maar verwacht vooral geen begrip meer, want juist daardoor is het zover gekomen. We hadden altijd begrip voor iedereen en ieders standpunt en we zijn er alleen maar door misbruikt.

Don
28-10-02, 12:39
Geplaatst door GroteWolf
Tsja, op kosten van de Nederlandse staat een agressieve randdebiel op de wereld zetten. En dan nog geen berouw tonen. Wat moet je er mee? Ik weet het niet meer hoor. Dat die mensen nog 1 miligram respekt voor zichzelf kunnen hebben!
Maar verwacht vooral geen begrip meer, want juist daardoor is het zover gekomen. We hadden altijd begrip voor iedereen en ieders standpunt en we zijn er alleen maar door misbruikt.

Amen! :duim:

Marsipulami
28-10-02, 13:33
Geplaatst door Simon


Ja en niet alleen door autochtonen hoor! Enfin, als er morgen een baksteen door hun ruit vliegt zeg ik ... het is vast de wil van Allah .. dat is heel menselijk

Simon

Hmm, je wil duidelijk niet begrijpen wat ik zei. Die mensen zitten in een ontkenningsfase, ze worden voor de televisie gesleept voor de kijkcijfers en vervolgens wordt ook nog eens een religieuze uitspraak in de verf gezet waarvoor de Nederlanders te dom zijn om ze te kunnen plaatsen. Die vrouw bedoelde helemaal niet dat het de wil van God was dat die jongen door haar zoon vermoord zou worden. Ze wou alleen zeggen dat men als mens zijn lot -hoezeer tragisch en pijnlijk dat ook is- moet proberen te aanvaarden en dat men over een aantal dingen des levens geen macht heeft.

Die uitspraak van die vrouw betekende ongeveer hetzelfde als wat Tallesman in zijn onderschrift heeft staan:

"Life is what happens to you, while you're busy making other plans." - John Lennon.

Als jij dan een vergelijking maakt met stenen gooien door de venster als de wil van God, dan volg je een kwaadwillige interpretatie van haar uitspraak en niet wat ze werkelijk wilde zeggen.

Als je werkelijk wil begrijpen wat ze wilde zeggen dan moet je ook die andere uitspraak erbij nemen. Die vrouw zei ook dat ze het aanvoelde alsof met de dood van die Nederlandse jongen, zijzelf twee zonen verloren had. Die uitspraak van medeleven en gedeeld verdriet maakt duidelijk dat die ouders erg lijden onder het voorval en dat ze het allemaal veel liever anders hadden gewild. Men kan echter niet beletten dat het leven soms anders uitpakt dan men zou willen en dat men er ondanks alles moet proberen het beste van te maken. Dat is wat die vrouw werkelijk zei.

GroteWolf
28-10-02, 13:37
...en arme mensen zijn ook veel gezelliger dan rijke!

Simon
28-10-02, 14:17
Geplaatst door Marsipulami
Als je werkelijk wil begrijpen wat ze wilde zeggen dan moet je ook die andere uitspraak erbij nemen. Die vrouw zei ook dat ze het aanvoelde alsof met de dood van die Nederlandse jongen, zijzelf twee zonen verloren had. Die uitspraak van medeleven en gedeeld verdriet maakt duidelijk dat die ouders erg lijden onder het voorval en dat ze het allemaal veel liever anders hadden gewild. Men kan echter niet beletten dat het leven soms anders uitpakt dan men zou willen en dat men er ondanks alles moet proberen het beste van te maken. Dat is wat die vrouw werkelijk zei.

Nou dit heb ik haar echt niet horen zeggen. Maar dat neemt niet weg dat ze met name zeer agressief deden over de media, dat die leugenachtig waren, dat hun zoon deugde en geen vlieg kwaad deed en dat hij wel tot een moord in staat was als hij getart werd. Ik heb echt wel geluisterd en heb vooral uit hun woorden opgemaakt dat ze weinig besef hebben wat er gebeurd is. Dat is waarschijnlijk hun normale houding: kop in het zand omtrent hun zoon. Anders hadden ze wel beter geweten. Maar ik vond eigenlijk vooral schokkend wat ze nalieten te zeggen. Het is belachelijk dat je het voor ze opneemt terwijl ze minstens wat mededogen en compassie met de nabestaanden hadden kunnen tonen. Maar nu hou ik er over op want die mensen zijn de aandacht niet waard.

Simon

bman
28-10-02, 14:32
Ik heb ze ook niet een keer 'sorry' horen zeggen. Arm, onopgeleid, ziek op niet, deze mensen zijn gewoon 2 associale uitvreters en de appels is helaas niet ver van de boom gevallen. Dat die kerel al die tijd niet heeft gewerkt is nog tot daar aantoe, dat hij niet eens 2 woorden Nederlands kan is een gotspe, dat hij de pers, het slachtoffer en iedereen behalve zijn zijn (de moordenaar) de schuld geeft is een grove schande, dat ma en pa quasi trots opscheppen over zoonlief die alleen maar steelt, vecht en als het moet wel 2 man aankan is gewoonweg misselijkmakend. Het boeit me geen ene fuck dat zij marokkanen, zigeuners, duitsers of eskimos zijn. Daar kan je lang en kort over discussieren, maar dat is gewoon zo.

Tomas
28-10-02, 14:35
Ik had trouwens af en toe de indruk dat hij wel een soort Nederlands sprak. Niet echt goed verstaanbaar, maar zeker geen 100% Marokkaans.

Dit doet neit terzake. Slaat helemaal nergens op. Helpt niemand. Voegt niks toe.

Weet ik allemaal.

Maar moest het toch even kwijt.

bman
28-10-02, 14:38
Geplaatst door Tomas
Ik had trouwens af en toe de indruk dat hij wel een soort Nederlands sprak. Niet echt goed verstaanbaar, maar zeker geen 100% Marokkaans.

Dit doet neit terzake. Slaat helemaal nergens op. Helpt niemand. Voegt niks toe.

Weet ik allemaal.

Maar moest het toch even kwijt.

Ja er zaten Nederlandse woorden tussen...'sshterk' en nog wat van die woorden.

Tomas
28-10-02, 14:40
Geplaatst door bman


Ja er zaten Nederlandse woorden tussen...'sshterk' en nog wat van die woorden.

Who cares...

Don
28-10-02, 14:46
Geplaatst door bman


Ja er zaten Nederlandse woorden tussen...'sshterk' en nog wat van die woorden.

sosjahle dienssjht....

Marsipulami
28-10-02, 15:01
Zo te zien heeft mijn bijdrage aan deze thread er meteen toe geleid dat iedereen zijn standpunt is gaan bijstellen. :p

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik lang niet zo moreel volmaakt ben als het overgrote deel van mijn autochtone medeprikkers hier. Zelfkennis is bron van alle wijsheid zegt men wel eens. Wie zijn eigen fouten kan erkennen heeft meestal minder moeite om enig mededogen te tonen met andere foutenmakers. Helaas is dat duidelijk niet aan iedereen besteed hier. :maf3:

Yasmeen
28-10-02, 15:06
wat een stelletje zeikwijven zie ik hier tussen zitten...

Over de ouders, jammer dat ik ze niet heb gezien en dus een eigen mening heb kunnen vormen over wat ze allemaal verteld hebben. Wat ik wel weet over de gedachte bij vele moslims, namelijk dat het leven voorbestemd is=maktoob in t arabisch, is dat het nog niet de schuld weg mag schuiven. Je hebt als mens dus altijd schuld als je iets hebt misdaan. Jammer dat de ouders dit niet beseffen want als ze dit wel deden, zouden zij ervan op de hoogte zijn dat ook zij, als opvoeders, op het gedrag van hun zoon zullen worden berecht (dan spreek ik hier dus over de dag des oordeels).

Daarnaast heeft opvoeding toch ook weer geen doorslaggevend effect op het leven van een persoon: kinderen kunnen vaak schijt hebben aan ouders en doen wat ze willen. Vandaar dat er in vele marokkaanse gezinnen kinderen zijn met zeer uiteenlopende interesses en levenslopen. Voor ieder pakt het wel of niet luisteren naar pa en ma heel anders uit.

En stelletje zeikerds, hoeveel Hollandse criminelen zijn er nou? Hoeveel hollandse moordenaars, verkrachters, mishandelaars, overvallers, oplichters etc etc etc etc etc zijn er????? NUL?????? Het verstand is met de ontdekking dat de hoofdverdachte een marokkaan is meteen op nul gezet!! Wat voor meerwaarde heeft het feit dat hij een marokkaan is nou in hemelsnaam voor het onmenselijke van dit voorval??? Zoveel mensen staren zich blind op het marokkaans zijn... en dan hier...zoveel onzin over het gebrek aan nederlands van die ouders... Ook mijn ouders spreken gebrekkig nederlands maar o wee als wij kinderen iets stoms doen! Ook mijn ouders komen uit de bergen van marokko maar o wee als wij een oudere niet helpen of maar durven onfatsoenlijk te zijn!

Stommelingen.

Don
28-10-02, 15:06
Geplaatst door Marsipulami
Zo te zien heeft mijn bijdrage aan deze thread er meteen toe geleid dat iedereen zijn standpunt is gaan bijstellen. :p

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik lang niet zo moreel volmaakt ben als het overgrote deel van mijn autochtone medeprikkers hier. Zelfkennis is bron van alle wijsheid zegt men wel eens. Wie zijn eigen fouten kan erkennen heeft meestal minder moeite om enig mededogen te tonen met andere foutenmakers. Helaas is dat duidelijk niet aan iedereen besteed hier. :maf3:

You're the best, man!

ripley
28-10-02, 15:08
Geplaatst door Marsipulami
Zo te zien heeft mijn bijdrage aan deze thread er meteen toe geleid dat iedereen zijn standpunt is gaan bijstellen. :p

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik lang niet zo moreel volmaakt ben als het overgrote deel van mijn autochtone medeprikkers hier. Zelfkennis is bron van alle wijsheid zegt men wel eens. Wie zijn eigen fouten kan erkennen heeft meestal minder moeite om enig mededogen te tonen met andere foutenmakers. Helaas is dat duidelijk niet aan iedereen besteed hier. :maf3:

Ik snap best dat er kanttekeningen bij te plaatsen zijn en dat ze het ongetwijfeld iets minder erg hadden bedoeld als het over kwam. Maar toch blijf ik bij mijn eerste post: een aantal dingen die ze zeiden konden gewoon echt niet, is geen excuus voor. Begrepen ze zelf ook blijkbaar, gezien de excuusbrief de volgende dag.

En verder denk ik dat dit vergoeilijkende gedrag en het feit dat deze mensen na 36 jaar in nederland nog de taal niet machtig zijn, niet positief zijn geweest voor de opvoeding van Khalid.

Simon
28-10-02, 15:18
VENLO, 28 OKT. De Marokkaanse gemeenschap in Venlo heeft ,,nadrukkelijk afstand genomen'' van de uitspraken die de ouders van Khalid L. (18), een van de twee verdachten van het doodslaan van René Steegmans (22), afgelopen vrijdag hebben gedaan in het televisieprogramma Netwerk.


In de uitzending zeiden de ouders van L. onder meer dat de dood van Steegmans was ,,voorbestemd'' door Allah. Een woordvoerder van de Marokkaanse gemeenschap in Venlo is na het zien van de beelden direct naar de ouders gegaan. Hij hoorde van hen dat ze zelf ook waren geschrokken van hun uitlatingen. Ze zeiden dat ze, door emoties en vermoeidheid, niet meer wisten wat ze voor de camera hadden gezegd. De ouders hebben intussen hun spijt betuigd over hun opmerkingen, die ze terugnemen. Ze doen dat in een uit het Marokkaans vertaalde brief, waarin ook staat dat hun zoon wél schuldig is en dat ze de ,,pijn delen'' met de familieleden van het slachtoffer. ,,We wensen hun veel sterkte, evenals alle inwoners van Venlo en de Nederlandse bevolking.''

René Steegmans (22) werd vorige week dinsdag bij een Venlose supermarkt mishandeld, nadat hij de twee verdachten had gewezen op hun onbehoorlijke rijgedrag. ,,Heb wat meer respect voor oudere mensen'', riep hij de twee toe, toen ze met hun scooter rakelings langs een oudere vrouw scheerden.

Burgemeester J. Schrijen van Venlo noemt de uitspraken van de ouders in Netwerk ,,onthutsend''. Die woorden zijn niet de mening van de Marokkaanse gemeenschap in onze stad, aldus Schrijen. Volgens hem maakt het vraaggesprek duidelijk dat de ouders ,,de zaak vanuit een andere belevingswereld bezien dan de rest van Venlo''. Khalids vader woont al 36 jaar in Nederland maar spreekt, net als zijn vrouw, bijna geen Nederlands. Hij zit 25 jaar in de WAO en heeft nauwelijks contact met andere Marokkanen. Hij zou ook niet in de moskee komen.

Een woordvoerder van de gemeente: ,,Het gezin leeft geďsoleerd van de rest van de samenleving. Hieruit blijkt dat bijvoorbeeld integratie- en participatieprogramma's niet iedereen bereiken en dus falen.''

Schrijen heeft herhaald bang te zijn dat de situatie in Venlo escaleert en hoopt dat de gemoederen snel tot bedaren komen. Uit voorzorg let de politie extra op de woningen van de ouders van Khalid en die van de tweede verdachte, Sylvio R. (18), een Nederlander.

HILVERSUM, 28 OKT. De uitspraken die de ouders van Khalid L. deden voor het televisieprogramma Netwerk, afgelopen vrijdagavond, hebben in Venlo en daarbuiten veel ophef veroorzaakt.

Vader: ,,Khalid is een rustige jongen, die niemand lastigvalt. Maar die ander heeft hem beledigd. Mag hij dan niet vechten?''(...)

Moeder: ,,Toen hij klein was deed hij mee aan vechtpartijtjes en kleine diefstallen, zoals iedereen.''

Vader: ,,Mijn zoon heeft nooit de wet overtreden. De krant liegt. Wat in de krant staat zijn allemaal leugens. Van een goed mens maken ze een schurk.'' (...)

Moeder: ,,Mijn zoon is aardig. Ik kan nauwelijks geloven dat hij iemand heeft gedood. Mijn zoon zou geen vlieg kwaad doen. Hij is geen moordenaar. Hij zou nooit iemand doden.''

Vader: ,,Khalid is een goeie jongen en zoekt nooit ruzie. Maar wie aan hem komt, zal het gauw merken.''

Moeder: ,,Hij is sterk maar rustig.''

Vader: ,,Ja, rustig.''

Moeder: ,,Maar hij vermoordt wie aan hem komt.''

Vader: ,,Hij kan twee mannen aan.''(...)

Moeder: ,,Het was voorbestemd dat hij die ellende zou meemaken. Zijn leven kwam tot het einde. Mijn zoon was het instrument. Als dat de wil van God is, kunnen we niets doen.''

De ouders hebben spijt betuigd over hun opmerkingen.

bron: NRC

Simon
28-10-02, 15:19
Pedagoge over uitspraken ouders Khalid L.

'Marokkanen communiceren anders'

De ouders van Khalid L., hoofdverdachte van de moord op René Steegmans in Venlo, zeiden op tv dat hun zoon geen moordenaar is, maar wel vermoordt wie aan hem komt. Bedoelden zij wat zij zeiden?

Door onze redacteur Gretha Pama

ROTTERDAM, 28 OKT. Ze wil het niet goed praten, want het was ,,merkwaardig dat ze niks zeiden over die dode jongen''. Maar ze vraagt zich wel af of je mensen voor de camera moet halen van wie de zoon ,,net een dodelijk misdrijf heeft gepleegd'', die ,,waarschijnlijk analfabeet zijn'' en die hoe dan ook anders denken en praten dan hier gewoon is.

De Marokkaanse Rabiaa Bouhalhoul zat vrijdag met toenemende verontrusting te kijken naar het televisieprogramma Netwerk. Daarin zei de vader van Khalid L., de 18-jarige Marokkaan die hoofdverdachte is van de moord op René Steegmans, dat zijn zoon ,,geen moordenaar'' is, maar dat hij was ,,beledigd door die ander'' en ,,wie aan hem komt vermoordt hij''.

De moeder beaamde dat en voegde eraan toe dat het was voorbestemd dat het slachtoffer ,,die ellende mee zou maken''. Haar zoon was daarbij ,,Gods instrument''. Beiden spraken Arabisch. De moeder, uiterlijk onbewogen, schonk thee en repte met geen woord over het slachtoffer en diens familie. In Venlo ontstond grote beroering over de uitzending. De ouders van Khalid L. krijgen sinds zaterdag politiebewaking.

,,Ik dacht: mens, hou nou toch op met dat thee schenken'', zegt Bouhalhoul, projectadviseur 'sociale integratie' in Rotterdam en auteur van twee boeken over Marokkaanse ouders. Naar aanleiding van het boek Een kwestie van Vertrouwen vroeg de gemeente Venlo haar een paar jaar geleden een opvoedcursus voor Marokkaanse ouders te geven. Dat deed ze. ,,Dus ik dacht ook: wat gaat dit betekenen voor de gemeenschap in die stad? Want nu gaat het niet meer over een individu en wat hij fout heeft gedaan, maar over alle Marokkanen.''

En die Marokkanen, zegt ze, ,,hebben een andere manier van communiceren'' dan Nederlanders. De opmerking van de moeder dat ,,wij niks kunnen doen als dit de wil van God is'' bijvoorbeeld, moet niet worden opgevat als een weigering om verantwoordelijkheid te nemen. Bouhalhoul: ,,Dat zegt die moeder om uit te drukken dat je als individu wel van alles kunt willen, maar dat er nog een grotere macht bestaat dan jijzelf. Het is een rituele uitspraak, die mensen gebruiken in situaties van machteloosheid. Als je bij ons iemand die ziek is vraagt hoe het met hem gaat, zal hij niet zeggen dat het slecht gaat. Hij zal zeggen: Goed, dankzij God. En dan bedoelt hij dat het slecht gaat, maar dat hij dat accepteert.''

Deze indirecte manier van antwoorden vindt niet alleen zijn weg in ritueel-religieuze uitspraken, maar ook in de gewone omgang. Bouhalhoul, zelf moeder van drie kinderen, stuit er vaak op in haar contacten met scholen, waar het een bron van misverstanden met ouders vormt. ,,Marokkanen geven bijvoorbeeld geen direct antwoord als ze denken dat ze daarmee iemand beledigen. Dus dan zeggen ze 'ja' terwijl ze 'nee' bedoelen. Nederlanders zeggen dan: Die Marokkaan liegt. Maar dat is niet zo, het is een vorm van beleefdheid.''

In dat licht moeten volgens haar ook de andere uitspraken van de ouders worden gezien.

Bouhalhoul: ,,Dat is natuurlijk een bizarre manier van praten, dat vond ik zelf ook. Maar als je wilt proberen het te begrijpen, dan moet je bedenken dat deze mensen niet zomaar kunnen zeggen dat hun zoon een moordenaar is. Dat is veel te direct. Dus wat zij doen, is het indirect toegeven. Als die vader zegt dat zijn zoon sterk is en wel twee mannen tegelijk aankan, dan bedoelt hij te zeggen dat zijn zoon een moordenaar is. Maar dat zegt hij niet, hij zegt het anders.''

Daar komt nog bij dat ,,we bij ons niet zijn gewend te praten over onze eigen gevoelens of die van een ander'', zegt Bouhalhoul. Dit verschil tussen Nederlanders en Marokkanen zet deze laatsten vaak op achterstand.

Bouhalhoul: ,,En vaak, hier ook, wordt die achterstand nog versterkt doordat deze mensen weinig of geen opleiding hebben. Ze komen van het platteland en zijn het niet gewend te praten over dingen die hen raken. En dan worden zulke ouders zomaar voor de camera's gezet.''

Naast de misverstanden die ontstaan door een andere manier van praten en denken, speelt ook machteloosheid van ouders vaak een rol in de opvoedkundige problemen. In de cursussen die Bouhalhoul geeft, vraagt ze of ouders weten waar hun kinderen uithangen: hoeveel uur ze op school doorbrengen, hoeveel uur op straat, hoe ze zich daar gedragen.

,,Veel ouders vertellen dan dat ze er niet meer tussen komen, dat hun kinderen met vrienden zijn en dat ze zich machteloos voelen'', zegt ze.

,,Vaak zijn deze mensen al hun illusies kwijt. Ze kwamen vol trots en durf naar dit land, maar daar is weinig meer van over. Ze zijn hier hun kinderen kwijt geraakt, die zijn vreemdelingen voor hen geworden.''

Die machteloosheid, denkt ze, kenmerkt ook de ouders die vrijdag op televisie waren te zien. ,,Zij worden hier nu op aangesproken, alsof zij zelf de daders zijn. Maar in plaats van zulke beschuldigingen hebben ze hulp nodig. Zij hebben het niet gedaan.''

NRC, 28 oktober 2002

© Op dit artikel berust auteursrecht

Don
28-10-02, 15:29
Geplaatst door Simon
Pedagoge over uitspraken ouders Khalid L.

'Marokkanen communiceren anders'

De ouders van Khalid L., hoofdverdachte van de moord op René Steegmans in Venlo, zeiden op tv dat hun zoon geen moordenaar is, maar wel vermoordt wie aan hem komt. Bedoelden zij wat zij zeiden?

Door onze redacteur Gretha Pama

ROTTERDAM, 28 OKT. Ze wil het niet goed praten, want het was ,,merkwaardig dat ze niks zeiden over die dode jongen''. Maar ze vraagt zich wel af of je mensen voor de camera moet halen van wie de zoon ,,net een dodelijk misdrijf heeft gepleegd'', die ,,waarschijnlijk analfabeet zijn'' en die hoe dan ook anders denken en praten dan hier gewoon is.

De Marokkaanse Rabiaa Bouhalhoul zat vrijdag met toenemende verontrusting te kijken naar het televisieprogramma Netwerk. Daarin zei de vader van Khalid L., de 18-jarige Marokkaan die hoofdverdachte is van de moord op René Steegmans, dat zijn zoon ,,geen moordenaar'' is, maar dat hij was ,,beledigd door die ander'' en ,,wie aan hem komt vermoordt hij''.

De moeder beaamde dat en voegde eraan toe dat het was voorbestemd dat het slachtoffer ,,die ellende mee zou maken''. Haar zoon was daarbij ,,Gods instrument''. Beiden spraken Arabisch. De moeder, uiterlijk onbewogen, schonk thee en repte met geen woord over het slachtoffer en diens familie. In Venlo ontstond grote beroering over de uitzending. De ouders van Khalid L. krijgen sinds zaterdag politiebewaking.

,,Ik dacht: mens, hou nou toch op met dat thee schenken'', zegt Bouhalhoul, projectadviseur 'sociale integratie' in Rotterdam en auteur van twee boeken over Marokkaanse ouders. Naar aanleiding van het boek Een kwestie van Vertrouwen vroeg de gemeente Venlo haar een paar jaar geleden een opvoedcursus voor Marokkaanse ouders te geven. Dat deed ze. ,,Dus ik dacht ook: wat gaat dit betekenen voor de gemeenschap in die stad? Want nu gaat het niet meer over een individu en wat hij fout heeft gedaan, maar over alle Marokkanen.''

En die Marokkanen, zegt ze, ,,hebben een andere manier van communiceren'' dan Nederlanders. De opmerking van de moeder dat ,,wij niks kunnen doen als dit de wil van God is'' bijvoorbeeld, moet niet worden opgevat als een weigering om verantwoordelijkheid te nemen. Bouhalhoul: ,,Dat zegt die moeder om uit te drukken dat je als individu wel van alles kunt willen, maar dat er nog een grotere macht bestaat dan jijzelf. Het is een rituele uitspraak, die mensen gebruiken in situaties van machteloosheid. Als je bij ons iemand die ziek is vraagt hoe het met hem gaat, zal hij niet zeggen dat het slecht gaat. Hij zal zeggen: Goed, dankzij God. En dan bedoelt hij dat het slecht gaat, maar dat hij dat accepteert.''

Deze indirecte manier van antwoorden vindt niet alleen zijn weg in ritueel-religieuze uitspraken, maar ook in de gewone omgang. Bouhalhoul, zelf moeder van drie kinderen, stuit er vaak op in haar contacten met scholen, waar het een bron van misverstanden met ouders vormt. ,,Marokkanen geven bijvoorbeeld geen direct antwoord als ze denken dat ze daarmee iemand beledigen. Dus dan zeggen ze 'ja' terwijl ze 'nee' bedoelen. Nederlanders zeggen dan: Die Marokkaan liegt. Maar dat is niet zo, het is een vorm van beleefdheid.''

In dat licht moeten volgens haar ook de andere uitspraken van de ouders worden gezien.

Bouhalhoul: ,,Dat is natuurlijk een bizarre manier van praten, dat vond ik zelf ook. Maar als je wilt proberen het te begrijpen, dan moet je bedenken dat deze mensen niet zomaar kunnen zeggen dat hun zoon een moordenaar is. Dat is veel te direct. Dus wat zij doen, is het indirect toegeven. Als die vader zegt dat zijn zoon sterk is en wel twee mannen tegelijk aankan, dan bedoelt hij te zeggen dat zijn zoon een moordenaar is. Maar dat zegt hij niet, hij zegt het anders.''

Daar komt nog bij dat ,,we bij ons niet zijn gewend te praten over onze eigen gevoelens of die van een ander'', zegt Bouhalhoul. Dit verschil tussen Nederlanders en Marokkanen zet deze laatsten vaak op achterstand.

Bouhalhoul: ,,En vaak, hier ook, wordt die achterstand nog versterkt doordat deze mensen weinig of geen opleiding hebben. Ze komen van het platteland en zijn het niet gewend te praten over dingen die hen raken. En dan worden zulke ouders zomaar voor de camera's gezet.''

Naast de misverstanden die ontstaan door een andere manier van praten en denken, speelt ook machteloosheid van ouders vaak een rol in de opvoedkundige problemen. In de cursussen die Bouhalhoul geeft, vraagt ze of ouders weten waar hun kinderen uithangen: hoeveel uur ze op school doorbrengen, hoeveel uur op straat, hoe ze zich daar gedragen.

,,Veel ouders vertellen dan dat ze er niet meer tussen komen, dat hun kinderen met vrienden zijn en dat ze zich machteloos voelen'', zegt ze.

,,Vaak zijn deze mensen al hun illusies kwijt. Ze kwamen vol trots en durf naar dit land, maar daar is weinig meer van over. Ze zijn hier hun kinderen kwijt geraakt, die zijn vreemdelingen voor hen geworden.''

Die machteloosheid, denkt ze, kenmerkt ook de ouders die vrijdag op televisie waren te zien. ,,Zij worden hier nu op aangesproken, alsof zij zelf de daders zijn. Maar in plaats van zulke beschuldigingen hebben ze hulp nodig. Zij hebben het niet gedaan.''

NRC, 28 oktober 2002

© Op dit artikel berust auteursrecht

Mag ik even een teiltje?

Marsipulami
28-10-02, 15:31
Geplaatst door Simon


Nou dit heb ik haar echt niet horen zeggen. ... Het is belachelijk dat je het voor ze opneemt terwijl ze minstens wat mededogen en compassie met de nabestaanden hadden kunnen tonen.




De ouders van Khalid zijn dezer dagen met hun gedachten vooral ook bij de ouders van het slachtoffer. De moeder van Khalid: ,,Wij hebben twee zoons verloren. Zo voel ik het. Niet alleen René Steegmans is gestorven, maar voor mij is Khalid ook dood. Hij zal jarenlang achter de tralies moeten blijven. Ik kan er maar niet van slapen. Hier zijn alleen maar slachtoffers. God sta de ouders van René bij.''

http://www.ad.nl/artikelen/ConsumentenGeld/Misdaaddossier/1035522212276.html

Canaris
28-10-02, 15:34
bij mij moet er ook een chinees naar buiten

Wat een sociochische larifarie onzin.
Niet te harden. Maar goed dat zijn dus onze welzijnswerkers die de laatste 20 jaar zoveel goeds hebben gedaan.

Ik zie die demonstraties in die arabische landen nu opeens met compleet andere ogen.


:auw:

Tomas
28-10-02, 15:37
Dat stuk Simon,

Berokkent waarschijnlijk meer schade dan de uitzending zelf. De pedagoge projecteert nu deze gezinssituatie op de Marokkaanse cultuur.

Ik denk dat veel mensen deze ouders van Kalid als uitzonderlijk zwakbegaafd en als uniek zullen beschouwen. En daar dus geen conclusies aan ontlenen mbt de Marokkaanse gemeenschap.

Maar zo'n artikel wel.

Don
28-10-02, 15:39
Geplaatst door Tomas
Dat stuk Simon,

Berokkent waarschijnlijk meer schade dan de uitzending zelf. De pedagoge projecteert nu deze gezinssituatie op de Marokkaanse cultuur.

Ik denk dat veel mensen deze ouders van Kalid als uitzonderlijk zwakbegaafd en als uniek zullen beschouwen. En daar dus geen conclusies aan ontlenen mbt de Marokkaanse gemeenschap.

Maar zo'n artikel wel.

Ik zou zeggen, dien een klacht in of zo....

Tomas
28-10-02, 15:41
Geplaatst door Don


Ik zou zeggen, dien een klacht in of zo....

Waarom? Sinds wanneer maak jij je druk om Marokkanen?

Don
28-10-02, 15:49
Geplaatst door Tomas


Waarom? Sinds wanneer maak jij je druk om Marokkanen?

:loog:

snotkoter
28-10-02, 16:45
Uhm...


Als Marokkanen anders communiceren dan Nederlanders...


Had communiceren op een dieper niveau dan niet OOK bij zo'n opcoedingscursus gehoord? o_0 En is ze dan niet TOCH fout en moet ze gewoon d'r smoel houden en in een hoekje gaan zitten janken?