PDA

Bekijk Volledige Versie : Russisch leger beëindigt gijzeling Moskou



Joesoef
26-10-02, 08:40
ANP, Internetredactie de Volkskrant


MOSKOU/AMSTERDAM - Russische commando's hebben zaterdagochtend vroeg een einde gemaakt aan de gijzelingsactie in een theater in Moskou, waar Tsjetsjeense rebellen sinds woensdag ruim zevenhonderd mensen vasthielden. De meeste gijzelnemers zouden gedood zijn. Zeker tien burgers kwamen om het leven. Er zouden geen buitenlanders onder de slachtoffers zijn. Dat heeft een Russische diplomaat verklaard.

Na gevechten tussen de rebellen en legertroepen in het gebouw, konden honderden gegijzelden het gebouw verlaten. Er zouden veel doden zijn gevallen. aldus het Russische persbureau Interfax. Artsen zeiden dat zeker tien burgers zijn gedood. Volgens de Russische regering zijn 36 gijzelnemers gedood, onder wie de vrouwen die explosieven om hun middel hadden gebonden.
Ook de leider van de gijzelnemers, Movsar Barajev, is gedood, aldus Interfax, die zich baseert op een regeringsfunctionaris. Barajev, een zoon van een Tsjetsjeense krijgsheer die vorig jaar omkwam, had eerder gezegd dat hij zich niet wilde overgeven, maar bereid was te sterven. Onder de Russische commando's zijn geen slachtoffers gevallen, aldus een regeringsfunctionaris.

Onderminister Vasiljev van Binnenlandse Zaken zei dat een 'klein aantal' gijzelnemers is gevlucht. Interfax berichtte ook dat een aantal gijzelnemers gevangen is genomen.

Het Amerikaanse tv-station CNN meldde dat de Russische troepen het gebouw in korte tijd onder controle hadden, nadat ze het theater waren binnengedrongen.

Bij het theater stonden gedurende de hele nacht al tientallen bussen klaar om de gegijzelden mee te nemen als ze vrij zouden komen.

Volgens het Kremlin is door de bestorming van het theater een bloedbad voorkomen. 'We zijn erin geslaagd een bloedbad en de instorting van het gebouw te voorkomen, waarmee gedreigd werd,' zei Vasiljev. De rebellen zeiden eerder explosieven te hebben geplaats in het gebouw. Gedurende de nacht zouden zeker twee gegijzelden zijn gedood.

Een Russische functionaris zei eerder dat de opstandelingen begonnen waren met het doden van de mensen in het theater. 'De terroristen zijn begonnen met het doden van de gijzelaars,' aldus Sergej Ignatsjenko van de geheime dienst FSB. Kort na dit bericht drongen de troepen al schietend het gebouw binnen.

De rebellen hadden de regering eerder een ultimatum gesteld. Als het Kremlin voor vier uur (Nederlandse tijd) niet had ingestemd met de eis om al haar troepen terug te trekken uit de deelrepubliek Tsjetsjenië, zouden ze beginnen met het executeren van de gegijzelden. De regering had de opstandelingen een vrije aftocht aangeboden, maar dat aanbod werd afgeslagen.

Enkele gegijzelden zeiden dat de speciale commando's een soort gas zouden hebben gebruikt voordat ze het gebouw ingingen, waardoor veel burgers en terroristen in slaap waren gevallen. Een van de gegijzelden telefoneerde tijdens de bevrijdingsoperatie naar de Moskouse radio Echo en zei dat hij een sterke gaslucht rook.



NOG EVEN ER VOOR :

Gijzeling Moskou / Drama in de vroege ochtend
Rebellen gaan gijzelaars doden, 'Tsjetsjeense president aanstichter'
van onze correspondente TROUW
2002-10-26

MOSKOU - De Tjsetsjeense terroristen die meer dan 600 mensen in gijzeling houden in een Moskous musicaltheater, hebben gezegd vanochtend om zes uur met het doodschieten van hun gijzelaars te beginnen, als Rusland zijn troepen niet uit Tsjetsjenië terugtrekt. Dit ultimatum werd gisteravond laat via telefoontjes vanuit het gebouw doorgegeven. Het is nog niet officieel door de autoriteiten bevestigd.



De Russische autoriteiten meldden gisteren dat Barajev handelt in opdracht van Aslan Maschadov, nog steeds de officieel verkozen president van de Tsjetsjeense republiek. Op alle tv-zenders werd een videotape van enkele weken geleden getoond als bewijsstuk. Hierop verklaart Maschadov dat de oorlog in Tsjetsjenië grotere acties belooft ,,die het Tsjetsjeense land zullen bevrijden van de Russische agressors'' en ,,de loop van de geschiedenis van de oorlog zullen keren''. Ook zouden de terroristen met hem bellen.

De terroristen gaven op exclusieve beelden vanuit het theater, die de Russische zender NTV donderdagnacht opnam, zelf toe dat Maschadov 'op de hoogte was' van hun plannen. Op de beelden was de leider van de gijzelnemers te zien, de 23-jarige Tsjetsjeense strijder Movsar Barajev. Hij was -als enige zonder masker- omringd door gemaskerde mannen en gesluierde gewapende vrouwen. Barajev zei onder rechtstreeks bevel te staan van een andere belangrijke rebellenleider, Sjamil Basajev.

De betrokkenheid van Maschadov is opmerkelijk en kan, indien volledig op waarheid berustend, verstrekkende consequenties hebben voor de toekomst van Tsjetsjenië. Tot nu toe was Maschadov de enige potentiële partner voor de Russen voor vredesonderhandelingen.

Eerder heeft de vertegenwoordiger van Maschadov, Achmed Zakajev, elke betrokkenheid ontkend. Ook Maschadov zelf heeft meermalen geweld tegen burgers afgewezen.

De Tsjetsjeense president bevindt zich momenteel ergens in Tsjetsjenië of Georgië. Hij heeft deze dagen nog geen commentaar gegeven. Op de website

chechenpress.org verklaarde Maschadov recent wel de controle te hebben over bijna alle rebellengroepen.

Het interview van NTV met Barajev is op last van de Russische minister van perszaken Lesin niet uitgezonden. Dat zou in strijd zijn met het verbod op propaganda van extremisme. Ook de Arabische zender Al-Jazeera kwam met beelden van Barajev. Hij verklaarde daarop dat naast Maschadov, ook mensen uit 'Arabische landen' zijn actie coördineerden.

De gijzelnemers lieten gistermiddag opnieuw acht kinderen vrij, 's avonds kwamen negen volwassenen vrij. De langverwachte vrijlating van alle buitenlanders onder de gijzelaars ging niet door. FSB-topman Patroesjev beloofde de terroristen in leven te laten in ruil voor de gijzelaars.

Joesoef
26-10-02, 09:18
Geplaatst door meer
Nou nou Joesoef, eens benieuwd hoeveel nieuwe berichten er geopend worden over dit onderwerp.
We hebben er al drie, en alle goiede dingen bestaan uit drie.
Is dus wel voldoende.

De een is in het Engels en nogal fragmentarisch, de ander gaat geheel ergens anders over namelijk de bende leider en zijn karrakter zelf. Kopje koffie :schok: en dan lezen?

Mark
26-10-02, 10:36
Bijzonder knap van deze russische commando's.

Ik had niet verwacht dat het dodental onder de gijzelaars zo zou worden beperkt (10-30 is voorlopig het getal). Tja slaapgas.... goed aangepakt.

:lole: :lole: :lole: :lole:

bman
26-10-02, 11:46
BRAVO POETIN! Wat een heerlijke manier om wakker te worden. Hoe moet het voor die tsetsenen zijn met hun 70 maagdjes en ontelbare knaapjes in het paradijs....jammer dat die vrouwen die meededen dat niet krijgen...maar ja, anything beats hell...

mulan
26-10-02, 12:02
Sommige cijfers zeggen dat er 130 mensen zijn omgekomen,ook de burgemeester van Moskou,daarna trekt hij het opeens terug.Ra ra hoe kan dat.

Hoe dan ook,vraag me af of alleen de gijzelnemers gevoelig zijn voor dat slaapgas...??

bman en Mark,juig niet te vroeg........en zeker niet om zo'n Poetin.


Hoe dan ook een trieste zaak.

Tomas
26-10-02, 12:06
Geplaatst door mulan
Sommige cijfers zeggen dat er 130 mensen zijn omgekomen,ook de burgemeester van Moskou,daarna trekt hij het opeens terug.Ra ra hoe kan dat.

Hoe dan ook,vraag me af of alleen de gijzelnemers gevoelig zijn voor dat slaapgas...??


Niet te snel naar complot theorieen grijpen. Het dodental is altijd een leuk spelletje voor paranoia. Weet je nog het WTC?




bman en Mark,juig niet te vroeg........en zeker niet om zo'n Poetin.


Hoe dan ook een trieste zaak.

Poetin heeft inderdaad heel wat grotere problemen waar hij een oplossing voor moet vinden. O.a tjetjenie.

WarriorOfIslam
26-10-02, 12:09
Echt echt jammer dat ze dood zijn :droef: :droef: :droef:

bman
26-10-02, 12:12
Geplaatst door WarriorOfIslam
Echt echt jammer dat ze dood zijn :droef: :droef: :droef:

je hebt gelijk, het is eeuwig zonde dat dat smerige drugsmokkelende en mensontvoerende geboefte uit de kaukasus nog onschuldige mensen uit de bloei van hun leven heeft mee kunnen sleuren.. volgens belgie zijn het er 10 volgens cnn een stuk of 30. Laten we voor die mensen bidden.

Voor die Tjetjenen is het denk ik te laat om te bidden. Die zitten nu al aan de BBQ met Beelzebub.

mulan
26-10-02, 12:13
WTC????

Het feit dat men het in het begin had over 10.000 doden en het 2900 bleken te zijn??

Geen paranoide gedrag van mijn kant,vraag me alleen af hoe het kan dat men het voorelkaar heeft gekregen slaapgas als dodelijk wapen te gebruiken tegen de gijzelnemers maar dat de burgers daar zogenaamd imuun voor schijnen te zijn.Waarom zou Rusland er niet over liegen,als men het met kogels had opgelost had iedereen geweten of er een bloedbad was of niet maar met slaapgas is dit moeilijk te constateren.

Joesoef
26-10-02, 12:13
Geplaatst door WarriorOfIslam
Echt echt jammer dat ze dood zijn :droef: :droef: :droef:

Ja het is echt vreselijk dat die tjetjenen enkele gijzelaars hebben gedood.

WarriorOfIslam
26-10-02, 12:13
Geplaatst door bman


je hebt gelijk, het is eeuwig zonde dat dat smerige drugsmokkelende en mensontvoerende geboefte uit de kaukasus nog onschuldige mensen uit de bloei van hun leven heeft mee kunnen sleuren.. volgens belgie zijn het er 10 volgens cnn een stuk of 30. Laten we voor die mensen bidden.

Voor die Tjetjenen is het denk ik te laat om te bidden. Die zitten nu al aan de BBQ met Beelzebub. Ik heb het over de Tjetjenen :lol:

bman
26-10-02, 12:20
Geplaatst door WarriorOfIslam
Ik heb het over de Tjetjenen :lol:

Nee joh, die wilden toch graag dood? Shaheed worden? Nou, die zitten nu lekker te BBQ-en...dus ik zou maar blij zijn.

Of had je er zo graag bij willen zijn en ben je boos dat ze waren begonnen zonder warrior of the islam uit te nodigen?

Mark
26-10-02, 12:23
Geplaatst door mulan
WTC????

Het feit dat men het in het begin had over 10.000 doden en het 2900 bleken te zijn??

Geen paranoide gedrag van mijn kant,vraag me alleen af hoe het kan dat men het voorelkaar heeft gekregen slaapgas als dodelijk wapen te gebruiken tegen de gijzelnemers maar dat de burgers daar zogenaamd imuun voor schijnen te zijn.Waarom zou Rusland er niet over liegen,als men het met kogels had opgelost had iedereen geweten of er een bloedbad was of niet maar met slaapgas is dit moeilijk te constateren.

Hmm nou ik ga er van uit dat slaapgas ervoor zorgt dat je in slaap valt en niet dodelijk is in de meeste gevallen.

Ik ging er van uit dat alle 700 gijzelaars zouden komen te overlijden dus dit is best goed afgelopen.

mulan
26-10-02, 12:24
Geplaatst door Mark


Hmm nou ik ga er van uit dat slaapgas ervoor zorgt dat je in slaap valt en niet dodelijk is in de meeste gevallen.

Ik ging er van uit dat alle 700 gijzelaars zouden komen te overlijden dus dit is best goed afgelopen.


Die vrouwen onder de gijzelnemers zijn gestikt door het slaapgas dus ik neem aan dat het bij de burgers ook tot een dodelijk einde gekomen kan zijn.

bman
26-10-02, 12:30
Geplaatst door mulan



Die vrouwen onder de gijzelnemers zijn gestikt door het slaapgas dus ik neem aan dat het bij de burgers ook tot een dodelijk einde gekomen kan zijn.


Waar heb je dat vandaan? Een gas dat alleen de tjsetjeense vrouwen doodt in een ruimte vol Russen, Nederlanders, Duitsers ec. waarvan een deel ook man is?

mulan
26-10-02, 12:31
Geplaatst door bman



Waar heb je dat vandaan? Een gas dat alleen de tjsetjeense vrouwen doodt in een ruimte vol Russen, Nederlanders, Duitsers ec. waarvan een deel ook man is?


Jeetje zeg,ik nam die vrouwen als voorbeeld aangezien die in beeld werden genomen.Over paranoide gesproken... :rolleyes:

Mark
26-10-02, 12:35
Volgens teletekst zijn het totaal 100 doden waaronder 37 gijzelnemers.

mulan
26-10-02, 12:36
Geplaatst door Mark
Volgens teletekst zijn het totaal 100 doden waaronder 37 gijzelnemers.


:lole: ......... :rolleyes:

Mark
26-10-02, 12:38
Geplaatst door mulan



:lole: ......... :rolleyes:

:confused:

Mark
26-10-02, 12:38
alle kinderen hebben het overleefd. Ik zou verwachten dat gevaarlijk gas de kinderen als eerste zou doden.

Toch beter dan 700 doden.

mulan
26-10-02, 12:42
Geplaatst door Mark


:confused:

Ik dacht even reageren zoals jullie net deden. :rolleyes:

Oh en 10 doden was het net nog,raar dat ik dat in twijfel trek maar dan heb ik opeens last van paranoide gedrag.

Mark
26-10-02, 12:46
Geplaatst door mulan


Ik dacht even reageren zoals jullie net deden. :rolleyes:

Oh en 10 doden was het net nog,raar dat ik dat in twijfel trek maar dan heb ik opeens last van paranoide gedrag.

nee hoor, vond ik niet. het blijft lastig in zo'n chaotische situatie om het exacte aantal te bepalen.

Zelfs met 67 doden onder de gijzelaars vind ik het reuze meevallen.

Geerts
26-10-02, 12:48
Opgeruimd staat netjes!


Nu nog de rest van Tsejstenie schoonvegen!


Groeten,
Chantal

bman
26-10-02, 12:49
Geplaatst door mulan


Ik dacht even reageren zoals jullie net deden. :rolleyes:

Oh en 10 doden was het net nog,raar dat ik dat in twijfel trek maar dan heb ik opeens last van paranoide gedrag.

Ik denk dat die vrouwen, vrouwen waren die half verdoofd door dat gas een kogel in hun buik hebben gekregen van de russen. (met zulke bommen om neem je daar geen risico mee, denk ik)...maar over die aantallen..het is allemaal nogal verward...de belgen zeggen 10, cnn en bbc zeggen 67 doden...heel vreemd, maar begrijpelijk met zoveel chaos...vanavond weten we het precies.

Het schijnt dat de rebellen bezig waren met het executeren van de gijzelaars dus echt veel keus zullen de Russen nu ook weer niet hebben gehad. Gelukkig zijn er heel veel overlevenden. Godzijdank.

mulan
26-10-02, 12:57
Geplaatst door Geerts
Opgeruimd staat netjes!


Nu nog de rest van Tsejstenie schoonvegen!


Groeten,
Chantal


Ja,waarom niet :rolleyes:

Marsipulami
26-10-02, 13:02
Alles bij elkaar een verrassende ontknoping. Ik kan het haast niet geloven dat het gelukt is om de zaak opgelost te krijgen. Ik denk dat men er in stilte in geslaagd is om iedereen in slaap te wiegen nog voordat er een bestorming was. Vervolgens heeft men de slaapkoppen doodgeschoten. Ik kan niet geloven dat men anders deze actie had kunnen ondernemen terwijl de gijzelnemers explosieven op hun lichaam droegen.

Ik vraag me af of er ook reukloos slaapgas bestaat ?

Jammer voor de overledenen. Maar ik heb het gevoel dat het drama nog veel groter had kunnen zijn.

Hopelijk kan de zaak ook voor een doorbraak zorgen in een oplossing voor TsjeTsjenië.

bman
26-10-02, 13:31
Ik denk dat de strijd in tsjetjenie nu alleen maar wordt opgevoerd voor een paar maanden. Volgens de BBC was dat al aan de gang, direct na het beeindigen van de gijzelneming.

Geerts
26-10-02, 13:37
Hopenlijk steunt het westen nu de Russen in de strijd tegen de terroristen.

Mijn steun hebben ze in ieder geval.

Zoals een Russische commando zei we hebben ze in slaap gewiegd met het gas, voor de gijzelaars is het tijdelijk de terroristen niet, zij maken een eeuwig slaapje.

mulan
26-10-02, 13:39
Geplaatst door Geerts
Hopenlijk steunt het westen nu de Russen in HUN MENSENRECHTENSCHENDENDE OORLOG tegen de 'terroristen'.



Waarom ook niet,het Westen heeft het voor het zeggen dus leef je uit.

Shaheed
26-10-02, 13:40
Zolang er staatsterrorisme wordt gepleegd zoals wat Rusland en Israel doet, zolang zullen er dappere strijders die niet bang zijn voor de dood.
Vergeldingsacties houden.

Marsipulami
26-10-02, 13:57
Geplaatst door Marsipulami
Alles bij elkaar een verrassende ontknoping. Ik kan het haast niet geloven dat het gelukt is om de zaak opgelost te krijgen. Ik denk dat men er in stilte in geslaagd is om iedereen in slaap te wiegen nog voordat er een bestorming was. Vervolgens heeft men de slaapkoppen doodgeschoten. Ik kan niet geloven dat men anders deze actie had kunnen ondernemen terwijl de gijzelnemers explosieven op hun lichaam droegen.

Ik vraag me af of er ook reukloos slaapgas bestaat ?

Jammer voor de overledenen. Maar ik heb het gevoel dat het drama nog veel groter had kunnen zijn.

Hopelijk kan de zaak ook voor een doorbraak zorgen in een oplossing voor TsjeTsjenië.

Correctie bij mijn post. Ik heb vanmiddag gehoord dat er meer dan honderd doden gevallen zijn in tegenstelling tot de 10 tot 30 doden (onder de gijzelaars) waarover vanmorgen sprake was. Een zware tol maar het had wellicht toch nog erger kunnen zijn als je hoort (en op tv kan zien) dat er méér dan 30 bommen moesten onschadelijk gemaakt worden.

Geerts
26-10-02, 14:01
Ik vind het nog meevallen als je kijkt dat die laffe terroristen midden tussen hun gijzelaars zaten met hun bommen en machinegeweren.

Gelukkig is de gijzeling ten einde en zijn ze (bijna) allemaal dood.

Laten we een les hieruit leren; niet onderhandelen met terroristen maar pak ze keihard aan.


Chantal (terroristvrij!)

bman
26-10-02, 14:10
Hoe mensen dat soort laffe honden die doelbewust burgerslachtoffes maken 'dappere strijders'kunnen noemen is mijn totaal niet duidelijk. Ach, ze spelen Poetin en zijn hardline generaals alleen maar in de kaart, dacht je dat er nu veel protest zal komen als er bij een brute actie door de Russen in de Kaukasus een paar extra doden vallen?

Joesoef
26-10-02, 14:10
Volgens BBC world service zijn er 67 gijzelaars omgekomen. Als ik de beelden mag geloven is het een wonder dat het niet meer zijn. Mede gezien de aanwezige explosieven en de tactisch opgestelde gijzelnemers. Veel mensen liggen noch in het ziekenhuis vanwege de gasvergiftiging. Enkele mensen zijn in hun bewusteloosheid gestikt in hun eigen braaksel.

jaja
26-10-02, 14:34
Geplaatst door Geerts
Hopenlijk steunt het westen nu de Russen in de strijd tegen de terroristen.

Mijn steun hebben ze in ieder geval.

Zoals een Russische commando zei we hebben ze in slaap gewiegd met het gas, voor de gijzelaars is het tijdelijk de terroristen niet, zij maken een eeuwig slaapje. ... ik denk dat je hier wat ver gaat. Dat wat voor tsjesjeense rebellen doorgaat is vaak een misdadig zootje, maar wat de russen in tsjetsjenie doen is niet volgens de laatste " regels" van de krijgskunst. (en dat was ironisch bedoeld). Er was voor 11 september kritiek op rusland en die kritiek was terecht. Vergelijkbare kritiek is nog steeds terecht. Dat wil niet zeggen dat rusland niet mag / moet optreden tegen die rebellen en misdadigers (ontvoering is daar een bedrijfstak, en dan graag met mutilatie etc ... Barajev was er beroemd mee geworden .. en met gevechten tegen andere tsjtsjeense anti-russische clans), maar dat ze ook voor de toekomst hun methoden moeten wijzigen. Je kunt niet zeggen dat alles geoorloofd is. Dan word je net zo slecht als die Barajev en co.

sil
26-10-02, 17:57
Geplaatst door Joesoef
Volgens BBC world service zijn er 67 gijzelaars omgekomen. Als ik de beelden mag geloven is het een wonder dat het niet meer zijn. Mede gezien de aanwezige explosieven en de tactisch opgestelde gijzelnemers. Veel mensen liggen noch in het ziekenhuis vanwege de gasvergiftiging. Enkele mensen zijn in hun bewusteloosheid gestikt in hun eigen braaksel.

Hoorde ik ook bij het journaal 67 gegijzelde dood,en vreselijk wat lag er toch veel explosieve stof,het is vreselijk voor de achterblijvers van die 67 mensen,maar als je zag wat daar lag hadden ze allemaal dood kunnen zijn.

p/s joesoef,waarom heb jij geel??

Joesoef
26-10-02, 18:07
Geplaatst door sil


Hoorde ik ook bij het journaal 67 gegijzelde dood,en vreselijk wat lag er toch veel explosieve stof,het is vreselijk voor de achterblijvers van die 67 mensen,maar als je zag wat daar lag hadden ze allemaal dood kunnen zijn.

p/s joesoef,waarom heb jij geel??


De meeste doden zijn veroorzaakt door het gas dat de politie/ leger gebruikte. Hoorde ik op de radio tenminste (bbc world service). Het laatste nieuws is dat het een zenuwgas was. Leuke jongens die russen.


En die gele kaart tja.... :D Een onverlaat poste een prive foto van een mede prikker en het was kompleet oorlog op wsdb. Dus ik prikte ook een foto met in het achterhoofd make love not war. Alleen vond de vechtende kluwen mijn foto schokkender dan het taalgebruik wat er normaliter gebezigd wordt.

Terecht? Ja. Willekeurig absoluut !!! Beheer is blind en onbeschoft.

sil
26-10-02, 19:11
Geplaatst door Joesoef



De meeste doden zijn veroorzaakt door het gas dat de politie/ leger gebruikte. Hoorde ik op de radio tenminste (bbc world service). Het laatste nieuws is dat het een zenuwgas was. Leuke jongens die russen.


En die gele kaart tja.... :D Een onverlaat poste een prive foto van een mede prikker en het was kompleet oorlog op wsdb. Dus ik prikte ook een foto met in het achterhoofd make love not war. Alleen vond de vechtende kluwen mijn foto schokkender dan het taalgebruik wat er normaliter gebezigd wordt.

Terecht? Ja. Willekeurig absoluut !!! Beheer is blind en onbeschoft.

Oh,ik kom nooit op wsdb.En de bedoeling van de foto was toch goed:giechel:
vond het al zo raar dar jij een gele kaart had.Ik weet niet of jij maroc bent,maar je schrijft wel realistisch met humor

Malcolm_X
26-10-02, 19:55
Echte HELDEN zijn mensen zoals poetin die veilig in hun paleizen bevelen geven aan rusische militairen om iedereen maar te vermoorden in tjetjenie

MANNEN VAN 10 tot 70 jaar......vrouwen kinderen......in koele bloede Doden, verdwijningen....... zo kan ik nog doorgaan.....


MAAR JAH ZIJN TOCH MOSLIMS......LAAT MAAR STIKKEN.....ZIJN TOCH ALLEMAAL TERRORISTEN...........

http://www.rabbani29.pwp.blueyonder.co.uk/mass3.jpg


Ik bespaar jullie de andere foto'S, die zijn gewoon te gruwelijk om hier te laten zien.........

DEGENE DIE DIT GEDAAN HEBBEN ZIJN PAS HELDEN......ZE MOETEN EIGENLIJK ONDERSCHEIDEN WORDEN...........

TRUE HERO'S...............



lah howlah wallah qoewatah illah billah

Shaheed
26-10-02, 19:58
Geplaatst door sil


Oh,ik kom nooit op wsdb.En de bedoeling van de foto was toch goed:giechel:
vond het al zo raar dar jij een gele kaart had.Ik weet niet of jij maroc bent,maar je schrijft wel realistisch met humor



Ben jij de clown van maroc.nl?

sil
26-10-02, 20:09
Geplaatst door Shaheed




Ben jij de clown van maroc.nl?

Waar slaat dat op????

Shaheed
26-10-02, 20:29
Vergelding op jouw reactie op die ene andere topic...... :zweep:

rafiq
26-10-02, 22:49
Gelukkig staat de vreselijke oorlog in Tsjetenie weer op de agenda.

De hele wereld moet zich schamen waar het Russisch imperialistisch leger een oorlog voert tegen de autochtone burgerbevolking.

Dat Russen zich geen reet intereseren voor het welzijn van zijn eigen mensen in het leger( moord,desertie,ondervoeding, marteling) is bekend.

Dat ze een <waarschijnlijk> gifgas hebben gebruikt om de rebellen te vernietigen is een tactiek die ze al in Tsjetsenie hebben gebruikt ( URUS MARTAN). Helaas maakt gas geen onderscheid tussen gijzelnemer en gegijzelde.

Poetin is nu in verlegenheid gebracht. Rusland is er op gewezen.
Alexander LEBED is in ere hersteld! De oorlog in Tsjetsenie is een misdaad.

Ik hoop dat als de Duitsers of een of andere vreemde mogendheid Nederland onder de voet zou lopen, wij als Nederlanders ook ons zo gaan verweren als de Tsjetenen.

observer
27-10-02, 02:10
Alexander LEBED is in ere hersteld!
zal hij blij mee zijn want hij is dood

Maarten
27-10-02, 03:21
Die gijzeling blijft een schijntje in vergelijking bij wat er in Tsje zelf gebeurt..

Heb even niks anders, dan een genociderapport in het duits:
http://www.gfbv.ch/pdf/02-01-029.pdf

Wie meer wil kan bij google zoeken bijvoorbeeld onder Politkovskaja.
Van de amnesty-site:

Amnesty-prijs voor Russische journaliste Anna Politkovskaja ..

De Russische journaliste Anna Politkovskaja ontving op 10 juli 2001 de de Global Award for Human Rights Journalism. De prijs is een initiatief van de Britse afdeling van Amnesty International, en maakt deel uit van de jaarlijks uitgereikte Media Awards. ‘Deze prijs is een erkenning van Anna Politkovskaja’s moedige werk dat de werkelijke gruwelen van de schendingen in Tsjetsjenië heeft helpen blootleggen’, aldus Richard Bunting van de Britse Amnesty-afdeling.
Politkovskaja, behalve journaliste tevens auteur van het boek A Dirty War: A Russian Reporter in Chechnya, ontving de prijs voor haar artikel over schendingen in Tsjetsjenië in de Russische krant Novaja Gazeta.

Idolater
27-10-02, 04:10
De russen zijn hard....hard tegen hard. Dat vind ik wel grappig, ach ja..wat is een mensenleven? ;)