PDA

Bekijk Volledige Versie : Reacties Op Gebeuren In Venlo, Walgelijk



magden_david
26-10-02, 22:57
BESTE MENSEN,
ik kom hier al een tijdje en jullie weten dat ik bepaald geen fan ben van velen op dit forum, hun meningen en de normen en waarden die zij voorstaan. Als ik hun berichten lees krijg ik daar meestal kotsneigingen van, krampen en spontane stuipen en word ik zeker bij referenties aan ***joden dit ***joden en de holocaust vaak herrinnerd aan mij grootouders op wiens gezicht to de laatste dag dat zij leefden de angst en de trauma's van de oorlog nog goed te zien waren.
de praktijken van onmenselijkheid en gebrek aan empathie zijn bij mij goed bekend.

vandaar dat ik ook bij een zelfde geluid van de andere kant, autochtonen over marokkanen, dezelfde associatie heb.
ik zat op mijn werk met een paar collega's te lezen op de site van de gemeente venlo over de dood van rene.
ik, en gelukkig ook mijn collega's, werden ziek van de haat en onbegrijpelijke valsheid waarmee er over marokkanen werd gesproken. en van zoveel mensen !
Met name een foto van concentratiekamp bergen belsen waarop de galg prominent te zien was met het onderschrift "hangplek voor marokkaanse jeugd" vond ik zeer walgelijk en maakt dat ik me schaam voor mijn mede nederlanders. Dat iemand de moeite neemt zo'n compositie foto te maken en die te verspreiden gaat mij te boven en getuigd van een onmenselijkheid die ik hier ook wel eens zie zij het niet in deze vorm of kwantiteit.

Bij deze wil ik dus duidelijk maken dat IK hier in ieder geval geen reet mee te maken wil hebben of heb en het net zo walgelijk vind als wat ik hiervoor heb beschreven.

Puur omdat ik joods ben wil dus niet zeggen dat ik uit represaille tevreden in mijn handjes wrijf als ik zie dat moslims in het algemeen of marokkanen in het bijzonder op deze wijze worden bejegend.
ik weet dat sommigen denken dat dat wel zo is maar die denken dan net zo als de autochtonen die nu zo walgelijk bezig zijn.
Toen ik hoorde dat de hoofdader marokkaan was had dat voor mijn opinie geen enkel gevolg, de mensen die hier wel op geilen en denken van HA! nu kunnen we weer zouden het beste een SA uniform kunnen aantrekken en hebben er geen reet van begrepen.

Bij deze dus, gelukkig weet ik dat vele autochtonen met mij er net zo over denken en ik hoop dat dat nooit veranderd.

Waiting
26-10-02, 23:00
Ik ben het met je eens er is een grens.


P.S Kan je een link plaatsen

Marsipulami
26-10-02, 23:11
Geplaatst door magden_david
BESTE MENSEN,
ik kom hier al een tijdje en jullie weten dat ik bepaald geen fan ben van velen op dit forum, hun meningen en de normen en waarden die zij voorstaan. Als ik hun berichten lees krijg ik daar meestal kotsneigingen van, krampen en spontane stuipen en word ik zeker bij referenties aan ***joden dit ***joden en de holocaust vaak herrinnerd aan mij grootouders op wiens gezicht to de laatste dag dat zij leefden de angst en de trauma's van de oorlog nog goed te zien waren.
de praktijken van onmenselijkheid en gebrek aan empathie zijn bij mij goed bekend.

vandaar dat ik ook bij een zelfde geluid van de andere kant, autochtonen over marokkanen, dezelfde associatie heb.
ik zat op mijn werk met een paar collega's te lezen op de site van de gemeente venlo over de dood van rene.
ik, en gelukkig ook mijn collega's, werden ziek van de haat en onbegrijpelijke valsheid waarmee er over marokkanen werd gesproken. en van zoveel mensen !
Met name een foto van concentratiekamp bergen belsen waarop de galg prominent te zien was met het onderschrift "hangplek voor marokkaanse jeugd" vond ik zeer walgelijk en maakt dat ik me schaam voor mijn mede nederlanders. Dat iemand de moeite neemt zo'n compositie foto te maken en die te verspreiden gaat mij te boven en getuigd van een onmenselijkheid die ik hier ook wel eens zie zij het niet in deze vorm of kwantiteit.

Bij deze wil ik dus duidelijk maken dat IK hier in ieder geval geen reet mee te maken wil hebben of heb en het net zo walgelijk vind als wat ik hiervoor heb beschreven.

Puur omdat ik joods ben wil dus niet zeggen dat ik uit represaille tevreden in mijn handjes wrijf als ik zie dat moslims in het algemeen of marokkanen in het bijzonder op deze wijze worden bejegend.
ik weet dat sommigen denken dat dat wel zo is maar die denken dan net zo als de autochtonen die nu zo walgelijk bezig zijn.
Toen ik hoorde dat de hoofdader marokkaan was had dat voor mijn opinie geen enkel gevolg, de mensen die hier wel op geilen en denken van HA! nu kunnen we weer zouden het beste een SA uniform kunnen aantrekken en hebben er geen reet van begrepen.

Bij deze dus, gelukkig weet ik dat vele autochtonen met mij er net zo over denken en ik hoop dat dat nooit veranderd.

Dit vind ik nou tof van je David. :)

~Panthera~
26-10-02, 23:12
Mee eens.....er lopen ook aardig wat k*tNederlanders rond die ik ook echt niet op visite zou willen hebben. :aftel:
Wat zeg ik: ik wil er helemaal NIETS mee te maken hebben, met dat soort facistische gasten. http://www.smilies.nl/puke.gif

Maar ja....het zijn weer gouden tijden voor rasisten etc in Nederland.
Menige creep kruipt inderdaad weer uit the woodwork.
Trap er niet in mensen.....het IS al een keer eerder gebeurd.

djenneke
26-10-02, 23:20
Ben het helemaal met je eens. Ik begrijp gewoon niet dat half Nederland zich dan op een dader richt, alleen door zijn afkomst. Het lijkt haast wel of mensen blij zijn dat ze een nieuwe reden hebben om haat te verspreiden.

Dutchguy
26-10-02, 23:39
Mooi gezegd David, helemaal mee eens.

Mark
26-10-02, 23:40
Goed stuk Magden-David.

Ik erger me ook aan die Nederlandse trailer park trash die nu denken hun nazistische taal te kunnen verkondigen.

Shaheed
27-10-02, 00:00
Zo zo jullie autochtonen zijn lang niet zo slecht als dat jullie eruitzien :p








Respect :duim:

I'mNumber1
27-10-02, 00:19
Geplaatst door Mark
Goed stuk Magden-David.

Ik erger me ook aan die Nederlandse trailer park trash die nu denken hun nazistische taal te kunnen verkondigen.


PreCies :)

sil
27-10-02, 00:42
Geplaatst door magden_david
BESTE MENSEN,
ik kom hier al een tijdje en jullie weten dat ik bepaald geen fan ben van velen op dit forum, hun meningen en de normen en waarden die zij voorstaan. Als ik hun berichten lees krijg ik daar meestal kotsneigingen van, krampen en spontane stuipen en word ik zeker bij referenties aan ***joden dit ***joden en de holocaust vaak herrinnerd aan mij grootouders op wiens gezicht to de laatste dag dat zij leefden de angst en de trauma's van de oorlog nog goed te zien waren.
de praktijken van onmenselijkheid en gebrek aan empathie zijn bij mij goed bekend.

vandaar dat ik ook bij een zelfde geluid van de andere kant, autochtonen over marokkanen, dezelfde associatie heb.
ik zat op mijn werk met een paar collega's te lezen op de site van de gemeente venlo over de dood van rene.
ik, en gelukkig ook mijn collega's, werden ziek van de haat en onbegrijpelijke valsheid waarmee er over marokkanen werd gesproken. en van zoveel mensen !
Met name een foto van concentratiekamp bergen belsen waarop de galg prominent te zien was met het onderschrift "hangplek voor marokkaanse jeugd" vond ik zeer walgelijk en maakt dat ik me schaam voor mijn mede nederlanders. Dat iemand de moeite neemt zo'n compositie foto te maken en die te verspreiden gaat mij te boven en getuigd van een onmenselijkheid die ik hier ook wel eens zie zij het niet in deze vorm of kwantiteit.

Bij deze wil ik dus duidelijk maken dat IK hier in ieder geval geen reet mee te maken wil hebben of heb en het net zo walgelijk vind als wat ik hiervoor heb beschreven.

Puur omdat ik joods ben wil dus niet zeggen dat ik uit represaille tevreden in mijn handjes wrijf als ik zie dat moslims in het algemeen of marokkanen in het bijzonder op deze wijze worden bejegend.
ik weet dat sommigen denken dat dat wel zo is maar die denken dan net zo als de autochtonen die nu zo walgelijk bezig zijn.
Toen ik hoorde dat de hoofdader marokkaan was had dat voor mijn opinie geen enkel gevolg, de mensen die hier wel op geilen en denken van HA! nu kunnen we weer zouden het beste een SA uniform kunnen aantrekken en hebben er geen reet van begrepen.

Bij deze dus, gelukkig weet ik dat vele autochtonen met mij er net zo over denken en ik hoop dat dat nooit veranderd.

Ik sluit me hier helemaal bij aan.

:duim: goed van je M.D

i love israel
27-10-02, 00:45
magden een prachig stukje. ben het er helemaal mee eens.

Marsipulami
27-10-02, 00:53
Geplaatst door Shaheed
Zo zo jullie autochtonen zijn lang niet zo slecht als dat jullie eruitzien :p

Respect :duim:

Ik wil ook nog even de aandacht trekken op de reactie van Shaheed... Blijkbaar mogen we toch hopen dat het ooit nog wel eens allemaal goed komt. :)

BiL@L
27-10-02, 00:55
Geplaatst door i love israel
magden een prachig stukje. ben het er helemaal mee eens.

BiL@L
27-10-02, 00:57
Geplaatst door Marsipulami


Ik wil ook nog even de aandacht trekken op de reactie van Shaheed... Blijkbaar mogen we toch hopen dat het ooit nog wel eens allemaal goed komt. :)

Ik ben optimistisch van aard.. Echter betwijfel ik of dat het ooit goed zal komen.. Dit stopt namelijk niet bij de grenzen van NL..

i love israel
27-10-02, 00:57
leg eens uit bilal?

BiL@L
27-10-02, 01:01
Geplaatst door i love israel
leg eens uit bilal?

Just did.. :)

Marsipulami
27-10-02, 01:07
Geplaatst door BiL@L


Ik ben optimistisch van aard.. Echter betwijfel ik of dat het ooit goed zal komen.. Dit stopt namelijk niet bij de grenzen van NL..

Zolang als er bruggenbouwers blijven bestaan zoals jij komt het wel goed Bilal. De microcosmos is het fundament van de macrocosmos. Als ik in vrede kan leven met mijn eigen broer dan is vrede mogelijk over gans de planeet.

MootjeAmien
27-10-02, 01:18
Geplaatst door Shaheed
Zo zo jullie autochtonen zijn lang niet zo slecht als dat jullie eruitzien :p








Respect :duim:
ie s goed :gniffel: :duim:

Maarten
27-10-02, 03:32
Geplaatst door Shaheed
Zo zo jullie autochtonen zijn lang niet zo slecht als dat jullie eruitzien :p

Dan heb je mij nog niet gezien! Zelfs op de radio durven ze het risico niet te nemen...

Maar op TV was ook een opmerking van een Amerikaanse te zien, bloedserieus over die sniper: Tja... Islam he? (nou dan weet je het wel he?)
Kortom, voor achterlijkheid hoef je echt het internet niet op.

Tomas
27-10-02, 10:01
Geplaatst door ~Panthera~
Mee eens.....er lopen ook aardig wat k*tNederlanders rond die ik ook echt niet op visite zou willen hebben. :aftel:
Wat zeg ik: ik wil er helemaal NIETS mee te maken hebben, met dat soort facistische gasten. http://www.smilies.nl/puke.gif

Maar ja....het zijn weer gouden tijden voor rasisten etc in Nederland.
Menige creep kruipt inderdaad weer uit the woodwork.
Trap er niet in mensen.....het IS al een keer eerder gebeurd.

Goed stuk David.

Maar Pantertje, je zult er mee te maken moeten hebben. Je kunt het niet negeren. Dat gaat altijd fout.

mulan
27-10-02, 10:08
Goed omschreven magden_david....

Ik heb die reacties ook gelezen,argh wat een ziekelijke,domme mensen lopen er rond zeg.

Dx_
27-10-02, 10:21
M_D, Nothing but respect :duim:

Blinde haat lost inderdaad niets op.

bman
27-10-02, 10:22
Goed gesproken MD.

plexus
27-10-02, 10:29
correcto mundo :duim:

Joesoef
27-10-02, 10:57
:duim:

Mark
27-10-02, 11:05
Dit is volgens mij de meest positieve topic op maroc.nl, kijken of dit ook de media haalt.....

Veder denk ik dat de problemen in de wereld inderdaad nog lang niet opgelost zijn zoals iemand hier eerder zei. Ik denk ook dat we eerst maar moeten proberen om normaal met elkaar om te gaan binnen Nederland, dat is al heel wat!

Ik denk dat respect van/naar iedereen nooit haalbaar is. Elke groep heeft zijn extremisten en racisten die nooit zullen veranderen. Ik denk wel dat deze groep eigenlijk veel kleiner is dan we denken en dat 99% van de mensen prima met elkaar kunnen omgaan.

Mark
27-10-02, 11:12
beheer, dit lijkt me wel een "topper"!!!

~Panthera~
27-10-02, 11:12
Geplaatst door Tomas


Goed stuk David.

Maar Pantertje, je zult er mee te maken moeten hebben. Je kunt het niet negeren. Dat gaat altijd fout.
---------

Ik negeer niets.
Heb alleen wel het recht zo te leven als ik wil.
En daar horen dat soort mensen niet bij.
En wat denk jij tegen ze te doen dan ?? Gezellig met ze praten om ze op andere gedachten te brengen ?? wooooaaaaaah...get real ! wel eens op Polinco en consorten gekeken?
Dat soort die-hards breng je niet op andere gedachten.
Die zijn al verziekt.

Arvid
27-10-02, 11:27
Geplaatst door ~Panthera~

---------

Ik negeer niets.
Heb alleen wel het recht zo te leven als ik wil.
En daar horen dat soort mensen niet bij.
En wat denk jij tegen ze te doen dan ?? Gezellig met ze praten om ze op andere gedachten te brengen ?? wooooaaaaaah...get real ! wel eens op Polinco en consorten gekeken?
Dat soort die-hards breng je niet op andere gedachten.
Die zijn al verziekt.

Ik heb een tijdje gezeten op Polinco
maar ik heb een ban daar gekregen omdat ik teveel die gasten afzeek.
Nadeel van Polinco is dat er te veel censuur is zoals op joods.nl
een discussie aangaan is moeilijk omdat er dan posts worden verwijderd of je wordt geband omdat er een gek daar daarvoor een verzoek heeft ingediend.
Maar net als hier zitten daar inderdaad wat nazi wannabe's.
Maar het zijn niet allemaal extreem rechts denkende mensen die daar posten. Er zitten hier immers toch ook niet alleen moslimfascisten?

~Panthera~
27-10-02, 11:35
Geplaatst door Arvid


Ik heb een tijdje gezeten op Polinco
maar ik heb een ban daar gekregen omdat ik teveel die gasten afzeek.
Nadeel van Polinco is dat er te veel censuur is zoals op joods.nl
een discussie aangaan is moeilijk omdat er dan posts worden verwijderd of je wordt geband omdat er een gek daar daarvoor een verzoek heeft ingediend.
Maar net als hier zitten daar inderdaad wat nazi wannabe's.
Maar het zijn niet allemaal extreem rechts denkende mensen die daar posten. Er zitten hier immers toch ook niet alleen moslimfascisten?
------
Censuur ???
Ja....haalt je de donder.....als iemand ook maar even iets post wat tegen de, laten we maar zeggen: nazi wannabee's, ingaat, dan wordt ie op zijn minst even "vriendelijk" verzocht op te rotten of naar zijn.....ach..vul maar in te gaan.
Er IS helemaal geen discussie, er wordt alleen maar afgezeken op allerlei mensen.
Blijkbaar is dat "het forum voor mensen die nadenken"....god allemachtig, wat ziek.

Arvid
27-10-02, 11:42
Geplaatst door ~Panthera~

------
Censuur ???
Ja....haalt je de donder.....als iemand ook maar even iets post wat tegen de, laten we maar zeggen: nazi wannabee's, ingaat, dan wordt ie op zijn minst even "vriendelijk" verzocht op te rotten of naar zijn.....ach..vul maar in te gaan.
Er IS helemaal geen discussie, er wordt alleen maar afgezeken op allerlei mensen.
Blijkbaar is dat "het forum voor mensen die nadenken"....god allemachtig, wat ziek.

Dat is het mooie aan deze forum, no censorship
alleen hakenkruizen zijn niet toegestaan en wat andere zaken maar a la, daar is iedereen wel mee eens.

~Panthera~
27-10-02, 11:43
Geplaatst door Arvid


Dat is het mooie aan deze forum, no censorship
alleen hakenkruizen zijn niet toegestaan en wat andere zaken maar a la, daar is iedereen wel mee eens.
-------------

Zeker...mensen hier hebben in ieder geval vaak nog een aardige inhoudelijke discussie met elkaar, al hoeft niemand het eens te zijn met een ander.
Voelt stukken beter. :melig2:

magden_david
28-10-02, 01:25
Geplaatst door Arvid


Ik heb een tijdje gezeten op Polinco
maar ik heb een ban daar gekregen omdat ik teveel die gasten afzeek.

zitten die nu niet op een buitenlandse server net als stromfront ?
inderdaad geen frisse wind die daar waait. heb daar ook wel een srondgehangen maar dat zijn toch wel erg onbereikbare types.
Het voordeel van racisitsch blank extreem rechts is dat de mobilisatie en organisatie graad droevig laag zijn. de actieve aanhang loopt ook maar in de honderden dus dat valt erg mee. Daarbij komt dat ze elkaar niet kunnen velen dus dat lost zichzelf wel op.

BENZ_207
28-10-02, 01:34
jah........komt wel goed hierzo...


iemand een biertje of een rode/zoetwitte wijntje?


PS. koffie en redbull hebben ik helaas niet meer.