PDA

Bekijk Volledige Versie : Onrust na uitspraak ouders verdaGten Venlo binnen Marokkaanse gemeensGap...



Couscousje
27-10-02, 12:04
Binnen de Marokkaanse gemeenschap in Venlo is grote beroering onstaan over uitspraken van de ouders van één van de verdachten van de doodslag op René Steegmans. De ouders zeiden gisteravond in het televisieprogramma Netwerk over het slachtoffer: "zijn dood was voorbestemd. Onze zoon was het instrument in de hand van God. Als God het zo wil, kunnen wij niets doen."

Burgemeester Schrijen van Venlo vindt dat Netwerk het gesprek met de ouders niet had mogen uitzenden. De Marokkaanse gemeenschap vindt dat ook en maakt zich grote zorgen over het effect van de uitzending. De uitspraken van de ouders zijn hard aangekomen binnen de Marokkaanse gemeenschap en deze heeft er dan ook afstand genomen.

Spijtbetuiging

Na overleg met vertegenwoordigers van de Marokkanen in Venlo gaven de ouders vanmiddag een verklaring uit. Daarin schrijven ze dat ze afstand nemen van al hun uitspraken en dat ze hun spijt willen betuigen. Hun huis wordt uit voorzorg bewaakt. Burgemeester Schrijen vraagt de bevolking om bezinning en niet om voor eigen rechter te spelen.

De 22-jarige Venlonaar René Steegmans werd dinsdag in elkaar geslagen door twee mannen bij een supermarkt in Venlo en overleed aan zijn verwondingen. Volgens justitie heeft de 18-jarige K.L. de mishandeling van Steegmans op zijn geweten en heeft zijn 18-jarige plaatsgenoot S.R. hem daarbij aangemoedigd.

Jeugdinrichting

In de uitzending van Netwerk werden de ouders van verdachten K.L. en S.R. geïnterviewd. De ouders van K.L. namen het daarbij voor hun zoon op. "Het is een goeie jongen, maar als je aan hem komt, vermoordt hij je", zeiden ze onder meer. Beide verdachten zijn eerder met justitie in aanraking geweest. L. werd in 2000 veroordeeld tot een taakstraf van dertig uur wegens mishandeling. R. heeft een tijd in een jeugdinrichting gezeten.

Hoofdverdachte K.L. bekent dat hij het slachtoffer meerdere malen met de blote hand heeft geslagen. Volgens getuigen sloeg L. ook met een helm op René in, maar dat ontkent hij. Tijdens zijn voorgeleiding toonde L. enigszins berouw. Hij zei "door de gebeurtenis te zijn ontdaan". De verdachte zou zich de gevolgen van zijn daad niet hebben gerealiseerd. L. is bereid mee te werken aan een psychiatrisch onderzoek.

Cc

Couscousje
27-10-02, 14:17
Geplaatst door meer
Tja, de moslims zijn overal aardig hun best aan het doen om toch maar gehaat te worden. Overal ter wereld.

Ja, maar het lukt ze toG niet om zo gehaat te worden als jouw zielige karaktertje...

Cc

shalom
27-10-02, 14:25
Wat mij ongelooflijk veel zorgen teweegbrengt is het feit dat een misdaad dat begaan is door een islamitisch persoon. Altijd gehamerd wordt op het feit dat die persoon molsim is.

Een ander voorbeeld. Volkert v/der G schiet Fortuyn dood.
Ik heb geen enkel berichtgeving gelezen over het geloofsovertuiging van Volkert.

Conclusie;

Momenteel heerst er een groot oorlog tegen de islam. Zowel media als politiek neemt hiermee deel aan. Als jood ben ik bang en weet ik zeker dat dit voor escalatie zal zorgen. Een oorlog tegen de islam is een oorlog tegen een beschaving van 2000 jaar. Dit allemaal wordt geleid door een land (VS) dat maar voor 200 jaar bestaat.
Met andere woorden dit is ommogelijk.


Shalom,

Waiting
27-10-02, 14:33
Geplaatst door shalom
Wat mij ongelooflijk veel zorgen teweegbrengt is het feit dat een misdaad dat begaan is door een islamitisch persoon. Altijd gehamerd wordt op het feit dat die persoon molsim is.

Een ander voorbeeld. Volkert v/der G schiet Fortuyn dood.
Ik heb geen enkel berichtgeving gelezen over het geloofsovertuiging van Volkert.

Conclusie;

Momenteel heerst er een groot oorlog tegen de islam. Zowel media als politiek neemt hiermee deel aan. Als jood ben ik bang en weet ik zeker dat dit voor escalatie zal zorgen. Een oorlog tegen de islam is een oorlog tegen een beschaving van 2000 jaar. Dit allemaal wordt geleid door een land (VS) dat maar voor 200 jaar bestaat.
Met andere woorden dit is ommogelijk.


Shalom,

Wat heeft jou geloof er dan mee te maken?
Je bent geen jood

Couscousje
27-10-02, 14:36
Geplaatst door Waiting


Wat heeft jou geloof er dan mee te maken?
Je bent geen jood

Waiting, waarom hap je nou iedere keer? Je ondersGat eGt de intelligentie van de rest hier, als je steeds denkt dat wij zelf niet kunnen inzien dat shalom niet Joods is...

Cc

shalom
27-10-02, 14:37
Geplaatst door Waiting


Wat heeft jou geloof er dan mee te maken?
Je bent geen jood

I am what I say I am, what I believe I am.

Waiting
27-10-02, 14:38
Geplaatst door Couscousje


Waiting, waarom hap je nou iedere keer? Je ondersGat eGt de intelligentie van de rest hier, als je steeds denkt dat wij zelf niet kunnen inzien dat shalom niet Joods is...

Cc

Ok ik zal me voortaan proberen in te houden :)

Couscousje
27-10-02, 14:39
Geplaatst door Waiting


Ok ik zal me voortaan proberen in te houden :)

Eej, je speelt er alleen shalom mee in de kaart... ;)

Cc

Waiting
27-10-02, 14:47
Geplaatst door Couscousje


Eej, je speelt er alleen shalom mee in de kaart... ;)

Cc

Dat moet dan maar ;)

observer
27-10-02, 18:02
Een ander voorbeeld. Volkert v/der G schiet Fortuyn dood.

Ik heb geen enkel berichtgeving gelezen over het geloofsovertuiging van Volkert.. nee maar wel uittgebreid over zijn ideologie en gedachtenwereld die belangrijker vor hem waren dan welk geloof ook

Zelfkritiek
27-10-02, 18:14
Geplaatst door observer
nee maar wel uittgebreid over zijn ideologie en gedachtenwereld die belangrijker vor hem waren dan welk geloof ook

Inderdaad! Voor sommige mensen zijn ideologie en gedachtenwereld belangrijker dan geloof in een of andere almachtige god, hoe moeilijk dat ook voor sommigen op dit forum te bevatten is....

tallesman
27-10-02, 21:38
Geplaatst door shalom
Wat mij ongelooflijk veel zorgen teweegbrengt is het feit dat een misdaad dat begaan is door een islamitisch persoon. Altijd gehamerd wordt op het feit dat die persoon molsim is.

Wat een onzin.
Ik heb in al die reportages en artikelen nergens zien staan dat de hoofdverdachte moslim is.

Mark
27-10-02, 21:40
Geplaatst door tallesman


Wat een onzin.
Ik heb in al die reportages en artikelen nergens zien staan dat de hoofdverdachte moslim is.

het was toch een marokkaanse jood? :fpetaf:

Idolater
27-10-02, 23:30
er zijn Fortuyn aanhangers die beweren dat Volkert van der G een bekeerde Moslim is.... :jeweetog:

Couscousje
28-10-02, 11:59
Geplaatst door meer

Dan ben je toch een keer mis hoor. ;)

Ik gun je je illusie.

Cc

Zara
28-10-02, 12:05
Inderdaad! Voor sommige mensen zijn ideologie en gedachtenwereld belangrijker dan geloof in een of andere almachtige god, hoe moeilijk dat ook voor sommigen op dit forum te bevatten is....



Geloof in de almacht, allerhoogste macht, drijft mensen tot veel meer dan een ideologie zou kunnen. Een idealogie omvat het menselijk denken over bepaalde maatschappelijke onderwerpen. Dat staat dichter bij ze. Maar een macht dat ze niet kunnen omvatten en een mystiek op zich blijft, blijft de mensen meer dan al dat andere boeien.